Hej Jag är pigg och glad kille på snart 19 år som bor i Tullinge tillsammans med min familj. Eftersom jag har en CP-skada sedan födseln, epilepsi och tilläggshandikapp så har jag behov att assistans dygnet runt för att kunna leva mitt liv. Jag har redan ett gäng fantastiska assistenter vid min sida och söker nu efter ytterligare en assistent till mitt team. Förutom att gå i skolan, tycker jag om att vara hemma och hänga med min familj, spela spel, baka och att gå promenader. Ibland vill jag göra utflykter och då är mina favoritställen Tom Tits och Skansen. Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar om att ge service - att assistera mig så att jag kan leva som vilken tonåring som helst, vilket innefattar allt som ingår i mitt vardagliga liv. Mina funktionsnedsättningar gör att jag behöver hjälp med i stort sett allt; så som måltider, hygien, aktiviteter, träning, andningsgymnastik och kommunikation. Jag har slem- och andningsproblem, vilket gör att du måste vara lyhörd och observant för mina behov. På dagarna går jag i skolan och efter skolan åker jag oftast hem och hittar på roliga saker med hjälp av min assistent. En del av ditt arbete innebär att assistera mig vid motorisk träning. Vem är du som söker? Du ska ha hög arbetsmoral och tycka om att ha mycket att göra oavsett tid på dygnet. Jag vill att du engagerar dig i ditt arbete och ställer upp både för mig och teamet, är prestigelös och lyhörd för mina behov samt har en professionell och positiv inställning till arbetet - du är otroligt viktig i mitt liv! Jag söker någon som är social, flexibel, ansvarstagande och som jobbar med hjärtat. Jag ser gärna att du tar initiativ och att du är tydlig i din kommunikation. Jag har lyfthjälpmedel men arbetet innebär ändå fysiska moment, så det är bra om du har en god fysik. Det är ett plus om du har någon slags vårdutbildning eller erfarenhet av inhalering, sondmatning, BPAP och/eller host- och sugmaskin, men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av yrket personlig assistent sedan tidigare. Tjänst: Ca 28 tim/vecka (Ca 71%) Huvudsakligen dagtid: kl.07-16:10, kvällar: kl.16-21.40 och helg kl.08-16. Bambi erbjuder: Individuell lönesättning, lång introduktion, friskvårdsbidrag, handledning och kompetensutveckling för att du ska kunna växa i din roll som personlig assistent. Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Glöm inte att beställa utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning! Välkommen med din ansökan!
Join our Infotainment and Driver Display testing team at TRATON Group R&D At TRATON Group, we believe that the whole can be greater than the sum of its parts. Together with our brands, we can make the future of transportation more sustainable. Let´s make a difference together. The TRATON AB office, located in Södertälje, consists of experienced colleagues with various backgrounds and nationalities from all TRATON Group brands. We enjoy solving strategic problems cross functional and cross brand in the TRATON Group. We strive for a climate where opinions and knowledge are openly shared within and between teams and we welcome new ideas in order to create dynamic synergies. With its brands Scania, MAN, Volkswagen Truck & Bus and International, TRATON Group is one of the world’s leading commercial vehicle manufacturers. Its offering comprises light-duty commercial vehicles, trucks, and buses. At TRATON, you are an important part of something bigger. Joining us means gaining access to the ins and outs of the entire transportation industry. As part of a global team of industry experts, you get to think bigger, experience more, and reach further. Being bigger also means being stronger. Role summary Our Infotainment and Driver Display testing team is primarily focused on testing the new Digital Dashboard to ensure that the software meets our company's quality objectives. We are responsible for testing systems and functions in areas such as Infotainment and Driver Display. The group comprises four different teams: System, Vehicle, and Function Test teams, as well as the Defect Management team. It is a diverse and multicultural group, with members located in various parts of the world. This diversity provides us with great flexibility and a broader perspective, which are essential when tackling complex challenges. Would you like to join our highly motivated test team? We are currently seeking a passionate Software Developer within test architecture to join our System Test team and be part of defining and shaping our strategy, Systemization and improvement activities in the Digital Dashboard project. Job responsibilities You will work in a dynamic environment, with a focus on providing the team with technical and strategic guidance with regard to process, methods, tools, and rig development. You will be expected to explore new features and concepts in our own developed test tool/framework to facilitate the creation of test cases and test scenarios for the System Test Team. In this role, you will work in a global environment with members of the System Test and the HIL team situated in other TRATON sites. Job activities Define and own the overall test strategy Design scalable, maintainable, and robust test frameworks and infrastructure that support system testing Lead the evaluation and adoption of tools for test automation Drive testability in software and system design by providing architectural input and best practices Mentor and guide test engineers across teams on topics such as test design and coverage analysis Continuously assess and improve test maturity, proposing strategic initiatives for automation Who you are Proven experience as a Senior Software Test Engineer or Test Architect in a complex software development environment. Strong understanding of software testing methodologies, including test strategy, test planning, and test automation. Proven work experience within software development and strong knowledge of software testing principles. Proficiency in scripting or programming languages such as Python, C++, or Java. Solid experience working within vehicle communication protocols such as CAN. Excellent communication & presentation skills. Self-organized, dynamic, and motivated. You have a Bachelor´s or Master´s degree in the fields of embedded systems, mechatronics, computer science, electronics or similar, along with relevant work experience. You are proficient in English, and it is a merit if you can speak Swedish. C, CE & D driving licences are meriting. We offer We offer a healthy and inspiring workplace, with respect for the individual, where you have great opportunities to shape your work and your future career. As an employee at Scania, we offer other benefits, such as leasing cars on favorable terms, performance bonus, occupational pensions, flexible working hours, lunch at reduced prices, and much more, in addition to career and development opportunities. If you live in Stockholm, we offer a direct bus between Stockholm and Södertälje with Scania Jobexpress. Application Your application should include a CV, answers to the application screening questions, and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-07-16. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you would like to learn more about the position, please contact Nuno Marques: [email protected].
Arbetsbeskrivning Hedin Automotive söker nu en engagerad, målinriktad och affärsdriven säljare till vår anläggning i Södertälje. Här får du chansen att arbeta med bilmärket Ford och vara en del av ett team som brinner för försäljning, kundrelationer och affärer. I rollen som bilsäljare hos oss ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från första kundkontakten till att överlämna nycklarna till en nöjd kund. Du säljer både personbilar och transportbilar och arbetar proaktivt med att identifiera och kontakta potentiella kunder via telefon. Uppföljning, kundmöten och skräddarsydda lösningar är en central del av din vardag. Vi erbjuder en provisionsbaserad lönemodell där ditt driv och din prestation direkt påverkar din ersättning. Helgarbete förekommer som en del av tjänsten. Din Profil Vi söker dig som älskar försäljning och trivs med att arbeta i en affärsdriven miljö. Du har ett starkt kundfokus och brinner för att skapa långsiktiga relationer. Med en självgående inställning tar du initiativ, hittar nya affärsmöjligheter och drivs av att nå och överträffa dina mål. Eftersom uppsökande försäljning via telefon är en stor del av jobbet, behöver du vara bekväm med att aktivt kontakta och bearbeta kunder. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av uppsökande försäljning • Ett starkt affärssinne och förmåga att driva hela säljprocessen från start till avslut • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort • Tidigare erfarenhet av bilbranschen är starkt meriterande men inget krav Vi ser fram emot din ansökan! Inkludera gärna ett personligt brev där du motiverar varför just du passar in på beskrivningen ovan. Om företaget Hedin Automotive är ett dotterbolag till Hedin Mobility Group som är en av Europas största privatägda mobilitetsleverantörer. Hedin Automotive är en av Sveriges största marknadsplatser för fordon och fordonstjänster med 124 anläggningar runt om i landet och ca 3000 medarbetare. Visionen är att bli branschens ledande bilföretag med de bästa produkterna och den bästa servicen. Hela koncernen sysselsätter fler än 13000 personer och har cirka 350 anläggningar i 14 länder. Hedin Mobility Group representerar över 50 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på tel. 070 622 60 19 eller mail [email protected]. Ansökningar kommer att behandlas i augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
En dag på jobbet Vill du vara med och skapa en trygg, motiverande och utvecklande skolmiljö för ungdomar? Har du ett stort hjärta för relationsskapande arbete och en stark vilja att stötta elever både pedagogiskt och socialt? Då kan du vara den studiecoach vi söker! Torekällgymnasiet är Södertäljes kommunala gymnasieskola med introduktionsprogram och nationella yrkesförberedande program. Vi har ca 250 elever och eftersom vi är en liten skola är det lätt att lära känna alla elever och all personal. Tillsammans med eleverna arbetar vi med olika spännande värdeskapande projekt. Våra yrkes-och introduktionsprogram växer i storlek och vi arbetar ständigt med att utveckla undervisningen/skolan för att den ska möta alla elevers behov och skapa motivation och förståelse för yrket som eleverna ska kunna gå ut i efter utbildningen. Tillsammans med dina kollegor kommer du vara med i arbetet att hitta fler vägar för eleverna att tydligt se en röd tråd mot målet. Som studiecoach fungerar du som mentor för eleverna och är en viktig del av skolans elevhälsoteam. Centrala delar i ditt uppdrag är att bygga trygga och positiva relationer med eleverna och att stötta dem i deras ansvarstagande och sociala utveckling. Också att med olika metoder främja elevernas närvaro, motivation och delaktighet genom ett aktivt och förebyggande elevhälsoarbete. Du följer regelbundet upp elevernas studiesituation, administrerar frånvarohanteringen, genomför kartläggningar och analyserar effekter av insatserna. Två gånger per läsår genomför du elevledda utvecklingssamtal och arbetar kontinuerligt med att stötta och utveckla elevernas studieteknik, planering och målsättning. I din roll som studiecoach kommer du arbeta nära lärare, specialpedagoger, vårdnadshavare och övrig personal för att skapa en tillgänglig lärmiljö. Vem är du? Krav: - Du behöver ha en pedagogisk eller social utbildning/examen som grund, t.ex. lärare, socionom, beteendevetare, socialpedagog. - Du behöver ha erfarenhet från arbete i skola eller erfarenhet av samarbete med skola (i annan yrkesroll). - Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete - Du behöver ha utbildning i eller dokumenterad erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Meriterande: - Erfarenhet av arbete med elevhälsofrågor, närvarofrämjande arbete eller handledning. - Erfarenhet från arbete på gymnasiet Personliga egenskaper: Du är flexibel, lågaffektiv och har ett relationellt förhållningssätt. Du ser elevernas förmåga att utvecklas som något självklart. Du har god förmåga att dokumentera, analysera och följa upp de insatser som görs. Du är noggrann, strukturerad och trygg i att arbeta självständigt såväl som i team. Du har också god digital kompetens och är van att arbeta i system som Vklass och Teams. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Välkommen till oss! Torekällgymnasiet är Södertäljes kommunala yrkesgymnasium. Skolan har en stark koppling till yrkeslivet och branscherna. Hos oss sätter vi yrkesstoltheten i fokus och skapar en helhet i utbildningen genom samarbeten mellan ämnena i projekt kopplade till yrket. Efter avslutad utbildning kan eleverna gå direkt till arbetslivet eller studera vidare. På Torekällgymnasiet kan eleverna även kombinera sina studier med elitsatsning inom sin idrott genom att söka NIU-utbildning och på skolan finns också ett yrkesintroduktionsprogram inom bygg- och anläggning, vård- och omsorg, samt barn- och fritid. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi receptionister till vårt uppdrag hos Scania – en roll för dig som vill arbeta professionellt med service, bidra till en hög kundnöjdhet och vara en viktig del av vår utvecklingsresa. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. I den här utvecklingen är rollen som receptionist avgörande. Du är ofta den första personen våra medarbetare möter – en välkomnande närvaro som sätter tonen för dagen och bidrar till den sociala pulsen i huset. Genom förstklassig service, praktiskt stöd och ett lyhört bemötande ser du till att coworkingupplevelsen blir både smidig, inspirerande och inkluderande. Du är en viktig ambassadör för Scanias kultur och varumärke, med en nyckelroll i att forma framtidens arbetsliv. Din roll – där värdskap möter struktur och relationsbyggande Som receptionist är du navet i vår serviceleverans – vårt och kundens ansikte utåt. Med ett naturligt och genuint värdskap säkerställer du att varje kontakt präglas av omtanke, kvalitet och professionalism. Du driver den dagliga driften framåt, ser förbättringsmöjligheter och är ständigt lyhörd för kundens behov. Du kommer att: • Vara arbetsplatsens självklara servicepunkt och skapa en välkomnande atmosfär • Ta emot och registrera besökare och kunder • Vara en supporterande kontaktpunkt vid förfrågningar samt hantera beställningar • Säkerställa att konferens- och mötesrum är redo, representativa och funktionella Utöver detta kommer du även, i nära samarbete med både Sodexos och Scanias organisationer, att bidra till förbättringsarbete och utveckling av arbetsplatsens serviceupplevelse. Vem vi söker – en relationsbyggare med fingertoppskänsla Vi söker en driven och serviceinriktad person med stark kommunikationsförmåga och tidigare erfarenhet från serviceyrke. Du har ett öga för detaljer och ett naturligt driv att ständigt förbättra vardagen för våra anställda, gäster och externa besökare. Du är initiativrik, ansvarstagande och har förmågan att skapa en positiv atmosfär samt bygga förtroendefulla och långsiktiga relationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har följande egenskaper och erfarenheter: • Stark kommunikationsförmåga på både svenska och engelska (muntligt och skriftligt) • Tidigare erfarenhet från serviceyrke med vana av att arbeta i en kundorienterad miljö • Digital kompetens • Helikopterperspektiv – du ser helheten och agerar strategiskt • En vilja att leverera exceptionell service och skapa minnesvärda upplevelser • HLR-utbildning är meriterande, men kan tillhandahållas under anställningen Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 13 juli men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Anna-Karin Malm på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
En dag på jobbet Det är på enheten Gata & trafik som vi arbetar och utvecklar Södertäljes trafik- och gatumiljöer. Både genom långsiktig strategisk planering, beteendeförändrande arbete och genomförandeprojekt. Enheten är en del av Samhällsbyggnadskontoret och arbetar tillsammans med övriga kontoret och andra parter. Vi strävar efter en tryggare och mer hållbar trafikmiljö för alla som rör sig Södertälje. Detta genom vårt arbete med trafiksäkerhet, hållbart resande, strategiska trafikfrågor och gatubyggnad. Din kompetens kommer att vara en viktig del i arbetet. Dina arbetsuppgifter Som Gatuingenjör arbetar du med att se till att Södertäljes infrastruktur utvecklas och håller en hög kvalitetsnivå. Du är omvärldsorienterad, håller dig uppdaterad och är beredd att tänka nytt för att hitta den bästa lösningen. Du kommer att vara involverad i arbetet med vår beläggningsplanering, gång- och cykelvägar, dagvattenfrågor, syner och besiktningar. Du kommer även att arbeta med projektering av gatu- och anläggningsprojekt samt granska detaljplaner, bygglovshandlingar och andra ritningar. Du kommer att vara länken mellan Gata & trafik, allmänheten, våra entreprenörer och övriga enheter. I din roll kommer du att samarbeta med flera andra gatuingenjörer och du har tillgång till hela gruppens kompetens för att tillsammans lösa det uppdrag vi har. Du kommer att delta i projekt inom Gata & trafik men även inom andra enheters projekt samt driva egna. I gatuplaneringsgruppen arbetar vi med alla aspekter av trafik- och gatufrågor och det är i denna grupp som du kommer att bidra med din kompetens. Vem är du? Personliga egenskaper: - Du är en problemlösare med god förståelse för komplexa sammanhang. - Du har ett starkt driv och initiativförmåga, arbetar strukturerat och kan hantera flera frågor parallellt. - Du är förtroendeingivande, prestigelös, lyhörd, nyfiken, tänker nytt och utmanar invanda arbetssätt. - Du har lätt att både arbeta tillsammans med andra och med frågor på egen hand. - Du är beredd att möta medborgaren i det dagliga arbetet, och kan ta rollen som talesperson för dina frågor och projekt internt såväl som externt. Krav: - Du ska ha relevant akademisk examen med inriktning inom anläggning/gatubyggnad eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Du ska kunna sätta in vår verksamhet i ett större sammanhang och kunna kommunicera detta med både allmänhet, entreprenörer och internt inom kommunen. - Du ska ha erfarenhet av beläggningsarbete och anläggning. - Du ska kunna projektera och granska anläggning- och gatuprojekteringsritningar - Du ska ha dokumenterad kunskap inom beläggningsarbete och beläggningstyper. - Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. I rollen ingår mycket kommunikation såväl inom projekt som med vår politiska organisation, media och med allmänheten. - Du ska ha minst 3 års relevant erfarenhet. - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet från kommunal eller annan offentlig verksamhet och/eller från konsultbranschen inom gatu- och trafikområdet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig - Årsarbetstid, vilket innebär att du i den mån verksamheten tillåter kan styra din egen arbetstid - Möjlighet att delvis kunna arbeta på distans - Generöst friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år - Möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar - Kompetensutveckling - En arbetsplats i moderna lokaler intill pendeltågsstation och centrum Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Enheten för Gata & trafik består av 19 medarbetare och en Enhetschef som ingår i Område Genomförande tillsammans med Byggprojektledning, Bygglov, Parkplanering, Parkering samt Mark och fastighet. I arbetsgruppen finns en bredd av kompetenser, bakgrunder och åldrar. Vi är ingenjörer av vitt skilda slag, samhällsplanerare och tekniker. Vi arbetar med hela samhällsplaneringsprocessen, från att skriva långsiktiga strategier till att besiktiga färdiga anläggningar. Vi planerar och projekterar nya vägar och GC-vägar, belysningar, broar och kajer. Vi har myndighetsutövning och beslutar om trafikföreskrifter, upplåtelser, dispenser och andra tillstånd. Välkommen till oss! Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Job description At TRATON Group, we believe that the whole can be greater than the sum of its parts. Together with our brands we can make the future of transportation more sustainable - Let´s make a difference together. The TRATON AB office, located in Södertälje, consists of experienced colleagues with various backgrounds and nationalities from all TRATON Group brands. We enjoy solving strategic problems cross functional and cross brand in the TRATON Group. We strive for a climate where opinions and knowledge are openly shared within and between teams and we welcome new ideas in order to create dynamic synergies. With its brands Scania, MAN, Volkswagen Truck & Bus and International, TRATON Group is one of the world’s leading commercial vehicle manufacturers. Its offering comprises light-duty commercial vehicles, trucks, and buses. At TRATON, you are an important part of something bigger. Joining us means gaining access to the ins and outs of the entire transportation industry. As part of a global team of industry experts, you get to think bigger, experience more, and reach further. Being bigger also means being stronger. Role summary As a Scrum Master within Software development for TRATON electric vehicles, you'll take on the exciting challenge of organizing, monitoring, and leading the work needed. Job responsibilities The job will include but not be limited to e.g: Lead Agile ceremonies (Daily Stand-ups, Sprint Planning, Sprint Reviews, and Retrospectives). Ensure teams follow Scrum principles and practices. Remove obstacles and foster collaboration. Coordinate with team members in Södertälje, the US, and Germany. Work with product owners to plan and organize projects. Raise challenges to stakeholders and eliminate hindrances. Collaborate with peer Scrum Masters, VCT managers, and other stakeholders. Coach team members in their daily work and short-term goals. Form the role with the team and manage plans to drive change. Understand the functionality the team is responsible for. Ensure the team follows processes and produces necessary documentation for ISO26262 certification. Who You Are Certified Scrum Master (CSM) or Professional Scrum Master (PSM) certification, SAFe certification is a plus. Degree in engineering or equivalent experience. Experience with Agile methodologies and project management. Fluent in English, both written and spoken. Humble and adaptive personality with great listening skills. Willingness to learn more about the technical area. Strong team spirit and ability to communicate with colleagues at all levels. Experience with software testing and/or data analytics is a plus. Competence in electrification or embedded systems technology is a plus. This is us The teams are working as agile team in the VCT Energy system controls, and belong to the line organisation Energy controls in Traton R&D. At Scania/Traton R&D the VCT = ART (Agile Release Train). In the line organisation the control units for the propulsion battery (BMS), as well as the control unit for thermal management, auxiliary VCB components and charging control (ECS), is being developed. The teams have a product owner, which you as a scrum will collaborate closely with, and engineers. The VCT has a triad, consisting of Product Manager, Release Train Engineer, and Architect. This gives a truly agile context to operate in. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options (minimum 50% at office in person), including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. If you're passionate about Agile practices and want to make a significant impact in the field of energy management and electric vehicles, we'd love to hear from you! Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-07-18. Screening and interviews will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. We look forward to your application!
Nu söker vi chaufförer med CE behörighet i Södertälje. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att suga upp material i Södertälje. Som sugbils chaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv. Vi söker dig som är redo att arbeta som CE-chaufför åt ett Sugbils företag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Suga upp material med hjälp av Sug Arbeta med ett miljö och säkerhets tänk Hantera olika typer av material Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med CE-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Vår ambition är att ta More Than Love till nya höjder, och för att lyckas med det så söker vi nu drivna säljare som är redo att ta sig an nya utmaningar. Är du orädd, resultatorienterad och älskar att prata med människor? Vi arbetar i en miljö där kollegor och ledning stöttar varandra. Vill du utvecklas och få möjligheten att öka dina färdigheter? Vi rustar dig med trygghet och kunskap från första dagen. Tycker du om att arbeta kvällar och helger? Då kommer du att passa in som säljare hos oss på More Than Love. Din roll hos oss innebär att du kommer att hålla partyn hemma hos människor som tillsammans med sina vänner förväntar sig en lustfylld kväll där du som vårt ansikte utåt säljer våra vuxenleksaker och skapar en lång och personlig relation med kunden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter för personlig utveckling. Enda kravet vi har på dig som säljare är att du är över 18 år. Om oss More Than Love startade mer eller mindre i ett garage i Västerlanda i slutet av 2005. Grundaren Åsa jobbade då till största del som homepartysäljare men kände ett kall för att göra mer och kunna hjälpa fler. More Than Love har i snart 20 år byggt upp ett rykte som en pålitlig och tillförlitlig vuxen leksaksaffär, både i den fysiska butiken i Trollhättan, på webben samt via våra uppskattade homepartyn. Vi ser fram emot att höra ifrån just dig!
Join us in our mission to provide exceptional statistical support and drive the future of Scania's quality solutions! At TRATON Group, we believe that the whole can be greater than the sum of its parts. Together with our brands we can make the future of transportation more sustainable - Let´s make a difference together. The TRATON AB office, located in Södertälje, consists of experienced colleagues with various backgrounds and nationalities from all TRATON Group brands. We enjoy solving strategic problems cross functional and cross brand in the TRATON Group. We strive for a climate where opinions and knowledge are openly shared within and between teams and we welcome new ideas in order to create dynamic synergies. With its brands Scania, MAN, Volkswagen Truck & Bus and International, TRATON Group is one of the world’s leading commercial vehicle manufacturers. Its offering comprises light-duty commercial vehicles, trucks, and buses. At TRATON, you are an important part of something bigger. Joining us means gaining access to the ins and outs of the entire transportation industry. As part of a global team of industry experts, you get to think bigger, experience more, and reach further. Being bigger also means being stronger. Role Summary The Electrification Battery Test Team is seeking motivated engineers ready to embrace new challenges. Are you interested in joining this team and contributing to the shift towards sustainable transportation solutions? Electrification is more exciting than ever! The demand for competitive and environmentally conscious transport solutions is rapidly growing. Scania has made substantial investments in battery testing capabilities, focusing on performance and lifespan testing. This investment enables us to meet the needs of our customers and society as a whole. We are currently looking for a motivated, agile, and analytical engineer to join our team and contribute to data analytics for test data. Job Responsibilities Process and manage large-scale raw time-series data from battery testing. Extract and develop performance KPIs to assess battery degradation, efficiency, and longevity. Automate data pipelines and improve analytical methods for deeper insights. Assess correlations among different sample iterations and tests conducted at various levels, including cell and pack testing. Maintain continuous communication with test stakeholders, ensuring effective knowledge transfer through strong written and verbal communication skills. Actively collaborate on enhancing our methods, fostering a culture that welcomes fresh ideas and approaches. Who You Are We believe that diversity is key to our success! You likely possess a master's degree in an analytical field such as Engineering, Data Science, Physics, or a similar discipline. You have engineering experience in data analytics, ideally within the automotive industry or a laboratory setting. A robust analytical mindset and the ability to manage and prioritize tasks effectively are essential. You should have strong programming skills, preferably in Python, SQL, and data processing libraries like Pandas, NumPy, and Spark. A passion for data visualization and hands-on experience with time series data analysis, performance monitoring, and KPI extraction are highly valued. In your daily interactions, you show respect for your colleagues' contributions while also presenting your own carefully analyzed findings. We welcome applicants from all backgrounds – your unique experience and perspectives is valuable to us. This Is Us Our team consists of individuals with diverse skill sets and backgrounds, working together to create a winning combination. We value open dialogue and our mission is to extract knowledge from the tests we conduct through analysis, curiosity, and discussion. Our responsibilities in the Battery cell and module testing team encompass testing batteries from single cells to sub-pack levels. We take full ownership of the testing process, conducting most of it in our state-of-the-art laboratories. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-07-18. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. We look forward to your application!
Välj ett jobb för att visa detaljer