Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som receptionist råder vid dig varmt att läsa vidare för att se om detta är ditt nästa steg... Om tjänsten Vi på Perido letar efter en duktig receptionist till vår kund, ett lärosäte placerat i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som receptionist fungerar du som den primära kontaktpunkten i receptionen/växeln och kan se fram emot varierande arbetsdagar! Tjänsten kommer kretsa kring: Utlämning av passerkort Hjälp med lättare IT-ärenden Utlämning av IT-produkter Påfyllnad av kaffemaskiner Hänvisning av besökare Koppla samtal till rätt funktion Felanmälningar Fler liknande arbetsuppgifter Dina egenskaper Som receptionist är ett glatt och trevligt bemötande avgörande, och därför är du en person som trivs med att arbeta med människor. Du är kommunikativ och strävar alltid efter att ge bästa möjliga service, samtidigt som du njuter av varierande arbetsuppgifter. Med din noggranna natur arbetar du strukturerat och med god ordning. En spännande och omväxlande tjänst väntar på dig. Vi ser fram emot att läsa din ansökan – skicka in den redan idag! Kvalifikationer: Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-11-17. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35309 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Välkommen till oss på Praktikertjänst Västervården Husläkarmottagning i Vällingby. Nu utökar vi vår bemanning och söker en till specialistkollega! Information om arbetsplatsen Västervården Husläkarmottagning är en väletablerad läkarmottagning inom Praktikertjänst med cirka 9.000 listade patienter. Vi har stabil bemanning med drygt 20 medarbetare som arbetar tillsammans. Vi är ett glatt gäng där arbetsglädje, korta beslutsvägar och ett bra bemötande ligger i fokus. Vi är sex specialister i allmänmedicin, fyra ST-läkare och en AT-läkare. Vi har sjuksköterskeledda mottagningar inom diabetes, hypertoni och astma/KOL. I teamet finns också psykolog och rehabkoordinator. Vi byter snart namn till Västervårdens vårdcentral. Mottagningen karaktäriseras av hög medicinsk kvalité och vi bedriver ett kontinuerligt förbättringsarbete. Vi har regelbunden fortbildning och gemensamma fallgenomgångar varje vecka. Fokus ligger på hög kvalitet på patientarbetet men även på personalens arbetsmiljö och trivsel. Vi finns i moderna och ljusa lokaler högst upp i Vällingby Läkarhus i Vällingby centrum, med tunnelbana och bussar alldeles intill. Dagarna inleder vi med ett kort gemensamt möte för hela mottagningen. Vi har bra förmåner med gemensam frukost, eftermiddagsfika och fruktkorg samt ett generöst friskvårdsbidrag på 5000:-/helår. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som läkare i allmänmedicin med fysisk och digital mottagning, handledning och ansvar för en patientlista. Vi använder Tandem för att minska det administrativa arbetet. Kvalifikationer - Specialist i allmänmedicin. - Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. - Erfarenhet av svensk primärvård. - Datorvana med vana att skriva sina journaler. - Erfarenhet av arbete i TakeCare. - Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Du är noggrann och empatisk och strävar alltid efter att ge bästa möjliga vård i samtliga patientkontakter. Du är en lojal medarbetare som har hög arbetsmoral. Du sprider en positiv stämning omkring dig. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Övrig information Tjänsten är på 75-100%. Välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Kunskapsskolan i Sverige har grundskolor och gymnasieskolor under namnen Kunskapsskolan och Kunskapsgymnasiet. De första skolorna startades år 2000. Idag går det cirka 14 600 elever i de 30 grundskolorna och sju gymnasieskolorna. Kunskapsskolan ägs av grundare Peje Emilsson med familj. Kunskapsskolan Spånga söker en legitimerad lärare i Slöjd i hårda material för årskurs 6-9 Vill du arbeta i en skola där varje elev ges något unikt – en personligt utformad utbildning – som utgår från elevens individuella mål och förutsättningar? Då har vi jobbet för dig! På Kunskapsskolan har vi en pedagogik som är personligt utformad och utgår från varje individ. Genom vårt arbetssätt skapar vi nära relationer mellan lärare och elev, vilket ger förutsättningar för att varje elev ska nå längre än de själva tror är möjligt. I en miljö där eleven får vara sig själv och får rätt stöd och utmaningar skapar vi en skola där både elever och medarbetare trivs och utvecklas. Kunskapsskolan Spånga är en grundskola för årskurs 4-9 och har idag cirka 620 elever. Skolan startade 2005 och ligger på promenadavstånd från Spånga station. På vår skola har vi nöjda elever som trivs och som har höga studieresultat.” För att varje elev ska nå så långt som möjligt behövs yrkesskickliga lärare med ett stort engagemang för eleven. På Kunskapsskolan sätter vi alltid individen i centrum och söker därför dig som alltid arbetar aktivt för att dina elever ska lyckas. Förutom att vara ämneslärare är du också personlig handledare åt ett tjugotal elever och du har varje vecka ett individuellt handledningssamtal med var och en av dina elever. Du hjälper dem att planera och sätta mål för sina studier och följer upp målen tillsammans med både eleverna och deras vårdnadshavare. På Kunskapsskolan har vi ett utpräglat lagarbete. Du är aldrig ensam med utmaningar och frågeställningar. Vi hjälps åt att planera arbetet i arbets- och i ämneslag. Öppenheten mellan lärare är stor och vi har ett gemensamt ansvar för våra elever. För att underlätta för dig i ditt arbete och möjliggöra för dig att fokusera din tid på eleverna har vi samlat en stor del av våra läromedel på vår digitala portal Kunskapsporten. För varje ämne finns förslag på arbetssätt, uppgifter och läromedel. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad Slöjdlärare i hårda material, 100%. Du ska vara väl förtrogen med LGR-22 och formativ bedömning. Meriterande kvalifikationer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av undervisning. Vi vill att du har lätt för att samarbeta med kollegor, elever och vårdnadshavare och är lösningsfokuserad. Vi sätter stort värde vid ditt engagemang och din pedagogiska kompetens. Vi vill att du ska vara en stabil och trygg person som kan skapa förtroende hos eleverna. Tjänstens utformning Tjänsten är en tillsvidaretjänst från augusti-25. Rekryteringsprocessen Ansökan sker via länken nedan senast den 25 juni 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att arbeta i skola krävs utdrag ur belastningsregistret. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats. Vid frågor kontakta rektor Gunilla Persson på [email protected] eller via telefon 0733137148. Mer information på om oss och vår pedagogik hittar du på vår hemsida, kunskapsskolan.se / kunskapsgymnasiet.se Säljare av rekryteringstjänster gör sig icke besvär.
Om enheten Du blir en del av Must kontor för verksamhetsstöd som består av olika stödfunktioner och som lämnar stöd till så väl interna som externa aktörer. Vid kontoret för verksamhetsstöd finns avdelningen för Kommunikation och Samband, där arkivfunktionen är placerad. Vid arkivfunktionen arbetar arkivarier samt samordnaren för utlämningsärenden och sekretessgranskning. Vi är en dynamisk arbetsplats som kännetecknas av samarbete, flexibilitet, stort eget ansvar, engagerade kollegor och ett närvarande ledarskap. Huvudsakliga arbetsuppgifter Vi söker dig som har flerårig erfarenhet som arkivarie och är redo för nya utmaningar. I din roll som arkivarie kommer du att ingå i ett team där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för arkivtjänsten, och arbetar med både fysiska och digitala handlingar. I arbetsuppgifterna ingår att vårda, ordna och förteckna arkivbestånd. Arbetsuppgifterna innefattar även framtagning och revidering av planer, beskrivningar, rutiner och andra styrdokument, bevarande- och gallringsutredningar, samt att planera och följa upp verksamhetens mål. Du kommer att delta i projekt och utvecklingsarbeten inom informationsförvaltningsområdet och delta i Försvarsmaktens digitala utveckling. Som arkivarie vid Must fungerar du som expertstöd till verksamheten och en viktig del i detta är att samordna sakfrågor samt utbilda och informera i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor. Du kommer vid behov även att arbeta med utlämningsärenden och sekretessgranskning. Kvalifikationer • Akademisk examen inom relevant ämnesområde, varav minst 60 hp arkivvetenskap • Flerårig arbetslivserfarenhet som arkivarie • Dokumenterad erfarenhet av utvecklingsarbete inom området arkiv- och dokumenthantering • Erfarenhet av att hantera information som omfattas av sekretess • Mycket god datorvana • En väl utvecklad kommunikativ förmåga i tal och skrift, på svenska och engelska Meriterande • God kännedom om offentlig förvaltning • Erfarenhet från Försvarsmaktens verksamhet • Erfarenhet av utbildningsverksamhet • Erfarenhet av digitalt utvecklingsarbete inom områden så som e-arkiv och dokument – och ärendehanteringssystem • Erfarenhet av att hantera utlämningsärenden Personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har ett gott ordningssinne. Du besitter en god förmåga att planera, prioritera och leverera dina uppgifter inom utsatt tid, även under kortare tidsramar. Du har en god initiativförmåga och är lösnings- och förbättringsfokuserad, samt har en förmåga att se långsiktiga konsekvenser. Som person är du även positiv, prestigelös och flexibel och du har lätt för att skapa kontakter, samarbeta och bygga relationer med andra människor. Då arbetet omfattar hantering av säkerhetsskyddsklassificerad information krävs även att du är ansvarstagande, har ett genomgående högt säkerhetsmedvetande och hög integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ovan ställda kvalifikationer ska på begäran kunna verifieras genom intyg, referenser samt arbets- eller urvalstester. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om sex månader. Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsort: Stockholm. Resor i tjänsten kan förekomma. Det finns ingen möjlighet till distansarbete i denna roll. För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontakta: [email protected], vänligen skriv ”Arkivarie” i ämnesraden. Fackliga företrädare Fackliga representanter nås via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Du ansöker vi jobb.forsvarsmakten.se Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss! Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Om oss Capio Bemanning & Rekrytering (CBR) erbjuder bemanningsuppdrag i Stockholm/Simrishamn och Rekryteringsuppdrag över hela Sverige. Bemanning av specialistläkare, legitimerade läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och dietister inom Geriatrik, Rehab, ASiH, Palliativ slutenvård, läkarinsatser i särskilt boende (SÄBO). Vi erbjuder flexibla och varierande uppdrag med konkurrenskraftiga villkor. Bemanningsuppdragen varierar från enstaka pass till uppdrag över längre tidsperioder. Din roll Vi söker självständiga sjuksköterskor som vill ingå i vårt team med duktiga och uppskattade kollegor till Capios ASIH-enheter. Du kommer vara en del av ett multiprofessionellt team bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, dietist, kurator, fysioterapeut och arbetsterapeut. Avancerad sjukvård i hemmet gör det möjligt för våra svårt sjuka patienter att få vistas i sina hem trots ett stort vårdbehov. Vi erbjuder vård i hemmet för patienter i behov av medicinska behandlingar vid sjukdom, sjukdomsförsämring och palliativa insatser. Varierande och givande uppgifter. Sedvanliga arbetsuppgifter såsom medicinering, smärtlindring, såromläggning, provtagning mm. Då patienterna vårdas i sina hem är körkort ett krav. Du är en viktig del i att bidra till en god patientsäkerhet och att vara ett stöd för anhöriga. Vi erbjuder dig Marknadsmässig ersättning och kollektivavtal Flexibilitet, arbeta deltid eller heltid Vi bryr oss om vår personal och ute på uppdraget är du en i Capio-teamet Friskvård Förmånliga rabatter hos Specsavers Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Tidigare erfarenhet av ASiH är önskvärt för detta uppdrag. Jobbet kräver att du kan prioritera och känner dig bekväm med att arbeta självständigt ute hos patienterna. För oss är personliga egenskaper viktiga. De personliga egenskaper vi värdesätter är flexibilitet, positivitet där du bidrar med ett öppet och glädjefyllt arbetsklimat samt att du har ett genuint intresse för människor. Goda kunskaper i Svenska, både tal och skrift. Tycker du att det här låter intressant? Då vill vi höra mer om dig! Varmt välkommen med din ansökan Publicerat: 2025-06-09 Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via mail eller telefon.
Dedicated to powering entrepreneurs, Qred is a profitable, fast-growing fintech scale-up bank. In just 10 years, we’ve grown from a startup to hitting 1 billion SEK in annual revenue supporting over 50,000 entrepreneurs and helping create 10,000+ jobs every year. We combine smart tech with real-world experience to make funding simple, fast, and fair for entrepreneurs and small business. With strong backing, a flat organization, and bold growth plans, we’re now looking for a MLOps Engineer to join us and shape the future of small business owners. About the role: As an MLOps Engineer at Qred, you will be instrumental in bridging the gap between machine learning development and production operations. Your primary focus will be on building and maintaining robust, scalable, and automated ML infrastructure to enable the seamless deployment, monitoring, and lifecycle management of machine learning models. You will collaborate closely with data scientists, engineers, and product teams to streamline workflows, implement CI/CD pipelines for ML, and ensure reproducibility, versioning, and model performance in production. A key part of your role will also involve integrating explainability tools and ensuring model transparency and compliance in real-world deployments. This is a hands-on, impactful position that supports the operational backbone of our AI initiatives. We are revolutionizing the SME lending space, and we need to keep a high pace and think in weeks rather than years. We believe in and encourage testing and trying new things, and think it's positive to learn from failures and move forward. We like to use the term “full stack data science”, meaning that you would both own and support the delivery of data-driven solutions end-to-end. This includes doing the following: Data pipeline development: Identify and collect relevant data with a strong focus on quality and consistency. Collaborate on defining data needs and ensure accessibility through well-structured data pipelines. Model Development and Deployment: Collaborate on the development, evaluation, and deployment of machine learning models in production environments. Integrate models into scalable systems using microservices and APIs. Own the full lifecycle from prototype to production, ensuring performance and resilience. Cloud Infrastructure and Scalability: Build and maintain robust AWS-based infrastructure to support data science workflows. Design and implement microservices that serve models and data products at scale. Collaborate closely with engineering teams to ensure efficient, secure, and scalable architecture. Collaboration with Cross-Functional Teams: Work with product managers, analysts, and engineers to translate business goals into actionable solutions. Communicate results clearly and tailor messaging to both technical and non-technical stakeholders. Continuous Integration and Deployment (CI/CD): Use CI/CD pipelines for automated testing, deployment, and monitoring of models and data services. Ensure reliability, observability, and maintainability across all deployed components. Implement monitoring to detect model and data drift, ensuring ongoing performance and reliability in production What We’re Looking For: A background in a technical field such as Mathematics, Physics, Computer Science, or Engineering. Strong programming skills in Python and SQL. Hands-on experience with deploying machine learning models in production using cloud platforms, especially AWS. Experience with building and consuming RESTful APIs and working within a microservices architecture. Familiarity with infrastructure-as-code tools (e.g., CloudFormation, Terraform). A proactive, hands-on approach - you like to build, iterate, and own solutions end-to-end. Strong interest in machine learning and data-driven product development, with an eagerness to stay up to date with evolving tools and practices. Why join us? We're offering a unique opportunity to be part of a growing fintech company that's redefining financial services for small businesses in Northern Europe. You'll get to work with cutting-edge techniques and a fun, passionate, and innovative group. We're dedicated to building an environment where everyone can thrive and work-life balance is truly valued. A few last things This is a full-time, permanent position based from our office in Stockholm (Drottninggatan 98). While we encourage a hybrid setup, we do expect you to be at least three days per week at the office. Don’t wait to send in your application, we are reviewing applications on a rolling basis. While the start date is flexible, the right candidate can join us immediately. Qred celebrates diversity and does not discriminate based on ethnicity, religion, national origin, gender, sexual orientation, age, disability status, or any other applicable characteristics protected by law. #LI-Hybrid #LI-JL1
If you’re looking to make the best co-op games in the world, you’ve come to the right place. We're proud to have some of the best game makers and collaborators in the industry working with us. What's more, we're a fun bunch of game developers, who love to indulge in our passion for video games together. Our games are not for everyone. Are they for you? We are now looking for a Senior Material Artist Who you are:We're looking for someone who is friendly and helpful, but also hardworking and efficient. You are a person dedicated to material art for creating and optimizing materials and shaders that enhance the visual quality of the game. You will be acting as a bridge between the art and technical art teams. We see that you have; Minimum 5 years experience in the games industry from a similar role (AA or AAA). Experience of a full AA/AAA dev cycle from conception to release. Work very independently and assume responsibility. Knowledge on PBR rendering. A good understanding of light / material interactions, both in game engines and in the physical world. Work with current industry standard Programs (Substance Designer/ Substance Painter, etc.). Created or worked with shaders using for instance HLSL. Strong collaborative and communication skills across disciplines. Great English communication skills, both written and spoken. What you'll do: As a Senior Material Artist you will; Create and tweak materials based on project requirements and feedback. Design, develop, and optimize materials and shaders to meet both artistic and performance goals. Collaborate closely with artists and technical artists across departments. Research and implement new tools and workflows for improved efficiency and visual fidelity. Troubleshoot material-related issues in the game engine. Maintain and document a reusable materials library. Mentor junior and mid-level team members, promoting best practices. How to apply If you think that this position matches your background and skills, we would love to hear from you. Please submit your CV in English as soon as possible. We ask that your application always include relevant work samples or a link to your portfolio. We interview candidates continuously and hire when we find a good fit. Practical InformationScope: Full-time: 40 hours per week with initial 6 month probation period. Location: Office first, hybrid solution possible. You need to be eligble to work in Sweden. We are a pet friendly office! You can expect to find dogs and occasionally some cats around. What we offerArrowhead Game Studios is a growing team of about 100+ people, best known for our co-op titles. Despite our size, we remain a friendly and down to earth bunch, who love to indulge in our passion for video games together. Located in a newly built, custom-tailored offices on the Hammarby Kaj waterfront, we enjoy everything Stockholm has to offer. A thriving game dev scene, along with all types of activities are immediately available on our doorstep. Our talented developers are crucial to our success, therefore we put a lot of emphasis in creating and maintaining a prosperous culture. We’re committed to open and transparent communication. Your ideas are welcomed, valued, appreciated - the ceiling for creative discussions is high. We also have numerous work benefits for all our employees. You can read about them here!
Vill du vara med och förenkla administrationen i finans- och försäkringsbranschen? Trivs du med att arbeta nära utvecklingsteam i en miljö där kvalitet står i centrum? Då kan du vara vår nästa QA Engineer! Om oss Insclear grundades 2013 som ett samägt bolag mellan två av Sveriges ledande aktörer inom finansiell rådgivning – Söderberg & Partners och Max Matthiessen. Med vår egenutvecklade simulator digitaliserar och effektiviserar vi den komplexa administrationen inom finans, pension och försäkring. Vårt mål är att vara en pålitlig och långsiktig partner i en bransch i snabb förändring. Idag är vi cirka 50 anställda, varav 25 personer ingår i vårt utvecklingsteam. Vi är ett engagerat och kompetent team som värdesätter samarbete och ständig förbättring. I vårt QA-team är vi totalt 3 QA Engineers som arbetar nära både systemutvecklare och produktägare för att leverera produkter av högsta kvalitet. Om rollen Som QA Engineer spelar du en viktig roll i vårt utvecklingsteam. Du ansvarar för att kvalitetssäkra våra lösningar genom att bygga och underhålla testmiljöer, utveckla automatiserade tester och kontinuerligt förbättra våra testprocesser. Rollen innebär ett tätt samarbete med utvecklare och produktägare genom hela utvecklingscykeln – från idé till release. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Bygga och förbättra testmiljöer samt säkerställa tillgång till relevant testdata. Utveckla och underhålla testramverk i .NET/C# och utvärdera nya tekniker och verktyg. Genomföra manuella, automatiserade och utforskande tester. Delta aktivt i kravgranskning och sprintplanering med fokus på testbarhet och kvalitet. Samarbeta nära med utvecklare och produktägare i det dagliga arbetet. Följa upp och rapportera testresultat samt bidra till kontinuerliga förbättringar. Din profil Vi söker dig som är nyfiken, noggrann och har en passion för kvalitetssäkring. Du har god teknisk förståelse och tycker om att samarbeta i team. Du har: Minst 4 års erfarenhet av mjukvarutestning och/eller utveckling. Erfarenhet av att utveckla testautomation i .NET och C#. Goda kunskaper i SQL och vana att arbeta med Microsoft Azure. Förståelse för testdriven utveckling (TDD) och testautomatisering. God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. Ett strukturerat arbetssätt och stark uppmärksamhet på detaljer. Vi erbjuder dig Konkurrenskraftig lön och förmåner. Möjlighet att arbeta hybrid – från vårt kontor i Stockholm och på distans. En familjär och öppen kultur där du får vara med och påverka. Stora möjligheter till kompetensutveckling och lärande. Spännande tekniska utmaningar i ett team på cirka 25 utvecklare där QA är en naturlig och viktig del av processen. Kort beslutsväg och möjlighet att påverka våra tekniska lösningar. Välkommen till Insclear! Är du en erfaren QA Engineer som vill arbeta i en miljö där kvalitet verkligen värdesätts och där du får stort inflytande? Vill du bidra till framtidens digitala lösningar inom finans och försäkring? Då ser vi fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag – intervjuer sker löpande!
OM EATERY: Eatery Sverige AB driver konceptrestauranger för mat och möten med en lokal prägel. Här finns idag 16 restauranger och konferensställen från Åre i Norr till Malmö i söder (egenägda och Franchise). Under 2023 öppnade även Eatery Garden på Arlanda som är en variant av konceptet. Här finns även företagsrestauranger, t.ex. Social Kitchen som drivs i samarbete med Schibstedt. Totalt har Eatery enheterna mellan 5000 och 6000 gäster per dag. Restaurang, möten och fest! Eatery vill erbjuda områdets mest inbjudande och flexibla plats för riktigt god mat och givande möten. För alla tillfällen, från morgon till kväll. Frukost på väg till jobbet, en prisvärd och vällagad lunch, en konferens i härlig miljö med modern teknik, catering till företaget eller en after work för att fira veckans prestationer. En konferens i historiska Lumafabriken, samla kollegorna för möte och därefter gemensam middag på Gärdet eller vad sägs om en födelsedagsmiddag i Sundbyberg eller Kungsholmen? Eatery är en del av Teser Group där Eatery, Incontro, Magnus Johanssons Bageri & Konditori, Memorio och godsmak.se ingår. Mer om Eatery kan du läsa här: https://eatery.se/ och om Teser Group här: https://www.tesergroup.com/ OM TJÄNSTEN: På Eatery Sundbyberg vill man att gästerna ska känna sig hemma! Här är alla välkomna och det ska finnas något för var och en som kommer. En härlig lunch, en kaffe eller ett glas vin med tilltugg eller en vällagad middag med familj eller vänner. Eller för dig själv och din hund kanske, för här är även våra fyrfotade vänner välkomna. Potentialen är stor och för rätt person så finns det mycket att utveckla och göra. Om man även tar tillvara på de lokalas intressen och är lyhörd inför deras önskemål så finns det all möjlighet att utöka verksamheten. Det serveras lunch måndag - fredag, middag onsdag - lördag samt brunch lördag och söndag. I lokalerna finns även ett konferensrum för enskilda möten med modern utrustning som också är möjligt att boka för privata fester och middagar. Framöver är planen att hålla restaurangen öppet de flesta kvällarna i veckan. Som köksmästare för denna enhet ansvarar du för den dagliga driften och utvecklingen i köket. Du hanterar inköp och leverantörskontakter men är också aktiv i det operativa, dagliga arbetet. Du schemalägger och arbetsleder dina medarbetare i köket och säkerställer engagemang och motivation i teamet. Inom koncernen finns en central meny framtagen men du som köksmästare har möjlighet att sätta din egen prägel på det som serveras. Här arbetar man utifrån trender, säsong och gästernas preferenser med allt från husmanskost till influenser från resten av världen. OM DIG SOM SÖKER: Till Eaterys enhet i Sundbyberg söker vi nu en driven, positiv, kreativ och flexibel köksmästare som tillsammans med restaurangchefen vill driva restaurangen framåt. Du har några års erfarenhet av liknande roller och du är en social och framåt person som tycker att mötet med dina gästerna är det roligaste som finns. Du har ett eget kommersiellt driv och låter dig inspireras av trender inom matlagning. Vi tror att du har dessa egenskaper och kunskaper: Du har erfarenhet av traditionell husmanskost samt högkvalitativ matlagning för konferenser och festvåning Du har god kunskap av internationell matlagningskunskap och erfarenhet av att arbeta med rätter från olika delar av världen vilket ger en bred och kreativ kulinarisk repertoar. Du är social och gillar att möta gästerna och har förmågan att skapa en bra atmosfär och kundupplevelse Du är kreativ och lösningsorienterad i köket med förmågan att hitta innovativa lösningar under pressade situationer Du har god ekonomisk kunskap och är bra på att hålla koll på matkostnader, portionsstorlekar och maximera resurser utan att kompromissa på kvaliteten Du har starka ledarskapsförmågor och kan leda ett team och kan skapa en positiv arbetsmiljö och säkerställa att arbetet genomförs effektivt. Du har hög kunskap inom matsäkerhet och egenkontroll vilket är avgörande för att säkerställa att alla livsmedel hanteras korrekt och att alla regler följs Du har goda kunskaper i svenska och engelska för att lätt kunna kommunicera med både personal samt gäster Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är främst dagtid måndag till fredag men kvälls- och helgarbete förekommer vid behov samt vid beställningar och events. Låter detta som du? Välkommen att söka direkt via annonsen! För mer information om denna tjänst och eventuella frågor kontakta [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer