På division System får du arbeta med elsystemets mest spännande utmaningar – från drifttimmen här och nu till planeringen 40 år framåt. Den stora komplexiteten och utvecklingsmöjligheterna gör vårt arbete både stimulerande och betydelsefullt. Här får du ett unikt helhetsperspektiv på elsystemet och samarbetar nära kollegor för att säkerställa en trygg, hållbar och effektiv elförsörjning. Om tjänsten I rollen som kraftsystemanalytiker kommer du främst att utforma och genomföra långsiktiga behovsanalyser avseende spänningsreglerande förmågor och delta i studier i första hand kopplat till spänningsstabilitet. Genomförandet av studier görs ibland självständigt och ibland i projekt- eller arbetsgrupp. Du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling på enheten och bidra med förslag på tekniska krav inom Sverige och Norden kopplade till anslutningskrav avseende spänningsområdet. Här kommer du att få bidra till ett stabilt, hållbart och effektivt kraftsystem som möjliggör energiomställningen. Detta genom att arbeta med strategiska frågor avseende Svenska kraftnäts systemansvar för kraftsystemstabilitet. Du kommer att få möjligheten att verka internationellt, bland annat genom att delta i nordiska och europeiska utvecklingsprojekt. Du kommer att tillhöra enheten Systemanalys som idag består av 12 medarbetare som ansvarar för att utforma och utveckla kraftsystemets tekniska funktionalitet och prestanda. Du kommer att arbeta i ett team med erfarna kollegor med hög kompetens inom sina respektive områden inom systemstabilitet och du kommer att få möjlighet att påverka rollens inriktning. Om dig Skallkrav: Då rollen innebär många kontaktytor både internt och externt söker vi dig som är samarbetsorienterad och har lätt för att anpassa dig i olika situationer. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra och ser värdet i att dela med dig av kunskaper och erfarenheter. Som person är du resultatorienterad och drivs av att arbeta mot uppsatta mål och med en stark vilja att leverera god kvalité och resultat. Du är analytisk och har förmågan att både ha koll på detaljer och det större sammanhanget när du analyserar och utvärderar komplex information. Du vill ständigt utvecklas och är nyfiken i din natur och vill hålla dig à jour med vad som händer genom kontinuerlig omvärldsbevakning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare har du civilingenjörsexamen med relevant inriktning för tjänsten som exempelvis elkraft, energisystem, reglerteknik eller teknisk fysik eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät anser likvärdig. Du har även: • god kraftsystemförståelse • minst två års arbetslivserfarenhet från kraftsystemanalys och dynamiska studier inom elkraftbranschen • lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har: • arbetslivserfarenhet av dynamiska studier och utredningar i PSSE eller liknande verktyg • erfarenhet från Python-programmering • erfarenhet av modellutveckling • doktorerat med inriktning på spänningsfrågor • djup kunskap inom spänningsstabilitet. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, Göteborg eller Västerås • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Kortare inrikesresor förekommer ca 1 gång varannan månad. Oftare om annan stationeringsort än Sundbyberg. Utlandsresor kan förekomma någon gång per år • Sista ansökningsdag 11 augusti 2025, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Jens Lund eller medarbetarrepresentant Pehr Brunnegård, vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Karin Segerholm. Under semestertider nås vi på mail och svarstiden kan vara något längre än vanligt. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll, ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected] Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Ställverksingenjör erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige! Om tjänsten Som Ställverksingenjör agerar du teknikspecialist i våra anläggningsprojekt. Du tillhör enheten Ställverk och primärapparater som ansvarar för ställverkets tekniska utformning samt ger stöd till förvaltningsenheten. Tillsammans med dina kollegor har ni ett brett tekniskt ansvar som inkluderar ställverkskonstruktion, primärapparater samt bygg och mark. Enheten består av totalt 20 engagerade och kompetenta teknikspecialister, varav sju har rollen som Ställverksingenjör. Vi är en beställarorganisation och bygger våra stationer på totalentreprenad. I din vardag arbetar du med kravställning och uppföljning i våra anläggningsprojekt. Det innebär bland annat att säkerställa att entreprenören som projekterar och bygger ställverket följer och tillämpar våra tekniska riktlinjer. Rollen innefattar även att: • Delta i utredningar med att placera stationer/Ställverk, ta fram underlag såsom stationsschema, layouter, sektioner, ställverksdata , linspannsberäkningar samt text i förstudie • Ta fram förfrågningsunderlag inför upphandling av stationer och utvärdering av anbud. • Agera kravställande och granskande gentemot våra leverantörer inom området. • Granska entreprenörens underlag såsom tex layouter, sektioner, beräkningar mm • Driva teknikmöten. Du bidrar i arbetet med att vidareutveckla våra tekniska riktlinjer, det vill säga, våra tekniska krav för ställverksutförande. Du bidrar även i verksamhetsutvecklingen med att standardisera och effektivisera arbetet för ställverksingenjören och entreprenörerna. Vidare stödjer du förvaltningsorganisationen i teknikfrågor. Rollen innebär en möjlighet för dig att arbeta såväl strategiskt som långsiktigt med utbyggnaden av våra anläggningsprojekt. Vidare ges du goda förutsättningar för personlig utveckling samt möjligheter att skapa många kontaktytor såväl internt i organisationen som externt. Det kan till exempel bli aktuellt för dig att delta i internationella tekniska arbetsgrupper som exempelvis Cigré. Om dig Skallkrav: Rollen innefattar många kontaktytor och för att du skall trivas finner du det naturligt att såväl bygga relationer som samarbeta i syfte att nå våra mål. Du arbetar strukturerat enligt processer och målmedvetet för att göra det som krävs i att nå goda resultat. Du besitter förmågan att analysera och du kan bryta ner komplexa problem i mindre delar samtidigt som du tar helheten i beaktande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övriga krav: Vi söker dig med högskole- eller civilingenjörsexamen med inriktning elkraft eller mekanik. Alternativt har motsvarande kompetens förvärvats genom utbildning och arbetslivserfarenhet som Svenska kraftnät bedömer likvärdig. Vidare har du: • Flerårig erfarenhet av antingen: • konstruktion och dimensionering av luftisolerade ställverk på lägst 130 kV eller • teknikkoordinator i ställverksprojekt på lägst 130kV • Grundläggande kunskaper om primärapparater på lägst 130 kV. • Behärska svenska och engelska i tal och skrift. • B-körkort. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av: • Dokumenterad erfarenhet av att dimensionera ställverk med avseende på kortslutning och mekaniska krafter med hjälp av beräkningsprogram såsom tex Tillas beräkningsprogram. • Djup kunskap om primärapparater på lägst 220 kV. • Dokumenterad erfarenhet av konstruktion på lägst 220 kV luftisolerat och/eller gasisolerat ställverk. • Goda kunskaper inom CAD/BIM/FEM. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Luleå, Sollefteå eller Västerås. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Kortare resor förekommer främst inom Sverige, cirka 1-2 gånger per månad. • Sista ansökningsdag 11.08. 2025, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. • Förmåner | Svenska kraftnät Kontakta gärna rekryterande chef Camilla Rudin vid frågor om tjänsten på tel.nr. 010 - 010-475 8061 eller frågor gällande rekryteringsprocessen till Caroline Kirschon, tel.nr. 010-350 92 49 alt. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel.nr. 010-475 87 72 och Erica Midfjäll, tel.nr. 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Under semesterperioden är svarstiden något längre än normalt och vi återkommer så snart vi får möjlighet. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Restaurang Picoteo, en stor restaurang på två plan, där entreplan är en klassisk tapas restaurang med ca 120 platser och en stor bar, nedervåningen på ca 100 platser har två shuffelboard samt två biljardbord en hel del tv skärmar där vi blivit det självklara valet för att titta på större sport evenemang. nu är sommaren här och vi behöver bli fler då en del av våra medarbetare går på ledighet, samt att lunchen har en paus fram till augusti, därför vill vi i lugn takt skola in två till styrkan en bartender och en till servicemedarbetare, vi har öppet varje dag från 11-2230 på helger till 01, schema varieras så man jobbar lite kväll, helg och lunch
Ristorante Rustico en italiensk finkrog i Sundbyberg, vi serverar dagligen vår uppskattade lunch samt mat för kvällen, i menyn hittar man vedugnspizza samt kött, fisk & pasta från det italienska köket. vi söker dig som är social och glad samt tål en del stress, sommaren är här och vi har en stor uteservering med ännu mer platser, schema varieras med både lunch, kväll samt helg.
Vi söker nu en ny stjärna inom kundservice till en av våra uppskattade kunder i Sundbyberg. Här välkomnas du till en varm och härlig arbetsplats med högt i tak och en bra team-känsla. Andra fördelar är 37,5 timmars arbetsvecka, fri parkering, tillgång till gym i lokalen samt aktivitetsrum med exempelvis pingisbord. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med tänkt start i slutet av augusti/ i början av september 2025. Du kommer att arbeta som konsult via oss på The Place och vara placerad på vår kunds kontor i Rissne, Sundbyberg. Arbetstider, kontorstider, mån-fre. Om rollen Rollen som kundservicemedarbetare innebär ett ansvar för hanteringen av frågor från företagets kunder och återförsäljare. Du kommer att hantera ärenden via telefon, mejl och i deras ärendehanteringssystem. De vanligaste frågorna som brukar inkomma är frågor kring fakturor, avtal och betalningar. Här kommer du tillhöra ett härligt team på ca 10 personer där ni tillsammans säkerställer en hög servicenivå och du kommer även att samarbeta med närliggande avdelningar för att leverera service i toppklass! Erfarenhet För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du tidigare har arbetat med kundservice och att du haft telefonen som ditt främsta verktyg. Du trivs med att arbeta i system, är noggrann och kan ta dig an arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Du är också resultatinriktad med en ambition att alltid leverera god kvalitet och service. Du är medveten om vikten av struktur och har ett öga för detaljer. För att passa in i teamet är det också viktigt att du är en person som är positiv, omtänksam, ödmjuk och har lätt för att samarbeta med andra. Följande bakgrund ser vi som lämplig: • Ett par års erfarenhet inom kundservice • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift • Gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller likvärdigt är meriterande • Det är meriterande om du har erfarenhet av finans, försäkring eller liknade Om tjänsten Start: Slutet av augusti, början av september. Placering: Rissne, Sundbyberg. Omfattning:Heltid, mån-fre, kontorstider med möjlighet till flex och att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan efter onboarding. Anställning:Konsultuppdrag på 6 månader. Låter det här som något som passar dig och kan du börja nytt jobb i höst? Urval och intervjuer sker löpande under sommaren. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Hej! Jag är en snart 14-årig tjej som gillar att vara aktiv! Jag behöver dig som stöd för att kunna hitta på saker, såsom att gå på promenader, besöka museum, måla, leka och spela instrument. Du får gärna komma med egna förslag på aktiviteter som vi kan utforska tillsammans. Jag behöver också hjälp med alla mina grundläggande behov. Jag har inget talat språk, men jag använder lite tecken och andra kommunikationsmetoder och när du lär känna mig så kommer du förstå mig bättre. Även om jag kan gå så sitter jag ofta i rullstol om jag ska på utflykt. Jag bor med min familj (föräldrar och syskon) i Spånga. På dagarna går jag i anpassad grundskola. Jag behöver din hjälp främst på vardagkvällar och helger. Jag söker dig som är initiativrik, positiv, ansvarstagande, lugn och nyfiken på att lära känna mig. Jag har flerfunktionsvariation med bland annat epilepsi, motoriska svårigheter och intellektuell funktionsnedsättning. Vi ser gärna kvinnliga sökanden. Tjänsten: Timanställning med chans till många pass Tiderna som gäller är vardagskvällar (ungefärliga tider) kl.16.30-21.30 samt helger kl. 08.00-21.30. Några helger kommer vara dubbelasstistans för aktiviteter. Individuell lönesättning. Kollektivavtal Fremia-Kommunal. Bambi erbjuder lång introduktion, friskvård, handledning och kompetensutveckling. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.Bambi har en skyldighet att kontrollera dig som erbjuds arbete med en minderårig mot polisens belastningsregister. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Blanketter/Registerutdrag/442.9.pdf Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Som kvalitetsspecialist på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Kvalitetsspecialist till Förbifart Stockholm Arbetsuppgifter Som kvalitetsspecialist hos oss kommer du vara drivande och vägledande i kvalitetsarbetet inom programmet Förbifart Stockholm. Programmet är en av våra största investeringar i infrastruktur och en viktig pusselbit för att skapa en tillgängligare Stockholmsregion. Vägen binder ihop norra och södra Stockholm och underlättar transporter både inom regionen och för de som passerar. Ett delöppnande av den norra delen är planerat till hösten 2026 och ett öppnande av hela anläggningen är planerat till 2030. Arbetet som kvalitetsspecialist kommer ske i nära samarbete med ledningsgrupp, projektledning och stödfunktioner. I rollen kommer du utveckla programmets arbetssätt men även delta i det gemensamma kvalitetsarbetet för Trafikverkets stora infrastrukturprojekt tillsammans med andra kvalitetsspecialister. Vidare kommer du utbilda och coacha medarbetare men även arbeta med våra leverantörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära följande: stödja program- och projektledningen utifrån kvalitet vid etablering, uppföljning och styrning av program och projekt utbilda och ge stöd i tillämpning av Trafikverkets processer och arbetssätt stödja projektledningen utifrån kvalitet vid upphandling, uppstart av kontrakt och utvärdering av leverantörer planera och genomföra leverantörsuppföljningar samordna egenkontroller och revisioner leda och stödja utveckling och ständiga förbättringar av styrande och stödjande dokument implementera förändringar i ledningssystemet Tjänsten kommer utgå från Trafikverkets kontor på Vasagatan i Sundbyberg. Det är i programmet du arbetsleds och har din vardag, men du blir anställd inom Sektion Kvalitet på Verksamhetsstyrning där vi är ca 20 kvalitetsspecialister med placering från Malmö till Luleå. Trots den nationella organisationen är vi ett sammansvetsat gäng med tät dialog där alla gärna hjälper varandra. Jag som blir din chef heter Lisa Soneskog. För mig är det viktigt att vi trivs och mår bra på jobbet och jag strävar efter att vi ska ha balans mellan arbete och fritid. Jag tror vi presterar bäst med frihet under ansvar och jag drivs att se både människor och verksamhet utvecklas. För att uppnå det är det viktigt med tydlig riktning, rätt förutsättningar och öppen dialog. Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att ske via Skype vecka 35. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. #LI-Hybrid Kvalifikationer För att trivas i den här rollen ska du vara van vid att arbeta självständigt och proaktivt med dina frågor och vara drivande i dina processer. Du kommer samarbeta med många olika funktioner i flera olika projekt, det är därför viktigt att du kan se till helheten och att du har förmåga att organisera och prioritera ditt arbete väl och att dina uppgifter utförs med noggrannhet och kvalitet. I rollen kommer du ha stora kontaktytor och nå ut till flera målgrupper och det är därför viktigt att kunna bygga relationer och förmåga att anpassa din kommunikation för att nå ut på bästa sätt. Vi söker dig som har; en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p) inom kvalitet, risk eller samhällsvetenskap alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av kvalitetsledning med utgångspunkt i ISO9001 eller liknande erfarenhet av att ha planerat och genomfört uppföljning av verksamhet (t.ex. leverantörsuppföljningar, egenkontroller, tillämpningsuppföljningar eller revisioner) goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är också önskvärt om du har; erfarenhet av kvalitetsledning och/eller projektledning i stora och komplexa organisationer erfarenhet från anläggningsbranschen erfarenhet av att planera och genomföra utbildningar/workshops erfarenhet från att leda förändringsarbete Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Rekryterande chef är på semester men finns tillgänglig via mail fr.o.m. Onsdag v.28 via: [email protected] Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Vi söker en serviceinriktad och flexibel säljkoordinator som vill ha ett omväxlande arbete hos vår kund i Sundbyberg. Arbetsuppgifter I rollen som kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom sälj, order och leverans. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Administrera säljofferter och leads Stötta säljare med pris- och leveransinformation Ringa befintliga kunder med nya erbjudanden Svara på växeltelefon och ta emot besök på kontoret Svara på ordertelefon och registrera order från både telefonsamtal och mail Bevaka och besvara mail i infomailboxen Inköp av kontorsmaterial Lägga upp nya kunder i SAP och skapa nya material i SAP Skicka ut fakturor Kvalifikationer Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för sälj-, order-, leverans- och fakturaflöden. Du får gärna ha erfarenhet av sälj, orderläggning och lagerhantering i SAP. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar allt från ax till limpa. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal. Goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, Powerpoint) Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Personliga egenskaper Ordning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Du arbetar bekvämt i en roll med mycket interna och externa kontakter via telefon. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel och att du snabbt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår. Med fördel har du även ett intresse för teknik och tycker om att fördjupa dig i den produkt du arbetar med. Mer om tjänsten Tillsättning: enligt överenskommelse i augusti Omfattning: heltid, 37,5 timmar Placering: Sundbyberg med möjlighet till arbete hybrid 2 dagar i veckan Uppdragstyp: 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunderna önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan
I Sundbybergs stad vet vi att utbildning förändrar liv. Vi tror på undervisningens kraft och vi menar allvar med vårt uppdrag: att varje barn och elev ska få rätt förutsättningar att lyckas – oavsett bakgrund. I våra verksamheter strävar vi ytterst efter höjd måluppfyllelse och stärkt likvärdighet inom och mellan våra verksamheter. I Sundbybergs förskolor och skolor utvecklar vi kvalitet tillsammans. Genom en samlad bildningsorganisation arbetar vi för att alla verksamheter ska samverka och ge bästa möjliga förutsättningar för barn och elevers lärande och utveckling. Vi på sektor lärande och bildning är i uppstarten av ett större förändringsarbete där målet är att vässa vår organisation och skapa förutsättningar för att mer framgångsrikt möta våra kärnverksamheters behov. Som stabschef har du en nyckelposition. Du leder stabens arbete, med ansvar för samordning och utveckling av det verksamhetsnära stödet – från administration och myndighetsutövning till analys, planering och utveckling. Du ingår i sektorns ledningsgrupp och arbetar tillsammans med verksamhetscheferna för att omsätta strategiska mål till konkreta planer, strukturer och arbetssätt. En viktig del av uppdraget är att samordna politiska processer och säkerställa att stödfunktionerna stödjer både verksamhetens behov och de politiska uppdragen. Vi söker dig som vill vara med där det viktiga händer och som har en stark förmåga och vilja att tillsammans med alla medarbetare göra skillnad för våra barn och elever. Välkommen att arbeta tillsammans med oss i Sektorn för lärande och bildning, mot vår vision: ”Vad vill du bli när du blir stor? Vi gör det möjligt!” Varför ska du arbeta med oss? • Du får vara med och bygga framtidens bildningsorganisation • Du får ett stort mandat och möjlighet att påverka på riktigt • Du blir en del av en ledningsgrupp som kännetecknas av samarbete, nytänkande och hög ambitionsnivå • Du arbetar i en stad med korta beslutsvägar, engagerade kollegor och ett starkt utvecklingsfokus • Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i staden vi jobbar har vi det gemensamt att vi är till för Sundbybergs stads medborgare. Vi vill ge dig som medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Arbetsprestation och hälsa går hand i hand. Arbetsuppgifter Som stabschef har du ett övergripande ansvar för att leda, samordna och utveckla det verksamhetsnära stödet inom sektorn. Du leder medarbetare inom områden som administration, myndighetsutövning och utveckling, och säkerställer att stödfunktionerna arbetar samlat, effektivt och i linje med sektorns mål och uppdrag. Du ansvarar också för att utredning och styrning följer stadens styrmodell och vision. Tillsammans med dina medarbetare skapar du förutsättningar för bland annat väl underbyggda politiska beslut, samt utvecklar och förbättrar förutsättningarna för sektorns alla verksamheter. Du är ett nära strategiskt och operativt stöd till bildningsdirektör och ledningsgrupp. Vidare behöver du bidra till att bryta stuprör, skapa helhetssyn och främja samverkan – inom och mellan stadens sektorer och med externa aktörer. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen som stabschef tror vi att du har: • Relevant akademisk examen • Flerårig erfarenhet av att leda andra chefer inom offentlig bildningsverksamhet med representation i förvaltningsledning • Erfarenhet av ett verksamhetsnära arbete i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av strategiskt ledningsarbete och vana att omsätta övergripande mål till konkreta planer som leder till konkreta åtgärder som genomförs och leder till resultat • Erfarenhet av att samordna och utveckla stödfunktioner • Förmåga att leda i förändring och skapa struktur i nya organisatoriska sammanhang • God digital kompetens Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet från att leda chefer inom förskola eller skola såsom skolchef eller motsvarande • Erfarenhet av att leda chefer i det systematiska kvalitetsarbetet • Erfarenhet av strategisk och operativ lokalförsörjning Personliga egenskaper vi letar efter Du är en trygg ledare som skapar goda relationer till medarbetare. Med en positiv människosyn tror du på att alla kan lyckas med rätt förutsättningar. Du är lyhörd, flexibel och tycker om att samarbeta. Som person är du strukturerad och har förmågan att planera, prioritera och arbeta mot uppsatta mål. Du är analytisk och är van att arbeta självständigt och tar ansvar för att driva processer framåt, samtidigt som du engagerar och får med kollegor i utvecklingsarbete. Ditt sätt att kommunicera skapar engagemang och säkerställer att budskap och förväntningar når fram tydligt. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Sista ansökningsdag är 14 juli 2025. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Jobba hos Sundbybergs stad Sundbyberg – Sveriges minsta kommun till ytan – är samtidigt den näst snabbast växande med över 50 000 invånare. Med närhet till Stockholm city, flygplatser och en stadskärna där alla allmänna kommunikationer finns, har ”Sumpan” mycket att erbjuda. Vi växer så det knakar. Behovet av vår service ökar och vi behöver anställa många nya medarbetare och chefer. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
ÄR DU DEN VI SÖKER? OM OSS Begravningsbyråernas Transport i Stockholm AB bildades 1990 efter initiativ från ett antal begravningsentreprenörer inom den privata sektorn och kistfabrikanterna Fredahl AB och Rydéns i Nybro AB. Detta för att uppnå större effektivitet när det gäller lagerhållning av kistor, transporter och andra tjänster som förekommer vid begravningar. Vårt arbete och våra tjänster betyder att begravningsbyråerna kan erbjuda sina kunder en förlängd funktion – att med största omsorg ta hand om avlidna inför begravning. OM TJÄNSTEN Vi söker nu en transportör till vårt team. Bolaget har vuxit genom förvärv och vi har en ständigt pågående utvecklingsresa där vi har som mål att leverera de bästa transporterna och den bästa servicen till våra kunder. Vi söker därför efter en transportör som vill vara med och bidra till att vi lever efter vår beteendekultur där respekt, öppenhet och service är nyckelord. Som transportör är med i den dagliga driften där den störta delen handlar om att med största omsorg transportera avlidna. Viktigt att ha god körvana och behålla lugn då situationer uppstår som behöver hanteras snabbt för att tillmötesgå kundens förväntningar i en svår stund i livet. ARBETSUPPGIFTER · Professionellt och i enighet med vår kvalitetsmanual hantera de transporter och moment kring dessa som bolaget utför i samband med begravningsceremonier. · Vara representant vi begravningsceremonier. · Övriga uppgifter som tilldelas dig för att bidra till att verksamheten ska fungera optimalt. VI SÖKER DIG Vi söker dig som är passionerad och har ett stort driv och som brinner för service, människor och vill vara med och skapa en kundupplevelse utöver den vanliga. Du har tidigare haft en erfarenhet från att arbeta i team. Som person är du effektiv, lösningsorienterad och engagerad. Du motiveras av att arbeta i en dynamisk miljö med högt tempo och har lätt för att sätta dig in i nya situationer och är lösningsorienterad. EGENSKAPER VI VÄRDESÄTTER Du o har en stark organisatorisk förmåga o har simultankapacitet o kan motivera dig själv likväl som att arbeta tillsammans o har förmåga att kommunicera med andra på ett sätt så att du skapar goda tillstånd (social kompetens) o är förändringsbenägen o tycker om att arbeta med korta deadlines o tycker om att skapa trivsel och se möjligheter i varje situation o är passionerad för den bransch vi verkar i och med ett genuint intresse för människor
Välj ett jobb för att visa detaljer