Kran- och traversförare till Heidelberg Materials

KRAN - OCH TRAVERSFÖRARE TILL UTLASTNINGEN PÅ HEIDELBERG MATERIALS Trivs du med att arbeta utomhus året om och att arbeta självständig som i grupp? Just nu söker vår kund Heidelberg Materials en person till sin utlastning för en längre inhyrning.  ARBETSUPPGIFTER I din roll som kran- och traversförare kommer du ha en viktig funktion i att utföra säkra och tunga lyft av tung utrustning och material. Du kommer att ansvara för att plocka, flytta, förvara, förbereda och lasta färdiga betongprodukter till lastbilar och containrar med hjälp av truck, travers och kran som sedan fraktar produkterna till kund. Några av dina fokusområden kommer vara: Hantering av färdiga produkter som exempelvis väggar och betongprodukter för utlastningen. Ansvarig för terminalarbetet och logistiken på gården Utföra lyft av produkter med hjälp av kran, travers och truck PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du är duktig på att hålla ordning och reda, är lösningsorienterad, har lätt för att jobba under tidspress samt bekväm med att arbeta såväl enskilt som i grupp. Vidare är du praktiskt lagd och har en kreativ sida och därmed drivs av att arbeta i en händelserik miljö. Arbetet ställer även krav på att du själv tar egna initiativ och att du har en god förmåga att se vad som behövs göras. Detta är ett teknisk och maskinellt krävande yrke, vilket kräver tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, såväl som behörighet för kran, travers och truckkörning. Du bör dessutom vara flexibel och ansvarstagande samt besitta kunskap och erfarenhet av logistik och vara trygg i att säkerställa kvalitet med fokus på kundnöjdhet och leverans. Arbetet sker 100% utomhus så att du är medveten om det. Nedan krav ställs på rollen:  Travers och kran utbildning Truck kort Nedan förutsättningar är meriterande: Terminal dragarkort Contchamp kort (Container truck)   Du är en person som är intresserad av ett långsiktigt och tryggt arbete där du bidrar med din lojalitet och höga arbetsmoral. Detta yrke kräver god fysik och du bör tycka om att arbeta praktiskt och använda kroppen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! OM TJÄNSTEN Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid där du blir anställd av oss på Eterni och uthyrd till Heidelberg. Du erbjuds initialt en visstidsanställning på 6 månader med goda möjligheter till förlängning. För rätt person finns dessutom möjlighet för en vidare anställning hos kund. ÖVRIG INFORMATION Behovet är omgående och vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Frågor kring tjänsten svarar Carina Johansson på [email protected]. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Sommarpersonal sökes till Sune Jansson Åkeri AB

Vi är på jakt efter personal som vill jobba med oss i sommar! Sune Jansson Åkeri AB samt dotterbolaget Värnens Godstrafik letar nu efter ansvarstagande chaufförer som vill jobba under sommarperioden 2024, där god chans till förlängning finns. Vi söker endast chaufförer med CE-behörigheter för bil och släp. Full ADR behörighet är meriterande. Är det kanske du som känner ett svår tyglat kli i fingrarna efter att greppa ratten och ge dig ut på vägarna? Kort om tjänsterna Sune Jansson Åkeri AB bedriver åkeri verksamhet med huvudkontor i Uddevalla. Vi har även ytterligare fyra placeringsorter runt om i landet, vilka är placerade: Göteborg, Kristianstad, Norrköping samt Karlstad. Vi kör i huvudsak inrikes linjetrafik för DB Schenker med inriktning på transport av stycke- och partigods. Nedan finner du mer info om våra aktuella tjänster på respektive orter: Sommar personal till Göteborg Vid frågor kontakta ansvarig Per Broman på tel: 070-220 21 93 Sommar personal till Karlstad Vid frågor kontakta ansvarig Peter Carlsson på tel: 070-268 24 71 Sommar personal till Kristianstad Vid frågor kontakta ansvarig Kenneth Hansen på tel: 070-361 94 37 Sommar personal till Norrköping Vid frågor kontakta ansvarig George Hanna på tel: 070-649 04 23 Sommar personal till Uddevalla Vid frågor kontakta ansvariga: Tommy Giebat på tel: 070-268 24 51 (Ansvarig för nattpersonal) Mikael Drottz på tel: 070-649 05 17 (Ansvarig för dagpersonal) Vem är det vi letar efter? Inte helt otippat behöver du kunna köra lastbil med släp, och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med vår typ av gods. När vi föreställer oss vår nya kollega ser vi även en plikttrogen, ansvarstagande och lösnings orienterad person framför oss. Följande behörighet krävs för tjänsten: CE-kort YKB ADR Truckkort Digitalt förarkort Övrigt Enligt vår policy kommer vi genomföra en bakgrunds kontroll och begära ett utdrag från brotts- och belastningsregistret. Ansök senast 2024-05-31 genom att skicka din ansökan via e-post till [email protected] eller ansök via hemsidan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker utvecklare som vill vara med och utveckla kulturen i Uddevalla

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Kultur och fritidsförvaltningens uppdrag är att främja ett rikt kultur, fritid och friluftsliv för och tillsammans med Uddevallas invånare samt besökare i syfte att stärka demokrati, folkhälsa och kommunens attraktivitet. Våra verksamheter påverkas av vår samtid och omvärld vilket ställer höga krav på ständig utveckling av vår verksamhet för att möta våra målgruppers behov och önskemål. Från och med 1 januari 2024 har Kultur och fritidsförvaltningen en ny organisation. Året som kommer innebär en spännande tid av utvecklingsarbete för att hitta nya arbetssätt, processer och metoder tillsammans, med fokus på våra målgrupper, invånare och uppdragsgivare. Om jobbet Det händer mycket spännande i Uddevalla kommun!  Just nu utvecklas centrum genom kultur. Bland annat etableras ett kulturstråk med ytor för att både uppleva och utöva kultur. Här kommer det att finnas scener med plats för publika arrangemang samt andra ytor för kultur i olika former. Vi söker dig som vill vara med och utveckla samt skapa goda förutsättningar för kulturen i Uddevalla.   Arbetsuppgifter - samordna projekt som rör Kultur och fritidsförvaltningen, exempelvis Kulturstråket - bidra med kompetens och engagemang för att lyfta och främja kulturlivet - samordna förvaltningens arbete med event och arrangemang Du kommer därmed att vara viktig och din kompetens värdefull i förvaltningens strategiska arbete.  Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad och strukturerad med goda kunskaper i kulturens förutsättningar. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta med event och arrangemang. Du behöver ha en god analytisk förmåga, en strategisk blick och förmåga att se helheter. Du behöver trivas med att arbeta i en organisation i ständig förändring och ha god samarbetsförmåga då vi arbetar i team.  Kvalifikationer - Du skall ha akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten - Du skall ha erfarenhet av process/projektledning Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.  Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
CNC-operatör till kund i Uddevalla

Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu en erfaren CNC-operatör till en av våra kunder i Uddevalla. Arbetsbeskrivning: Arbetet innebär enstyckstillverkning av större detaljer i en CNC-fräs Niigata Spn 63 med styrsystem Fanuc. I denna roll förväntas du självständigt kunna programmera och köra CNC-fräs. Krav: • Utbildning och/eller flerårig arbetslivserfarenhet av CNC-bearbetning. • Erfarenhet av programmering • Kunskap i ritningsläsning. • B-körkort och bil. Önskad starttid: Omgående Arbetstider: 2-skift Tjänsten är en inhyrning via Ikett Personalpartner under 6 månader med goda möjligheter till anställning hos kund därefter. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
C-Chaufför till Remondis Sweden AB

Nu söker vi fler lastbilschaufförer med C-körkort samt YKB till Remondis Sweden AB i Varekil för konsultuppdrag  Om tjänsten Som C-Chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära vardagliga arbetsuppgifter kopplade till Container tömmning.och/eller renhållning och sopbil inom Orust kommun så som insamling av mat- och restavfall men också en del fastighetsnära insamling av förpackningsmaterial åt verksamheter.  Anställningen är på heltid med start så snart som möjligt och man kommer utgå från Remondis depå i Varekil. Arbetstiderna är framför allt mellan 06:00-15:00 man kan under perioder variera. Finns även möjlighet till kvällsjobb.  Tjänsten som C-chaufför är ett konsultuppdrag med anställning hos Adecco. Start omgående eller enligt överenskommelse. Om dig Vi söker dig som minst har C-körkort och YKB-behörighet. Meriterande är tidigare erfarenhet från renhållningsarbete och i synnerhet från baktömmande lastbil samt kännedom kring det geografiska lokalområdet. Alternativt erfarenhet av Container tömmning.   Som person har du förmåga att arbeta självständigt och är ansvarsfull och noggrann i det du gör. Du är även en social person och inte rädd för att prata då kundkontakter sker dagligen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Nathalie Hallberg via [email protected]  Inga ansökningar tas emot via mail. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan! Sökord: C-Chaufför, lastbil, C-körkort, miljö, Varekil, Orust, Remondis, Adecco

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.   Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.   Övergripande arbetsuppgifter   Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.   Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen.    • Koncernredovisning • Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar. • Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning • Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning • Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen • Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner • Intern styrning och kontroll • Avtalshantering • Personalansvar Din bakgrund Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.   Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner.    Vem är du? Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.   Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.   I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.   Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher. Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Distributionschef Brev – på hubb, Uddevalla

Från var som helst till vem som helst. Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Vi har tre lika viktiga affärsområden i organisationen: brev, paket och logistik. Nu söker vi en driven distributionschef för affärsområde brev med utgångspunkt i norra Bohuslän. Du, vi och jobbet Som Distributionschef, på hubb är du den förlängda armen ut i den operativa verksamheten. Det är både en administrativ och verksamhetsnära tjänst. Du ingår i ledningsgruppen i enheten och samarbetar med chefskollegor. Vi söker dig som på ett prestigelöst sätt vill leda och motivera ditt team, och vara med och bidra i vår kulturtransformation.  Den här tjänsten är för dig som är resultatinriktad, och vill vara en del av ett framgångsrikt team. Som person är du kommunikativ, tydlig och duktig på att coacha. Du har förståelse för vilka krav och förväntningar våra kunder har på oss och vår verksamhet. Din placering kommer vara på Hubb Uddevalla, där du även har möjlighet att arbeta utifrån våra depåer i ex. Strömstad, Tanum eller Kungshamn. Du rapporterar till Platschef. Vad du kommer att göra - Arbeta med transformation för att anpassa verksamheten till ändrat tjänsteutbud, nya system och arbetssätt - Utveckla verksamheten genom ett synligt, tydligt och kommunikativt ledarskap - Se till att förbättringar identifieras, dokumenteras och omhändertas - Planera och leda den löpande verksamheten inom ansvarsområdet - Etablera och vidareutveckla relationer till relevanta aktörer i omvärlden Vem du är - Taktisk och kvalitetsmedveten: Du är processinriktad och bra på att prioritera i förändring - Företagsam och prestigelös: Du får förändring att hända och är lätt att kommunicera med - Engagerad: Du skapar samsyn, bygger goda och hållbara relationer och involverar medarbetare kring vision och värderingar - Resultatorienterad: Du ser till helheten såväl som till den operativa verksamheten - Affärsmässig: Du har affären i fokus och drivs av verksamhetsutveckling - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vad du tar med dig - Gymnasieexamen samt relevant eftergymnasial utbildning inom logistik/ledarskap - Akademisk utbildning är meriterande - Flerårig dokumenterad erfarenhet som chef och ledare, gärna från att leda i förändring - Erfarenhet från logistikbranschen eller liknande - God administrativ förmåga, systemvana och kunskaper i Office-paketet - Svenska och engelska flytande i både tal och skrift - B-körkort   Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Du ska må bra – på, före och efter jobbet Vi är ett modernt företag som tänker lika mycket på våra anställda som på våra kunder. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och andra personalförmåner genom Personalstiftelsen PostNord Plus. Hos oss finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.   Vad väntar du på? Vi gör ett urval av kandidater löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan. Undrar du något över tjänsten? Mejla till [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

25 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Säljare - Uddevalla

Utveckla din karriär med oss - Bli en del av dengröna framtiden hos Nya Energihem! Är du redo för en spännande utmaning där din ambition och arbete inte baraleder till resultat för din karriär utan även för vår planet? Lockas du av att få möjligheten att vara en viktig nyckelspelare i vår fortsatta tillväxtresa? Då kan du vara den fältsäljare vi söker! Hos Nya Energihemvälkomnar vi alla, från erfarna säljare till de som är nyfikna på en karriär inom försäljning. Vi erbjuder en unik möjlighet att sälja energibesparande lösningar för privata hushåll, såsom vedkaminer, fönsterbyten, solenergisystem, batterilagringssystem och luftvärmepumpar. Låter det intressant? Varför ska duvälja oss? Utbildningspaket - Genom vår säljutbildning får du tillgång till ett brettkursutbud varvat med undervisning ochindividuell coaching som skaparförutsättningar för att bli nästa toppsäljare,oavsett din tidigare erfarenhet Miljövänliga produkter: Varje försäljning bidrar till en grönare planet Flexibla arbetstider: Vi värderar din frihet och erbjuder flexibla arbetstider Generös provision: Vår provisionsstruktur är utformad för att generöst belöna ditt engagemang och framgång Personlig utveckling - Kontinuerlig kompetensutveckling viavår säljakademi och storamöjligheter att påverka och göra karriär i ett snabbväxande tillväxtföretag Om uppdragetÄr du en driven och engagerad relationsskapare som motiveras av att slå nästa säljrekord? Bra, då har du hamnat rätt! Du kommer få chansen attarbeta i en bransch med stor tillväxt och representera produkter av högsta kvalitet där du tillsammans med dina kollegorna firar framgångar och nya rekord. Som fältsäljare arbetar du med uppsökande försäljning och hjälper våra kunderatt välja en hållbar och miljövänlig framtid.Detta genom att besöka kunder för kostnadsfri rådgivning och försäljning av våra produkter. Du kommer att arbeta med hela säljprocessen,från bokning, kundbesök till att skriva avtal. Därefter tar kollegorna på montage över. Är du vår nya kollega?För att lyckas i rollen ser vi att du har följande: B-körkort Minst 2 års arbetslivserfarenhet Vana av att arbeta med digitala verktyg och system God förmåga att kommunicera på svenska i tal då rollen innebär mycket kundkontakter Om du tidigare arbetat inom försäljning, praktiska hantverksyrken, service eller i en bransch där du arbetat med människor ser vi det som meriterande. Som person är du driven och ser möjligheter istället för hinder. Du tycker om att bygga relationer och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vidare har du även en god samarbetsförmågasamtidigt som du är självgående. För oss är din arbetslivserfarenhet inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din vilja att utvecklas. Ditt Framgångsschema Starta med utbildning: Du kommer att få tillgång till vår säljakademi somger dig en djupgående förståelse för våra produkter och försäljningstekniker. Säljutbildningen pågår under ditt första år och är indelad i olika teman och steg. Fältarbete: Använd dina nya kunskaper i praktiken och möt kunder Kontinuerlig utveckling: För att du ska fortsätta att växa som säljare får du regelbundet stöd genom vidareutbildningar ochpersonlig coaching FörmånerVill du vara med och göra skillnad? Är du redo att växa med oss och bidra till en mer hållbar värld?Då är du varmt välkommen till oss! På Nya Energihem tar vi hand om varandra och våra kunder för vi vet att vår vikigaste resurs är medarbetarna. Hos oss får du: Tjänstebil Generös provisionsstruktur utan tak Friskvårdsbidrag Tjänstepension Kontinuerlig kompetensutveckling ochutbildning Goda karriärmöjligheter Vi tycker om att ses och flera gånger om året samlas vi för våra gemensamma gruppveckor där vi utvecklar både varandra och bolaget.Kan vi vara din nästa arbetsplats? AnsökanSkicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen 2024-05-19. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta Jens Brismo på070-960 50 15 eller [email protected]. Om ossNya Energihem Norden AB är ett tillväxtföretag med lång erfarenhet från branschen. Vi är specialisterpå hållbara energilösningar så som solceller, fönster och dörrar. Med fokus på miljövänlighet, ekonomi och kvalitet erbjuder vi helhetslösningarfrån förstudie till färdig installation, för att skapa trygga och pålitliga lösningar för våra kunder. Idag är vi en av Sveriges främsta leverantörer av energibesparande helhetslösningar och vår målsättning är att ta första platsen tillsammans med Sveriges bästa säljkår och branschens nöjdaste kunder.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Forshällaskolan söker lärare i arterna trä och textil

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Beskrivning Vill du vara med och göra skillnad i barns liv? Tror du på elevers förmåga att utvecklas maximalt utifrån sina förutsättningar samt kan leda och motivera eleverna i deras progression? Då är du  den vi söker. Forshällaskolan ligger på landet ca en mil söder om Uddevalla. Skolan är en F-6 skola som till hösten har cirka 410 elever fördelade på 18 klasser. Vi kommer att ha 4 fritidshemsavdelningar på skolan, med 230 inskrivna elever. Antalet pedagogisk personal på skolan är 48 till antalet. Vid sidan av den pedagogiska personalen finns en elevhälsa bestående av rektor, biträdande rektor, specialpedagog, kurator, skolsköterska. Arbetsuppgifter Undervisning i ämnet slöjd årskurs 3-6 samt möjlighet till undervisning i bild.  Skriftliga omdömen årskurs 3-5 och betyg i årskurs 6 ska ges i ämnet slöjd. Du kommer ingå i ett arbetslag med andra pedagoger. Vidare kommer du delta i arbetslagets och skolans utvecklingsarbeten.  Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi söker någon med ett pedagogiskt medvetet arbetssätt där elevens delaktighet och ansvarstagande står i fokus. Du har god självinsikt och är trygg med ditt pedagogiska ledarskap både i formella och informella miljöer.  Vi fäster vidare även stor vikt vid personliga egenskaper och färdigheter som vi bedömer krävs för att fungera väl inom yrket som exempelvis personlig mognad, flexibilitet. Du ser det kollegiala lärandet som en naturlig del i det dagliga arbetet och du förstår vikten av en professionell framtoning i ditt bemötande av elever och vårdnadshavare. Du är en god ledare med tydlighet i kommunikation, mål och resultat. Du har egenskaper som innefattar både struktur och kreativitet. Intervjuer kommer att ske löpande, vilket betyder att du kan komma att kallas till intervju innan ansökningstiden gått ut. Tjänsten kan också komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Kvalifikationer Lärarlegitimation/examen inom ämnet slöjd och annat ämne, gärna bild. Du ska vara bekväm och vara väl orienterad i styrdokument och i digitala kommunikationsformer. Du är intresserad av att utveckla skolan till en positiv plats för alla. Du har egenskaper som innefattar personlig mognad, struktur och kreativitet. Du är en god ledare i klassrummet med tydlighet i kommunikation, mål och resultat.   För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Bussförare sökes för timanställning

Vi söker timanställda som vill jobba hos oss i sommaren och även därefter! Uddevalla Omnibus kör såväl stads-, landsbygds- som skoltrafik och kan därför erbjuda varierande arbetsdagar! Våra förväntningar på dig Vi söker dig som har busskörkort och ykb och möter våra resenärer med ett leende. Vi erbjuder våra kunder resmöjligheter när de vill åka till jobb, skola eller fritidsaktiviteter, detta betyder att du som bussförare behöver vara beredd att jobba varierande tider under nästa hela dygnet och på helger. Du är vårt ansikte utåt, därför är det en förutsättning att du tycker om att ha människor omkring dig och att du tar eget ansvar för arbetet. Du behöver ha förmåga att hantera stress och möta människor i olika situationer. Naturligtvis kör du på ett sätt som får våra resenärer att vilja åka med oss igen. Vad vi erbjuder Vi ger dig två veckors betald introduktion för att du skall lära känna oss, våra fordon och linjer och bli en trygg bussförare. Självklart har vi kollektivavtal och friskvårdsbidrag. För tillfället söker efter dig som vill jobba som timanställd hos oss. De flesta som börjar jobba som timanställd fortsätter som tillsvidareanställda. Har vi fångat ditt intresse? Det hoppas vi, ansök snarast genom att skicka e-post till [email protected]. Vid anställning skall utdrag ur belastningsregistret uppvisas, begär ett sådant utdrag från polisen på deras hemsida redan nu! Om oss Uddevalla Omnibus kör stads-, region- och skoltrafik för Västtrafik. Vi har över 70 bussar på tre depåer och är 120 årsanställda. Uddevalla Omnibus är delägare i Bivab. I koncernen ingår Lysekils Busstrafik.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024