På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som sommarvikarie på 80% hos en av våra kunder bosatt strax utanför Lilla Edet. Det finns även möjlighet att arbeta som timvikarie både före och efter sommaren. Tjänsten innebär arbete enligt en fast schemarad, med arbetspass förlagda under dag och kväll samt arbete varannan helg. Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktion så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en glad kille på 13 år som bor med sin familj utanför Lilla Edet. Han är rullstolsburen och behöver en assistent som kan hjälpa honom med all sin omvårdnad i vardagen. Vidare tycker vår kund om djur, film och att vara ute i naturen. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi ser att du som söker är en glad och positiv person. Du delar kundens intressen av djur, film och att vara ute i naturen. Då arbetsplatsen är i kundens hem krävs det även att du är lyhörd, noggrann, ansvarsfull och initiativtagande. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet Ej pälsallergiker då djur finns i hemmet Sysselsättningsgrad: 80%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Högskolan Väst söker universitetslektor i additiv tillverkning Tjänsten som universitetslektor ligger inom Avdelningen för maskinteknik vid Institutionen för ingenjörsvetenskap vid Högskolan Väst. Denna avdelning utgör en viktig pelare i Högskolan Västs kompletta akademiska miljö inom produktionsteknik. Den består av cirka 70 forskare, forskningsingenjörer och doktorander och bedriver forskning kring tillverkningsprocesserna svetsning, additiv tillverkning (AM) i metal och termisk sprutning med det övergripande målet att förbättra kvalitet, effektivitet och minska miljöpåverkan. Forskningsanläggningen Produktionsteknik har toppmodern utrustning, inklusive AM-system för laserstråle, elektronstråle och ljusbåge för metaller i form av tråd, blåst pulver och pulverbädd. Den har också ett välutrustat laboratorium för materialkarakterisering med bl. a. elektronmikroskopi, materialprovning och fysisk simulering (Gleeble). Forskning inom AM bedrivs huvudsakligen experimentellt och genom modellering och simulering för att förstå, utveckla och förbättra processer, processövervakning och -kontroll, mikrostruktur och mekanisk prestanda för en mängd olika metallegeringar. Denna tvärvetenskapliga och samarbetsinriktade forskning kännetecknas av nära samarbete med industrin och är till stor del externt finansierad. Arbetsuppgifter: Dina ansvarsområden kommer att innebära deltagande i pågående forskningsprojekt och att aktivt säkra finansiering för framtida projekt, både för dig själv och för andra (doktorander, postdoktorer). Forskningens fokus är additiv tillverkning med pulverbäddsteknik med tonvikt på avancerade material som titanlegeringar, nickelbaserade superlegeringar, stål och aluminiumlegeringar. Vi förväntar oss en blandning av kreativitet, fokus, självständighet och initiativförmåga, i kombination med samarbetsförmåga. Du kommer att engagera dig i projektledning i viss utsträckning. Som lärare förväntas du undervisa på all nivåer och handleda examensarbeten. Behörighetskrav för anställning som universitetslektor: - Visad pedagogisk skicklighet (4 kap. 4 § HF). Sökande som saknar pedagogiska meriter från en akademisk miljö ska ha kompetens likvärdig med högskolans behörighetskrav, dock kan den ha uppnåtts på annat sätt än inom den akademiska miljön. - Genomgången högskolepedagogisk utbildning om minst tio veckor eller motsvarande kompetens. Om högskolepedagogisk utbildning saknas kan anställning ändå ske under förutsättning att den anställde genomför utbildningen under anställningens två första år. Sökande förväntas kunna undervisa på svenska inom två år efter anställningen. - Avlagd doktorsexamen inom maskinteknik, företrädesvis med inriktning additiv tillverkning och/eller materialvetenskap, eller motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen (4 kap. 4 § HF). För denna anställning krävs dessutom: - Goda meriter inom högkvalitativ, oberoende vetenskaplig forskning. - Goda meriter gällande framgångsrika ansökningar och en del av dessa ska ha gjorts i samarbete med industripartners. - Dokumenterad erfarenhet av additiva tillverkningsprocesser för pulverbäddsfusion. - Dokumenterad erfarenhet av metallegeringar som t.ex. Ti-legeringar och Ni-legeringar. - Dokumenterad erfarenhet av handledning av doktorander. - Dokumenterad erfarenhet av undervisning på grund- och avancerad nivå. - Utmärkta kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt. - God samarbetsförmåga. Meriterande för anställningen är erfarenhet av: - Att leda forskningsprojekt. - Forskning i samarbete med forskare. - Forskning i samarbete med industrin. - Undervisning på svenska. - Kursutveckling. - Handledning på grund- och avancerad nivå. Bedömningsgrunder: Särskild vikt fästes vid graden av vetenskaplig skicklighet, samt förmågan att självständigt utveckla forskning och utbildningsverksamhet i samverkan med kollegor och det omgivande samhället. Vid anställning av universitetslektor ska den pedagogiska skickligheten ägnas lika stor omsorg som prövning av andra behörighetsgrundande förhållanden. Vid bedömningen av skicklighet beaktas anställningens ämnesområde, ämnesbeskrivning och arbetsuppgifter. Övrigt: Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med provföreläsningar, arbetsprov, intervjuer och referenstagning. Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag. De underlag som inte kan skickas digitalt, exempelvis böcker och publikationer, ska märkas med referensnummer R 2025/127 och skickas i ett exemplar. För information kring utformning av ansökan, se Anvisning för utformning av ansökan som du hittar här https://www.hv.se/om-oss/arbeta-hos-oss/ Ansökan ställs till: Högskolan Väst HR 461 86 Trollhättan Sista ansökningsdag är 2025-08-11 If you want to learn more about the Swedish Academia please visit: https://sverigesungaakademi.se/en/publications/a-beginners-guide-to-swedish-academia/ Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss. Din roll som Service Advisor Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. Vem är du? Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi tror att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa • Trivs när det är ordning och reda och gillar att skapa struktur Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 - kan avslutas tidigare om lämplig kanditat hittas. På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 400 anställda och totalt 170 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare! Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete. Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss. Vilka är vi? Vår kultur är viktig för oss och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, vi söker nu en kollega som vill bli en del av vår gemenskap och precis som vi drivs av och delar våra värderingar: Win Together, Play Together, Grow Together and be Different Together. På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med stort intresse för både våra kunder och varandra. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas Omfattning: 50% arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-07-31 - kan avslutas tidigare om lämplig kanditat hittas. På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Observera att vi använder tester och bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Överby köpcentrum! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Amanda Vinnerholt på 0520-10610. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Kurator till Mini-Maria Norra – För ungdomars framtid i fokus Vill du göra skillnad i ungas liv? Brinner du för att arbeta med beroendeproblematik, spel om pengar och tvärprofessionell samverkan? Då är det dig vi söker! Mini-Maria Norra är en mottagning som riktar sig till ungdomar upp till 21 år och deras anhöriga, med behov av råd, stöd och behandling vid risk- eller skadligt bruk samt spel om pengar. Vi erbjuder lättillgänglig vård på primärvårdsnivå med ett helhetsperspektiv och starkt samarbete mellan yrkesgrupper som kuratorer, psykologer, sjuksköterskor och läkare. Vi är en relativt ny verksamhet, som växer och utvecklas – och nu söker vi en engagerad kurator till vårt team på huvudmottagningen i Trollhättan! Om arbetsplatsen Mini-Maria Norra är ett samarbete mellan kommunerna i Fyrbodal och Regionhälsan. Vi har huvudmottagningar i Trollhättan och Uddevalla, samt bemannar närmottagningar i flera kommuner för att vara lätt tillgängliga och möta ungdomarna där de är. Vårt arbete bygger på engagemang, samverkan och en stark vilja att se ungdomar växa. Denna tjänst är till huvudmottagningen i Trollhättan. Om tjänsten Som kurator hos oss kommer du att: Möta ungdomar och deras anhöriga i individuella samtal, rådgivning och behandling Arbeta systemiskt och lösningsfokuserat med MI som metodgrund Ansvara för dokumentation, behandlingsplaner och uppföljning Samverka nära med socialtjänst, skola, hälso- och sjukvård samt andra aktörer Dela kunskap och information om vår verksamhet till samverkanspartners Delta i mottagningens utåtriktade arbete och resa till ungdomar i deras hemkommuner (tjänstebil finns) Du kommer att jobba i team med sjuksköterska där ni gemensamt ansvarar för ärenden och utformar insatser utifrån ungdomens behov. En kväll i veckan har mottagningen kvällsöppet. Vi söker dig som: Är utbildad socionom, beteendevetare eller har annan likvärdig beteendevetenskaplig högskoleutbildning Har erfarenhet av behandlingsarbete, gärna med ungdomar inom beroendeområdet Trivs med att bygga relationer med ungdomar och deras anhöriga Har god samarbetsförmåga och är trygg i tvärprofessionella sammanhang Är flexibel, nyfiken och har ett reflekterande förhållningssätt Erfarenhet av dokumentation är ett plus - Har B-körkort (krav) då det förekommer mycket resor Meriterande: Vidareutbildning i MI Utbildning i HAP/CPU, CRA eller A-CRA Erfarenhet av arbete i integrerade mottagningar med tvärprofessionellt teamarbete Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Då det är semestertider kan rekryteringsprocessen dra ut på tiden Vill du vara en del av vårt viktiga arbete för ungas hälsa och framtid? Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.
Vill du kombinera din passion för försäljning med ledarskap i en verksamhet där kaffeglädje står i centrum? Då kan rollen som Säljande Platschef hos JOBmeal vara helt rätt för dig. Här får du möjlighet att driva både affären och teamet framåt – med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Som Säljande Platschef till JOBmeals kontor i Trollhättan har du det övergripande ansvaret för både verksamhet och försäljning. Du ansvarar för det dagliga ledarskapet med fullt resultat- och personalansvar för ett team på tre medarbetare ute i fält och säkerställer att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att leverera förstklassig service till JOBmeals kunder. Rollen inleds med fokus på att ta ett aktivt ledarskap och skapa en stabil, välfungerande drift. Ansvarsområdet utökas successivt till att inkludera försäljning – där du identifierar nya affärsmöjligheter, bokar och genomför kundmöten samt presenterar behovsanpassade lösningar. Målet är att bygga starka, långsiktiga kundrelationer och driva JOBmeals tillväxt i regionen framåt. Summerat bär du ett helhetsansvar för både personal och försäljning, där du balanserar ledarskapet med att driva affärsutveckling och säkerställa att teamet levererar på högsta nivå. Du erbjuds - Ett mångsidigt arbete med stort eget ansvar - Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten - En arbetsplats där arbetsglädje, samarbete och passion står i fokus - Förmånsbil ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Aktivt bidra till den regionala utvecklingen och JOBmeals fortsatta framgång * Vara ett stöd och coach för teamet i det dagliga arbetet * Genomföra regelbundna avstämningar och följa upp teamets arbete och utveckling * Skapa, upprätthålla och bearbeta kontakten med lokala kunder * Arbeta med att utveckla affärerna och säkerställa en effektiv och lönsam verksamhet * Hantera administrativa uppgifter såsom resultaträkning och fakturahantering VI SÖKER DIG SOM - Har gedigen erfarenhet av försäljning inom B2B - Har erfarenhet av att arbeta i CRM-system - Har tidigare erfarenhet av personalansvar - Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet från verksamheter inom kaffe- eller kaffebranschen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kommunikativ - Målmedveten - Initiativtagande - Relationsskapande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET "JOBmeal är en ledande aktör inom vendingbranschen och arbetar för att skapa fantastiska fikastunder på arbetsplatser. Vi erbjuder hyra och service av kaffe- och vattenautomater samt tillhandahåller ingredienser till våra kunder. JOBmeal finns på 35 orter i Sverige och Finland och är en del av Jacobs Douwe Egberts, världens största dedikerade kaffeföretag." Läs mer om JOBmeal här!
Vi är en del av känd varumärke Diekten. På så vis kan ännu fler handla och äta god mat av högsta kvalitet till branschens bästa pris. För när vi växer, växer du. Jobbpitch Är du ett serviceproffs som vill vara med och bidra till fantastiska kundupplevelser? hjälper vi varandra att lyckas. Och vi växer tillsammans. Nu söker vi en engagerad butikssäljare. Din roll Som butikssäljare/ansvarig på butiken har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare/ansvarig får du arbeta varierat med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: • Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda • Säkerställa färskhet och slutdatum på varor • Hålla rent och fräscht i butiken • Betjäna kunder i kassan • Inventeringen av lager •Att gör beställningar • Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil Vi söker dig som vill vara en del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt. Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras och du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång • Du • Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att arbeta inom en serviceorienterad bransch och kan prata Urdu eller Hindi språk, eftersom vi säljer Indiska/Pakistanska varor därför att har vi stort kundbas av indisk och pakistansk befolkning. • Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar. • Du har fyllt 18 år och behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.
Ditt uppdrag I rollen som skolkurator arbetar du främst med att stödja elevernas psykosociala utveckling genom hälsofrämjande och förebyggande insatser. Du ingår i skolans elevhälsoteam och samarbetar nära med andra för att främja en trygg och utvecklande skolmiljö. Du kommer att bidra till utvecklingen av skolans elevhälsoarbete genom att arbeta med frågor som rör elevers välmående, psykiska hälsa och sociala situation. Proaktivt arbete med elever och att vara synlig ute i verksamheten är en viktig del av ditt arbete. Din relationella förmåga och förmåga att coacha elever i rätt riktning är avgörande för att kunna stödja dem på bästa sätt. I rollen ingår ansvar för uppföljning av elever med hög frånvaro samt utredningar av kränkningsärenden. Som skolkurator kan arbetsuppgifterna variera dagligen, och du behöver därför ha förmåga att snabbt kunna anpassa dig efter nya behov. Samtidigt är det viktigt att du kan erbjuda ett professionellt och empatiskt bemötande i alla situationer. För att ansöka vill vi att du har erfarenhet av arbete som kurator eller liknande psykosocialt arbete, gärna inom skolmiljö. är utbildad socionom (eller annan relevant utbildning). pratar flytande svenska och engelska. För att lyckas i rollen vet vi att du är har lätt att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor och att du på ett empatiskt och tryggt sätt kan kommunicera med dessa grupper. delar vår pedagogiska vision och har en god förmåga att samarbeta som en del av ett team. Har du arbetat i en internationell skolmiljö ser vi det som meriterande! Villkor Anställningsform: Tillsvidare, semestertjänst. Provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 70% . Tillträde: augusti 2025. Sista ansökningsdatum: 29 juni 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Högskolan Väst drivs av att göra skillnad. Genom vår utbildning och forskning vill vi bidra till innovation, en positiv samhällsutveckling och en hållbar värld. Vi är en modern högskola under stark utveckling. Vår profil arbetsintegrerat lärande (AIL) är en del av allt vi gör och att samverka med omvärlden är prioriterat för oss. Högskolan Väst har ett av landets högsta söktryck och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan har 13 000 studenter och över 700 anställda. Vårt attraktiva campus ligger centralt i Trollhättan och är en plats där kunskaper, idéer, kulturer och människor möts. Vi jobbar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi som arbetar på Högskolan Väst gör skillnad varje dag. Vill du också det? Högskolan väst söker handläggare med inriktning mot forskning, samverkan, lika villkor och hållbarhet vid Institutionen för individ och samhälle Institutionen för individ och samhälle är en av fyra institutioner vid Högskolan Väst och har drygt 150 anställda. Den övergripande profilen för Högskolan väst är Arbetsintegrerat Lärande (AIL), vilket bland annat innebär att både forskning och utbildning sker i nära samverkan med det omgivande samhället. Institutionen ger flera programutbildningar, bland annat lärarutbildning, socionomprogrammet, kandidatprogrammet i human relations och ett barn- och ungdomsvetenskapligt magisterprogram. Institutionens forskning är organiserad i fyra forskningsmiljöer: socialt arbete, HR, utbildningsvetenskap och ämnes- och yrkesdidaktik. Institutionens forskning är också en del i den högskolegemensamma forskningen i arbetsintegrerat lärande inom den https://www.hv.se/forskning/forskningsmiljoer/arbetsintegrerat-larande/. Vid institutionen bedrivs också praktiknära skolforskning i samverkan via den https://www.hv.se/om-oss/organisation/centrumbildningar/forum-for-skola-valfard-och-arbetsliv/utbildning-larande-forskning/?sq=ULF. Vid institutionen finns också https://www.hv.se/om-oss/organisation/centrumbildningar/forum-for-skola-valfard-och-arbetsliv/?sq=Forum för Skola, Välfärd och arbetsliv som är en tvärprofessionell mötesplats för samverkan och kompetensutveckling inom dessa områden. Arbetsuppgifter: Vill du arbeta med att skapa goda förutsättningar för forskning inom samhällsviktiga områden? Nu söker vi en vikarierande handläggare som stöttar ledningsgrupp och forskare på institutionen för individ och samhälle med såväl vardaglig administration som större utvecklingsprojekt. I rollen som handläggare kommer du att arbeta med forskningsstöd, forskningskommunikation och samverkanskommunikation för institutionens forskningsgrupper och samverkansarena Forum för Skola och välfärd samt för institutionens övriga verksamhet. I rollen ingår också att ta ett särskilt samordningsansvar för institutionens arbete med lika villkor och hållbarhet. I uppgifterna ingår även att i samråd med prefekt, biträdande prefekt, avdelningschefer och forskningsgruppsledare schemalägga och kalla till möten och seminarier, vara sekreterare i möten och bereda olika underlag. I rollen ingår också att delta i institutionens ledningsgruppsarbete. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Handlägga och samordna beslutsprocesser och beslutsunderlag för forskning Kommunicera forskningsrelaterade utlysningar, ansökningar och beslut Medverka till institutionens nyhetsbrev, med särskilt ansvar för forskning och samverkan Webbredaktör och uppdatering av websidor om forskning Samordning kring populärvetenskapliga rapporter Bokning, mötesförberedelser & anteckningar för forskningsrelaterade möten Samordning och mallar för forskargruppers planering/fördelning av forskningsmedel Samordning vid forskningsuppdrag & för tredjepartsdoktorander: kontaktyta för forskare & uppdragsgivare, samordning av kalkyl och avtalsskrivande Institutionens samordnare, samarbete med övriga arbetsenheters samordnare & HV:s miljösamordnare Processleda & sammanställa årlig riskanalys & åtgärder för arbetet med lika villkor För denna anställning krävs: - Samhällsvetenskaplig examen med relevans för arbetsuppgifterna, exempelvis med inriktning mot offentlig förvaltning, genusvetenskap, statsvetenskap eller kommunikation - Erfarenhet av serviceinriktat och/eller rådgivande arbete - God IT-kompetens och förmåga att hantera ett flertal olika IT-system - Lyhördhet och flexibilitet - God förmåga att strukturera och prioritera eget arbete samt skapa tydliga processer för andra - Noggrannhet och god analysförmåga Meriterande för anställningen är: - Magister- eller masterexamen - Erfarenhet av forskning och/eller forskningsadministration - Erfarenhet av att arbete med administrativt stöd i högre utbildning - Kompetens i informationsförvaltning, offentlighet/sekretess och GDPR - Kunskap om eller erfarenhet av arbete med jämställdhetsintegrering, lika villkor och/eller hållbar utveckling - Erfarenhet av ekonomiadministration och enklare budgethantering Övrigt: Anställningen är ett vikariat på 1 år med stor möjlighet till förlängning då nuvarande medarbetare blir tjänstledig för doktorandstudier. I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med arbetsprov, intervjuer och referenstagning. Ansökan görs digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag. De underlag som inte kan skickas digitalt, exempelvis böcker och publikationer, ska märkas med referensnummer R 2025/132 och skickas i ett exemplar. För information kring utformning av ansökan, se Anvisning för utformning av ansökan som du hittar här https://www.hv.se/om-oss/arbeta-hos-oss/ Ansökan ställs till: Högskolan Väst HR 461 86 Trollhättan Sista ansökningsdag är 2025-06-29 If you want to learn more about the Swedish Academia please visit: https://sverigesungaakademi.se/en/publications/a-beginners-guide-to-swedish-academia/ Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer