Har du erfarenhet från fordonsbranschen, då kan detta vara nästa steg för dig i karriären! Om tjänsten Celab Communications är ett företag som tillhandahåller skräddarsydda kommunikationslösningar för organisationens samband. En stor del av arbetet hos Celab består av montering och installation utav specialutrustning på diverse olika fordon. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som fordonsmekaniker eller erfarenhet från en tidigare liknade tjänst. Som fordonsmontör hos Celab kommer du ha en varierande och händelserik roll, där inget projekt är sig likt det andra. Exempel på arbetsuppgifter kan vara demontering och montering/installation av Access maskiner inuti bussar (kortläsare). Installation och service utav diverse elektriska komponenter inuti bussar och samtransbilar såsom alkolås, kommunikationsutrustning (radio)och navigationssystem såsom GPS. Mycket av arbetet kommer bestå av riva ut inredning och dra kablage i syfte att möjliggöra installation av den nya utrustningen. Vi söker dig som Har kompetens inom följande: • Utbildad fordonsmekaniker eller liknande erfarenhet. • Meriterande om man har arbetat som utrustningsmekaniker eller besiktningstekniker. • Manuellt B-körkort. Tveka inte med att skicka in din ansökan idag då urval kommer att ske löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Motiveras du av komplexa it-utmaningar där du får möjlighet att utforska olika tekniska miljöer och hitta de bästa lösningarna? Vill du vara en viktig del i Säkerhetspolisens arbete och bidra med din tekniska kunskap? Nu söker vi en lösningsarkitekt som tillsammans med engagerade kollegor arbetar för Sveriges säkerhet. Välkommen med din ansökan! Tillsammans skyddar vi Sverige. Referensnummer: 2025-9691 Det här är ditt uppdrag I rollen som lösningsarkitekt arbetar du med att ta fram lösningar för IT-säkerhet anpassat till de krav som är aktuella. Tillsammans med lösningsarkitekter inom andra områden bygger ni hela system, från idé och krav till färdig lösning, där ditt fokus är säkerhet. Du arbetar med system, deras innehåll och gränsytor och då framför allt deras säkerhetsfunktioner. Vidare arbetar du med att utbilda funktioner som inte är specialister inom IT-säkerhet. Även verksamhetsutveckling inom enhetens ansvarsområde är en del av dina arbetsuppgifter. Din placering är på huvudkontoret i Solna eller på vårt regionala kontor i Linköping. Resor både inrikes och utrikes förekommer De här kvalifikationerna söker vi hos dig Det är endast du som uppfyller nedanstående krav som kan bli aktuell för tjänsten. Högskoleexamen inom relevant område alternativt arbetslivserfarenhet som Säkerhetspolisen bedömer likvärdig Minst två års erfarenhet som lösningsarkitekt Minst två års erfarenhet av IT-säkerhet, exempelvis som mjukvaruutvecklare eller systemadministratör/it-tekniker Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande: Arbetslivserfarenhet av granskning och ackreditering av IT-system Praktisk kunskap om standarder inom informations- och IT-säkerhet såsom ISO 27000, CIS Controls eller NIST 800 Kunskap om relevanta delar av Säkerhetsskyddslagen och tillhörande föreskrifter Arbetslivserfarenhet av arbete vid myndighet Certifieringar inom IT-säkerhet Det här är kollegan vi söker För att passa i rollen som lösningsarkitekt ser vi att du är noggrann, strukturerad och har ett genuint intresse för IT-säkerhetsfrågor. Du är initiativrik, van vid att arbeta under eget ansvar och öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter. Som person är du kommunikativ och pedagogisk och känner dig bekväm med att presentera och tala inför grupp. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt inom givna ramar samtidigt som din goda samarbetsförmåga ger dig möjligheter att skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer. Du är lösningsorienterad, flexibel och har lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete samt växla i tempo när situationen kräver det. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande. Anställningsvillkor Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner. Så tar du kontakt med oss Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 8226. För information om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult, tfn 010-568 91 99. Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02 Så ansöker du Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se Ansökan ska ha kommit in senast 2025-08-08. Ansök genom att bifoga ditt CV (i den här rekryteringsprocessen önskar vi inget personligt brev), och besvara urvalsfrågorna som du hittar i annonsen på vår hemsida. Urval och intervjuer kan ske löpande. Övrig information Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess. I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester. Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är det dags för dig att starta din praktik eller LIA? Nu finns möjlighet för dig som bor i Stockholm att utföra din LIA praktik tillsammans med oss på Exsense. Om Nordic Exsense Nordic Exsense är en startup inom Tailor Hill-koncernen och arbetar nära med TagsIT -AB och N-TEK AB, tre bolag som tillsammans skapar innovativa lösningar för kunder i framkant, där vi på Exsense tillsätter hela eller delar av ekonomifunktionen med rätt kompetens för företag med moderna ekonomisystem. Genom att ha lyssnat på kunder som kämpar med komplexa systemmiljöer och höga krav på sina ekonomifunktioner, är vi med och formar framtidens rekryteringslösningar där AI, systemförståelse och mänsklig kompetens samverkar för att möta morgondagens behov. Vi erbjuder rekrytering och interimstjänster inom ekonomi, från CFO och Business Control till redovisning och lönehantering, med en tydlig förståelse för hur tech, data och affär hänger ihop. Tillsammans med TagsIT har vi över 55 konsulter som arbetar med Visma, Unit4 och andra ledande ekonomisystem från implementation till löpande förvaltning. Hos oss möts techonomer, ekonomer och systemexperter, vi bygger broar mellan kompetenser för att skapa värde där det verkligen märks. Vi är Exsense! _____________________________________________________________________________________________ Varför hänga med oss? Vi som är grundare till Nordic Exsense har lång erfarenhet av försäljning och kundrelationer från flertalet branscher, vilket ger dig som LIA en lärorik och affärsnära miljö att utvecklas i: Vi börjar med dig, Vi visar dig hur du blir minnesvärd, trovärdig och relevant i varje möte. Bygg din förmåga att göra skillnad Du lär dig hur du skapar värde för både kund och kandidat genom att förstå behov och koppla rätt lösning till rätt individ. Följ hela kedjan Du får följa affären från behov till leverans, med inblick i hur vi matchar kompetens med teknik, verksamhet och resultat. Tänk nytt och påverka på riktigt Hos oss finns inga fasta mallar. Vi testar idéer, tänker om och bygger nytt, tillsammans med dig. Du får arbeta nära både VD och seniora rådgivare, och får påverka utformningen av din praktik utifrån intresse och styrkor. _____________________________________________________________________________________________ Vi söker dig som, Studerar Account Manager, Key Account Manager eller liknande säljutbildning. Är nyfiken på ekonomi, system och försäljning Är förändringsbenägen med samtidigt vill bidra med struktur, analys och framåtanda Trivs i ett entreprenörsdrivet team med högt tempo och frihet under ansvar Vi ser LIA:n som ett steg mot ett längre samarbete. För rätt person kan det leda till vidare praktik, extraarbete eller anställning. _____________________________________________________________________________________________ Ansökan Skicka CV och kort motivation till: [email protected] Märk mejlet med “LIA – IHM”, eller “Connecta” med oss och sök via vår hemsida jobb.exsense.se Frågor? Hör gärna av dig direkt till Simon på 0761–376313.
Bygg datalager och analysverktyg som BI-utvecklare med fokus T-SQL på Svensk Exportkredit! Är du en fena på T-SQL för ETL-flöden som vill bidra, utmana och ta initiativ? Som BI-utvecklare på Svensk Exportkredit i Stockholm arbetar du över hela BI-flödet från ax till limpa, från Data Engineering till Data Analysis. De datalager och analysverktyg vi utvecklar levererar data och insikter som tar oss vidare på vår datadrivna resa! Vi är ett starkt team med både bred och djup kompetens, och letar nu efter dig som vill vara med och lyfta vår förmåga – tänka nytt, tänka om och se till att vi bygger både rätt och bra lösningar.Här möter du humor, kompetens och samarbetsvilja – och devisen att alla frågor är bra frågor! Vi söker nu två personer för att förstärka vårt team som varje dag arbetar med att möjliggöra SEK:s uppdrag. Har du erfarenhet av finansiella risker är vi extra intresse Vi erbjuder dig • En stark och tydlig verksamhetsvision – att hjälpa svenska företag att expandera produktion och försäljning över hela världen, samt att prioritera grön omställning • Att utvecklas som BI-utvecklare och växa in i större ansvar i och för teamet • Ett starkt engagemang och snabba beslutsprocesser, där varje kollega spelar en viktig roll • En roll där ditt engagemang och dina initiativ får gensvar, och din leverans gör skillnad Det här gör du hos oss Vi ansvarar för att förvalta, vidareutveckla och supportera lösningar för Informationshantering, inklusive analys och rapportering, för SEK:s olika verksamhetsområden. Vi arbetar primärt i en Microsoft-miljö och använder T-SQL för ETL och datalagring, orkestrerat av ett flödesverktyg. För beräkningar och viss analys används även Python. Vi strävar efter automation i så hög utsträckning som möjligt i utvecklingsprocessen, och det är endast i undantagsfall vi har manuell hantering av deployer idag. Kvalitet och spårbarhet är viktigt hos oss och vi använder GIT, Jira och Azure DevOps som våra huvudverktyg för att säkerställa det. Nästan all processning av data från affärssystemen sker nattetid och med hjälp av ett schemaläggningsverktyg från Stonebranch. Varje utvecklingsteam ansvarar för vidareutveckling av sina respektive flöden. För dig som BI-utvecklare hos oss innebär det att du: • Tar in och tolkar krav, där du rådger och bidrar med din expertis för att skapa en förståelse för verksamhetens behov, och den tekniska lösning som möter behovet på bästa sätt • Utvecklar våra datalager, analysverktyg, databaslösningar och analys-kuber • Har en ambition att kliva in i en Tech Lead-roll när du blivit varm i kläderna. I Tech Lead-ansvaret ligger bland annat att vara en förebild när det gäller best practices, samarbeta med andra TL i arkitekturfrågor och att fördjupa sig inom ett eller flera verksamhetsområden Ditt team och arbetsplats Team BI är en grupp om ca 15 kollegor, både konsulter och anställda, med kompetens som spänner brett. Inom teamet är vi uppdelade i fyra mindre grupper med varsin Tech Lead, som är inriktade mot var sitt verksamhetsområde. Vi arbetar tätt tillsammans med de andra utvecklingsteamen, med SEK:s säkerhets- och operationsteam samt med våra kollegor i verksamheten. Vårt kontor ligger på Fleminggatan 20 i Stockholm och vi träffas minst tre dagar i veckan på kontoret, men har i övrigt ett flexibelt arbetssätt och distansarbete när det passar uppgiften. Mer om dig Vi söker dig som arbetat med T-SQL i flera år, som BI-utvecklare med fokus ETL, eller som analytiker. Det är meriterande om du arbetat inom bank- eller finansbranschen, och med Python-utveckling, Azure DevOps och/eller kub-utveckling. Det viktigaste för oss är att du är redo att axla en utvecklarroll där ditt fokus ligger både på detaljerna och helheten, och där du får utrymme att komma med idéer och driva små och stora frågor framåt. Kanske har du redan en sådan roll i ditt nuvarande team? Du är bekväm med både svenska och engelska som arbetsspråk. Som person och kollega drivs du av att lösa problem, ta initiativ och ha en överblick över både detaljerna och helheten. Du bidrar aktivt i diskussioner, vill och vågar ta ansvar och bygger förtroende. Samarbete, transparens och kommunikation är viktigt för oss, både som team och organisation, och vi söker dig som delar den inställningen – de bästa idéerna och lösningarna kommer vi fram till tillsammans. Om din ansökan - bra att veta under semestertiderna Annonsen kommer vara publicerad under sommaren och vi kommer att ta emot ansökningar under hela perioden. Vi kommer dock börja de senare stegen av urvalet under slutet av juli och början av augusti. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Har du ett starkt intresse för logistikutveckling, kundrelationer och hållbara varuflöden? Till Logent Transport Management söker vi nu en Varuplanerare som tycker om att utveckla och sälja och som vill arbeta med att effektivisera flöden, skapa goda resultat och på så sätt bidra till nöjda kunder! Om tjänsten: Logents verksamhet ”Transport Management” innebär ett långsiktigt samarbete med våra kunder där vi stödjer utvecklingen av kundens transportlogistik och varuflöden. Vi förstärker kundens logistikavdelning och arbetar aktivt med flödena för att säkerställa kostnadseffektivitet, minimal miljöpåverkan, flexibilitet och rätt kvalitet – alltid med högt kundfokus. Då vår verksamhet växer så behöver vi nu stärka vårt team med ytterligare en kompetent kollega! Med din säljande förmåga och inriktning arbetar du med existerande såväl som nya kunders varuplanering (Sales & Operational Planning): Demand planning, Supply planning samt orderhantering (lagerpåfyllnad). Du är en viktig kugge i såväl kundernas logistikutveckling som i vår egen löpande verksamhetsutveckling. Till ditt stöd finns moderna verktyg och en unik kompetens i form av erfarna och hjälpsamma kollegor inom olika specialistområden. Vi söker dig som dessutom är intresserad av affärsutveckling, att kommersiellt utveckla tjänsten och aktivt deltaga i försäljningsarbetet med nya kunder. Arbetet innebär således en mix mellan hands on-arbete och mer långsiktig affärsutveckling. Du kommer i rollen att få en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens inom både Transportlogistik, planering och Supply Chain. Organisationen du blir en del av består av ca 30 personer. Din arbetsplats blir Logents Transport Management-center som är beläget i Stockholm (Mörby), verksamheten och kunderna finns främst i Norden. Om dig: Vi söker dig som har tidigare kunskaper inom Supply Chain-områden och specifikt har bred erfarenhet av och kunskap inom lager- och varustyrning. Din passion ligger i samarbetet med kunden samt i din förmåga att skapa goda resultat. Du besitter en stark drivkraft och vilja att utveckla dina kunders varuflöden genom att hitta lösningar och driva löpande förbättringsarbeten, och därigenom bidra till din egen kompetensutveckling. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och duktig på att självständigt driva processer framåt. Som person är du prestigelös, relationsbyggande och bra på att samarbeta lösningsorienterat med kollegor för att nå uppsatta mål och hög kundnöjdhet. Du är flytande i svenska samt engelska i både tal och skrift. Om Logent: Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik och har en unik position på marknaden. Vi har ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige, Finland, Danmark, Belgien, Nederländerna och Norge med ca 2800 anställda. Logent omsätter ca 2,2 miljarder SEK. Logent är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001. Intresserad av tjänsten? Ansök gärna så snart som möjligt via annonsen. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tillträde efter sommaren. Vill du utveckla din spetskompetens inom Transportlogistik och Supply Chain samt arbeta i ett bolag med stora individuella utvecklingsmöjligheter och duktiga kollegor så är rollen hos oss på Logent en unik möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan!
Åt vår kunds vägnar – ett innovativt teknikföretag vars produkt är specialiserad på separation av fasta partiklar från vätskor – söker vi nu en resande servicetekniker. Om tjänsten Som resande servicetekniker får du ett omväxlande och självständigt arbete med stort ansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Installation, felsökning och service av dekantercentrifuger Optimering av processer ute hos kund genom mätning, analys och justering av maskinparametrar Förebyggande underhåll enligt serviceavtal Dokumentation och rapportering av utfört arbete Du kommer att resa inom Sverige, Norge och Finland, och du använder företagets servicebil i tjänsten. Vi söker dig som Har ett genuint intresse för processer och optimering Tycker det är stimulerande att justera inställningar, testa och finjustera maskiner för att hitta optimal prestanda Trivs med att analysera mätdata och dra slutsatser för att förbättra drift och effektivitet Gillar att arbeta systematiskt med mätning, dokumentation och förbättringar ute hos kund Är nyfiken, analytisk och tålmodig – egenskaper som krävs för att lyckas med optimering av komplexa processer i fält Övrigt Plats: Du utgår från hemmet, men samlas i Kungsbacka vid behov Tider: Mån–fre, 08:00–17:00 Kollektivavtal & tjänstepension ingår Vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivera Cvetkovic på [email protected]. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt. Välkommen in med din ansökan!
Omfattning: Heltid Startdatum: 2025-08-11 Slutdatum: 2026-12-31 Språk: Svenska Om tjänsten Vi söker nu en material- och produktionsplanerare till ett teknikintensivt företag inom tillverkningsindustrin. Rollen kombinerar traditionell planering med fysisk hantering av material, vilket innebär ett helhetsansvar för att säkra att material och produkter hanteras korrekt – både praktiskt och i affärssystemet. Du kommer att ingå i ett engagerat och samarbetsorienterat team där alla har en viktig roll i att hålla produktionen i gång. Uppdraget ställer krav på struktur, ansvarstagande och driv, samt en vilja att förbättra och utveckla interna processer. Arbetsuppgifter Planera och starta Shop Orders på kort och lång sikt Frisläppa inköpsrekvisitioner för att täcka materialbehov Driva materialflöden för att säkerställa tillgång till rätt material i rätt tid Kassation och registrering av färdiga produkter Batchspårning och inläggning i förråd Skapa transportförfrågningar och hantera utgående materialflöden Hantera returer till leverantörer Genomföra inventeringar i samarbete med produktion Löpande uppdatera produktionsplanen Bidra i förbättringsarbete och effektivisering av interna flöden och processer Kvalifikationer och önskade erfarenheter 1–3 års erfarenhet av materialplanering, produktionsplanering eller operativt inköp Erfarenhet av affärssystem, gärna IFS Förmåga att planera långsiktigt samt genomföra uppföljning och exekvering God struktur och egen drivkraft God samarbetsförmåga och kommunikation Erfarenhet av förbättringsarbete inom logistik och materialflöden är meriterande Övrigt Tjänsten omfattas av säkerhetsskydd. Det innebär att du behöver genomgå och godkännas enligt gällande bestämmelser. Det kan även förekomma krav på visst medborgarskap beroende på säkerhetsklassificeringen för tjänsten. Ansökan Är du rätt person för rollen som material- och produktionsplanerare? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Vill du göra skillnad? ? Avdelning äldreomsorg egen regi och Johannas trädgård söker nu två biträdande enhetschefer som vill vara med och göra skillnad för Täbys äldre. God kvalitet är ett av de viktigaste ledorden för äldreomsorgen i Täby. Vi sätter alltid kunden/brukaren först och söker dig som har ett genuint intresse och engagemang för målgruppen. Urval och intervjuer kommer att genomföras löpande under sommaren, och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Johannas trädgård i Täby kyrkby är ett nybyggt äldreboende för personer med behov av omfattande omsorg och/eller demenssjukdom. Vi söker nu två biträdande enhetschefer med stort intresse för att vara med och driva äldreomsorg i kommunens egen regi. Johannas Trädgård ligger nära Täby kyrkbys centrum med butiker och kommunikationer. Boendet har 86 ljusa och moderna lägenheter fördelat på tre plan med tre enheter på varje plan. Personalgruppen består av omsorgspersonal, sjuksköterskor, sjukgymnast, arbetsterapeut, samordnare, omsorgshandledare och aktivitetssamordnare. Som biträdande enhetschef har du personalansvar för drygt 30 medarbetare, omfattning fördelas i dialog med enhetschef. Du arbetar tätt ihop med enhetschef och den andra biträdande enhetschefen på Johannas trädgård. Du rapporterar direkt till enhetschef och tillsammans skapar ni innehåll och struktur i verksamheten. Du arbetar operativt genom att leda personalen i förändringsarbete vad gäller, rutiner, metoder och processer och du är ofta ute i verksamhetens dagliga arbete. Du ingår i egen regis ledningsgrupp, där du tillsammans med avdelningschef och kollegor bidrar till en samsyn kring uppdraget. Vem är du? Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom vård och omsorg, exempelvis socionom, sjuksköterska, arbetsterapeut, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet från ledande roller med budget- och personalansvar inom äldreområdet. Goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom äldreområdet. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Goda kunskaper i MS Office och gärna även i verksamhetssystem som Pulsen Combine och Medvind. Tidigare erfarenhet av att arbeta som chef i politiskt styrd verksamhet Som chef är du en förebild och har förmåga att coacha och motivera dina medarbetare. Du är trygg i din roll som chef och har förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du är strukturerad och trivs med ordning och reda, men har också förmåga att omprioritera om/när det behövs. För att lyckas i rollen ser vi att du är en kommunikativ person med förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du har en personlig mognad och är prestigelös. Välfärdsteknik är och kommer att vara en viktig del inom äldreomsorgen, och vi ser därför att du har ett intresse för att medverka i denna utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om rekryteringsprocessen I Täby kommun genomförs rekrytering utifrån metodiken kompetensbaserad rekrytering. Rekryteringen omfattar även olika typer av bakgrundskontroller för en kvalitetssäkrad process. Innan en eventuell anställning i Täby kommun ombeds du som kandidat verifiera relevanta utbildningar och arbetslivserfarenhet samt uppvisa ett utdrag ur Polisens belastningsregister ”Utdrag från belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 stycket lagen (1998:620) om belastningsregister”. Utdraget ska uppvisas i obrutet kuvert och går att beställa på Polisens hemsida Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se). I det fall tjänsten är säkerhetsklassad kommer även en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före beslut om anställning. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen, vilket innebär att dina ansökningshandlingar kan begäras ut. Om verksamheten Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.
Startdatum: 2025-09-01 Slutdatum: 2026-12-31 Språk: Svenska och engelska Om tjänsten Vi söker en junior testingenjör med intresse och grundläggande erfarenhet av elektronikprovning. Du kommer att arbeta i en högteknologisk miljö med funktionstest av produkter för militära applikationer, där höga krav ställs på kvalitet, noggrannhet och teknisk förståelse. Arbetet är både operativt och analysbaserat, med goda möjligheter till lärande och utveckling. Arbetsuppgifter och ansvar Funktionstest av elektronik, främst egentillverkade produkter och testutrustningar Test av underenheter såsom kretskort, vågledare och kraftenheter Mätning av mikrovågsmoduler och starkströmskomponenter Felsökning ned till komponentnivå med avancerad mätutrustning Dokumentation och administration av testresultat och felrapporter Underhåll av testutrustningar och deltagande i framtagning av nya testlösningar Direktkontakt med konstruktion och support vid behov Samverkan med produktutveckling och deltagande i forum och uppföljningar Aktivt arbete med förbättringar, effektiviseringar och rutinförbättringar Deltagande i kundmöten, exempelvis vid FAT/FAAT Kravprofil Gymnasieutbildning med inriktning mot elektronik samt viss akademisk utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet inom elektronikprovning Förmåga att läsa och tolka ritningar och elscheman Goda kunskaper i analog och digital teknik samt mikrovågsteknik/RF och mätteknik God kommunikativ förmåga i både svenska och engelska Personliga egenskaper Strukturerad, ansvarstagande och noggrann Självgående, problemlösande och initiativrik God samarbetsförmåga och vilja att bidra i team Trivs i en tekniskt avancerad och regelstyrd miljö Flexibel och stresstålig med ett professionellt förhållningssätt Övrigt Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Detta kan innebära krav på svenskt medborgarskap. Ansökan Är du intresserad av rollen som junior testingenjör? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Försvarsmakten söker auditörer för förordnande enligt lag (1994:1811) om disciplinansvar inom totalförsvaret, m.m. Har du en juristexamen och är intresserad av att medverka till Försvarsmaktens verksamhet? Hos oss blir du en viktig pusselbit i Försvarsmaktens uppdrag att på ett effektivt och rättssäkert sätt handlägga värnpliktigas disciplinförseelser. Arbetet lämpar sig väl som bisyssla. Juridiska avdelningen vid Högkvarteret rekryterar för tjänstgöring på förband över hela landet. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Avge yttrande inför beslut om disciplinpåföljd respektive åtalsanmälan • Närvara vid handläggning av disciplinärenden • Lämna råd i frågor om verkställighet av disciplinpåföljd • Utöva tillsyn över handläggningen av disciplinärenden och ersättningsärenden • Medverka i utbildning och information om tillämpningen av viss lagstiftning KRAV Kvalifikationer • Jur kand eller juristexamen Personliga egenskaper Arbetet ställer höga krav på förmåga att på egen hand organisera och genomdriva handläggningen av de ärenden som uppkommer vid förbandet. Auditörens granskande funktion förutsätter ett stort mått av integritet. Samtidigt är samarbete med andra en nödvändighet för erfarenhetsutbyte och likriktning av bedömningar i olika delar av Försvarsmakten. I rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. MERITERANDE • Erfarenhet av arbete som domare eller inom andra delar av rättsväsendet • Tingsmeritering • Erfarenhet av Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Förordnandet avser en civil befattning där arvode utgår enligt Försvarsmaktens föreskrifter. Det är alltså inte fråga om en anställning. Arbetet är händelsestyrt varför det inte går att med säkerhet ange omfattning. Över tid har befattningen krävt ungefär två timmars arbete i veckan. Arbetsort bestäms efter vilka behov som meddelas av Försvarsmaktens förband. Ange särskilt om du har några särskilda preferenser i fråga om arbetsort och/eller förband. Tjänsteresor kan förekomma. Tillträdesdatum efter överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Helene Arango Magnusson Ilona Heikka Fackliga företrädare Stefan Ungerth (SACO) Monika Danielsson (SEKO) Kjell Tetzlaff ( Försvarsförbundet OFR/S) Arne Nilsson (Officersförbundet, OFR/O) Samtliga nås via växeln på telefon 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer