Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi söker nu en lärare i fritidshem, eller en person med likvärdig utbildning, till Högoms skola. Högoms skola är en F-6 skola med drygt 150 elever och en tillhörande fritidshemsverksamhet. Skolan är vackert belägen i den centrala stadsdelen Granlo. Vi har en engagerad personalstyrka som arbetar målmedvetet tillsammans för att ge eleverna möjlighet att nå sin fulla potential och trivas i skolan. Med rätt stöd och utmaningar hjälper vi varje elev att utvecklas och nå goda resultat. I nära samarbete med vårdnadshavare handleder och stöttar vi eleverna i deras strävan att nå kunskapsmålen. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem kommer du att finnas som stöd för eleverna under skoldagen. Tillsammans med dina kollegor planerar, genomför och utvärderar du aktiviteter i skolans fritidsverksamhet, så att undervisningen följer gällande styrdokument och mål. I samarbete med fritidshemmets arbetslag driver och utvecklar du den pedagogiska verksamheten - alltid med elevens bästa i fokus, på individ-, grupp- och organisationsnivå. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som är färdigutbildad och legitimerad lärare i fritidshem eller fritidspedagog, alternativt behörig förskollärare med erfarenhet av fritidsverksamhet. I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är trygg, flexibel och lösningsfokuserad, och som har lätt för att anpassa dig efter givna förutsättningar. Du drivs av ett starkt engagemang för att alla elever ska lyckas och utvecklas till sitt bästa jag. Vidare ser du ett gott bemötande och relationsskapande som en självklar del av ditt arbete. Du har förmåga att möta vårdnadshavare och andra aktörer på ett professionellt sätt, där du medvetet verkar för att vara skolans representant utåt. Du är tydlig i ditt ledarskap och har alltid barnens lärande och utveckling i fokus. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Länssjukvård somatik samordnar länssjukvården för den specialiserade somatiska vården i Region Västernorrland. Området somatik består av elva länssjukvårdsverksamheter. Länssjukvårdsverksamheterna bedrivs vid tre sjukhus, Sundsvall, Sollefteå och Örnsköldsvik och ett antal mottagningar förlagda till flera orter i länet. Området har cirka 2 400 anställda. Verksamhetsområdet urologi utreder och behandlar patienter med sjukdomar i njurar, urinledare, blåsa, prostata, urinrör, penis och testiklar. Vi på urologmottagningen söker nu en sjuksköterska till vårt team, tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Sjuksköterska till Urologmottagningen, Sundsvall Arbetsuppgifter Som sjuksköterska vid urologmottagningen assisterar du eller arbetar självständigt vid avancerade undersökningar och behandlingar. Du ansvarar för bokning, handläggning och vägleder patienten genom vårdprocessen. Instrumenthantering och arbete med medicinteknisk apparatur är också en del av ditt arbete. Uppdraget innefattar administrativa uppgifter och telefonrådgivning. Vi arbetar aktivt med utvecklingsarbete och det finns möjlighet till fördjupning inom något ansvarsområde. Hos oss på mottagningen arbetar du både i team och självständigt. Tillsammans med dina arbetskollegor fördelar ni arbetet i teamet och verkar för ett positivt klimat på arbetsplatsen. Hos oss arbetar du dagtid. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har några års erfarenhet av arbete som sjuksköterska Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du Är utbildad uroterapeut Tidigare har arbetat inom urologi Har ytterligare språkkunskaper Har erfarenhet av journalsystemet Cosmic För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Samarbetsförmåga Omdöme Initiativtagande Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Västernorrland är en av fem regioner i landet som, på uppdrag av Socialstyrelsen, bedriver nationell högspecialiserad vård (NHV) vid allvarliga ätstörningar. Vi erbjuder en högintensiv behandling, baserad på mångåriga erfarenhet från ätstörningsvården. Syftet med koncentration av denna vård är att vårdgivaren ska kunna upprätthålla kompetens i hela det multidisciplinära teamet samt ha möjlighet att utveckla och hålla en god kvalitet på vården utan att tillgängligheten begränsas. NHV har ett nära samarbete med övriga verksamheter inom länsverksamhet psykiatri i Västernorrlands län. Vi söker nu två vikarier till vårt team! Tjänsten avser ett vikariat på heltid under perioden 2025-08-01 till och med 2025-10-31. Undersköterska till Nationell högspecialiserad vård, Sundsvall Arbetsuppgifter Arbetet som undersköterska/skötare hos oss innefattar, utöver psykiatrisk omvårdnad, även: Bedömningar Observationer Samtal Skattningar Provtagningar Även samverkan med andra aktörer såsom familj, socialtjänst, boenden samt öppenvårdsverksamheter utgör en viktig del av arbetet. Vi lägger stor vikt vid både teamarbete och att kunna arbeta individuellt som kontaktperson. För oss är kunskapsutveckling viktigt i verksamheten. I arbetet kommer både internutbildning och samarbete med andra NHV enheter för utbildning ske. Parallellt ges även regelbunden handledning. Tjänsten innebär arbete med obekväma arbetstider såsom kvällar, nätter och helger. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är utbildad undersköterska eller skötare Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Det är meriterande om du Har minst fem års erfarenhet som undersköterska Har en vidareutbildning inom psykiatri Har arbetslivserfarenhet inom psykiatrin Har en utbildning inom motiverande samtal Har B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Personlig mognad Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tillämpar registerkontroll av belastningsregister samt drogtest innan beslut om anställning. Varmt välkommen med din ansökan!
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vill du vara med och bidra till ett bättre liv för barn, unga och deras familjer i Sundsvalls kommun? Vi på Individ- och arbetsmarknadsförvaltningen arbetar inom områdena Barn, unga och familj, Missbruk och psykisk ohälsa, Vuxenutbildning samt Arbete och försörjning. Vårt mål är att skapa förutsättningar för lärande och arbete, förbättra livssituationen vid psykisk ohälsa och missbruk, främja trygga uppväxtvillkor och minska utanförskap. Inom verksamhetsområdet Barn, unga och familj söker vi nu socialsekreterare i rollen som barnsekreterare till Placeringsenheten Nord. Vi söker dig som är en erfaren socionom och som vill bidra med din kompetens och utvecklas tillsammans med oss i vårt fortsatta arbete för att göra skillnad för dem vi är till för. Nu har du möjlighet att ta dig an ett meningsfullt och stimulerande arbete som barnsekreterare inom familjehemsvården. Du blir en del av en arbetsgrupp med engagerade och erfarna kollegor som stöttar varandra och värnar om en god arbetsmiljö. Vi söker dig med ett starkt engagemang för barn som av olika skäl inte kan bo kvar i sitt hem, och som vill följa deras utveckling över tid. Arbetet är både utmanande och kompetensutvecklande, och erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling. Hos oss får du arbeta enligt arbetstidsmodellen 6+2, vilket innebär sex timmar arbetsplatsförlagd tid per dag. De återstående två timmarna är avsatta för reflektion, fortbildning och friskvård. Det finns även möjlighet till semesterväxling. Eftersom uppdraget innebär att du besöker de placerade barnen utanför hemmet, kan arbetet ibland medföra resor och förskjuten arbetstid. ARBETSUPPGIFTER Din roll blir att handlägga, följa upp och ansvara för att placerade barn får trygga uppväxtvillkor. Du arbetar i nära kontakt med barn och ungdomar, vårdnadshavare samt familjehem. Arbetet innebär kontinuerliga uppföljningar genom barnsamtal och hembesök. Som barnsekreterare har du myndighets- och handläggningsansvar enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om vård av unga (LVU). Barnsekreteraren arbetar i ett aktivt team tillsammans med familjehemssekreterare, där barnets behov alltid står i centrum. Samverkan sker med personer i både barnets biologiska och professionella nätverk. Inom ramen för Skolfam finns ett nära samarbete med psykolog och specialpedagog, med syftet att stärka barnets skolgång. Du erbjuds även stöd i din roll av enhetens samordnare. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs socionomexamen och B-körkort. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av socialt arbete. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens arbete med barn och unga är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Erfarenhet och kunskap om BBIC, MI och ICDP ses också som meriterande. Du behöver ha ett gott bemötande, vara flexibel och lyhörd i kontakten med barn och familjer. Som person är du strukturerad och arbetar målinriktat. Du har personlig mognad du är känslomässigt stabil, har god självinsikt och är trygg i dig själv. Du kan skilja på det personliga och det professionella, har en god empatisk förmåga och lätt för att samarbeta. Du förstår vikten av att tillsammans med familjehemssekreterare samverka för de placerade barnens bästa. Socionomer med minst sju års erfarenhet samt vidareutbildning inom området har möjlighet att anställas som specialistsocialsekreterare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Intervjuer kan hållas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan redan idag. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska samt två års erfarenhet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Peter Jönsson på 070 521 28 96 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com
Vill du vara med och utveckla och förvalta IT/OT-lösningar som är avgörande för Sveriges framtida energiförsörjning? Vattenfall Vattenkraft söker nu en systemingenjör till vårt team för verksamhets- och processnära IT/OT-miljöer. Som systemingenjör IT/OT-infrastruktur arbetar du framförallt med Vattenfall Vattenkrafts processnära IT/OT-infrastruktur. Det innebär många gånger att du arbetar "hands on" med både hårdvara och mjukvara. Det handlar om allt från felavhjälpning och förändringar i befintliga miljöer till att bygga och konfigurera nya lösningar. En del av arbetet innebär att felsöka i distribuerade IT-miljöer med stor geografisk spridning. Vi arbetar då ofta "på fjärr" och på så vis guidar tekniker att göra åtgärder på plats. Du blir en del av ett sammansvetsat team på tio personer där vi arbetar nära varandra i en hjälpsam och öppen kultur. IT-säkerhet är en central del av allt vi gör, och vi söker dig som har ett högt säkerhetsmedvetande och är nyfiken på att ligga i teknikens framkant. Låter det intressant? Välkommen att bli en del av ett företag där din kompetens gör skillnad - för både framtiden och miljön. Kvalifikationer För tjänsten systemingenjör inom IT/OT-infrastruktur ser vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenheter och utbildningar Jobbat minst ett par år med drift/underhåll av IT-system, gärna inom datacenter/serverdrift. Utöver det har du erfarenhet inom några av följande områden: Serverdrift, storagelösningar och backup Operativsystem - Linux, Windows Server Katalogtjänster - LDAP, Microsoft Active Directory Virtualiseringsplattformar, exempelvis VMware, KVM. Våra IT/OT-system är ofta en del av så kallade industriella kontrollsystem (ICS) där systemen både styr och övervakar anläggningar. Erfarenhet av arbete i miljöer med industriella IT-system är därför meriterande. Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse och är en hjälpsam problemlösare. Till gruppen bidrar du gärna med dina tidigare erfarenheter och nya idéer. Förmåga att arbeta både självständigt och i team är viktigt, du kommer att ha en del samarbeten, framförallt inom vårt bolag. Du talar och skriver både svenska och engelska. Efter introduktion kan systemberedskap vara en del av tjänsten. Resor förekommer, du har B-körkort. Aktuella placeringsorter Luleå, Jokkmokk eller Sundsvall Kliv fram för fossilfrihet För att nå målet om ett fossilfritt liv behöver vi samla olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. Vi söker nytänkare, skapare, utvecklare och problemlösare - människor som, med sina unika talanger, vill göra skillnad. Hos oss blir du en del av ett team där samarbete och innovation driver oss framåt. Vi erbjuder en inkluderande och jämlik arbetsmiljö där varje medarbetare spelar en viktig roll i att utveckla framtidens vattenkraft. Kontaktpersoner Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Magnus Lindholm. Fackliga representanter är Anneli Jönsson Ledarna, Samuel Jernlif Unionen, Magnus Nilsson Akademikerna och Anders Karlström SEKO. Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan! Annonsering av den här tjänsten är förlängd på grund av semestertider. Vi planerar att påbörja intervjuer senare i augusti. Ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor senast den 11 augusti, 2025. Du svarar på några inledande frågor och bifogar ditt CV, du behöver inte inkludera ett personligt brev i ansökan. Vi är övertygade om att mångfald berikar och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer på https://careers.vattenfall.com/se/sv/jobba-med-oss/mangfald-inkludering Vattenfall Vattenkraft är en del av Sveriges samhällskritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är tjänsten du söker säkerhetsklassad kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, registerkontroll och säkerhetsintervju genomföras innan anställning. Vattenfall Vattenkraft ansvarar för Vattenfalls 90 vattenkraftverk och ca 300 dammar i Norden. Vi är ca 500 medarbetare i Sverige och Finland med huvudkontor i Luleå. Vattenkraftens förnybara elproduktion är en förutsättning för att skapa ett klimatsmart och fossilfritt samhälle där vi spelar en viktig roll som möjliggörare för framtidens hållbara energisystem. Vår produktion motsvarar ca 25 % av Sveriges totala elbehov. För att leverera hög tillgänglighet i vår produktion behöver vi ständigt utmana oss själva, utveckla våra arbetssätt och ta tillvara digitala möjligheter.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Hjälpmedel Västernorrland arbetar för att med bred kompetens och hög servicekvalitet erbjuda ändamålsenliga tekniska hjälpmedel för att personer med funktionshinder ska få en enklare vardag samt ökad självständighet och trygghet. Hjälpmedlen förskrivs till den enskilde av regionens eller kommunernas vårdpersonal, som beställer hjälpmedlen från Hjälpmedel. Verksamheten är intäktsfinansierad, omsätter cirka 180 mnkr och levererar runt 100 000 hjälpmedel varje år. Vid logistikenheten, som består av ekonomi, inköp, kundtjänst och lager arbetar idag 14 personer. Vi söker nu en hjälpmedelsassistent till Hjälpmedel i Ljustadalen. Tjänsten avser ett vikariat på heltid med tillträde 2025-08-01 till och med 2027-06-29. Hjälpmedelsassistent till Hjälpmedel Ljustadalen, Sundsvall Arbetsuppgifter Du kommer bland annat arbeta med: Ansvara för plockning, packning och märkning Utleverans av medicintekniska hjälpmedel och förbrukningsartiklar diabetes Ansvara för lagerläggning av returnerade och rekonditionerade huvudhjälpmedel och tillbehör Godsmottagning kan förekomma vid vissa tillfällen Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har truckkort Har en 3-årig gymnasieutbildning alternativt 1-års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du Har erfarenhet av att arbeta i Office-paketet Har tidigare arbetat med hjälpmedel För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Stabil Samarbetsförmåga Lojal Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Vi räddar liv tillsammans med våra kunder. Vi söker dig somVill spendera dina dagar hos olika kunder på varierande uppdrag. Du brinner för service och trivs i mötet med människor. Du har en naturlig förmåga att skapa förtroende, lyssna in och förstå kundens verksamhet och behov – oavsett om det sker via telefon eller på plats hos kund. För att lyckas i rollen behöver du även: Vara en lagspelare som vet att vi tillsammans är starka. B-körkort Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Vi kräver ingen formell förkunskap utan vi söker dig med rätt inställning och attityd, utbildning får du av oss på plats. Utveckling ligger i vårt DNA och som medarbetare på Presto drivs du av en lärande kultur, att utvecklas i din roll men även vara med och utveckla verksamheten och branschen. Du har ambitioner och ser möjligheter i utmaningarna du ställs inför, en chans att lära dig och dina kollegor något nytt. Om rollenBrandskydd för oss är allt från: Förstahandsredskap Brandgasventilation Utrymningssäkerhet Nödljus Brandlarm Släcksystem Som brandskyddstekniker har du ett mycket viktigt uppdrag med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Hos våra kunder monterar du utrustning, servar kundens brandskydd och underhåller första hjälpen-utrustning. Varje dag jobbar du i omväxlande miljöer där du ena dagen är på olika förskolor, restauranger och stora industrier till att nästa dag genomför service av rökluckor högt upp på en byggnad. Du bokar in och utför uppdragen i tid med kunden i fokus genom att leverera trygghet och enkelhet. Väl ute hos kund jobbar du med att lyfta blicken och informera samt hjälpa kunden med att åtgärda eventuella brister i brandskyddet. Tillsammans med din region och övriga kollegor på Presto jobbar vi resultatfokuserat för att nå budget och i slutändan rädda flera liv tillsammans. Vi erbjuderUtvecklingsmöjligheter inom en långsiktig och stabil bransch som funnits länge. Internutbildning via Presto Academy, vi utbildar dig inom rollens olika verksamhetsområden. Kollektivavtal, arbetstidsförkortning, kollektivavtalsenliga försäkringar inklusive tjänstepension. Till din fritid erbjuder vi friskvårdsbidrag vi Epassi, rabatterade priser hos SJ, Elite hotels, Scandic, Sats och Nordic Wellness samt tillgång till livsstilsverktyget. Vill du jobba tillsammans med oss? Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet med en gemensam drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Det är kombinationen av våra olikheter som gör oss starka tillsammans. Vi strävar efter att rekrytera medarbetare med olika bakgrund för att spegla samhället och våra kunders mångfald. Stämmer ovan in på dig? Tveka då inte, skicka in din ansökan idag! Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Dessa ger oss en indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Vi går löpande igenom ansökningarna, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Slutkandidater kommer genomgå en säkerhetsprövning, inklusive belastningsregister, kreditprövning och drogtest. Tjänsten är heltid, måndag till fredag från kl. 07:00 till 16:00 med arbete ute hos våra kunder på olika uppdrag. Vi tillhandahåller servicebil och anställningen inleds med 6 månaders visstidsanställning med avsikt att sedan fortsätta med tillsvidareanställning. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ida Bernhardsson Rekryterare på Presto [email protected] Om PrestoSedan starten 1959 har vi alltid satt säkerheten främst. Det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA . Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt och vara ett föredöme i vår bransch. Inte bara just nu, utan även för kommande generationer . Årligen servar vi brandskydd och förebygger risker på fler än 75.000 verksamheter och fastigheter Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm och utbildar 100 000 deltagare inom säkerhet.
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. I Matfors finns tre arbetslag: Matfors 1, Matfors 2 och Natten. Våra omsorgstagare bor både i tätorten och på landsbygden i området, och vi ger dem stöd i deras egna hem. Vi arbetar efter gemensamma spelregler som har tagits fram av personalen. Dessa utgör bland annat grunden för vår goda arbetsmiljö. Hemtjänsten är bemannad dygnet runt. Antalet personal per arbetspass varierar beroende på omfattningen av omsorgsbehoven. Vi som arbetar på Matfors Hemtjänst ansvarar för att de omsorgstagare vi besöker ska känna sig trygga, väl bemötta och få den hjälp och det stöd de behöver. Behovet av hjälp varierar – från enklare praktiska sysslor i hemmet till avancerad och kvalificerad omvårdnad samt hälso- och sjukvårdsinsatser. På Matfors Hemtjänst har vi flera ansvarsområden, med goda möjligheter att utvecklas och ta ansvar – både individuellt och i grupp. Exempel på sådana områden är dokumentation, fast omsorgskontakt samt bemötande av personer med demenssjukdom och psykisk ohälsa. ARBETSUPPGIFTER Målet med vår verksamhet är att erbjuda en god och kvalitetssäkrad äldreomsorg som utgår från individens behov och vilar på den nationella värdegrunden. I rollen som undersköterska bidrar du till att verksamhetens mål uppnås och ansvarar för att arbetsuppgifterna genomförs. Du ger service och omvårdnad utifrån den enskildes individuella beslut, med ett etiskt förhållningssätt, och utför delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Du utför ditt arbete professionellt och bemöter vård- och omsorgstagare med lyhördhet och respekt. I dina arbetsuppgifter ingår: • Omvårdnad och service till vård- och omsorgstagare med god kvalitet • Fast omsorgskontakt, vilket innebär ett samordnande ansvar kring vård- och omsorgstagaren • Att upprätta och följa upp genomförandeplanen i dialog och delaktighet med vård- och omsorgstagaren • Städning, tvätt och matlagning • Dokumentation enligt SoL och HSL • Riskbedömningar, handlingsplaner med mera • Handledning av nyanställda och elever • Utveckling av verksamheten och det egna arbetssättet • Utförande av delegerade arbetsuppgifter enligt HSL KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har undersköterskeutbildning med godkända betyg. Erfarenhet från yrket, eller från ett likvärdigt människonära yrke, ser vi som meriterande. För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga, och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i denna rekrytering. Du har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situationer utan att ta över deras känslor. Du är lugn, stabil, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, och du trivs med att samarbeta med andra. Du kan snabbt anpassa dig till nya förutsättningar, arbetar självständigt, prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och behåller lugnet även i stressade situationer. God kommunikationsförmåga är avgörande. Du behöver kunna uttrycka dig tydligt och lugnt i mötet med omsorgstagare, särskilt när oväntade situationer uppstår. Tjänsten ställer också krav på god skriftlig förmåga i svenska, eftersom dokumentation är en del av arbetet, och du behöver kunna ta till dig skriftlig information. Förmåga att få och bibehålla delegering enligt HSL är viktig. Meriterande är också: • Kunskaper i grundläggande IT • Erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystem • Vana vid att hantera e-post och digital kommunikation Körkort och tillgång till egen bil är ett krav, då kollektivtrafiken är begränsad vissa tider och perioder. Arbetstiden är förlagd enligt schema med tjänstgöring dag, kväll och helg. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker nu en driven och ambitiös verkstadschef till vår anläggning i Nacksta, Sundsvall. Som verkstadschef kommer du få ett spännande och varierat jobb. Du ansvarar för den dagliga driften, personalen och verkstadens ekonomiska resultat. Du ansvarar också för kvalitet, arbetsmiljö, planering, fakturering och kundrelationer. Du arbetar med budget, måluppföljning och nyckeltal, och har ett tydligt uppdrag; Att driva en effektiv och lönsam verksamhet där både kundnöjdhet och medarbetarengagemang är på topp. Du coachar din personal, förbättrar och upprätthåller rutiner och skapar struktur i verksamheten. Du behöver inte vara teknisk expert men du behöver ha ett skarpt ekonomiskt och affärsmässigt tänk samt en stark känsla för ledarskap. Du motiveras både av att se dina medarbetare samt verksamheten växa och utvecklas. Du som söker ska vara: • Strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad• Intresserad av ny teknik, främst inom fordonsindustrin.• Nyfiken på branschutveckling och digitalisering• Intresserad av att lära mer och dela med dig av din kunskap• Ha flerårig erfarenhet av verkstadsdrift (Verkstadschef) eller tidigare erfarenhet i en ledande roll med personal- och budgetansvar.• Ha en god samarbetsförmåga• Kundfokus• Ha en stark känsla för ledarskap• Ha en god datorkunskap• Ha minst B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare, och provanställning tillämpas. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan nu! Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering MEKO Sweden AB nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Välj ett jobb för att visa detaljer