Job Description: We are looking for someone ready to take the next step in their career as a forklift driver and to enrich our team with their professional skills. As a forklift operator, you will work in a team to load and unload goods. Job Responsibilities: You will primarily work as a forklift operator Handle inbound and outbound deliveries Quality assure that goods are packed and delivered according to pick lists Complete pick lists within specified timeframes Document and report in ERP systems and freight systems Profile We Are Looking For: Careful and able to count accurately Independent forklift operator who is solution-oriented Ability to follow instructions and meet specified deadlines A team player who is humble and has a positive attitude Engaged with the right mindset Experience with forklift operation, primarily reach trucks and counterbalance trucks Experience working with warehouse systems, ERP systems, or freight systems Requirements: Valid forklift license (Categories A + B) Fluent in Swedish or English Driver's license (B) and access to a car Work Scope and Hours: Start: Immediately Working hours: 07:00-16:00 (weekdays) Scope: Full-time, permanent position Workplace: Södertälje Salary: According to collective agreement About Miljonbemanning: We are an innovative talent supply and competence development company whose mission is to actively work for an inclusive labor market where everyone is assessed on equal terms and given the same opportunities. Therefore, our company culture is characterized by diversity, respect, dignity, and above all, integrity. Through our passion for human capacity for learning and development, as well as the labor market's potential for change and growth, we help create the right conditions for our consultants to realize their dreams and for our client companies to achieve their goals. We look where no one else looks; you are warmly welcome to apply to Miljonbemanni
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportbolag med ett samhällsviktigt uppdrag. De levererar pålitlig och effektiv varuförsörjning till vården i hela regionen, utifrån vårdens behov och ägardirektiv. Nu rekryterar MediCarrier en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Här får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, välkommen med din ansökan! Om tjänsten MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som IT-chef är du en ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL, agilt arbetssätt och ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5?000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad. Nu rekryterar vi en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Om rollen MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du ingår även i Region Stockholms olika nätverk för IT-chefer. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: I rollen som IT-chef är du ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL och agilt arbetssätt samt ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5 000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. VI ser framemot din CV och ett personligt brev på svenska. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se/. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Vi hoppas att du kontaktar Poolia för en vidare dialog om rollen. Välkommen!
Jag behöver en vietnamesisk kock som vet hur man lagar traditionella vietnamesiska rätter, är social och ivrig att lära sig, och kan ha minst 2 års erfarenhet av matlagning. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Apolloniosskolan är en F-9 skola som utmanar elevens utveckling och lärande med inspiration av Montessoripedagogiken. Vi sätter alltid de individuella förutsättningarna i centrum – genom alla årskurser. När eleven lämnar vår skola i årskurs 9 ska hen därmed vara redo för en högskoleutbildning. Vi skapar förutsättningar att få alla motiverade att arbeta mot gemensamma mål. Att sätta upp långsiktiga mål är viktigare än att ta genvägar till snabba resultat. Vi har en trygg och öppen stämning som gör att alla vågar säga sin mening, lyfta fram sina idéer och prova nya idéer. I förtroende ska barn/elever, föräldrar och personal samverka kring jämställdhet, demokrati och allas lika värde. Vår värdegrund ska hållas levande genom att vara ständig diskussionspunkt för alla på skolan. Vi söker dig som har gedigna kunskaper i ämnena och är engagerad och kan skapa förutsättningar för eleverna att nå målen med goda resultat. Du har goda kunskaper om skolans styrdokument och är noggrann i din dokumentation. Du har datavana och vilja/erfarenhet av att arbeta med datorn som verktyg i det pedagogiska lärandet. Du arbetar målinriktat och har en god struktur i arbetet. Du har god kännedom om Lgr22 och arbetar medvetet för att dina elever ska nå målen. Du vill arbeta i arbetslag, är initiativrik och flexibel och har lätt för att samarbeta samt har förmåga att skapa trygghet och goda relationer med elever och föräldrar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. tillträde: HT 2025
Vill du vara med och forma framtidens infrastruktur? Hos vår klient får du möjligheten att arbeta med ett av Sveriges största infrastrukturprojekt! OM TJÄNSTEN Bas-U handläggare följer upp och säkerställer att arbetsmiljö- och säkerhetskrav uppfylls ute i fält på samtliga arbetsplatser. Inom vissa arbetsområden kan arbete pågå av uppemot 10 olika entreprenörer samtidigt. Bas-U handläggare deltar i arbetet med att samordna arbeten så att dessa entreprenörer inte påverkar varandra ur ett arbetsmiljöperspektiv. Bas-U handläggare leder möten, granskar arbetsberedningar samt leder/deltar på skyddsronder mm. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Inledningsvis kommer inte junior BasU-handläggare självständigt att utföra samtliga av nedanstående arbetsuppgifter. Kund avser att BasU-handläggare junior då ska arbeta tillsammans med mer erfarna medarbetare för att successivt öka antalet arbetsuppgifter samt att de kan utföras på egen hand. Uppdraget som Bas-U handläggare innebär bland annat att: * Genomföra egna ronderingar på arbetsplatsen * Initiera omfattning och intervaller för rondering av övriga medarbetare * Vid behov deltaga på leverantörers skyddsronder samt leda skyddsronder i egen regi * Hålla i och deltaga i möten kring byggarbetsmiljösamordning * Se till att allmänna skyddsanordningar inrättas och underhålls och allmänna skydds- regler för arbetsstället tas fram och implementeras * Delta i planeringen av arbetet och medverka till att gemensamma arbetsmiljösyn- punkter beaktas när arbetsmetoder och arbetsutrustning väljs, när de olika arbetena samplaneras och när tidsplaneringen görs. Delta i leverantörers riskhantering angå- ende arbetsmiljö * Vid behov kontrollera dels att tekniska anordningar är behörigen besiktigade och pro- vade, dels att förare har tillräcklig kompetens och i förekommande fall tillstånd VI SÖKER DIG SOM - Har en arbetsmiljöutbildning för Bas-U enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer (max 5 år gammal) - Har minst 3 års erfarenhet av bygg-, anläggnings-, eller installationsbranschen, varav minst 1 år i anläggnings- eller installationsbranschen - Har minst 1 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete - Hög kunskap om partsförhållande i branchen För att lyckas i rollen har du: - Hög grad av personlig mognad och samarbetsförmåga - Hög grad av social förmåga Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vill du ta nästa steg i din ekonomikarriär och arbeta i ett internationellt bolag med starka varumärken och snabba flöden? Nu söker vi en Junior Business Analyst till ett globalt företag inom livsmedelsbranschen. Uppdraget startar i augusti och sträcker sig till årsskiftet – med möjlighet till förlängning. OM TJÄNSTEN Vår slutkund är ett globalt konsumentvaruföretag med starka varumärken inom livsmedel, hemvård och personlig hygien. Bolaget har en lång historia, finns representerat i över 190 länder och har ett tydligt fokus på hållbarhet och innovation. Du får chansen att bli en del av ett dynamiskt och internationellt bolag med starka varumärken och högt tempo. Ekonomifunktionen är slimmad och effektiv, vilket ger dig möjlighet att påverka och utvecklas. Här värdesätts samarbete, ansvar och prestigelöshet – och du får arbeta i en miljö där din insats gör skillnad. I rollen som Junior Business Analyst kommer du att stötta nordiska finansfunktioner i Sverige, Finland och Danmark, samt samt samarbeta med internationella team inom ekonomi och analys. Du arbetar nära Finance Leads och bidrar med analys, uppföljning och stöd i affärsbeslut. Rollen är bred och innefattar både operativa och strategiska delar – från kostnadsanalys och budgetuppföljning till förbättringsarbete och processoptimering. Uppdraget sker på plats i Solna och dina arbetstider sträcker sig mellan 08-17.00 måndag till fredag. Vi tror att du kommer trivas i den här rollen om du är analytisk, självgående och har en positiv "can do"-attityd. Det är ett plus om du gillar att jobba i högt tempo och internationell miljö! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Stödja Finance Leads i de nordiska marknaderna med analys och uppföljning * Arbeta med kostnadskontroll, budgetprognoser och performance management * Delta i S&OP-processen och bidra till förbättrad forecast-precision * Hantera trade terms, overdue management och processförbättringar inom overhead * Vara ett affärsnära stöd till nordisk CFO VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet inom business partnering eller kommersiell ekonomi - Har en relevant och avslutad utbildning inom ekonomi, finans eller redovisning - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet från FMCG, nordisk organisation eller globalt bolag - Erfarenhet av SAP - Kunskaper inom projektledning - Erfarenhet av att arbeta i agila team För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten & ansvarstagande - Lyhörd och hjälpsam Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Sprichst du fließend Deutsch und möchtest du in einem internationalen Unternehmen in Stockholm arbeiten? This is your opportunity to join a fast-growing European financial company, bringing market-leading customer support to highly valued customers. We are currently helping our client to find their next team member for their savings product. We’re looking for someone who is motivated, service-minded and eager to contribute to the development of their customer support team. OM TJÄNSTEN As a Customer Service Representative, you will be part of the international support team, assisting German-speaking customers via phone, email and chat. You’ll handle inquiries related to savings accounts, deposit guarantees and account activity – ensuring each customer receives clear, professional and friendly help. The position is based at the headquarter office in Stockholm. You will also collaborate closely with internal teams across Europe and ensure accurate documentation of your cases in the internal systems. This position is ideal for someone at the beginning of their career who values quality, teamwork and communication. ARBETSUPPGIFTER Work tasks Your main responsibilities will, among other things, include: * Respond to customer inquiries in German via phone, email, and chat * Help customers understand savings accounts and related services * Accurately document customer cases in CRM systems * Collaborate with colleagues in Sweden and across Europe VI SÖKER DIG SOM - Speaks fluent German and has professional proficiency in English - Has experience in customer service, administration or similar - Has a structured and thorough work style - Communicates clearly and enjoys helping others - Is eager to learn and grow within customer support or finance It is considered a merit if you have a knowledge of other European languages and/or previous work experience from the banking or insurance industry. You’re someone who thrives on making customers feel heard and supported. You take initiative, value accuracy, and bring a positive attitude to your team. You don’t need previous experience from finance – the most important thing is your motivation and willingness to learn. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position are directed to Academic Work. Our selection process is ongoing and the advertisement may close before the recruitment process is completed. The process includes two assessments: a personality test and a cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Har du en juristexamen och tidigare erfarenhet av arbete med dataskyddsfrågor samt brinner för dataskydd och informationssäkerhet? Hos ArkivIT ges du chansen att göra samhällsnytta och arbeta inom området på heltid! Här välkomnas du till ett sammansvetsat team och en chef som tror på frihet under ansvar! Låter detta som något för dig? Ta chansen och sök redan idag. OM TJÄNSTEN ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom områdena Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och de fortsätter att växa. Deras konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Deras ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka deras kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Du erbjuds ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att de värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. De ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där de delar erfarenheter och inspirerar varandra. Deras medarbetare är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser de till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Gustav som skulle bli din närmsta chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. ArkivIT är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Trivsel är en viktig del för dem och därför är de stolta över deras medarbetarundersökningar som visar ett starkt eNPS-resultat. Som arbetsgivare ser ArkivIT alltid till att utvecklas genom feedback från medarbetare i hopp om att öka trivseln och kompetensen hela tiden. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Dataskyddsjurist kommer du att ge deras kunder stöd och vägledning rörande Dataskyddsförordningen, så att de på ett systematiskt arbetssätt kan möta de krav som ställs och efterlevs och därmed hjälpa dem till en positiv utveckling. I din roll ingår det exempelvis att granska, utveckla och integrera dataskyddsfrågorna i kundens verksamhet och övervakning av den interna efterlevnaden. Det ingår även att bistå vid personuppgiftsincidenter och konsekvensbedömningar. En del av arbetet handlar också om att ge information och hålla utbildningar för stora eller små grupper. Kunderna finns främst inom offentlig sektor och kan vara allt från kommuner till större myndigheter men förekommer även inom privat sektor. Efterfrågan på dataskyddskonsulter är mycket hög från kunderna och du jobbar med flera kunder parallellt. Du kommer att ingå i deras konsultteam "Dataskydd och Informationssäkerhet” och bli en del av ett nyfiket, engagerat och trevligt gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar med att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. ArkivIT ser verkligen fram emot att välkomna deras nya kollega till deras sammansvetsade team! VI SÖKER DIG SOM - Har en juristexamen, gärna med inriktning mot dataskydd - Har minst 3 års praktisk erfarenhet av arbete med dataskyddsfrågor som exempelvis dataskyddssamordnare eller dataskyddsombud - Har erfarenhet av självständigt arbete i form av exempelvis framtagande av handlings- eller åtgärdsplaner samt genomförande av årliga revisioner - Talar och skriver obehindrat på svenska För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målinriktad - Noggrann - Ordningsam Utöver det tror vi att du som söker är analytisk och har ett flexibelt tillvägagångssätt. Du tycker att dataskydd och informationssäkerhet är ett väldigt intressant kompetensområde som du vill fortsätta utvecklas inom och strävar efter att ligga i framkant inom området. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om ArkivIT här.
Lendo, Lendo – sparar du tusentals spänn på! Känner du igen refrängen? Nu har du chansen att bli en del av nästa framgångssatsning hos en av Sveriges mest välkända jämförelsetjänster. Vi söker dig som tycker om försäljning, triggas av kalla samtal och vill vara med och bygga upp ett helt nytt säljteam från grunden! OM TJÄNSTEN Vi söker nu drivna och målinriktade försäkringssäljare till ett helt nytt team hos Lendo. Du blir en del av en spännande satsning där fokus ligger på att via kalla samtal hitta nya företagskunder och bygga upp en stark kundbas. Rollen kräver att du är kvalitetsmedveten, trivs i ett högt tempo och har förståelse för vad det innebär att arbeta med uppsökande försäljning. Teamet kommer bestå av fyra konsulter och tillsammans arbetar ni mot tydliga KPI:er. Tjänsten börjar som ett långsiktigt konsultuppdrag via Academic Work. På Lendo är deras mission att ge fler människor verktygen och kunskapen för att fatta smarta beslut kring sin privatekonomi. Deras värderingar – Win as a team,Customercentric, Always improving och Focus on execution – präglar deras vardag och guidar dem mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Du ringer kalla kunder för att hitta nya affärsmöjligheter och erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar till helt nya kunder. * Du guidar dem genom deras försäkringsbehov. * Du skapar trygghet. Försäkringar kan vara krångliga, men du gör det enkelt och tydligt. * Du håller en hög telefonaktivitet – varje samtal är en chans att hjälpa en kund och skapa mervärde. VI SÖKER DIG SOM - Har ett starkt driv för försäljning och en passion för att skapa värde för kunden. Du ser varje samtal som en chans att identifiera behov och presentera rätt lösning. - Är en tydlig och engagerad person som trivs att jobba i högt tempo och mot tydliga mål. - Du gillar när det händer mycket och har inga problem med att ha många samtal under en arbetsdag – telefonen är ditt främsta arbetsverktyg. - Behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakt, t.ex. inom telefonförsäljning, rådgivning eller annan serviceinriktad roll. För att lyckas i rollen tror vi att du: - Är trygg i samtal och har lätt för att skapa förtroende. - Brinner för att hjälpa kunder och leverera en positiv upplevelse. - Drivs av att nå mål. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Välj ett jobb för att visa detaljer