Lediga jobb i Tranås
Sök totalt 59 lediga jobb i Tranås
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 3 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
OM ARBETSPLATSEN Barn och utbildningsförvaltningen i Tranås ger barn och unga en värdefull start i livet. Vi ansvarar för förskoleverksamhet, förskoleklass och grundskola, fritids, gymnasium, anpassad grund- och gymnasieskola och elevhälsa. Vårt mål är att erbjuda en inkluderande, trygg och utvecklande miljö där elever och medarbetare trivs. Genom att bli en del av vår förvaltning får du möjligheten att vara med och påverka och göra Tranås till en ännu bättre skolkommun. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet i Tranås kommun. Hubbarpsskolan är en mångkulturell grundskola för elever åk F-6 med fritidshem som är centralt belägen i Tranås och erbjuder närhet till aktiviteter och natur. Om du pendlar är det inget problem då skolan ligger nära tågstationen. Vi arbetar för att vara en trygg skola med kompetent och behörig personal. I våra mål ingår att alla elever ska känna att de lyckas och få möjlighet att utvecklas så långt som möjligt. Vårt arbete och förhållningssätt präglas av ett inkluderande förhållningssätt och goda relationer till elever och vårdnadshavare. Vi ser det kollegiala lärandet som en utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap, som leder till utveckling av skolans verksamhet. Elevhälsoarbetet är centralt i verksamheten och vi har tillgång till elevhälsans alla professioner. Vi har tre arbetslag på skolan uppdelat på fritidshemmet, åk F-3 och åk 4–6. På skolan finns speciallärare/-pedagoger, kurator och skolsköterska. Tillsammans är vi ett glatt gäng som trivs på vår skola och har nära till skratt. Vi har tre hälsoinspiratörer som ansvarar för en hälsoplan med olika aktiviteter som bidrar till att skapa gemenskap och trivsel i personalgruppen. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att undervisa i ämnena svenska och Sva. Du kommer att bedriva undervisning och pedagogisk verksamhet som motiverar, engagerar, ökar delaktighet och måluppfyllelse för samtliga elever. I arbetet ingår uppgifter som att planera, dokumentera, följa upp och utvärdera enskilt samt tillsammans med närmaste kollegor och arbetslag. Du kommer att ingå i ett av skolans två arbetslag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska/Sva för åk f-6. Tidigare erfarenhet av liknande roll är meriterande men inget krav. För att passa i denna roll tror vi dessutom att du är/har: Stabil: Du är driven och trygg förebild för elever. Du är kontrollerad i stressade situationer och fokuserar på rätt saker. Sätter upp och håller tidsramar. Flexibel: Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har förmåga att individualisera och variera undervisningen utifrån elevernas behov. Elevernas bästa är alltid i fokus och ditt förhållningssätt präglas av att se möjligheterna i förändringar. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och är trygg i din roll. Tydlig: Som person är du en tydlig och kommunikativ ledare och har lätt för att anpassa dig. Du arbetar enligt ett inkluderande förhållningssätt och är van vid att tillämpa ett lågaffektivt bemötande i de situationer där det krävs. Pedagogisk: God förståelse för hur människan och i synnerhet barn tar till sig kunskap. Anpassar sättet att förmedla budskap efter målgruppen. Samarbetsförmåga: Du arbetar bra med andra människor och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan!
OM ARBETSPLATSEN Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar bland annat för gator, vatten, avlopp, avfallshantering, parker, begravningsverksamhet och måltidsservice. Som VA-chef inom vår förvaltning har du chansen att utvecklas och göra skillnad för stadens nuvarande och framtida invånare. Vår verksamhet är i ständig utveckling för att forma framtidens Tranås. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och omvärldsbevakning. I rollen som VA-chef ansvarar du för verksamhetsområdena vatten och avlopp. Verksamheten syfte är att producera rent vatten samt att ta hand om och rena det vatten som Tranås kommuns VA-kunder använder. I verksamhetsområdena vatten och avlopp ingår ansvar för drift och underhåll av kommunens VA-ledningsnät samt ansvar för samtliga vattenmätare som används för uppmätning av förbrukat vatten hos kund. Verksamhetsansvaret innebär bland annat säkerställandet av driftens funktion, efterlevnad gällande avtal och lagar samt kontakter med allmänheten och myndigheter. Det ekonomiska ansvaret innebär att skapa verksamhetsplan och budget med syfte att uppfylla de mål kommunen har antagit och att verksamheten bedrivs resurseffektivt med en budget i balans. Som ledare säkerställer du att medarbetarna känner arbetsglädje och har rätt kompetens för sitt uppdrag. Du är ytterst ansvarig för medarbetarnas arbetsmiljö och trivsel. Du leder och stöttar medarbetarna på ett operativt och strategiskt sätt, för att utveckla avdelningen genom planering, ledning och resursfördelning. Du har totalt ansvar över 22 medarbetare inklusive två enhetschefer. Omvärldsbevakning innebär att aktivt arbeta med kompetens- och utvecklingsfrågor samt utveckla arbetssätt och metoder inom verksamheten. Utöver detta får du tillgång till flera interna stödfunktioner, såsom ekonomi, HR, kommunikationsstöd och säkerhetssamordning. Dessa resurser finns för att ge dig och dina medarbetare de rätta verktygen för att hantera de utmaningar som kan uppstå i arbetet. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har en relevant akademisk examen inom samhällsbyggnad, teknik, miljö eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten. Du har dokumenterad chefserfarenhet med såväl verksamhets-, personal- och budgetansvar. Vi ser gärna att du har en flerårig erfarenhet av arbete inom en ledande position inom VA-området och har erfarenhet av det säkerhetsarbete och de säkerhetsregler som gäller för VA. Du har god digital förmåga och kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Körkort är krav för tjänsten. Det meriterande med erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete, projektledarskap och projektarbete för VA-projekt samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser positivt på fördjupade kunskaper inom lagen om allmänna vattentjänster, VA-ekonomi, uppbyggnad av VA-taxa samt grundläggande kunskaper inom uppströmsarbete, VA-ledningsnätets uppbyggnad, HACCP egenkontroll och faroanalys för produktion dricksvatten, dricksvattenteknik och avloppsteknik. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara: En lyhörd ledare: I rollen som ledare skapar du motivation och delaktighet genom att inspirera och utveckla medarbetare samtidigt som du lyssnar in deras behov och synpunkter. Du samordnar grupper och hanterar eventuella problem som kan uppstå genom ett strukturerat ledarskap. Du är en god förebild för dina medarbetare och organisationen. Strategisk: Du har en välutvecklad förmåga att kombinera operativt fokus med strategisk planering. Detta innebär att du kan säkerställa att det dagliga arbetet fungerar effektivt samtidigt som du utvecklar långsiktiga lösningar som både möter behovet och beaktar kommunens resurser. Tydlig: Du har förmågan att förmedla din framtidsvision och förväntningar tydligt och genom det skapa ett stort engagemang för att gemensamt uppnå mål och resultat. Beslutsam: Du är handlingskraftig och trivs med att ta ansvar. Din förmåga att fatta beslut som både är rättvisa och effektiva kommer att vara avgörande för att skapa en stabil och utvecklande arbetsmiljö och för att kommunen ska komma framåt inom området. Strukturerad och kvalitetsmedveten: Du bygger upp en fungerande verksamhet och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer planeras att hållas vecka 33 och andra intervjuer vecka 35. Kandidater som går vidare till andra intervju kommer genomföra personlighetstest. Varmt välkommen med din ansökan!
OM ARBETSPLATSEN Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar bland annat för gator, vatten, avlopp, avfallshantering, parker, begravningsverksamhet och måltidsservice. Som handläggare inom vår förvaltning har du chansen att utvecklas och göra skillnad för andra. Vår verksamhet är i ständig utveckling för att forma framtidens Tranås. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet! ARBETSUPPGIFTER Som handläggare arbetar du självständigt med ärendehandläggning inom kommunens ansvar för begravningsverksamhet enligt begravningslagen (BL) och andra tillämpliga regelverk. Rollen omfattar kvalificerat handläggningsarbete med fokus på rättssäkerhet, dokumentation, kundbemötande och stöd till beslutsfattare inom myndighetsutövning. Tjänsten utgör en nyckelroll i arbetet med att säkerställa likabehandling, god service och korrekt tillämpning av lagstiftningen inom området. Det dagliga arbetet kommer bestå av att: Handlägga ärenden inom gravrätt, gravsättning, gravvårdsritningar och medling enligt begravningslagen. Förbereda beslutsunderlag till enhetschef enligt gällande delegationsordning. Kommunicera med allmänhet, anhöriga och andra aktörer i frågor som rör begravning och gravplatser. Ajourhålla och arbeta i digitala kart- och registersystem (GIS). Samverka med kollegor inom tekniska avdelningen, administration och drift. Dokumentera ärenden rättssäkert enligt förvaltningslagen och kommunens riktlinjer. Vara delaktig i utveckling av rutiner, digitalisering och kvalitetsarbete inom verksamheten. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom juridik, offentlig förvaltning, samhällsvetenskap eller motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av administrativt arbete och kvalificerad ärendehandläggning, gärna inom offentlig sektor/statlig myndighet. B-körkort är krav för tjänsten samt mycket god digital vana då arbetet till största del utförs med digitala verktyg och i flertalet system. Du har en god förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Det är meriterande med erfarenhet av begravningsverksamhet eller arbete enligt begravningslagen samt erfarenhet av arbete inom serviceyrken eller med kundbemötande som en central del av uppdraget. Vi ser vana att arbeta med GIS-system och digitala register som meriterande. Tidigare arbete med myndighetsutövning eller beslutsstöd i kommunal eller statlig verksamhet är också meriterande. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara: Serviceinriktad: Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar för kollegor och kunder. Samarbetsorienterad: Du värdesätter samarbete högt, och bidrar med energi och glädje i teamet, samtidigt som du ser varje individ och skapar goda relationer. Du anpassar dig för att nå fram och har ett prestigelöst förhållningsätt. Engagerad och initiativtagande: Du förblir motiverad och effektiv trots svårigheter och hinder och arbetar på tills projekt är avslutade eller resultaten uppnådda. Du tar initiativ till nya arbetsuppgifter inom ramen för ditt uppdrag och har en vilja att utvecklas i takt med digitala och webbaserade lösningar. Strukturerad och noggrann: Du har en stark känsla för ordning och noggrannhet och det kommer naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du följer upp och återkopplar för att möta förväntningar hos motparten. Du skapar tydliga processer i ditt arbete och slutför det som du påbörjat. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning med tillträde snarast eller efter överenskommelse. Sysselsättningsgrad 100 %. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer kommer påbörjas efter semestern i vecka 32-33. Varmt välkommen med din ansökan!
Tranåsbostäder AB Tranåsbostäder har värnat om Tranås i över 70 år genom att bygga och förvalta fastigheter där livet kan bo, växa, förändras och utvecklas. Vi tillhandahåller bostäder och lokaler för livsviktiga verksamheter såsom skola och äldreomsorg. Vi skapar trygga hem där människor trivs och mår bra. Att vi kan bidra med trygghet och rum för livet, från födseln till ålderns höst, det känns bra i magen. Tranåsbostäder ingår i den kommunala kommunkoncernen Tranås Stadshus AB. Idag är vi nästan 30 personer som tillsammans arbetar för att våra hyresgäster ska trivas, samtidigt som vi arbetar utifrån affärsmässiga villkor. Bolagets fastighetsbestånd består av kommunala verksamhetslokaler, bostäder och kommersiella lokaler. Sedan 2021 är Tranåsbostäder en koncern med flera dotterbolag. Ekonomiavdelningen på Tranåsbostäder består idag av 4 personer och vi söker nu ytterligare en kollega till vår nyinrättade tjänst, för att stärka och utveckla ekonomifunktionen. Läs mer om Tranåsbostäder på www.tranasbostader.se Om tjänsten Ekonomiavdelningen jobbar brett och stöttar verksamheten inom ekonomiområdets alla delar. Stort fokus ligger på att utveckla interna arbetssätt och på att öka förståelsen kring ekonomiska frågor i hela organisationen. Som redovisningscontroller på Tranåsbostäder erbjuds du möjligheten att kombinera vardagsnära ekonomiarbete med ett viktigt ansvar i utvecklingen av arbetssätt och processer. Du blir en del av ett härligt gäng med familjär känsla som hanterar ett stort fastighetsbestånd och en omfattande ekonomi. Du får ett brett ansvar där du både leder det operativa redovisningsarbetet och ansvarar för tre medarbetare på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till ekonomichefen och jobbar nära henne i såväl vardagsnära som utvecklingsorienterade frågor. Din roll får en central betydelse i den dagliga ekonomifunktionen. Du ansvarar för helheten i bokslutsprocessen, redovisningens kvalitet och struktur – och driver samtidigt förbättringsinitiativ för att utveckla arbetssätten. Dina arbetsuppgifter/ansvarsområden kommer främst att innebära: · Operativt redovisningsansvar och kvalitetssäkring av bokslutsprocessen · Driva utveckling av arbetssätt och rutiner för att effektivisera ekonomiarbetet · Personalansvar för tre självgående kollegor · Delaktighet i budget- och prognosarbete samt upprättande av bokslut · Bidra i det strategiska arbetet kring ekonomiavdelningens funktion Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av redovisning samt del- och helårsbokslut. Du har även kunskap om budget- och prognosarbete. Vidare har du en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning och god vana av att arbeta i ekonomisystem och Excel. Har du dessutom akademisk examen inom ekonomi samt erfarenhet av fastighetsekonomi är det meriterande. Som person är du en balanserad kombination av driv och eftertänksamhet – du vill framåt men värnar om kvalitet och sammanhang. Du är analytisk, strukturerad och samtidigt nyfiken och handlingskraftig. Du trivs i ett öppet klimat där det är naturligt att be om hjälp och dela med dig av din kunskap. Du tycker om att arbeta nära verksamheten och ser vikten av goda relationer och kommunikation i ditt ledarskap. Du trivs med att arbeta nära verksamheten, gillar att förbättra och strukturera, och har ett intresse för både siffror och människor. Arbetet kräver en god pedagogisk förmåga och ett stort engagemang i att skapa förståelse och struktur i ekonomiska frågor. Vad erbjuder vi? På Tranåsbostäder erbjuder vi en god gemenskap och stora utvecklingsmöjligheter. Vår verksamhet genomsyras av våra värdeord – kundnära, trygghet, gemensamt och framåtanda. Vi månar om att alla som jobbar hos oss ska må bra och satsar på såväl friskvård som en god möjlighet att balansera jobb och fritid. Du får stor frihet att styra ditt eget dagliga arbete och ingen dag är den andra lik. Hos oss blir du en viktig del i vårt gemensamma arbete att skapa skillnad ute hos kund och bygga Tranåsbostäders framtid. Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Under v.29–31 kommer inget urval att ske i processen och vi kommer ha begränsad möjlighet att svara på frågor under denna period. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Kristina Lind och nås på 0767-781513 eller på [email protected] Anastasia Almasidis och nås på 0790984164 eller på [email protected] Väl mött! Unik Resurs Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag. Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! Relaterade taggar: #LI-Onsite
OM ARBETSPLATSEN Barn och utbildningsförvaltningen i Tranås ger barn och unga en värdefull start i livet. Vi ansvarar för förskoleverksamhet, förskoleklass och grundskola, fritids, gymnasium, anpassad grund- och gymnasieskola, elevhälsa och resursteam. Vårt mål är att erbjuda en inkluderande, trygg och utvecklande miljö där elever och medarbetare trivs. Genom att bli en del av vår förvaltning får du möjligheten att vara med och påverka och göra Tranås till en ännu bättre skolkommun. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet i Tranås kommun. Fröafallsskolan är en F-6 skola belägen mitt i Fröafalls-Toståsområdet. Här går ungefär 320 elever och skolans läge erbjuder närhet till naturen och säker skolväg. På Fröafallsskolan finns grundskola, fritidshem samt en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp. ARBETSUPPGIFTER Undervisning i idrott och hälsa för elever i åk. 4–6. Du kommer även att undervisa i vår kommunövergripande resursskola Frö1. Som lärare kommer du planera och strukturera din undervisning efter styrande läroplan. I uppdraget ingår ett nära samarbete med arbetslaget, andra idrottslärare samt övrig personal på skolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad lärare med behörighet att undervisa i idrott och hälsa åk. 4–6. Har du erfarenhet av tidigare arbete inom skolmiljö är det meriterande men inget krav. För att passa i denna roll tror vi dessutom att du är/har: Kommunikativ och tydlig: Du kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp. Strukturerad: Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Är noggrann och väl medveten om verksamhetens mål. Lägger stor vikt vid att man lever upp till dessa. Samarbetsförmåga: Du arbetar bra med elever, lärare och vårdnadshavare. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Flexibel: Elevens bästa är alltid i fokus och ditt förhållningssätt präglas av att se möjligheterna i förändringar. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och är trygg i din roll. Du arbetar bra självständigt såväl som i team. Relationsskapande: Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och mognad. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Varmt välkommen med din ansökan!
Nu söker vi en engagerad jobbcoach! Vi söker nu en jobbcoach till vårt kontor i Tranås. Erfarenhet av uppdraget Rusta och Matcha är ett krav för denna tjänst. Är du en lyhörd och målinriktad person som vill skapa positiv förändring för människor? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som är intresserad av människor och drivs av att coacha, stärka och utveckla andra. Du arbetar inom ramarna för tjänsten ”Rusta och Matcha” där visionen är att minska arbetslösheten och utanförskapet. Din coachning sker både genom individuella samtal och på gruppnivå genom föreläsningar samt workshops. Arbetet innebär också att nätverka med företag och arbetsgivare, för att matcha befintliga rekryteringsbehov med dina deltagares kompetenser. En meningsfull och varierande tjänst där du verkligen kan göra skillnad för människor! Dina främsta arbetsuppgifter Genomföra individuella coachningsamtal Kartlägga deltagares kompetenser, styrkor och behov Stötta i jobbsökandets praktiska delar (t.ex. CV och personligt brev) Planera och genomföra gruppaktiviteter för arbetssökanden Skapa kontakt och nätverka med arbetsgivare Administrera och rapportera enligt Arbetsförmedlingens riktlinjer Erfarenhets- och utbildningskravAlternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar Rekrytering Omställningsarbete för arbetssökande Studie- och yrkesvägledning Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor Arbete med social- och gruppsykologi Karriärvägledning (Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre år). För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du är flerspråkig och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
AUTOMATIONSELEKTRIKER TILL SEALED AIR ARBETSUPPGIFTER Som automationselektriker på Sealed Air kommer du i huvudsak att arbeta med förebyggande och avhjälpande underhåll i syfte att eliminera och proaktivt minska störningar i företagets produktionsanläggningar. Utgångspunkten i ditt arbete är att sträva efter kvalitet och effektivitet i alla led. För att uppnå företagets mål krävs noggrannhet och effektivitet i kombination med en förståelse för kundens behov. Utöver detta kommer du bl.a. att: Delta i arbete som rör utveckling, underhåll och daglig teknisk support för företagets tillverkningsprocesser. Arbete med förebyggande underhåll och systematisk felsökning vid verksamhetens linjer och utrustningar. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi ser att du som söker har ett genuint teknikintresse och lockas av att arbeta med förbättringsarbete i en teknologisk och utvecklingsinriktad miljö. Som person är du nyfiken, engagerad och har lätt att ta egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och stödja andra. Dessutom ser vi att du har en god analyserande förmåga. Vidare söker vi dig med: Gymnasieutbildning eller motsvarande inom el/automation samt relevant arbetserfarenhet från industri, gärna processindustri. God samarbetsförmåga. Goda kunskaper i svenska, så väl muntligt som skriftligt. Kunskaper i engelska är meriterande men inget krav. OM TJÄNSTEN Tjänsten som Automationselektriker är en direktrekrytering där du blir anställd av Sealed Air. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Tranås Folktandvård Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt? Som klinikchef på Folktandvården i Tranås blir du en nyckelperson i vårt viktiga folkhälsouppdrag. Här kliver du in i en modern och välutrustad klinik med nio behandlingsrum, och ett engagerat team om 16 medarbetare. Som klinikchef hos oss får du möjlighet att leda, utveckla och inspirera – samtidigt som du är en del av något större. Med fokus på att arbeta i ett Folktandvården bygger vi en sammanhållen organisation där vi delar kunskap, stöttar varandra, hjälper varandra och arbetar utifrån Region Jönköpings läns gemensamma värderingar: helhetssyn, handlingskraft och engagemang. Tranås erbjuder på det bästa av två världar – småstadens närhet och gemenskap i kombination med goda pendlingsmöjligheter till större städer. Här finns alla förutsättningar för ett meningsfullt ledarskap i en miljö där både människor och verksamhet får växa. Läs mer om vår klinik här (https://www.rjl.se/Folktandvarden/jobba-hos-folktandvarden/att-jobba-hos-oss/titta-in-pa-vara-kliniker/jobba-pa-vetlanda-folktandvard/)! Rollen som klinikchef I rollen som klinikchef ansvarar du för klinikens verksamhet, personal och ekonomi. Tillsammans med klinikkoordinator utgör ni klinikledningen och bedriver utvecklings- och förändringsarbete, verksamhetsplanering och uppföljning. Som chef utövar du ett nära ledarskap där du stöttar, coachar och utmanar dina medarbetare för att ni tillsammans ska nå verksamhetens mål. Utöver arbetet som klinikchef ingår också arbete inom din odontologiska profession på kliniken. Som chef utövar du ett engagerande ledarskap där du hjälper dina medarbetare att växa i syfte att tillsammans kunna nå verksamhetens mål. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, kvalitetsmedvetenhet och viljan att bidra till ett gott arbetsklimat. Din blivande arbetsplats Tranås Folktandvård är en klinik som kännetecknas av en stor passion för arbetet och patienterna. På denna mellanstora klinik arbetar 16 engagerade medarbetare. Din profil Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens tandvård. Tillsammans med din klinikkoordinator kommer du att leda och utveckla Vetlanda Folktandvård som en del i Ett Folktandvården. I ditt ledarskap är du kommunikativ, trygg och lyhörd. Vi söker i första hand dig som har en odontologisk utbildning och som har flerårig klinisk yrkeserfarenhet inom din profession. Om du har tidigare chefserfarenhet ser vi det som positivt. Du är trygg i ditt ledarskap och kan självständigt prioritera och fatta beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig Inom Folktandvården finns goda möjligheter till erfarenhetsutbyte med klinikchefskollegor via regelbundna nätverk i olika slag. Som chef i Region Jönköpings län är du alltid en del i ett större sammanhang där ni möts och utvecklas tillsammans. Du har stöd från din närmaste chef samt Folktandvårdens stödfunktioner; IT, ekonomi, HR, kommunikation- och marknad samt dentalservice vilket skapar goda förutsättningar för att lyckas med uppdraget. Tjänsten som klinikchef är ett tidsbegränsat tillförordnande med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och start sker enligt överenskommelse. Förordnandet bygger på en grundanställning inom din odontologiska profession på Folktandvården Region Jönköpings län. Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/) Har du frågor om tjänsten? Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta tandvårdschefen för allmäntandvården Angelica Nilsson Andersson på telefonnummer 073-419 98 91 eller mail [email protected]. Svarstid kan bli något fördröjd under semestertid. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Vår rekryteringsprocess Sista ansökningsdag är den 2025-08-24. Vi tillämpar löpande urval. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag. Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/
Om tjänsten: Nagelsalong Ly Lashes & Nails i Tranås söker en erfaren nagelterapeut till vårt team! Vi söker dig som: - Har erfarenhet inom nagelbranschen. -Är effektiv, noggrann och stresstålig. -Har god känsla för service och kundbemötande. -Är självständig och ansvarfull. -Meriterande om du kan fransförlängning och kan börja arbeta omgående. Om oss: Salong Ly Lashes & Nails är en väletablerad salong som ligger mitt i centrala Tranås. Vi har funnits i drygt 8 år och har en stabil kundkrets. Vi sätter stort fokus på kundservice och en god arbetsmiljö. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 59 jobb