Vi söker HUD-läkare för extra- jobb på en liten mottagning på Östermalm i Stockholm. Vi skulle gärna vilja erbjuda våra kunder möjligheten att ha tillgång till en Hudläkare. Det går för närvarande att boka tider på kliniken vardagar dagtid, kvällar och helger finns det tillgång till ett undersökningsrum i vårt kontor på Gyllenstiernsgatan. Det går även att utföra hembesök. Skulle du vara intresserad av att ha några bokningsbara tider per vecka eller t ex per månad hör gärna av dig för mer information. Specialistläkare; hud Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.
Vill du vara med och forma framtidens resande? Arlanda express söker en engagerad och strategiskt stark CIO som vill driva digital transformation i en affärskritisk miljö. Du får en nyckelroll i vår fortsatta utveckling och ansvarar för att bygga en modern, säker och datadriven IT-verksamhet med fokus på affärsnytta, effektivitet och innovation. Arbetet kretsar främst kring våra stöd- och verksamhetssystem som utgör grunden för en effektiv och kundnära drift. Som CIO hos Arlanda express leder du ett mindre IT-team, är en del av bolagets ledningsgrupp där du representerar bolaget som helhet och rapporterar direkt till CEO. Du arbetar både strategiskt och operativt, från upphandlingar och förändringsledning till tekniska vägval och kravställning gentemot externa leverantörer. Detta är en affärskritisk position med stort mandat, där du förväntas bidra aktivt till Arlanda express roll som ett centralt trafiknav. Du driver digitala lösningar som gör verklig skillnad för våra ca 10 000 dagliga resenärer. Fokusområden framåt Datadrivet arbetssätt: Öka verksamhetens mätbarhet med hjälp av Power BI, dashboards och nya mätinstrument, särskilt inom drift, punktlighet och återkommande fel Teknologi och systemförnyelse: Se över och utveckla avtal med våra samarbetsleverantörer, ersätta äldre system och höja kompetensen inom Microsoft 365 och AI. Trafikhubb med realtidsinformation är en möjlig framtidssatsning IT-säkerhet: Säkerställa en robust IT-miljö för en affärskritisk verksamhet där hög driftsäkerhet och en modern säkerhetsstruktur är avgörande Tjänsteutveckling: Möjliggöra nya kundlösningar som exempelvis lojalitetsprogram, integrerade biljetter och mobilitetstjänster IT team: Ansvara för IT-organisationens resursplanering och kompetensförsörjning, inklusive att utvärdera teamets struktur och säkerställa att IT är rätt rustat för framtida behov och tillväxt Din profil Du är en nyfiken och lösningsorienterad ledare som motiveras av att skapa verklig förändring. Du har en förmåga att se både helheten och detaljerna och trivs i miljöer där struktur, teknik och människor samspelar. Med ett affärsmässigt förhållningssätt till IT ser du tekniken som ett verktyg för att skapa värde, effektivitet och bättre kundupplevelser. Du kommunicerar tydligt, bygger engagemang och leder med både energi och omtanke. Du har ett strategiskt driv men är samtidigt pragmatisk och prestigelös i det operativa arbetet. Du förstår att förändring kräver både riktning och förmågan att få med sig andra även i en organisation där den digitala mognaden varierar. Du är en trygg och kommunikativ ledare med ett coachande förhållningssätt som skapar delaktighet och håller teamet engagerat även i förändring. Vi tror att du har: Gedigen erfarenhet av IT-roller, gärna i verksamhetsnära eller komplexa miljöer med många externa leverantörer och samarbetsparters Erfarenhet av ledarskap och projektledning God kunskap om Microsoft 365 och gärna erfarenhet av AI-relaterade initiativ Arbetat med system som har höga krav på tillgänglighet, där korrekt realtidsdata är centralt för verksamheten Förmåga att omsätta teknik till konkret affärsnytta Akademisk utbildning inom IT, systemvetenskap, teknik eller motsvarande Ansökan: Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna [email protected] Om Arlanda express Hos Arlanda express värdesätter vi öppenhet, framåtblick och hög kvalitet. Vi erbjuder en varm och omtänksam arbetsmiljö med professionella kollegor i lokaler i centrala Stockholm. Arlanda express ägs och drivs av A-Train AB. När banan stod klar hösten 1999 överlämnades anläggningen till staten. I gengäld leasar nu A-Train AB tillbaka Arlandabanan med en exklusiv koncession, dvs. rätten att köra tågtrafiken fram till år 2050, och verksamheten drivs helt och hållet på marknadsmässig grund. Arlanda express är mitt i en kommersiell transformation vilken ytterligare kommer accelereras de kommande åren.
Mässrestauranger söker dig som har erfarenhet av att arbeta i kök på snabbmatsrestauranger. Gillar du att laga mat, arbeta i team och har erfarenhet från kök då är du personen vi söker. Vi söker dig som är kommunikativ, flexibel och driven person som jobbar systematiskt och gillar att växa med ansvar. Du får gärna ha erfarenhet från snabbmatskök (IKEA, McDonalds eller annan snabbmatskedja). Jobbet är fysiskt krävande det kan förekomma lyft och då det är långa avstånd så går du många steg under en dag. Arbetsuppgifter Producera större mängder mat i storköksmiljö inför mässor/events. Arbeta med mathantering och hygien i kök och kylar. Planera, ta emot samt organisera leveranser av råvaror i stor kvantitet Vara en del av ett fartfyllt kök där mat lagas på beställning till gäst Underhåll och städning av köksmaskiner såsom fritöser, ugnar och grillbord. Det finns stora möjligheter om du gillar ansvar och är en god teamplayer att bli arbetsledare över tid. Du ska kunna flytande svenska eller engelska för att det ska fungera med snabb kommunikation i köksteamet. För att trivas behöver du vara prestigelös, gilla fart och fläkt och att träffa många olika människor på en och samma dag, både gäster och kollegor. Vid frågor maila: [email protected] Välkommen med din ansökan! Krav Flytande Svenska eller Engelska Om arbetsgivaren - Mässrestauranger AB Mässrestauranger AB är ett familjeägt företag som ingår i restauranggruppen Food Family. Företaget driver all restaurangverksamhet på Stockholmsmässan med restauranger och serveringar både i och utanför mässhallarna. I gruppen ingår även Mässrestauranger i Malmö, Teaterbaren på Kulturhuset i Stockholm, Engsholms Slott, Scandinavian XPO vid Arlanda, samt Stadshusrestauranger i Stockholms Stadshus med ansvar bl a för Nobelbanketten.
Om VR Sverige På VR arbetar vi tillsammans för världens bästa kollektivtrafik. På den svenska marknaden bedriver vi busstrafik och tågtrafik på nationella tågnätet. Tillsammans med våra kollegor i Finland är vi en av de största operatörerna inom kollektivtrafik i Norden. Vårt mål är att öka vår konkurrensförmåga genom att jobba med utveckling och innovationer samt förbättrad operativ kvalitet. Vi arbetar utifrån våra värderingar Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi bidrar till utveckling. Om rollen: Som trafikplanerare tåg tar du fram attraktiva och kundorienterade tidtabeller i samverkan med våra uppdragsgivare och andra trafikföretag för vår tågtrafik. Tidtabellerna utvecklas med hänsyn taget till kostnadseffektiva fordonsomlopp, personalturer och scheman. Till din hjälp har du planeringsverktygen Hastus och TrainD. Arbetet inkluderar även trafikanpassningar till Trafikverkets banarbeten i så väl interna system som Trafikverkets. Du samordnar vårt arbete med arbetstagarorganisationer och trafikområdet vilka är delaktiga i hela planeringsprocessen, allt för att fånga erfarenheter, skapa god arbetsmiljö och attraktiva scheman för våra medarbetare. Arbetet kräver stor noggrannhet och förändringsbenägenhet. Du har kontroll över många detaljer, samtidigt som du har förmågan att se helheten. Du har ett individuellt ansvar men har ett tätt samarbete med kollegor och andra avdelningar inom VR. Du kommer vara placerad i Stockholm. Resor i tjänsten förekommer. Om teamet Trafikplaneringen är en viktig del av vår verksamhet som bidrar till att säkerställa ett optimalt utnyttjande av företagets viktigaste resurser för vår tågtrafik. Rollen tillhör den centrala trafikplaneringen inom VR Sverige och rapporterar direkt till Head of Planning som sitter med i den svenska ledningsgruppen. De närmsta kollegorna är andra kompetenta trafikplanerare som arbetar med VR Sveriges tåg och busskontrakt samt upphandlingar av nya affärer. Din bakgrund: För att trivas i denna roll tror vi att du är en samarbetsinriktad person som har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende i olika sammanhang. Du trivs med att ta en ledande och drivande roll och har förmågan att se till helheten samtidigt som du har ett öga för detaljer. Vi ser gärna att du: • Har en relevant universitetsutbildning, gärna med inriktning mot logistik eller transport. • Har tidigare erfarenhet av liknande roller. • Arbetar obehindrat i MS Office. Det är meriterande om du har: • Tidigare erfarenhet från tågtrafik, trafikplanering eller närliggande bransch. • Kunskaper i planeringsverktyget Hastus eller liknande planeringssystem. • Erfarenhet av system som tillhandahålls av Trafikverket. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och återkoppling kommer att påbörjas i augusti. Vi tackar för din förståelse och ser fram emot din ansökan. Har du frågor om tjänsten kontakta Head of Planning [email protected].
Vi söker nu sommarvikarier till vår enhet på Östermalm. Om jobbet Sedvanliga arbetsuppgifter som omvårdnad- och serviceuppgifter inom hemtjänst ingår. Tjänsterna avser både dag- och kvällsarbete samt helgarbete. Krav För att vara aktuell för någon av tjänsterna ska du uppfylla samtliga krav nedan: Du behöver ha B-körkort. Du ska kunna tala och skriva svenska. Du behöver goda kunskaper i matlagning och hushållssysslor som städning och klädvård. För att jobba på vår enhet på Södermalm behöver du kunna cykla (ej krav på övriga enheter) Om dig Utöver ovan söker vi dig som kan och vill se helhetsbilden utifrån kundens behov och perspektiv. Du är initiativtagande och arbetar kvalitetsmedvetet. Du kan arbeta lika bra på egen hand som i grupp. Du är en flexibel lagspelare som gärna ställer upp och hjälper kollegor. Lön Timlön. Arbetsplats Tjänsterna utgår från vårt kontor på Östermalm. Vi begär utdrag från belastningsregistret från samtliga sökande.
Join Tendium as Account Executive Norway — Drive Sales Where It Truly Matters About Tendium Tendium is the global pioneer in AI-driven public tender management, transforming how companies discover, analyse, and win government contracts. Our platform turns complex processes into something simple and transparent, empowering businesses to compete fairly for billions in public sector opportunities. We’ve been building our AI-native platform since 2018, leveraging a vast data moat, agentic AI, and tens of thousands of hours of R&D. Today, we serve large numbers of customers across Europe and are rapidly scaling. The Opportunity As an Account Executive Norway, you’ll take a key role in our sales team and have the chance to shape how companies across the Nordics and Europe do business with the public sector. This isn’t just another sales job — it’s an opportunity to take real ownership, build long-term client relationships, and help shape the future of one of Europe’s most exciting SaaS products. We’ve built a groundbreaking product, and now we want to accelerate our growth. We’re looking for someone eager to join the journey, create new business opportunities, and help our clients succeed in public procurement using cutting-edge AI technology. What You’ll Do Drive the entire sales process with new and existing customers — from prospecting to closing Build strong relationships with decision-makers Identify and develop new business opportunities using Tendium’s analytics and insights tools Work closely with the product team to provide feedback and influence product development Stay up to date on trends in public procurement, AI, and SaaS Contribute to the continued growth and culture of the team and company Who You Are Proven experience in B2B sales, ideally within SaaS or tech Used to working independently and results-driven — you thrive on ownership and delivering against ambitious goals Strong communicator with the ability to build trust at all levels of an organisation Curious about AI, digitalisation, and how technology can transform business Experience selling to the public sector is a plus, but not required Fluent in Norwegian and highly proficient in English, both spoken and written. Other European languages (B2+ level and above) is a plus Why Tendium? Join a fast-growing, mission-driven company with big ambitions Get real ownership and freedom to shape your role and your day-to-day Work with a tight-knit, passionate, and skilled team A startup culture where collaboration, innovation, and impact go hand in hand Help transform one of the world’s most important sectors Ready to Sell for Real Impact? We’re hiring on a rolling basis — send in your application today and join Tendium’s journey to transform public procurement with AI. ApplicationWe look forward to your application! Successful candidates will be asked to submit two videos ahead of the initial interview with our Head of Sales. To make this process even more efficient, feel free to sign in to your Connect profile and add your references at any stage. Please find additional information on our recruitment process here. If you want to know more about our culture and what you can expect when working at Tendium you can read more about it here. Equality and inclusion statement At Tendium, we don’t just value diversity — we celebrate it. We’re building a workplace where everyone should feel that they belong, where your voice is heard, and your experiences are respected. Different perspectives fuel our creativity and drive innovation, and we’re always looking for people who can bring something new to the team. Whoever you are, wherever you're from — we’d love to hear from you. Let’s shape the future together.
Vill du kombinera tekniskt konstruktionsarbete med ett tydligt ledarskap och ett konkret förändringsuppdrag? Diamond Power söker nu en konstruktionschef som vill ta ansvar för att driva modernisering och effektivisering av deras konstruktionsavdelning – i nära samarbete med produktion och teknik. Om företaget Diamond Power Sverige AB arbetar med service och installation av teknisk utrustning för industriella anläggningar – ofta i kraft- och pappersindustrin. De har ett starkt fäste i Sverige men även internationellt. De har en kultur som präglas av yrkesstolthet, säkerhetstänk och respekt för deras kunders anläggningar. Hos dem är frihet under ansvar mer än ett uttryck – det är deras arbetsvardag. Om teamet & rollen Som projektkonstruktör hos Diamond Power har du en central roll i företagets tekniska leverans. Du arbetar både med konstruktion och projektledning – från offert och design till dokumentation och färdig installation. I din vardag kommer du att: Leda och driva flera projekt parallellt, från start till leverans, inom givna tidsramar. Ta fram tillverknings- och standardritningar för produkter som sotblåsare, spett och kameror. Ansvara för dokumentation, ritningsunderlag och teknisk specifikation. Vara tekniskt stöd till säljorganisationen vid nyförsäljning och offertarbete. Stötta installationsteamet med tekniska lösningar och anpassningar. Utveckla kundspecifika konstruktioner utifrån krav och användningsområde. Du arbetar nära både kontoret i Sollentuna samt med produktionen som är placerad i Skutskär. Samarbetet är tätt, och du har daglig kontakt med kollegor inom konstruktion, projektledning och produktion. Om dig Vi söker dig som är trygg i din tekniska roll och har naturligt ledarskap. Du trivs med att strukturera upp arbetssätt och har lätt för att få med dig andra. Du har troligtvis arbetat som konstruktör och redan haft en ledarroll inom konstruktion och projekt. Viktigast är att du är lösningsorienterad, prestigelös – och vågar ta plats. För att lyckas i rollen behöver du: Flera års erfarenhet av konstruktion och projektering inom processindustri, särskilt värmeverk samt pappers- och massabruk. Specialist på ångrörsystem: konstruktion, beräkning och dimensionering enligt gällande standarder. Mycket goda kunskaper i Inventor och Vault (inkl. PLM). Erfarenhet av att leda tekniska team i projektmiljö. Teknisk utbildning inom maskinteknik/mekanik (högskoleingenjör eller motsvarande erfarenhet). Stark förståelse för produktionsteknik och tillverkningsanpassad konstruktion. Goda kunskaper i ISO 3834 och standarder för tryckbärande system. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Okej med att resa: 20–30 resdagar/år. Meriterande: Kunskap inom automatiserade ritningsflöden eller användning av AI-stöd i CAD-processer Kunskap inom elritningar Förmåner & framtid Diamond Power erbjuder en roll med hög påverkan, stor frihet och mycket ansvar. Du får chansen att driva ett förändringsarbete från start och samtidigt vara en nyckelperson i företagets framtid. Detta är ett konsultuppdrag med start snarast, där det finns goda möjligheter till överrekrytering för rätt person. Ansökan Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag – så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen genomförs i samarbete med Ed:Za Group. Har du några frågor kring rollen eller processen är du varmt välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi står inför ett nytt kapitel - vill du leda det? ForumCiv söker en generalsekreterare som kombinerar stabilt ledarskap med modet att driva utveckling i en tid då demokrati och mänskliga rättigheter är viktigare än någonsin. ForumCiv är en plattform för över 180 medlemsorganisationer med verksamhet i Sverige och internationellt. Tillsammans med våra medlemmar verkar vi för ett starkt civilsamhälle - som försvarare av det demokratiska utrymmet och som möjliggörare av lokal förändring. Ett livskraftigt civilsamhälle är en förutsättning och ett uttryck för fria, hållbara och demokratiska samhällen. Den framtida generalsekreteraren måste kunna leda i en komplex verklighet där prioriteringar, utvecklade samarbeten och tydlig kommunikation är avgörande. Om uppdraget Som förordnad generalsekreterare är du ForumCivs högsta chef och företrädare. Du har det övergripande ansvaret för organisationens strategiska och operativa ledning. Med styrelsen i ryggen och en tydlig strategi driver du verksamheten framåt och omsätter mål och ambitioner till konkreta resultat. Du leder och samarbetar med ett engagerat globalt chefsteam på våra kontor i Litauen, Colombia, Kenya, Liberia och Sverige och du verkar för att skapa sammanhållning, förtroende och effektivitet i hela verksamheten. Som organisationens ansikte utåt företräder du ForumCiv som en fortsatt stark och relevant aktör för rättvisa och hållbarhet. Vi söker dig som: Har dokumenterad chefserfarenhet, gärna från idéburen sektor eller annan värderingsstyrd organisation Bottnar i internationellt utvecklingssamarbete, och trivs med att bygga samarbeten över sektorsgränser Har vana av att leda och samordna en geografiskt spridd organisation Leder med tydlighet, lyhördhet och är van att förmedla vision och uppdrag till olika målgrupper Kan kombinera strategisk helhetssyn med operativ handlingskraft Har vana att leda en medlemsstyrd organisation Har förståelse för finansiell styrning och har med dig erfarenheter från andra finansieringsformer Känner dig trygg med att arbeta på både svenska och engelska – i tal och skrift Vi tror att du: Är inkluderande och skapar tillit och delaktighet Är tydlig och har god förmåga att inspirera och skapa engagemang Ser möjligheter i komplexitet och förändring, och kan hantera ett brett spektrum av frågor och processer Har vana att navigera och agera i ett komplext samhällspolitiskt landskap Är intresserad av nya former för internationellt utvecklingssamarbete Vi erbjuder: Ett uppdrag med verklig möjlighet att påverka samhällsutvecklingen genom att leda en stark aktör inom civilsamhället. En ledande roll tillsammans med ett kompetent team i en global kontext Ett nära samarbete med medlemmarna för att hålla verksamheten relevant och förankrad i verkligheten. Placering i Stockholm med internationella resor Ett fyraårigt förordnande med möjlighet till förlängning Matchar detta din erfarenhet och ditt engagemang? Välkommen med din ansökan senast den 24 augusti. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. I den här rekryteringen samarbetar ForumCiv med SAHRA. Vi kommer att hantera ansökningar löpande under sommaren för denna rekrytering men vi kommer inte att kunna återkoppla med besked förrän efter sista ansökningsdag. Vid eventuella frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten vänligen maila [email protected].
Söker du en resande och varierande roll som Servicetekniker? Hos MULTIVAC får du chansen att arbeta med avancerad förpackningsteknik och ta del av kontinuerlig utbildning och utveckling. Du blir också en del av ett sammansvetsat team och ett företag som är både marknads- och teknikledande inom sin bransch. Vi har nyligen förstärkt vårt serviceteam med en ny kollega – och nu söker vi ytterligare en engagerad servicetekniker som vill bli en del av teamet och vara med och möta den växande efterfrågan. Som Servicetekniker hos oss på MULTIVAC... blir du en nyckelperson för att säkerställa att våra förpackningsmaskiner fungerar optimalt. Du får en varierad och tekniskt utmanande roll med stort ansvar och frihet. I rollen arbetar nära våra kunder – främst i din region kring Nyköping, Norrköping eller Linköping – men även i andra delar av landet. Du utgår från ditt hem och kan räkna med cirka 50 övernattningar per år. Du blir en del av vårt sammansvetsade serviceteam som idag består av 15 erfarna tekniker spridda över hela landet. Det är vanligt att du ansvarar för mindre uppdrag på egen hand, medan du vid större serviceinsatser eller installationer oftast arbetar i team tillsammans med andra kollegor. Uppdragens storlek och komplexitet varierar, vilket gör att ingen vecka är den andra lik. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Service, installation och felsökning av MULTIVACs maskiner Teknisk support och rådgivning ute hos kund Arbeta både självständigt och i team beroende på uppdragets omfattning Resor inom och utanför din region, med viss övernattning Nära samarbete med vår Servicechef och övriga tekniker för kunskapsdelning och stöd. Vem är du? För att lyckas och trivas i rollen som servicetekniker hos oss ser vi att du har några års erfarenhet av tekniskt eller mekaniskt arbete – gärna kombinerat med elteknisk kunskap. Kanske arbetar du idag som tekniker, mekaniker, drifttekniker, industrielektriker eller inom automation. Har du dessutom erfarenhet av förpackningsmaskiner eller liknande teknisk utrustning är det meriterande, men inte ett krav. Du är en lösningsorienterad person som gillar att ta tag i saker, är självgående och trygg i att planera ditt eget arbete. Du trivs med frihet under ansvar och har ett strukturerat arbetssätt, även när tempot växlar. Med din nyfikenhet och tekniska bredd har du lätt att sätta dig in i komplexa system – oavsett om det handlar om mekanik, pneumatik, hydraulik eller mjukvara. Du har B-körkort, är flexibel när det gäller resor och arbetstider, och du känner dig bekväm med att kommunicera både på svenska och engelska – i tal och skrift. Det viktigaste för oss är att du har rätt inställning, är serviceinriktad och vill utvecklas tillsammans med oss. Vad MULTIVAC erbjuder dig: Arbete med högkvalitativa och tekniskt avancerade förpackningslösningar Ett sammansvetsat, hjälpsamt och erfaret team bestående av servicechef och servicetekniker En gedigen introduktion samt löpande utbildning genom interna kurser, e-learning och stöd av vår technical trainer Möjlighet till utveckling genom mentorskap och nära samarbete med kollegor En företagskultur där egna initiativ uppmuntras och där du får vara med och påverka Om MULTIVAC MULTIVAC är ett familjeägt tyskt bolag med 6700 medarbetare och 87 dotterbolag världen över. MULTIVAC AB är ett dotterbolag till den tyska koncernen och drivs som ett eget bolag men med den solida koncernen i ryggen. MULTIVAC är marknadsledande och teknikledande inom förpackningsbranschen. Förpackningsmaskinerna används bland annat inom livsmedelsindustrin, life science och medicinsk industri. Vårt huvudkontor finns i Lund, vi har totalt drygt 30 medarbetare i Sverige och en stabil omsättning på >100 MSEK per år. Läs mer på: www.multivac.com Vill du bli en del av oss? Om du är redo för en ny utmaning och tror att du är rätt person för rollen, skicka in din ansökan genom att klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV. Urval sker löpande, så sök redan idag! Sista ansökningsdag 31 juli i 2025. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lukas Drelich på [email protected].
Sveriges vackraste arbetsplats söker en Trafikoperatör, vikariatmed placering i Södertälje/Stockholm Sweden Traffic är Sjöfartsverkets verksamhet för varnings- och rapporteringstjänster samt myndighetsövervakning av vissa havsområden. Vi hanterar rapporter om faror, fel och incidenter till sjöss och ansvarar för att relevant information når rätt mottagare i rätt tid. Vårt uppdrag är att stödja sjöfarten med tillförlitligt nautiskt beslutsunderlag och att bidra till en säker och effektiv sjötrafik. Vi söker nu en trafikoperatör till ett vikariat som vill vara en del av detta viktiga arbete. Arbetsuppgifter: I rollen som Trafikoperatör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att: Hantera MSI-information (Maritim säkerhetsinformation) för att säkerställa att sjöfarten får korrekt och aktuell information. Bedöma, producera och sända ut navigationsvarningar via VHF, MF och Navtex för att informera om eventuella risker. Vara nationell koordinator för felrapportering av sjösäkerhetsanordningar. Detta innebär att ta emot, registrera, bedöma och följa upp felanmälningar. Vara nationell koordinator för incidentrapportering. Övervaka TSS-områden (Trafiksepareringssystem) vilket innebär bevakning och rapportering av avvikelser och brott mot COLREG 10 i svenska farvatten. Vara support för rapporteringssystemet MSW Reportal samt IT-beredskap efter kontorstid. Dina arbetsverktyg är bland annat AIS, radar, VHF och dator. Du har också kontinuerlig kontakt med kunder via telefon och mail. Arbetet som Trafikoperatör utförs på oregelbundna tider såväl dag- som nattetid. För närvarande utförs arbetet på stationen i Södertälje, men inom ett år kommer verksamheten att flyttas till Stockholm, Värtahamnen. Vem är du? För att lyckas i rollen som Trafikoperatör krävs det att du har: • Sjökaptensexamen • Radiobehörighet, lägst ROC • God datorvana • God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i såväl tal som skrift Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet innebär många externa och interna kontakter varför öppenhet, service, kommunikations- och samarbetsförmåga är egenskaper som är mycket viktiga. Du måste även ha god planerings- och simultanförmåga, vara stresstålig samt noggrann i de avgörande och ofta snabba beslut som behöver fattas av dig i rollen som Trafikoperatör. Tjänsten kan komma att kräva svenskt medborgskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras innan erbjudande om anställning. Varför ska du välja Sjöfartsverket? Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning. Hur och när? Den här rekryteringen gäller ett vikariat som beräknas tillsättas snarast. Vikariatet gäller fram till och med 2025-12-31. Intervjuer kommer att ske vecka 31. Upplysningar: Chef Martin Wahlqvist, 010-478 54 35 eller [email protected] Fackliga företrädare: Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ib Bergström, samtliga kan nås via vår växel 0771-630000. Registrera din ansökan, tillsammans med aktuellt sjötjänstutdrag från Transportstyrelsen för att styrka dina behörigheter och certifikat, senast den 20 juli 2025. Diarienummer: 25-03886 Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.
Välj ett jobb för att visa detaljer