Farmaceut till Kronans Apotek i Tranås

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i Tranås Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Tranås. Apoteket är beläget på Storgatan, mitt i stadskärnan. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 4 farmaceuter samt 3 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 08:30-18 på vardagar samt 10-14 på lördagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, eller enligt överenskommelse, och du välkomnas till apotekschef Nathalie Mehdic team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Nathalie Mehdic på telefonnummer 070-1981260 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Färdtjänstförare

Vi söker färdtjänstförare med stationering i Tranås, Mjölby, Boxholm eller Ödeshög. Vi söker både hel o deltid. B-körkort och Taxiförarlegitimation krävs. Hel eller deltid. Tjänsten avser semestervikarie fram till 240830.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Projekt- och förvaltningsledare ERP/IT

Rollen Som Projekt- och Förvaltningsledare handlar ditt uppdrag om att identifiera, driva och leda implementations- och förbättringsprojekt inom OEM Core Solution, floran av våra paketerade systemlösningar som koncernen använder. Du kommer ha kontinuerlig kontakt med bolagen i Sverige och internationellt, ansvara för projektplaner, utse projektteam, planera och samordna tester och säkerställa att projektet levereras i tid och inom budget. Vidare håller du i workshops och utbildningar för nyckelanvändare i koncernen och skapar förutsättningar för att hantera våra lösningar så effektivt som möjligt. I rollen ingår även att vara kravställare gentemot systemleverantörerna, driva förvaltningsarbete, dokumentationshantering, processförbättringar och säkerhetsarbetet framåt. Du ingår i ett tight sammansvetsat team på huvudkontoret i Tranås och du rapporterar till ERP-Chef. Resor till de olika bolagen inom och utanför Sverige förekommer. Din profil Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området och/eller arbetar i en projektledande roll. Du har ett stort tekniskt intresse, god kunskap inom olika system och har du dessutom arbetat med SAP sedan tidigare är det starkt meriterande. Du behärska svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Har du internationell erfarenhet är det ett starkt plus! För att lyckas i rollen är du en engagerad och kommunikativ person som trivs att arbeta i en variationsrik vardag med många olika kontaktytor. Du har förmågan att skapa goda relationer, är pedagogisk. Vi är ett tight sammansvetsat team som hjälps åt och vi hoppas att du likt oss värdesätter detta. Vidare är du en person som har lätt för att förstå processer och triggas av att projektledning och att driva förbättringsarbete. Vi erbjuder OEM International arbetar kontinuerligt med att utveckla attraktionskraften som arbetsgivare både för befintliga och framtida medarbetare. Vi satsar mycket på kompetensutveckling och är måna om att du som medarbetare ska känna det, på riktigt. Din vardag kommer präglas av variation och det finns goda möjligheter för dig att forma rollen och växa utefter dina egna intressen samt koncernens behov och målsättningar. Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Elin Dresch 072 214 23 87 alternativt Jennifer Djureholt på 070-209 16 93. Vi välkomnar ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan. Dock senast den 26/5. Varmt välkommen att bli en del av oss! Om OEM International OEM International AB är en av Europas ledande teknikhandelskoncerner inom industriella komponenter och system i norra Europa, östra Centraleuropa, Storbritannien, Irland och Kina. Koncernens bolag erbjuder en hög teknisk kompetens och ett brett produktsortiment till fler än 30 000 kunder. Verksamheten bedrivs i 34 rörelsedrivande enheter i 15 länder. 2023 omsatte koncernen 5,1 MDR SEK och hade 1054 anställda med huvudkontor i Tranås. OEM International AB:s aktie är noterad på Nasdaq Nordic Mid Cap. På moderbolaget Se mer på www.oem.se.

1 maj 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Tjäna 30 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Proxytel för att tjäna 30 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 30 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 30 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Proxytel för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Säljare till Batteripoolen

Har du ett intresse för försäljning och är redo att ta ett nästa steg i din karriär? Då är det stor chans att du är precis den vi letar efter. Batteripoolen fortsätter att växa och nu har det blivit dags att stärka vårt team med ytterligare en Säljare. Riktigt kul tycker vi! Om företaget Batteripoolen representerar flera av världens ledande tillverkare av batterier och strömförsörjningsprodukter. Vi fungerar som deras sälj, marknads och logistikfunktion på den svenska marknaden. Vi har haft en stark tillväxt de senaste åren tack vare vår unika produktbredd och höga kompetens inom vårt segment. Batteripoolen är en del av börsnoterade OEM International. Läs mer om oss på www.batteripoolen.se Dina arbetsuppgifter Välkommen till oss på Batteripoolen! Vi är ett glatt gäng om 20 personer varav de flesta av oss sitter på vårt huvudkontor i Tranås. Vi erbjuder ett stimulerande försäljningsarbete med spännande varumärken och produkter där du med ditt engagemang skapar affärer genom att bygga relationer med både nya och befintliga kunder. Du planerar, genomför och följer självständigt upp ditt arbete vilket består av att boka och genomföra kundbesök, sluta avtal samt att ge rådgivning till kunder. Tjänsten innebär ca 80-100 resdagar/år i distriktet som kommer vara Stockholm/Mälardalen ner mot Östergötland. Lämplig placeringsort för tjänsten är på huvudkontoret i Tranås alternativt på kontoret i Stockholm. Du ingår i ett team bestående av 5 kollegor och rapporterar direkt till säljchef. Din profil Vi vill jobba med dig som har något eller några års arbetslivserfarenhet, extra glada blir vi om du har bakgrund eller intresse inom teknik eller fordon. Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inget krav, vi tror nämligen på att investera i våra medarbetare och du kommer att få tillgång till gedigen utbildning. För att vara lyckosam i rollen krävs goda språkkunskaper i svenska och engelska samt god vana i Microsoft Office-programmen (främst Outlook, Excel, PowerPoint). B-körkort är ett krav. Vi letar efter dig med stort engagemang och vilja att utvecklas, både personligt och professionellt. Du får energi av att knyta många kontakter och har ett intresse för affärer. Och allra viktigast – tycker det är kul. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi tror att du är ansvarstagande, social och har förmågan att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser fram emot att välkomna dig till ett tekniskt framåtlutat företag där glädje, energi och en genuin och familjär anda kännetecknar vår kultur. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Batteripoolen med Skill. Du är välkommen med din ansökan på skill.se. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Olivia Cedervall på 036-18 83 03 alternativt [email protected] alternativt Linda Algeskog på 036-18 82 96, [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

30 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Sustainability Manager till European Furniture Group

EFG European Furniture Group designar, utvecklar och producerar möbler för kontor och offentliga miljöer under varumärkena EFG och Savo. EFG erbjuder ett komplett utbud av flexibla och hållbara möbler för alla typer av arbetsmiljöer. Savo är vårt premiumvarumärke för kontorsstolar. Våra produkter säljs via auktoriserade återförsäljare, partners och interiörspecialister. Våra kärnmarknader är Sverige, Norge, Danmark och Finland. Idag kombinerar vi outsourcad komponentproduktion med egen produktion, montering och logistik i Tranås, Sverige. Läs mer om oss och våra produkter på www.efg.se samt www.savo.com . Är du intresserad av en yrkesroll inom hållbarhet där du får vara med och påverka European Furniture Groups framtida klimatavtryck? Då är det kanske dig vi söker! Som Sustainability Manager hos EFG samarbetar du med hela företaget och våra leverantörskedjor med stöd från ledningsgruppen. Vi söker dig som trivs med att arbeta både operativt och strategiskt i samarbete med interna och externa intressenter.   Vem vi söker Vi har redan kommit långt i vårt hållbarhetsarbete och anses vara ledande i vår bransch. Nu behöver vi någon som kan fortsätta driva arbetet framåt, hålla ihop området samt styra och följa upp våra hållbarhetssatsningar. Vi söker en person med stark drivkraft, god kommunikationsförmåga och ett effektivt och strukturerat arbetssätt. Rollens fokusområden Du kommer att samarbeta med hela organisationen och rapporterar till vår produktutvecklingschef.   Som Sustainability Manager kommer du att ha tre huvudområden:  * Hållbarhet kopplat till våra produkter och leveranskedjor * ISO-systemen för kvalitet (9001) och miljö (14001) * Stötta organisationen i hållbarhetsfrågor Ytterligare ansvarsområden, beroende på din profil och erfarenhet, kan innefatta styrning av kvalitetsprocesser så som: * Lagbevakning arbetsmiljö * Kontaktperson mot Tranås kommun och andra externa intressenter inom Q/E * Arbetsmiljöansvar / Skyddskommitté och skyddsronder * Brandskyddsansvarig Din bakgrund Du har förmodligen en utbildning inom hållbarhet eller miljövetenskap på högskole- eller universitetsnivå och har en liknande roll med motsvarande krav idag. Erfarenhet från möbelbranschen är ett stort plus, men huvudsaken är att du kan nyttja din arbetslivserfarenhet inom hållbarhetsområdet och kombinera det med kvalitetsaspekter. Du har erfarenhet av att upprätta långsiktiga strategiska planer utifrån uppsatta mål samt driva och implementera förändring tvärfunktionellt genom hela organisationen. Du besitter goda kunskaper i kvalitets- och hållbarhetssystem. Du har lätt för att förstå olika sammanhang och kan prioritera och balansera såväl akuta behov som framtida utmaningar. Du är dessutom bra på att bygga relationer och har en pragmatisk inställning till problemlösning och implementering.   För att passa in i vårt team bör du ha en hög arbetsmoral, ett nyfiket sinne samt vara resultat- och lösningsorienterad. Din analytiska och administrativa förmåga gör att du kan dra slutsatser om vilka aktiviteter som bör initieras, genomföras och följas upp. Du har goda systemkunskaper och god kunskap inom program som Excel, Word och PowerPoint.   Bra att veta * Arbetsortens placering är flexibel, men helst i närheten av våra kontor i Tranås eller Göteborg. * Sista dagen för ansökan är 31 maj 2024. * Urvalsprocessen sker löpande.   Så ansöker du Om du gillar det du har läst och tycker att du är en bra kandidat - vänligen ansök via länken på vår karriärsida: https://www.efg.se/en/contact/work-at-efg/  eller skicka din ansökan till [email protected].   Vill du veta mer om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss!   Kontaktpersoner Rekryteringsansvarig: Andreas Mattisson [email protected] Rekryteringskoordinator: Carina Enell [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rekryterare till Tranås kommun

Att Tranås ligger nära gränsen till Östergötland med närhet till flera större städer, men ändå i Småland, märks tydligt. Med sitt läge har Tranås alltid varit en given handelsstad, fylld med drivna entreprenörer med en stadig fot i den småländska myllan. I Tranås kan du bo och verka tryggt – med närhet till varandra, naturen, skolan och fritidsaktiviteterna. Här blir det mer tid över till det som du tycker är viktigt i livet. Är du en utåtriktad och driven person som vill vara med och bidra till god service för våra kommuninvånare? Då har vi tjänsten för dig! OM ARBETSPLATSEN Bemanningsservice uppdrag är bemanning av timvikarier inom äldreomsorg, stöd och omsorg, barnomsorg, fritidsverksamhet, förskoleklass och grundskola årskurs 1–6. Bemanningsservice består av chef, bemanningsassisteter och poolpersonal. Nu söker vi en rekryterare med huvudsakligt uppdrag att rekrytera och administrera rekryteringsprocessen för timvikarier inom dessa områden. Du kommer få en viktig och givande roll där du är med och stärker kompetensförsörjningen för Tranås kommun samtidigt som du möter många olika människor varje dag. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget innebär en tät dialog med chefer inom verksamheterna för att samordna behov av timvikarier och sommarvikarier. Du kommer ansvara för administrering av ansökningshandlingar och rekryteringsprocessen av vikarier samt ordna behörigheter i system samt intagandet av övriga dokument som till exempel belastningsregister. Du kommer även sammanställa utvärdering av arbetsplatserna och sommarvikarier. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom området alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god digital vana.  För att passa i rollen tror vi dessutom att du är/har: Strukturerad och noggrann: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Ser till att beslutade processer efterlevs. Självgående: Har ett starkt självledarskap och har mod att agera efter sin egen övertygelse. Uthållig: Förblir motiverad och e­ffektiv trots bakslag och besvikelser. Arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda. Trivs med att arbeta i högt tempo. Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Kommunikativ: Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och social kompetens. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad: 100 %. Tillträde i augusti. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Tjäna 30 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Proxytel för att tjäna 30 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 30 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 30 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Proxytel för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024