Lärare i NO/Teknik/Matematik sökes till Sommarhemsskolan 7-9

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Beskrivning Sommarhemsskolan ligger i Uddevallas södra delar, nära till staden, havet och skogen. Skolan är relativt nyrenoverad och är därför välutrustad med möbler, utrustning och läromedel (digitala såväl som analoga, beroende på ämne). Varje arbetslag disponerar lektionssalar, grupprum, uppehållsrum, lärararbetsrum mm. Vidare leds Sommarhemsskolan 7-9 av rektor och biträdande rektor. Vår övertygelse är att vårt ledarskap behöver utgå från klassrummen och lärarnas och elevernas verklighet. Arbetsuppgifter Du skall arbeta som lärare i NO/Teknik/Matematik. Du kommer att ingå i ett arbetslag där du deltar i arbetslagets och skolans utvecklingsarbeten. Övriga arbetsuppgifter såsom utvecklingssamtal, stödarbete, rastvakt, dokumentation mm. ingår självklart också i uppdraget.  Kvalifikationer Tjänsten kräver lärarlegitimation i aktuella ämnen. Du är väl förtrogen med grundskolans styrdokument, och arbetar med formativ bedömning som en självklar del av din undervisning. Du skall även ha god datorvana och se IKT som ett naturligt arbetssätt. Du är intresserad av att utveckla skolan för ökad trygghet och studiero samt ökad måluppfyllelse. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och färdigheter. Du skall vara serviceinriktad med fokus på samarbete med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är en god ledare i klassrummet med tydlighet i kommunikation, mål och resultat. Du har egenskaper som innefattar både struktur och kreativitet. Positiv ingång och närhet till skratt är meriterande. Övrigt Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.    För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

4 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Lärare Slöjd -Trä och metall samt annat ämne

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Norgårdenskolan är en skola belägen i Uddevallas västra delar - Herrestadsområdet. Vid skolan organiseras grundskola för skolår 7-9 samt särskild undervisningsgrupp med central styrning och central mottagningsstruktur. Norgårdenskolan kommer läsåret 24/25 att ha cirka 500 elever fördelat på 18 klasser samt ca 16 elever inskrivna i särskild undervisningsgrupp*. De 18 klasserna är fördelade i horisontella arbetslag om 6 + 7 + 5 klasser. För hela uppdraget har skolan ca 55 anställda varav ca 35 lärare. Upptagningsskolor är som grund Bokenäs, Hogstorp, Kissleberg samt Källdal - men inom ramen för strukturen Önska skola tar vi i mån av plats emot elever från samtliga Uddevallas skolor. Detta innebär att vi har många elever som behöver skolskjuts till och från skolan vilket är påverkansfaktorer varför våra start- och sluttider för undervisning kan skilja sig från andra skolor. Skolan leds av rektor och biträdande rektor, vilka bildar ledningsfunktion tillsammans med specialpedagog och ledningsresurs. Den samlade erfarenheten av att organisera, styra och leda Grundskola är mer än 25 år – det innebär att vi känner stolthet och trygghet, för det vi kan och är öppna och ödmjuka för det vi ännu inte kan. Skolan har två utbildade och väl meriterade socialpedagoger som tillsammans med  trygghetsvärd analyserar trygghetsronder och elevreflektioner i syfte att prioritera vår närvaro rätt.  Över en tvåårsperiod har vi haft ett Meritvärde om ca 230p och Behörighet till gymnasiet om (för läsåret 22/23) om 90,3 %. Vi har dock en hög medvetandegrad om att vi behöver analysera, pröva, utvärdera och ompröva för att främja ledning och stimulans – vi behöver våga och prioritera för att nå önskade lägen för individen.   Vi vill att Elevhälsa skall genomsyra hela skolans verksamhet och genom det vill vi stärka lärarens förutsättningar för att följa och främja elevens kunskapsutveckling. Genomförda utvärderingar bekräftar och stärker det goda men sätter naturligtvis också fingret på utvecklingsområden. Skolan har en generellt hög behörighet i förekommande ämnen och en hög samlad erfarenhet av undervisning och mentorskap. När vi ställs inför utmaningar i form av vakanser och frånvaro jobbar vi med skolans ordinarie lärare samt de vi tidigare har anlitat för vikariat. Ibland behöver vi också anlita tidigare oprövade vikarie och i de fallen gör vi allt för att stödja dem genom kollegial handledning. Arbetsuppgifter - Planering, genomförande samt uppföljning av undervisning - Bedömning och betygssättning - Analys av resultat och utvecklingsarbete - Mentorskap (med huvudspåret delat mentorskap för klass) - Utvecklingsarbete - Samverkan med vårdnadshavare Vem söker vi? Du är flexibel vilket du visar genom att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är samarbetsorienterad vilket du visar genom att relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.  Du har en helhetssyn vilket du visar genom att du ser din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut Du är strukturerad vilket du visar genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god pedagogisk insikt vilket du visar genom att uttrycka en positiv attityd till ditt arbete och till verksamheten, policyer och riktlinjer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina övriga personliga egenskaper och väga dessa mot verksamhetens behov. Kvalifikationer Lärarutbildning med behörighet och legitimation mot 7-9 Kompetens och erfarenhet av undervisning och mentorskap på 7-9 Övrigt Intervjuer kommer att hållas löpande. Du kommer att genomföra ett arbetsprov bestående av två delar - om totalt ca 15 minuter.  För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

4 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Lärare SO samt annat ämne

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Norgårdenskolan är en skola belägen i Uddevallas västra delar - Herrestadsområdet. Vid skolan organiseras grundskola för skolår 7-9 samt särskild undervisningsgrupp med central styrning och central mottagningsstruktur. Norgårdenskolan kommer läsåret 24/25 att ha cirka 500 elever fördelat på 18 klasser samt ca 16 elever inskrivna i särskild undervisningsgrupp*. De 18 klasserna är fördelade i horisontella arbetslag om 6 + 7 + 5 klasser. För hela uppdraget har skolan ca 55 anställda varav ca 35 lärare. Upptagningsskolor är som grund Bokenäs, Hogstorp, Kissleberg samt Källdal - men inom ramen för strukturen Önska skola tar vi i mån av plats emot elever från samtliga Uddevallas skolor. Detta innebär att vi har många elever som behöver skolskjuts till och från skolan vilket är påverkansfaktorer varför våra start- och sluttider för undervisning kan skilja sig från andra skolor. Skolan leds av rektor och biträdande rektor, vilka bildar ledningsfunktion tillsammans med specialpedagog och ledningsresurs. Den samlade erfarenheten av att organisera, styra och leda Grundskola är mer än 25 år – det innebär att vi känner stolthet och trygghet, för det vi kan och är öppna och ödmjuka för det vi ännu inte kan. Skolan har två utbildade och väl meriterade socialpedagoger som tillsammans med  trygghetsvärd analyserar trygghetsronder och elevreflektioner i syfte att prioritera vår närvaro rätt.  Över en tvåårsperiod har vi haft ett Meritvärde om ca 230p och Behörighet till gymnasiet om (för läsåret 22/23) om 90,3 %. Vi har dock en hög medvetandegrad om att vi behöver analysera, pröva, utvärdera och ompröva för att främja ledning och stimulans – vi behöver våga och prioritera för att nå önskade lägen för individen.   Vi vill att Elevhälsa skall genomsyra hela skolans verksamhet och genom det vill vi stärka lärarens förutsättningar för att följa och främja elevens kunskapsutveckling. Genomförda utvärderingar bekräftar och stärker det goda men sätter naturligtvis också fingret på utvecklingsområden. Skolan har en generellt hög behörighet i förekommande ämnen och en hög samlad erfarenhet av undervisning och mentorskap. När vi ställs inför utmaningar i form av vakanser och frånvaro jobbar vi med skolans ordinarie lärare samt de vi tidigare har anlitat för vikariat. Ibland behöver vi också anlita tidigare oprövade vikarie och i de fallen gör vi allt för att stödja dem genom kollegial handledning. Arbetsuppgifter - Planering, genomförande samt uppföljning av undervisning - Bedömning och betygssättning - Analys av resultat och utvecklingsarbete - Mentorskap (med huvudspåret delat mentorskap för klass) - Utvecklingsarbete - Samverkan med vårdnadshavare Vem söker vi? Du är flexibel vilket du visar genom att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är samarbetsorienterad vilket du visar genom att relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.  Du har en helhetssyn vilket du visar genom att du ser din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut Du är strukturerad vilket du visar genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god pedagogisk insikt vilket du visar genom att uttrycka en positiv attityd till ditt arbete och till verksamheten, policyer och riktlinjer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina övriga personliga egenskaper och väga dessa mot verksamhetens behov. Kvalifikationer Lärarutbildning med behörighet och legitimation mot 7-9 Kompetens och erfarenhet av undervisning och mentorskap på 7-9 Övrigt Intervjuer kommer att hållas löpande. Du kommer att genomföra ett arbetsprov bestående av två delar - om totalt ca 15 minuter.  För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

4 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Lärare Musik

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Norgårdenskolan är en skola belägen i Uddevallas västra delar - Herrestadsområdet. Vid skolan organiseras grundskola för skolår 7-9 samt särskild undervisningsgrupp med central styrning och central mottagningsstruktur. Norgårdenskolan kommer läsåret 24/25 att ha cirka 500 elever fördelat på 18 klasser samt ca 16 elever inskrivna i särskild undervisningsgrupp*. De 18 klasserna är fördelade i horisontella arbetslag om 6 + 7 + 5 klasser. För hela uppdraget har skolan ca 55 anställda varav ca 35 lärare. Upptagningsskolor är som grund Bokenäs, Hogstorp, Kissleberg samt Källdal - men inom ramen för strukturen Önska skola tar vi i mån av plats emot elever från samtliga Uddevallas skolor. Detta innebär att vi har många elever som behöver skolskjuts till och från skolan vilket är påverkansfaktorer varför våra start- och sluttider för undervisning kan skilja sig från andra skolor. Skolan leds av rektor och biträdande rektor, vilka bildar ledningsfunktion tillsammans med specialpedagog och ledningsresurs. Den samlade erfarenheten av att organisera, styra och leda Grundskola är mer än 25 år – det innebär att vi känner stolthet och trygghet, för det vi kan och är öppna och ödmjuka för det vi ännu inte kan. Skolan har två utbildade och väl meriterade socialpedagoger som tillsammans med  trygghetsvärd analyserar trygghetsronder och elevreflektioner i syfte att prioritera vår närvaro rätt.  Över en tvåårsperiod har vi haft ett Meritvärde om ca 230p och Behörighet till gymnasiet om (för läsåret 22/23) om 90,3 %. Vi har dock en hög medvetandegrad om att vi behöver analysera, pröva, utvärdera och ompröva för att främja ledning och stimulans – vi behöver våga och prioritera för att nå önskade lägen för individen.   Vi vill att Elevhälsa skall genomsyra hela skolans verksamhet och genom det vill vi stärka lärarens förutsättningar för att följa och främja elevens kunskapsutveckling. Genomförda utvärderingar bekräftar och stärker det goda men sätter naturligtvis också fingret på utvecklingsområden. Skolan har en generellt hög behörighet i förekommande ämnen och en hög samlad erfarenhet av undervisning och mentorskap. När vi ställs inför utmaningar i form av vakanser och frånvaro jobbar vi med skolans ordinarie lärare samt de vi tidigare har anlitat för vikariat. Ibland behöver vi också anlita tidigare oprövade vikarie och i de fallen gör vi allt för att stödja dem genom kollegial handledning. Arbetsuppgifter - Planering, genomförande samt uppföljning av undervisning - Bedömning och betygssättning - Analys av resultat och utvecklingsarbete - Mentorskap (med huvudspåret delat mentorskap för klass) - Utvecklingsarbete - Samverkan med vårdnadshavare Vem söker vi? Du är flexibel vilket du visar genom att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är samarbetsorienterad vilket du visar genom att relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.  Du har en helhetssyn vilket du visar genom att du ser din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut Du är strukturerad vilket du visar genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god pedagogisk insikt vilket du visar genom att uttrycka en positiv attityd till ditt arbete och till verksamheten, policyer och riktlinjer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina övriga personliga egenskaper och väga dessa mot verksamhetens behov. Kvalifikationer Lärarutbildning med behörighet och legitimation mot 7-9 Kompetens och erfarenhet av undervisning och mentorskap på 7-9 Övrigt Intervjuer kommer att hållas löpande. Du kommer att genomföra ett arbetsprov bestående av två delar - om totalt ca 15 minuter.  För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

4 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Vik Lärare Matematik, idrott och annat ämne

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Norgårdenskolan är en skola belägen i Uddevallas västra delar - Herrestadsområdet. Vid skolan organiseras grundskola för skolår 7-9 samt särskild undervisningsgrupp med central styrning och central mottagningsstruktur. Norgårdenskolan kommer läsåret 24/25 att ha cirka 500 elever fördelat på 18 klasser samt ca 16 elever inskrivna i särskild undervisningsgrupp*. De 18 klasserna är fördelade i horisontella arbetslag om 6 + 7 + 5 klasser. För hela uppdraget har skolan ca 55 anställda varav ca 35 lärare. Upptagningsskolor är som grund Bokenäs, Hogstorp, Kissleberg samt Källdal - men inom ramen för strukturen Önska skola tar vi i mån av plats emot elever från samtliga Uddevallas skolor. Detta innebär att vi har många elever som behöver skolskjuts till och från skolan vilket är påverkansfaktorer varför våra start- och sluttider för undervisning kan skilja sig från andra skolor. Skolan leds av rektor och biträdande rektor, vilka bildar ledningsfunktion tillsammans med specialpedagog och ledningsresurs. Den samlade erfarenheten av att organisera, styra och leda Grundskola är mer än 25 år – det innebär att vi känner stolthet och trygghet, för det vi kan och är öppna och ödmjuka för det vi ännu inte kan. Skolan har två utbildade och väl meriterade socialpedagoger som tillsammans med  trygghetsvärd analyserar trygghetsronder och elevreflektioner i syfte att prioritera vår närvaro rätt.  Över en tvåårsperiod har vi haft ett Meritvärde om ca 230p och Behörighet till gymnasiet om (för läsåret 22/23) om 90,3 %. Vi har dock en hög medvetandegrad om att vi behöver analysera, pröva, utvärdera och ompröva för att främja ledning och stimulans – vi behöver våga och prioritera för att nå önskade lägen för individen.   Vi vill att Elevhälsa skall genomsyra hela skolans verksamhet och genom det vill vi stärka lärarens förutsättningar för att följa och främja elevens kunskapsutveckling. Genomförda utvärderingar bekräftar och stärker det goda men sätter naturligtvis också fingret på utvecklingsområden. Skolan har en generellt hög behörighet i förekommande ämnen och en hög samlad erfarenhet av undervisning och mentorskap. När vi ställs inför utmaningar i form av vakanser och frånvaro jobbar vi med skolans ordinarie lärare samt de vi tidigare har anlitat för vikariat. Ibland behöver vi också anlita tidigare oprövade vikarie och i de fallen gör vi allt för att stödja dem genom kollegial handledning. Arbetsuppgifter - Planering, genomförande samt uppföljning av undervisning - Bedömning och betygssättning - Analys av resultat och utvecklingsarbete - Mentorskap (med huvudspåret delat mentorskap för klass) - Utvecklingsarbete - Samverkan med vårdnadshavare Vem söker vi? Du är flexibel vilket du visar genom att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är samarbetsorienterad vilket du visar genom att relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.  Du har en helhetssyn vilket du visar genom att du ser din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut Du är strukturerad vilket du visar genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god pedagogisk insikt vilket du visar genom att uttrycka en positiv attityd till ditt arbete och till verksamheten, policyer och riktlinjer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina övriga personliga egenskaper och väga dessa mot verksamhetens behov. Kvalifikationer Lärarutbildning med behörighet och legitimation mot 7-9 Kompetens och erfarenhet av undervisning och mentorskap på 7-9 Övrigt Vi har inga lägre kvalifikationskrav och heller ej andra arbetsuppgifter än vad som gäller för tillsvidareanställningar. I det fall det saknas formell kompetens och erfarenhet kommer skolledningen säkerställa mentorskap och stöd. Intervjuer kommer att hållas löpande. Du kommer att genomföra ett arbetsprov bestående av två delar - om totalt ca 15 minuter.  För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

4 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Lärare Svenska och engelska

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Norgårdenskolan är en skola belägen i Uddevallas västra delar - Herrestadsområdet. Vid skolan organiseras grundskola för skolår 7-9 samt särskild undervisningsgrupp med central styrning och central mottagningsstruktur. Norgårdenskolan kommer läsåret 24/25 att ha cirka 500 elever fördelat på 18 klasser samt ca 16 elever inskrivna i särskild undervisningsgrupp*. De 18 klasserna är fördelade i horisontella arbetslag om 6 + 7 + 5 klasser. För hela uppdraget har skolan ca 55 anställda varav ca 35 lärare. Upptagningsskolor är som grund Bokenäs, Hogstorp, Kissleberg samt Källdal - men inom ramen för strukturen Önska skola tar vi i mån av plats emot elever från samtliga Uddevallas skolor. Detta innebär att vi har många elever som behöver skolskjuts till och från skolan vilket är påverkansfaktorer varför våra start- och sluttider för undervisning kan skilja sig från andra skolor. Skolan leds av rektor och biträdande rektor, vilka bildar ledningsfunktion tillsammans med specialpedagog och ledningsresurs. Den samlade erfarenheten av att organisera, styra och leda Grundskola är mer än 25 år – det innebär att vi känner stolthet och trygghet, för det vi kan och är öppna och ödmjuka för det vi ännu inte kan. Skolan har två utbildade och väl meriterade socialpedagoger som tillsammans med  trygghetsvärd analyserar trygghetsronder och elevreflektioner i syfte att prioritera vår närvaro rätt.  Över en tvåårsperiod har vi haft ett Meritvärde om ca 230p och Behörighet till gymnasiet om (för läsåret 22/23) om 90,3 %. Vi har dock en hög medvetandegrad om att vi behöver analysera, pröva, utvärdera och ompröva för att främja ledning och stimulans – vi behöver våga och prioritera för att nå önskade lägen för individen.   Vi vill att Elevhälsa skall genomsyra hela skolans verksamhet och genom det vill vi stärka lärarens förutsättningar för att följa och främja elevens kunskapsutveckling. Genomförda utvärderingar bekräftar och stärker det goda men sätter naturligtvis också fingret på utvecklingsområden. Skolan har en generellt hög behörighet i förekommande ämnen och en hög samlad erfarenhet av undervisning och mentorskap. När vi ställs inför utmaningar i form av vakanser och frånvaro jobbar vi med skolans ordinarie lärare samt de vi tidigare har anlitat för vikariat. Ibland behöver vi också anlita tidigare oprövade vikarie och i de fallen gör vi allt för att stödja dem genom kollegial handledning. Arbetsuppgifter - Planering, genomförande samt uppföljning av undervisning - Bedömning och betygssättning - Analys av resultat och utvecklingsarbete - Mentorskap (med huvudspåret delat mentorskap för klass) - Utvecklingsarbete - Samverkan med vårdnadshavare Vem söker vi? Du är flexibel vilket du visar genom att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är samarbetsorienterad vilket du visar genom att relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.  Du har en helhetssyn vilket du visar genom att du ser din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut Du är strukturerad vilket du visar genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god pedagogisk insikt vilket du visar genom att uttrycka en positiv attityd till ditt arbete och till verksamheten, policyer och riktlinjer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina övriga personliga egenskaper och väga dessa mot verksamhetens behov. Kvalifikationer Lärarutbildning med behörighet och legitimation mot 7-9 Kompetens och erfarenhet av undervisning och mentorskap på 7-9 Övrigt Intervjuer kommer att hållas löpande. Du kommer att genomföra ett arbetsprov bestående av två delar - om totalt ca 15 minuter.  För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

4 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Lärare Tyska och engelska

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Norgårdenskolan är en skola belägen i Uddevallas västra delar - Herrestadsområdet. Vid skolan organiseras grundskola för skolår 7-9 samt särskild undervisningsgrupp med central styrning och central mottagningsstruktur. Norgårdenskolan kommer läsåret 24/25 att ha cirka 500 elever fördelat på 18 klasser samt ca 16 elever inskrivna i särskild undervisningsgrupp*. De 18 klasserna är fördelade i horisontella arbetslag om 6 + 7 + 5 klasser. För hela uppdraget har skolan ca 55 anställda varav ca 35 lärare. Upptagningsskolor är som grund Bokenäs, Hogstorp, Kissleberg samt Källdal - men inom ramen för strukturen Önska skola tar vi i mån av plats emot elever från samtliga Uddevallas skolor. Detta innebär att vi har många elever som behöver skolskjuts till och från skolan vilket är påverkansfaktorer varför våra start- och sluttider för undervisning kan skilja sig från andra skolor. Skolan leds av rektor och biträdande rektor, vilka bildar ledningsfunktion tillsammans med specialpedagog och ledningsresurs. Den samlade erfarenheten av att organisera, styra och leda Grundskola är mer än 25 år – det innebär att vi känner stolthet och trygghet, för det vi kan och är öppna och ödmjuka för det vi ännu inte kan. Skolan har två utbildade och väl meriterade socialpedagoger som tillsammans med  trygghetsvärd analyserar trygghetsronder och elevreflektioner i syfte att prioritera vår närvaro rätt.  Över en tvåårsperiod har vi haft ett Meritvärde om ca 230p och Behörighet till gymnasiet om (för läsåret 22/23) om 90,3 %. Vi har dock en hög medvetandegrad om att vi behöver analysera, pröva, utvärdera och ompröva för att främja ledning och stimulans – vi behöver våga och prioritera för att nå önskade lägen för individen.   Vi vill att Elevhälsa skall genomsyra hela skolans verksamhet och genom det vill vi stärka lärarens förutsättningar för att följa och främja elevens kunskapsutveckling. Genomförda utvärderingar bekräftar och stärker det goda men sätter naturligtvis också fingret på utvecklingsområden. Skolan har en generellt hög behörighet i förekommande ämnen och en hög samlad erfarenhet av undervisning och mentorskap. När vi ställs inför utmaningar i form av vakanser och frånvaro jobbar vi med skolans ordinarie lärare samt de vi tidigare har anlitat för vikariat. Ibland behöver vi också anlita tidigare oprövade vikarie och i de fallen gör vi allt för att stödja dem genom kollegial handledning. Arbetsuppgifter - Planering, genomförande samt uppföljning av undervisning - Bedömning och betygssättning - Analys av resultat och utvecklingsarbete - Mentorskap (med huvudspåret delat mentorskap för klass) - Utvecklingsarbete - Samverkan med vårdnadshavare Vem söker vi? Du är flexibel vilket du visar genom att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är samarbetsorienterad vilket du visar genom att relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.  Du har en helhetssyn vilket du visar genom att du ser din roll men ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut Du är strukturerad vilket du visar genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god pedagogisk insikt vilket du visar genom att uttrycka en positiv attityd till ditt arbete och till verksamheten, policyer och riktlinjer. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina övriga personliga egenskaper och väga dessa mot verksamhetens behov. Kvalifikationer Lärarutbildning med behörighet och legitimation mot 7-9 Kompetens och erfarenhet av undervisning och mentorskap på 7-9 Övrigt Intervjuer kommer att hållas löpande. Du kommer att genomföra ett arbetsprov bestående av två delar - om totalt ca 15 minuter.  För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

4 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Personlig Assistent till Aktiv och Livsglad Tjej i Ljungskile

Personlig Assistent till Aktiv och Livsglad Tjej i Ljungskile Om tjänsten: Vi söker nu en personlig assistent till en energisk och glad tjej i 30-årsåldern som är rullstolsburen. Hon bor i Ljungskile tillsammans med sin familj och en busig hund. På grund av hennes behov av hjälp med grundläggande vardagsrutiner söker vi dig som är tålmodig, omtänksam och social för att assistera med kommunikation, personlig hygien, måltider, förflyttningar och träning. Arbetsuppgifter: Du kommer att vara en viktig del av hennes dag, oavsett om det är i hemmet, vid dagliga verksamheter eller under utflykter och andra aktiviteter. Du bidrar till att göra hennes dag så givande och rolig som möjligt genom att hitta på kreativa och påhittiga saker tillsammans, som till exempel bio, fika och promenader. Vi söker dig: som är energisk och har en god fysik som matchar den assistans som behövs. Du bör vara i samma åldersgrupp för att lättare dela intressen och gemensamma aktiviteter. Tidigare erfarenheter inom vården eller personlig assistans är meriterande men inte ett krav. Det viktigaste är att kemin mellan er stämmer. Rökfri är ett krav Körkort och tillgång till bil ses som mycket meriterande på grund av läget på bostaden Flexibilitet med arbetstider då tjänsten kan innebära såväl dag-, kvälls- som helgarbete Du är kreativ, påhittig och intresserad av träning och fysiska aktiviteter Omfattning:Ca 40% enligt ett rullande schema fördelat på ca 3 vardagar varje vecka. Tiderna för passen varierar något men kan se ut ungefär såhär: 14.00-19.00, 15.00-19.00 eller 10.00-19.00. Utöver det kan det bli extra vid behov. Tillträde: Snarast möjligt enligt överenskommelse. Lön:Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med gällande kollektivavtal. Villkor för anställning:Arbetstillstånd i Sverige kommer att kontrolleras. Ett Bank-ID är nödvändigt för att underteckna anställningskontrakt och tidrapportering. En introduktionsutbildning krävs inom en månad från anställningsstart. Rekryteringsprocessen:Vi värdesätter snabba processer och intervjuer sker löpande. Vänta därför inte med din ansökan! I våra rekryteringsprocesser ingår bakgrundskontroller, och ett polisutdrag är obligatoriskt vid anställning hos minderårig. Är du den energiska och engagerade person vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av en inspirerande och glädjefylld vardag! Varmt välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Erfaren Hotellreceptionist / Konferensbokare

Vi söker en erfaren och engagerad person för rollen som hotellreceptionist/konferensbokare, med en passion för att leverera enastående service. Om du brinner för att skapa minnesvärda gästupplevelser och har tidigare erfarenhet inom personal, schemaläggning, försäljning eller en ansvarsroll inom hotellbranschen, då är du den vi letar efter! Ansvarsområden: Välkomna gäster vid ankomst till hotellet med värme och professionalism. Hantera in- och utcheckning av gäster, samt ge information om hotellets faciliteter och lokala sevärdheter. Ansvara för bokningar av privatgäster, konferenser, grupper och evenemang enligt kundens önskemål och behov. Genomföra samt vara behjälplig med försäljningsaktiviteter ör att öka intäkterna och maximera beläggningen. Assistera med schemaläggning och arbetsfördelning för receptionistteamet, samt säkerställa en effektiv drift av receptionen. Hantera kundförfrågningar och reklamationer på ett professionellt och effektivt sätt för att säkerställa hög kundnöjdhet. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet inom hotellbranschen, antingen som receptionist, konferensbokare eller i en liknande roll. En stark känsla för service och förmåga att skapa positiva gästupplevelser. Erfarenhet av schemaläggning och personalhantering är starkt meriterande. Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är en fördel. Förmåga att arbeta flexibla arbetstider, inklusive kvällar, helger och helgdagar enligt behov. God datorvana och kunskap om bokningssystemet Hotsoft (meriterande) och Office-programvara. Om du är en entusiastisk teamspelare som trivs i en dynamisk miljö och har en genuin passion för att överträffa gästernas förväntningar, ta chansen att bli en del av vårt team!

4 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Driven säljare - långt sommarvikariat till Alingsås

Arbetsbeskrivning Vi söker två sommar-vikarierande drivna säljare till Alingsås.Du blir du en viktig del i Pågens uppdrag att baka och sälja färska, naturligt goda, praktiska bagerivaror för alla tillfällen. Du kommer att vara placerad i Alingsås och rapportera till Regionchefen.   Du ansvarar för att dagligen att besöka våra kunder, och sälja och förse kunderna med bröd. Du ska planera och genomföra säljaktiviteter och följa upp ditt resultat. Det är viktigt med fokus på kvalitet och effektivitet i uppdragets alla delar. Tjänsten är ett långt sommarvikariat from v.24 tom v.33.  Vem är du? Tjänsten förutsätter att du har B-körkort. Vi ser gärna att du har erfarenhet av butiks- och försäljningsarbete, helst inom livsmedel. För att lyckas i rollen behöver du vara stresstålig och ha god planerings- och organisationsförmåga. Som person är du social och skapar lätt kontak och dialog med nya människor. På plats i butiken kommer du att möta både butikspersonal och konsumenter. Du kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift. Vad erbjuder vi dig? På Pågen bakar vi med kärlek - och vårt uppdrag är långsiktigt. Vi vill kunna lämna över ett bättre Pågen till framtida generationer. Det betyder att vi arbetar för att skapa hållbara lösningar och vi slösar inte med våra resurser. Vi samarbetar för att kunna vara modiga och tänka stort och nytt, och vi är nyfikna och lyssnar för att hela tiden lära mer. För att trivas hos oss tror vi att detta är värderingar som stämmer med dina egna. Hos oss har du möjlighet att ta stort ansvar och arbeta i en engagerande och inspirerande miljö med välkända produkter. Sök tjänsten Pågen har inför denna rekrytering fattat beslut kring val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Urval görs löpande, så skicka din ansökan redan idag!

4 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024