Systemutvecklare
REMONDIS Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

REMONDIS befinner sig på en stark tillväxtresa i Sverige och söker nu en lösningsorienterad och teknikintresserad systemutvecklare som vill bidra till vår digitala utveckling inom återvinning och cirkulär ekonomi. Som systemutvecklare är du en nyckelspelare i vårt digitaliseringsteam och arbetar med att bygga robusta, skalbara system som stödjer både interna processer och externa kundlösningar. Du får möjlighet att vara med och forma hur tekniken kan bidra till en mer hållbar framtid. Du arbetar nära andra utvecklare, verksamhet och produktägare - ofta i direkt kontakt med slutanvändare. Hos oss värdesätts initiativförmåga, ansvarstagande och vilja att förstå verksamheten på djupet. Rollen innebär också stora möjligheter att påverka teknikval, arkitektur och arbetssätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Designa, utveckla och förvalta tjänster i Java (Spring) och Python Arbeta med infrastruktur som kod, primärt i Terraform och molnmiljöer Bygga API:er och integrationslösningar mot externa plattformar Säkerställa säker, testbar och underhållbar kod Delta i arkitektur- och designbeslut för nya tekniska lösningar Stödja digitalisering och användning av AI för att effektivisera verksamheten Vid intresse – bidra även till frontend (React och React Native) Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av Java och Spring (gärna även Python) Vana att arbeta i molnmiljöer och med Terraform eller liknande verktyg Erfarenhet av moderna CI/CD-flöden och Git Intresse för helheten – från infrastruktur till användargränssnitt Erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt i team Meriterande: Erfarenhet av frontendutveckling i React och/eller React Native Tidigare arbete i komplexa systemmiljöer med höga krav på datasäkerhet och tillgänglighet Erfarenhet av att använda AI för att effektivisera organisationer och förbättra processer Placeringsort: Tjänsten är placerad på vårt kontor i Göteborg eller Stockholm.  Om REMONDIS: Bli en del av ett bolag som varje dag arbetar för en ljusare framtid, för kommande generationer och vår planet; REMONDIS - cirkulär ekonomi - på riktigt. REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Gymnasielärare i kommunikation och entreprenörskap

Gymnasielärare i Kommunikation och Entreprenörskap på Kunskapsgymnasiet Stockholm Kunskapsgymnasiet erbjuder en skola med kunskap i fokus och en tydlig pedagogisk modell. Vårt mål är att alla elever ska nå lite längre än de själva tror är möjligt. Vi utmanar och coachar dem för att de ska klara av att nå sina mål och för att vara väl förberedda för framtida studier, men också för att lyckas i livet. Därför får de också träna på att leda sig själva och andra. Vår utgångspunkt är att varje elev är unik och utvecklas individuellt. Därför har vi pedagogik med eleven i centrum, tydliga mål och tät läraruppföljning. ARBETSPLATSEN Kunskapsgymnasiet Stockholm erbjuder de högskoleförberedande programmen natur, samhälle och ekonomi på vår fina skola. Från hösten 2025 kommer kunskapsgymnasiet Globen och kunskapsgymnasiet Liljeholmen att slås samman till Kunskapsgymnasiet Stockholm. Skolan kommer att ha ca 600 elever och befinna sig i ljusa fina lokaler med mycket goda kommunikationer på Arenavägen 31 i Globenområdet. Kunskapsgymnasiet Stockholm erbjuder dig en arbetsplats med god stämning där det är högt i tak och en gemenskap där vi alla brinner för eleverna. Vi drivs av utveckling, har höga förväntningar, ser kraften i varje individ och når längre tillsammans. Vi har ett utpräglat lagarbete där vi tillsammans skapar en skolkultur av gemenskap och hjälps åt och tar ansvar för allas elever. BEFATTNINGENS SYFTE Vi söker dig som är utbildad för undervisning i kommunikation och entreprenörskap som brinner för att utveckla den pedagogiska verksamheten med fokus på tillgänglighet och högsta möjliga måluppfyllelse för alla elever. Du kommer även att handleda en grupp elever i gymnasiearbete på samhällsprogrammet. Du skall vara driven, tydlig och besitta ett positivt relationellt förhållningssätt och vilja vara med och utveckla ämneslaget på vår skola tillsammans med kollegor. På Kunskapsgymnasiet har vi ett utpräglat lagarbete. Du är aldrig ensam med utmaningar och frågeställningar. Vi hjälps åt i programlag och ämneslag för att planera arbetet. Öppenheten mellan lärare är stor och vi har ett gemensamt ansvar för att alla elever ska lyckas. Vi arbetar fokuserat med närheten till eleverna. Förutom att vara ämneslärare har du också rollen som studiecoach för en grupp elever. Fokus för studiecoachningen är att hjälpa eleverna med planering och studieteknik för att nå sina mål. Viktigt i rollen är även att skapa en trygghet och trivsel i gruppen så att alla elever mår bra och får ta del av en positiv klasskultur. Vårt mål är att varje elev ska nå längre än hen själv trodde var möjligt. Vi utgår från alla elevers behov och erbjuder alla elever utmaningar utifrån sina respektive förutsättningar. Bra undervisning är den undervisning som möter elevernas behov utifrån deras olika förutsättningar i klassrummet anser vi. Vi vill att du har mycket god pedagogisk kompetens och att en av dina starkaste drivkrafter är att skapa de bästa möjligheterna för lärande för alla elever, oavsett behov och förutsättningar. Du är en ansvarstagande, stabil och trygg vuxen som skapar förtroende hos eleverna med positiva relationer. Du är van att tydligt kommunicera och ge dem feedback både muntligen och skriftligen. Du har god IT-kompetens. Tjänsten är en visstid på 100 % med start den 5 augusti för läsåret 25/26 Om Kunskapsskolan Kunskapsskolan i Sverige driver grundskolor, gymnasier och vuxenutbildning under namnen Kunskapsskolan, Kunskapsgymnasiet och SkillEd. Utbildningarnas viktigaste kännetecken är den pedagogiska modellen med en personligt utformad utbildning som ger kunskap och förmågor för framtiden. De första skolorna startades år 2000. Idag går drygt 13 000 elever i de 29 grundskolorna och 7 gymnasieskolorna. Företags- och vuxenutbildningen startades 2016. Kunskapsskolan i Sverige ingår i ett internationellt nätverk av skolor runt om i världen med omkring 5 000 elever som följer hela eller delar av Kunskapsskolan arbetssätt, the KED Program. Kunskapsskolan ägs av grundaren Peje Emilsson med familj. Säljare av rekryteringstjänster gör sig icke besvär. ____________________________________________________________________ Arbetstid/Varaktighet Visstid Heltid Kontaktpersoner Rektor: Ingela Gillner mobiltelefon: 073-317 34 88 mailadress: [email protected] Ansökan sker via länk nedan senast den 14 juli Vi tillämpar löpande rekrytering.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Vaktmästare sökes för konsultuppdrag på deltid!

Jurek söker vaktmästare för konsultuppdrag till Bernadottegymansiet i Stockholm! Vi söker dig som har tidigare erfarenhet i rollen som vaktmästare, är kommunikativ och är en lösningsorienterad och handlingskraftig person!  Välkommen in med din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter I rollen som vaktmästare kommer du få arbeta med fastighets- och verksamhetsanknutna tjänster som bland annat innebär tillsyn av lokaler, flytt av möbler och skrivbord, fastighetsrelaterade åtgärder, rengöra och sätta på kaffemaskin, öppning, posthantering, tillsyn av miljörum etc.  Vem är du? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara kvalificerad för denna roll ska du uppfylla följande:  • Gymnasieutbildning eller motsvarande Erfarenhet • Tidigare erfarenhet av likande roll • Kunskaper i MS Office och ska tidigare ha arbetat med MS Office • Kan kommunicera flytande i svenska såväl tal som skrift.  Du erbjuds Ett konsultuppdrag med start i början av augusti 2025. Uppdraget kommer till en början vara på heltid, 100 % i cirka 5 veckor och sedan gå ned till en 50 % tjänst under ett antal månader. Arbetstiderna fastställs i samråd med uppdragsgivaren och anpassas utifrån verksamhetens behov. Arbetet utförs enbart på plats på Bernadottgymansiet på Söder Mälarstrand 35 i centrala Stockholm.  Inför en eventuell anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Elvira Björebäck på [email protected]   Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!  Om Jurek Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Platschef
Jobway AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Har du förmågan att se helheten, ta ansvar och leda andra mot gemensamma mål? Är du lösningsorienterad, trygg i din roll och van vid att ha kundkontakt? Då kan rollen som platschef hos oss på Fidior Bygg vara något för dig! Platschef, Stockholm Som platschef hos Fidior Bygg har du det övergripande ansvaret för projektens ekonomi, planering och genomförande. Du är länken mellan beställare, arbetsledare och övrig personal på plats, och ansvarar för att alla delar i projektet samverkar effektivt. Du driver projekt framåt och ser till att såväl tidplaner som budget och kvalitetskrav hålls. Rollen kräver en person med tydligt ledarskap och god byggteknisk kompetens. Vi arbetar i huvudsak med projekt inom vård och sjukhusmiljöer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övergripande ansvar för projektens ekonomi och måluppfyllelse Framtagande av tidsplaner och ansvar för löpande projektplanering Löpande kontakt och samarbete med beställare Personalansvar för arbetsledare och all personal på plats Ansvar för brandskyddsarbete enligt gällande regelverk Säkerställa att projektet drivs effektivt enligt rutiner och lagkrav För att trivas i denna roll behöver du ha: Dokumenterad erfarenhet som platschef inom bygg God byggteknisk kunskap och förståelse för hela byggprocessen BAS-U och BAS-P Meriterande med erfarenhet av Byggsamordnaren Flytande svenska i tal och skrift B-körkort Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en naturlig ledare med ett starkt affärsdriv och en positiv inställning. Du trivs i mötet med människor, bygger gärna relationer och har alltid kundens bästa i fokus. Du har förmåga att hantera ett högt arbetstempo med flera parallella processer och känner dig trygg i att fatta snabba beslut. Du erbjuds:  Ett ekonomiskt stabilt bolag med lång erfarenhet i branschen Ett hjälpsamt och sammansvetsat team där vi stöttar varandra En öppen och inkluderande arbetsmiljö där idéer och initiativ uppmuntras Om Fidior Bygg Fidior Bygg är ett engagerat bygg- och entreprenadbolag med heltäckande service. Vi är specialiserade på byggverksamhet och framför allt hyresgästsanpassning. Huvudinriktningen är kommersiella fastigheter för handel, industri och kontor samt bostäder i Stockholm. Vårt arbetsklimat kännetecknas av samarbete och prestigelöshet, där du tillsammans med engagerade kollegor och samarbetspartners arbetar mot gemensamma mål. I denna rekrytering samarbetar Fidior Bygg med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Investment Manager till TURN Energy
Asta Agency AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Om företaget TURN Energy är i framkant av förnybar och ren energi med en snabbt växande portfölj av solkraftsprojekt och siktar på att vara marknadsledande inom storskalig solelsproduktion i Sverige åren framöver. Att vara en del av TURN Energy innebär att du som anställd får en unik möjlighet att bidra till en växande och oberoende energiproducent. Du kommer vara en del av en spännande resa där dina arbetsuppgifter bidrar till att skapa såväl framgång som tillväxt. Som en del i deras utveckling framåt samarbetar vi på Asta Agency med TURN Energy i den här rekryteringsprocessen. Det är ett konsultuppdrag med god möjlighet till anställning hos dem. Du blir initialt anställd av Asta Agency och arbetar som konsult hos TURN Energy. Om tjänstenI rollen ansvarar du för att driva och genomföra djupgående finansiella analyser genom avancerad finansiell modellering och värderingstekniker med syftet att utvärdera investeringsmöjligheter. Du fungerar som modellägare och arbetar kontinuerligt med att utveckla både modeller och analysverktyg. En viktig del av arbetet innebär att löpande följa upp och analysera prestandan för både befintliga och potentiella investeringar. Du förser ledningen med regelbundna rapporter och utvecklar strategier för att maximera avkastningen, samtidigt som du aktivt bidrar till att investeringar genomförs på ett effektivt sätt.  Rollen innebär även att du driver affärscase och samarbetar tätt med kollegor från olika delar av verksamheten för att identifiera nya affärsmöjligheter och förstå omvärldsförändringar. Huvudsakliga ansvarsområden: Driva och utföra grundlig finansiell analys genom att använda finansiell modellering och värderingstekniker för att utvärdera investeringsmöjligheter. Agera som modellägare och kontinuerligt utveckla modeller och arbetsverktyg. Övervaka och analysera prestandan för befintliga och framtida investeringar, tillhandahålla regelbundna rapporter till ledningen och utveckla strategier för att maximera avkastningen samt driva genomförandet av investeringsbeslut. Driva business case och gemensam utveckling av affärsmöjligheter och omvärldsfaktorer tillsammans med kollegor från olika enheter. Kvalifikationer och egenskaper Akademisk bakgrund inom finans, ekonomi, företagsekonomi eller ett relaterat område. 4-7 års yrkeserfarenhet från en liknande roll. Mycket goda eller liknande kunskaper i finansiella analysverktyg, såsom Excel, eller andra relevanta plattformar. Goda skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter, med förmågan att presentera komplex information tydligt och koncist. Starka organisatoriska och tidsstyrningsförmågor, vilket gör det möjligt för dig att prioritera arbetsuppgifter och möta deadlines. Det är ett plus om du har erfarenhet av och varit involverad i investerarrelationer. Du trivs i en snabbföränderlig miljö. Proaktiv och självständig, tar egna initiativ för att uppnå goda resultat. Övrig information Start: Omgående Plats: Uppsala Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Kundtjänstmedarbetare - Karlaplan
Simplex Bemanning AB
Kundtjänstpersonal

Är du en serviceinriktad person som gillar att lösa problem och trivs i ett högt tempo? Då kan det här vara rätt roll för dig. Vi söker nu nya kundtjänstmedarbetare till ett uppdrag med placering på Karlaplan. Du kommer att vara en viktig del av teamet som varje dag hjälper kunder via telefon, chatt och mejl – med allt från leveranser och fakturor till spårning av paket och vanliga frågor. Omfattning: Heltid Arbetstider: Varierande – dagtid, kvällar och helger enligt schema Plats: Karlaplan, Stockholm Start: Så snart som möjligt – du behöver vara tillgänglig för arbete under majoriteten av sommarperioden och helst av allt mellan vecka 28–32. Någon enstaka vecka kan vara möjlig, men tillgängligheten under dessa veckor är avgörande. Dina arbetsuppgifter - Hantera inkommande kundärenden via telefon, chatt och mejl - Hjälpa kunder med frågor kring leveranser, fakturor, returer och andra vanliga ärenden - Arbeta effektivt och serviceinriktat, även under hög belastning Vi söker dig som - Är snabb, tydlig och professionell i din kommunikation - Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Är flexibel och har möjlighet att jobba varierande tider - Har tidigare erfarenhet av kundservice (meriterande men inte ett krav) Vi erbjuder - Ett engagerat team och en trivsam arbetsmiljö vid Karlaplan - Möjlighet till mycket arbetstid (nästan alltid heltid) - Ett viktigt och meningsfullt uppdrag där du får hjälpa människor varje dag Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Fordonsreparatör till MTR Tech
MTR Tunnelbanan AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3000 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.MTR Tech är ett av Sveriges största underhållsbolag och tillsammans är vi över 400 tågtekniker, ingenjörer, rangerare, planerare och många fler som möjliggör människors vardag och äventyr. Vi underhåller och utvecklar Stockholms tunnelbanas fordon i sex depåer runt om i Storstockholm. Läs mer på MTR Nordic.se ARBETSUPPGIFTER Du blir en viktig del av vårt team och arbetar med reparationer samt både akut och förebyggande underhåll av tunnelbanevagnar. Ditt arbete kommer att inkludera mekanik samt viss digital teknik och elektronik och vi har stort fokus på säkerhet och förbättringsarbete. Vi arbetar med den senaste tekniken och moderna verktyg i en arbetsmiljö utöver det vanliga och du blir en del av ett engagerat och välmående team med stort tekniskt kunnande. Arbetsuppgifter i urval: • Reparationer av tunnelbanevagnar enligt olika metoder • Huvudfokus kommer vara på att utföra reparationer och förebyggande arbete för att livstidsförlänga tunnelbanevagnarna • Arbete med slipning och kapning av rostfritt stål • Dokumentering av utfört arbete samt kvalitetsavvikelser KVALIFIKATIONER För arbeta som reparatör hos oss krävs att du utför du dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet, gillar problemlösning och är intresserad av att jobba med händerna. Troligen har du viss erfarenhet av mekaniskt arbete sedan tidigare, gärna i industriell miljö. Det viktigaste är dock att du är intresserad av teknik/mekanik, är ansvarstagande och har en positiv inställning till ditt arbete. Hos oss får du förutsättningar att växa i din roll och rätt upplärning och utbildning på plats. Vi tror också att du gillar att ta initiativ och tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter, stundtals i högt tempo. Du kommer att ingå i ett team och har därmed god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Kvalifikationer: • Minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk eller praktisk inriktning, alternativt har du motsvarande arbetslivserfarenhet • Verktygsvana • God förståelse för svenska i tal och skrift. Det kan även förekomma text på engelska Det är inget krav men meriterande om du har någon eller några av nedanstående: • Grundläggande kunskaper inom ellära • Erfarenhet från industriell produktion • Erfarenhet av tågteknik • Erfarenhet av säkerhetskritiskt arbete • Erfarenhet av ritningsläsning • Truck/travers/mobil arbetsplattform ÖVRIGT Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR Tech? Som ett led i rekryteringen använder vi oss av lämplighetstester samt hälsoundersökning inklusive alkohol- och drogtestning, i enlighet med de krav Transportstyrelsen ställer. En kontroll av belastningsregister kommer att genomföras. Tjänsten avser heltid med placering i Hammarbydepån, Blåsut. Arbetstider är skift dag/kväll. Enligt följande tider: V1: mån-tors: 06:15-15:15. Fre: 06:15-15:45 V2: mån-tors: 15:00-23:45. Ledig fredag Så varannan vecka förmiddag, dag, varannan vecka eftermiddag, kväll. Vad vi erbjuder: • En arbetsplats med utvecklingsmöjligheter • 28 dagar semester/år enligt kollektivavtal. Som anställd hos oss får du en rad förmåner, som SL Access-kort med resor i hela Stockholms län och Edenred Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. Nästa steg i rekryteringsprocessen: Efter att du har lämnat in din ansökan så kommer du att få en länk för att bli intervjuad av vår chattrobot Hubert. Vi använder denna chattintervju för att ge både dig som kandidat och oss som arbetsgivare en så rättvis och effektiv start på rekryteringsprocessen som möjligt. Steget efter chattintervjun är att få träffa oss för en intervju på plats i Hammarbydepån. Varmt välkommen med din ansökan! MTR Tech

15 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Skolöverläkare till Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren! Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. I den centrala elevhälsan ingår en enhetschef, en verksamhetschef för hälso- och sjukvård och samordnare för Prorenata journalsystem. I enheten ingår även ledningsansvarig psykolog, ledningsansvarig logoped samt samordnande skolsköterska. I enheten ingår även utredare med specialpedagogisk kompetens och kurators kompetens. Vissa har, utöver uppdrag i den centrala elevhälsan, sitt arbete förlagt i den lokala elevhälsan på olika specialskolor. Till Enheten för Central elevhälsa söker vi nu en legitimerad skolöverläkare. Tjänsten är placerad i Stockholm eller Örebro, och kan anpassas mellan 50 och 100% tjänstgöringsgrad. ARBETSUPPGIFTER Som skolöverläkare på SPSM ansvarar du för att utveckla och samordna den medicinska kompetensen inom myndighetens elevhälsoarbete. Du arbetar både strategiskt och operativt, och har en viktig roll i att kvalitetssäkra det medicinska perspektivet i specialskolornas elevhälsoarbete. I uppdraget ingår även viss ledningsfunktion och ett nära samarbete med enhetschef, skolledning och andra professioner inom myndigheten. Du har kontakt med elever, vårdnadshavare och personal i våra skolor och deltar i tvärprofessionella team. Du bidrar med medicinsk sakkunskap i utredningar, remisser och övergripande myndighetsfrågor och fungerar som rådgivare i komplexa ärenden. Du kommer att ha möjlighet att vara med och utveckla enhetens arbete och bidra i specialskolornas viktiga uppgift vara ett föredöme och inspiration för andra skolor. Exempel på arbetsuppgifter: • Övergripande ansvar för medicinsk kompetens inom elevhälsoområdet • Samordning och utveckling av rutiner och arbetssätt kopplat till medicinsk elevhälsa • Skolläkarmottagning, inklusive hälsosamtal, medicinska bedömningar och vaccinationer • Medicinskt stöd i skolornas elevhälsoteam • Rådgivning till skolledare, skolsköterskor och andra professioner • Stöd i medicinska delar av myndighetens ärenden, t.ex. granskning av utredningar • Delaktighet i utvecklingsprojekt, samverkansinsatser och ledningsarbete I arbetet ingår en del resor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • är legitimerad läkare med specialistutbildning inom antingen barn- och ungdomsmedicin, barn- och ungdomspsykiatri, allmänmedicin eller skolläkare • har erfarenhet av förebyggande hälso- och sjukvårdsarbete • har erfarenhet av samverkan med olika yrkeskategorier • har kunskap om hälso- och sjukvårdslagen • har dokumentationsvana • kan omvandla och förmedla medicinsk kunskap för att göra den begriplig • har kännedom om barnkonventionens artiklar och skolans styrdokument • har förmåga att arbeta både strategiskt och operativt Meriterande • erfarenhet av arbete med elevhälsa • erfarenhet av arbete som skolläkare • erfarenhet av arbete med barn med funktionsnedsättning • kunskaper i teckenspråk eller intresse av att lära sig • erfarenhet av att arbeta självständigt och kunna planera verksamheten • erfarenhet av att arbeta övergripande med verksamhetsfrågor Personliga egenskaper Vi söker dig som: • Har ett positivt och professionellt förhållningssätt • Är lyhörd och har lätt för att samarbeta samt skapa goda relationer, både med kollegor och i tvärprofessionella team • Har förmåga att arbeta självständigt men också bidra aktivt i gemensamma processer • Är strukturerad, ansvarstagande och har god förmåga att planera, följa upp och driva arbete framåt • Är flexibel och kan anpassa dig till förändrade behov och situationer • Har ett lösningsfokuserat arbetssätt och ser möjligheter även i utmanande situationer Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Provanställning på 6 månader tillämpas. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Rekrytering av Diagnostekniker
Prowork Bemanning AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi rekryterar PSA Tekniker till en av våra kunder i norra Stockholm. Verkstaden består av 13 mekaniker. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Som fordonstekniker/ diagnostekniker kommer du att arbeta med: Felsökning, service och reparation av personbilar Diagnostik och mekanik Kundkontakt vid behov för att förklara åtgärder Krav: · Fordonsteknisk utbildning eller motsvarande · Erfarenhet av att arbeta med Toyota eller bilar inom Peugeot-group. Peugeot, Citroën, Opel, Chrystler. · Gärna Hybrid/batterierfarenhet. Några års erfarenhet som fordonstekniker Är van vid felsökning och diagnostik B-körkort Är noggrann, serviceinriktad och trivs med att arbeta i team Arbetstider: mån-tor. 07.00-16.30, fredag 07.00-13.45 Kollektivavtal: motorbranschavtalet IF metall. Utöver fast lön så erbjuds personligt bonussystem. Tjänsten ska omsättas omgående, du blir direkt anställd av kunden. Svenska är krav i tal och skrift. Skicka in din ansökan direkt eller ansvarig rekryterare Cecilia 0709838465.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Arkivarie till Public People
Public People AB
Bibliotekarier och arkivarier

Om oss Public People är ett personligt, snabbväxande och kvalitativt konsult- och bemanningsföretag som hjälper offentlig sektor runtom hela landet med interimslösningar inom främst specialist- och chefsområden. Som medarbetare på Public People blir du en viktig del av vårt kvalificerade nätverk med kompetenta, kvalitetsmedvetna och prestigelösa medarbetare, som alla har en sak gemensamt; viljan att bidra till och göra skillnad inom den offentliga sektorn. Vi på Public People har alla olika erfarenheter, profiler och kompetenser, vilket gör att vi kompletterar varandra på bästa sätt. Samtidigt enas vi alla oavsett roll, kring vår värdegrund som speglas i allt vi gör: kvalitet, förtroende, självledarskap och hjärta. På Public People är allt möjligt. Vi ser lösningar i stället för problem. Vi är flexibla och skräddarsyr anställningar för att passa individen. Hos oss är målet att du ska hitta balans mellan arbetsliv och privatliv och det finns ofta möjlighet till både flexibla arbetstider och distansarbete. Tillsammans gör vi skillnad. Bli en av oss du också! Vi söker just nu arkivarier med ett brinnande intresse för långtidsbevarande, kulturarv och att hjälpa våra kunder med långsiktiga lösningar i sin informationshantering. Tycker du att arkiv och informationsförvaltning är en utav de roligaste sakerna du vet och dessutom är lyhörd, ödmjuk samt nyfiken på att lära dig mer och utvecklas i din roll? Då tycker vi att du ska söka dig till oss! Arbetsuppgifter: I denna roll kommer du att ha en omväxlande roll där dina arbetsuppgifter kan bestå av att hjälpa våra kunder med såväl strategiska som operativa frågor inom digitalisering och arkivhantering. Du kommer att arbeta med sedvanliga arkivfrågor såsom exempelvis att ordna och förteckna, uppdatera dokumenthanteringsplaner, se över och revidera klassificeringsstrukturer, arkivförteckningar och skapa ordning i kundernas arkiv, oavsett om det är det analoga eller digitala. I din roll ingår även att vara ett bollplank och stöd till verksamheten i att besvara allmänna arkivfrågor och hjälpa våra kunder i det dagliga, operativa arbetet. Du kommer att vara en nyckelperson i kundens arbete med informationsförvaltning och får unika möjligheter att vara med och utveckla samt driva kundernas arkivarbete. Som anställd hos oss kan du förvänta dig att få stöd och coachning i ditt arbete som konsult samt en varierande och utvecklande roll där du kommer att lära dig otroligt mycket! Din profil Som konsult på Public People kommer du att ställas inför en variation av arbetsuppgifter, alla kopplade till ditt specialistområde. Våra kunder står inför olika utmaningar och du kommer att få möjlighet att stötta de i att effektivisera och förbättra deras arkiv- och informationshantering, både på lång och kort sikt. Vi söker därför dig som är flexibel, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du är noggrann, strukturerad och har lätt för att prioritera. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med många kontaktytor och varierande uppgifter. Vidare är du lösningsorienterad och har god pedagogisk förmåga då arbetet många gånger kräver kompetensöverföring. Krav: Högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap motsvarande minst 60 hp Minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete som arkivarie, gärna inom offentlig sektor Flytande i svenska språket i både tal och skrift Låter detta intressant? Tveka då inte och skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt team! Ansök redan nu, urval sker löpande. Kontakta oss så får du veta mer! Paloma Carroza, Affärsområdeschef Public People på; [email protected] eller telefon 072-890 04 80 GDPR Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida ”Connect”. Annonserings- och rekryteringshjälp Inför rekryteringsarbetet har Public People tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla former av annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025