Junior Business intelligence analytiker till Spendrups
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Har du nyligen tagit examen från universitet eller högskola inom Data och är ute efter ditt första jobb inom dataanalys. Då kan detta vara din chans! Vi söker nu en person till Spendrups som kommer jobba med deras nya analysplattform i en verksamhetsnära roll. OM TJÄNSTEN Spendrups är ett äkta familjeföretag som drivs i fjärde generationen med flera familjemedlemmar som aktiva eldsjälar i hjärtat av verksamheten. I organisationen ingår 1100 medarbetare, som jobbar i Grängesberg, Hällefors, Visby, Stockholm och på alla terminaler och säljkontor runt om i Sverige. Deras kärnverksamhet ligger i sina bryggerier där de gör öl i världsklass men också läsk, mineralvatten m.m. Som BI-analytiker kommer du att utveckla och underhålla rapporter och dashboards med Power BI som huvudsakligt verktyg. Du kommer att göra analys för att identifiera trender och mönster och jobba nära kollegor i företaget för att förstå hur du kan hjälpa dem att utnyttja sin data. Du erbjuds - Att jobba i en fantastisk företagskultur med härliga kollegor och god stämning - På Spendrups präglas kulturen av öppenhet, och dina idéer värdesätts. Här får du chansen att inte bara lösa problem utan också aktivt bidra till att förbättra och utveckla IT-supporten - En trygg anställning hos Academic Work under hela din tid på Spendrups ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla och underhålla rapporter och dashboards i Power BI * Identifiera trender och mönster i hur data kan användas i företaget * Tolka SQL-frågor för att extrahera och manipulera data * Arbeta med semantiska datamodeller * Samarbeta med olika avdelningar för att förstå databehov * Fungera som bollplank i datarelaterade frågor * Presentera analysresultat och rekommendationer VI SÖKER DIG SOM - Har universistes- eller YH-utbildning inom datavetenskap, statistik, ekonomi eller relaterat område. - God kunskap i Power BI för att skapa interaktiva dashboards - God kunskap i SQL och erfarenhet av att arbeta med databaser - Erfarenhet av data mining och analysverktyg - Förståelse för semantiska datamodeller - God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Analytisk - Ansvarstagande - Social Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Drömjobbet för dig som gillar lager – både öl och logistik!
Academic Work Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

Gillar du att hålla igång, vara aktiv, jobba i ett skönt gäng och dessutom har en förkärlek för öl? Då kan det här vara ditt nya favoritjobb. OM TJÄNSTEN Vi letar nu efter nästa lagermedarbetare till vår slutkund som är en av Sveriges leverantör till hembryggare och mikrobryggerier. Det här är det perfekta dagtidsjobbet för dig som gillar att ta i, jobba med kroppen och samtidigt få nörda ner dig i en värld av malt, humle och jäst. Här får du chansen att bli del av ett mindre sammansvetsat team. Utöver ett härligt gäng kollegor kanske du också får chansen att snacka lite bryggteknik med kollegorna under fikapausen. I den här rollen arbetar du heltid, måndag till fredag mellan 07.00-16.00 på lagret mellan Rotebro och Upplands Väsby. Detta konsultuppdrag är långsiktigt och förväntansbilden för uppdraget är att du inleder din anställning med 6 månader genom Academic Work och sedan fortsätter hos Humlegårdens Ekolager därefter. Du erbjuds - En arbetsplats där vi gillar det vi gör (öl!) - Schyssta kollegor med blandad bakgrund – bryggnördar och sportfånar i alla åldrar - Träning på arbetstid? Nästan! Det blir en del lyft och rörelse på jobbet! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Plocka och packa ölrelaterade grejer till törstiga kunder * Ta emot och packa upp leveranser * Hålla ordning och reda i lagret VI SÖKER DIG SOM - Är van vid att jobba fysiskt, gärna på lager (tidigare erfarenhet krävs) - Är en lagspelare som gillar att ta i när det behövs - Har mycket goda språkkunskaper i svenska - Gärna har truckkort och vana av att köra truck Det är meriterande om du har - Har ett intresse för ölbryggning – eller bara älskar en bra IPA - Har tävlat i sport eller på annat sätt är van vid att samarbeta i lag För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande och noggrann - Initiativtagande och ödmjuk - Prestigelös inställning Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

11 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Recruitment Business Partners to H&M!
Academic Work Sweden AB
Personal- och HR-specialister

We’re looking for experienced, passionate Recruitment Partners to join us on this journey and help build the high-performing teams of tomorrow. Submit your application today! OM TJÄNSTEN We are on an exciting journey to become the best People Organisation in the industry and building a Recruitment Team that’s proactive, forward-thinking, and set to shape the future of our business. Our vision is to create a dynamic, strategic team that will serve as trusted advisors, driving talent and performance across the organization. This is an exciting opportunity to be part of something truly transformative. We’re looking for experienced, passionate Recruitment Partners to join us on this journey and help build high-performing teams for tomorrow. You’ll be joining a collaborative Recruitment Team split across three core areas: Tech, Business, and Creative. While your focus will sit within one of these, you’ll work closely with colleagues across the entire Recruitment function to share insights, align on best practices, and support wider hiring goals. You’ll also partner with a broad range of stakeholders across the business, from Hiring Managers and HR Business Partners to Senior Leaders – playing a key role in shaping an exceptional hiring experience ARBETSUPPGIFTER Work tasks As Recruitment Business Partner, you will own the full recruitment life-cycle for key areas, ensuring high-quality execution and expertise. You’ll work closely with Hiring managers and People Business Partners as a strategic advisor to guide hiring decisions. Sourcing will be a key focus of your role, and you will leverage market insights and technology to develop advanced talent sourcing strategies to attract top talent. • Recruitment Delivery: Manage the full life-cycle of assigned roles, ensuring high expertise and quality. • Advisory and Business Partnership: serve as a partner and advisor to hiring managers, ensuring expectation alignment and effective communication. • Advanced Talent Sourcing Strategy and Assessment: build attraction strategies to proactively source top talents, develop proactive pipelines for key roles and pitch roles using functional EVP. • Process Implementation & Cross Functional Collaboration: enable seamless communication between People Lifecycle, People Specialist Partnering and Business Functions to execute on process changes and apart to business needs. • Competence Assessment: assess and steer the competence assessment process and prepare business interviews and advise on hiring decision. • Job Offers and Onboarding: prepare, deliver, and negotiate job offers, provide feedback to candidates, and ensure a smooth handover to pre-boarding. • Performance Monitoring and Improvement: connect recruitment strategy to Recruitment Leads roadmap, monitor performance KPIs and metrics, define action plans, and identify areas for improvement. VI SÖKER DIG SOM • Strong recruitment experience specifically within operations, supply chain, and/or logistics • Highly proficient in sourcing tools such as LinkedIn Recruiter & other search tools • Exceptional stakeholder management skills • Experience with Applicant Tracking Systems • Strong organisational skills • Excellent communication skills • Comfortable using data to make decisions WHY YOU’LL LOVE WORKING AT H&M At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. An example of our benefits: • 25% Staff discount on all our H&M Group brands, both in stores and online (H&M, COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories and ARKET). • H&M Incentive Program – HIP. Learn more about the program here. JOIN H&M Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. Take the next step in your career together with us. The journey starts here. This is a full-time permanent position based in Stockholm, please apply with your CV in English as soon as possible but by the latest, 23rd of April 2025. *We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. INFORMATION OM FÖRETAGET H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Passionate Craft Teacher Wanted!

Are you a certified and licensed craft teacher with a burning desire to guide young minds in exploring their creative potential? We're seeking an exceptional individual to join our team, ideally with expertise in wood work. You are student-focused with good leadership skills. You are solution oriented with good pedagogical skills and you are also adept at fostering strong relationships with students, colleagues, and guardians. You have strong skills in creating a safe, calm, and inspiring classroom environment where every student is seen and feels affirmed and motivated to learn. We are looking for someone who: Is knowledgeable about the curriculum and passionate about making learning accessible to students with a variety of needs. Systematically plans, implements instruction and assesses development. Demonstrates a clear understanding of diverse learning needs. Is flexible, reflective, collaborative, and eager to develop innovative teaching methods. Experience in adapting teaching for students requiring special support is highly valued. We place great importance on personal suitability and responsible leadership. As we are a bilingual school, it is important that you are comfortable with both the Swedish and the English language. Engelska Skolan Novia Engelska Skolan Novia grundades 2010 och är en fristående F-9 skola. Skolan ingår i organisationen Engelska Skolor och Förskolor AB, där idag 240 personer arbetar inom tre grundskolor och fem förskolor. Vi erbjuder våra elever en tvåspråkig utbildning av hög kvalité som följer den svenska läroplanen. Vi fokuserar på att undervisa matematik och NO på engelska. Vår pedagogik präglas av ett hållbart arbetssätt där vi arbetar för att hjälpa varje elev att förverkliga sin fulla potential både akademiskt och som människa. Engelska Skolan Novia har ca 350 elever och är belägen i Årstadal.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Produktspecialist Autogiro till Bankgirot

Bankgirot är mitt uppe i en spännande utvecklingsresa – och vi letar nu efter en Produktspecialist för Autogiro som vill vara med och göra skillnad! Hos oss får du möjlighet att växa, påverka och bidra till lösningar som dagligen används av miljoner människor. Här möts du av en hjälpsam, prestigelös och nyfiken kultur där vi tillsammans skapar framtidens betalningsinfrastruktur. Arbetsbeskrivning I rollen som Produktspecialist inom Autogiro har du en nyckelroll i utvecklingen och hanteringen av en av de mest använda betalningsprodukterna i Sverige. Du stöttar produktchefen i att säkerställa leveransen av produkten och arbetar aktivt med utveckling och förbättringsarbete. I rollen ingår även administration, utformning av rutiner samt samordning av initiativ tillsammans med banker och samarbetspartners för att driva utvecklingen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ge support och expertstöd kring produkten Autogiro, ta fram och uppdatera produktbeskrivningar, manualer och annan dokumentation. Du ansvarar också för att skapa utbildningsmaterial och genomföra utbildningsaktiviteter, både internt och externt. Vidare hanterar du kund- och produktanslutningar inom produktområdet och bidrar aktivt till produktutveckling samt till att effektivisera processer. Du blir en del av produktgruppen Autogiro som består av ytterligare en produktspecialist, produktägaren samt produktchefen. Kvalifikationer och egenskaper Vi tror att du har erfarenhet från produktledning – kanske som produktspecialist, produktägare eller liknande – gärna inom bank, betalningar eller finansiell infrastruktur. Har du dessutom koll på Autogiro specifikt är det ett stort plus! Du har troligen en akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi eller teknik, men relevant arbetslivserfarenhet väger lika tungt. Som person är du analytisk, självgående och har lätt att ta initiativ. Du gillar att driva saker framåt, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du trivs både med att arbeta självständigt och i team, och du har en prestigelös inställning där du gärna hjälper till där det behövs. Vad erbjuder vi På Bankgirot blir du en del i ett företag med en viktig och central roll i betal-Sverige. Förutom en intressant roll erbjuder vi dig även bra anställningsvillkor, personalförmåner och en ovanligt hjälpsam gemenskap. Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer här. Anställning hos Bankgirot omfattas av säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken kommer att genomföras i samband med rekryteringen. Frågor och kontakt I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Margaretha Palmbäck på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 10 augusti, är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-MP1 #boff

11 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Distriktssköterska Capio Vårdcentral Viksjö
Capio Sverige AB
Distriktssköterskor

Capio Vårdcentral Viksjö erbjuder dig möjligheten att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö. Vi är en modern vårdcentral och hos oss arbetar engagerade medarbetare tillsammans för att göra skillnad – varje dag. Vi arbetar i ljusa och trivsamma lokaler i Viksjö centrum där det finns goda kommunikationer och fri parkering. Arbetsbeskrivning I rollen som distriktssköterska hos oss får du ett omväxlande och stimulerande arbete där du tillsammans med kollegor ansvarar för att ge högkvalitativ och omtänksam vård till våra patienter. Arbetsuppgifterna omfattar självständiga bedömningar och prioriteringar samt rådgivning via både mottagning, telefon och chatt. Du samarbetar med övriga yrkeskategorier för att skapa de bästa förutsättningarna för patienterna. Vårt arbetssätt präglas av respektfullt bemötande, lyhördhet och samarbete. Vad vi erbjuder dig: En inkluderande, positiv och utvecklingsinriktad arbetsmiljö Kollektivavtal och generöst friskvårdsbidrag Möjlighet till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte inom Capio Fasta och flexibla arbetstider med god balans mellan arbete och privatliv Vem söker vi? Du är vidareutbildad distriktssköterska. Om du har vidareutbildning inom diabetes är det en merit men inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och önskar att du: har lätt för att se patientens och kollegors behov och visar omtanke tar initiativ, ser möjligheter och hittar konstruktiva sätt att lösa problem är öppen och kommunikativ är trygg i din yrkesroll, även i pressade situationer Vi ser gärna att trivs med att arbeta både digitalt och fysiskt. Omfattning och anställning Tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad 80–100 % enligt ök. Våra öppettider är 7-17 och vi turas om att arbeta från kl 7 samt till kl 17 enligt ök. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du kan bidra till vårt team. Observera att vi undanber oss kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. Sista ansökningsdag: 2025-07-31

11 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lastbilschaufför inom distribution - Årsta & Västberga
Jobandtalent Sweden AB
Lastbilsförare m.fl.

Vem söker vi? Vi söker lastbilschaufförer som är flexibla och kan tänka sig jobba med olika typer av körningar inom livsmedelsdistribution.  Vi söker personer som kan utgå och arbeta hos våra kunder i Årsta och Västberga (primärt). Det kan även förekomma att du arbetar på andra platser i Stockholm och hos andra kunder i tjänsten.  Vi ser att du tar väl hand om både fordon och godset du levererar, samt att du gillar att röra på dig och har ett trevligt kundbemötande!   Arbetstider: Arbetstiderna för tjänsten är från 05:30 till 14:30, måndag till fredag. Andra tider och dagar kan förekomma och vi ser gärna att du är flexibel utifrån behov.  Krav: C-körkort Giltigt YKB Digitalt förarkort Truckkort A Du kan svenska obehindrat Meriterande: Minst 6 månaders daglig körning av tung lastbil Tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatser som ligger avsides ADR-grund Krankort över 18 ton Tillsättning: Intervjuer och upplärning sker löpande. Tjänsterna är heltid med möjlighet till en tillsvidareanställning efter 6 månader. Det finns också stora möjligheter att gå över i anställning hos någon av våra kunder.  Vid en tillsvidareanställning hos Job&Talent kommer du också att ha tillgång till friskvårdsbidrag.  Grundlönen baseras på en snittlön som de ordinarie chaufförerna har hos det åkeri du arbetar hos. Ob-tillägg och övertidsersättning är vanligast enligt transports kollektivavtal, men andra kollektivavtal kan förekomma då vi även här utgår efter det kollektivavtal som våra kunder har.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Ventilations montör / Snickare
Nordic Netmedia & sales AB
VVS-montörer m.fl.

För att kunna fortsätta expandera söker vi ett nytt stjärnskott till vårt Team  Dina Arbetsuppgifter kommer att vara varierande. Ingen dag är den andra lik då du arbetar ute hos våra kunder efter beställning. Mögel och fuktsanering - Funktionskontroll - Luftflödeskontroll - Byte av filter i aggregat - Montering av ventilationskanaler, fläktar, avfuktare. Diverse snickeriarbeten samt håltagning. Bemöta kunder med högsta kvalité på service Din profil Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt under stort eget ansvar. Du har god fysik och gillar att arbeta med kroppen. Att du är noggrann, professionell och effektiv är egenskaper som vi värdesätter högt samtidigt som du brinner för nöjda kunder.  Du kommer ha en hel del kundkontakt så du behöver trivas i en serviceroll och ha en god social förmåga. Vi söker i första hand dig som har erfarenhet av snickeriarbeten, håltagning. ventilations arbeten såsom montering av kanaler, fläktar, service och därmed vet vad som krävs av dig i tjänsten. Tillsättning sker omgående.Ort/Placering: Stockholm Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse timlön/månadslön Ansökningstid: Vi kommer att anställa omgående KRAV  har erfarenhet från att ha installerad FTX SYSTEM och dragit kanaler i Villa  Placering:   Stocksund Lön:  efter överenskommelse Svenska och B körkort är Krav Tillträde: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid tillsvidare, Deltid efter överenskommelse

11 dagar sedan
Sista ansökan:
15 december 2025
Ventilations tekniker Stockholm
Nordic Netmedia & sales AB
VVS-montörer m.fl.

I arbetsuppgifterna ingår huvudsakligen: - Rengöring av samtliga ventilations kanaler och don - Mögel och fuktsanering - Funktionskontroll - Luftflödeskontroll - Byte av filter i aggregat - Bemöta kunder med högsta kvalité på service Din profil Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt under stort eget ansvar. Du har god fysik och gillar att arbeta med kroppen. Att du är noggrann, professionell och effektiv är egenskaper som vi värdesätter högt samtidigt som du brinner för nöjda kunder. Du kommer ha en hel del kundkontakt så du behöver trivas i en serviceroll och ha en god social förmåga. Kravet är ett B-körkort, sedan ordnar vi resten. Vi söker i första hand dig som har erfarenhet av ventilationsarbete såsom montering, service och rengöring av ventilationssystem och därmed vet vad som krävs av dig i tjänsten. Tillsättning sker omgående. Ort/Placering: Stockholm Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse månadslön  Ansökningstid:  Vi kommer att anställa omgående *Du är flytande i svenska både tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet. Skicka in din ansökan redan idag.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
15 december 2025
Personlig assistent till kvinna
Hirely AB
Personliga assistenter

Söker Timanställd Personlig Assistent Hej! Jag är en aktiv kvinna som älskar att träna både på gym och hemma. Jag tycker om att promenera, gå och bada, och behöver assistans vid handling. Att umgås med vänner, fika, äta ute och delta i sociala tillställningar är något jag verkligen uppskattar. Jag söker nu en lugn och pålitlig kvinna mellan 30-50 år som kan arbeta som personlig assistent några timmar i veckan. Det är viktigt att du är icke-rökare och att du behärskar det svenska språket väl. Jag har en katt i hemmet, så du bör inte vara allergisk. Dessutom är det viktigt att du inte har en tendens att fastna med mobilen i handen. Ett respektfullt bemötande mot mig och min familj är av största vikt. Om du känner att du passar in på denna beskrivning, tveka inte att höra av dig! Omfattning: Timviktare, några timmar i veckan Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE

11 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025