Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Länsverksamheten Palliativ medicin är fördelad på 5 orter: Sollefteå, Härnösand, Sundsvall, Ånge och Örnsköldsvik. Enheten i Sundsvall består idag av fyra sjuksköterskor och två läkare. I Ånge består enheten av två sjuksköterskor, och i Härnösand/Timrå finns idag 3 sjuksköterskor och en läkare. Nu söker vi en specialistläkare till vårt team! Tjänsten avser ett vikariat på heltid under perioden 2025-09-01 till och med 2026-08-31. Specialistläkare till Länsverksamheten Palliativ medicin, Sundsvall Arbetsuppgifter Läkaren för vikariatet kommer vara stationerad på palliativ medicin i Sundsvall. Förutom arbete i Sundsvalls kommun, innefattar tjänsten även arbete i Ånge och Härnösand/Timrå, vid frånvaro för ST-läkares randning. Vi erbjuder: Ett fritt och ansvarsfullt arbete med trevliga arbetskamrater Möjlighet till utveckling. Under tjänstgöringen kommer det att finnas en ordinarie läkare i tjänst på någon av orterna i länet. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad läkare med specialistkompetens Har tidigare erfarenhet av arbete inom läkaryrket Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Har grundläggande kunskaper i engelska Har B-körkort Det är meriterande om du Har utbildning inom specialiserad palliativ vård Har erfarenhet av arbete i specialiserat palliativt team För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Samarbetsförmåga Strukturerad Lojal Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Varmt välkommen med din ansökan!
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. På Sundsvalls gymnasium finns idag ett relativt brett utbud av olika program. Vi vet att gymnasieutbildningar i riket som helhet behöver arbeta för ett utbud och en dimensionering som möter arbetsgivarnas behov. På kommunövergripande nivå behöver vi arbeta med både en långsiktig och kortsiktig kompetensförsörjning inför en tänkt etablering. Samtidigt som andelen obehöriga elever till gymnasiet fortsätter att öka, behöver vi inom vissa delar ställa om vår verksamhet. Idag går cirka 2 200 elever på Sundsvalls gymnasium och de undervisas av omkring 200 lärare. Vi söker en engagerad skolsköterska till Hedbergskas skolområde. Tjänsten innebär att du till 80 % arbetar med elever på Samhällsvetenskapsprogrammet (SA), som är placerat i GA-huset, och till 20 % med elever på Estetiska programmet (ES), som finns på Hedbergska. Vårt mål är att stärka skolans elevhälsa genom ett aktivt främjande och förebyggande arbete. Idag studerar 285 elever på SA och 96 elever på ES. Vi ser fram emot att du blir en viktig del av vårt elevhälsoteam. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta utifrån de styrdokument som finns i hälso- och sjukvårdslagen, skollagen samt Socialstyrelsens riktlinjer. Det innebär att du utför hälsobesök och hälsosamtal med tillhörande hälsoundersökningar, vaccinationer samt öppen mottagning. Som skolsköterska är du en viktig del av hela elevhälsans arbete, där du bidrar med din kompetens i det tvärprofessionella mötet. Tillsammans med övriga i elevhälsoteamet och skolans personal arbetar du hälsofrämjande, förebyggande och stöttar elevens utveckling mot utbildningens mål. Du ingår i ett professionsnätverk tillsammans med kommunens övriga skolsköterskor, med regelbundna möten för kvalitetsutveckling och stöd i arbetet, lett av verksamhetschef. Elevhälsans medicinska insats är HBTQ-certifierad. Skolsköterskorna i nätverket erbjuds även handledning och yrkesspecifik kompetensutveckling. All dokumentation för elevhälsans medicinska insats sker i vårt digitala journalsystem, PMO. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvård för barn och ungdom, eller med utbildning till skolsköterska. Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/yrkeslegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Enheten för produktion och kapacitetsstyrning är en strategisk funktion inom Region Västernorrland. Vi arbetar för att säkerställa att vårdens resurser används optimalt och att vårdproduktionens flöden fungerar effektivt. I nära samverkan med verksamheter och beslutsfattare utvecklar vi system för styrning, uppföljning och förbättring, vilket bidrar till en hållbar vårdstruktur för hela regionen. Vi söker nu 4 Produktionsanalytiker till vårt team! Som produktionsanalytiker får du ett meningsfullt uppdrag där du, tillsammans med ett samarbetsinriktat team, arbetar för att förbättra vårdens struktur och flöden. Du kommer att ha ett regionövergripande uppdrag med fokus på att analysera patientflöden, väntetider och resursanvändning. Genom att identifiera förbättringsområden och föreslå konkreta åtgärder bidrar du till att skapa en mer effektiv och hållbar vård. Rollen innebär nära samarbete med vårdpersonal, chefer och externa aktörer. Du kommer att vara delaktig i att implementera förbättringsinsatser och följa upp deras resultat. En viktig del av arbetet är också att bidra till digitalisering och utveckling av nya arbetssätt som förenklar och förbättrar vårdprocesserna. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstens placeringsort kan diskuteras, men rollen har ett regionövergripande uppdrag och du behöver kunna arbeta flexibelt över länets olika verksamheter. Produktionsanalytiker till Enheten för Produktion och Kapacitetstyrning Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: Bidra till långsiktig planering och samordning inom hälso- och sjukvården Identifiera och analysera patientflöden samt synliggöra resursutnyttjande Utveckla och förbättra styrsystem samt digitala verktyg för uppföljning Bistå chefer och verksamheter i analys, planering och implementering av nya arbetssätt Tillgängliggöra dataunderlag och ta fram agerbara analyser för beslutsfattare Kvalitetssäkra data utifrån tillförlitlighet och jämförbarhet Samverka med olika professioner och hålla samman förbättringsinitiativ Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en akademisk examen, motsvarande en master eller annan nivå som kan bedömas likvärdig Har god vana av att arbeta med data, statistik och digitala verktyg Har erfarenhet av analys- och förbättringsarbete, gärna inom vård eller offentlig sektor Det är meriterande om du Har goda färdigheter i Office-paketet Har erfarenhet av att arbeta med business intelligence-verktyg som Power-BI eller liknande För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Strukturerad Samarbetsförmåga Mål - och resultatorienterad Relationsskapande Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Enheten för produktion och kapacitetsstyrning är en strategisk funktion inom Region Västernorrland. Vi arbetar för att säkerställa att vårdens resurser används optimalt och att vårdproduktionens flöden fungerar effektivt. I nära samverkan med verksamheter och beslutsfattare utvecklar vi system för styrning, uppföljning och förbättring, vilket bidrar till en hållbar vårdstruktur för hela regionen. Vi söker nu 2 Supergranskare till vårt team! I denna viktiga roll blir du ett kvalificerat stöd till våra granskare och en central aktör i arbetet med att säkerställa att vård som köps in från externa aktörer håller hög kvalitet, följer gällande regelverk och möter patienternas behov. Du arbetar både operativt och strategiskt, med fokus på analys, metodutveckling och kvalitetssäkring. Du har ett regionövergripande uppdrag och samverkar med både interna verksamheter och externa aktörer. Din förmåga att se helheter, arbeta systematiskt och samtidigt vara flexibel i stunden är avgörande för att lyckas i rollen. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstens placeringsort kan diskuteras, men rollen har ett regionövergripande uppdrag och du behöver kunna arbeta flexibelt över länets olika verksamheter. Supergranskare till Enheten för produktion och kapacitetstyrning Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Granska hur regionen organiserar, upphandlar och följer upp köpt vård från privata vårdgivare. Utveckla och förbättra granskningsmetoder, rutiner och arbetssätt. Hantera komplexa fakturagranskningar och säkerställa korrekt ersättning. Stödja och handleda andra granskare i komplicerade ärenden. Bidra till ökad transparens och kvalitet i hela vårdkedjan. Hos oss får du: Ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till en trygg och tillgänglig vård för hela regionens invånare. Möjlighet att påverka och utveckla vårdprocesser. En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en akademisk examen inom hälso- och sjukvård, juridik, statsvetenskap, ekonomi eller motsvarande Har erfarenhet av tillsyn, uppföljning eller granskning inom vård och omsorg Har god förståelse för offentlig förvaltning och regelverk inom hälso- och sjukvård För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Samarbetsförmåga Strukturerad Helhetssyn Självständighet Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Nu söker vi en Vårdlots - en central funktion som hjälper patienter att navigera i vården och säkerställer att de får rätt vård i rätt tid. Enheten för produktion och kapacitetsstyrning är en strategisk funktion inom Region Västernorrland. Vi arbetar för att säkerställa att vårdens resurser används optimalt och att vårdproduktionens flöden fungerar effektivt. I nära samverkan med verksamheter och beslutsfattare utvecklar vi system för styrning, uppföljning och förbättring, vilket bidrar till en hållbar vårdstruktur för hela regionen. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstens placeringsort kan diskuteras, men rollen har ett regionövergripande uppdrag och du behöver kunna arbeta flexibelt över länets olika verksamheter. Vårdlots till Enheten för produktion och kapacitetstyrning Arbetsuppgifter Som vårdlots har du en viktig funktion i att stödja patienter genom vårdens olika steg. Du hjälper dem att förstå sina rättigheter, guidar dem till rätt vårdnivå och säkerställer att de får den vård de behöver. Rollen innebär både operativt och strategiskt arbete, där du samverkar med vårdgivare, myndigheter och andra aktörer för att skapa en smidig och effektiv vårdprocess. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Stödja patienter i att navigera vården och förstå sina rättigheter. Samverka med vårdgivare och myndigheter för att säkerställa en smidig vårdprocess. Följa upp och analysera vårdflöden för att identifiera förbättringsområden. Bidra till utveckling av rutiner och arbetssätt för en mer tillgänglig vård. Vi ser gärna att du som söker har god förståelse för vårdsystemet och patienters behov samt ett intresse för utvecklingsarbete och digitala verktyg. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård, socialt arbete eller liknande En god kommunikativ förmåga att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift Har god kunskap om vårdsystemet och patienters behov För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Kommunikativ Strukturerad Samarbetsförmåga Självständighet Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Region Västernorrland söker Bemanningskoordinator - med regionalt helhetsansvar Vill du arbeta strategiskt med bemanning och bidra till att vården i hela Region Västernorrland fungerar varje dag? Som bemanningskoordinator med regionövergripande ansvar blir du en nyckelperson i att samordna vårdresurser, säkerställa kapacitet och skapa hållbara lösningar tillsammans med verksamheterna. Enheten för produktion och kapacitetsstyrning är en strategisk funktion inom Region Västernorrland. Vi arbetar för att säkerställa att vårdens resurser används optimalt och att vårdproduktionens flöden fungerar effektivt. I nära samverkan med verksamheter och beslutsfattare utvecklar vi system för styrning, uppföljning och förbättring, vilket bidrar till en hållbar vårdstruktur för hela regionen. Hos oss får du ett meningsfullt uppdrag i ett samarbetsinriktat team där du har möjlighet att påverka både struktur och flöde i hela vårdkedjan. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Tjänstens placeringsort kan diskuteras, men rollen har ett regionövergripande uppdrag och du behöver kunna arbeta flexibelt över länets olika verksamheter. Bemanningskoordinator till Enheten för produktion och kapacitetstyrning Arbetsuppgifter I denna roll arbetar du övergripande med att planera, koordinera och optimera bemanning över flera verksamheter och geografiska områden inom Region Västernorrland. Du är en central kontakt för chefer inom olika vårdenheter och hjälper till att identifiera resurser, skapa långsiktiga lösningar och lösa akuta bemanningsbehov. Du driver dialog med flera aktörer, och ser till att rätt kompetens finns på rätt plats - i rätt tid. Din förmåga att se helheter, arbeta systematiskt och samtidigt vara flexibel i stunden är avgörande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Kartlägga och samordna bemanningsbehov mellan olika verksamheter och geografiska områden Arbeta med schemaplanering, både i det dagliga och med längre framförhållning Bidra till analys och uppföljning av bemanningsmönster, och ta initiativ till förbättringar Vara ett stöd till chefer i bemanningsfrågor och snabbt kunna bidra vid toppar eller oväntade händelser Fungera som superanvändare i bemanningssystem och stötta kollegor i det digitala arbetet Vi ser gärna att du som söker har en analytisk ådra och en nyfikenhet på att utveckla arbetssätt. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har erfarenhet av administrativt arbete med personalplanering och bemanning Har en god förmåga att hantera flera parallella uppgifter och fatta snabba beslut Har vana av arbete i bemannings- eller schemaplaneringssystem Det är meriterande om du Har kunskap om arbetstidsförläggning och arbetsrätt För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självständighet Flexibel Kommunikativ Relationsskapande Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Företagspresentation Vill du leda den digitala omställningen i en av Sveriges mest samhällsviktiga branscher? Som Head of Research & Digital Transformation får du en strategiskt avgörande roll i vår satsning på att framtidssäkra vattenkraften. Du leder en nybildad enhet med domänexperter inom dataanalys, informationsflöden och teknikutveckling – och du sätter riktningen för digital transformation i praktiken. Sydkraft Hydropower är en del av Uniper – en av Europas ledande energikoncerner. I Sverige ansvarar Uniper för både kärnkraft, vattenkraft och reservkraft – samhällskritisk elproduktion som skapar trygghet och stabilitet. Inom vattenkraften har vi cirka 250 anställda och ansvarar för 74 hel- och delägda anläggningar över hela landet. Hos oss får du kombinera internationell räckvidd med lokal närhet. Vi är en verksamhet som präglas av långsiktighet, ansvarstagande och hög teknisk kompetens – men också en varm kultur med högt i tak, enkelhet och genuint engagemang. Vår kultur Vi tror på passion, tydlighet och utveckling. I vår kultur värdesätts det långsiktiga förtroendet framför snabba vinster. Vi arbetar tillsammans, visar respekt för varandras kompetens – och har alltid kunden och samhället i fokus. Här får du vara med och bygga framtidens arbetssätt i en bransch där det du gör idag får effekt i generationer framåt. Arbetsuppgifter och ansvarsområden I rollen som Head of Research & Digital Transformation får du ett övergripande ansvar för att leda vår digitala transformation. Du kliver in i en strategiskt viktig roll där du sätter riktning, struktur och ramar för hur vi ska arbeta datadrivet, smartare och mer hållbart i hela vår tekniska och operativa miljö. Du driver och vidareutvecklar vårt datastrategiarbete, skapar ordning och reda i våra datakällor - och lägger grunden för AI, beslutsstöd och automatisering. Samtidigt är du förändringsledare i en verksamhet där förändring måste balanseras med säkerhetskritiska krav och hög driftsäkerhet. Du leder ett mindre team med kompetenser inom R&D och Data Science och har ett tvärfunktionellt mandat med bred samverkan i hela bolaget, såväl nationellt som internationellt. För dig som också ser värdet i att verksamhetsutveckling hänger samman med forskning och kunskapsspridning finns möjlighet att sätta ramarna för hur vi samverkar med universitet och externa samarbetspartners. Huvudsakliga arbetsuppgifter: · Sätta riktning, struktur och standarder för digital transformation inom vattenkraftsverksamheten · Balansera utveckling med högt säkerhetsfokus och krav på driftsäkerhet · Vara förändringsledare för nya arbetssätt i en traditionell teknisk miljö · Samverka brett – internt med IT, drift, underhåll och ledning, och externt inom Uniper-koncernen · Etablera ramverk för samarbete med universitet och externa innovationspartners Placering: Sundsvall är vår huvudsakliga placeringsort för tjänsten, men det finns viss flexibilitet att utgå från annat kontor, så länge du kan vara regelbundet på plats i Sundsvall. Din profil Det här är rollen för dig som vill kombinera teknikförståelse med förändringsledning, struktur med utvecklingslust och som vet att riktig förändring sker först när människor är med på resan. Hos oss får du inte bara gehör för dina idéer, du får uppdraget att förverkliga dem. Vi söker dig som trivs med att arbeta både strategiskt och praktiskt. Du är tydlig i din kommunikation, bygger förtroende i en verksamhet med hög teknisk mognad och vet hur man driver förändring som håller över tid. Vi söker dig som har: - Högskole-/universitetsexamen inom relevant tekniskt eller naturvetenskapligt område (ex. energi, systemvetenskap, datateknik, industriell ekonomi). - Flerårig erfarenhet av att driva digitalisering eller teknisk transformation i större, komplexa organisationer. - Dokumenterad erfarenhet av förändringsledning. - Tidigare lett eller byggt upp team/funktioner. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. - Förståelse för digitala ekosystem, systemstruktur och datainformationshantering. Meriterande är om du har: - Erfarenhet av digitalisering kopplat till tekniker som AI, machine learning eller beslutsstödsystem. - Erfarenhet från FoU-arbete i samverkan med akademi, forskningsmiljöer eller industriella utvecklingsprojekt. - Samarbete med externa aktörer såsom universitet, branschorganisationer eller forskningsprogram. Ansök redan idag! Uniper är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bl.a. av regler kring säkerhetsskydd, exportkontroll och nukleär icke-spridning. Vi kommer därför att genomföra säkerhetsprövning av alla våra tjänster och komplettera med registerkontroll för säkerhetsklassade befattningar, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Uniper är en del av samhällskritisk verksamhet i Sverige varför den här befattningen kan omfattas av krigsplacering. Eventuell hälsoundersökning inklusive drogtest kan också vara aktuellt innan anställning. Ansökan Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Observera: Urval sker löpande men på grund av semestertider kan det dröja innan vi återkopplar på din ansökan. Vi planerar att genomföra intervjuer efter vecka 33 och tackar för ditt tålamod under denna period. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Selma Sabanovic och nås på [email protected] Johanna Hermansson och nås på [email protected] Väl mött! Fackliga kontaktpersoner hos Sydkraft Hydro Power AB:Jonas Sandberg, Akademikerna +46 706 295939 [email protected] Hietamäki, Unionen +46 722 377844 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs! Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
Vill du utvecklas i en bred administrativ roll i ett ledande bolag i finans- och försäkringsbranschen? Är du noggrann, strukturerad och tycker om att utvecklas och ta självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter? Då har vi rollen för dig! Söderberg & Partners admininstrationsenhet Central Admin i Sundsvall växer och vi söker just nu flera administratörer. Våra administratörer är navet i vår verksamhet och ger stabilitet och förtroende. Du specialiserar dig på administration inom liv och pension. Som administratör utvecklar du en hög kunskap inom ditt område och stöttar våra rådgivare och kunder i de administrativa processerna. Du blir en sammanhållande länk mellan rådgivarna, försäkringsbolagen och kunderna och arbetet är både självständigt och varierande. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, värdesätter goda relationer och förstår vikten av god kommunikation. Du har en god förmåga att arbeta självgående samt har en vilja att självständigt lösa problem och ta ansvar för dina arbetsuppgifter.Våra interna utbildningar är gedigna, och även om du arbetar självständigt stöttar vi varandra i teamen och hjälps åt att lösa olika frågeställningar. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. - Hjälpa kunder med teckning, ändring och avslut av försäkringar samt utskick av försäkringshandlingar. - Hanterar handläggning och uppföljning av försäkringsärenden. - Vara support till våra förmedlare i den administrativa processen med våra kunder. Kvalifikationer: - Självgående, serviceinriktad och noggrann. - Tillmötesgående och strävar efter att ständigt överträffa förväntningar - Kan identifiera dig med våra värderingar att vara Ansvarsfull, Hjälpsam, Driven och Modig. - Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Kunskap och erfarenhet inom försäkring är meriterande, men lika viktigt är att du är hängiven och verkligen vill lära. Kontoret på Kyrkogatan 22 i Sundsvall är till stor del specialiserat på administration och support och bistår Söderberg & Partners kontor runt om i landet med olika tjänster. För närvarande arbetar här ca 200 medarbetare. Vi rekryterar löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Placering: Kyrkogatan 22, SundsvallTjänstgöringsgrad: Heltid Tillträdesdag: Snarast enligt överenskommelseKontaktperson: Emma Nordin, [email protected] Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?
Vi söker en engagerad och noggrann begravningsadministratör till ett viktigt uppdrag inom Indalens pastorat. Tjänsten är en projektanställning på 12 månader med möjlighet till förlängning. Indalens församlingar är en del av Medelpads norra pastorat. Vi arbetar tillsammans för att skapa trygga och värdiga miljöer i livets alla skeden. Om tjänsten Som begravningsadministratör arbetar du med administration kopplad till begravningsverksamheten och gravregistret. Du har en central roll i att säkerställa korrekt dokumentation och att följa gällande regelverk. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av arbete på kyrkogård Goda kunskaper i begravningsverksamhetens regelverk och administrativa processer, särskilt gravregisterhantering Erfarenhet av att arbeta i diariet P360 Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt En positiv inställning och god samarbetsförmåga Intresse för och delar Svenska kyrkans tro och värderingar
Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Demokratistöd är en del av Servicecenter Administration. Du ingår i en arbetsgrupp med tre registratorer och två nämndsekreterare. Därutöver består teamet även av 3 kommunsekreterare. Tjänsten är ett stöd för Kommunstyrelsekontoret, andra förvaltningar samt kommunala bolag. Detta är ett vikariat på 12 månader från startdatum. ARBETSUPPGIFTER Som nämndsekreterare ansvarar du bland annat för administrationen för en specifik förvaltnings nämndsmöten samt berednings- och arbetsutskott. Nämndarbetet genomförs i diariesystemet Public 360. Du kommer att jobba i nära samarbete med förtroendevalda, förvaltningsledning och handläggare där du är den sammanhållande länken i ärendeprocessen. Du ansvarar för att förbereda och genomföra sammanträden genom upprättande av dagordning, protokoll, expediering av beslut, publicering av handlingar på webben samt övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med fullföljd gymnasieutbildning och utbildning i offentlighet och sekretess. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete i en kommunal eller annan offentlig verksamhet och därtill förvärvad förståelse för kraven i en politiskt styrd organisation, samt nämndsadministrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med sekretessbelagda uppgifter samt juridisk kompetens inom kommunallag, förvaltningslag, offentlighets- och sekretesslag samt PBL (Plan- och Bygglag). Vidare har du mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift då att du både behandlar och producerar formella texter. Du har också god kunskap i engelska. För tjänsten är det viktigt att du har goda IT kunskaper i MS Office, Adobe Acrobat Pro, Public 360 eller liknande ärende- och dokumenthanteringssystem. Det är önskvärt om du har erfarenhet och kunskap inom GDPR och allmänt dataskydd. Som person är du ansvarstagande, självgående, initiativrik och prestigelös med en hög förmåga att självständigt planera och driva ett effektivt arbete som tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov. Du trivs med såväl praktiska som mer fördjupade uppgifter. Arbetet kräver emellanåt snabba prioriteringar. För att trivas behöver du i perioder kunna arbeta i ett högt tempo utan att ge avkall på kvalitet. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig såväl skriftligen som muntligen på svenska. Du har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Att bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla positiva relationer är självklart för dig. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet! ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer