Grundskollärare åk 1-7 i ma och no till Stordammens skola
Uppsala kommun
Grundskollärare

Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Är du legitimerad lärare i årskurs 1-7 och på jakt efter en ny utmaning? Vill du arbeta på en skola som ligger naturskönt och skogsnära i direkt anslutning till kultur- och idrottsanläggningar? Då kan det här vara jobbet för dig! I Sävja, en halvmil söder om Uppsala centrum, ligger den internationella skolan Stordammen F-9. Här finns cirka 700 elever som tillsammans talar 50 olika språk. Skolans låg- och mellanstadium F-5 är tvåparallelliga och årskurs 6-9 har fyra eller fem paralleller. Skolan ligger naturskönt och skogsnära i direkt anslutning till kultur- och idrottsanläggningar samt bussförbindelser. Skolan präglas av en avspänd och vänlig atmosfär. Skolan har två skolhus. De yngsta eleverna går i skolhuset närmast skogen och omgärdas av en fin skolgård. Fritidshemmen är också placerade i den "lilla skolan". Vi har en stor sporthall och en samlingssal med möjlighet till föreläsningar och filmvisningar. Kulturcentrum och stadsdelsbibliotek finns i anslutning till skolan.  Här kan du läsa mer om Stordammens skola (https://stordammen.uppsala.se/). Beskrivning av arbetsuppgifter Som lärare i denna tjänst undervisar du i årskurs 1-7 i matematik och no. Till hösten kommer du att vara mentor för en klass i åk 5. Du får möjligheten att göra skillnad för våra elever genom att bidra med din kompetens, kunnande och ditt engagemang för att med eleven i centrum verka för att skolan når sina mål. Du planerar, genomför, utvärderar och utvecklar det pedagogiska arbetet enligt läroplan och övriga styrdokument. Vi strävar efter ett kollegialt lärande där du i nära samarbete med dina kollegor utvecklar verksamheten. Tillsammans arbetar ni för att alla elever ska trivas och utvecklas utifrån sina individuella förutsättningar. Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarlegitimation, alternativt inväntar legitimation, med behörighet att undervisa i årskurs 1-7, gärna med inriktning matematik och/eller no. Du ska ha erfarenhet av undervisning på mellanstadiet i alla skolämnen och god kännedom om skolans styrdokument samt grundskolans läroplan. Arbetet kräver goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och vi ser gärna att du har goda it-kunskaper med inriktning mot pedagogiskt arbete.  Det är meriterande om du har erfarenhet av:  • arbete med den tidiga matematik- och läs-och skrivinlärningen • arbete med språkutvecklande arbetssätt • betygsättning • bedömningar i Unikum.  Som person är du självständig och har mod att agera efter din egen övertygelse. Du är flexibel med förmågan att se möjligheter i förändringar. Vidare är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Du har en god pedagogisk förmåga och har förståelse för elevers olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Dessutom är du bra på att skapa engagemang och delaktighet och leder andra mot gemensamma mål. Upplysningar  Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jeanette Sångefjord, biträdande rektor, 018-727 52 26. Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Hyresadministratör till Uppsala kommun Skolfastigheter AB
Uppsala kommun
Övriga handläggare

Mer information om vår organisation hittar du på https://skolfastigheter.uppsala.se/ Har du erfarenhet av hyresadministration och vill arbeta i en samhällsviktig verksamhet där du gör skillnad varje dag? Vi på Uppsala kommun Skolfastigheter AB söker nu en hyresadministratör till vår ekonomiavdelning – en nyckelperson som ser till att våra hyresavtal och hyresflöden fungerar smidigt och korrekt. Skolfastigheters uppgift är att förse Uppsala kommun med lokaler och miljöer för pedagogisk verksamhet. I våra fastigheter bedrivs främst pedagogisk verksamhet. Vi brinner för att skapa inspirerande och trygga lärmiljöer, så att barn och unga får bästa tänkbara förutsättningar att utvecklas. Alltid med hållbarhet i fokus.Vi är idag strax över 100 medarbetare som arbetar för att ge Uppsalas barn och unga trygga, hållbara och inspirerande lärmiljöer. Hos oss får du ett meningsfullt arbete i en trygg och utvecklande miljö där vi värdesätter engagemang, respekt och ansvar. Välkommen med din ansökan! Beskrivning av arbetsuppgifter Som hyresadministratör hos oss ingår följande: • Ansvara för hyresavisering, påminnelsehantering och indexjusteringar. • Stöd och granskande funktion vid upprättande av hyresavtal och tilläggsavtal. • Registrera och uppdatera hyresavtal och tilläggsavtal, inklusive arkivering. • Följa upp och kvalitetssäkra hyresdata. • Stötta verksamheten i hyresrelaterade frågor. • Bidra till utveckling av hyresrelaterade processer, rutiner och systemstöd. • Debitering och vidarefakturering. • Avstämningar, bokföring och framtagande av rapporter. Kvalifikationer Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ett område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du behöver ha erfarenhet av hyresadministration, gärna inom lokaluthyrning. Du har förståelse för ekonomiska flöden och besitter kunskaper inom indexklausuler och hur de påverkar hyreskostnader och avtalens ekonomiska villkor. Du har en mycket god administrativ förmåga med fokus på struktur och noggrannhet, Vidare har du en mycket god datorvana och intresse för digitala lösningar. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är också en förutsättning för tjänsten. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av: • fastighetssystemen Xpand och Momentum • avtalsjuridik • fastighetsmoms • och arbete i offentlig sektor. Som person är du självgående, ansvarsfull och tar initiativ för att uppnå resultat. Du bidrar också gärna till förbättringar i arbetssätt och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett öga för detaljer och tycker om att arbeta med siffror och system. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en roll där du får ge service till både interna och externa kontakter. Din roll är viktig för att skapa trygghet, struktur och god service i vår hyresadministration. UpplysningarHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Nadia Olsson, HR-generalist, 018-727 40 72. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 67 03. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Arbetsmiljöhandläggare
Försvarsmakten
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga? Är du intresserad av att arbeta med systematiskt kemikaliearbete? Gillar du att vara del av att leda förändring? – Då är du den vi söker. Flygstaben är ett förband som ständigt är på väg och där är du en nyckelperson för att skapa förutsättningar för Flygvapnet att bedriva sin verksamhet och säkerställa att det systematiska kemikaliearbetet utvecklas och efterlevs. Låter detta som någonting för dig? Läs vidare! FS SAFETY Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende, du får både eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Som anställd kommer du ha goda möjligheter att förena det professionella och det privata. Det finns i Försvarsmakten stora möjligheter för individuell utveckling. I Försvarsmakten ingår träning som en arbetsuppgift och du ges möjligheter att skapa balans mellan arbete och fritid. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som arbetsmiljöhandläggare kommer du främst att arbeta med att stödja Flygstaben med riskbedömningar, rutinframtagning, utbildning men även stödja förbanden inom Flygvapnet. I din roll kommer att ingå att samordna och utveckla arbetsmiljöarbetet inom Flygstaben men även Flygvapnet. Du kommer även att samverka med andra företrädare inom Flygvapnet samt Företagshälsovården. I din roll som arbetsmiljöhandläggare följer och deltar du aktivt i utvecklingen inom ditt område och delar detta inom nätverket. Försvarsmakten växer och du blir en viktig resurs i ledningen av Flygvapnets utveckling av arbetet det systematiska arbetsmiljöarbetet. Arbetet är utåtriktat med många kontakter mot både chefer och kollegor inom Flygstaben samt Flygvapnet. Det innebär att du kommer att hantera både enklare och mer komplexa uppgifter. • Stödja organisationen med det systematiska arbetsmiljöarbetet. • Samordna, utveckla och följa upp Flygstabens systematiska arbetsmiljöarbete • Delta i utredningar inom området och föreslå åtgärder samt följa upp handlingsplaner • Planera och genomföra utbildning inom Flygstaben KRAV Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom arbetsmiljöområdet eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Goda förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • God datorvana med särskilt fokus på Officepaketet men även förmåga att sätta dig in i nya system • B-körkort. Personliga egenskaper För att trivas i rollen som arbetsmiljöhandläggare är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa förtroende inom organisationen genom dina goda samarbetsförmåga. Som person är du tydlig, driven och prestigelös, vilket märks då du är van vid att arbeta självständigt men också kan leda och delta i arbetsgrupper. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Försvarsmakten eller annan myndighet • Erfarenhet av att arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete. • Erfarenhet av utredningsarbete inom arbetsmiljö.   För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Uppsala. Möjlighet till distansarbeten enligt överenskommelse. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse Individuell lönesättning tillämpas. Resor i tjänsten förekommer regelbundet med kortare eller längre tjänstgöring på annan ort, huvudsakligen nationellt.   Upplysningar om befattningen Kontakta Bjarne Olsson eller Per Hård af Segerstad   Fackliga företrädare OFRO Lars-Olof Wretling OFRS Caroline Nilsson SACO Johan Nyström SEKO Jan Salomonsson Samtliga kontaktpersoner nås via FM växel på 08-788 75 00.   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18 Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Elevassistent med uppdrag inom fritidshemmet
Uppsala kommun
Elevassistenter m.fl.

Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Vill du vara en del av en skola där lärande, kunskap och nyfikenhet är i fokus, där alla känner trygghet och arbetsglädje? Har du elevassistentutbildning eller barnskötarutbildning? Då kanske du är vårt nya stjärnskott och kan bidra till vår verksamhetsidé. Välkommen med din ansökan till Pluggparadiset!  Pluggparadiset är en kommunal F-6 skola. Skolan ligger i en naturskön miljö med närhet till Fyrisån och bad, elljusspår och bibliotek. Skolan har ett fritidshem uppdelat i tre avdelningar, som är väl integrerad med övrig skola. Skolan har cirka 45 medarbetare med god utbildning och erfarenhet för sitt arbetsområde.Pluggparadiset är en skola där elever och medarbetare trivs och mår bra. Skolan har ett högt söktryck vilket gör att vi har maximalt antal elever i de flesta klasserna, det vill säga 28 elever per klass. Pluggparadiset leds av en rektor och biträdande rektor och är organiserad i en arbetsorganisation och i en utvecklingsorganisation. På skolan finns även ett fungerande elevhälsoteam med representation från samtliga kategorier utifrån skollagens krav. Skolan har mycket goda resultat och ett väl utvecklat samarbete med vårdnadshavare. Elevernas trygghet, lärande och kunskapsutveckling står i fokus.Pluggparadisets vision är:På vår skola får man kunskaper för livet. På vår skola är alla trygga. Beskrivning av arbetsuppgifter Som elevassistent arbetar du med att ge individuellt stöd till en elev under skoldagen, både i den sociala och kunskapsmässiga utvecklingen. I uppdraget ingår att hjälpa eleven att tolka och hantera intryck samt att förstå och fungera i sociala sammanhang. Du anpassar arbetsuppgifter efter elevens behov och ger stöd i det dagliga skolarbetet genom att samverka med lärare och andra resurser inom ditt årskursteam där elevvård är fokus. Genom att vara delaktig i planeringen av elevens skoldag kommer du att stödja, hjälpa och stimulera elever i behov av särskilt stöd till lärande, utveckling och självständighet. Tjänsten innefattar även arbete i fritidshemmet under eftermiddagar och lov. Då ansvarar du för att planera, genomföra och leda aktiviteter på gruppnivå för att skapa en trygg, stimulerande och meningsfull fritid för eleverna. Uppgifterna du planerar tillsammans med kollegorna inom fritidshemmet utgår ifrån läroplanens förmågor och centrala innehållet för fritidshemmet. Kvalifikationer Vi söker dig som har elevassistentutbildning eller barnskötarutbildning. Du behöver ha mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Tjänsten innebär att du behöver ha erfarenhet av arbete med elever med NPF och erfarenhet av arbete inom fritidshem. Det är meriterande om du har utbildning i lågaffektivt bemötande och erfarenhet av arbete som elevassistent. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som resurs/elevassistent på låg- och mellanstadiet.  Vidare så tar du initiativ och sätter igång aktiviteter, du uppnår resultat. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på olika situationer och fokuserar på rätt saker. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang samtidigt som du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människans olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Slutligen så kommunicerar du på ett tydligt sätt. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.  Upplysningar: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Annelie Hindstam, rektor, 076-721 69 61 eller David Hällman, biträdande rektor, 073 - 845 15 97.   Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00.  Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 54 75.  I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Enhetschef till Uppsala kulturskola
Uppsala kommun
Övriga chefer inom samhällsservice

Välkommen till kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen. Förvaltningen består av sex avdelningar. Två avdelningar är kanslier som arbetar på direkt uppdrag av förvaltningens ledning samt handlägger ärenden åt kulturnämnden respektive idrotts- och fritidsnämnden. De två kanslierna ansvarar för den strategiska planeringen inom kulturnämndens och idrotts- och fritidsnämndens ansvarsområden samt bereder nämndärenden. Kanslierna handlägger också stöd och stipendier till det fria kulturlivet, studieförbund, idrottssektorn och föreningslivet i Uppsala kommun samt leder större projekt. Fyra av förvaltningens avdelningar ansvarar huvudsakligen för kulturnämndens egenregiverksamhet: Bibliotek Uppsala, Fritid Uppsala, Uppsala konst och kulturarv samt Uppsala kulturskola. Vi söker en enhetschef som har erfarenhet av pedagogisk eller konstnärlig verksamhet och som vill utveckla Uppsala kulturskola tillsammans med oss. Drivs du av att ge barn och unga möjlighet att arbeta med estetiska uttryckssätt på sin fria tid, då är tjänsten rätt för dig! Uppsala kulturskola är en del av kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen i Uppsala kommun. Vi bedriver undervisning i instrumentalspel, film, bild o form, dans, teater, sång, kreativt skrivande, kör och orkester/ensemblespel för barn och ungdomar i Uppsala mellan 6 – 20 år. Uppsala kulturskola bedriver El Sistema-verksamhet, en avgiftsfri kör- och orkesterskola på tre av kommunens grundskolor och samarbetar med andra grundskolor kring uppdragsverksamhet. Vi finns i centrala Uppsala och på ett 40-tal platser runt om i kommunen och har ett 90-tal medarbetare. Våra pedagoger är högskoleutbildade och undervisar individuellt och i grupp beroende på ämne, nivå och ålder i nära dialog med eleven. Inom ämneskurserna har vi drygt 3700 elevplatser och vi genomför runt 200 föreställningar och konserter om året. Läs mer om Uppsala kulturskola här (https://kulturskola.uppsala.se/) Tjänsten är ett vikariat till 30 juni 2026. Ditt uppdrag Du har ledningsansvar för en av de fyra enheterna i Uppsala kulturskola, vilket innefattar ansvar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Enheten omfattar ämnena stråk, slagverk, dans, teater, bild o form, kreativt skrivande och film och består av ca 25 medarbetare. Som enhetschef ingår du i kulturskolans ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen. I dialog med avdelningschef, ledning och medarbetare kommer du att arbeta med utvecklingsfrågor inom kulturskolan. Ledningsgruppen har genomgått utbildning till barnrättsstrateger. Vi ser det som viktigt att du vill bidra i det arbetet. Ditt övergripande uppdrag är att • aktivt bidra till att kulturskolans mål uppfylls • fortsätta utveckla kulturskolans verksamhet och organisation utifrån det politiska uppdraget • aktivt arbeta med att nå ut till nya och befintliga målgrupper med kulturskolans verksamhet • aktivt arbeta med kulturskolans marknadsföring • aktivt arbeta med målgruppens/elevernas inflytande. Du kommer att arbeta med • stöd till pedagoger och verksamhetens deltagare för att nå goda resultat • ständiga förbättringar, effektiviseringar och digitalisering • säkerställa att verksamheten präglas av hög professionalitet och utmärkt pedagogik. Kulturskolans verksamhet är till stor del förlagd till sena eftermiddagar/kvällar då undervisningen sker efter skoltid. Konserter, föreställningar och evenemang sker även under helger. Det innebär att arbetstiden varierar. Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av personalledning och genuint intresse av att ta ett formellt chefsansvar. Vi ser det som en fördel om du även har erfarenhet av ekonomi- och verksamhetsansvar. Du har pedagogisk erfarenhet i något av de ämnen som finns representerade på Uppsala kulturskola eller har arbetat med konstnärlig verksamhet och vi förväntar oss en pedagogisk eller konstnärlig högskoleexamen (alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för tjänsten). Det är meriterande om du har ledarskapsutbildning. Därutöver uppskattar vi om du har erfarenhet av • att leda specialister • arbete inom en politiskt styrd organisation • strategiskt arbete • pedagogiskt ledarskap • lokalstrategiska frågor • marknadsföring • administrativt arbete i personal- och löneadministrativa system. För att lyckas med uppdraget krävs att du är en synlig och närvarande ledare som aktivt tar del i vad som sker i verksamheten, i synnerhet i den egna enheten, och har ett intresse för pedagogiskt ledarskap och organisationsutveckling. Som person är du inlyssnande, reflekterande och beslutsmässig. Upplysningar Har du frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Ella-Kari Norberg Åberg, avdelningschef, 018-727 20 77. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta: Kajsa Angerdal, hr-specialist, tfn/sms 018-727 12 95. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 DIK, Gunilla Stillström, 018-727 82 67 Ledarna, 0200-87 11 11 Sveriges lärare, Göran Blomberg, 018-727 24 77 Vision, Denise Fjellner, 018-727 88 36  I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Projektingenjör / Project Engineer till Life Science företag
Academic Resource AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du vara del av ett spännande projekt i ett spännande företag inom Life Science? Academic Resource söker en Projektingenjör till ett stort Life Science företag i Uppsala. Tjänsten är en heltidsanställning och är ett konsultuppdrag tom årsskiftet med möjlighet till förlängning. Start under mitten av augusti, med viss flexibilitet. Om avdelningen: I Projektkontoret för investeringsprojekt (PMO) ansvarar för att driva Site Uppsalas större investeringsprojekt (CAPEX-projekt) och består av projektledare, projektingenjörer samt ytterligare supportfunktioner, såsom inköpsstöd och projektcontroller. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Samordning intern och extern personal - Framtagning tidplan - Ekonomi, budget, forecast - Inköp av utrustning och entreprenörer - Hålla i möten (pulsmöten, veckomöten) - Kontakt med leverantörer - Framtagning och genomförande av arbetsberedningar - Framtagning och genomförande av riskbedömningar - Framtagning av ändringsärende - Installationsledning för omrörarbyte - Kvalificering (IQ/OQ) - Entreprenörskontakt och uppföljning - Problemlösning - Koordinering - Arkivering av dokumentation i Cytivas dokumenthanteringssystem Kravprofil: Kandidaten vi söker har en högskoleutbildning inom Kemiteknik eller liknande samt relevant erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom processindustri. Har man tidigare erfarenhet från Life Science så är det en fördel. Som person behöver man ha förmåga att arbeta strukturerat, självständigt och lösningsorienterat. Man behöver också goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Engelska är koncernspråk. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CPI0625 We take you further! Vid frågor kan du mejla till [email protected]

13 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Environmental Analysis Specialist
Sveriges Lantbruksuniversitet
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Department of Aquatic Sciences and Assessment We are looking for a person who has experience working with large data sets relevant to ecosystem research infrastructures and who is interested in communication and administrative support. About the position The SITES Secretariat is recruiting an Environmental Analysis Specialist to contribute to the infrastructure's data management and communication support. The majority of the work will involve managing and mobilizing data from SITES thematic programs and research stations, but will also include maintaining SITES communication efforts and supporting other ongoing activities within the SITES Secretariat. Your profile As the work involves various data management tasks, great importance is placed on analytical skills and the ability to work in a solution-oriented manner. We will also consider previous communication experience and experience with relevant communication tools. The work will be carried out in collaboration with a multidisciplinary group within SITES and we therefore prefer that the applicant has solid experience and education within the ecosystems where the infrastructure operates. Qualification requirements: • PhD in a research area relevant to SITES • Documented experience working with large datasets of types relevant to the infrastructure The following are meritorious: • Experience and skills in programming and open source software such as R, QGIS • Experience working with scientific communication and/or administrative support • Knowledge of national and international data catalogues and metadata standards regarding open data repositories and requirements according to the FAIR principles • Experience working with national research infrastructures and field research stations • Experience in written and oral research communication Personal qualities considered during recruitment include the ability to work in a structured manner with an eye for detail, a high degree of independence and adaptability while being a team player. About us The Department of Aquatic Sciences and Assessment is working with applied environmental science, with a national responsibility for assessing the condition of Swedish surface waters with respect to water chemistry, pollution and aquatic biota. The research focuses on geochemical and hydrological processes, aquatic ecology and biodiversity, microbial ecology as well as on environmental chemistry and ecotoxicology. The department has about 150 employees, of which approximately half are researchers/doctoral students and the other half are technical and administrative staff. For more information about the department visit: www.slu.se/aquatic-sciences The department hosts the secretariat for SITES (Swedish Infrastructure for Ecosystem Science, www.fieldsites.se), which is a national research infrastructure with support from the Swedish Research Council and various partner organizations. Read more about our benefits and working at SLU by visiting: https://www.slu.se/en/about-slu/work-at-slu/ Location: Uppsala Form of employment: Indefinite-term employment. SLU may use probationary employment. Scope: 100% Start date: 2025-09-01 Application: Please submit your application before deadline 15 July 2025. You can submit your application by clicking the button below. Your application should include: • Cover letter • CV • Degree certificate • Contact details for three references Union representatives: https://internt.slu.se/en/my-employment/employee-associations/kontaktpersoner-vid-rekrytering/   The Swedish University of Agricultural Sciences (SLU) has a key role in the development for sustainable life, based on science and education. Through our focus on the interaction between humans, animals and ecosystems and the responsible use of natural resources, we contribute to sustainable societal development and good living conditions on our planet. Our main campuses are located in Alnarp, Umeå and Uppsala, however, the university also operates at research stations, experimental forests and teaching sites throughout Sweden. SLU has around 3,000 employees, 5,000 students and doctoral students and a turnover of over SEK 3 billion. We are investing in attractive environments on all of our campuses. We strive to provide a work environment characterised by inclusivity and gender equality, where different experiences generate conversations between people and pave the way for science, creativity and development. Therefore, we welcome applications from people with diverse backgrounds and perspectives.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Miljöanalysspecialist
Sveriges Lantbruksuniversitet
Specialister inom miljöskydd och miljöteknik

Institutionen för vatten och miljö Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med stora datamängder relevanta för ekosystemforskningsinfrastrukturer och som är intresserad av kommunikations- och administrationsstöd. Om jobbet SITES sekretariat rekryterar en miljöanalysspecialist för att bidra till infrastrukturens datahantering och kommunikationsstöd. Den största delen av arbetet kommer att innefatta hantering och mobilisering av data från SITES tematiska program och forskningsstationer, men även inkludera upprätthållande av SITES kommunikationsinsatser och stödja andra pågående aktiviteter inom SITES sekretariat. Din bakgrund  Då arbetet innehåller olika datahanteringsuppgifter läggs stor vikt vid analytisk förmåga och förmåga att arbeta lösningsorienterat. Vi kommer även att beakta tidigare kommunikationserfarenhet och erfarenhet av relevanta kommunikationsverktyg. Arbetet kommer att bedrivas i samverkan med en mångvetenskaplig grupp inom SITES och vi ser därför gärna att sökanden har gedigen erfarenhet och utbildning inom de ekosystem där infrastrukturen är verksam. Kvalifikationskrav: • Doktorsexamen inom ett forskningsområde som är relevant för SITES • Dokumenterad erfarenhet att arbeta med stora datamängder av typer som är relevanta för infrastrukturen Följande är meriterande: • Erfarenhet och färdigheter inom programmering och programvara med öppen källkod såsom R, QGIS • Erfarenhet av arbete med vetenskaplig kommunikation och/eller administrativt stöd • Kunskap om nationella och internationella datakataloger och metadatastandarder avseende öppna dataförråd och krav enligt FAIR principerna • Erfarenhet av arbete med nationella forskningsinfrastrukturer och fältforskningsstationer • Erfarenhet av skriftlig och muntlig vetenskaplig kommunikation Personliga egenskaper som beaktas vid rekryteringen inkluderar förmågan att arbeta strukturerat med öga för detaljer, hög grad av självständighet samtidigt som du är en lagspelare. Om oss Institutionen för vatten och miljö är ett kompetenscentrum för tillämpad miljöforskning med ett nationellt ansvar för övervakning av miljötillståndet i svenska sjöar och vattendrag med avseende på vattenkemi, miljöförorening och akvatisk biota. Forskningen vid institutionen fokuserar på geokemiska och hydrologiska processer, akvatisk ekologi och biodiversitet, mikrobiell ekologi samt miljökemi och ekotoxikologi. Institutionen har ungefär 150 anställda varav ca hälften utgörs av forskare/doktorander och den andra hälften av teknisk och administrativ personal. Mer information om institutionen: www.slu.se/vatten-miljo Institutionen är värd för sekretariatet för SITES (Swedish Infrastructure for Ecosystem Science, www.fieldsites.se) som är en nationell forskningsinfrastruktur med stöd från Vetenskapsrådet och de olika partnerorganisationerna. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala Anställningsform: Tillsvidareanställning. SLU kan komma att tillämpa provanställning. Omfattning: 100% Tillträde: 2025-09-01 Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-07-15. Din ansökan ska innehålla: • Personligt brev • CV • Examensbevis • Kontaktuppgifter till tre referenspersoner Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Hemstädare

Gillar du att städa ? Vi söker nu ansvarsfulla och noggranna medarbetare som vill bli en del av vårt företag. Huvudsakliga arbetsuppgifter är städning av privata hushåll och kontor i Uppsala med omnejd. Du skall ha bra servicekänsla och kunna arbeta både i grupp och självständigt. Vi jobbar ofta i grupp om två, men ensamarbete kan förekomma Goda kunskaper i svenska eller engelska är ett krav vilket innebär att du måste kunna förstå och läsa de instruktioner och anvisningar som delges dig. Viktigt : Du måste även kunna jobba där det finns hundar och katter, ej heller ha allergier mot något som kan förekomma i ett hem. Om detta passar in på dig så är du varmt välkommen med din ansökan. Rekrytering sker löpande så ansök redan idag.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Studenthandledare för Lark- och Lingprogrammet

Institutionen för stad och land   Om jobbet Arbetsuppgifterna innefattar bland annat studenthandledning och kursadministration. Din bakgrund Du ska studera vid landskapsarkitekt- eller landskapsingenjörsprogrammet på SLU i Uppsala, årskurs 3-5. Du har erfarenhet av AutoCAD och digital bildbehandling. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och generell kompetens. Om oss Vid institutionen för stad och land bedrivs grundutbildning, forskarutbildning, forskning och samverkan på fem avdelningar: agrarhistoria, landskapsarkitektur, landsbygdsutveckling, miljökommunikation och avdelningen för statsvetenskap och naturresursförvaltning, där Sidas helpdesk för miljöbedömning och Centrum för biologisk mångfald (CBM) ingår. På institutionen finns också Centrum för naturvägledning (CNV). Institutionen är den största inom SLU för samhällsvetenskap, humaniora och design. Frågor om det hållbara nyttjandet av naturresurser och landskap är centrala i institutionens forskning, undervisning och samverkan. Vid institutionen är ca 175 personer anställda. Mer information om institutionen/avdelningen: Institutionen för stad och land | Externwebben Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala Anställningsform: Timavlönad anställning; särskild visstidsanställning Det innebär att du kommer att erbjudas arbete under kortare perioder under den period som anges nedan under rubriken "omfattning". Du kan acceptera eller tacka nej till varje tillfälle du erbjuds arbete. När du tackar ja till ett eller flera jobbtillfällen ingås en ny anställning för dessa tillfällen. Omfattning: Anställningsperioden är från 1/9 2025 till 15/6 2026. Du kommer erbjudas jobb när behov uppstår. Det kan vara enstaka tillfällen eller i flera omgångar. Du behöver inte vara tillgänglig hela perioden.  Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-08-15. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025