Do you enjoy working with content creators and finding ways to connect games with new audiences? Do you follow what’s happening in gaming communities and see the value in long-term partnerships built on trust and shared interests? As the first Influencer Marketing Manager at Snowprint, you'll work with Warhammer 40,000: Tacticus, a live mobile strategy game with a large and growing community. You’ll take ownership of our content creator partnerships from the ground up. You’ll take responsibility for our creator collaborations, from identifying new voices to running and evaluating campaigns. You’ll work closely with influencers to create content that is in line with the IP guidelines and our goals. What you’ll be doingYou’ll build and manage relationships with content creators across YouTube, Twitch, TikTok, and other platforms. You’ll plan and run campaigns, provide clear creative guidance, making sure everything is in line with strict IP guidelines. You’ll manage a six figure budget, track data, analyze said data and make sure the campaigns are meeting our profitability goals. Whether you're working on an upcoming launch or building ongoing partnerships, your role is to help our games be discovered by more audiences around the world. You’ll support creators from first contact to final campaign, making sure everything runs smoothly and stays on-brand. You’ll track performance, learn from results, and look for ways to improve how we work. What you bringYou have a few years experience working with influencer marketing. You enjoy games and understand the communities around them. That helps you make thoughtful decisions about which creators to work with and what kind of content feels right. You understand how different platforms such as YouTube and TikTok work from a creator perspective, what creators need and how to build great partnerships that are beneficial to everyone involved. You’re organised, confident in negotiations, and comfortable managing budgets and reporting on results. You work well with others and communicate clearly, whether you’re coordinating a campaign or providing feedback on content. You bring a structured approach to your work but are open to testing and learning along the way. Where you’ll workOur Stockholm studio is in Södermalm and our Berlin studio is in Mitte, with a hybrid working model. We work from the office Tuesdays and Fridays, to allow for closer collaboration and socializing, other days it's up to everyone where they feel most comfortable to work. We support hybrid work by supplying you with the right setup and tools. We are open to you being based in either Stockholm or Berlin, but the majority of our marketing team are based in Berlin. About Snowprint studiosSnowprint Studios believes great games are created by teams of talented, kind and creative individuals in a friendly, supportive and inspiring environment - while maintaining a sustainable life-work balance. For more information on Snowprint Studios go to snowprintstudios.com and follow us on Facebook. At Snowprint Studios, we embrace diversity both in the worlds we create and in our workplace. Join us in shaping the future of gaming! * Pocket Gamer Awards 2022 winner ‘mobile game of the year’ and ‘best strategy game’ **Pocket Gamer Awards 2024 winner 'best game we are still playing’ and finalist 'best developer' Good to know We are an international company with approximately xx nationalities working here. Our company language is English and therefore your application should be in English.
Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Institutionen för krigsvetenskap bedriver forskning och utbildning inom ämnet Krigsvetenskap. Institutionen består av ca 160 anställda och har ca 1000 studenter och deltagare i uppdragsutbildningar. Institutionen erbjuder utbildning på alla nivåer inom ramen för fyra program: officersprogrammet (grundnivå), högre officersprogrammet (avancerad nivå), mastersprogram i krig och försvar (avancerad nivå), och forskarutbildning i krigsvetenskap (forskarnivå). Därutöver bedrivs även uppdragsutbildningar inom ett antal fristående kurser på grund- och avancerad nivå. Krigsvetenskap är en samhällsvetenskap och dess centrala studieobjekt är krig och militär maktutövning. Ämnet rymmer forskning om hur militär förmåga skapas, leds, organiseras, vidmakthålls över tid och kommer till verkan i insatser, vid krig, konflikt och kriser. Krigsvetenskap inbegriper också vidare samhälleliga och etiska aspekter samt kritiska perspektiv i relation till krig och krigföring. Ämnet har dels en allmän kunskapsutvecklande dimension, dels en praxisnära dimension kopplad till utbildningen av främst officerare. Ämnet finns i Sverige endast vid Försvarshögskolan. Ansökan Ansökan skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Läs mer om antagningsprocessen här. Märk din ansökan med dnr Ö 435/2025. Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdag vid midnatt, CET/ CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Enbart fullständiga ansökningar kommer att behandlas. Det är sökandes ansvar att se till att ansökan är komplett och i överensstämmelse med vad som anges i annonsen. Ansökan ska göras på svenska, engelska, danska eller norska. Till åberopade handlingar på andra språk ska auktoriserad översättning bifogas. Sökanden kan komma att kallas till intervjuer under hösten 2025 med målsättningen att fatta beslut om anställning och antagning till forskarutbildningen i god tid innan vårterminen 2026. Om anställningen Anställningen som doktorand avser arbete på heltid. Anställningen är tidsbegränsad och regleras enligt Högskoleförordningen, 5 kap. Doktorandanställningen är placerad vid Institutionen för krigsvetenskap (IKV), och tillsätts från januari 2025. Lönesättning av civila doktorander görs enligt en lokalt avtalad lönetrappa där ingångslönen för närvarande är 30 500 kr/mån. Enligt särskilda bestämmelser i det lokala kollektivavtalet löneinplaceras yrkesofficerare med samma grundlön som de har i Försvarsmakten eller vid Försvarshögskolan. Uppflyttning sker sedan i enlighet med Försvarshögskolans doktorandtrappa. Utöver lönen kan doktoranden disponera en summa för resor, litteratur och andra, för utbildningen relevanta utgifter. Denna summa uppgår som mest till 30 000 kr per år. Försvarshögskolan eftersträvar jämställdhet och mångfald inom samtliga yrkesgrupper. Vi välkomnar sökande med olika etniska och kulturella bakgrunder. I den aktuella anställningskategorin är flertalet anställda män varför vi gärna ser kvinnor som sökande. För oss är det självklart med ett inkluderande arbetsklimat och att våra medarbetare kan kombinera arbete med ett aktivt föräldraskap. En anställning vid Försvarshögskolan kan komma att innebära en säkerhetsprövning enligt säkerhetskyddslagen (2018:55). Anställningen kan komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Vi välkomnar både svenska och internationella sökande. Upplysningar Ytterligare upplysningar om doktorandanställningen lämnas av: Docent Anna Danielsson, [email protected] Studierektor Kersti Larsdotter, [email protected] Välkommen med din ansökan senast 24 augusti 2025. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet.* Vi söker nu undersköterskor och vårdbiträden till vår hemtjänst i Stockholm. Gärna med erfarenhet från hemtjänst eller äldreomsorg. Vi söker dig som har en positiv inställning och gärna tar egna initiativ. Man behöver kunna samarbeta med kollegor men även trivas med att arbeta självständigt i ett högt tempo. Du kommer arbeta med omsorgsuppgifter som hjälp vid måltider, ledsagning, promenader, personlig hygien m.m. Du kommer även ha ett uppdrag som fast omsorgskontakt till de kunder du arbetar hos. Vi söker dig som är utbildad USK till fast schema. Du behöver ha B körkort då du kommer köra våra bilar i tjänsten. Du behöver även tala och skriva mycket god svenska, det ingår i ditt arbete att dokumentera i social journal. Det är viktigt att du behärskar serbiska. Vi erbjuder tjänstebilar, friskvård och konkurrenskraftiga löner. Hos oss arbetar du även på fast schema. Tjänsten är i Stockholm och du utgår från vårt Stockholm kontor som ligger på Sandborgsvägen 52 i Enskede. Registerutdrag Vi på Assistansporten AB värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att kontrollera registerutdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Intervjuer kommer att hållas löpande, tjänsten tillsätts omgående.
Vi förstärker vår verksamhet med 5 massörer till våra olika team i Stockholm. Arbetet innebär Svensk klassisk massage och/eller idrottsmassage och utförs på plats hos våra kundföretag. Arbetet utförs under kontorstid. Hos oss får du arbeta tillsammans med andra massörer men även med t.ex. naprapater, personliga tränare, hälsopedagoger och gruppträningsinstruktörer ute på plats hos våra kunder. Vem är du? Du är certifierad massageterapeut från godkänd utbildning som ger certifikat, eller massageutbildning med diplom som berättigar till certifiering via Kroppsterapeuternas Yrkesförbund. Det är meriterande med vidareutbildningen (diplom) som idrottsmassör eller medicinsk massageterapeut. Det är även meriterande om du har kompetens som personlig tränare eller grupptränare. Du är social, flexibel och drivs av att bidra till hälsa både som massör och som en del av en organisation. För dig är det en självklarhet att vara "säljande" och bygga långsiktiga förtroendefulla relationer. Du trivs både i grupp och att arbeta självständigt. Twitch är föregångare inom vår bransch där kollektivavtal är en självklarhet för oss.
Arbetsbeskrivning Till vår kund som är en storbank i Stockholm söker vi en medarbetare inom värdepapperslån, säkerheter och derivat. I denna roll ingår du i ett team som arbetar med affärsavveckling, avstämningar och kundsupport kopplat till finansiella instrument. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team där alla hjälps åt och tar gemensamt ansvar för teamets leveranser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Affärsavveckling och bekräftelsehantering Konto- och positionsavstämningar Kundupplägg och hantering av säkerheter Automatisering och förbättring av processer Löpande dialog med svenska och internationella motparter Nära samarbete med interna funktioner som ekonomi, redovisning, risk, och IT-support Arbetet innebär många kontaktytor och en varierande vardag med både operativa och utvecklingsorienterade inslag. Det här är ett konsultuppdrag som pågår under sommaren och hösten, med möjlighet till förlängning för rätt kandidat. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har: Erfarenhet från finansmarknaden och god förståelse för finansiella instrument Goda kunskaper i Excel Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska Erfarenhet av affärsavveckling, värdepapper, betalningar eller kontorsrörelse är meriterande Som person är du: Strukturerad, självgående och initiativtagande Lösningsorienterad och kvalitetsmedveten Nyfiken på helheten och trivs i en miljö där samarbete och utveckling står i fokus Flexibel, serviceinriktad och van vid att hantera flera uppgifter parallellt Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Emma Levin de Verdier, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Drivs du också av att bidra till ett bättre samhälle och vill arbeta med att skapa framtidens lösningar för offentlig sektor? Då är det här rollen för dig. Nu söker KPMG Advisory dig som brinner för uppdrag som driver det offentliga Sverige framåt. Vårt team inom offentlig sektor har stora ambitioner, här får du möjlighet att vara del av en spännande tillväxtresa tillsammans med dedikerade kollegor. Vi på KPMG är fast beslutna om att vara en positiv kraft för hållbar utveckling och långsiktiga resultat. Vi vill vara det självklara valet för samhälle, näringsliv och individer. Både idag och imorgon. Välkommen till KPMG! Rollen hos oss Offentlig sektor står inför utmaningar som kompetensbrist, välfärdsfinansiering, digitalisering, cybersäkerhet och integration. En kombination av nya arbetssätt och digitala lösningar är avgörande för att lägga grunden för en hållbar morgondag. KPMG är, och vill i än högre grad vara, en bidragande möjliggörare och strategisk samarbetspartner som medverkar till långsiktigt goda lösningar och en framtidssäkrad sektor. Vi befinner oss i en spännande tillväxtresa inom offentlig sektor och satsar nu på att bygga upp en ännu starkare kapacitet för att möta behoven. Vi söker seniora managementkonsulter med gedigen erfarenhet av rådgivning mot offentlig sektor, gärna i kombination med egen erfarenhet från roller inom regionala eller statliga organisationer. Som senior managementkonsult hos KPMG har du ett delat uppdrag där du dels identifierar och fångar de behov och möjligheter som finns på marknaden, dels agerar rådgivare, förändringsledare och projektledare. Det kan även innebära att driva något av våra stora nyckelkonton. För att vara framgångsrik är det viktigt att du har ett nätverk med gedigen erfarenhet av säljarbete och att föra dialoger med beslutsfattare inom sektorn. Vi ser gärna att ditt kontaktnät finns inom stat och region och att du genom åren skaffat dig förmåga att omsätta förståelse för sektorns utmaningar till lösningar, erbjudanden och konkreta handlingar. Vi söker dig som har: - Flerårig erfarenhet av arbete som managementkonsult med rådgivning mot offentlig sektor och/eller erfarenhet av ledande roller inom offentlig sektor kombinerat med en gedigen konsultbakgrund - Minst 10 års arbetslivserfarenhet efter examen och har ett stort engagemang för att utveckla offentlig sektor - Ett upparbetat nätverk av kontakter och beslutsfattare inom offentlig sektor - Erfarenhet av projektledning och försäljning av konsulttjänster mot offentlig sektor - Kandidat- eller masterexamen från högskola eller universitet - God kunskap i svenska och engelska, flytande i både tal och skrift Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet från statlig verksamhet. Som person är du målmedveten, initiativtagande och entusiasmerande med förmåga att identifiera och driva affärsmöjligheter. Du är även analytisk och strukturerad och trivs med att arbeta i team, leda andra och har en mycket god kommunikativ förmåga. Självklart har du, precis som vi, en passion för utvecklingen av offentlig sektor och vill vara med och bidra i resan mot att stärka och växa vårt erbjudande. Vill du göra skillnad med oss?Denna tjänst ger dig möjlighet att vara med och utveckla vårt affärsområde och team inom offentlig sektor.Vi är ett sammansvetsat, expanderande team med en bredd av kompetenser och erfarenheter som samverkar med övriga delar inom Managementconsulting och KPMG Advisory. Vi erbjuder dig en spännande och omväxlande miljö, med högt tempo och möjlighet att arbeta med några av de vassaste specialisterna på marknaden. Vårt arbete sker enligt en hybridmodell, vilket innebär att vi omväxlande arbetar ute hos våra kunder, på vårt centralt belägna huvudkontor och hemifrån. Våra medarbetare och vår teamkänsla gör KPMG till en unik arbetsplats där vi drivs av att lära och lyfta varandra och våra kunder! Om du är intresserad och vill anta denna utmaning ser vi fram emot din ansökan innehållande CV. Vi kommer att intervjua kandidater löpande så vänta inte med din ansökan. Att välja framtida arbetsgivare och karriär är ett viktigt val. Har du frågor gällande tjänsten, KPMG som arbetsgivare eller om vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta Talent Manager Marie-Louise Bååth på [email protected] eller 076-717 46 85 alternativt rekryterande chef Per Wennström på [email protected]. Vi ser fram emot att ses! I denna rekryteringsprocess har vi följande steg: ·Affärsintervjuer ·Personlighetstester ·Slutdiskussion ·Referenser ·Bakgrundskontroll At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.
Vi söker nu en Teamledare till våran kund inom lager & logistik i Märsta-området. Du kommer att bli anställd av Arena personal och uthyrd till en kund. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi ser gärna att du som söker har ledaregenskaper. I dina arbetsuppgifter ingår primärt att vara producerande för att arbeta med uppföljning, coachning av personal, du säkerställer produktivitet och kvalitet mot kund på daglig bas så att de dagliga målen planeras och uppnås. Du är fysiskt frisk och klarar av ett tungt och enformigt arbete. Arbetet hos kunden kan ha varierande arbetstider, vilket ställer krav på att du är flexibel och är bekväm med att arbeta helger om det skulle behövas. Dina primära arbetsuppgifter: - Du håller koll på att alla anställda är i tid och har rätt utrustning - Du jobbar med förbättringar och mål tillsammans med din grupp - Du introducera och utbildar ny personal Krav och egenskaperKrav Erfarenhet från lager och logistikbranschen med E-handel God svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Vana från datadriven lagerverksamhet B-körkort och tillgång till egen bil Truckkort Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och där ser vi gärna att du är trevlig, samarbetsvillig och ansvarsfull. Arbetstider: Måndag-fredag 05:55-14:55 - Upplärning i 3 månader Lön och förmånerLön: Enligt kollektiv avtal + ansvarstillägg Förmåner: Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Tjänstepension Tillsättning sker omgående
Vill du växa i en miljö där innovation, samarbete och samhällsnytta står i centrum? På Sopra Steria blir du en del av ett engagerat team som skapar hållbara digitala lösningar – i ett företag som utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work. Sopra Steria utökar sitt team inom Microsoft Business Applications och söker nu en konsult med kunskap inom Power Platform! Som Power Platform-konsult hos oss får du jobba i framkant med low code- och AI-lösningar byggda på Power Platform för att bidra till våra kunder och samhällets digitalisering. Hos oss får alla ta plats och synas, vi har en stark kultur som präglas av kunskapsdelning - vi kallar det Power of Sharing. Vi söker dig som: - Har 3 års erfarenhet inom Power Platform och/eller 5 års erfarenhet av relevanta och närliggande områden. - De senaste åren har arbetat med tjänster inom Power Platform, till exempel med automatisering eller kravinsamling. - Har arbetat med Power Apps, Power Automate eller Copilot studio. - Är van vid att arbeta i både svenska och internationella miljöer – du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. - Har ett starkt konsultmässigt mindset – du är nyfiken, lösningsorienterad och gillar att jobba nära kund. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet och intresse av generativ AI - Erfarenhet av arbete i Microsoft Dynamics och/eller Dataverse - Erfarenhet av att arbeta med Sharepoint online - Relevant utbildning inom till exempel systemvetenskap Varför välja Sopra Steria? Hos oss får du: - Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken inom Microsofts ekosystem. - Spännande uppdrag hos några av Sveriges mest intressanta organisationer. - En kultur som bygger på Power of Sharing – vi lär oss av varandra, stöttar varandra och utvecklas tillsammans. - Trygga villkor, förmåner och en arbetsmiljö där kompetens, balans och gemenskap står i centrum. Ansök nu – vi ser fram emot att träffa dig! Vi behandlar ansökningar och kallar till intervju löpande. På Sopra Steria ställer vi höga krav på både kompetens och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare. Innan en eventuell anställning kommer du därför att genomgå en bakgrundskontroll, och vid intervju behöver du kunna uppvisa giltig legitimation. Rekryteringsprocessen består av tre intervjuer, ett logiskt test, referenstagning och bakgrundskontroll. Denna kombination av urvalsmetoder ger oss en bredare och mer rättvis bild av dig som kandidat, samtidigt som det säkerställer att både dina tekniska och personliga styrkor kommer till sin rätt. För dig som kandidat innebär det en möjlighet att visa din kompetens och potential från flera perspektiv. Har du frågor om rollen? Hör av dig till: Theresia Wiclander, ansvarig rekryterare: [email protected]. Pu Fernqvist, Rekryterande chef: [email protected]
Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Start: July Duration: 6 months & possibility of extension Location: Stockholm As a Project Risk Coordinator, you’ll be working within the Project Delivery function, providing support to the Risk and Opportunities Lead and project teams. This is a junior to mid-level role designed for individuals with foundational experience in project or risk management and a strong willingness to learn and grow within the field. You will support qualitative risk management processes and help integrate risk thinking across capital project delivery. The role requires good communication skills, a proactive mindset, and the ability to work effectively in a team environment. Key responsibilities - Support the development and implementation of risk management plans across capital projects. - Assist in facilitating structured risk workshops and meetings (technical and non-technical) and contribute to the maintenance of project risk registers. - Update and monitor risk registers, track mitigation actions, and assist risk owners in following up on responsibilities - Support reporting of risk exposure and mitigation status to project stakeholders. - Work closely with Planning, Cost, HSE, and Engineering teams to support the integration of risk into project planning and controls. - Assist in the preparation of risk review documentation, lessons learned, and close-out reports. - Participate in cross-functional meetings and support administrative tasks associated with risk management systems. - Engage with Risk and Opportunities Lead to support consistent practices and seek feedback and mentoring. Education and certifications A university degree in Project Management, Risk Management, Engineering, or a related field. Professional certification in risk or project management (e.g.,PMI – CAPM, PMI-CAPM, PMI-RMP, PMI-PMP, MoR Management of risk Prince 2, or equivalent) Strong communication skills in English (Swedish is a plus) Considered a plus. Formal training in conducting technical risk reviews i.e. Hazard studies i.e. IChemE – HAZOP Leadership & Management. Experience 3 to 5 years of experience in project or risk management roles within capital projects such as energy, mining, infrastructure, or heavy industrial projects. Competence and skills Demonstrate physical in project experience Facilitating or supporting risk workshops. Understanding risk principles and awareness of ISO 31000 or similar standards. Interest in facilitation and analytical skills related to risk management. Risk system knowledge in registers, and reporting tools. Team-oriented mindset and proactive approach to learning and supporting project objectives. Any experience with technical reviews (e.g., HAZOP, design reviews) is considered a plus but not required. Strong personal and interpersonal skills. Operational risk management knowledge is considered a plus Administrative skills and knowledge Personal qualities Curious, enthusiastic, and eager to grow professionally. A team player who contributes to a positive and respectful work environment. Able to receive guidance, seek feedback, and take initiative in developing skills and knowledge. Demonstrates professionalism, reliability, and a commitment to supporting project success. Other abilities Ability to work in a hybrid environment, occasionally travel to site locations, and engage with stakeholders across different technical disciplines and cultures.
Why Maandag Nordic? With us, you’ll get the chance to really put your ideas into action. We offer a work environment where you can grow and learn through hands-on experience - trying things out, making mistakes, and improving. If you are a good match, we would like to receive a CV in WORD format with motivation why you fit this assignment, your availability and any scheduled holidays. For more than 35 years, Maandag® has been at the forefront of empowering people and organisations. We not only help professionals get jobs, but also connect them with a future that matches their values, desires and ambitions. Because when people are truly in the right place, they can develop themselves, fulfil their dreams and go to work with fresh energy every day. The energy and power released in the process is a catalyst for growth for companies. We started in the Netherlands, but now we also help professionals and organisations in Belgium, Poland, Dubai and Sweden. Our extensive knowledge of different markets, coupled with our wide network, enables us to make perfect matches quickly. Start: July Duration: 6 months & possibility of extension Location: Stockholm As a Project Risk Manager, you’ll be working within the Project Delivery function, within the project services group and providing support to the Risk and Opportunities Lead and projects teams. The role requires excellent personal and interpersonal skills, and you will be at the core of our project delivery team, working across the full lifecycle of greenfield and brownfield projects. A role which supports all aspects of risk management ensuring qualitative risk insights guide decision-making. This role requires a background in capital projects, facilitation skills, and the ability to lead and influence multidisciplinary teams. Key responsibilities - Develop and implement risk plans for capital projects across all lifecycle phases (FEL1 to execution). - Facilitate structured assessments, project risk workshops. - Update risk registers, support risk and action owners, and ensure mitigation activities are tracked and monitored. - Maintain, monitor, and analyze project risk registers to ensure alignment with project objectives and proactive risk management. - Support risk-based decision-making at the project level through clear reporting and communication. - Provide support to project teams on risk methodologies, and collaborate closely with project functions such as Planning, Cost, HSE, and Engineering to embed risk management into project delivery. - Assist in configuring project risk structures (registers, matrices, breakdowns), and facilitate risk profile development workshops. - Participate in specialized risk reviews e.g., procurement, contract, change management. - Support project close-out by documenting risk-related lessons learned and contributing to the continuous improvement of risk processes. - Liaise with the Risk and Opportunities Lead regarding best practices and standard application across projects. Education and certifications A university degree in Project Management, Risk Management, Engineering, or a related field. Professional certification in risk or project management (e.g., PMI-CAPM, PMI-RMP, PMI-PMP, MoR Management of risk Prince 2, or equivalent) Strong communication skills in English (Swedish is a plus) Considered a plus. Formal training in conducting technical risk reviews i.e. Hazard studies i.e. IChemE – HAZOP Leadership & Management. Experience 5 to 10 years of experience in project or risk management roles within capital projects such as energy, mining, infrastructure, or heavy industrial projects. Competence and skills Facilitation experience, with the ability to lead non-technical risk reviews such as risk identification workshops, project risk assessments, and strategy sessions with project teams. Understanding project risk management based on international standards such as ISO 31000, ISO 31010, and IEC 62198, and frameworks including PRAM and PMI PMBOK. Basic understanding of integrating risk management into cost estimating, scheduling, procurement, and contracting processes. Familiarity with project controls, including cost control and change management processes. Experience with risk management tools or platforms, risk registers, or equivalent systems). Ability to support project teams in applying risk management techniques and contribute to overall project risk awareness. Basic understanding in technical risk reviews (e.g., HAZOP, What-If, constructability reviews) is considered a plus. Strong personal and interpersonal skills. Operational risk management knowledge is considered a plus Personal qualities Collaborative, respectful, and a strong team player who actively contributes to a healthy, constructive working environment. The role requires someone who is adaptive, resilient, and solution-focused, with a professional approach that supports mutual trust and accountability. The successful candidate must demonstrate integrity, emotional intelligence, and the ability to work effectively across multidisciplinary teams.
Välj ett jobb för att visa detaljer