Produktionsplanerare

PrimeComp är ett teknikkonsultbolag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Arbetsbeskrivning: Vi söker nu en Produktionsplanerare med fokus på att planera och koordinera produktionen av komplexa system och produkter. Du kommer att analysera produktionsflöden, utvärdera material- och resursbehov samt säkerställa att produktionen följer givna tidsramar och kvalitetsstandarder. Du ansvarar för dina produkter från produktionsbehov är initierat till dess att produkterna är färdigmonterade klara för leverans. Utöver detta kommer du att ha en central roll i att driva och genomföra verksamhetsutvecklingsprojekt inom Produktionen i Järfälla. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och intressenter för att identifiera förbättringsområden och implementera effektiva processer och strategier. Då vardagen kan vara omväxlande krävs flexibilitet och förmåga att tänka nytt när du ställs inför utmaningar. Du har som social och utåtriktad person fördel inom rollen och det krävs att du är kommunikativ där lösningsorientering och framåtanda ligger till grund för resultat. Då rollen har ett brett internt nätverk är det viktigt med en god samarbetsförmåga, att du är lyhörd samt att du har en nyfiken inställning till förändring och förbättring. Heltid på plats i Järfälla. Kompetens: För att vara framgångsrik i rollen som produktionsplanerare bör du ha följande kompetenser: - En kandidatexamen inom ingenjörsvetenskap, föredraget inom produktionsteknik eller motsvarande erfarenhet. - Erfarenhet av att arbeta med produktionsinvesteringar och layouter inom fordonsindustrin eller liknande bransch. - Goda kunskaper inom Lean och Six Sigma-metodik för att identifiera och genomföra förbättringsprojekt. - Erfarenhet av att använda CAD-verktyg och andra produktionsrelaterade programvara. - Stark analytisk förmåga och förmåga att arbeta med stora datamängder för att dra slutsatser och fatta informerade beslut. - Kunskap om processoptimering, materialhantering och logistik inom en produktionsmiljö. Personliga egenskaper: - Förmåga att kommunicera till olika målgrupper och situationer. - Självständighet och kunna leda sig själv och arbetet framåt. - Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder. - Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna. - Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar. - Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

6 december 2023
Sista ansökan:
24 maj 2024
Senior ekonomisk förvaltare

Allabrf fortsätter att växa och söker nu en viktig medarbetare som vill vara med på vår tillväxtresa. Trivs du att arbeta i ett entreprenöriellt bolag med snabba beslutsvägar och är en stjärna inom redovisning så kan du vara den vi söker. Om tjänsten Som senior ekonomisk förvaltare kommer du jobba i ett mindre team och ansvara för den löpande ekonomiska förvaltningen av bostadsrättsföreningar. Du rapporterar till Head of Customer Success och kommer ha ett nära samarbete med både förvaltningskollegor och VD. Genom att du besitter en gedigen sakkunnighet kommer du ha ett viktigt inflytande över verksamheten. Dina huvudsakliga ansvarsområden är följande: - Kvalitetssäkra och hantera bokföring - Ansvara för bokslut och bokslutsprocessen i stort - Löpande rådgivning och konsultation till kunder - Ansvara för moms och skatt för bolagets kunder - Stötta och hjälpa kollegor i mer komplexa redovisningsärenden - Analysera och utveckla processer inom den ekonomiska förvaltningen Vem söker vi? Hos oss är din personlighet och inställning viktig och för att passa in hos oss behöver du ha en positiv inställning och agera lösningsorienterat. Som person är du proaktiv, analytisk, driven och har lätt för att samarbeta med övrig personal. Vidare är du en typisk "doer". Då vi befinner oss i en tillväxt är det viktigt att man tycker om att arbeta i en snabbt föränderlig organisation. Rollen kräver även att man är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift samt har en mycket god dator- och systemvana. Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom redovisning och minst 5-6 års erfarenhet av liknande arbete där du självständigt har ansvarat för årsbokslut samt budgetering. Du har mycket god kunskap om regelverk inom redovisning och moms samt kan upprätthålla en hög effektivitet och kvalitet. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningar, men viktigast är att du har synnerligen mycket goda generella redovisningskunskaper.

6 december 2023
Sista ansökan:
24 maj 2024
E-mobility Engineer - Stockholm

Why working as a consultant will fit you Because you want to focus on solving technical problems without internal politics, you want to make new products that last, not handling the old legacy. And you want to have a team with engineers who understand the problem you meet and help you see them from another perspective. What will you work with? For the transportation sector, electrification is the paradigm shift of the century. As an engineer within e-Mobility at Conmore, you could drive the change.The required areas of expertise within electromobility cover a broad spectrum, and where you want to contribute is up to you. Whether you are skilled in Systems engineering, Embedded software development, Control systems design, or Test and verification, your knowledge will be valuable. We believe that a holistic approach is required to make products and services succeed both now and in the future. Our way of working is in cross-functional teams closely collaborating with our customers. What you need to bring Our best guess is that you have an educational background in mechatronics, electronics, computer science, or software engineering with an interest in electrification and/or the automotive industry. Electrification consist of a variety of building blocks, and we think you have competence and experience from one or several of the following: - Electric motors - Inverters - Battery technology - Battery Management Systems - Charging More specifically, we are looking for skilled people whose key competencies lie within any of the following fields: - Systems Engineering - Embedded software development (Matlab Simulink, C, C++) - Electronics design - Control systems design - Test and Verification Who are we? Conmore is a consulting company that highly prioritises its employees. We provide exciting and challenging assignments and do our utmost in every situation in order to meet your desire for a matching position. To enhance and strengthen you as an individual all employees have their own development plan for individual growth. In order for everyone to develop further and thrive in their role as consultants, the group manager dedicates time for regular one-on-one meetings to listen and follow up on the work plan, and need for training, provide feedback, and more to make sure you are satisfied and in the right place. We are proud of our company’s unique family feeling and we highly value competence and a secure work environment which we believe contributes to a pleasant and motivating workplace. Besides professional activities such as training et cetera, we offer regular social activities which bring us together to have a good time and share knowledge and experiences in the group. Despite our constant willingness to grow as a company we still emphasize preserving our warm family feeling. In Conmore, we have a Women's Network called KICO: We aim to create a sense of security among our employees and to serve as a role model in the engineering industry through our women's network "Female Engineers at Conmore" (KICO). KICO is a network where we inspire, share experiences, and act as role models for each other. KICO usually organizes around 2-3 events per year to gather all women within the company to inspire, network, and exchange experiences with each other. We have representatives at all our offices. Link to KICO: https://conmore.se/karriar/kvinnliga-ingenjorer-kico/ If you're interested in participating, you're always welcome to the events. Would you also like to be a part of our team? We are recruiting continuously, please don’t hesitate with your application and feel free to contact us if you have questions. Business Manager, Ferhat Can Mail: [email protected] Phone: +46739851272 Responsible Talent Acquisition Specialist, Sebastian Pousar. Mail: [email protected] Phone: +46 730569011 Please note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site. We are looking forward to hearing from you!

6 december 2023
Sista ansökan:
24 maj 2024
Accountants with experience | PwC

As employees within Assurance, we create trust with our customers and in society by ensuring the reliability of financial information. We offer services in, for example, financial auditing and consulting to all types of companies and non-profit organizations. In addition, we identify areas that are risks and opportunities for improvement and work closely with customers to either solve or implement these. The digital development and increased demands for transparency contribute to the fact that the audit of the future will require more multifaceted competence than before. Where our goal is to create long-term sustainable results and value for our customers and their needs. Who are you? We are looking for you who have: At least two years of experience working with auditing and/or qualified financial statement work. Fluent in English, both spoken and written. We attach great importance to your personal qualities and therefore believe that you: Is service oriented and motivated by delivering results and meeting our customers' expectations. Is adaptable, can read situations and adapt both behavior and communication in building qualitative and diversified relationships. Acts with integrity by being straightforward and honest in communication and is easy to get others on board with Has good analytical skills and is solution-oriented. You enjoy learning new things and are curious about digitization and new technology to be able to solve customers' needs. Has social skills and the ability to create relationships and networks. These skills are needed to work well with our clients, but are of course also important for collaboration within our team. Is structured, efficient and organized. You are offered Within PwC, it is very much about the employee! We want you to have the best opportunity to really get to know your customers and their business. As an aid to this, our goal is to be more digital, mobile and flexible. We constantly invest in and develop new working methods that simplify the review process. By having access to new digital solutions, you can focus on what you do best - offering the highest level of business consulting and audit services. As an accountant at PwC, you will work as part of a team and together you will help to solve complex business problems from strategy to implementation. Our primary focus will be on Talent & Culture - on our employees - to be an attractive workplace. We want you as an employee to feel that you are appreciated for your contribution to us and our customers' success. Become part of our Community of Solvers. About PwC Sweden PwC Sweden is the market leader in auditing and consulting with 2,800 employees around the country - we are where you are! Our purpose is to create trust in society and solve important problems, and our values ​​permeate everything we do. We are proactive advisors driven by understanding the real needs of you and our other 33,000 customers and finding solutions to complex business challenges – no matter what phase your business is in. What makes us unique is that we combine the latest technology and collaboration between our specialists. We are a community of solvers who are with you all the way! PwC Sweden is an independent and independent legal entity that is part of the global PwC network with 295,000 employees in 156 countries. This allows us to share knowledge and experience globally and together deliver relevant solutions that create trust and long-term sustainable values ​​for both our customers and society at large. Does that sound right to you? Then we look forward to your application! Apply with a CV and cover letter via the link below. You will receive feedback on your application as soon as possible.

6 december 2023
Sista ansökan:
31 maj 2024
IT konsult

Om jobbet Capgemini strävar efter att vara en lyhörd organisation som verkligen månar om dig som individ och låter dig utvecklas både inom din roll och som person. Över 300 000 medarbetare i över 40 länder och kunder inom alla branscher. Låter det stort och opersonligt? Det är det inte. Vi erbjuder snarare det bästa av två världar. Globala muskler lokalt förankrade i svenskt affärsliv, i en familjär gemenskap. Tillsammans sitter vi på en kompetens och projekterfarenhet som få andra kan matcha. Att du kan kontakta vem som helst av dina kollegor i världen med vilken fråga du än har låter som en klyscha, men så ser vardagen ut på Capgemini. Vi är varandras bästa coacher. Arbetsuppgifter Som IT-konsult arbetar du i projekt som till exempel kan handla om allt från att ta fram digitala tjänster, implementation av IT-projekt i verksamheten och rena ITutvecklingsprojekt. Efterfrågad erfarenhet Som person är du positiv, utåtriktad och kommunikativ. Du är visionär och samtidigt strukturerad och känner dig bekväm och drivande i dialogen både med kund och ditt projektteam. Vi vill att du ska ha: erfarenhet av IT-konsultyrket, erfarenhet av att arbeta i projekt, samt gärna erfarenhet av att arbeta och samverka med olika typer av intressenter - utvecklare, testare, verksamhetsrepresentanter samt styrgrupp.

6 december 2023
Sista ansökan:
2 juni 2024
Låssmed/tekniker Stockholm

Vi på Submit söker nu efter flera låssmeder/tekniker till vår kund i Stockholm. Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Tjänsten: Tjänsten är en konsulttjänst som är tänkt att övergå till fast anställning hos vår kund efter några månader. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med minst några års dokumenterad erfarenhet inom området. Som låssmed/tekniker förväntas du utföra dina arbetsuppgifter med hög grad av professionalism och självständighet. Servicejobb likväl som längre entreprenader är vanligt förekommande. Kvalifikationer och krav: - Minst några års erfarenhet som låssmed/tekniker - Förmåga att arbeta självständigt och i team - Exceptionell kundservice och kommunikationsförmåga - Förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga arbetsrelationer Förmåner: - Flexibla arbetstider där du får planera din egen dag - Utbildningar - Utvecklingsmöjligheter inom företaget som är i en expansiv fas - ITP1-pension - Kollektivavtal - Resa till alperna 1 gång / år - Friskvård 5000 SEK / år. - AW:s med airhockey Plats: Stockholm Start: Omgående Lön: Enl. ök Arbetstid: Egen planering Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

5 december 2023
Sista ansökan:
23 maj 2024
Lärare till Campus Frescati Hage HT2024

Om skolan Amerikanska Gymnasiet grundades av rektorer utifrån en stark pedagogisk idé. Vi har tagit det bästa från den amerikanska och svenska skolan utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Amerikanska Gymnasiet grundades 2015. Majoriteten i styrelsen har själva varit rektorer och flera är entreprenörer. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och medarbetare av beteenden som härleds från dessa. Ledare Du är en naturlig ledare i klassrummet. Du står för en professionell relation till alla elever och vet att ett tryggt och lugnt klassrum där starka relationer är väletablerade också leder till högre kunskapsnivåer. DigItal kompetens Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har med det en stabil digital kompetens. Du trivs med att arbeta i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Samarbete Du föredrar att planera och utvärdera undervisningen tillsammans med dina kollegor och dina elever - för du vet att genom ett nära samarbete med andra, når du en högre kvalitet i din undervisning än när du arbetar ensam. Vi tror på tillsammans. Vi vet att läraryrket i många fall är ganska ensamt. Att själv vara uppsökande och initiativtagande kollegialt är en viktig förmåga. Yrkesskicklighet Utveckling är något du prioriterar. Du trivs som bäst när du får möjlighet att pröva nya metoder i din undervisning. Du använder dina elevers provresultat till att utveckla och förbättra din undervisning. Du har också en förmåga att kunna se och bidra till att utveckla helheten på skolan. Lösningsfokuserad Du ser möjligheter och du leder alltid utmaningar och problem mot lösningar. Du har ett alltigenom positivt förhållningssätt. Din profil Vi söker dig med hjärta, mod och laganda som vill följa med oss på en spännande resa. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje individ. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du är en trygg och stabil lärare som drivs av möjligheten att påverka, du är handlingskraftig och lösninginriktad genom ditt positiva förhållningssätt. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid effektivt utifrån elevernas bästa. Om tjänsten Vi söker lärare i flera ämnen inför höstterminen 2024, då Campus i Frescati Hage växer med ytterligare fem klasser. Vi söker bland annat lärare i: - idrott - naturvetenskapliga ämnen - samhällsvetenskapliga ämnen - moderna språk - svenska - matematik - fysik - mfl Anställningsstart: 1 augusti 2024 Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning Rekryteringsprocess - insamling och granskning ansökningar CV+PB (december + januari) - digital förintervju (steg 2) - intervju 1 (februari + mars) - intervju 2 (mars + april) - referenstagning - erbjudande om tjänst (vi beräknas vara klara i början av maj månad med alla tjänster) Vi genomför intervjuer utifrån ämnesordning vilket innebär att vissa ämneskombinationer hamnar tidigare i processen än andra. Det är viktigt att du delar samma tankar om skola som vi. https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/ - Delar du våra tankar om skola och vill du vara med och göra skillnad på riktigt? - Trivs du i en miljö med snabba beslutsvägar och med barnets bästa i första rummet? Varmt välkommen med din ansökan! www.amerikanskagymnasiet.se

5 december 2023
Sista ansökan:
23 maj 2024
Självgående ventilationsmontörer

Vi på Submit söker nu efter flera självgående ventilationsmontörer till vår kund med start omgående. Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Om kunden: Vår kund är en del av en stor koncern som är nischade på innovativa ventilationslösningar. De är verksamma över hela Sverige och erbjuder projektering, service men framförallt lägger dom mycket tryck på att ta sig an fler projekt och expandera entreprenaddelen av företaget. Arbetsuppgifter: Som ventilationsmontör kommer ditt huvudfokus ligga i att installera ventilationslösningar där du kommer arbeta självständigt i stor utsträckning men också samarbeta med kollegor från Submit och vår kund där ni ska säkerställa att projekt utförs enligt högsta standarder och följer gällande föreskrifter. Profil: - Lagspelare men trivs i att arbeta självständigt - Trivs i varierande arbetsmiljöer - Högt självledarskap Krav: - +1 års erfarenhet av yrket - Självgående - Kan läsa ritningar - Van att jobba effektivt - Obehindrad svenska eller engelska i tal & skrift Meriterande - Tillgänglig omgående - Obehindrat svenska i tal & skrift - B-körkort Start: Omgående Lön: Enl. överenskommelse Arbetstid: 06.30-15.30 (med möjlighet att jobba in fredag) Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

5 december 2023
Sista ansökan:
23 maj 2024
Ventilationssanereare i Stockholm

Vi på Submit söker nu efter en Sanerare till vår kund i Stockholm. Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Tjänsten: Jobbet går ut på att sanera spirorör efter brand. Det enda kravet är erfarenhet som sanerare men du behöver inte vara helt självgående. Personliga egenskaper såsom fysiskt stark, stresstålig arbetar bra i team är nödvändigt. Övrigt: Start: Omgående Lön: enl ök Tid: 7-16 Plats: Stockholm Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

5 december 2023
Sista ansökan:
23 maj 2024
Sales Development Representative Norway

In the SDR team we've fostered an environment that encourages camaraderie and teamwork, with a positive atmosphere where we can thrive both professionally and personally" - Sarita Mayström, Sales Development Representative @ Voyado Voyado is the ultimate solution for personalization and relevance across all channels-online and offline. Used by retailers and e-commerce companies worldwide, the Voyado customer experience cloud makes it possible for every brand to engage customers, elevate shopping experiences, and evolve their own businesses. About the role At Voyado, our Sales Development Representatives are vital to our company's success. In this role, you will have one mission - to drive immediate new revenue growth by identifying new business opportunities and creating brand awareness. You will be part of the Global Sales Development team and a key player in our high-performing sales team working towards the Norwegian market. You will be working together with amazing colleagues who exemplify our core value and mentality of "We're in it together". 👊 What you'll be up to - ️Prospect new customers in the Norwegian market, identify key people and qualify leads. - Responsible for reaching out to new prospects via cold-calling, emails and LinkedIn to create opportunities. - Work towards clear goals together with our Sales, Partner and Marketing teams - and celebrate together! - Leverage the latest sales development technologies to create structure in your day-to-day tasks. - Work to understand the retail market: future trends and way of work vs. challenges facing the retailers. Your training will start with learning about our platform from the inside and out, so that you'll be able to effectively communicate our value proposition to decision makers, primarily in the retail industry. You'll become a true Voyado ambassador, often the first point of contact for new prospects and the one selling a vision, not a product. So, who are you? We are looking for a determined and results-oriented team player who is passionate about sales. We believe that you are all about providing a world-class customer experience and thrive in a fast-paced environment. In either way, you're a natural connector, a true team-player, eager to develop yourself and passionate about e-commerce, retail and tech. Ideally you'd also bring along the following skills and background: - Fluency in Norwegian and English - Past B2B sales experience - Great networking skills - Previous cold calling experience - A team player with a collaborative mindset - Superb writing, communication, and listening skills; you understand objections and defeat them by turning skeptics into ecstatic new customers - You can create structure out of data from multiple sources - a true admin pro What's in it for you? Voyado wouldn’t be the powerful platform it is without the people behind it. We really care for our Voyadoers and some examples of what we can offer you are: - An engaged team with a knowledge-sharing and friendly culture - Summits on a regular basis where we hang out, workshop, discuss, and have a good time together - Opportunities for personal growth and learning in a dynamic and supportive environment. Some of our benefits: - 30 days of vacation, so you can spend time on the things you love - Beneficial bike lease, including e-bikes - Breakfast buffet on Fridays - Your choice of phone and gadget package - 5000 SEK in wellness allowance - A wellness hour a week Ready to join the team? Lovely! Applying is super easy. We'd love to get to know you and understand what makes you tick, so write a few lines about what you enjoy about your role and what would be an exciting challenge for you going forward. We are eager to get to know you and what you love to do, so be yourself and let that shine through in your application! Additional information As part of our recruitment process, we conduct a background check on the final candidate. We use background checks from Scandinavian Recruitment Intelligence (https://sri.se/?gclid=CjwKCAjwgviIBhBkEiwA10D2j5jxTpURheC3-0kygy7K_DHTTjcVon3-3nrRXPYijXWnTZ8QwuGXyRoCaQQQAvD_BwE). Here (https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/) you can read more about how a background check is done.

5 december 2023
Sista ansökan:
23 maj 2024