Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de kommande åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Polisområde Västerbotten består av tre lokalpolisområden, LPO Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. Lokalpolisområde Umeå har verksamhet i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Robertsfors, Vindeln samt Bjurholm. Gruppen Stöd/service 4 som finns i Umeå hanterar lokalpolisområdets externa och interna service såsom beslagshantering och tillståndsverksamhet avseende bl.a. allmänna sammankomster och offentliga tillställningar. I den aktuella gruppen finns även handläggare som fungerar som stöd till utredningsverksamheten och ledningen för lokalpolisområdet. Vi söker nu gruppchef till lokalpolisområde Umeå, Stöd/Service grupp 4 med placeringsort Umeå. ARBETSUPPGIFTER Som chef för stöd/service 4 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i lokalpolisområdets ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området stöd/service och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde, som exempelvis utredning-, handläggning- eller receptionsarbete, som arbetsgivaren bedömer som relevant • för funktionen relevant examen/utbildning Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen • förundersökningsledarutbildning och/eller erfarenhet av förundersökningsledning som arbetsgivaren bedömer som relevant När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • analys och helhetssyn • mål och resultat • utveckling och förändring • social säkerhet • muntlig och skriftlig kommunikation • skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. [Lägg in textförklaringen vid länken i annonsen eftersom att länkar inte blir klickbara på LinkedIn.] Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Arbetsort: Umeå Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2 Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Chef grupp Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de kommande åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag. Polisområde Västerbotten består av tre lokalpolisområden, LPO Umeå, Södra Lappland och Skellefteå. Lokalpolisområde Umeå har verksamhet i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Robertsfors, Vindeln samt Bjurholm. Gruppen Stöd/service 1 som finns i Umeå hanterar lokalpolisområdets externa service såsom receptionsverksamhet med t ex. passhantering, hittegods samt anmälningsmottagning. Vi söker nu gruppchef till lokalpolisområde Umeå, Stöd/Service grupp 1 med placeringsort Umeå. ARBETSUPPGIFTER Som chef för stöd/service 1 rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i Lokalpolisområdes ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området stöd/service 1 och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare, projektledare eller liknande • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde, som exempelvis erfarenhet av att leda personal inom en servicefunktion • för funktionen relevant examen/utbildning Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer utanför polisorganisationen/den egna organisationen • erfarenhet av arbete inom receptionsverksamhet • erfarenhet av att arbeta inom offentlig verksamhet • erfarenhet av att arbeta inom Polismyndighetens passverksamheten När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • analys och helhetssyn • mål och resultat • utveckling och förändring • social säkerhet • muntlig och skriftlig kommunikation • skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. [Lägg in textförklaringen vid länken i annonsen eftersom att länkar inte blir klickbara på LinkedIn.] Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Arbetsort: Umeå Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 5:2 Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Chef grupp Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Om rollen I rollen som elektriker ska du kunna arbeta självständigt mot våra kunder i bygg- och anläggningsbranschen. I huvudsak sätter du upp tillfällig el på nyetablerade byggarbetsplatser samt montage av belysning, passersystem och larmanläggningar. I uppdraget ingår även felsökning, reparation och underhåll av vår installation på byggarbetsplatserna. Utöver det kommer du vid behov att arbeta med reparation och underhåll av vår el-materiel på verkstaden tillsammans med övriga kollegor. Om dig Vi söker dig som har jobbat minst ett år inom yrket och som trivs med en omväxlande vardag med mycket kundkontakt och eget ansvar. Förutom väl utvecklade praktiska kunskaper har du en god förståelse för elsäkerhet samt förstår vikten av att dokumentera ditt arbete. Du är en noggrann person med yrkesstolthet och du har minst gymnasiekompetens. Du är en doer som trivs med eget ansvar och vill leverera ett väl utfört arbete. Vidare är du en lagspelare som har lätt för att skapa kontakt och är nyfiken både på människor och att ta till dig ny kunskap. Du förväntas leverera service och hög kvalitet i ditt arbete och rollen ställer krav på ett flexibelt förhållningssätt och en förmåga att se vad som behöver göras och prioritera därefter. B-körkort är ett krav. Har du frågor eller funderingar kring tjänsterna är du välkommen att kontakta Björn Fredriksson, regionchef på +46702105279 eller [email protected]. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Lambertsson är en av Skandinaviens största uthyrare och tjänsteleverantörer inom bygg- och industrilösningar. Vi erbjuder totallösningar samt tjänster inom uthyrning, tillfällig-el, kranar, moduler och trafikanordningar. Lambertsson är ett dotterbolag inom Peabkoncernen.
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Primärvårdsområde Nord består av Ersboda, Mariehem, Sävar och Robertsfors hälsocentral. Denna tjänst är förlagd på Sävars hälsocentral. Delvis tjänstgöring inom Primärvårdsområde Nord vid annan enhet kan komma att bli aktuellt. Sävar hälsocentral erbjuder god hälso- och sjukvård till befolkningen i kommundelen, belägen 15 km norr om Umeå. I området bor 6600 personer, varav 2650 i tätorten Sävar. Vid hälsocentralen arbetar drygt 25 erfarna medarbetare med bred kompetens inom hälso- och sjukvård. Vi har ett bra arbetsklimat och är pigga på förändringar och nya idéer. Viktiga utvecklingsområden just nu är ett behovsanpassat vårdutbud och utveckling av digitala tjänster. Vi arbetar med ständigt förbättrad arbetsmiljö, såväl fysisk som psykosocial. Vi söker nu en vikarierande psykolog till Sävar Hälsocentral! ARBETSUPPGIFTER Som psykolog hos oss bidrar du med kunskap och engagemang, som får människor att känna sig trygga. Vi har ett nära samarbete med andra yrkesgrupper på hälsocentralen när det gäller bland annat, sjukskrivningsprocessen och annan rehabilitering för personer med psykisk ohälsa och/eller långvarig smärta. Som psykolog genomför du psykologiska bedömningar, gruppbehandling, kortare individuella behandlingar och neuropsykiatriska screeningar samt internetbaserad KBT. Vi utgör första linjen i vårdkedjan för lindrig till måttlig psykisk ohälsa hos såväl barn och unga som vuxna. Vi arbetar med att hjälpa patienter med deras beteenderelaterade ohälsa. Handledning av studenter från psykologprogrammet och PTP-psykologer ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad psykolog med KBT-inriktning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda gruppbehandling samt bedömning och behandling av främst vuxna, men även barn och ungdomar. Du är van att ta egna beslut/göra egna bedömningar och förväntas bidra i utvecklingsarbetet. Primärvårdserfarenhet är meriterande. Även du som nu läser PTP har möjlighet att söka tjänsten. Du har god förmåga att arbeta självständigt men även samarbeta med övriga professioner och aktörer, är flexibel och ansvarstagande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
I vår förvaltning arbetar över 1 000 medarbetare i fem olika verksamheter: Fastighet, Gator och parker, IT, Måltidsservice samt Städ- och verksamhetsservice. Vi planerar, bygger och tar hand om fastigheter, vägar och utomhusmiljöer. Vi tillhandahåller färdtjänst och hanterar interna uppdrag för att kommunens verksamheter ska fungera. Till exempel ser vi till att IT-miljön fungerar och är säker, att våra lokaler hålls rena och att kommunens skolor och boenden kan servera hälsosamma måltider. Det som förenar oss är viljan att underlätta vardagen för Umeås drygt 130 000 invånare. Städ- och verksamhetservice omfattar kommunens lokalvård, konferensverksamhet, teknisk support och verksamhetsvaktmästeri. Vårt uppdrag är att utföra lokalvård på kommunens skolor, äldreboenden och offentliga lokaler. Vi arbetar med kunddialog och ständiga förbättringar för att erbjuda bästa möjliga service och kvalitet. Vi söker nu en vaktmästare till Holmsund och Obbola! Dina arbetsuppgifter Som verksamhetsvaktmästarna arbetar du utifrån en gränsdragningslista och har den interna servicen för skolor, förskolor samt äldreomsorgens lokaler i Holmsund och Obbola. I tjänsten ingår mycket kontakt med andra verksamheter så som internservice, fastighetsservice och lokalvård. I arbetet ingår en del fysiskt arbete som enklare reparationsarbeten, underhåll, låsbyten, installationer, möbelflyttar. Dessutom paketmottagande, uppackning samt samordning av felanmälningar. I arbetet ingår även viss administration och beställningar. Om dig Vi söker dig som har fastighetsskötarutbildning samt några års erfarenhet inom området. Du har erfarenhet at att arbeta med barn och ungdomar. Som person krävs en mycket god social förmåga samt vara självständig, driven och en god problemlösare då vi dagligen har kontakt med våra intressenter. B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Bokningsservice i Sverige AB är Sveriges ledande aktör för besöksbokning inom finans och solceller. Vår kundkrets består av banker, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi har även uppdragsgivare som är solcellsleverantörer. Den vi söker ska ha följande bakgrund samt egenskaper: - Du måste ha erfarenhet av besöksbokning och/eller telemarketing/telefonförsäljning - Har du erfarenhet inom Finans eller besöksbokning inom solceller är det en stor merit - Du ska vara självgående och driven - Du bör vara allmänbildad och gilla att ta kontakt med folk Trivs du med att ha ett mål att sträva mot, blir sporrad av utmaningar och har en naturlig tävlingsinstinkt är du den vi söker. Vi söker nu en besöksbokare som jobbar hemifrån eller på vårt kontor i Umeå. Tjänsten är på heltid och månadslönen är fast från 25-35 000:- per månad beroende på erfarenhet och ålder. Du kommer att ta kontakt med potentiella kunder via telefon/sms/mail och bjuda in dem till möten/webinar gällande pensionsutbildning, finansiell rådgivning eller solcellsinstallation.
Är du en säljande person som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för kundernas resa? - Då har vi det perfekta extrajobbet för dig! Vi letar nu Säljare till vår butik i Umeå. Tjänsten är en deltidsanställning med varierande sysselsättningsgrad. Dina nya arbetsuppgifter Som Säljare inom FOREX kommer du arbeta med alla steg i processen för att sälja våra tjänster till kund. Ditt uppdrag är att bidra till en fantastisk kundupplevelse genom att bidra med din expertis kring våra produkter och valuta. Du arbetar i en miljö där du skapar skillnad och som kännetecknas av driv, glädje och samspel med teamet. Du ska även aktivt bidra till att butikens försäljningsmål uppnås, både genom din egen försäljning och genom att hjälpa andra. Det är tillsammans i teamet som vi driver affären framåt. Arbetsuppgifterna är varierande, du kommer exempelvis att: • Sälja valuta och samtliga FOREX produkter • Arbeta aktivt med kundservice och alltid se till att kunden är i fokus. • Bidra till att butikens administration följs i enighet med interna rutiner och arbetspassbeskrivningar • Bidra till att butiken i övrigt håller god ordning och är välstädad Våra förväntningar på dig Vi vill att du som söker tjänsten som säljare på FOREX har en god förmåga att identifiera olika kunders behov för att uppnå förstklassig service samt att du drivs av att jobba mot individuella mål och har ett affärsmässigt tänk. Du är en lösningsorienterad lagspelare som alltid har ett högt kundfokus. Detta är förutsättningar för att kunna bli en framgångsrik säljare hos oss. Krav för tjänsten: • Avslutad och fullständig gymnasieutbildning samt att du är 18 år • God systemvana • Flytande svenska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i engelska, du är bra på att tala, skriva och läsa engelska utan större svårigheter. • Meriterande om du har tidigare erfarenhet av försäljning inom detaljhandel eller annat likvärdigt yrke. Talar du andra språk än svenska och engelska, och/eller har erfarenhet från andra kulturer än den svenska, ser vi det som meriterande. Vi har öppet på tider som passar våra kunder. Det innebär att du är flexibel då bemanningen styrs efter kundernas behov. Det här kan du förvänta dig av oss Vi erbjuder dig ett stimulerade och omväxlande jobb där din kompetensutveckling är en naturlig del av arbetet. Vi ger dig kunskap om och erfarenhet inom finans, service och försäljning. Du och dina framtida kollegor bildar tillsammans ett härligt team, där ert gemensamma samarbete ligger till grund för att tillsammans nå butikens mål. Vi vill att du skall utvecklas hos oss och vara ajour med ditt arbete och erbjuder därför flertalet internutbildningar. Efter ett par år hos oss är du en excellent säljare med dokumenterad kunskap om regelverk inom finansiell verksamhet. Vi är ett familjärt företag som speglar mångfalden i samhället. FOREX tar ett samhällsansvar genom våra samarbeten med ECPAT och Rädda Barnen. Om det här låter intressant och om du tillsammans med oss på FOREX vill fylla din ryggsäck med erfarenhet är du varmt välkommen att söka tjänsten! Om ansökan Av säkerhetsskäl kommer vi att ta en kreditupplysning samt be om ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan ske. Alla som söker jobb på FOREX får också genomgå ett kortare test som skickas via mejlen. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Affärschef Sandra Wiklund, Tel: 070-284 01 49 Vid frågor till fackliga företrädare, Unionen, kontaktas [email protected] Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Ansök senast 18 september 2024. Urvalet sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. FOREX är ett familjeägt företag som sedan 1965 är Nordens marknadsledare på resevaluta. Vi erbjuder dig även reseförsäkringar, kreditkort och att skicka pengar utomlands. Våra butiker finns på centralt belägna platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos APL. Om företaget: APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som är ett individanpassat läkemedel för en enskild patient, i syfte att förbättra och rädda liv. Många beredningar görs till barn och till vuxna med olika typer av överkänslighet. APL är statligt ägt och en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel och är även en etablerad kontraktstillverkare inom Life science-industrin med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APL:s ca 500 medarbetare är verksamma vid fyra tillverkningsenheter runt om i Sverige. Läs gärna mer på www.apl.se Vid produktionsanläggningen i Umeå tillverkas sterila läkemedel med höga krav vad gäller hygien, produktionsutrustning, lokaler och processer. All tillverkning utförs enligt kvalitetssystemet GMP (Good Manufacturing Practice). Vid QC-avdelningen utförs mikrobiologisk och kemisk kontroll av producerade läkemedel för att säkra kvalitet inför frisläppning till marknad. Avdelningen kontrollerar också media, lokaler och förpackningsmaterial som används som insatsmaterial vid produktion av läkemedel. APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. För att du ska trivas behöver deras värderingar affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande passa in på dig. Individuella utvecklingsplaner och tydliga mål ger möjligheten att påverka och bidra till de gemensamma målen. APL gör skillnad för patienter med särskillda behov! Arbetsuppgifter: I rollen som gruppchef inom QC har du resultat- och personalansvar där du leder verksamheten och kontinuerligt arbetar med förbättringsarbete, målstyrning samt ledarskap. Som gruppchef leder du genom två teamledare med tillhörande team inom mikrobiologiska och kemiska analyser. I de teamen arbetar totalt 7 mikrobiologer och 8 kemister lokalt i Umeå med ansvar för mikrobiologisk kontroll av läkemedelsprodukter, insatsmaterial, produktionsmiljö och mediasystem (renat vatten) i enlighet med GMP krav. Det tvärfunktionella samarbetet med övriga funktioner, grupper, specialister och chefer är viktigt och en del av dina arbetsuppgifter. Du kommer att ges goda förutsättningar att komma in i rollen genom en tydlig introduktion och mål kopplat till arbetssätt. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Akademisk utbildning med inriktning mikrobiologi eller analytisk kemist (eller motsvarande erfarenhet) • Tidigare erfarenhet i ledande befattning • Mångårig erfarenhet av arbete på mikrobiologiskt laboratorium eller analytisk kemi verksamhet • Goda kunskaper om GMP och krav för renrum klass A-D är meriterande • Erfarenhet av lean och förbättringsarbete är meriterande • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi söker dig som är en trygg och prestigelös ledare som får energi av att leda och skapa rätt förutsättningar för dina medarbetare för att tillsammans uppnå gruppens mål. APLs chefer arbetar utifrån ledarkriterier som innebär att agera coachande och ge feedback i form av dialog med medarbetarna i vardagen. Som chef kommunicerar du både transparent och tydligt och prioriterar och inspirerar uthålligt så att grupperna uppnår uppsatta mål. Viktiga egenskaper och förmågor är att du har ett närvarande, tydligt, involverande samt kommunikativt ledarskap. Det är naturligt för dig att stötta dina medarbetare och din ledarstil kännetecknas av en öppen attityd där du har lätt för att samarbeta och engagera andra människor. Du har ett genuint intresse av att få dina medarbetare att växa med ansvar och nå de uppsatta målen för verksamheten. Välkommen att dela en spännande framtid med APL! Övrig information: Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Plats: Umeå Lön: Enligt överenskommelse Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Innan ev. anställning genomförs alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Är du öppen för en ny utmaning där du får vara med i den fortsatta tillväxten för Borgas stålhallar i norra Sverige? Vi söker nu en relationsbyggande säljare som kommer arbeta med fokus på Umeå/Skellefteå/Luleå-regionen men också längs med hela Norrlandskusten. Läs mer och skicka en ansökan nu! Om oss Borga är en plåttillverkare och hallbyggarkoncern med rötterna i Skaraborg och en verksamhet som sträcker sig ut i Europa. Borgakoncernen omsatte ca 763 MSEK 2022 och hade ca 397 anställda inom koncernen. Våra medarbetare och deras kunskaper är avgörande för Borgas framgångar. Med den insikten som grund har vi en uttalad, tydlig målbild inom personalutveckling. Vi är en arbetsplats med tempo, operativt som i utvecklingsfrågor. Förändring är det enda som är konstant. Hos oss är du inte en bit i ett jättepussel, hos oss är alla hörnstenar! Borga erbjuder en arbetsplats med tillväxt som befinner sig i ständig utveckling. Vårt mål är att erbjuda en professionell arbetsmiljö med fokus på personalutveckling och löpande förbättring av våra processer. Om tjänsten Vi söker för tillfället en stålhall-säljare för Umeå, Skellefteå och Luleå med solid byggteknisk kunskap och en förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer. I denna roll kommer du att ansvara för hela försäljningscykeln, från analys av kundbehov till avslut. Vi föredrar att du bor i Umeå men välkomnar även ansökningar från andra platser längs hela kusten norr om Umeå. Möjliga arbetsorter är Umeå, Skellefteå eller Luleå. Upptäck denna utvecklande och dynamiska position som erbjuder utmärkta anställningsförmåner och chansen att göra ett bestående intryck. . Resor ingår i tjänsten men vi ger dig möjligheten att själv påverka och planera dina resor. Som säljare förväntas du främst attrahera nya kunder till Borga genom proaktivt arbete som inkluderar kundbesök, nätverkande och deltagande i mässor med mera. Du kommer också fånga upp de intressenter som själva söker sig till oss för offertförfrågan eller om de har andra frågor kring våra produkter. Anställningen är på heltid. Om Dig Som "Hall-säljare" förväntas du hantera både reaktiva förfrågningar och proaktivt engagera dig med potentiella kunder och kundsegment. Du bör vara skicklig på att bygga starka och förtroendefulla relationer och ha dokumenterad erfarenhet av att hantera både korta och långa försäljningsprocesser. Det är en fördel om du tidigare har skrivit många offerter och förstår hur man framgångsrikt avslutar affärer. Erfarenhet inom bygg, lantbruk, försäljning eller teknik är fördelaktiga för att snabbt kunna sätta sig in i rollen och förstå produkterna. B-körkort är ett krav. Vad händer när du sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup i Umeå. För frågor kring tjänsten ber vi dig kontakta Andreas Lindqvist, senior rekryterare på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!
Drivs du av att arbeta med avtal och kontrakt? Vill du vara en del av ett ledande företag inom hållbar teknologi som utvecklar banbrytande batterilösningar för en grönare framtid? Sök till rollen som Contract Manager redan idag! Till vår kund i Skellefteå söker vi nu en engagerad Contract Manager som kommer att spela en central roll i upphandlingsprocessen. Vi söker dig som har erfarenhet av kontraktshantering och administration inom byggbranschen. Arbetsuppgifter Som Contract Manager kommer du att; • Upprätta och standardisera kontrakt. Du kommer att upprätta kontrakt med relevanta bilagor och mallar för varje upphandling • Vara ansvarig för att förhandla och administrera ändringsorder • Agera huvudsaklig kontakt mellan upphandling och projektkontroll • Administrera kontrakt fram till slutgodkännande och slutredovisning • Vara ansvarig för att sätta rutiner för kontraktsadministration • Utarbeta avtalsbrev. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som Contract Manager ser vi att du har; • Minst 5 års relevant erfarenhet av liknande roll • Kandidatexamen eller magisterexamen i relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet • God kännedom och kunskap om svenska (skandinaviska) upphandlingsrutiner • Kunskap om allmän kontraktsadministration med erfarenhet av standardavtal. Det är meriterande om du; • Har kunskap om allmänna bestämmelser för byggnads-, anläggnings- och installationsarbeten samt för elektrisk/mekanisk utrustning och installationer, t.ex. AB 04, ABT 06, ABK 09 • Har erfarenhet från svenska bygg- eller industriorganisationer. Andra kvalifikationer kan beaktas och kommer att bedömas från fall till fall. Du erbjuds Du erbjuds ett konsultuppdrag via Jurek Talets hos vår kund i Skellefteå. Uppdraget gäller initialt i 12 månader med möjlighet till förlängning. Stationeringsort för uppdraget är i vår kunds lokaler i Skellefteå. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på [email protected]. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om verksamheten Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.