WeStaff Sweden är ett snabb växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi rekryterar nu till vår kund HP-Etch i västra Stockholm! Detta är en direktrekrytering med omgående start. HP Etch AB är en av världens främsta tillverkare av högprecisionsetsade metalldetaljer. Tunnplåtsdetaljerna vi tillverkar återfinns i en rad branscher så som bil-, elektro-, medicin- och rymdindustrin. Vi levererar våra produkter till kunder i hela världen. Bolaget ingår i Wickeder Group GmbH, kontor och tillverkning är beläget i Järfälla i västra Stockholm. På HP Etch arbetar vi under mottot ”precision rakt igenom”. Sök jobbet redan idag och starta din nya karriär hos oss på HP Etch! Ditt nya jobb Att arbeta som teknisk beredare är att säkerställa att produktionsberedningar finns tillgängliga för produktion inför produktionsstart. Dessa hänvisar till användandet av korrekt material, maskiner och verktyg. Processen ska förklaras med tillräcklig tydlighet för att garantera att rätt kvalitet och god effektivitet på utförd tillverkning tillgodoses. För att lyckas med rollen tilldelas ett ansvar att göra material-, leverantörs- och maskinval så väl som tids- och kostnadsregistrering, samt dokumentera detta i en formell produktionsberedning i MPS-system. Detta ställer krav på att du trivs med att jobba med planering, kommunikation och uppföljning. I denna roll får du ett stort inkluderande ansvar, med utvecklande karriärsmöjligheter. Arbetsuppgifter Här presenteras ett urval av arbetsuppgifter: Granska tekniska specifikationer & klargöra tekniska frågor från kund tillsammans med sälj. Vara kontaktperson mot kunder i löpande tekniska frågor efter överenskommelse med sälj. Upphandla externt utlagda processer, ingående material, komponenter & produktionsverktyg. Utföra produktionsberedning i MPS, inklusive CAD-underlag för framtagning av fotoverktyg. Säkerställa att artikelspecifika metodbeskrivningar finns tillgängliga inför produktionsstart. Mottaga & registrera kundorder, samt upprätta tillverkningsorder för prototyper, Projektleda implementering och kvalitetssäkring av nya prototyper/produkter. Utveckla och dokumentera produktionsprocesser samt processförbättringar vid behov. Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse med bra lön och förmåner. Arbetsplatsen har en god kultur och stämningen är mycket god i personalgruppen. Arbetstider: Dagtid måndag-fredag. Arbetsplats: Järfälla västra-Stockholm Företaget har kollektivavtal Unionen. Kravprofil Högskoleingenjör eller motsvarande inom relevant område Goda kunskaper i AutoCAD och i plåtdelen av Solid Works, samt Excel Kunskaper om etsprocessen och tillhörande operationer Erfarenhet att arbeta i eller med nära koppling till produktion Kunskap i Monitor & Lime är meriterande Personligt Vi ser att du som söker har förmåga att skapa struktur och hantera stora mängder information. Som person är du noggrann och har ett öga för detaljer. Denna tjänst ställer höga krav på flexibilitet, tålamod och initiativförmåga. Du som arbetar i teamet behöver därför vara lyhörd inför förändring och ha en förmåga att planera din tid på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt på din personlighet, och vi erbjuder dig en bra arbetsplats med trevliga kollegor. För rätt person så kommer denna tjänst inspirera, utveckla och ta din nya karriär till nästa nivå, detta är en bra möjlighet så vi intervjuar kandidater löpande. Skicka in din ansökan redan idag för att säkra ditt nya jobb. Din Rekryterare WeStaff Sweden är ett växande konsult- och rekryteringsföretag inom teknisk tillverkning. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss och våra samarbetspartners!
Business Unit Vattenfall Power Solutions är en affärsenhet på ca 600 personer inom Business Area Vattenfall Generation. Vi utbildar personal inom svensk kärnkraft, levererar kärnbränsle till Vattenfalls kärnkraftverk, utvecklar och genomför projekt och uppdrag samt tillhandahåller interna tekniska specialisttjänster för samtliga utav Vattenfalls verksamheter, koncernstaber och intressenter. Har du erfarenhet av att arbeta inom ämnesområden som tillståndsprövning och kravhantering gällande strålsäkerhet och/eller säkerhetsskydd och vill vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Vattenfall Power Solutions söker nu fler kollegor till Göteborg, Solna, Uppsala, Västerås, Oskarshamn, Nyköping eller Gävle! Tjänsterna ingår i avdelning Teknik där vi utvecklar, genomför projekt och uppdrag och tillhandahåller kompetens och produktleveranser till Vattenfalls olika verksamheter, koncernstaber och intressenter. Om arbetet som specialist och ingenjör inom tillståndsprövning och kravhantering gällande strålsäkerhet och/eller säkerhetsskydd: Du kommer främst att arbeta med tillståndsprocesser och kravuppfyllnad för Vattenfalls kärntekniska anläggningar. Frågeställningarna kan vara av olika karaktär beroende på om de kopplar till strålsäkerhet eller säkerhetsskydd, samt beroende på var i verksamheten uppdraget utförs. Som specialist och ingenjör kommer du främst att arbeta inom uppförande av nya anläggningar, anläggningsändringar i befintliga anläggningar, drift och/eller avveckling. Arbete inom icke kärntekniska anläggningar kan bli aktuellt inom området säkerhetsskydd. Beroende av din ämneskompetens, tidigare erfarenhet och önskemål så kommer du att arbeta strategiskt med behov och koncept för licensiering, med ledande roll i frågor som rör teknik, organisation, ledning, styrning, informationssäkerhet, fysisk säkerhet och personalsäkerhet och/eller med säkerhetsdemonstrationer i olika former. Ditt fokus är ett eller flera steg i tillståndsprocessen/vägen fram till kravuppfyllnad, från uppdagat behov till driftsättning. Vattenfalls anläggningar omfattas av krav från bland annat Strålsäkerhetsmyndighetens och Säkerhetspolisens ansvarsområden och uppfyllnad av dessa myndigheters regelverk utgör grundpelare för licensieringsarbetet. Exempel på arbetsuppgifter som ingenjör och specialist hos Vattenfall Power Solutions: Ta fram strategier för framgångsrik licensiering och kravuppfyllnad Tolka och implementera myndighetsföreskrifter Utreda, bedöma och föreslå lösningar av problemställningar kopplat till teknik, organisation, ledning, styrning, informationssäkerhet, fysisk säkerhet och personalsäkerhet - med hänsyn till verksamhetens behov och myndighetens krav Säkerhetsredovisning, säkerhetsanalyser och säkerhetsgranskning inom strålsäkerhet Säkerhetsskyddsanalyser (fysisk säkerhet, informationssäkerhet, personalsäkerhet). Kravspecifikation Du har: Eftergymnasial utbildning inom exempelvis naturvetenskap eller teknik Erfarenhet av och kompetens inom tillstånds- och kravhantering Erfarenhet av och kompetens inom strålsäkerhet och/eller säkerhetsskydd God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både svenska och engelska IT-vana, kompetens i Officepaketet. Meriterande är: Masterexamen, och/eller civilingenjörsexamen eller högre, inom relevant område Erfarenhet av kärnkraft eller annan process-/kraftindustri Kunskaper om konstruktionsprinciper för kärnkraftverk, kunskap om anläggningens dokumentation, drift och avfallshantering Erfarenhet av säkerhetskänslig verksamhet Kunskap och erfarenhet av Säkerhetsskyddslagen, Säkerhetsskyddsförordningen och Säkerhetspolisens föreskrifter Kunskap och erfarenhet av Strålskyddslagen, Lag om kärnteknisk verksamhet, Strålskyddsförordningen, Förordning om kärnteknisk verksamhet och Strålsäkerhetsmyndighetens författningssamling. Som specialist och ingenjör hos Vattenfall Power Solutions är det viktigt att du trivs med ett konsultativt, självständigt och ansvarsfullt arbete. Med din erfarenhet och förmåga att vara lyhörd och tänka analytiskt skapar du framdrift i dina uppdrag och ser till helheten. Du samarbetar gärna, men har inga problem att nå resultat och arbeta på egen hand. Du lägger stor vikt vid kvalitet i dina leveranser och håller kontakt med både kollegor och uppdragsgivare under arbetets gång. Då resor är en del av arbetet behöver du ha B-körkort. Vi arbetar aktivt med tekniska hjälpmedel för att minska resor i tjänsten. Aktuella placeringsorter Göteborg, Solna, Uppsala, Västerås, Oskarshamn, Nyköping eller Gävle. Kontaktpersoner Rekryterande chefer Lisa Bäckström (Väst) och Kerstin Hemmingsson (Öst). Fackliga representanter är Gustaf Treiber (Akademikerna), Jan Stigbert (Unionen), Philip Carendi (Ledarna) och Ingemar Eriksson (SEKO). Alla nås via Vattenfalls växel, 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti, 2025! Ansök via vår annons på Vattenfalls karriärsidor, du svarar på några inledande frågor och bifogar ditt CV, du behöver inte inkludera ett personligt brev i ansökan. I den här rekryteringsprocessen kan tester förekomma. Mer information För oss är din utveckling viktig och därför kommer vi alltid att uppmuntra dig till att använda dina kunskaper och ge dig möjligheter till att utvecklas genom nya utmaningar, utbildningar och kompetensöverföring. Hos oss får du förtroendet att agera med stor frihet och eget ansvar, vilket tillsammans med bra arbetsvillkor och ömsesidigt förtroende ger en hög flexibilitet och balans mellan arbete och privatliv. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Förutom säkerhetsprövning genomförs även drogtest.
Som Regulatorisk ansvarig blir du en nyckelperson i vår globala regulatoriska organisation. Du ansvarar för att säkerställa att våra medicintekniska produkter uppfyller myndigheternas krav och får nödvändiga godkännanden på olika marknader. Du driver regulatoriska strategier från utveckling till marknadsgodkännande och vidare under produktens hela livscykel. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ta fram och driva regulatoriska strategier för nya produkter, produktförändringar och livscykelhantering • Förbereda och lämna in ansökningar till myndigheter världen över • Ansvara för märkning och reklamgranskning ur regulatoriskt perspektiv • Skicka in och följa upp kliniska prövningsansökningar • Ha kontakt med myndigheter, partners, distributörer och interna funktioner • Hålla dig uppdaterad om relevanta lagar och regelverk (t.ex. MDR) • Delta i myndighetsmöten och förbereda underlag • Stötta organisationen med regulatorisk rådgivning Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start 30 augusti 2025 och planerat slut 29 november 2025. Det finns god möjlighet till förlängning för rätt person. Vi söker dig som har följande bakgrund: • Högskoleutbildning inom naturvetenskap, medicin, teknik eller liknande • 5–8 års erfarenhet av arbete med regulatoriska frågor, gärna inom medicinteknik • God förståelse för globala regulatoriska processer och regelverk • Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt framåt • Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska • Erfarenhet av kontakt med myndigheter och arbete i tvärfunktionella team Vi erbjuder: • Ett internationellt företag med starkt fokus på innovation och kvalitet • Möjlighet att bidra till att livsviktiga produkter når patienter världen över • Ett kompetent och engagerat team med högt i tak och samarbetsanda • Flexibelt och dynamiskt uppdrag med chans till förlängniing Kontaktuppgifter I den här rekryteringen samarbetar Galderma med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Amila Dresevic via [email protected] alt. 073 684 78 61 Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Nu söker vi en erfarenhet administratör på halvtid till en myndighet i Uppsala. Du kommer att få vara delaktig i att starta upp en ny funktion på myndigheten. Som administratör på den nystartade funktionen får du ett utåtriktat och självständigt arbete där du fungerar som "spindeln i nätet" i det relativt lilla teamet. Du kommer att utgöra en viktig och stabil kontaktyta mot både interna och externa parter och delta i utvecklingen av struktur och arbetssätt. Vidare får du en viktig roll att bidra med traditionellt administrativt stöd kopplat till möten och konferenser, dokumentation och protokoll. Arbetet innehåller också delvis kreativa delar, såsom att ta fram underlag, sammanställa och visualisera statistiska data och presentationer i PowerPoint samt bidra till kommunikations insatser - webb, nyhetsbrev och informationsmaterial. Andra förekommande arbetsuppgifter: - Planera och samordna - Arbeta utifrån fastlagda rutiner - Vara ett operativt stöd för verksamheten - Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering) - Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram - Ggöra kalenderbokningar, mötesbokningar - Utföra reseplanering - Självständigt fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ - Projektplanering och uppföljning av projekt Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag på halvtid (50%) med beräknat startdatum den 1 september 2025 och förväntas fortlöpa till och med 31 januari 2026. Uppdraget utförs i huvudsak på myndighetens kontor i Uppsala under kontorstider. Viss möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten: - Arbetslivserfarenhet från offentlig sektor. - Relevant eftergymnasial utbildning av kvalificerat administrativt arbete - Tidigare arbete med presentationer av statistik och dataanalys - Tidigare arbete grafiskt material och bildredigering Om dig För att lyckas i rollen som administratör tror vi att du har god kommunikativ förmåga som skapar bra förutsättningar för ett nära samarbete med verksamhetspersoner och medarbetare inom flera verksamheter. Du har lätt för att se helhet, samband och beroenden samt en drivkraft att agera tillsammans med andra mot ett gemensamt mål. Du är ordningsam med god struktur och stark drivkraft. Vidare har du mycket god förmåga att samverka och bygga relationer, en god samarbetsförmåga, god muntlig kommunikationsförmåga samt förmåga att arbeta i och anpassa dig till en grupp. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-10. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
F 16 ansvarar för Uppsala garnison och driften av Uppsala flygplats. Flottiljen ansvarar även för bevakningen av det svenska luftrummet dygnet runt, året runt samt leder Flygvapnets stridsflygplan i luften. Om enheten 1621. Flygbaskompaniet ingår i 162.Basbat som tillhör krigsförbandet 16.Flygflottiljen. Kompaniet består av sex plutoner. Kompaniets uppgifter består av flygplatsdrift i form av fälthållning, räddningstjänst, klargöringstjänst, flygterminaltjänst samt drift och underhåll av tekniska system. Kompaniet ansvarar även för skydd och bevakning av F 16 skyddsvärden. Du kommer att ingå i 1611.Flygbaskompaniets Sambandstropp. Troppen ansvarar för flygplatsens tekniska drift. Arbetsuppgifterna sträcker sig från administrativa uppgifter till att planera och genomföra drift- och underhållsåtgärder. Befattningen innebär att du löpande utbildas och utvecklas. Tjänsten kräver god fysik och det ges möjlighet till träning under arbetstid. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som yrkesofficer vid 524.Sambandstroppen bidrar du till att flygplatsen är operativ för flygande förband. Du är en del av funktionen som drifthåller den tekniska infrastrukturen som är förutsättning för att operera från Upppsala flygplats. Vi söker dig som vill bygga upp funktionen samband/ledning inom bataljonen. I denna tjänst ingår rekrytering och uppbyggnad av förmågan samband. Du är en drivkraft som jobbar mot uppsatta mål och har stor handlingsfrihet med eget ansvar. Krigsförandet har ett antal ledningsystem som möjligör beslutfattande inom förbandet och mot externa parter, där du kommer vara en viktig del för att den kommunikationen skall fungera. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat: • Upprättande av driftorganisation och säkerställer funktion av förbandets ledningssytem. • Vidmakthållande av krigsförbandets ledningssystem. • Tekniskt systemstöd till projektörer, tekniker och beslutsfattare. • Medverkan vid materiel- och systemomsättning. • Ansvara för troppens tekniska dokumentation. KRAV Kvalifikationer • Genomförd officers- eller specialistofficersutbildning med godkänt resultat. • Erfarenhet inom aktuellt arbetsområde. • Körkort - lägst klass B. • God datorvana. Personliga egenskaper Vi söker dig som har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att ta kontakt med människor och är bra på att bygga förtroendefulla relationer. Som person är du driftig och har en hög leveransförmåga. Du är mål- och resultatinriktad med stort ansvarstagande och hög integritet. En förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna på ett bra sätt är att du besitter en god pedagogisk förmåga samt att du är kommunikativ och lyhörd. Du har en helhetssyn, du ser frågor i ett brett perspektiv och kan sätta in dessa i ett större sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av flygvapnets sambands- och ledningsystem. • Kunskap om metoder och organisation för planering, samt genomförande av drift och underhåll av marktelemateriel. • Kunskaper inom reservmaterielförsörjning. • Erfarenhet av teknisk tjänst inom Försvarsmakten. • Utbildad teknisk officer inom mark elekro. • Erfarenhet från drift av flygtrafiksystem samt utrusning för tele- och radiokommunikation. • Erfarenhet av drift och övervakning av tekniska system. • El-behörighet och/eller andra erfarenheter inom el-området. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten kan tillämpa sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Uppsala. Befattningen kommer medföra tjänstgöring på annan ort vid utbildning och övningar. Arbetstid: I huvudsak dagtid. Kväll- och helgtjänstgöring kan förekomma vid övningsverksamhet. Tillträdesdatum: Snarast, enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Befattning: Militär. För upplysningar om befattningen kontakta: Mejl: [email protected] För information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist, Susanna Schjölin Mejl: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O Ärna, Josefine Granberg, tfn: 0505-45 10 00 (växel nr) OFR/S, Daniel Modin, tfn: 0706-38 68 33 SACO, Oscar Moberg, tfn: 072-984 84 53 SEKO, Åsa Karlsson, tfn: 076-649 23 95 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-25. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
F 16 ansvarar för Uppsala garnison och driften av Uppsala flygplats. Flottiljen ansvarar även för bevakningen av det svenska luftrummet dygnet runt, året runt samt leder Flygvapnets stridsflygplan i luften. Om enheten 1621. Flygbaskompaniet och har som uppgift att upprätthålla flygplatsdriften på Uppsala flygplats och skydda Uppsala garnison. Kompaniet tillhör 162. Flygbasbataljonen vid Upplands Flygflottilj (F 16). R3-plutonen tillhör 1621.Flygbaskompaniet och löser följande uppgifter: Fälthållningstjänst, räddningstjänst, befattningsutbildning av värnpliktiga, CBRN-tjänst samt ammunitionsröjning. I tjänsten ges mycket god möjlighet till grund- och vidareutbildning inom enskild befattning. Som R3-befäl varieras vardagen mellan egen utbildning, trupputbildning, operativ tjänstgöring och övning. Huvudsakliga arbetsuppgifter 1621.Flygbaskompaniet söker nu specialistofficerare för bemanning av följande befattningar: Räddningsbefäl I denna tjänst ingår att vara insatsledare, den som leder räddningsstyrkan vid daglig verksamhet och räddningsinsats. Tjänsten innebär också att utbilda nya flygplatsbrandmän, planera och genomföra periodiska träningar inom ramen för räddningstjänst. Ytterligare delar i tjänsten är uppgifter riktade mot krigsförbandet, t.ex. CBRN tjänst. Du ingår i ett befälslag som jobbar målinriktat och finner lösningar för att verksamheten ska nå framgång. Flygfältarbetsbefäl I denna tjänst finns tre olika inriktningar. Antingen jobbar du mot flygplatsdriften och arbetsleder fälthållningen, eller så arbetar du mot förmågan fältarbeten, där du ansvarar för planering och genomförande av krigsförbandets fältarbeten. I båda fallen är fordonstjänst en stor del, att utbilda i tunga fordon och arbetsmaskiner så som lastbil, grävmaskin, hjullastare m.m. Tjänsten kräver ett fordonsintresse och att du är villig att gå kurser på flertalet platser i Sverige. Den tredje inriktningen är att ansvara för ammunitionsröjning av oexploderad ammunition och minor inom krigsförbandet. Du arbetar med att planera och genomföra befattningsutbildning av värnpliktiga, som är ett stöd under ammunitionsröjningen. Övriga uppgifter tillkommer i huvudsak kopplat mot krigsförbandet. Tjänsten går med fördel kombinera med övrig fältarbetstjänst. CBRN befäl I tjänsten ingår att fördjupa sig inom CBRN. Utbildning, ledning och genomförande av CBRN tjänsten från grupp-, pluton-, kompani- och bataljonsnivå. Tjänsten möjliggör att vara förbandets funktionsföreträdare avseende CBRN. Du kommer som speciallistofficer vid 1621.Flygbaskompaniet jobba och utvecklas mot någon av flygbasbataljonens förmågor. Du som söker måste vara lösningsorienterad och samarbetsvillig då verksamheten växer och går snabbt går framåt. Du måste vara flexibel och beredd på att lösa andra uppgifter inom ramen för förbandets uppgifter. Övning, beredskap och skarp tjänstgöring är en del i den dagliga verksamheten. KRAV Kvalifikationer • Utbildad specialistofficer vid någon av FM skolor (lägst SO6) • B-körkort • Godkänd FM FysS - nivå 2 Personliga egenskaper Vi söker dig som är fokuserad, uthållig och duktig på att samarbeta med andra. Du skall vara driven och villig att delta utvecklingen av plutonen och krigsförbandet. Du är positiv och ser möjligheter istället för problem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. Meriterande • Utbildad Ammunitionsröjningsledare • Utbildad Fälthållningsledare R3-skolan • Utbildad Insatsledare R3-skolan • Utbildad Fordonsinstruktör i FM • Tunga civila eller militära körkortsbehörigheter (C, D, E) • Militär flygplatsräddningsutbildning Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten kan tillämpa sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Uppsala. Resor till andra orter förekommer. Arbetstid: I huvudsak dagtid. Kväll- och helgtjänstgöring kan förekomma vid övningsverksamhet. Tillträdesdatum: Snarast, enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Befattning: Militär För upplysningar om befattningen kontakta: [email protected] Information om rekryteringsprocessen: HR-generalist, Susanna Schjölin Mejl: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr) OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33 SACO, Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53 SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-25. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Would you like to contribute to the safer use of medicines and vaccines for everyone everywhere? We are looking for a physician or pharmacist to join our Signal Management section. Since 1978, Uppsala Monitoring Centre (UMC) has been dedicated to developing, supporting, and expanding the field of pharmacovigilance science and practice. As a World Health Organization (WHO) Collaborating Centre, UMC operates the WHO Programme for International Drug Monitoring, supporting over 180 member countries and regions in strengthening safety surveillance of medicines and vaccines, and maintains VigiBase, the WHO global database of adverse event reports. We are a diverse, international group of pharmacists, physicians, data scientists, system developers, communicators, and many other professionals motivated by a deep belief that the work we do matters. About the role The WHO Liaison department has over 20 staff members with diverse skill sets and backgrounds, divided into three sections: Signal Management, Education & Training, and Surveillance Implementation & Strengthening. You will join the Signal Management section, which consists of eight specialists with educational backgrounds in medicine or pharmacy. What you will do With support from UMC’s Research department, the Signal Management section regularly screens VigiBase to detect safety signals. A signal can be defined as information which suggests a new potentially causal association or a new aspect of a known association between a medicine or vaccine and an adverse event. UMC’s signals are primarily intended to alert and inform the national pharmacovigilance centres and regulatory authorities within the Programme for International Drug Monitoring. These organisations are responsible for evaluating the information received and deciding on further action at a national level. As Signal Management Specialist, you will: - Perform the clinical assessment of case series related to signals, including causality assessment and reviewing the scientific literature for additional evidence. - Critically review the signal assessments performed by your team members. - Disseminate the findings, including publishing in the WHO Pharmaceuticals Newsletter and peer-reviewed scientific journals as well as presenting at scientific conferences. - Share your expertise in collaborations with other sections and departments within UMC, such as Education & Training and Research. - Work closely with WHO’s Pharmacovigilance team and assist them in providing support to the WHO advisory committees on the safety of medicinal products (ACSoMP) and vaccines (GACVS). This is a full-time position based at UMC’s office in the centre of Uppsala, Sweden. The office is conveniently located three minutes away from the railway and bus stations. Who you are You: - Are a medical doctor (MD, MSc) or pharmacist (PharmD, MSc) with recent experience in healthcare, research or pharmacovigilance. - Have a strong analytical capability and interest. - Are proficient in scientific writing, with an eye for detail. - Are fluent in written and spoken English. - Are proactive and capable of driving activities to completion. - Like to collaborate with team members and other stakeholders. - Enjoy contributing to a positive and nurturing work environment. We will process applications on an ongoing basis during the recruitment period. Uppsala Monitoring Centre (UMC) is an independent, self-funded, non-profit foundation established in 1978 dedicated to safer use of medicines and vaccines. Through an agreement between the Government of Sweden and the World Health Organization (WHO), UMC operates the Programme for International Drug Monitoring, supporting over 180 member countries and regions in strengthening safety surveillance, and maintains VigiBase, the WHO global database of adverse event reports. In addition, UMC provides international standards and related digital solutions for secure exchange of pharmacovigilance data, including a global medicine and vaccine terminology for identification of medicinal products. With around 200 staff, UMC advances the science of pharmacovigilance and transforms its practice through technological innovation. UMC’s working language is English. We normally apply a probationary period to new appointments. If you have any questions regarding this position please contact the responsible manager. You will find the contact details at the end of this page. UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.
Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Uppsala Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 55h under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Estia ligger mitt i Salabacke, på gångavstånd från Uppsalas centrum. Estia förskola AB finns i del av Johannesbäckskolan, i välanpassade lokaler till barnens och personalens behov. Du måste vara beredd att satsa helhjärtat på barnen, föräldrarna och förskolan. Estia kännetecknas av lust, förståelse och social kompetens. Utbildningskrav: rektorsutbildning för jobb inom förskola Närmaste chef: Verksamhetens delägare Arbetsområde: Förskola 1-5 år Arbetsuppgifter allmänt/ kvalifikationer: Rektorn ska utveckla verksamheten i enlighet med målen i Läroplanen och Skollagen. Den ansvarar för förskolans kvalitet och inre organisation genom att arbeta för: - en trygg fysisk och psykosocial arbetsmiljö - systematiskt kvalitetsarbete -du ansvarar för handledning av medarbetarna kring dokumentation, pedagogisk planering mm., - barn i behov av särskilt stöd - lärandemiljöns utformning -likabehandling -kompetensutveckling för personalen -att utveckla samarbetet mellan förskola-skola. Du är fri från tidsödande administrativa uppgifter, ägnar din tid med entusiasm och stort engagemang för förskolans utveckling i samarbete med övriga pedagoger och i nära kontakt med familjerna. En dag i veckan kommer du att jobba i barngrupp för att stödja utvecklingsprocesser, leda medarbetarna i det dagliga utvecklingsarbetet, därför har du lätt att samverka med andra. Detta minskar också behov av extra personal då ordinarie medarbetare är frånvarande. Arbetslaget jobbar med olika utvecklingsprojekt där barnen är i fokus. Inflytande och demokrati är ett av våra prioriterade målområden där förhållningssätt och arbetsmetoder diskuteras och utvecklas. Övriga dagar är du den som ansvarar för · att leda och genomföra det systematiska kvalitetsarbetet samt analysen av verksamhetens kvalitet och verksamhetsutveckling kopplat till läroplanens mål och prioriterade fokusområden för förskolans verksamhet i samarbete med förskolans arbetslag · att förskolans arbetsformer utvecklas för att gynna barnens inflytande. · följer upp teman i undervisningen utifrån framtagen pedagogisk dokumentation i arbetslagen · att förskolans arbete med förebyggande och aktiva åtgärder mot diskriminering och kränkande behandling · att genomföra individuella medarbetarsamtal med trygghet, fortbildningsbehov och en god arbetsmiljö i fokus. · att vara mentor för nyexaminerade medarbetare · att befintligt material används på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens behov och ekonomiska förutsättningar · att söka information och nya kunskaper genom att orientera sig kring forskning och utveckling · goda kunskaper inom Officepaketet är ett krav Rektorn träffar också huvudman regelbundet för uppföljning och utvärdering av utbildningens kvalité, behov av insatser/åtgärder och utvärdering av genomförda insatser/åtgärder Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser naturligtvis mångfald som en styrka, vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Ansökan: Intervjuer genomförs kontinuerligt tills lämplig personal är på plats. Skicka CV med meriter, referenser och löneanspråk till nedan angivna e-post adressen. Arbetstid: Schemalagd deltid 80 %. Tillträde från 1/9-2025 eller efter överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas i sex månader Lön: Månadslön, enligt kollektivavtal. Besöksadress: Verkmästargatan 21, Johannesbäckskolan hus 5 Skicka din ansökan via e-post till: [email protected] Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och/eller rekryteringshjälp
We are looking for a driven, engaged, and curious Outreach Specialist with experience from knowledge-intensive industries who, through external engagement, can help increase the impact of UMC’s work driving standardisation for secure exchange and global use of medicine and vaccine information. All in pursuit of a worthy cause with a global reach and with patient safety in mind. We invite you to become a member of our growing Outreach section. As a small yet high performing team, we work collaboratively to support one another.Our mission is clear:raising awareness of UMC's products and services, engaging with potential new users of our products, fostering relationships with external stakeholders, and providing dedicated care to our extensive user communities. These communities include professionals from the pharmaceutical industry, regulatory bodies, and other key players within the life sciences industry.Within UMC, we also work closely with our Product Management, ExternalEngagement, and other external-facingunits. Are you a versatile professional with a passion for creativity and a keen interest in life sciences and patient safety? We are currently looking for someone to strengthen our digital engagement efforts, particularly through digital events and other online channels. In our team, you'll also take on a broad range of other tasks, from coordinating conferences to creating content and updating web pages. Your role will be varied, with some activities requiring a creative mindset to meet the evolving needs of our external stakeholders, while other tasks are part of our operational undertakings and based on well-defined processes. For the right candidate, there’s room to grow with the position and take on new challenges based on your skills and interests. What you will do - Actively contribute to digital engagement initiatives aimed at effectively reaching and supporting potential and existing users of UMC’s pharmacovigilance products and services. - Plan, coordinate, and host virtual events and webinars, as well as provide technical support for other participants before, during, and after these events. - Develop original content for emails, social media campaigns, print advertisements, and the UMC website. - Support with all aspects of UMC’s product-related external events and conferences – both face-to-face and virtual – from concept until completion. - Plan and facilitate administration, logistics, and travel arrangements for face-to-face events and conferences. - Build and maintain strong, long-term relationships with our user communities and other external stakeholders. - Work with other activities and projects, as needed, within the Outreach section. Who You Are: - You have at least a Bachelor’s degree in a relevant field. - You have experiences from external relationships and external communication, preferably in a business-to-business (B2B) setting. You will be in a position where you need to feel comfortable in representing UMC as an organisation and building long-term relationships with our stakeholders. - You have experience from highly regulated, knowledge-intensive or complex industries, such as life sciences. - You are mission-driven, with an interest in life sciences and motivated by working for a non-profit organisation that has a meaningful impact on global health. - You have experience in planning and executing digital engagement activities, with a focus on reaching and interacting with target audiences through digital channels. - You are comfortable navigating change and don’t just react—you contribute. You bring a proactive mindset, helping shape new ways of working while staying grounded in collaboration and a hands-on approach. - It is a plus if you have experiences from event management, training activities and professional email content development. - You have excellent written and verbal communication skills in English (minimum B2 level); proficiency in additional languages such as Arabic, Chinese, French, Portuguese, or Spanish is a plus. - You are a creative generalist and enjoy wearing many hats, from administrative support to creating engaging content, and you’re excited about contributing in a variety of ways. - You are able to manage multiple projects and tasks at once, ensuring deadlines are met while maintaining high quality in your work. - You prioritise the success of the team and the achievement of project goals above individual recognition, contributing to collective wins and supporting a collaborative environment. - You handle changes and challenges with ease, quickly adapting to shifting priorities and finding solutions. We value collaboration, adaptability, and a willingness to roll up your sleeves. - You take pride in delivering high-quality work, ensuring that every detail is considered and executed flawlessly. - You are committed to continuous learning and self-improvement, staying engaged with industry trends, and looking for ways to improve processes and outcomes. Uppsala Monitoring Centre (UMC) is an independent, self-funded, non-profit foundation established in 1978 dedicated to safer use of medicines and vaccines. Through an agreement between the Government of Sweden and the World Health Organization (WHO), UMC operates the Programme for International Drug Monitoring, supporting over 180 member countries and regions in strengthening safety surveillance, and maintains VigiBase, the WHO global database of adverse event reports. In addition, UMC provides international standards and related digital solutions for secure exchange of pharmacovigilance data, including a global medicine and vaccine terminology for identification of medicinal products. With around 200 staff, UMC advances the science of pharmacovigilance and transforms its practice through technological innovation. UMC’s working language is English. We normally apply a probationary period to new appointments. If you have any questions regarding this position please contact the responsible manager. You will find the contact details at the end of this page. UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.
Välj ett jobb för att visa detaljer