Restaurangchef med starkt ledarskap till Heat Umeå!
Heat Restauranger AB
Restaurang- och kökschefer

Om oss På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion! Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag i våra närområden. Vi strävar alltid mot att gästen ska få en bra upplevelse på Heat, och därför är vår trevliga och kunniga personal en viktig del av konceptet. Våra menyer är centralt planerade och utifrån recept kan vi bibehålla Heats kvalitet och hjärta. Vi finns för närvarande i Malmö, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Om tjänsten Att vara restaurangchef på Heat är roligt och omväxlande. Våra restaurangchefer är våra experter på plats. Det är de som skapar fantastiskt bra relationer främst med våra gäster, men även med uppdragsgivare/hyresvärd. De leder sitt Heatteam framåt mot uppsatta mål, firar segrar och de är naturliga lagkaptener. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden: - Följa Heats koncept med hjälp av våra tydliga riktlinjer och rutiner. - Arbeta i- och vara delaktig i driften. - Leda och kvalitetssäkra. - Inspirera och engagera dina medarbetare. - Hantera leverantörsfakturor och kundfakturor. - Rekrytering, schemaplanering och tidsrapportering. - Budgetering och enklare resultatuppföljning. - Lokal marknadsföring Denna tjänst är ett föräldravikariat på 1 år med start enl. ök. Du kommer att få möjlighet att arbeta tillsammans med nuvarande restaurangchef under en period för att du ska vara väl rustad för uppdraget. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning. Om dig Du är lösningsfokuserad och förstår vad det innebär att följa ett koncept inom restaurangbranschen. Du har tidigare minst 3 års dokumenterad erfarenhet som ledare i restaurangbranschen, en stor passion för service och vill vara en viktig del i Heats fortsatta segertåg genom landet. Körkort är ett krav för denna tjänst. Då delar av arbetet utförs inom säkerhetsklassat område kommer du att genomgå en säkerhetsprövning med registerkontroll. Vi erbjuder Ett roligt och omväxlande arbete dagtid må-fre (kvälls- och helgarbete kan förekomma) i ett ambitiöst växande företag med kollektivavtal (Visita/Unionen), friskvårdsbidrag, rabatterade naprapatbesök, rabatter på vårt sortiment, årlig kickoff och ett gott och roligt samarbete med kollegor och chefer.

Idag
Sista ansökan:
1 november 2025
HR-partner, Stöd och omsorg
Umeå kommun
Personal- och HR-specialister

Stöd och omsorg är en del av kommunen som ger stöd och omsorg till barn/unga, vuxna och äldre som bor eller befinner sig i Umeå. Politiskt ansvarig nämnd för området är individ- och familjenämnden. Stöd och omsorg innefattar verksamheterna Funktionshinderomsorg, Individ- och familjeomsorg och Myndighetsutövning. Stöd och omsorgs HR-enhet arbetar för att ge stöd, råd och kunskap till chefer inom förvaltningen. Vårt uppdrag är att företräda kommunens personalpolitik i syfte att uppnå ett enhetligt agerande i HR -frågor inom Stöd och Omsorg. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande jobb med ett härligt HR-gäng om 11 engagerade kollegor. Vi stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet för att tillsammans göra skillnad för våra chefer inom hela HR området. Vårt kontor finns i det charmiga Sadelmakeriet, ett litet trähus alldeles bredvid stadshuset. Vill du vara med och bidra till Stöd och omsorgs mål att stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv? Då är det här chansen för dig! Tillsvidaretjänst, 100 % med start snarast Välkommen med din ansökan. Dina arbetsuppgifter Som HR-partner fungerar du som ett konsultativt stöd till enhetschefer och biträdande verksamhetschefer i en bredd av olika HR-frågor. De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer vara att stödja och skickliggöra våra chefer i deras beslutsfattande i HR-frågor inom arbetsrätt, arbetsanpassning och rehabilitering, systematiskt arbetsmiljöarbete, förändringsledning samt övriga villkorsfrågor. Du svarar för ett verksamhetsnära HR-stöd utifrån Umeå kommuns styrdokument, policys, riktlinjer och tillämpningsanvisningar samt säkerställa en gemensam arbetsgivarpolitik. Samverkan är en stor del av jobbet där du förutom facklig samverkan och förhandling också samverkar med såväl interna som externa aktörer, exempelvis företagshälsovård, försäkringskassa mm. Andra uppgifter som kan komma att ingå i ditt uppdrag är att hålla workshops, utbildningar samt grupp- och individinsatser. Du kommer även ansvara för att introducera nya chefer inom HR-området Du kommer i rollen som HR-partner kunna ta ett stort eget ansvar samt få möjlighet till utveckling. Du kommer också delta i information och utveckling avseende kommunens gemensamma HR-processer. Om dig Vi söker dig som har högskoleexamen inom personalvetarprogrammet eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig och som engagerat och nära vill stödja cheferna i olika HR-frågor. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för HR-partnerrollen. Goda arbetsrättsliga kunskaper är en förutsättning för att nå framgång i arbetet. Du har också erfarenhet av samverkan med fackliga parter och känner dig trygg i att hantera förhandlingar och överläggningar. Eftersom du ska vara ett konsultativt stöd till chefer och andra med ditt kunnande värdesätter vi dig som har en stark relationsbyggande förmåga. Du är trygg i din yrkesroll och har förmåga att möta och stödja människor i svåra situationer, integritet och trovärdighet är egenskaper vi värdesätter. Erfarenhet av att arbeta med HR-frågor i offentlig sektor ser vi som meriterande. Du är ansvarsfull och utför ditt arbete noggrant. Du har förmågan att både initiera och driva frågor och förbättringsarbete självständigt men också i samarbete med andra, varför du tycker om att skapa relationer och samverka. Du har förmågan att formulera dig väl både muntligt och skriftligt. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden, så sök redan idag. Välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Idag
Sista ansökan:
9 juni 2025
Projektassistent
Umeå Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Medicinska fakulteten är en av de största fakulteterna vid Umeå universitet och attraherar många studenter med ett omfattande utbud av utbildningar inom områdena medicin, tandvård, hälsa och vård. Vi erbjuder en väl utvecklad forskningsinfrastruktur och en inspirerande, dynamisk miljö med ledande forskning. Vår nära samverkan med de fyra regionerna i Norra sjukvårdsregionen ser vi som en stor ömsesidig tillgång för att utveckla forskning och utbildning och att säkra tillgången på vår framtids vårdpersonal. På Institutionen för diagnostik och intervention forskar och undervisar vi inom nio olika ämnesområden i nära samarbete med de fyra Norrlandsregionerna. Vi har internationellt erkända forskningsmiljöer där bredden av ämnesområden möjliggör innovation och samarbete över gränser. De flesta av våra forskare och lärare arbetar kliniskt, och våra lokaler finns på regionsjukhusen i Östersund, Sunderbyn, Sundsvall och Umeå - mitt i verksamheten. Nu söker vi en projektassistent för 3 månaders heltidsarbete. Arbetsuppgifter Under anställningen förväntas du bearbeta material från den internationella studien Approach-IS II och färdigställa två manuskript som berör muskelfunktion och muskelmassa hos vuxna med medfödda hjärtfel. Andra administrativa arbetsuppgifter kan också ingå.  Kvalifikationer Den sökande ska ha genomfört samtliga kurser vid läkarprogrammet med godkänt resultat till och med termin 6. Specifika kunskaper i den internationella studien Approach-IS II är särskilt meriterande. Som person är du noggrann, självgående och driven. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Här kan du läsa mer om institutionen för diagnostik och intervention: https://www.umu.se/institutionen-for-diagnostik-och-intervention/ Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Idag
Sista ansökan:
27 maj 2025
Deltidsanställnng som personlig assistent till tjej i Umeå
Assistera Skandinavien AB
Personliga assistenter

Vi söker nu en engagerad och ansvarsfull medarbetare till vårt dynamiska team på Assistera Skandinavien AB. Vi är ett företag som specialiserar oss på personlig assistans och vi värdesätter samtliga medarbetares bidrag till verksamheten. Personliga egenskaper och kvalifikationerVi letar efter en individ som behärskar svenska språket flytande i både tal och skrift. Det är avgörande att du kan kommunicera effektivt med assistansanvändare, kollegor och vårdpersonal för att undvika missförstånd. Du bör vara noggrann, initiativrik och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du är lyhörd och har förmågan att läsa av brukarens outtalade behov samt besitter empati och stabilitet i stressiga situationer. En positiv attityd och tydlig kommunikation är också viktigt för denna roll. Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet. Arbetsuppgifter och ansvarsområdenSom vår medarbetare kommer du att stödja assistansanvändaren i allt de inte klarar av själva, i linje med deras beviljade insatser. Detta inkluderar hjälp med förflyttningar, hushållsuppgifter, personlig hygien samt aktiviteter både i och utanför hemmet. Dokumentation, rapportering och vissa delegerade uppgifter kan också ingå i dina arbetsuppgifter. Övriga krav och informationEtt B-körkort är meriterande och kan vara ett krav beroende på brukaren. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dagar, kvällar, nätter och helger. Väntetid förekommer i schemat. Urval och tillsättning sker löpande. Vid vidare process kommer du att behöva verifiera din identitet och arbetsrätt i Sverige. Notera att bakgrundskontroller och polisutdrag kan komma att begäras.  Om anställningenLönLönetyp: Fast månads-, vecko- eller timlön Vi ser fram emot att få läsa ditt CV och personliga brev. Tveka inte att höra av dig för mer information om hur du kan bli en del av vårt fantastiska team!

Idag
Sista ansökan:
6 november 2025
Personlig assistent
Care of Elin & Lotta AB
Personliga assistenter

Om jobbet Är du en varm och engagerad kvinna som vill göra skillnad? Vi söker nu en kvinnlig assistent till en fantastisk kvinna mellan vecka 25 och 32 som det även finns möjlighet att jobba extra i höst/vinter Tjänsten är på vardagar och innebär två till tre arbetspass i veckan, vilket ger dig möjlighet att skapa en meningsfull vardag och samtidigt ha tid för annat. Du behöver inte ha körkort, utan det viktigaste är att du har ett genuint intresse av att hjälpa och stötta andra. Om du är empatisk, ansvarsfull och vill vara en positiv förändring i någons liv, är du den vi söker! Att arbeta som personlig assistent -innebär att du hjälper en annan människa att leva ett så självständigt liv som möjligt. Du är den som ska kompensera för den personens funktionsnedsättning och hjälpa till med både stort och smått. Arbetet -innebär ofta att du hjälper till med förflyttningar, av och påklädning, personlig hygien, att sköta hushållet, vara med på fritidsaktiviteter mm. Att bygga en stark relation som ändå är professionell är grunden för en bra assistans. Det måste finnas ett förtroende mellan dig och den du ska arbeta med och det är viktigt att ni kan fungera tillsammans. God personkemi är viktigt! Kanske har vi jobbet som skulle vara perfekt för just Dig! Tveka inte att höra av dig till oss. Om oss: Care of Elin & Lotta är ett lokalt företag som arbetar med personlig assistans och personlig omsorg. Vår värdegrund bygger på ödmjukhet, respekt och en genuin vilja att hjälpa. Vi förstår att det vi gör påverkar människors liv, och därför tar vi vårt ansvar på största allvar. Vi är tacksamma för det förtroende som ges oss, och arbetar alltid för att vara ett stöd som känns nära, tryggt och pålitligt. Vi söker de bästa medarbetarna Som anställd på Care of Elin & Lotta så blir du en del av ett härligt Team med närvarande chefer som vill ge dig de bästa förutsättningarna för att kunna göra ett bra arbete. Vi vill ge våra kunder den allra bästa assistansen och omsorgen och det innebär att vi även har höga krav på vår personal. När du arbetar hos oss så förväntar vi oss att du har ett professionellt förhållningssätt till yrket och är en god lagspelare som tillsammans med dina kollegor och chefer arbetar aktivt för att skapa en bra och lösningsfokuserad arbetsgrupp. Det finns inget krav på vårdutbildning när du arbetar hos oss. Det viktigaste är att du har de personliga egenskaper som gör dig lämplig att jobba med vård och omsorg. Välkommen med din ansökan

Idag
Sista ansökan:
19 juni 2025
Chefsassistent till Folktandvården Västerbottens ledning, Umeå
REGION VÄSTERBOTTEN
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vi söker en chefsassistent till Folktandvårdens ledning. Folktandvården ingår i Hälso- och sjukvårdsförvaltningen och leds av områdeschef Tandvård. Som chefsassistent arbetar du nära folktandvårdens ledning tillsammans med andra verksamhetsövergripande funktioner samt hälso- och sjukvårdens stab. Du är direkt underställd områdeschef Tandvård, med placering i Umeå. Folktandvården Västerbotten har allmäntandvård, specialisttandvård inom alla specialiteter och bedriver tandteknisk verksamhet. Vi medverkar också i den kliniska utbildningen av tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor och tandtekniker. Vi erbjuder moderna och välrustade kliniker och ligger i framkant vad gäller forskning och utveckling genom vårt nära samarbete med institutionen för odontologi vid Umeå universitet. Som anställd i Region Västerbotten har du många förmåner som exempelvis friskvård, föräldrapenningtillägg, möjlighet att löneväxla till tjänstepension och extra semesterdagar när du fyllt 40 år. Är du en strukturerad och ansvarsfull person med god organiserings- och prioriteringsförmåga och som motiveras av att stötta andra - då har du hittat rätt uppdrag. ARBETSUPPGIFTER Som chefsassistent hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du delar din tid mellan att vara administrativt chefsstöd och att ha en sammanhållande roll vilket innebär en bredd av administrativa, stödjande och koordinerande arbetsuppgifter. Som administrativt stöd till tandvårdens områdeschef och ledning är du spindeln i nätet och bidrar till att ständigt förbättra och utveckla verksamheten och våra digitala arbetssätt. Arbetet är självständigt och ger möjlighet att skapa ett brett kontaktnät och samarbeten såväl internt som externt. Som chefsassistent utformar och hanterar du administrativa dokument, koordinerar möten och evenemang. Du tar fram mötesagendor, med presentationer och underlag, hanterar kallelser och skriver minnesanteckningar. Du söker och samlar in data, sammanställer rapporter samt hanterar fakturor och utför annat ekonomiskt- och personaladministrativt arbete. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en bred administrativ erfarenhet och god kunskap inom MS Office-programmen, du har lätt att ta till dig nya digitala system och är van att arbeta med kommunikation. Det är meriterande om du sedan tidigare har erfarenhet av arbete som chefsassistent/chefsstöd inom offentlig verksamhet. Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift samt har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid att du har ett professionellt bemötande, god samarbetsförmåga, är lyhörd, strukturerad samt tar ett stort eget ansvar. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

Idag
Sista ansökan:
8 juni 2025
Främst natt personal sökes till ung man i Holmsund, Umeå
Vår Omtanke Sverige AB
Personliga assistenter

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Holmsund! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Kunden är en man i 30-års åldern som bor i Holmsund (1.5 mil utanför Umeå) Med ett omfattande vårdbehov så är det dubbel assistans dygnet runt. Assistansen utförs i hemmet. Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Du får gärna dela kundens intresse för film, data och historia. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker just nu assistenter för tillsvidareanställning samt vid behov med varierande arbetstider. Vi söker både dag och natt personal, dubbelassistans dygnet runt. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse   Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.   Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!   Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Projektledare med fokus på hållbara energilösningar
Sigma Industry North AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Jobbeskrivning Sigma Industry North i Umeå erbjuder konsulttjänster till industrikunder runt om i regionen. Här arbetar ingenjörer inom bland annat projektledning, produktionsteknik, produktutveckling och kvalitet. Vi är en del av koncernen Sigma Industry East North som i sin tur består av dotterbolag från Linköping i söder till Luleå i norr. Vi söker dig som arbetat i flertalet år gärna som projektledare inom industri eller annan teknisk verksamhet. I din roll här på Sigma kommer du leda såväl större som mindre projekt tillsammans med våra kunder. Du förväntas planera, leda och följa upp arbetet för att säkerställa leverans inom satta ramar gällande kostnad, tid och kvalitet. Sigma erbjuder trygga arbetsvillkor samt att vi lägger stor vikt vid den personliga utvecklingen. Här råder stort engagemang och delaktighet från medarbetare, något som värdesätts högt och bidrar till en trivsam arbetsplats. Vi ser innerligt fram emot att välkomna just dig till gänget här i Umeå. Kvalifikationer Utbildad Civilingenjör/högskoleingenjör inom relevant område Flerårig arbetslivserfarenhet från industri eller tekniska branscher Utmärkta kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift Erfarenhet av projektledning och/eller ledande roller Meriterande med tidigare erfarenhet av energi, elkraft, kärnkraft eller fjärrvärme För att lyckas i rollen tror vi att du är bekväm i nya situationer samt har en förmåga att leda och motivera andra. Vidare är det extra meriterande om du har en certifiering inom projektledning (IPMA/PMP). Detta är annars något som erbjuds som en naturlig del av kompetensutvecklingen hos oss. Företagsbeskrivning Sigma Industry North har sina kontor i Umeå och Luleå och vi har vårt arbetsområde från Övik i söder till Kiruna i norr. Här arbetar för närvarande ca 45 anställda med projektledning, produktutveckling, produktionsteknik, energiteknik, mekanik- och elkonstruktion, automation och beräkningar. Våra konsulter har blandad teknikbakgrund och ofta bred erfarenhet från arbetslivet. Vi jobbar aktivt med mångfald och ökad jämställdhet och vi vill bli fler kvinnor inom bolaget. Vi har bland annat startat ett nätverk för kvinnor inom industrin i regionen och vi jobbar tillsammans med organisationen Pepp för att locka fler tjejer till branschen. Sigmakoncernen är privatägd av familjen Dan Olofsson, för 5 år sedan var koncernen ca 1000 anställda. Idag är Sigmakoncernen över 5000 anställda och har haft en organisk tillväxt på över 20% per år de senaste 5 åren. Läs mer om Sigma Group på sigma.se. Läs mer om just vår verksamhet på sigmaindustryeastnorth.se. Klicka dig runt bland länkar och bekanta dig med bolaget, bland annat: Expect a Better Tomorrow samt Star For Life. Se gärna filmen The Ones, som symboliserar vilka stordåd ett teknikintresse och nyfikenhet i ung ålder kan leda till. Om du är nyfiken och vill ha ytterligare information är du varmt välkommen att kontakta mig. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum. Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
30 juni 2025
Vi söker en Redovisningskonsult till Aspia!
Adecco Sweden AB
Redovisningsekonomer

Aspia är ett marknadsledande företag inom redovisning, lönehantering och affärsrådgivning – och nu finns möjlighet att följa med på en spännande resa! Till kontoret i Umeå söker vi en erfaren redovisningskonsult som vill vara med och göra skillnad för kunder och kollegor. Här erbjuds du arbeta i en inkluderande och inspirerande miljö med stort eget ansvar och möjlighet att utvecklas. Låter det som något för dig? Läs vidare! Om tjänsten Som redovisningskonsult hos Aspia får du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på uppdrag av kund och arbetet utförs på kontoret eller förlagt hos kund. Du stödjer och coachar mer juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd och att kvalitén i vår leverans är hög. Vanliga arbetsuppgifter innefattar: • Upprätta bokslut och årsredovisningar • Inkomstdeklarationer • Kvalitetssäkra periodbokslut • Löpande rapporteringar till kund • Konsultationer och kundrådgivning Om dig En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är att du: • Har högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning. • Har tidigare erfarenhet av liknande arbete, gärna från redovisnings- eller revisionsbyrå. • Har minst två års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar. • Är flytande i svenska, såväl i tal som skrift. För att trivas i rollen och utvecklas inom Aspias organisation ser vi gärna att du är en driven och ansvarstagande person som trivs med att arbeta i team. Som person har du förmåga att strukturera och prioritera arbetsuppgifter samt tycker om att skapa och vårda relationer med kunder. Om anställningen Tjänsten är en direktrekrytering där du kommer erbjudas anställning hos Aspia i Umeå. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Aspia Sverige ingår i Aspia Group, tillsammans med varumärkena Accountor och Skeppsbron Skatt. Tillsammans är vi inom Aspia Group över 3100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina. Aspias mål är att ge dig den bästa tiden i din karriär och är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Här får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, kollektivavtal och bra förmåner. Med strukturerade medarbetarsamtal där du sätter mål och planer har du möjlighet att utvecklas i din roll. Här erbjuds du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat! Du kan läsa mer om företaget här: https://www.aspia.se/ Låter detta intressant? Då ska du söka direkt! Aspia har i denna rekryteringsprocess valt att samarbeta med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Olsson på 073-684 71 24 eller [email protected]. Ansök direkt via denna sida tillsammans med CV och besvara våra urvalsfrågor. Urval och rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Adecco använder tester som en del av rekryteringsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Välkommen med din ansökan!

Idag
Sista ansökan:
8 juni 2025
Proffsäljare till Bygma Umeå
Konsultia AB
Företagssäljare

Om kundföretaget . Dina arbetsuppgifter Är du en relationsbyggare med ett hjärta för försäljning och ett intresse för byggbranschen? Då kan du vara den vi söker! Som proffssäljare på Bygma får du en nyckelroll i vår affär mot företagskunder. Du ansvarar för dina egna kundkonton och arbetar aktivt med att skapa starka och långsiktiga relationer. I rollen ingår att planera, driva och följa upp försäljningen för dina kunder – från första kontakt till avslutad affär. Hos oss är kundnöjdhet i fokus. Du blir en viktig kontaktperson genom hela kundresan, och arbetsuppgifterna är varierande. Du jobbar med nykundsbearbetning, gör kundbesök, räknar på projekt, lämnar offerter och följer upp affärer. Du hanterar också reklamationer och ser till att kunden alltid får den hjälp som behövs. Du arbetar mot en tydlig säljbudget som du sätter tillsammans med din närmaste chef, och du får både ansvar och frihet att utveckla dina affärer på bästa sätt. Din profil Vi söker dig som: Gillar att arbeta med människor och skapa förtroendefulla relationer. Du får gärna ha erfarenhet av försäljning, gärna inom bygg- eller industribranschen, eller kunskap om material, ritning eller byggprocessen som helhet. För att trivas i rollen behöver du vara självgående, målmedveten och van att ta eget ansvar Under dagarna använder du dator och telefon som dit arbetsverktyg och du känner dig bekväm med officepaketet. Hos Bygma får du vara en del av ett företag med starka värderingar, engagerade kollegor och ett fokus på långsiktighet – både i affärer och i relationer. Övrig information Sista ansökningsdag är den 15 juni, men ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan tillsättas innan dess att ansökningstiden gått ut. Vid frågor om tjänsten eller processen vänd dig till rekryterare Andreas Widmark 072-517 26 12 Bygma Sverige har totalt 20 anläggningar runtom i Mälardalen, Stockholm, Dalarna och Norrland. Vi är en del av den danska privatägda koncernen Bygma Gruppen A/S, med totalt 2600 medarbetare och en omsättning på 15,5 miljarder SEK (2023). Gemensamt för alla våra anläggningar är att vi endast säljer byggvaror och verktyg från beprövade kvalitetsmärken

Idag
Sista ansökan:
15 juni 2025