Ledare boll & lek för barn 2-6 år HT25 - Sprid rörelseglädjen ⭐
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Älskar du fotboll? Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid? Då skall du skicka in en ansökan till oss på Fotbollskul! Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb På Fotbollskul får du möjlighet att introducera fotboll som idrott till ett härligt gäng barn mellan 2-6 år på ett lekfullt sätt. Vår förhoppning är att barnen skall få inspiration till att fortsätta idrotta och där spelar ditt ledarskap stor roll. Vi söker dig som: Älskar att arbeta med barn Vara glädjefull, lekfull och engagerad Har fotbollserfarenhet eller en generell bollerfarenhet av andra bollidrotter Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning) Som person är du trygg och säker i dig själv!  Du ska även ha som mål att hela tiden arbeta för att samtliga deltagare ska känna sig nöjda när de går ifrån varjeFotbollskulspass. Du kommer på ett lekfullt och engagerat sätt leda barnen och deras föräldrar genom olikaövningar inspirerade av fotboll och bollekar som är framtagna av Active Academysidrottspedagoger. Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla övningar och lekar färdigplanerat. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! där vi lägger fokus på bollek, bollbanor, skjuta och passa.  Inför arbetet hos oss får du möjligheten att gå vår ledarutbildning där vi förutom ledarskap utbildar i vårat specifika koncept.   Vad väntar du på? Ansök direkt!  Anställningsvillkor Timanställning Arbetet pågår under hösten 2025 med start vecka 35. Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på söndagar kl. 14-15 i Hagahallens gymnastiksal.  ca 1-2 h/veckan. Mer info får du via eventuell videointervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM!     Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Gruppchef Byggkonstruktion
AFRY AB
Produktionschefer inom tillverkning

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning Nu söker vi en engagerad gruppchef till vår grupp inom Byggkonstruktion i Sundsvall. Du rapporterar till sektionschefen och tillsammans leder och driver vi verksamheten framåt. Som gruppchef är ditt främsta uppdrag att vara en god ledare för gruppens medarbetare men även att bearbeta marknaden i norra Sverige för att hitta nya kunder. I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation, liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter med tillhörande ansvar är tydligt och där man samtidigt har roligt och utvecklas. Detta är en tjänst med stor frihet att bygga upp, driva vidare och utveckla gruppen med befogenhet över gruppens tillväxt, rekrytering, personal, kunder och marknadsföring. Du har fullt personalansvar vilket innebär; rekrytering, utveckling, lönesättning etc. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utveckling att fortsätta utvecklas inom AFRY. Du ingår i sektionens ledningsgrupp tillsammans med flera andra gruppchefer i ett nära samarbete som präglas av tillit och arbetsglädje. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta som konsult, förslagsvis som konstruktör. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder och har ett stort intresse för att möta såväl pågående som kommande byggprojekt i Norr! Vi tänker att du som person är den som skapar självdrivande medarbetare och har ett innefattande ledarskap. Du visar stort engagemang och är en trygg beslutsfattare, som uthålligt driver organisationen framåt med en god kommunikativ förmåga. Tempot är emellanåt högt och det är viktigt att du kan planera och strukturera såväl gruppens arbete som ditt eget. I din roll är det viktigt att du är engagerad, tydlig, strukturerad och tycker om att driva förändringar. Våra värdefulla medarbetare och fina gemenskap är den viktigaste kraften bakom framgång, så vi lägger stor vikt vid att du är en lyhörd, inkluderande ledare med hög integritet och stark moralisk kompass. För denna roll ser vi gärna att du har mångårig erfarenhet från branschen som konsult, entreprenör eller beställare, är en fena på att göra affärer och är väl införstådd i konsultaffären. Du som söker har en akademisk utbildning med teknisk inriktning eller annan likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi ser även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Sista ansökningsdag är 15 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom ansökningarna först efter sommarledigheten. Kontaktuppgifter för frågor Niklas Svensson, Sektionschef Buildings CM, PM, Structural Engineering +46 10 505 78 66 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

11 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
IT-tekniker inom Datacenter i Sundsvall
Försäkringskassan
Drifttekniker, IT

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Inom produktenheten Kommunikation Data ansvarar vi för daglig produktion, utveckling och förvaltning av Försäkringskassans nätverksinfrastruktur samt till våra anslutna myndigheter inom regeringsuppdraget Samordnad Säker Statlig it-drift. It-tekniker, datacenter och infrastrukturutvecklare I din roll som IT-tekniker kommer du primärt att jobba med våra datacentermiljöer som är baserade på produkter från leverantören Juniper samt mjukvarubaserade lösningar från Broadcom (VM-ware). Du kommer tillsammans i ett team ha fokus på att köra Försäkringskassans datacentermiljö och våra anslutna myndigheter. I rollen ingår att hantera inkommande beställningar. Automatisering av de delar som ingår i arbetsuppgifterna kommer vara centralt i ditt arbete som ett led i att skapa effektiva leveranser. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har specialistkompetens och erfarenhet av arbete i stora och komplexa it-miljöer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du • har djup kunskap inom datacenter nätverk, IP-fabric (Spine/Leaf, EVPN-VXLAN) • har djup kunskap inom routing, BGP • har kunskap inom Software defined (SDN) • har erfarenhet av automatisering och verktyg som till exempel Ansible och Git • har erfarenhet av infrastrukturutveckling, kodning och scriptning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Sundsvall. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Jonas Rask, tel 010- 112 82 21 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Klas Lindblad, [email protected] och tel 010-113 10 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Peter Lampinen, Saco-S Ann Wiström och Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 24 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Psykolog sökes för uppdrag i Sundsvall

Segelstads Rehab AB grundades av en legitimerad arbetsterapeut med en stark drivkraft att skapa verklig skillnad inom rehabilitering och se till att arbetsterapi blir tillgänglig för alla - oavsett var i landet man bor. Just nu söker vi en psykolog som vill arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering på deltid. Vi söker dig som är psykolog, och som har ett intresse för eller erfarenhet av att arbeta inom arbetslivsinriktad rehabilitering. Meriterande är om du har erfarenhet av aktivitetsförmågeutredningar samt har en giltig AFU-behörighet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du behöver vara nyfiken, utvecklingsinriktad och trygg i att arbeta självständigt – samtidigt som du värdesätter att ingå i ett sammanhang där samarbete och kollegialt stöd är centralt. Du kommer att ha tillgång till kontinuerlig handledning, vägledning och stöd från erfarna kollegor. Vi tror på styrkan i att dela kunskap och på att växa tillsammans. Så ansöker du: Skicka din ansökan via e-post till: 📩 [email protected] Ange rubrik: "Psykolog Arbetslivsinriktad rehabilitering Sundsvall". Vänligen bifoga följande dokument: CV Personligt brev Bevis om legitimation Observera: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Om företaget: Sedan 2017 har vi på Segelstads Rehab AB erbjudit kvalificerade insatser inom arbetsterapi, fysioterapi och psykologi. Vi är stolta över våra nöjda kunder och medarbetare runt om i hela Sverige – och vi fortsätter växa. Vi är en kunskapsdriven och utvecklingsinriktad organisation där samverkan utgör en central del av vårt arbetssätt. Som konsult hos Segelstads Rehab blir du en del av ett engagerat och professionellt team, med tillgång till stöd från både mentor, konsultchef och kollegor. Vid behov erbjuder vi en strukturerad introduktion på din nya arbetsplats för att säkerställa en trygg och effektiv start i uppdraget. Vi söker dig som är flexibel och har möjlighet att ta dig an såväl kortvariga som mer långsiktiga uppdrag inom olika verksamheter runt om i landet. Konsultrollen hos oss innebär att du har en bred kunskapsbas och en nyfikenhet att snabbt ta till dig nya arbetssätt och perspektiv. Det betyder inte nödvändigtvis att du har lång erfarenhet – snarare att du har ett genuint engagemang för ditt yrke och en vilja att sätta kunden i centrum. Detta ser vi som ett värdefullt komplement till ditt patientcentrerade arbetssätt. Vi ser med glädje fram emot att ta del av din ansökan. Vänligen, Rebecka Segelstad, VD, leg. arbetsterapeut Jessica Siljehav Lilja, Verksamhetschef, leg. arbetsterapeut Natallia Skorb, Rekryteringsansvarig, leg. arbetsterapeut

11 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
IT-tekniker inom Kommunikation Data i Sundsvall
Försäkringskassan
Drifttekniker, IT

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför tänker vi nytt och använder den senaste tekniken för att förenkla och förbättra, utveckla och leverera it-tjänsterna för den svenska socialförsäkringen. Välkommen till en av Sveriges största it-avdelningar. Inom produktenheten Kommunikation Data ansvarar vi för daglig produktion, utveckling och förvaltning av Försäkringskassans nätverksinfrastruktur samt till våra anslutna myndigheter inom regeringsuppdraget Samordnad Säker Statlig it-drift. It-tekniker inom brandvägg, lastbalansering och infrastrukturutvecklare I din roll som it-tekniker kommer du primärt att arbeta med brandväggar, lastbalanserare, proxy och namntjänster men även vara med i förflyttningen mot mjukvarustyrda lösningar. Du kommer tillsammans med de andra i produktteamet att underhålla och utveckla vår nätverksmiljö samt arbeta med automatisering som en del i att bli effektivare i våra leveranser. Det finns även möjlighet att delta i projekt och aktiviteter inom utveckling eller i anslutning till våra anslutna myndigheter. Försäkringskassan använder produkter från bland annat Juniper, F5, Fortinet, Infoblox och Broadcom. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som  • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har specialistkompetens och flerårig erfarenhet av arbete i stora och komplexa it-miljöer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i tal och skrift • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du • har djup kunskap inom nätverkssäkerhet, brandväggar och lastbalasering • har djup kunskap inom namntjänster och proxy-lösningar • har erfarenhet av automatisering och verktyg som till exempel Ansible och Git • har erfarenhet av infrastrukturutveckling, kodning och scriptning • har kunskap om mjukvarustyrda lösningar i data-centermiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. För den här tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Sundsvall  Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Tina Barreby, tel 010-118 71 80 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Klas Lindblad, [email protected] och tel 010-113 10 43 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga representanter är för ST Peter Lampinen, Saco-S Ann Wiström, Seko Eliza Grundström. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 24 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Nattportier
Hotell Södra Berget AB
Hotellreceptionister m.fl.

Södra Berget Hotell & Resort är beläget på Södra Stadsberget med milsvid utsikt utöver Sundsvall och kusten. Hotellet är en magisk anläggning med 226 hotellrum, exklusiv spaavdelning, konferens/mässavdelning, aktivitetshall och mycket mera. Hos oss får du en oförglömlig vistelse. Checka in, koppla av och bara njut hos oss! Hos oss på Hotell Södra Berget finns det mesta för en lyckad semester, konferens eller nöjeskväll. Vår ambition är att du som gäst ska få en angenäm och minnesvärd vistelse på vårt magiska hotell. Hotellet är beläget på Södra Stadsberget i Sundsvall, ca 3 km från Sundsvalls centrum med en milsvid utsikt utöver Sundsvall, hav, berg och dalar. Vi söker nu en nattportier/nattreceptionist för ett vikariat på minst 1 år med start i augusti/september. Vi söker dig som tycker det är viktigt och framför allt roligt att sätta gästen i centrum. Vi värdesätter en positiv, självständig, ansvarsfull person som tål påfrestningar när det stundtals kan bli väldigt hektiskt. Som person ser vi att du som söker älskar att ge god service. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet från branschen är önskvärt men det är ej ett krav, upplärning sker på arbetsplatsen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I receptionen ansvarar man för in- och utcheckning, telefonväxel, kassahantering, fakturering, bokningar, möblering av konferenslokaler samt andra servicerelaterade uppgifter mm Arbetstid: 22-07, Jobbar 7 nätter och är ledig 7 nätter. Kunskaper i bokningssystemet Techotel Picasso är önskvärt. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser gärna att Ni har tillgång till bil då kollektivtrafik ej finns under arbetstiderna. Tillträde omgående!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Vikarierande Beredskapssamordnare
Myndigheten För Digital Förvaltning
IT-säkerhetsspecialister

Har du flerårig erfarenhet av arbete inom samhällets krishantering och beredskap? Har du god kunskap om det svenska beredskapssystemet? - Om svaret är Ja - då är du kanske den vi söker. Som beredskapssamordnare hos Digg är du sakområdesansvarig och arbetar tillsammans med kollegor för att stärka myndighetens förmåga att hantera oförutsedda kriser och ytterst krig. Enheten för säkerhet samordnar myndighetens säkerhets- och beredskapsplanering med interna och externa aktörer, primärt de övriga beredskapsmyndigheterna inom beredskapssektorn Försörjning av grunddata. Du bidrar till samordning, utveckling och vidmakthållande av Diggs krisberedskapsförmåga. Du arbetar med kontinuitetshantering, personalsäkerhet, beredskap, signalskydd, krigsorganisation, övningsverksamhet, TiB och övriga förekommande uppgifter på enheten för säkerhet. Om jobbet Digg behöver ytterligare förstärka laguppställningen med en vikarierande beredskapssamordnare till Enheten för säkerhet, under ordinarie beredskapssamordnares tjänstledighet. Exempel på dina arbetsuppgifter: • Samordning av myndighetens kontinuitetsarbete • Samverkan med myndigheter inom beredskapssektorn Försörjning av grundddata, samt andra relevanta myndigheter • Samordning av det interna beredskaps- och säkerhetsarbetet med berörda enheter, verksamheter och medarbetare • Arbeta med personalsäkerhet • Arbeta med signalskydd • Ta fram och utveckla checklistor, rutiner samt andra stöddokument • Svara på remisser • Genomföra workshops och utbildningar • Deltaga i övrigt förekommande arbete på Enheten för säkerhet Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter. Kompetenser: • Strukturerad – du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. • Intiativtagande - du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. • Flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar. Kunskaper och erfarenheter: • Erfarenhet av arbete inom samhällets krishantering och civil beredskap • Erfarenhet av samverkan och övningsverksamhet inom beredskap och civilt försvar mellan myndigheter och andra offentliga organisationer • Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor • Erfarenhet av att arbeta med beredskapsplanering och kontinuitetshantering • God kunskap om Rakel och radiosamverkan  • Mycket god kunskap om det svenska beredskapssystemet • Goda kunskaper i signalskydd • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande kunskaper och erfarenheter: • God kunskap om totalförsvar i Sverige och NATO:s arbete inom området Civil Preparedness • Erfarenhet av arbete vid beredskapsmyndighet • Erfarenhet och god kunskap avseende säkerhetsskydd Utbildning: Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du även har signalskyddsutbildning och utbildning inom personalsäkerhet. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.  Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • vikariat från och med 1 oktober 2025 ett år framåt och med möjlighet till förlängning. • placeringsort är Sundsvall • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • det kan även komma att bli aktuellt med beredskapstjänstgöring. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är 15 augusti 2025. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Daniel Silvborn på tel 010-484 73 22. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Allakando läxhjälp Sundsvall, privatlärare, generellt studiestöd
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionen är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

12 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Studenter se hit!
Academic Work Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Nu finns chansen att jobba deltid som servicetekniker på Nalco Water. Här får du möjligheten till ett spännande och flexibelt extrajobb vid sidan av studierna. Du får även möjligheten att bidra till en renare, säkrare och sundare värld! Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Nalco Water, ett Ecolab-företag, är globalt ledande inom vatten- och processhanteringslösningar. Företaget arbetar med kunder i många olika branscher för att hjälpa dem att uppnå sina individuella hållbarhets- och verksamhetsmål. Deras lösningar finns på över 100 000 kundanläggningar och använder en kombination av kemikaliekombinationer, digitala innovationer och djupgående expertis för att minimera anläggningarnas vatten- och klimatpåverkan. Nu söker vi för deras räkning en servicetekniker med start i september. Du kommer att introduceras i rollen genom att gå bredvid kollegor och få möjlighet att följa med till fabriker inom massa- och pappersindustrin för att lära dig rutiner och arbetssätt. Du kommer även få ta del av säkerhetsutbildningar för att komma in i rollen på bästa sätt. I rollen som servicetekniker utgår du hemifrån vilket innebär att du inte kommer ha ett fast kontor att utgå ifrån och ditt arbete sker på plats i kundernas fabriker inom massa- och pappersindustrin. För denna tjänst kommer du bland annat arbeta med service hos kunder som Östrand och Mondi Dynäs.. Arbetstiderna är mellan 08-17 måndag till fredag och din restid till och från industrierna kommer vara inom samma tidsram. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Följa serviceplan och rapportera enligt överenskommelse * Vara på plats i kundernas fabriker för att byta filter samt fylla på tankar med kemikalier * Kontrollera att Nalcos utrustning fungerar och rapportera avvikelser eller larma om något t.ex. läcker eller inte fungerar som det ska * Enklare laboratoriearbete som t.ex. odlingar och analyser VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå på minst 50% samt har åtminstone två terminer kvar av sina studier, alternativt har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Har B-körkort samt tillgång till egen bil då du kommer utgå hemifrån och resa i tjänst med egen bil (du erbjuds självklart milersättning för detta) - Har goda kunskaper i såväl tal som skrift i både svenska och engelska då båda språken används i tjänsten Det är meriterande om du har - Kunskap kring doseringsutrustning - Kunskap och erfarenhet inom provtagning och mätning av vattensystem - Erfarenhet av att arbeta i processindustri alternativt arbetat med liknande arbetsuppgifter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Självgående - Noggrann - Ordningsam - Ansvarstagande För att trivas i rollen behöver du vara bekväm i att arbeta enligt säkerhetsrutiner. Du är praktiskt lagd och trivs med att arbeta självständigt och har inga problem med att rådfråga andra kollegor eller annan personal på plats i produktion/industrin för att komma vidare i arbetet. Du tar också stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och hittar lösningar för att komma vidare oavsett om arbetsuppgiften eller situationen är ny för dig. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning
Sundsvalls kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi söker en engagerad speciallärare med inriktning mot intellektuell funktionsnedsättning (IF) till vår anpassade grundskola! Vill du vara med och göra verklig skillnad i barns liv? Är du en trygg och kreativ pedagog med stort hjärta för elever med intellektuell funktionsnedsättning? Söker du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad varje dag? Då vill vi gärna att du söker till oss på Ljustadalens anpassade grundskola. Ljustadalens skola är en kommunal F-6-skola med anpassad grundskola, belägen i stadsdelen Ljustadalen, cirka 2 km från Birsta. På skolan går cirka 290 elever. Vår ambition är att erbjuda bästa möjliga utbildning och undervisning för just de elever som går på Ljustadalens skola. Här möts du av engagerade kollegor, tydlig struktur och en kultur där samarbete och elevens utveckling är vårt gemensamma fokus. Vi som arbetar i den anpassade grundskolan lägger stort fokus på elevers lärande och trygghet, det vill säga att varje elev, utifrån sina förutsättningar, blir väl förberedd att möta framtiden med goda kunskaper och fortsatt lust att lära. Vi erbjuder dig: • En trygg arbetsplats där vi stöttar och lär av varandra • Ett kompetent och engagerat arbetslag • Ett nära samarbete med elevhälsoteamet • Regelbunden handledning och fortbildning • Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten • En skolledning som prioriterar arbetsmiljö och långsiktighet • En arbetsplats där din kompetens tas tillvara på och utvecklas Vi erbjuder dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö med engagerade, kompetenta kollegor och fantastiska barn och elever. En skolledning som uppmuntrar eget ansvar och initiativ utifrån givna styrdokument. Våra medarbetare är viktiga för oss! Välkommen med din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Som speciallärare på Ljustadalens skola ingår du i ett arbetslag med andra lärare och fritidspedagoger. Vi arbetar i tvärprofessionella team tillsammans med specialpedagoger, elevhälsa och elevassistenter. Du kommer att arbeta i ett dedikerat team där elevens lärande, utveckling och välmående alltid står i centrum. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp undervisningen i enlighet med läroplanen för anpassad grundskola. Du samarbetar nära med kollegor, elevassistenter och vårdnadshavare för att säkerställa varje elevs möjlighet att lyckas. Undervisningen anpassas efter varje elevs individuella förutsättningar och behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har speciallärarexamen med inriktning mot IF eller motsvarande (alternativt är på väg att slutföra utbildningen) • Är flexibel, lösningsfokuserad och trygg i din lärarroll • Trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga • Är tydlig, strukturerad och har ett lågaffektivt förhållningssätt • Arbetar relationsskapande med elever, kollegor och vårdnadshavare • Vill vara en aktiv del i ett team med starkt elevfokus Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom anpassad grundskola eller liknande verksamhet samt erfarenhet av alternativ kommunikation och tecken som stöd. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025