🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Chef för enhet processutveckling

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Samhällsbyggnadsförvaltningen söker chef till enhet processutveckling. Vi söker dig som vill ha en intressant och utmanande roll som enhetschef i Uddevalla kommun. Inom samhällsbyggnadsförvaltningen finns avdelning samhällsutveckling med de tre enheterna strategisk samhällsplanering, plan och exploatering samt processutveckling. Förvaltningen består även av avdelningarna gata, park och fastighet, måltid och lokalvård, myndighet samt ekonomi och administration. För att vara både framgångsrik och trivas med uppdraget som enhetschef behöver du ha god förståelse för arbete i politisk styrd organisation och hur frågor som rör personal, ekonomi och verksamhet hänger samman. Du är strategisk och kommunikativ med stort engagemang för att leda verksamheten med tydlig struktur och effektiva processer. Arbetsuppgifter Som chef för enhet processutveckling leder och samordnar du, utifrån uppdrag från politik och förvaltningsledning, bland annat kommunens utveckling inom GIS- och geodata, digital samhällsbyggandsprocess och förvaltningens digitala utveckling. På enheten finns även kommunens energi- och klimatrådgivning som bedrivs genom samverkansavtal mellan sex kommuner i norra Bohuslän. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och är direkt underställd avdelningschef. Vem söker vi Du leder enheten med utgångspunkt i att ni både samarbetar resurseffektivt och smart tillsammans och i samarbete med andra, så att enheten agerar för kommunens bästa i ett helhetsperspektiv. Du är kommunikativ och förstår vikten av dialog som arbetsverktyg och du arbetar medvetet med att styra, leda och coacha utifrån verksamhetens behov och en hållbar arbetsmiljö. Du har ett strukturerat arbetssätt, vågar ta initiativ och trivs med att driva nya processer framåt i samarbete med andra berörda funktioner på strategisk och operativ nivå. Du håller tidplaner. Du har en problemlösande analysförmåga och ställer rätt frågor för att få en övergripande förståelse för komplexa situationer. Du klarar att hantera flera processer samtidigt och att prioritera motstridiga intressen mot ett gemensamt mål. Din roll innebär bland annat att du: • planerar och genomför beslut kopplat till verksamhet, personal och ekonomi • driver förändring och utvecklingsarbete inom givna ramar och bedriver ditt arbete utifrån Uddevalla kommuns värdegrund; Öppenhet, Respekt och Professionalitet • ansvarar för att enhetens ärenden till nämnd har hög kvalitet både skriftligt, visuellt och muntligt Kvalifikationer -högskoleutbildning om minst 3 år -erfarenhet av utvecklings- och implementeringsarbete i kommunal verksamhet i minst 3 år -behärskar svenska väl i tal och skrift -B-körkort Meriterande -erfarenhet av att leda och implementera digital utveckling i verksamheter -erfarenhet av att utveckla verksamheters kvalitet genom processarbete Vi kommer lägga vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen.  Övrigt Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Sommarjobb Butikssäljare Uddevalla

Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer mer än dubbelt så snabbt som resten av branschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024! Sammanfattning av tjänsten Vill du arbeta för dagligvaruhandelns snabbast växande kedja som också är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2024? Brinner du för försäljning, service och för att ge kunden en upplevelse i världsklass? Välkommen till rollen som butikssäljare på Lidl! Din roll Som butikssäljare på Lidl har du en nyckelroll! Du är ansiktet utåt mot våra kunder och för dig är kunden alltid nummer ett. Du brinner helt enkelt för att ge bra service varje dag. I rollen som butikssäljare får du möjlighet att arbeta med alla olika arbetsuppgifter som är en del av den dagliga butiksdriften. Detta innefattar uppgifter som: * Packa upp alla varor och se till att hyllorna är välfyllda * Säkerställa färskhet och slutdatum på varor * Hålla rent och fräscht i butiken * Betjäna kunder i kassan * Och självklart bidrar du, tillsammans med dina kollegor, med det lilla extra för att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen! Din profil * Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom dagligvaruhandeln eller liknande bransch * Du drivs av att arbeta resultatorienterat och bidra till butikens framgång * Du har förmågan att identifiera arbetsuppgifter som behöver göras * Du vill vara del av ett team som arbetar tillsammans och vill framåt * Du är flexibel med arbetstiderna och har en positiv inställning till förändringar Vi erbjuder Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt.  Tjänsten är ett sommarvikariat på 25 timmar i veckan, mellan juni och augusti. Vi har förmåner så som friskvårdsbidrag, medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Då butiken är öppen alla veckans dagar kommer både dags-, kvälls- och helgarbete att förekomma. Vill du vara med på vår utmanarresa? Om svaret är JA, då söker du tjänsten såhär: o    Klicka på “Sök nu” o    Fyll i formuläret  o    Bifoga CV samt personligt brev Rekryteringen sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast. Vår rekryteringsprocess består av tester, personlig intervju och digital referenstagning. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Allakando läxhjälp Uddevalla, privatlärare 1 lektion/vecka, Matematik

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Ekonomer till ekonomienheten socialtjänsten

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Välkommen som ekonom till socialtjänstens nyinrättade ekonomienhet inom avdelningen för administration Vi söker två ekonomer till vår enhet. Vill Du vara med och komplettera vårt team? Ekonomienheten för socialtjänsten kommer att bestå av fyra ekonomer, tre ekonomiadministratörer (varav en även är inköpssamordnare) två avgiftshandläggare och en enhetschef. I en föränderlig tid med utmaningar kring bland annat digitalisering, automatisering, demografisk utveckling och kompetensförsörjning så behöver vi dig som ser framemot att göra denna resa tillsammans med oss. Om arbetsplatsen Socialtjänsten har nio avdelningar som samarbetar med målet att bedriva en kvalitativ verksamhet samt tillgodose och ta tillvara på verksamheternas behov på bästa sätt. Ekonomienheten socialtjänsten finns inom avdelningen för administration i Uddevalla kommun. Avdelningen är en stöd- och servicefunktion men har också ett ansvar att initiera och driva utveckling inom avdelningens olika områden och kvalitetssäkra dessa. Tjänsterna inom den nyinrättade ekonomienheten har funnits sedan tidigare, men har organisatoriskt varit placerade direkt under avdelningen för administration. Genom att skapa en ekonomienhet ges möjlighet till att hitta former för att mer samordnat driva utvecklingsarbeten. Arbetsuppgifter Som ekonom förväntas du arbeta med verksamhetsområdenas och förvaltningens uppdrag i nära samarbete med chefer på olika nivåer och andra funktioner, både inom socialtjänsten samt med andra förvaltningar och i vissa fall med andra kommuner. Du som ekonom arbetar nära dina avdelningschefer och enhetschefer med budget, uppföljning, prognos, analyser och årsbokslut med tillhörande verksamhetsberättelse. Som ekonom är du ansvarig för de verksamhetsområden du arbetar med både avseende löpande arbetsuppgifter och visst utvecklingsarbete. Du ska aktivt och kontinuerligt ge rådgivning i ekonomifrågor. Enligt planeringen så kommer en av ekonomerna som vi söker att arbeta med verksamhetsinriktningen individ och familjeomsorg för barn och unga. Resterande indelning av verksamheterna och fördelning av övriga arbetsuppgifter sker utifrån erfarenheter och vad som kommer att passa teamet som helhet, när det är klart vilka vi kommer att erbjuda tjänsterna. Kvalifikationer - Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Du har goda kunskaper och förståelser för redovisning. - Du skall kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. - Du har goda datorkunskaper och vi vill att du har kunskap i något ekonomisystem samt vana vid att hantera Officepaketet (Microsoft 365).   Det är meriterande om du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och från socialtjänstens verksamhetsområden. Det är en fördel om du har B-körkort då vi i vissa fall behöver kunna ta oss till våra verksamheter och andra kontor som är utspridda inom kommunen. Personliga egenskaper Förutom din kompetens så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du förväntas: - ha en drivkraft att självständigt arbeta med olika uppdrag, stora som små - att ha en positiv människosyn och en god social kompetens - vara serviceinriktad och pedagogisk samt har lätt för att samarbeta - ta ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har ett flexibelt arbetssätt - ha förmåga att lägga ner tid, energi och engagemang på ditt arbete - att som person vara analytisk och ha ett effektivt arbetssätt Ansökan Vi vill ha din ansökan senast 28:e maj 2024 och den ska innehålla ett personligt brev samt CV.         Intervjuer kommer att ske på förmiddagarna måndag till onsdag (3-5:e juni) under vecka 23. Om du är intresserad, tveka inte att skicka in din ansökan och vi önskar att du besvarar följande frågor: - Varför söker du jobbet? - Vad kan du bidra med för ekonomienheten socialtjänsten? Välkommen till oss! Övrigt Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.  För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Sjuksköterska till kommunala uppdrag

UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag inom kommun. Om tjänsten: Du kommer att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska inom HSV/SÄBO. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. Krav och kvalifikationer: Kvalifikationer: Färdigutbildad och legitimerad sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet. HLR-intyg (uppdaterad senaste 12 mån). Tidigare erfarenhet av slutenvård. Erfarenhet av journalsystemet Cosmic. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Administratör till Landsbygdsavdelningen

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med? Arbetsuppgifter Landsbygdsavdelningen har som huvuduppgift att verka för ett hållbart, effektivt och miljöanpassat lantbruk, hållbar landsbygdsutveckling, utveckling av fisket samt veterinär- och djurskyddsfrågor. Det innebär att en stor del av verksamheten arbetar för att EU:s och Sveriges jordbruks- och landsbygdspolitik får genomslag på regional nivå. Kontorsstöd är en funktion som hör till Enheten för Veterinär- och djurskydd som är en av Landsbygdsavdelningens tre enheter. Enhetens huvudsakliga uppgift är att genomföra kontroller och tillsyn inom livsmedelskedjan. Funktionen är en stödverksamhet mot avdelningen men har övervägande administrativa arbetsuppgifter för enheten. Våra arbetsuppgifter utförs på kontoret. Som medarbetare hos oss på kontorsstöd ingår hantering av ett antal digitala resursbrevlådor. Vi bemannar djurskyddstelefonen där allmänheten kan ringa in för att anmäla misstankar om misskötsel av djur. Funktionen arbetar med verkställighet, vad som ska ske med djur som enligt beslut är omhändertagna av Länsstyrelsen. En annan arbetsuppgift är kommunikation med hjälp av RAKEL där du som RAKEL-operatör har kontakt med fältpersonalen på djurskyddet för att trygga deras yttre arbetsmiljö. Funktionen har en avgörande roll för att allt det som måste fungera på en arbetsplats, verkligen fungerar. Det handlar om allt från beställningar, översyn av lokalerna (larm/brand/arbetsmiljö), praktiska göromål som exempelvis posthantering, besökssystem, huvudansvar för lunchrummet, till olika frågor från våra medarbetare, om saker som inte fungerar eller kan förbättras. Ovanstående arbetsuppgifter förekommer i funktionen och arbetsuppgifterna kan sett över tid komma att förändras inom ramen för funktionens ansvarsområde. Tjänsten innebär att på uppdrag av funktionschef och i samarbete med sina kollegor lösa uppgifter både av rutinartad karaktär och genom vissa undersökande moment i nya eller sällan förekommande uppgifter där det ännu inte finns rutiner för arbetssätt. Vi är idag 12 st administratörer som arbetar på kontoren Skara, Borås och Uddevalla. Placeringsort: Uddevalla Kvalifikationer Krav: - Eftergymnasial utbildning tex. inom ekonomi, administration eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Erfarenhet, intresse och förmåga av att arbeta digitalt och att utveckla digitala arbetssätt. - Erfarenhet av administrativt arbete med hög servicenivå. - Kunskap och erfarenhet av lantbrukets djur och sällskapsdjur. Meriterande: - Erfarenhet av IT och hantering av teknisk utrustning. - Erfarenhet av arbete med kundbemötande. - Arbetserfarenhet av myndighetsarbete och särskilt prövning av allmänna handlingar. - Erfarenhet av arbete i olika datasystem och registreringsverktyg. - Erfarenhet av RAKEL. Personliga egenskaper: - Mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla. - Du är lyhörd, har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och förstår vikten av ett gott bemötande. - God förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och lättförståeligt sätt både i tal och skrift. - Du är stabil och trygg i dig själv. Du känner dig bekväm med att ibland lämna besvärliga/obekväma beslut. - Du är flexibel och följsam med verksamhetens förändrade behov och har lätt att ta till dig nya kunskaper samt att hitta rätt nivå i ditt arbete i enlighet med verksamhetens mål och prioriteringar. - Du tycker om att lära nytt och är nyfiken på nya arbetssätt och att själv bidra till att utveckla dem. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Välkommen med din ansökan! Övrig information Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Distributionschaufför Uddevalla - sommarjobb

Anställningsform: vikariat längst t.o.m. augusti| Tillträdesdag: vecka 21| Ansök senast: 19 maj,urval sker löpande så vänta inte med din ansökan Vill du vara med och sprida glädje och smakupplevelser till folket i sommar? Då har du möjligheten att bli en viktig del av Spendrups Bryggeri, vi brinner för att leverera högkvalitativa drycker till våra kunder över hela landet. Nu söker vi två serviceinriktad distributionschaufför för att förstärka vårt team under sommarsäsongen Uppdraget I rollen utgår du från vår terminal i Uddevalla och leverera du dryck till våra kunder inom distriktet, samt säkerställer att leveransen sker på ett effektivt och säkert sätt inom angiven tid. Start för tjänsten är i maj, vecka 21, och arbetstiden är 06.00-15.00. Din profil C-körkort Truckkort YKB digitalt färdskrivarkort Vi letar efter en person som inte bara är en skicklig distributionschaufför, utan också en ambassadör för Spendrups Bryggeri. Våra chaufförer är bland de främsta representanterna för företaget och har en unik möjlighet att skapa positiva kundupplevelser vid varje leverans. Därför söker vi någon som inte bara är skicklig bakom ratten, utan även gillar det sociala mötet och har en naturlig förmåga att leverera en förstklassig service. Samtidigt är det av yttersta vikt att personen är aktsam om våra fordon och gods, för att säkerställa att våra produkter når kunderna i perfekt skick varje gång. Tunga lyft förekommer därav söker vi dig som är i god fysisk form. Vi ser fram emot att få arbeta med dig i sommar! För mer information om tjänsten: Ronny Nilsson, driftchef, tel: 031-586525. Din ansökan För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Slutkandidater kommerefter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll. Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft. Välkommen in!

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Lärare i matematik till åk 4-6 på Norrskolan

Uddevalla – en plats för hela livet  Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.   Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.  Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.   Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!  Om arbetsplatsen Norrskolan ligger i området Bleket i Uddevalla. Det centrala läget innebär närhet till olika inom- och utomhusaktiviteter, natur, idrott och kultur. Skolan har ca 330 elever från förskoleklass till och med årskurs 6. Totalt arbetar ca 50 personer på Norrskolan och av dessa arbetar ca 40 personer direkt med eleverna. Skolan har en elevhälsa med speciallärare, specialpedagog, skolsköterska, psykolog och kurator. På Norrskolan har vi höga förväntningar på personal och elever där kunskap, gemensam värdegrund och tydliga ordningsregler är utgångspunkten för vårt arbete. Flera lärare på skolan arbetar med samarbetsbaserad problemlösning, CPS, där vuxnas lågaffektiva förhållningssätt är rådande. Vi ser att detta leder till ökad måluppfyllelse, arbetsro, trygghet och trivsel för både barn och vuxna. Varje årskurs utgör en klass och består av ca 48 elever. Undervisningen sker i två grupper. Det är en utgångspunkt för att använda våra resurser på ett flexibelt sätt och vi kan bygga elevgrupper utifrån behov och innehåll. Det erbjuder också eleverna ett bredare socialt nätverk. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i årskurs 4-6 och ansvara för planering, undervisning och bedömning/betygssättning i främst matematik men också NO-ämnena och teknik eller annat ämne beroende på din lärarbehörighet. Du ingår i arbetslag med lärare i samma stadie. Du kommer även delta i arbetslagets och skolans utvecklingsarbeten. Beroende på den sökandes erfarenhet och kompetens ingår också viss undervisning i en mindre grupp av elever, som är i behov av särskilt stöd.   Vem söker vi Vi söker dig som har samarbetsförmåga och samtidigt är självständig och initiativtagande. Du behöver vara stabil och uthållig och ha förmåga att hantera förändringar på kort och lång sikt.  Är du dessutom tydlig och strukturerad i ditt arbete med elever är du den vi söker. Om dig Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och ser formativ bedömning samt digitala lärprocesser som självklara delar av din undervisning. Du arbetar språk- och kunskapsutvecklande och har en har god förmåga att bygga relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Förutom behörighet så lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaper och förmågor som vi anser krävs för att man skall fungera bra inom yrket ex. personlig mognad, engagerad, ledarskaps-och samarbetsförmåga, att du är stabil och strukturerad, samt arbetar mål- och resultatorienterat. För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.   Kvalifikationer Du har lärarlegitimation mot grundskolan år 4-6, med ämnesbehörighet i matematik. Det är meriterande med bred ämnesbehörighet.  Erfarenhet att undervisa elever i behov av särskilt stöd är också meriterande. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att göras innan sista ansökningsdagen. För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.     För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Sommarvikarie Kallskänka - Stora Coop Torp

Älskar du att arbeta med mat och service? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som är en effektiv och ansvarsfull kallskänka som vill vara med och fortsätta att utveckla vår restaurang. Vi vill att du som söker ska vara nytänkande och kreativ i ditt sätt att arbeta. Med stort engagemang arbetar du för att göra vår restaurang ännu bättre och inspirerar kunden till att vilja äta hos just oss. Vår restaurang gör egengjord mat till den 19 m långa Take Away-disken samt bedriver en cateringverksamhet med fokus på smörgåstårtor och bufféer. Arbetsuppgifterna inriktar sig på restaurangproduktionen som består av tillagning av diverse rätter och tillbehör som enkelt kan kombineras för en måltid. Tidigare erfarenhet av arbete i restaurang är meriterande. Vi ser att du är en person som arbetar för laget, är driven och flexibel. Du har ett stort intresse för matlagning och är kreativ med ett öga för estetik. Tjänsten är ett sommarvikariat med god möjlighet till fortsatt arbete till hösten. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd även på helger. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Tf. Restaurangchef Kerstin Karlsson mail: [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se - Erfarenhet från arbete i restaurang är meriterande. - Svenska i tal och skrift är ett krav - Genomförd gymnasieutbildning är ett krav. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024