Kurator till centrala barn- och elevhälsan

Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! Som skolkurator är du centralt anställd i barn- och elevhälsan. Tjänsten kommer vara fördelad på Alstermoskolan F-6, vår nybyggda Älghultskolan 7-9 samt anpassad grundskola 1-9 i södra delen av Uppvidinge kommun. Du ingår i ett tvärprofessionellt team med blandade erfarenheter och olika professionsbakgrunder som gemensamt arbetar för elevernas lärande och hälsa. Elevhälsans uppdrag är att stödja eleverna till att nå utbildningens mål med fokus på det främjande och förebyggande arbetet. Genom att tidigt upptäcka och på detta sätt bidra till att skapa miljöer som främjar elevernas lärande, utveckling och hälsa kan vi nå målet. Tillsammans med de övriga skolkuratorerna planerera och arbetar ni främjande och förebyggande. ARBETSUPPGIFTER Som kurator har du en viktig roll på skolan och i elevhälsoteamet, i uppdraget ingår att utföra psykosociala insatser på skolan i det främjande och förebyggande arbetet. Du bistår skolan med kompetens inom sociallagstiftning och samhällsresurser samt utför elevhälsoarbete på individ-, grupp- och organisationsnivå. I arbetet ingår samarbete med övriga professioner inom elevhälsan, lärare och vårdnadshavare för att främja och förebygga en trygg och stödjande skolmiljö för eleven. Du kan även stå för viss handledning och konsultation av övrig skolpersonal. Det är viktigt att i arbetet samverka med socialtjänst, BUP, polis och andra externa aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Tidigare erfarenhet av arbete inom elevhälsa och socialt arbete ser vi som meriterande. Du är ansvarstagande och flexibel, har en god förmåga att skapa relationer med barn och unga. Har en god samarbetsförmåga, förmåga till struktur och planering och kunna arbeta självständigt. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver ha körkort och tillgång till bil. ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrag som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025
Bildlärare till Uppvidinge kulturskola
Uppvidinge kommun
Gymnasielärare

Genom våra värdeord mod, tolerans och kreativitet arbetar vi i Uppvidinge kommun för att ge god service och utveckla samhällsviktiga funktioner till våra invånare, besökare och företag. Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. Hos oss vill vi att våra medarbetare ska känna stor delaktighet och det ska finnas utrymme för flexibilitet och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där vi tillsammans har möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare. Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen! Uppvidinge kulturskola ligger i Åseda och är en relativt liten kulturskola, som erbjuder ett brett utbud av ämnen och aktiviteter. På kulturskolan brinner vi för att alla barn ska få uppleva glädjen i att uttrycka sig i musik, bild, och dans. Kulturskolans vision är att vara en mötesplats för kulturupplevelser. Vi bedriver undervisning på kommunens alla grundskolor. ARBETSUPPGIFTER Den huvudsakliga delen av tjänsten innebär att planera och undervisa i bild, både i grundskola men även efter skoltid i kulturskolans regi. Du hjälper eleverna att uttrycka sin kreativitet genom olika tekniker och material, och inspirerar dem att våga utforska och utveckla sina konstnärliga förmågor. Hos oss får du möjlighet att arbeta med varierande teman och projekt som lockar fram det bästa hos eleverna. Utöver undervisningen tillkommer det gemensamma arbetslagsarbetet där vi tillsammans planerar och utvecklar kulturskolan. Under 2025 pågår ett projekt i samarbete med Kulturrådet som inkluderas 20 % i tjänsten.  Då tjänsten är ambulerande är körkort ett krav. KVALIFIKATIONER Erfarenhet av undervisning i ämnet bild är meriterande.  Som lärare hos oss på Kulturskolan är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du trivs med att arbeta i team nära kollegorna, både inom det egna ämneslaget såväl som i samarbeten med andra ämnen och konstformer. Du har förmåga att anpassa undervisningen utifrån bådegruppen och enskilda elevers ålder, behov och förutsättningar. Du är kreativ, lyhörd och flexibel i mötet med kollegor och elever. Vidare bidrar du till en lugn och trygg miljö, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och håller god struktur. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du blir aktuell för anställning kommer arbetsgivaren att begära utdrag från belastningsregistret. Kommunstyrelsen har tagit ett beslut om att samtliga nyanställningar ska uppvisa belastningsregister innan anställning. Det utdrag som ska visas upp är utdraget för arbete inom skola eller förskola. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Verksamhetschef - JSC Kran & Specialtransport
Human Solutions AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

JSC Kran & Specialtransport befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas och söker en verksamhetschef som vill vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Vi ser inte att det är avgörande att du har jobbat inom branschen, utan det viktigaste är att du är en trygg ledare med vana att leda en verksamhet.   OM ROLLEN Som verksamhetschef inom JSC Kran & Specialtransport kommer du bli en viktig del i att driva och utveckla verksamheten framåt. I rollen kommer du även att ha ett nära samarbete med övriga bolag i koncernen och vara aktiv i koncernens gemensamma utveckling. Ett samarbete som ger styrkan att vara del en större organisation, samtidigt som vi behåller det mindre bolagets karaktär, engagemang och flexibilitet. Du kommer bli en del av ett kompetent team med en projektansvarig, två transportledare och flera duktiga medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden kommer att vara: • Säkerställa effektiv drift av vår transportverksamhet • Leda och stötta transportledare, projektledare och medarbetare. • Vara drivande i förbättringsarbete inom bolaget • Representera företaget gentemot kunder och samarbetspartner • Delta i koncernens ledningsgrupp och jobba aktivt för ett bra samarbete med övriga bolag i koncernen. • Övergripande ansvar för ekonomi, personal och kundnöjdhet   VEM ÄR DU? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från transportbranschen. Är du en duktig ledare ser vi dock inget hinder i att du saknar den erfarenheten då du kommer omges av duktiga kollegor med branscherfarenhet. För att lyckas i tjänsten krävs att du är affärsmässig, samt har en förståelse över ekonomi och budget. Vi ser även att det är viktigt att du är en trygg ledare med en förmåga att bygga team och skapa en positiv arbetskultur.  Fortsatt ser vi att du är en strukturerad person med förmågan att planera, prioritera och följa upp verksamheten på ett systematiskt sätt. Rollen ställer krav på B-körkort och goda språkkunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Tyska språkkunskaper är meriterande. Har du någon relevant utbildning kan detta vara meriterande.     OM JSC KRAN & SPECIALTRANSPORT OCH JSC-KONCERNEN JSC Kran och specialtransport är ett bolag med fokus på kran, specialtransport och komplett projektlogistik. Totalt är vi ca 20 medarbetare inom företaget och våra fordon verkar i Sverige samt övriga Europa och innefattar tjänster såsom: • Transport och lyft med kranbil. • Specialtransporter där både högt, tungt, brett och långt gods transporteras. • Kompletta projektlösningar kopplat till specialtransporter och lyft inom industri och energiproduktion. Vi har kontor i både Växjö och Åseda och företaget ingår i den expansiva JSC-koncernen, där flera bolag med olika inriktningar inom transport och logistik ingår. Totalt är det ca 130 medarbetare och 70 tunga fordon i koncernen. Under 2023 flyttade delar av verksamheten även in i nya moderna lokaler i Växjö på Nylandaområdet. Läs gärna mer om oss och koncernen på vår hemsida. www.jscforvaltning.se   OM TJÄNSTEN Placeringsort: Växjö/Åseda. Det kommer förväntas närvaro på respektive ort. Anställningen är en heltidstjänst. Vi har kollektivavtal. Tillträde enligt överenskommelse med sista ansökningsdag 26 juni. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vänta därav inte med din ansökan! Du ansöker enkelt genom att svara på några frågor. Du får gärna bifoga CV och personligt brev, men det är inget krav i ett första skede. Välkommen att ta kontakt vid eventuella frågor eller funderingar.   KONTAKTUPPGIFTER Samuel Gunnarsson HR JSC-koncernen [email protected] 0470-787814 I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions

17 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juni 2025
Svetsare till Allt i Plåt
Montico Hr Partner AB
Svetsare och gasskärare

* Nu har du chansen att hitta ett drömjobb inom svets hos vår kund Allt i Plåt i Åseda, alternativt i Högsby! Verksamheten genomsyras av småländsk företagsamhet och entreprenörsanda och därför är Allt i Plåt företaget där drivna medarbetare har stora möjligheter att utvecklas. Allt i plåt har ett kvalitetstänk som är lika självklart att uppnå oavsett om det gäller produktionen eller medarbetarnas välmående. Här är man mån om sin personal, vilket avspeglas både i tillgången till friskvård, frukten och kaffet i personalrummet eller i deras flexsystem. Allt i Plåt är ett högteknologiskt företag och legoleverantör av bland annat tillverkning av förarhytter till tunga fordon så som truckar, skogsmaskiner och timmerkranar inom AIP Cab (www.aip-cab.se). AIP Conversion, som är en annan del av verksamheten, innebär fordonsanpassning av färdtjänst och specialfordon och är en spännande del av Allt i Plåt som är i stark tillväxt (www.aip-conversion.se). Allt i Plåt är en totalleverantör, där tjänsteutbudet sträcker sig från den CAM-programmerad laserskärning av plåt, till bockning, svetsning, lackering och montering. Därefter levereras helt kompletta enheter direkt till kund! Produktionen kännetecknas av hög kompetens, lång erfarenhet sedan 1945, högra krav på kvalitet och spårbarhet samt en välfungerande organiserad produktionsapparat som gör det möjligt att möta marknadens behov. Allt i Plåt är certifierade enligt ISO 3834-2 samt ISO 9001 och ISO 14001. Om tjänsten Vi söker drivna, duktiga och kvalitetsmedvetna svetsare till vår framgångsrika kund Allt i Plåt i Åseda eller Högsby. Tjänsten är en hyrrekrytering via Montico HR Partner, där rätt person kommer att erbjudas en anställning hos Allt i Plåt efter 6 månader. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna är att självständigt utföra all typ av svetsarbete i främst stål och rostfritt. Svetsprocesserna som används är främst MAG, lite MIG och punktsvetsning. Du jobbar enligt en tydlig svetsföljd och är duktig på visuell kontroll under arbetets gång. Vi söker dig som - obehindrat läser WPS - når kvalitetskraven enligt ISO-5817, minst svetsklass C - har god erfarenhet av arbete med stumfog (gärna till exempel PA t 6-12) och kälfog multilayer (alternativt stumfog + kompletterande käl) - har goda kunskaper i ritningsläsning och mätteknik - du behärskar svenska språket, minst SvA, i tal och skrift. Meriterande är om du har: - svetsarprövning enligt ISO-9606-1 - jobbat med moderna svetsmaskiner som Fronius TPS/i (Åseda) eller Kemppi (Högsby). Stämmer dessa krav in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Montico kommer att validera dina praktiska kunskaper och färdigheter på vår utbildningsenhet i Växjö innan presentation till kund.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Vi söker Underhållsmekaniker till vidareförädlingen
Profilgruppen Extrusions AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Gillar du att underhålla och serva maskiner för att säkerställa en hög teknisk tillgänglighet? Vill du jobba i en produktion där det finns en stor variation på maskiner och automations celler? Om du svarar ja på dessa frågor är du nog den vi söker, så läs vidare! Om rollen Som underhållsmekaniker hos oss har du ett varierat arbetsområde som inkluderar säkerhet, underhåll, förbättringar och drift. Du kommer att medverka i förebyggande underhåll och bidra till utveckling av det operatörsdrivna underhållet. Du jobbar med underhåll av maskinpark enligt anläggningsstruktur och organisationsschema vilket även inkluderar dokumentation av aktiviteter. Du kommer att medverka i och i vissa fall även ansvara för projekt och förbättringsarbeten. En självklar del av arbetet är felsökning, analys och göra åtgärdsplaner samt hålla ordning enligt grunderna i 5S. Alla arbetsuppgifter genomsyras av att hela tiden förbättra säkerheten i våra maskiner för våra medarbetare. I rollen får du möjlighet att bredda dina redan befintliga kunskaper inom respektive område och det finns även utrymme för nya kreativa tankar och idéer som kan leda till förbättrade rutiner och processer. Eftersom underhåll är ett serviceyrke ställs krav på ett flexibelt förhållningssätt vad gäller arbetstider. Är du rätt profil? Vi tror att du har en teknisk grundutbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god svenska och engelska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen är det en fördel om du har erfarenhet inom exempelvis svetsning, maskinbearbetning, pneumatik, transmissioner och hydraulik. Kunskaper inom el är meriterande i rollen som Underhållsmekaniker eftersom du då har lättare för att kunna förstå helheten för processen. Vi förväntar oss att du kan planera din egen arbetsåtgång vad gäller inköp av material, tidsåtgång, lageruttag samt återkoppling av utförda arbeten. För att vi ska trivas tillsammans tycker du om att både arbeta självständigt och i team. För att lyckas i rollen arbetar du strukturerat och noggrant och har ett högt kvalitetsfokus samt ett lösningsorienterat förhållningssätt. Stor vikt kommer läggas på att du lever upp till vår värdegrund som bygger på att vi är personligt engagerade, lyhörda, snabba, arbetar för ständiga förbättringar och att vi är professionella. Har du frågor kring tjänsten, hör av dig till Magnus Johansson, ansvarig för Verktyg och Underhåll inom vidareförädling på 0474-551 91. Varmt välkommen med din ansökan via vår hemsida. Kandidater kommer att utvärderas löpande så tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag!

24 dagar sedan
Sista ansökan:
19 november 2025
Verkstadschef till Bennesveds Åkeri AB
OnePartnerGroup Kalmar AB
Produktionschefer inom tillverkning

Bennesveds Åkeri AB grundades på 1930-talet av Thorbjörn Bennesveds farfar, Sture, och har sedan dess varit en familjeägd verksamhet, där både Thorbjörns far och farbror varit engagerade. År 1970 blev företaget renodlat med timmerbilar, och sedan 2009 har Thorbjörn drivit verksamheten i tredje generationen. Under hans ledning har företaget växt och antalet lastbilar har ökat markant, vilket har lett till att verkstaden fått en central roll i verksamhetens framgång.   Vi söker nu en engagerad och målmedveten verkstadschef som vill ta en nyckelroll i vår utveckling.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som verkstadschef har du det operativa ansvaret för den dagliga driften och samarbetar nära både medarbetare och andra avdelningar. Du driver verksamheten framåt genom tydlig struktur, ett lösningsorienterat arbetssätt och fokus på ständig utveckling. Rollen omfattar även ansvar för reparation och underhåll av både tunga och lätta fordon, där kvalitet, effektiva arbetsflöden och god kundservice är i centrum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, fördela resurser och följa upp reparationer och servicearbeten. Kvalitetssäkra att alla reparationer och underhåll utförs enligt högsta standard. Säkerställa att säkerhets- och kvalitetsrutiner följs. Driva förbättrings- och effektiviseringsarbete i verkstaden. Samarbeta med inköp, logistik, transport och försäljning. Ha regelbunden kundkontakt och säkerställa hög kundnöjdhet. Ansvara för inköp av material och utrustning.   Din Profil: Vi söker dig som har ett tekniskt intresse, är strukturerad och trivs i en ledarroll med ansvar. Du är en trygg beslutsfattare med ett prestigelöst och lösningsorienterat arbetssätt. Du har ett starkt driv, ett gott affärssinne och motiveras av att nå resultat. Samtidigt har du lätt för att planera, kommunicera och bygga goda relationer – både med teamet och kunder. När utmaningar uppstår agerar du snabbt, analytiskt och målinriktat. Du vill utveckla både människor och arbetssätt, och gör det med energi och engagemang.   För att lyckas i rollen ser vi att du har: Teknisk utbildning, med fördel inom fordonsmekanik eller motsvarande. Erfarenhet från fordonsbranschen, gärna med fokus på tunga fordon. Goda tekniska kunskaper, inklusive erfarenhet av underhåll, reparationer, diagnostikverktyg samt system som EBS, ABS och AC. Körkort med minst behörighet C – gärna CE. Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Flexibilitet vad gäller arbetstider.   Vad vi erbjuder: Hos Bennesveds Åkeri får du en viktig och utvecklande roll i en verksamhet där kvalitet, ansvar och samarbete är centrala värderingar. Du får möjlighet att leda ett engagerat team och aktivt bidra till vår framtida tillväxt. Genom ditt arbete får du också chansen att påverka både den dagliga verksamheten och företagets långsiktiga utveckling. Du blir en viktig del av vårt team och en drivande kraft i vår fortsatta framgång.  Din ansökan: Detta är en direktanställning hos Bennesveds Åkeri AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingår för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller [email protected].  Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!

30 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Verkstadschef till Bennesveds Åkeri AB
OnePartnerGroup Sydost AB
Produktionschefer inom tillverkning

Bennesveds Åkeri AB grundades på 1930-talet av Thorbjörn Bennesveds farfar, Sture, och har sedan dess varit en familjeägd verksamhet, där både Thorbjörns far och farbror varit engagerade. År 1970 blev företaget renodlat med timmerbilar, och sedan 2009 har Thorbjörn drivit verksamheten i tredje generationen. Under hans ledning har företaget växt och antalet lastbilar har ökat markant, vilket har lett till att verkstaden fått en central roll i verksamhetens framgång.   Vi söker nu en engagerad och målmedveten verkstadschef som vill ta en nyckelroll i vår utveckling.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som verkstadschef har du det operativa ansvaret för den dagliga driften och samarbetar nära både medarbetare och andra avdelningar. Du driver verksamheten framåt genom tydlig struktur, ett lösningsorienterat arbetssätt och fokus på ständig utveckling. Rollen omfattar även ansvar för reparation och underhåll av både tunga och lätta fordon, där kvalitet, effektiva arbetsflöden och god kundservice är i centrum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, fördela resurser och följa upp reparationer och servicearbeten. Kvalitetssäkra att alla reparationer och underhåll utförs enligt högsta standard. Säkerställa att säkerhets- och kvalitetsrutiner följs. Driva förbättrings- och effektiviseringsarbete i verkstaden. Samarbeta med inköp, logistik, transport och försäljning. Ha regelbunden kundkontakt och säkerställa hög kundnöjdhet. Ansvara för inköp av material och utrustning.   Din Profil: Vi söker dig som har ett tekniskt intresse, är strukturerad och trivs i en ledarroll med ansvar. Du är en trygg beslutsfattare med ett prestigelöst och lösningsorienterat arbetssätt. Du har ett starkt driv, ett gott affärssinne och motiveras av att nå resultat. Samtidigt har du lätt för att planera, kommunicera och bygga goda relationer – både med teamet och kunder. När utmaningar uppstår agerar du snabbt, analytiskt och målinriktat. Du vill utveckla både människor och arbetssätt, och gör det med energi och engagemang.   För att lyckas i rollen ser vi att du har: Teknisk utbildning, med fördel inom fordonsmekanik eller motsvarande. Erfarenhet från fordonsbranschen, gärna med fokus på tunga fordon. Goda tekniska kunskaper, inklusive erfarenhet av underhåll, reparationer, diagnostikverktyg samt system som EBS, ABS och AC. Körkort med minst behörighet C – gärna CE. Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Flexibilitet vad gäller arbetstider.   Vad vi erbjuder: Hos Bennesveds Åkeri får du en viktig och utvecklande roll i en verksamhet där kvalitet, ansvar och samarbete är centrala värderingar. Du får möjlighet att leda ett engagerat team och aktivt bidra till vår framtida tillväxt. Genom ditt arbete får du också chansen att påverka både den dagliga verksamheten och företagets långsiktiga utveckling. Du blir en viktig del av vårt team och en drivande kraft i vår fortsatta framgång.  Din ansökan: Detta är en direktanställning hos Bennesveds Åkeri AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingår för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller [email protected].  Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!

31 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Automationsingenjör till ProfilGruppen
Switch Game AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Är du en driven ingenjör med goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar? Vill du vara med och driva utveckling inom automation och robotteknik och lockas av möjligheten att bli en del av ett innovativt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som automationsingenjör på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och söker nu en automationsingenjör som vill vara med och driva utvecklingen framåt.  Om rollen I rollen som automationsingenjör arbetar du i nära samarbete med chefer, skiftledare och övriga team, samt deltar i projekt- och arbetsgrupper för att tillsammans driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Felsöka och avhjälpa fel i automationsdelar. Utbilda operatörer i robotanvändning. Stötta driftspersonal i underhållsfrågor. Arbeta med omvärldsbevakning för att hålla oss uppdaterade på nya teknologier och lösningar. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för att: Arbeta för en säker arbetsmiljö och rapportera risker i HMS-systemet. Överföra kunskap från automationsprojekt till kollegor. Säkerställa kvalitetsutfall och uppföljning av projektmål. Föreslå förbättringar som stärker både arbetsmiljö och ekonomisk effektivitet. Om dig Vi söker dig som är lyhörd och engagerad med ett stort intresse för innovation och förbättringsarbete. Du är van att arbeta i team och driva processer framåt samt kommunicerar tydligt för att säkerställa att alla parter förstår förväntningarna. Genom din karriär har du skaffat dig goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar. Du har goda kunskaper i Lean samt erfarenhet av styrsystem FANUC och ABB. Högre utbildning är ett krav och en teknisk ingenjörsexamen med inriktning mot automation är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].

35 dagar sedan
Sista ansökan:
8 november 2025
Specialistläkare i allmänmedicin till vårdcentralen Åseda
REGION KRONOBERG
Specialistläkare

Välkommen till Region Kronoberg! Här arbetar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, primärvårdsrehab, primärvårdens hälsoenhet, familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vårdcentralen Åseda ligger i Uppvidinge kommun och har cirka 3600 listade patienter. Här får patienterna vård och behandling genom hela livet, med särskilda mottagningar för barnavård/familjecentral, äldreomsorg, hypertoni, astma/KOL och diabetes. I vårt arbete har vi ett gott bemötande, en god tillgänglighet och arbetar alltid med patienten i centrum. Vi söker nu efter dig som är specialistläkare i allmänmedicin som vill vara med och forma framtidens nära vård tillsammans med oss! Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete på en arbetsplats med god stämning, bra laganda, där vi hjälps åt med patienten i centrum.  Vi arbetar utifrån målsättningen 1100 listade patienter per läkare och har siktet inställt på att skapa en god kontinuitet och tillgänglighet för våra patienter och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Men kontinuiteten i primärvården kan inte vila på bara en person - teamarbete är därför centralt hos oss och samtliga yrkeskategorier i teamet delar ett gemensamt ansvar för att patienten blir väl omhändertagen. Här gäller laget framför jaget och vi arbetar med att skapa förutsättningar för teamet på vårdcentralen att finnas där för patienten. Vårdcentralen Åseda ger dig som specialistläkare goda förutsättningar för samverkan, kompetensutbyte och professionell utveckling inom Region Kronoberg. Läs gärna mer om vad vi erbjuder dig som specialist i allmänmedicin i Region Kronoberg: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/specialist-i-allmanmedicin/ Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ ARBETSUPPGIFTER Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna fokusera på det du gör bäst - att vara specialist i allmänmedicin och göra gott för dina patienter. Vi arbetar enligt rätt använd kompetens (RAK) och utreder vilka uppgifter som kan göras av andra yrkesgrupper. Det har bland annat resulterat i att medicinska sekreterare bokar och kallar och håller ihop de medicinska processerna. Vi har även undersköterskemottagningar och sjuksköterskemottagningar som bland annat har som uppgift att följa upp patienterna. Just nu fokuserar vi bland annat på att utarbeta kliniska spår för de stora patientgrupperna och arbetar för att ta fram nya arbetssätt för att kunna ta hand om de patienter som behöver oss mest. Vi har även ett pågående arbete med att lista patienterna på fast läkarkontakt för att ytterligare förbättra kontinuiteten.  Förutom sedvanligt arbete som specialist i allmänmedicin kommer du att: • Vara drivande i att utveckla och bygga upp framtidens vårdcentral. • Få en viktig roll i att utveckla och integrera förebyggande och hälsofrämjande insatser i vården. • Handleda utbildningsläkare, AT-läkare och ST-läkare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin. Som person är du prestigelös, tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att strukturera och prioritera. Du är teamorienterad, lösningsfokuserad och har såklart ett genuint intresse för primärvården. Vi värdesätter att du kan möta olika människor utifrån deras behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Vi tillämpar löpande rekrytering.  Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

49 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Specialistläkare i allmänmedicin till vårdcentralen Lenhovda
REGION KRONOBERG
Specialistläkare

Välkommen till Region Kronoberg! Här arbetar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, primärvårdsrehab, primärvårdens hälsoenhet, familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vårdcentralen i Lenhovda är en mindre vårdcentral där ca 2700 personer är listade. Hos oss genomsyras verksamheten av en familjäranda där samarbete och delaktighet är viktigt. Hos oss får patienterna vård och behandling i alla livets skeden. Vi bedriver både en barnavårdscentral och har en äldremottagning i samarbete med vårdcentralen Åseda. Vi söker nu efter dig som är specialistläkare i allmänmedicin som vill vara med och forma framtidens nära vård tillsammans med oss! Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete på en arbetsplats med god stämning, bra laganda, där vi hjälps åt med patienten i centrum.  Vi arbetar utifrån målsättningen 1100 listade patienter per läkare och har siktet inställt på att skapa en god kontinuitet och tillgänglighet för våra patienter och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Men kontinuiteten i primärvården kan inte vila på bara en person - teamarbete är därför centralt hos oss och samtliga yrkeskategorier i teamet delar ett gemensamt ansvar för att patienten blir väl omhändertagen. Här gäller laget framför jaget och vi arbetar med att skapa förutsättningar för teamet på vårdcentralen att finnas där för patienten. Läs gärna mer om vad vi erbjuder dig som specialist i allmänmedicin i Region Kronoberg https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/specialist-i-allmanmedicin/ Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ ARBETSUPPGIFTER Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna fokusera på det du gör bäst - att vara specialist i allmänmedicin och göra gott för dina patienter. Vi arbetar enligt rätt använd kompetens (RAK) och utreder vilka uppgifter som kan göras av andra yrkesgrupper. Det har bland annat resulterat i att medicinska sekreterare bokar och kallar och håller ihop de medicinska processerna. Vi har även undersköterskemottagningar och sjuksköterskemottagningar som bland annat har som uppgift att följa upp patienterna. Just nu fokuserar vi bland annat på att utarbeta kliniska spår för de stora patientgrupperna och arbetar för att ta fram nya arbetssätt för att kunna ta hand om de patienter som behöver oss mest. Vi har även ett pågående arbete med att lista patienterna på fast läkarkontakt för att ytterligare förbättra kontinuiteten.  Förutom sedvanligt arbete som specialist i allmänmedicin kommer du att:  •                            Vara drivande i att utveckla och bygga upp framtidens vårdcentral. •                            Få en viktig roll i att utveckla och integrera förebyggande och hälsofrämjande insatser i vården. •                            Handleda utbildningsläkare, AT-läkare och ST-läkare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin. Som person är du prestigelös, tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att strukturera och prioritera. Du är teamorienterad, lösningsfokuserad och har såklart ett genuint intresse för primärvården. Vi värdesätter att du kan möta olika människor utifrån deras behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Vi tillämpar löpande rekrytering.  Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

49 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025