Verksamhetscontroller

Avdelningen för ekonomi och planering har ett brett ansvar på Mittuniversitetet och håller samman planering och uppföljning inom både verksamhet och ekonomi. Utöver verksamhetsplanering och uppföljning svarar avdelningen för ekonomistyrning, bokföring, redovisning, budget, prognos, bokslut, projektstöd, resetjänst, fakturahantering och upphandling. Sedan den 1 maj består avdelningen av två enheter och stab. Rollen som verksamhetscontroller är placerad i staben direkt under ekonomichefen och du kommer att ha ett nära samarbete med planeringschefen. Avdelningen för ekonomi och planering är verksam i både Östersund och Sundsvall. Arbetsuppgifter    Du arbetar för att utveckla verksamheten och dess förmåga utifrån uppdrag, vision och strategi genom att: - Förvalta, förbättra och utveckla förvaltningens universitetets styrning och uppföljning - Stötta chefer och ledning att utveckla verksamheten genom att exempelvis stödja i processen för planering och uppföljning. - I utredningsuppdrag kartlägga, analysera och lämna förslag på insatser och åtgärder.   Din bakgrund Vi söker dig som har: - Relevant högskoleexamen - Flerårig erfarenhet av styrning, uppföljning och utvecklingsarbete på central nivå - Goda kunskaper inom intern styrning och kontroll - God analytisk förmåga - En mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, t.ex. formulera beslutsunderlag eller utredningsrapporter på övergripande nivå. Om du har erfarenhet från högskolesektorn eller annan offentlig förvaltning så är det meriterande.   Dina egenskaper   Du är en positiv person som har förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i komplexa och utmanande situationer. Som person ska du vara drivande och utvecklingsorienterad, van vid att ta eget ansvar samtidigt som du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och en prestigelös inställning. Du är också viktigt att du noggrann och strukturerad och ser en utmaning i att vara delaktig i att utveckla verksamheten. Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.   Anställning och tillträde Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Anställningsort: Sundsvall eller Östersund    Information Närmare upplysningar lämnas av planeringschef Eva Somero Sörensen (mailto:[email protected], tel.nr. 010-142 84 94) eller ekonomichef Niklas Kallin (mailto:[email protected], tel.nr. 072-593 29 30.   Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2024-05-26. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vi söker nu en reparatör till Sundsvall

Reparatören utför underhåll och reparationer av förekommande spårtrafikbundna fordon. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans i ett arbetslag. Arbetet ska utföras inom fastställda rutiner för god arbetsmiljö, trafiksäkerhet, kvalitet och effektivitet. Vad kan vi erbjuda dig? Vi är Sveriges största bolag på servicetjänster inom tågunderhåll. Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter. Både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: Självständigt utföra underhållsåtgärder och reparationer på fordon mot ställda krav på ett effektivt och ur arbetsmiljösynpunkt säkert sätt. Aktivt ta ansvar för utförandet av arbetslagets gemensamma uppgifter. Ansvara för att alla typer av avvikelser rapporteras till rätt system trafiksäkerhet i realtid. Säkerställa att den egna arbetsplatsen är väl rengjord och att verktyg/utrustning placeras på avsedd plats vid arbetets slut. Hantera/signera kontrollistor utifrån gällande rutin. Tillsyn av utrustning och fordon. Rapportera saknat material och driftsstörningar enligt gällande rutin. Arbeta för att fastställda krav på kvalitet på utfört arbete uppnås. Verka för ett gott samarbete och social sammanhållning på arbetsplatsen. Hantera/signera svets- och kontrolldokument utifrån gällande rutiner. Ansvar för att tredjepartsinspektion utförs enligt svets- och kontrolldokumentet. Utbildning/kompetenskrav Gymnasieutbildning med inriktning inom industri, el eller fordonsteknik. Kunskaper och färdigheter inom fordonsmekanik som kan förväntas för att utföra arbetsuppgifterna på ett fackmannamässigt vis. Meriterande med erfarenhet av arbete med reparationer och service av produktionsutrustning. Meriterande med C-Körkort. Kunskaper och erfarenhet av lean production ser vi som ett plus. Eftersom vi utför säkerhetsrelaterade arbeten enligt skrivna instruktioner samt dokumenterar utfört säkerhetsarbete så krävs god kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift. Du har god datorvana. Personliga egenskaper Du förväntas vara en flexibel, ansvarstagande och positiv person med god samarbetsförmåga. Vi värdesätter egenskaper som visar att du är öppen för förändringar och gillar att hitta nya sätt att lösa dagliga frågor som uppkommer i rollen som reparatör. Gärna ett stort tekniskt intresse. Mer om tjänsten Vi jobbar dagtid, beredskap kan förekomma. Internutbildning för behörighet att arbeta med våra fordon erhålles under anställningen. Då arbetsuppgifterna är av betydelse för trafiksäkerheten krävs godkänd medicinsk hälsoundersökning innan eventuell anställning kan börja, Euromaint ombesörjer detta. Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Låter det här intressant? Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Produktionschef Mikael Sjölander, mob: +46722534330 samt mejl:[email protected]. Är du intresserad av att börja som reparatör hos oss, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut. Senast den 21 Maj 2024 vill vi ha din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan! Om Euromaint Euromaint erbjuder kvalificerade servicetjänster baserat på ett komplett utbud av verktygstjänster, effektiv logistik samt materialhantering och digitala lösningar. Vi säkerställer att våra kunders fordon är tillgängliga och välfungerande för sina trafikuppdrag genom specialanpassade underhållslösningar. Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder och även i Norge. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. Euromaint har en omsättning på ca 1 500 MSEK och cirka 1000 medarbetare (2021). Euromaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF sedan juli 2019.

30 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
QA till Unimedic

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Unimedic. Om företaget: Unimedic AB är en kontraktstillverkare (CDMO) som utvecklar och tillverkar sterila och icke-sterila läkemedel främst för den europeiska marknaden. Verksamheten är specialiserad på flytande beredningar och utgår från Matfors. Bolaget har ett 80-tal anställda och är ett helägt dotterbolag till MedCap (börsnoterat investmentbolag inom läkemedelsbranschen). Verksamheten är specialiserad på flytande beredningar och utgår från Matfors utanför Sundsvall. Verksamheten har sina rötter från mitten av 1960-talet då anläggningen fungerade som ett distriktslaboratorium, ett dåtidens extempore-apotek. Därefter har anläggningen ägts av det statliga ACO, Kabi, och senare av Pharmacia. 1992 grundades Unimedic av Nils Ivrell, Lennart Leyonberg, och Kenth-Olov Norman och sedan 2006 är Unimedic ett helägt dotterbolag till MedCap AB (publ). Unimedic har lång och gedigen erfarenhet av kommersiell kontraktstillverkning av beredningar som tillhandahålles i sprayflaska, mindre/större plast- eller glasflaskor, ampuller, vialer, svampar och dospåsar. Tillverkningslinjerna är fullt utrustade för att uppfylla serialiseringskraven. Unimedic genomför mikrobiologiska och kemiska analyser av råvaror, vatten och slutprodukter (i enlighet med svensk läkemedelsstandard och europeiska farmakopén (Ph Eur)). Unimedic etiketterar och packar i både liten och stor skala, allt från handpackning till helautomatiska packlinjer. Unimedic erbjuder en unik möjlighet av anpassning av mycket små till stora batcher. Arbetsuppgifter: I rollen som QA är du ansvarig för kvalitetssupport gentemot hela organisationen och tillhandahålla rådgivning samt stöd i kvalitetsfrågor till alla avdelningar. Teamet består idag av 6 medarbetare där ditt arbete innefattar olika typer av QA-uppgifter men där fokus ligger på QC-Kem. Arbetsuppgifterna innebär att hantera och dokumentera avvikelser från etablerade kvalitetsstandarder och processer, samt genomföra och dokumentera valideringsaktiviteter och riskbedömningar. En viktig uppgift är att delta i att utforma och upprätthålla kvalitetsdokumentation såsom instruktioner, produkt- och beredningsföreskrifter samt produktspecifikationer. Du är ansvarig för kvalitetsstyrning som syftar till att identifiera och åtgärda orsaker till avvikelser eller problem för att förbättra processer och förhindra upprepning av samma problem i framtiden. Interninspektioner genomförs regelbundet för att granska och säkerställa att processer och produkter uppfyller kvalitetsstandarder. Vid behov deltar du i kund- och myndighetsrevisioner för att stödja organisationen under externa revisioner. Du deltar även i utvecklingsprojekt för att integrera kvalitetsaspekter i nya produkter och processer. En naturlig den i rollen är att vara uppdaterad om gällande lagar, regler och standarder för att säkerställa att organisationen följer dem. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Högskole- eller universitetsnivå inom relevant område, exempelvis kemi, farmaci • Erfarenhet från produktions- och/eller kvalitetsarbete • Stor förståelse för kvalitets- och förbättringsarbete • God förståelse för GMP-regelverket I QA-rollen är utbildning och kommunikation viktiga aspekter som kräver att du aktivt engagerar dig och interagerar med andra. Att vara öppen och positiv i ditt arbete är avgörande för att skapa en miljö med bra samarbeten och effektivitet. Din förmåga att vara pålitlig och ta ansvar formar grunden för ditt arbete, där förtroende och tillförlitlighet är viktigt för att upprätthålla kvaliteten på produkter och processer. Din starka analytiska förmåga är en viktig tillgång, och den inkluderar förmågan att strukturera och vara noggrann. Genom att noggrant analysera och utvärdera olika komponenter och system kan du identifiera potentiella problem och förbättringsområden på ett effektivt sätt. Att ha en strukturerad och metodisk tillvägagångssätt bidrar till att säkerställa att inga detaljer glöms bort och att alla aspekter av kvalitetskontrollen hanteras på ett effektivt sätt. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Sundsvall Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Hjullastarförare till Sundsvall

Vi letar efter en kvalificerad hjullastarförare för en spännande tjänst hos vår kund i Sundsvall med start omgående. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som hjullastarförare hos vår kund kommer du att vara ansvarig för säker och effektiv körning av hjullastaren på arbetsplatsen samt lastning och lossning av material. Du kommer att arbeta nära teamet för att säkerställa en säker och produktiv arbetsmiljö. Vem är du? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att köra hjullastare och innehar de nödvändiga behörigheterna, inklusive hjullastarförarbevis och B-körkort. Din förmåga att följa rutiner och säkerhetsföreskrifter noggrant är avgörande för att säkerställa en trygg arbetsplats för alla. Du behöver också kunna hantera olika material och maskiner med fokus och noggrannhet. Vi värdesätter pålitlighet och ansvarstagande samt förmågan att arbeta både självständigt och i team. Om du dessutom besitter kunskaper inom praktiskt arbete inom mek och montering är det meriterande. Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Service Engineer / Servicetekniker – Få en kickstart i din karriär hos oss

Är du elektriker i början av din karriär? Vill du vara med och bidra till att verksamheter som sjukhus och räddningstjänster kan driva sin verksamhet utan avbrott? Brinner du dessutom för service och har ett stort tekniskt intresse? Hos oss får du inte bara vara en del av ett kompetent team med djup teknisk expertis, utan även en stark gemenskap där vi stöttar varandra för att nå våra mål. Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss! Hösten 2024 erbjuder vi ett introduktionsprogram som under åtta veckor ger dig en språngbräda inom våra specialistområden, som du sedan kommer att fördjupa och utveckla inom företaget. Förutom en gedigen och bred grund erbjuder vi en fantastisk gemenskap med resten av kollegorna som påbörjar sin anställning under hösten 2024. Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Som Service Engineer har du en nyckelroll i vår organisation! Om rollen Det här är en unik möjlighet att ta ett spännande steg framåt i din karriär inom Critical Infrastructure. Vi erbjuder dig ett åtta veckors introduktionsprogram där du får en grundlig inblick i Coromatics olika specialistområden. Efter detta kommer du som Service Engineer inom Critical Infrastructure att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra kunders kritiska verksamheter fungerar smidigt och utan avbrott. Som Service Engineer CI kommer du att arbeta inom området Critical Infrastructure, där elanläggning och avbrottsfri kraft är två viktiga arbetsområden. Denna roll är både bred och spännande då du får komma i kontakt med olika projekt, kunder och kollegor med olika discipliner, där du stöttar upp där det behövs. Din roll innebär: -Självständigt och ansvarsfullt arbete och där du utför driftsättning, service, elinstallation, underhåll och felavhjälpning av tekniska system och infrastruktur på våra kunders kritiska anläggningar. - Vårdande och utvecklande av Coromatics kundrelationer, där din tekniska expertis gör dig till en viktig rådgivare för kunderna. Genom att bidra till att framtidssäkra och utveckla kundens anläggning spelar du en avgörande roll i deras framgång. Vi söker efter tio medarbetare och erbjuder olika placeringsorter, inklusive Luleå, Östersund, Sundsvall, Stockholm, Norrköping, Göteborg, Halmstad och Malmö. Vi erbjuder dig: -Gedigen introduktion & mentorskap: Få en kickstart inom Coromatics olika specialistområden med utbildning från erfarna kollegor, både praktiskt och teoretiskt. Under introduktionen kommer du att tilldelas en mentor för personlig vägledning och stöd. -Nätverkande och gemenskap: Då vi söker medarbetare inom hela landet kommer du att få en nära gemenskap med andra medarbetare men även möjligheten att utöka ditt professionella nätverk med värdefulla kontakter från olika delar av Sverige. -Karriär och utveckling: På Coromatic sätter vi kontinuerlig utveckling i fokus, även efter avslutat program. -Frihet under ansvar samt generösa förmåner såsom tjänstebil, friskvårdsbidrag, rabatterat el-avtal och sommararbetstid Vem söker vi? -För att söka in till programmet ser vi gärna att du har med dig följande: -Gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom el -Auktorisation B eller ECY-certifikat -B-körkort -Engelska & svenska i tal och skrift -God datorvana På Coromatic står utveckling i fokus – grunden för att vi ska kunna utföra vårt viktiga uppdrag är din kompetens och kompetensutveckling. Därför är ditt intresse och engagemang för ditt område viktigt för att trivas hos oss. Vi letar efter dig som har ett intresse för att lära sig mer och vill utvecklas inom yrket samt har ett stort teknikintresse. Utöver detta ser vi även att du är samarbetsorienterad, strukturerad, vetgirig och resultatorienterad. Tjänsten är en provanställning och lön utgår från första dag. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll. Säkerhetsprövningen görs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). OM COROMATIC Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan. När strömmen går ser vi till att Universitetssjukhuset i Linköping alltid har strömförsörjning för fungerande operationssalar och vård. Vi säkrar att Färöborna kan kommunicera med den uppkopplade världen även vid driftsstopp, och att flygplanen alltid kan landa säkert på Bromma flygplats. Coromatic har mer än 700 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen. Som Service Engineer Critical Infrastructure hos oss är du med och skapar ett säkrare samhälle. Har du frågor om tjänsten eller upplägget? Kontakta gärna ansvarig rekryterare på [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vi söker erfarna sjuksköterskor för uppdrag under v. 25-34 till SÄBO och HSV! Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

30 april 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Arbetsterapeuter till Arbetsterapienheten Sundsvalls kommunrehab

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Vi har ett viktigt uppdrag, vill du vara med oss? Vill du vara en del av en arbetsplats där teamanda och arbetsglädje är viktigt är du välkommen med din ansökan. Vi utökar vår Arbetsterapienheten och söker nu dig som har en vilja att utvecklas tillsammans med oss. Vi är en stabil enhet där det inom verksamheten finns 24 arbetsterapeutkollegor och det finns goda möjligheter till kollegialt stöd. Hos oss får du en individuellt anpassad introduktion och erbjuds mentor, detta för att du ska få de förutsättningar du behöver för att komma in i ditt uppdrag som arbetsterapeut. Vi skulle beskriva vårt arbetsklimat som öppet, stöttande och tryggt. Som ny kollega tillåts man att våga fråga. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet och alla individer ska behandlas jämlikt och med respekt. Vi främjar samhörighet och har roligt tillsammans. Arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistenter bildar tillsammans Sundsvalls Kommunrehab. Vi sitter alla tillsammans i våra nyrenoverade lokaler i Nacksta. Att vi sitter tillsammans ger möjligheten till ett nära utbyte av erfarenheter och möjlighet att stärka våra kompetenser. Arbetsterapeut och fysioterapeut kompletterar varandra i geografiska team. Samverkan i tvärprofessionella team med sjuksköterska, hemtjänst/omvårdnadspersonal, biståndshandläggare och enhetschef är en central del i arbetet. Sundsvalls kommun har en MAR och en Hjälpmedelssamordnare som verksamhetsstöd. Vi erbjuder dig bland annat: • Kompetensutveckling. • Hälsofrämjande åtgärder som friskvårdskort/friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. • Tillägg till föräldraförsäkringen. • Extra semesterdagar när du fyllt 40 år. • Möjlighet till att semesterväxla mot fler semesterdagar, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. • Medlemskap i Sundsvalls Kommuns fritidsförening. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsterapeut hos oss får du arbeta med något av det bästa och mest givande som finns- att göra vardagen bättre för våra patienter. Insatserna bedrivs i patientens egen bostad, på särskilt boende eller korttidsboende. Du arbetar i förebyggande, aktivitetsbevarande och i aktivitetshöjande syfte. Målet med dina åtgärder är att tillvarata och utveckla patientens fysiska-, kognitiva- och sociala färdigheter genom vardagsrehabilitering. En annan del av arbetet är att utreda behov av förändringar i den fysiska miljön. Du bedömer även behov av och förskriver hjälpmedel. Deltar i samordnade individuella planeringar och bidra med arbetsterapeutens kompetens inför och vid dessa möten. Du ansvarar också för handledning, råd, stöd och information i enskilda patientärenden, övriga personalgrupper och anhöriga tillsammans med övriga teamet. Är du nyfiken på hur vi arbetar och vill göra arbetsplatsbesök erbjuder vi möjlighet till det. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut alternativt har en examen och legitimation på väg. • Du har en god förmåga att vara flexibel och att vara självständig i att planera, organisera och prioritera i ditt arbete. • Du är trygg i dig själv och bekväm med att arbeta självständigt och att handleda andra men är även flexibel i ditt sätt att arbeta och ser möjligheter i de utmaningar som uppstår. • Du har lätt för och tycker det är kul att arbeta tillsammans med andra och bidrar till en god arbetsmiljö. • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har god datavana. • Arbetet innefattar bilkörning och du måste inneha B-körkort, manuell växellåda. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
BUTIKSSÄLJARE - BIRSTA CITY - SUNDSVALL

Söker du efter en ny utmaning där du får möjlighet att utvecklas och vara med och direkt påverka Ur&Penns fortsatta framgång? Vill du jobba i ett familjärt företag där vi har kul på jobbet och peppar varandra? Perfekt! Då kanske det här är början på din Ur&Penn resa! OM TJÄNSTEN Som medarbetare på Ur&Penn arbetar du med både service och hantverk. Du arbetar med försäljning av klockor och smycken, samt med enklare reparationer av klockor, som tex batteribyten och korta armlänkar. Vi har ett högt tempo med kunden i fokus! En stor del av arbetsuppgiften handlar om att driva den dagliga försäljningen genom kundservice och merförsäljning.  Hos oss arbetar man även med: • Kassahantering (försäljning, byten, returer). • Håltagning/piercing i öron/näsa (utbildning i det får man när man börjar hos oss). • Skyltning, påfyllning av varor och byte av kampanjer. • Inventering. Tjänsten är en visstidsanställning på 6h/vecka under perioden 1/7 - 30/11 2024 Placering: Birsta City - Sundsvall OM DIG Vi tror att du är en energisk lagspelare med ett stort driv, och intresserar dig för mode och våra produkter. Vi tror att du beskriver dig själv som ansvarsfull, initiativtagande och tävlingsinriktad! Är du också serviceinriktad med ett “customer first” mindset, så skulle vi kunna passa bra ihop! Hos oss är intern utveckling viktigt och vi hoppas att du vill utvecklas och växa inom Ur&Penn! GRUNDLÄGGANDE KRAV • Flytande svenska i tal och skrift.  MERITERANDE • Tidigare arbetslivserfarenhet inom detaljhandel. • En fullständig gymnasieutbildning. • Ytterligare språkkunskap utöver svenska.  OM OSS Ur&Penn, med ca 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor, smycken och modeaccessoarer! Ur&Penn är ett företag där samarbete står i fokus, och vi lever efter våra värdeord; glädje, tillit och vinnande attityd.  Som medarbetare hos oss blir du en kugge i det vi kallar för vår utökade familj! Vi erbjuder en fartfylld vardag i en organisation som är i ständig rörelse. Vår vision är att vara förstahandsvalet för alla som vill smycka och uttrycka sin personlighet med kvalitativa och prisvärda accessoarer.  VAD VI HAR ATT ERBJUDA      • En stor möjlighet att klättra inom företaget och en stor möjlighet till personlig utveckling.      • En positiv och familjär arbetsmiljö.      • Personalrabatt på våra varumärke. PROCESSEN Processen består av ett första urval. Sedan följer en digital och fysisk intervju samt kontroll av belastningsregister.  Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 12/5 men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig, vi ses på Ur&Penn!

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Senior mättekniker

Mätning och geodata är vår passion! Med flera av Sveriges främsta konsulter, är Scior Geomanagement ett av landets ledande företag inom mätningsteknik för samhällsbyggande. Vår styrka är vår kompetens. Vår samlade kunskap, erfarenhet och kapacitet inom mätningsteknik och beställarstöd skapar värde för kunden och gör varje projekt framgångsrikt. Vi kallar det kort och gott för "geomanagement". Scior Geomanagement AB är även en väldigt viktig del av Qflow Group som kopplar samman de bästa teknikkonsultbolagen inom bygg- och anläggningsbranschen. Vi söker nu seniora mättekniker/mätkonsulter för arbete i någon av våra regioner. Vi är aktiva i hela Sverige och har våra kontor i Sundsvall, Gävle, Stockholm och Göteborg. Då vi har verksamhet i hela landet är din geografiska placering inte det viktigaste, vi växer i alla regioner. Med dig i laget blir vi ännu starkare och kan fortsätta utveckla vår verksamhet och våra medarbetare. Vi söker efter dig som · Är trygg i din yrkesroll som mättekniker och trivs med variation av såväl inomhus- som utomhusarbete. Hos oss erbjuds du en bred variation i uppgifter där du får möjlighet att medverka i intressanta projekt och växa i din roll. · Du är en utpräglad lagspelare, som genom dina lärdomar och erfarenheter gärna bidrar till teamets kompetensutveckling. Du är vidare ansvarstagande, kvalitetsmedveten och sätter kundens och verksamhetens behov i centrum. Kvalifikationer: · Goda kunskaper och erfarenhet av mätningsteknik (GNSS samt totalstation) · Goda kunskaper i SBG Geo, Gemini eller Topocad · Relevant utbildning från högskola eller motsvarande kompetens · Vi ser det även som meriterande om du har Trafikverksbehörighet I eller II samt erfarenhet av stomnätsmätningar. Vår styrka är vår kompetens och den särskiljer oss i mätningens alla skeden från planering, genomförande, beräkning/analys till leverans. Här lär vi av varandra och är inte rädda för att ”hugga i” och hjälpas åt för att på bästa vis lösa våra kunders utmaningar. Hos oss får du möjlighet till att växa och utvecklas. Vi ger goda förutsättningar för rätt person till vidareutveckling och möjlighet att vara en del av en expansiv resa. Vill du vara delaktig i att bygga Sveriges morgondag?

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Lärare i musik, bild och teknik

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Lidens skola är en F-9 skola i nordvästra Sundsvalls kommun, 45 minuter från centrala Sundsvall. Skolans profil är Friluftsliv, Kultur och Ledarskap som främjar hälsa och trygghet. Vi har en fin ändamålsenlig inom och utomhus miljö, t.ex. Skolskog, spontanidrottspark, modern laborations sal samt en nationellt prisbelönt restaurang. Skolan har i 7-9 en klass i varje årskurs och i F-6 finns tre klasser i B-form. Vårt nära samarbete med vårdnadshavare den varierade undervisningen, aktiviteter av mervärde gör att vi når goda resultat för våra elever. Vi behöver anställa en lärare i musik, bild och teknik, under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att någon av tjänsterna tillsätts den vägen. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i musik för årskurserna 1-9, undervisning i bild för årskurserna 3-9, undervisning i teknik för årskurserna 5-9. I tjänsten ingår mentorskap, dokumentation, föräldrakontakter, stödfunktion till elever och i övrigt förekommande arbetsuppgifter i yrket. Du deltar aktivt i det kollegiala arbetet på Liden skola i den fortbildning som bedrivs utifrån skolans behov. Du arbetar efter skolans styrdokument och bidrar aktivt till arbetet med skolans systematiska kvalitetsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation, examensbevis eller motsvarande utbildning och erfarenhet av att undervisa elever i musik, bild, teknik. Du har även ett genuint intresse av att vistas i naturen och viss kunskap i friluftsliv samt goda kunskaper i att undervisa elever i behov av stöd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024