Automationsingenjör / Programmerare

Är du en driven och nyfiken automationsingenjör som är intresserad av nya utmaningar? Vill du också arbeta i en organisation med en stabil grund ochen stark utveckling och sammanhållning? Då kan det vara dig vi söker! Du kommer att tillhöra en större koncern med varumärken såsom Actemium, Emil Lundgren, Eitech Electrooch INAC som erbjuder tjänster inom elteknik och automation. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng och samtidigt får du tillgång till vårt världsomspännande nätverk där säkerhet, ansvaroch en vilja att delakunskap och kompetensstår i fokus. Din rollSom automationsingenjör kommer du att utgå från vårt kontor i Stenungsund, men våra industriprojekt finns runt om i Sverige. Vi är en agil affärsenhet inom Actemium med kärnkompetens inom automation och industriell teknik som utför skräddarsydda automationslösningar för broar och andra infrastrukturprojekt med samhällsviktiga funktioner. Vi har bland annat utfört el- och styranläggningar på dennya Hisingsbron där vi gjort allt jobb med PLC och SCADA. Nu söker vi dig som vill vara och bidra till att ta Actemium Automation in i framtiden Som automationsingenjör arbetar du agilt i våra olika projekt med inriktning inom automation, med programmering. Vår affärsenhet Actemium Industri Stenungsund består av 75 medarbetare och du ingår i avdelning Automation som består av 15 medarbetare i olika åldrar, med olika arbetsuppgifter och erfarenhet. Vi söker dig som vill utvecklas i din yrkesroll och skaffa dig fördjupade kunskaper inom automationsområdet. Hos oss lär vi av varandra genom att jobba tätt tillsammans och utbyta erfarenhet och kunskap. För att trivas i rollen behöver du därför vara nyfiken med mycket ödmjukhet, vilja utvecklas och ta initiativ som tar dig och avdelningenframåt. Nyfiken på att veta mer om våra projekt och vad våra medarbetare och kunder tycker? Se filmen nedan. Vem är du?För oss är din inställning och potential minst lika viktig som din kunskap och erfarenhet. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot automation, alternativt likvärdig erfarenhet ochkunskap.Vi ser helst att du har ett par års relevant teknisk arbetslivserfarenhet, gärna i en liknande roll. Du har:• Erfarenhet från aktivt arbete med programmering av PLC baserade styrsystem som Siemens, Mitsubishi eller SCADA/HMI som Win CC OA, iFix, Citect eller liknande erfarenhet. • B-körkort är ett krav. För att behålla den goda sammanhållningen vill vi att du tar eget ansvar och bidrar till ett gott samarbete med dina kollegor. Vi anser att detär av stor betydelse i arbetsgruppen och viktigt för att ge våra kunder bästa möjliga leverans och service. Vi värdesätter även ett gott affärsmässigt förhållningssätt och initiativtagande. Vad erbjuder vi?Tillsammans med dina kollegor erbjuder vi dig möjlighet att utvecklas i din yrkesroll,vara med i spännande projektoch skaffa dig fördjupade kunskaper inom automationsområdet. Vi är ett företag med medarbetaren i fokus och vi lägger stor vikt på en god och säker arbetsmiljö samt trevliga personalaktiviteter. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter, regelbundna utbildningar och en stark gemenskap. Då vi ingår i Vinci Energies globala koncernfinns det stora möjligheter att nätverka och utvecklas åt olika riktningar. Vi hoppas att just DU vill berika vår grupp med dinakunskaper och erfarenheter. Vid frågorKontakt avdelningschef Tomas Taglind, tfn 070 416 68 11. Sista ansökningsdag är 31 maj. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag! Samtal och mail från externa rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Välkommen med din ansökan! Sitter du på mobilen? Du vet väl att du enkelt kan påbörja din ansökan från mobilen och komplettera din ansökan i ett senare skede. Om ActemiumVi utvecklar lösningar för att förbättra och optimera kundernas system och processer inom el- och automationsindustrin, från strömförsörjning till automationsstödd tillverkningskontroll. Genom vårt marknadsorienterade kunnande och drivna tillvägagångssätt anlitas vi ofta för omfattande och komplexa projekt. Vi bildar ett nätverk av specialister som tillsammans med våra kunder förbättrar deras produktionsprocesser. Vårt nätverk består av 350 affärsenheter som är 100% dedikerade till industrin. Dessa affärsenheter finns i 40 länder runt om i världen och vanligtvis nära våra kunder.

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fältsäljare till Svea Solar - En ny möjlighet i vår säljorganisation

Svea Solar är Sveriges och ett av Europas största företag inom solenergi, och vår vision är att "Rid the planet of fossil fuels" . För att nå vår vision gör vi nu en satsning där vi kommer att dubbla (!) vår säljavdelning under 2024.I rollen som fältsäljare kommer du att utgå hemifrån, och vi förväntar oss att du bor i västra delen av mellansverige. Detta är en helt ny roll och en satsning inom företaget.Med tanke på vår expansion på säljavdelningen finns det stora möjligheter att utvecklas och Grow as we grow.Kort om Svea Solar:Vi finns idag i sex länder Vi består av närmare 1100 engagerade Power Shifters (medarbetare) Vi blev utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag 2023 & var med på listan bland Sveriges främsta arbetsgivare 2024 Om rollen?Hos oss lönar det sig att vara en duktig säljare. Därför har vi uppdaterat vår provisionsmodell för att säkerställa att den är bäst i branschen. Som fältsäljare blir du en del av Svea Solars Residential (B2C) avdelning och kommer att arbeta direkt mot privatkunder ute på fältet med bas hemifrån. Du kommer att genomföra fysiska säljmöten där du har de bästa förutsättningarna för en affär, med förbokade möten som organiseras av våra egna mötesbokare. I rollen kommer du att samarbeta nära Eric, som innehar huvudansvaret för hela avdelningen, samt din närmsta chef och Team Lead Niklas.Du kommer att få kontinuerlig säljcoaching och delta i ett tydligt målsättningsarbete där du strävar mot en månatlig budget, under ledning av dina överordnade. Sammanfattningsvis kommer du att: Ansvara och genomföra fysiska säljmöten ute hos kunder runt om din region. Det kommer främst vara förbokade möten men du kommer även ha ett ansvar i att kontakta egna leads samt boka in egna mötenSkapa och ta fram skräddarsydda erbjudanden (solceller, batterier, laddstolpar mm)utifrån kunds förutsättningar, önskemål och dina professionella rekommendationer Sammanställa och inhämta teknisk information där du skapar panellayout och säkerställer lämpliga installationsförhållanden Arbeta kontinuerligt i vårt CRM (Salesforce)Rollen har 100% fokus på försäljning, och du kommer att ha stöttning med mycket av det administrativa. Dock förekommer visst administrativt arbete i rollen. Om teamet?Detta säger Eric, din framtida ledare om rollen: "Ta nu chansen att vara med på en mycket spännande resa med vårt senaste initiativ! En nyskapad avdelning som kommer att arbeta med fysiska säljmöten och som redan står på en mycket stabil grund. Var med och påverka arbetssätt, standarder samt utmana mig och din blivande Team Manager i hur just vi som grupp ska vara framgångsrika."Låter det intressant? Sök tjänsten och bli en viktig del av oss på Svea Solar! Vad erbjuder vi? Möjligheten att påverka din egen lön (Fast lön + Provision) Förmånsbil, dator, mobil och drönare (för att precisionsmäta taken) ingår i tjänsten. När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - Goda säljresultat innebär klirr i kassan samtidigt somdu bidrar till vår vision: Rid the planet of fossil fuel! Vi växer. Snabbt. Och ska nu även dubblera vår säljavdelning - detta innebär många utvecklingsmöjligheter för våra Power Shifters. Vi vet att alla mår och presterar bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor.Här kan du läsa mer om vår kultur. Är vi en match?Vi söker dig som.... -Har automatkörkort (förmånsbil ingår givetvis!) - Erfarenhet från sälj med goda resultat, vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av fältsälj och/eller annan typ av direktförsäljning-Erfarenhet av att bygga kundrelationer - Erfarenhet av att arbeta mot försäljningsbudget - Talar svenska flytande både i språk och skrift samt har goda kunskaper i engelska Erfarenhet från solcellsbranschen är starkt meriterande!Om rekryteringsprocessen Du behöver intebifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi inleder processen relativtomgående efter att annonsen publicerats. Första steget i processen är tester via Alva Labs, följt av en telefonintervju och endigital intervju. Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser För slutkandidatgör vi bakgrundskontroll av belastningsregister Mångfald och inkluderingVi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. Varmt välkommen med din ansökan! #LILS2

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vi söker en gruppchef till vårt område Maintenance ELIN Kracker

Bilfingers affärsområde Maintenance: Vilka är vi? Bilfinger Maintenance Sverige, är ett av fem affärsområden i Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB, som arbetar med underhåll av industrianläggningar. Våra underhållstekniker ser till att våra kunders anläggningar fungerar som de skall, undviker oplanerade fabriksstopp och utför service, reparation och projektarbeten. Maintenance har idag över trehundra anställda och finns från Helsingborg i syd, till Gävle i norr. Vi söker nu en gruppchef för vår EL & Instrumentavdelning som underhåll för vår verksamhet hos en av våra huvudkunder i Stenungsund. Att tillhöra ett team är både givande och roligt – eller hur? Men att få leda, inspirera och se en grupp växa är något som du känner ger dig väldigt mycket. För om det är så, kan du vara den vi söker! Hur du kommer arbeta * Du har fullt personalansvar för den nuvarande gruppen på ca 18 anställda. * Du leder gruppens utveckling dvs säkrar rätt medarbetarkapacitet, kompetensutveckling och att resursplaneringen är i linje med de långsiktiga verksamhetsmålen. * Du genomför mål och utvecklingssamtal och planerar personalens kompetensutveckling. * Du har kostnadsansvar inom ramen för kostnadsbudgeten. * Du optimerar resurser map. kundens behov och sörjer för ett effektivt utfört arbete inom gruppen. * Du ansvara för att gruppen följer gällande kollektivavtal, företagets ledningssystem, attestordning samt regelverk för skydd, säkerhet samt Compliance. * Du leder och informerar fortlöpande om gruppens utveckling och informerar om företagets löpande verksamhet. * Du har kontinuerligt en löpande dialog med kundens kontaktpersoner för säkerställande av att utförandet motsvarar kundens behov och sörjer för goda kundrelationer. * Till din hjälp i det dagliga arbetet har du två arbetsledare/förmän som hanterar den dagliga verksamheten och du rapporterar till utförande chefen för kundkontraktet. Vad du medför * EL alternativt Instrument/automation underhållsbakgrund med minst gymnasiekompetens * Har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, du känner dig trygg i rollen som ledare. * Du är en god kommunikatör och har hög integritet * Har du arbetat inom processindustri så är det meriterande För att trivas * För dig är gruppen viktig och trivs i rollen som hjälper den att lyckas * Du har lätt för att hitta lösningar och gör så på ett kommunikativt och inkluderande sätt * Tekniskt intresserad * Är social och har ett prestigelöst förhållningssätt Vad vi medför * Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget * Stöttande och engagerade kollegor - Hos oss hittar du en bred kompentens inom så väl el, instrument, mek./piping, process och projektledning. Stöter du på utmaningar så finns här ett socialt gäng för dig. Vi är ett team där alla hjälper varandra. * Flexibla arbetstider - Vi vet att livet ibland blir enklare att få ihop om du emellanåt behöver gå tidigare eller arbeta hemifrån. Vårt fokus ligger på kundnöjdhet och att kunden får korrekt leverans. * Bra sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag * Förmånligt kollektivavtal med arbetstidsförkortning och klämtimmar. Kontakt och ansökan  För vidare frågor om tjänsten kontakta Pierre Rekstad Utförande Chef E&I, Telefonnummer: 0730988416 Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB tillämpar alkohol- och drogtest vid nyanställningar. Vilka är Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB  Vi ingår i Bilfingerkoncernen som är en internationell leverantör av industri- och ingenjörstjänster som är verksam inom flertalet marknader och discipliner. Koncernen har 31 000 anställda globalt, med huvudkontoret i Tyskland. I vår nordiska verksamhet, som finns i Sverige, Norge och Finland, har vi 3 500 anställda i olika projekt hos spännande kunder, onshore och offshore. Vi täcker hela värdekedjan från rådgivning, ingenjörskonst, produktion, montering, underhåll, revisioner – men även miljöteknik och digitala applikationer. På Bilfinger är vi engagerade i att skapa värde och att kontinuerligt arbeta med förbättringar tillsammans med våra kunder. Fokus på hälsa, säkerhet och miljö är en viktig del av våra leveranser och även det som gör oss konkurrenskraftiga.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Nösnäsgymnasiet söker lärare till El- och energiprogrammet

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Utbildning omfattar förskolor och grundskolor med tillhörande skolbarnomsorg, anpassad grundskola, gymnasium, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning samt Kultur- och fritid. Stenungsund värnar om barns och ungdomars rättigheter och arbetar för att de ska ha en god uppväxtmiljö. Vi erbjuder mycket goda möjligheter till utbildning och arbete eller annan sysselsättning. I Stenungsunds kommun utbildar vi världsmedborgare som står väl rustade för framtidens alla utmaningar. Nösnäsgymnasiet är en skola med stort utbildningsutbud, många möjligheter, kompetens och engagemang. Vi erbjuder en blandning av högskoleförberedande program, yrkes- och introduktionsprogram samt lärlingsutbildning och anpassad gymnasieskola. Nösnäsgymnasiet har en positiv utveckling med attraktiva utbildningar och ökande elevunderlag. Nästan uteslutande går yrkeseleverna ut mot en anställning. Den vackra miljön runt skolan med lummig grönska och utsikt över Hakefjorden är inspirerande. I skolans centrala delar ligger servicecenter, café och vårt bibliotek som flera år i rad fått utmärkelsen Skolbibliotek i världsklass. Vi är också en Amnestyskola. I nära anslutning till skolan ligger Stenungsund Arena som är kommunens största motionsanläggning med bl.a. ishall och simhall. Det är också här som våra åtta idrottsinriktningar bedrivs. På Nösnäsgymnasiet tänker vi utanför boxen, vi öppnar dörrarna och tar in inspiration utifrån. Men vi tittar också inåt och försöker hitta det som driver varje individ. Tillsammans hittar vi vägen framåt. Nösnäsgymnasiet - öppet för verkligt lärande Besök oss gärna på www.stenungsund.se/nosnasgymnasiet ARBETSUPPGIFTER I väl anpassade lokaler och med ett modernt utbildningsmaterial kommer du att arbeta med att planera och genomföra undervisning på El- och energiprogrammet. Skolans inriktning är elteknik med examensutgång installationselektriker. Eleverna har möjlighet att välja till automationsinriktning i nära samarbete med Teknikcollege. Förutom undervisning kommer du också att ha mentorsuppdrag där du ansvarar för att följa upp studieresultat, trygghet och trivsel. Mentorskapet innebär att tillsammans med vårdnadshavare, berörda lärare och annan personal på skolan vara ett stöd och skapa en skolsituation som möjliggör för eleverna att nå examen och därmed vara förberedda för anställning eller vidare studier. Du kommer att tillhöra ett arbetslag på Skolenhet 1 som även omfattar Bygg- och anläggningsprogrammet och Lärlingsutbildningen. På enheten finns ett stort engagemang och utvecklingsfokus. Arbetet bedrivs i arbetslag och i nära samarbete med skolans elevhälsoteam och övriga lärare på skolan. Vi erbjuder - En kommun som är på frammarsch och växer. - En arbetsplats som präglas av högt i tak, en omvittnad trivsel och välkomnande atmosfär. - Ett kollegium där du både kan inspirera och inspireras. - Härliga elever som ständigt utmanar oss att bli bättre. -En skolledning som lyssnar in och agerar på lärarnas erfarenheter och ambitioner att utveckla verksamheten. - Möjlighet till fortbildning eller att läsa upp en lärarbehörighet. - Friskvårdsbidrag och närhet till motionsspår, gym och promenader längs havet. - Gratis te och kaffe att konsumera i oändliga mängder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som brinner för skola och elever och som vill vara med och utbilda framtidens elektriker. Som person vill vi att: - Du har dokumenterad erfarenhet inom elinstallationer, elkraftsteknik och ellära samt arbetslivserfarenhet från branschen. - Du har goda ledaregenskaper och förmåga att sprida glädje och energi till elever och kollegor. - Du tycker om att samarbeta och ser vinster i att tillsammans arbeta mot uppsatta mål. - Du möter alla elever utifrån deras individuella förutsättningar. - Du har förmåga att skapa långvariga och goda relationer med elever, vårdnadshavare och arbetskamrater. - Du bör ha lärarbehörighet och allmän behörighet (AL) ÖVRIGT I händelse av intervju kommer dessa att ske i två steg. Först en kortare intervju via Teams och sedan ett urval som går vidare till intervju på skolan. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Utdrag ur belastningsregistret är obligatoriskt. Tag gärna med detta redan vid intervjun. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Serviceassistent i Kungälv/Stenungsund/Tjörn

Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Stenungssund med omnejd. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Göteborgskontoret med uppdrag i Kungälv/Stenungssund/Tjörn Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Medarbetare

Vi vet att en anställd som trivs skapar goda gästupplevelser. Vi söker dig som gillar att jobba i direkt kontakt med våra gäster. Varför ska du välja oss? - Du får erfarenhet av vad det är att samarbeta i ett team och det kommer vara värdefullt för dig hela livet. Vi är också ganska säkra på att du träffar många nya vänner. - Du får lära dig mycket om gästservice. - Vi erbjuder flexibla arbetstider vilket gör att du kan enkelt kombinera jobbet med skola och fritidsaktiviteter. - Hos oss finns det goda karriärmöjligheter om du önskar och oavsett hur länge du väljer att stanna hos oss kommer du få värdefull arbetslivserfarenhet. - Vi erbjuder ett spännande och varierande arbete i högt tempo. - Vi erbjuder kollektivavtalsenlig lön. Som medarbetare på Burger King trivs du som gillar att jobba i team, som har en positiv attityd och som gillar en fartfylld vardag. Våra medarbetare har många olika arbetsuppgifter, de som jobbar hos oss arbetar både i kassan, i köket och ute i restaurangen.För dig som önskar att utvecklas och växa med ansvar finns det många olika karriärmöjligheter. Vi rekryterar nästan alla arbetsledare internt. Många av våra restaurangchefer och franchisetagare började också som medarbetare. Burger King är ett av världens största restaurangföretag. Och självklart är engagerade, motiverade och trevliga medarbetare nyckeln till vår framgång. Därför värderar vi vår personal högt och erbjuder en tydlig karriärstege med fortbildning och goda utvecklingsmöjligheter. [youtube J3eFBBzJw8w]

15 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Jobba Hemifrån Nu

Sök jobbet som säljare på Svensk Mötesbokning för att jobba hemifrån nu! Pratar du flytande svenska & vill jobba hemifrån nu? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemifrån nu. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba hemifrån/på våra kontor ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat som telefonförsäljare ∙ Har dator, internet & headset

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Stödassistenter och stödpedagoger, är du vår nya pärla, dag och natt?

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 3 verksamheter; Vård och omsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionsvariation. Inom området funktionsvariationer verkställs insatser enligt LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen (SoL) riktat till människor med olika funktionsvariationer. Insatserna utformas så att de stärker den enskildes möjlighet att aktivt få delta i samhällslivet och leva och bo under trygga förhållanden, med respekt för självbestämmande och integritet. Gruppbostäder/boendestöd, daglig verksamhet, korttidsboende, och olika avlastningsformer är några av stödfunktionerna. Alla instanser i kedjan bidrar till ett kvalitativt och tryggt stöd för personer med funktionsvariation. ARBETSUPPGIFTER Hos oss bor barn med olika funktionsvariationer. Vårt barnboende växer och vi behöver nya kollegor till vår befintliga, suveräna arbetsgrupp. Vi söker stödassistenter för dag- och nattjänstgöring samt en stödpedagog till Pärlans barnboende. Som stödassistent är dina arbetsuppgifter att ge en omsorgsfull vård och omsorg till barn som bor på vårt barnboende, samarbeta med vårdnadshavare, övriga kollegor, skola, habilitering, hemsjukvård och andra inre och yttre aktörer. I arbetet ingår hantering av läkemedel, olika hjälpmedel om tex, andnings- och förflyttningshjälpmedel. Olika rehabiliterande insatser i form av lättare träning ingår också i det dagliga arbetet. Som stödpedagog är dina arbetsuppgifter att stödja, aktivera och handleda personerna i vardagen. Tillsammans med övrig personal ansvara för planering, genomförande, dokumentation och utvärdering av verksamheten. Övergripande mål är att ha brukarens behov i centrum och att kontinuerligt anpassa innehållet så att det är meningsfullt för brukaren. Du är med och skapar förutsättningar för brukarna och dina kollegor genom att stödja i olika metoder som är främjande för vardagens olika aktiviteter. Din uppgift är att medverka i att uppfylla målen i LSS-planen kring självbestämmande, delaktighet och integritet för den enskilde brukaren. Du utför vardagsnära och planerade stödinsatser som utgår från brukarens individuella behov och önskemål i enlighet med LSS. Exempel på verktyg för detta är upprättande av genomförandeplaner, annan dokumentation och evidensbaserade metoder. Du ska bidra med att skapa en meningsfull och trygg vistelse där verksamheten formas efter brukarnas specifika styrkor, intressen och behov. Vår målsättning är att erbjuda bästa vård och omsorg i en trygg miljö med barnkonventionen och IBIC i fokus. Du arbetar tillsammans med dina kollegor för att ge stöd på ett sådant sätt att det stärker den enskildes tilltro till sin förmåga. I arbetsuppgifterna ingår att, utifrån genomförandeplanen, ge individuellt stöd, service och omvårdnad utifrån varje individs behov. I arbetet ingår både praktiska uppgifter och social dokumentation, hantering av läkemedel, andnings-och förflyttningshjälpmedel. Den huvudsakliga placeringen kommer att vara på barnboendet med en viss procent på korttidsboendet som ligger vägg i vägg med verksamheten. Omfattning: 75-100% KVALIFIKATIONER Som stödassistent behöver du ha utbildning i motsvarande gymnasienivå, inriktning omvårdnad med kompetens inom vård- och omsorg, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet samt ett stort intresse av att arbeta med barn med olika funktionsvariationer. Som stödpedagog behöver du ha en eftergymnasial utbildning som omfattar minst 200 YH- poäng eller 60 högskolepoäng. Utbildningen ska ha en tydlig inriktning mot funktionshinderområdet och/eller det beteendevetenskapliga området. För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du har erfarenhet av att arbeta inom LSS i minst 1 år. Övriga kompetenser: Det är meriterande att ha arbetat med barn med olika funktionsvariationer samt delegerade arbetsuppgifter. Du är trygg och stabil med en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Vi söker en socialsekreterare till Socialpsykiatrin

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder. Inom individ och familjeomsorgen ingår öppenvård och myndighetsutövning för barn, ungdomar, vuxna och äldre personer och socialtjänsten är indelad i olika enheter/ansvarsområden. Varje enhet har en enhetschef och en eller två förste socialsekreterare som kan ger medarbetarna stöd i handläggningsprocessen. Vi har byggt upp nära samarbete med samverkanspartner inom och utanför enheten, vilket bidrar till att kunna göra en skillnad för de som vi arbetar med och för. Med människan i fokus verkställs insatser genom bistånd till personer som har olika behov av hjälp och stöd i sin vardag. Vi kan erbjuda dig en trevlig arbetsplats med många skratt och professionella medarbetare i olika åldrar. Kommunhuset ligger centralt i Stenungsund med närhet till tåg- och busstation för pendlare, tillgång till parkering för bilburna, stort utbud av shopping och lunchrestauranger och precis utanför kontorsfönstret finns möjlighet att ta ett dopp i havet! Stenungsunds kommun erbjuder flera förmåner som exempelvis årsarbetstid, visst hemarbete utifrån förutsättningarna i verksamheten och friskvårsbidrag. Du kommer få en god introduktion och erbjuds både intern och extern handledning. ARBETSUPPGIFTER Biståndsenheten söker socialsekreterare inom individ och familjeomsorgen, IFO, med erfarenhet inom myndighetsutövning i socialtjänsten. Biståndsenheten är indelad i två olika arbetsgrupper: socialpsykiatri och LSS, samt vård och omsorg. På enheten arbetar 14 socialsekreterare, 2 förste socialsekreterare och enhetschef. Tjänsten är förlagd i gruppen som arbetar med socialpsykiatri och LSS, vilket innebär att tjänsten inledningsvis omfattar ärenden som rör socialpsykiatri och till individen knutna LSS-insatser, så som daglig verksamhet och kontaktperson. Över tid och utifrån behov kan innehållet i tjänsten komma att variera och exempelvis omfatta fler insatser enligt LSS. Därtill står vi nationellt inför en förändringsprocess, i och med införandet av den nya Socialtjänstlagen (SoL), vilket kan komma att inverka på tjänstens innehåll och utformning. Hos oss möter du en engagerad arbetsgrupp, med ett levande samarbete, som jobbar teambaserat och vi söker därför en flexibel och nyfiken kollega som vill vara med och dela vi-känslan. I vår arbetsgrupp arbetar vi med metodstöd i liten arbetsgrupp, individuella avstämningar, samt att vi regelbundet under året har extern processhandledning. Vi har närhet till våra olika samarbetspartners, så som öppenvårdspsykiatrin och vi har ett tätt samarbete med andra delar inom IFO, exempelvis vuxenenheten. Som socialsekreterare hos oss kommer du att arbeta med myndighetsutövning med där målgruppen inledningsvis består av företrädesvis vuxna med allvarlig psykisk sjukdom och/eller neuropsykiatrisk diagnos. I arbetsgruppen hanteras även ansökningar som gäller barn, ungdomar, samt vuxna med olika funktionsnedsättningar, varför det kan komma att bli uppgifter som även du utför. Ibland kan den som ansöker vara i behov av insatser från både SoL och LSS. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda behov och fatta beslut enligt SoL och LSS, samt såklart att bidra till en god anda och en utveckling i arbetsgruppen. Som socialsekreterare erbjuds du ett spännande, omväxlande och utmanade arbete som präglas av respekt för allas lika värde. Vi använder oss av dokumentationssystemet LIfecare och arbetar utifrån metoden Individens Behov I Centrum ((IBIC), samt att visst arbete sker i Procapita. I uppgifterna ingår även att hantera vårdplaneringssystemet SAMSA. Vi tror att du har lätt för att sätta dig in i hur olika system fungerar och har en gedigen vana av att hantera datorn som arbetsredskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är bra på att skriva och resonera i text. Du ger ett gott bemötande och samarbetar väl med alla du träffar i ditt dagliga arbete. Du vill utveckla dig själv och vara delaktig i vårt gemensamma arbete och den utveckling i arbetsgruppen som vi är måna om. Du som söker ska ha relevant högskoleutbildning i form av socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska vara väl förtrogen med rådande lagstiftning och rättspraxis inom myndighetsutövningen. Om du har kännedom om IBIC och de dokumentationssystem som vi arbetar i, så ser vi det som ett stort plus. För tjänsten krävs B-körkort. Meriterade är tidigare erfarenhet inom myndighetsutövning, från respektive målgruppsområde. I ett yrke som innebär mycket kontakt med olika människor tänker vi att din kommunikativa och analytiska förmåga är viktig genom att du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån den information som du tar del av i varje ärende. Arbetet består till stor del av utredningsarbete, varför du behöver trivas med både vardagliga utmaningar och problemlösning. Du kan sätta dig in i andra människors situation, har ett gott omdöme och ett professionellt förhållningssätt. Du behöver vara öppen för regelbunden samverkan med andra professioner såväl internt, som externt. Vi ser det som en fördel om du är en person som gillar ett emellanåt högt temo, har förmåga till flexibilitet och aktivt väljer att se (arbets- )livet från den ljusa sidan. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024