Senior Systemutvecklare .NET/React för produktbolag
Comstream AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sokigo söker en engagerad och driven senior systemutvecklare för att stärka upp vårt team som arbetar med vidareutveckling av vårt verktyg för handläggning av serveringstillstånd. Vi arbetar full-stack med agila processer i små team – därför ser vi gärna att du trivs bra med det arbetssättet. Huvudsakligen kommer du att arbeta med React och C# (.NET). Rollen som senior systemutvecklare innebär: Att du blir en del av vårt utvecklingsteam som jobbar för att ta vår ärendehanteringsplattform, Nova till nya höjder. Att du får arbeta tillsammans med engagerade och trevliga kollegor i en platt organisation med öppen kultur som ser till dina behov som individ. För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har tidigare erfarenhet som webb-utvecklare och är van att jobba full-stack. Du har lätt för att sätta dig in i befintlig kod och gillar att utmanas av såväl nyutveckling som underhållsutveckling. Vi ser att du har ett öga för detaljer och har lätt att kommunicera med andra. Kvalifikationer (meriterande inom parentes): Webbutveckling - React, C# (.Net) Backend - Entity Framework, SQLServer Verktyg - Azure Devops, (Team City), (Octopus Deploy) Metodik - Scrum Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Viktiga egenskaper för rollen: Driven Prestigelös Social Noggrann Ansvarstagande Kommunikativ Som person har du ett stort teknikintresse och du trivs med att omsätta teknik till praktiska funktioner. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och har en god pedagogisk förmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kunder som kollegor. Ditt arbetssätt är resultatorienterat och strukturerat. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. Om Sokigo: Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Controller inom avdelningen för sjukförsäkringen, Sundbyberg

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Verksamhetsområdet Första anspråk verkar inom avdelningen Sjukförsäkring och består av tre områden. Som controller ingår du i en arbetsgrupp bestående av fyra controllers/verksamhetssamordnare som stöttar både verksamhetsområdet och områden. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att verksamhetschef och områdeschef får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i verksamhetsområdets ledningsgrupp och vid behov områdens ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • har erfarenhet av att jobbat som controller inom försäkringsförmån • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Borås, Östersund, Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Skövde, Luleå, Sundbyberg, Västerås. Placeringsort utöver går att diskutera. Intervjuer planeras till den 16 juli 2025.  Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Sanja Galic, 010-119 49 46 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Micaela Kallaris, [email protected], 010-113 44 89 och Mona Högsborg, [email protected], 010-113 44 83 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76. Saco-S: Helena Henningsson Viberg, 010-111 21 91. Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 juli 2025.  Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

19 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Delprojektledare IT/Nätinfrastruktur
Soros Consulting AB
Övriga förmedlare

Är du en erfaren projektledare med teknisk kompetens inom IT, el och nätinfrastruktur? Trivs du i komplexa miljöer där hög driftsäkerhet, säkerhetsskydd och långsiktig planering står i fokus? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig. Om uppdraget Ett större projekt står inför genomförande, där ny IT- och nätinfrastruktur ska planeras, projekteras och implementeras i en säkerhetsklassad och tekniskt krävande miljö. Konsulten kommer att ha ett operativt ansvar för delprojektet IT/NÄT med fokus på tekniska system, tekniska lokaler och digital infrastruktur – från kravställning och upphandling till leverans och överlämning till drift. Du blir en nyckelperson i ett högprioriterat projekt, med stor påverkan på framtidens arbetsmiljö i en samhällskritisk verksamhet. Arbetsuppgifter i urval Leda delprojekt inom IT och nätinfrastruktur. Ansvara för delprojektets tidplan, budget och resultat. Ta fram kravspecifikationer, kompetensbehov och upphandlingsunderlag enligt LOU/LUF/LUFS. Delta i samråd med byggherre och fastighetsägare kring teknisk infrastruktur. Säkerställa efterlevnad av tekniska och verksamhetsmässiga krav. Följa upp projekteringsunderlag, ritningar och installationer. Arbeta med projektverktyget Antura samt löpande rapportera status. Leverera slutrapport samt säkerställa överlämning till driftorganisationen. Kravprofil Minst 5 års erfarenhet av IT-miljöer i byggprojekt och säkerhetsskyddskrav. Minst 10 års erfarenhet i ledande roller/delprojektledning inom tekniska projekt. Minst 10 års arbetslivserfarenhet av komplexa tekniska system (el, nät, IT) i 24/7-verksamhet. Personliga egenskaper Självständig, initiativtagande och målmedveten. God samarbetsförmåga och kommunikativ styrka. Förmåga att skapa samsyn och hantera komplexa samband pedagogiskt. Struktur, ansvarstagande och vana vid administrativa uppgifter. Meriterande kompetenser Certifikat CCNA Erfarenhet av att ta fram upphandlingsunderlag för IT/NÄT enligt LOU/LUF/LUFS. Villkor Uppdragsstart: 1 augusti 2025 (kan påbörjas tidigare vid godkänd säkerhetsprövning). Omfattning: Ca 75 % (Möjlighet till distansarbete upp till 40 %). Plats: Sundbyberg. Avtalslängd: Till 1 augusti 2027, med möjlighet till förlängning upp till 2030. Säkerhetsklassat uppdrag: Säkerhetsprövning krävs.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Teamchef kolonial, Willys Sundbyberg Rissne
Willy:S AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Du har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Annette Ärlig, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-13. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

22 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent sökes till sportintresserad kille i Ursvik
Kavon Care AB
Personliga assistenter

Hej!    Vår underbara son Teo insjuknade i en hjärninflammation orsakad av ett fästingbett (TBE) för snart fyra år sedan och blev extremt svårt sjuk. Han gick från att vara en fullt frisk och helt vanlig trettonårig kille till att bli i det närmaste förlamad och sängbunden. Efter mycket rehabilitering och vård lyckades han återfå en del av sina gamla förmågor och började prata, äta själv och var på god väg att lära sig gå igen. Då slog en ovanlig form av epilepsi till och gjorde att han tyvärr åter blev sämre och tröttare. Nu medicineras han mot epilepsin och samtidigt som vi provar nya behandlingar för att lindra hans symptom så kämpar han på med gymnasiestudier och fritidsaktiviteter. Han behöver dock ständigt hjälp för att kunna leva ett så normalt liv som möjligt!    Vi söker nu dig som söker ett meningsfullt extrajobb där du stöttar och assisterar vår son i hans vardag. Jobbet är förlagt på eftermiddagar och kvällar under vardagar, samt under helger. Du tar emot Teo när han kommer hem från skolan och är med honom i hemmet en bit in på kvällen. För dig som vill finns möjligheten att bli schemalagd motsvarande en heltidstjänst, alternativt går det att jobba deltid och kombinera det här jobbet med studier eller andra jobb efter överenskommelse.    Vi behöver dig som är fysiskt stark och klarar av en del tunga lyft, eftersom du kroppsligen kommer behöva stötta Teo när han går, står och förflyttar sig. Du kommer vara Teos armar och händer i vardagen, eftersom han inte kan greppa och lyfta saker. Du kommer även hjälpa till att både aktivera och motivera Teo till träning så att han håller igång styrka och motorik utifrån sina egna förutsättningar.  Du som gör det här kommer få lära känna en smart och varm kille med en stor portion humor som älskar fotboll, djur och historia. Teo har fortfarande lite svårt att prata tydligt, men har all sin mentala kapacitet intakt. Han är en kille på väg in i vuxenvärlden, som fortfarande har väldigt mycket barn i sig.    En vanlig eftermiddag/kväll med Teo ska innehålla någon form av fysisk träning och social aktivitet för att hålla igång Teo. Det är därför ett stort plus om du är social och träningsintresserad. Då fotboll är ett av Teos stora sportsliga intressen så ser vi gärna att du delar det intresset med honom, även om det inte är ett måste. Matlagning är också ett av Teos intressen, så ibland kommer du få hjälpa honom i köket med tillagning av mat. En eftermiddag brukar även kunna innehålla en stund framför TV:n där han tittar på någon serie eller spelar lite fotbollsspel på sin Playstation.    Vi vill att du är stabil, empatisk och positiv. Du bör gilla utmaningar och se fram emot att dela Teos liv under en period när han som mest behöver någon som kan både hjälpa honom med de dagliga bestyren och kampen med rehabiliteringen. Det innebär inte nödvändigtvis att du behöver ha någon tidigare erfarenhet av liknande arbete, bara du har rätt inställning och driv. I gengäld tror vi att du får ett varierat och roligt jobb och chansen att göra verklig skillnad i en ung killes liv.    Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan. Tjänsten skall tillsättas omgående och vi har löpande intervjuer.  Arbetsgivare: Kavon Care AB, ett litet familjeägt assistansbolag som strävar efter att ge alla möjlighet att leva ett fritt och självständigt liv på sina egna villkor. Vi tillämpar individuell lönesättning och självklart finns kollektivavtal. Observera att alla som arbetar med minderåriga måste presentera ett registerutdrag för HVB-hem från polisen innan anställning kan påbörjas. Plats: Ursvik, Sundbyberg

22 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Gymnasielärare i spanska 50% till S:t Martins gymnasium - Sundbybergs stad
Sundbybergs kommun
Gymnasielärare

S:t Martins gymnasium -Sundbybergs kommunala gymnasium, söker gymnasielärare i spanska S:t Martins gymnasium är en realtivt liten skola med 290 elever på nationella program (HV-frisör, HV. stylist, FT-personbilsmekaniker, BF-pedagogiskt och socialt arbet, SA- samhällsvetenskap, SA-specialpedagsisk profil) samt introduktionsprogram (IMA- individuellt alternativ, IMA-specialpedagogisk profil, IMY-yrkesintroduktion, samt IMV-programinriktat val). Skolan ligger i Rissne, Sundbyberg i fräscha lokaler. Just nu söker vi en lärare i spanska deltid 50%  Vi vill att du är: Legitimerad lärare med ämneskompetens i spanska, gärna med fördjupade kunskaper kring läs-, skriv- och språkutveckling. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har förmåga att differentiera undervisningen utifrån undervisningsgruppernas behov. Du är en tydlig ledare i klassrummet med förmåga att skapa struktur, sammanhang och goda relationer. Du är lösningsfokuserad och har en positiv inställning till skolutveckling samt förstår vikten av att undervisningen ska vara kreativ och stimulerande samtidigt som den ska vila på forskning och beprövade metoder. Du delar uppfattningen att skolan är till för eleven och att det innebär att vi behöver anpassa arbetet efter elevernas förutsättningar och behov. Du ser det positiva i individerna och är övertyga om att har möjlighet att lära och att ditt bemötande och förmåga att skapa en god lärmiljö är en av de viktigaste faktorerna till elevernas framgång. Du trivs med att arbeta tillsammans med kollegor i arbetslag och andra konstellationer. Stor vikt kommer att läggas vid den sökandes personliga egenskaper som att vara ansvarstagande, intiativrik och ha en god samarbetsförmåga.  Befattningen är en tillsvidarestjänst på deltid 50%. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
IT-tekniker med erfarenhet av digitala event
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad IT-tekniker till vår kund, en myndighet i Sundbyberg, med ett samhällsbärande uppdrag inom energisektorn. Deras arbete är avgörande för att säkerställa en stabil och trygg elförsörjning i hela landet. Organisationen befinner sig i en expansiv fas med höga krav på digitalisering, IT-säkerhet och tillgänglighet, vilket ställer stora krav på både tekniska lösningar och intern support. Du kommer att vara en del av ett professionellt och engagerat team där samarbete, ansvarstagande och utveckling står i fokus. Arbetsmiljön är både tekniskt utmanande och meningsfull, då du får möjlighet att bidra till en verksamhet som är viktig för hela samhället. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta brett med att ge förstklassig IT-support till våra användare. Du hanterar inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem och säkerställer att de är korrekt klassificerade och prioriterade. Du kommer att felsöka och lösa incidenter inom uppsatta SLA/OLA, samt agerar dispatcher genom att vidareförmedla ärenden till rätt supportnivå eller specialistgrupp när det behövs. Du kommer att arbeta med installation och felsökning av både hård- och mjukvara, paketering och utskick av programvaror. Vid behov kommer du att bidra till utbildning och kunskapsöverföring inom teamet. Du kommer även att ge tekniskt stöd vid livestreaming och digitala event, såsom interna eller externa livesändningar, möten, presentationer eller webbsändningar. Det innebär att du ser till att utrustning som mikrofoner, kameror och presentationsverktyg är korrekt uppsatta och testade innan sändning. Din profil och kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga och är van vid att ta egna initiativ. Du är flexibel och anpassningsbar, särskilt vid varierande arbetsbelastning, och har lätt för att prioritera och fatta beslut även under tidspress. Du är utåtriktad och kommunikativ med en tydlig och professionell ton gentemot både kollegor och användare. Med din ödmjuka inställning och förmåga att skapa förtroende bygger du goda relationer inom teamet och i organisationen. Du arbetar strukturerat och självständigt med ett starkt målfokus, har en naturlig fallenhet för administrativa uppgifter och trivs i en roll där både samarbete och eget ansvar är viktigt. Krav -     Minst 5 års erfarenhet av roller inom IT-support eller servicedesk -     Erfarenhet av Windows-miljöer -     Erfarenhet av Microsoft 365 och Active Directory -     Erfarenhet av ServiceNow -     Erfarenhet av tekniskt stöd vid livestreaming och digitala event -     Erfarenhet av installation och felsökning av hård- och mjukvara Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

22 dagar sedan
Sista ansökan:
13 september 2025
Nämndsekreterare och valhandläggare
Sundbybergs kommun
Övriga handläggare

Du har öga för detaljer. Och kan se helheten. Precis som vi. Är du intresserad av att arbeta i en kommun under valtider? Här på stadskansliet stödjer vi stadens myndigheter inom sekretariatsfrågor, arkiv- och informationsförvaltning, och registratur. Stadskansliet arbetar också med allmänna val, kommunjuridik, överförmyndarfrågor och driver en rad utvecklingsprojekt samt förvaltar det stadsövergripande ärende- och dokumenthanteringssystemet. Som nämndsekreterare och valhandläggare kommer du att stötta ordinarie handläggare för allmänna val inför val till riksdag, region och kommunfullmäktige år 2026. Ni kommer tillsammans arbeta operativt, administrativt och strategiskt samt att säkerställa att allmänna val genomförs på ett rättssäkert sätt. Som nämndsekreterare kommer du att samordna ärendeberedningsprocessen för ärenden som ska behandlas i stadens nämnder, kvalitetssäkra beslutsunderlag samt ha en stöttande funktion gentemot stadens förtroendevalda och tjänstepersoner. Du arbetar i nära samarbete med kollegor inom sekretariatet. Kvällstjänstgöring förekommer.  Dina arbetsuppgifter spänner över ett brett fält, från kvalitetssäkring av beslutsunderlag till att lösa praktiska uppgifter, utbildning av valfunktionärer, materialhantering och logistik och information till väljare. Arbetet innebär omfattande kontakter med medarbetare inom staden, myndigheter, allmänheten och förtroendevalda.  Vi vill att du har en högskoleexamen i statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser gärna att du har ett intresse för och gärna erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation under valtider. Tidigare erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare, röstmottagare, valhandläggare eller på annat sätt erfarenhet av att arbeta med valfrågor är starkt meriterande.  Som person är du ansvarstagande, självgående, initiativrik och prestigelös med en hög förmåga att självständigt planera och driva ett effektivt arbete som tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov. Du trivs med såväl praktiska som mer fördjupade uppgifter. Arbetet kräver emellanåt snabba prioriteringar. För att trivas behöver du i perioder kunna arbeta i ett högt tempo utan att ge avkall på kvalitet. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig såväl skriftligen som muntligen på svenska. Du har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Att bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla positiva relationer är självklart för dig. Befattningen är en tidsbegränsad anställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 10 augusti 2025. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!  Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Intervjuer kan komma att påbörjas innan annonstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan!

22 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Fältvärdar sökes till Projekt Rätt Väg
K Win Sales AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Vill du ha ett jobb i sommar – eller året runt – där du träffar människor och gör något meningsfullt? Vi på Projekt Rätt Väg söker fältvärdar som vill jobba utomhus i norra Storstockholm – ibland även inne i stan. Tillsammans möter vi människor, berättar om vårt projekt och säljer produkter som finansierar aktiviteter för barn och unga. Vi arbetar aktivt för att motverka och förebygga nyrekryteringen av barn och unga till kriminalitet och kriminella miljöer. Vårt nya initiativ heter SLUTA SKJUT – ett projekt med fokus på trygghet, samtal och lösningar. Vi söker dig som vill jobba heltid, deltid, sommarjobb eller extra – du väljer själv hur mycket du vill jobba. Vad går jobbet ut på? Du jobbar i team ute bland människor – till exempel i parker, på torg eller vid olika evenemang. Din uppgift är att: prata med folk berätta vad Projekt Rätt Väg gör sälja produkter som finansierar barnens fritidsaktiviteter Du får alltid stöd, en kort introduktion och jobbar aldrig ensam. Arbetstider och lön: Vardagar kl. 15.00–19.30 → 120 kr i timmen + bonus Helger kl. 10.00–18.00 → 135 kr i timmen + bonus Du kan jobba så mycket du vill – från några pass i veckan till heltid. Vill du ta mer ansvar? Efter två veckor med bra närvaro kan du bli teamledare: Teamledarlön: → 130 kr i timmen + bonus (vardagar) → 150 kr i timmen + bonus (helger) Vem söker vi? Vi letar efter dig som: gillar att prata med människor kommer i tid och tar ansvar vill ha ett enkelt men engagerande jobb trivs med att jobba utomhus Du behöver ingen tidigare erfarenhet – vi lär dig allt du behöver. Om Projekt Rätt Väg: Vi ser till att barn och unga får möjlighet att delta i fritidsaktiviteter. Överskottet från försäljningen går till: medlemskap i föreningar utrustning och kläder transport till träningar, matcher och läger Vi arbetar också aktivt för att motverka och förebygga nyrekryteringen av barn och unga till kriminalitet och kriminella miljöer. Vårt nya initiativ heter SLUTA SKJUT – ett projekt med fokus på trygghet och lösningar. Det måste ta ett slut med alla skjutningar och sprängningar! Förövarna och offren är 10-25 år gamla! Så söker du: Skicka ett kort mejl till:[email protected] Berätta lite om dig själv och varför du är intresserad. Ämne i mejlet: Fältvärd Stockholm Vi anställer löpande – sök så snart som möjligt! Följ oss & läs mer: TikTok: @projektrattvag Hemsida: www.projektrattvag.se

23 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025