Nu söker vi lastbilschaufförer med C-körkort samt YKB som kan jobba över sommaren till Remondis Sweden AB som utgår ifrån Vårgårda Har du erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär? Vi söker dig som är noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre! Om tjänsten Som C-Chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära vardagliga arbetsuppgifter kopplade till renhållning och sopbil så som insamling av mat- och restavfall. Anställningen är på heltid med start enligt överenskommelse och man kommer utgå från Remondis depå i Vårgårda. Arbetstiderna är dagtid mellan 06:00-15:00. Tjänsten som C-chaufför är ett konsultuppdrag med anställning hos Adecco. Start enligt överenskommelse. Om dig Vi söker dig som minst har C-körkort och YKB-behörighet som kan arbeta hela sommaren. Meriterande är tidigare erfarenhet från renhållningsarbete och i synnerhet från baktömmande lastbil samt kännedom kring det geografiska lokalområdet. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och är ansvarsfull och noggrann i det du gör. Du är även en social person och inte rädd för att prata då kundkontakter sker dagligen. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ida Hansson via [email protected] Inga ansökningar tas emot via mail. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Hos oss får du frihet, ansvar och en nyckelroll i att driva förändring tillsammans med engagerade kollegor. Din framtida arbetsgivare Villeroy & Boch Gustavsberg AB är en av Vårgårdas största arbetsgivare med en centralt belägen modern produktionsanläggning. Här har företaget producerat kranar och kopplingar i mer än hundra år. Genom att jobba nära mellan konstruktion och produktion levererar företaget effektiva lösningar som framgångsrikt möter marknadens krav på miljö, funktion och design. Sedan 1825 har Gustavsberg varit en del av samhällsbygget och spelat en viktig roll för människors välmående och livskvalitet. Idag är vi en av Skandinaviens ledande leverantörer av badrumsprodukter. Ett badrum från Gustavsberg håller i generationer, har hög kvalitet, skandinavisk tidlös design med innovativa lösningar som sparar vatten och energi. Företaget ägs av den tyska koncernen Villeroy & Boch, som är en av Europas största producenter av badrumsinredningar och bordsporslin. Villeroy & Boch Gustavsberg, med dotterbolag i flera länder i Norra Europa, representerar förutom varumärkena Gustavsberg och Villeroy & Boch, även Vatette som är ledande inom installationsprodukter för kompletta tappvattensystem. Villeroy & Boch Gustavsberg har idag ca. 350 medarbetare och omsätter över 1,1 miljarder SEK Vad erbjuder rollen? I den här rollen får du en central och strategisk position, genom att säkerställa produkters överensstämmelse med relevanta krav på kvalitet, säkerhet och hållbarhet. Du arbetar brett i organisationen och påverkar beslut i bryggan mellan teknik, myndighetskrav och affären. Rollen har är viktig och avgörande för att vi ska fortsätta att ligga i framkant. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: -Säkerställa att produkter följer formella lagar, förordningar, samt marknadsdrivna krav inom energi och miljö (t.ex. Svanen, SundaHus, EU Taxonomy) -Agera kontaktperson gentemot myndigheter, testinstitut och certifieringsorgan -Driva och utveckla interna processer för produktöverensstämmelse och dokumentation -Delta i produktutvecklingsprojekt för att säkerställa efterlevnad av tekniska och regulatoriska krav -Hålla organisationen uppdaterad kring förändrade lagkrav och bidra till kunskapsöverföring -Representera företaget i tekniska och miljömässiga kommittéer -Initiera och driva förbättringsprojekt för att stärka vår position på marknaden -Medverka vid interna och externa revisioner Du kommer att arbeta nära flera delar av organisationen - såsom konstruktion, inköp och sälj men också ha stor självständighet i hur du lägger upp ditt arbete. Rollen passar dig som trivs i ett sammanhang där din kompetens verkligen gör skillnad. Vem är du? Vi tror du har en relevant teknisk utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom produktkrav, certifiering och / eller ledningssystem. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom teknik eller naturvetenskap, gärna med inriktning mot miljö och hållbarhet. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska, i tal såväl som skrift, samt har lätt att kommunicera krav och tekniska förutsättningar på ett tydligt och anpassat sätt. Vidare är du analytisk, strukturerad och kan omsätta regelverk till praktiska lösningar. Du är självgående, lösningsorienterad och tar gärna initiativ. Samtidigt är du samarbetsinriktad och en skicklig kommunikatör som kan förklara tekniska och regulatoriska krav. Du trivs i en roll med mycket ansvar, där din förmåga att bygga relationer bidrar till att lyckas. Är detta din perfekta match? Vill du ha en framtidsroll-där du få vara med och påverka framtiden? Där din kompetens får ta plats, där du gör skillnad varje dag och samtidigt får möjlighet att växa? Då tror vi att du kommer trivas hos oss. Sök redan idag - vi ser fram emot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 20 juli 2025. Notera att rekryteringsprocessen kan komma att förlängas något under semesterperioden. Vi behandlar ansökningar löpande och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Tack för visat tålamod och förståelse. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens på [email protected] eller Sofia på sofia.hansson@effektiv. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Sökord Product Compliance Specialist, Hållbarhet, Kvalitetssäkring, Produktansvarig certifiering, Kvalitetsspecialist produktcertifiering, Miljö- och hållbarhetsansvarig, Villeroy & Boch Gustavsberg, Gustavsberg, Vårgårda, Effektiv, rekrytering
Bor du i närheten av Vårgårda och vill få värdefull erfarenhet inom IT? Vi söker nu flera studenter som vill vara med i ett spännande projekt där du hjälper till med installation av hårdvara och övergången till Windows 11. OM TJÄNSTEN I detta projekt kommer du vara en viktig del i installationen av ny hårdvara hos Villeroy & Boch. Under projektets gång kommer du att hantera både hårdvaruinstallation och hjälpa användare med den nya systemmiljön. Uppdraget är på deltid vid sidan av dina studier, och sträcker sig tre månader med start i augusti. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs av Academic Work men arbetar på uppdrag hos Villeroy & Boch. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Installera och konfigurera ny hårdvara * Hjälpa användare med filöverföringar och anpassningar av deras datorer * Arbeta enligt givna instruktioner och en tydlig tidsplan VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial utbildning, med fördel inom IT, och kommer studera HT25 - Tekniskt intresse och grundläggande kunskap om Windows-miljön Det är meriterande om du har - Svenska språkkunskaper - Erfarenhet av liknande installationer För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Lyhörd - Hjälpsam - Målmedveten - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Tjänstebeskrivning Är du en erfaren svetsare som finns tillgänglig för start omgående, då ska du fortsätta läsa för nu söker vi för kunds räkning en svetsare för ett långsiktigt uppdrag. Du kommer i första hand att köra svetsrobot men även moment av manuell svetsning ingår i arbetsuppgifterna. Övrigt verkstadsarbete som tex kapning och slipning förekommer. För rätt person kan uppdraget på sikt leda till en direktanställning hos kunden. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Kvalifikationer För att passa i denna roll ser vi att du har: - Tidigare erfarenhet av robotsvetsning antingen från utbildning eller arbetslivserfarenhet - Tidigare erfarenhet av MIG-svetsning - Vana av att läsa ritningar. Du utför ditt arbete med noggrannhet och kvalitet och har ett säkerhetstänk i det du gör. Som person är du snabblärd, ansvarstagande och ordningsam. Det är även viktigt att du har lätt för att anpassa dig för nya situationer och är självständig i ditt arbete. Låter detta intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se. Du tjänsten önskas tillsättas omgående så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Att arbeta som konsult på NearYou NearYou är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullservice företag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. NearYou ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Till en väletablerad kund i Vårgårda med modern verksamhet söker vi nu flera service- och underhållstekniker som ska arbeta med att säkerställa driften på produktionslinjerna. I arbetsuppgifterna ingår att åtgärda direkta fel som uppstår i produktionsprocessen samt förebyggande underhåll av maskinerna. Du kommer ingå i ett skiftteam och ansvara för driften av din del av processen. Du kommer att arbeta i nära samverkan med produktion och vara först på plats vid ett maskinfel. Du kommer få en anställning av Söder & Co och bli uthyrd till kund. För rätt person kan inhyrningen på sikt övergå i en anställning direkt hos kunden. Tjänsten är på heltid och varierande skiftformer förekommer. Kvalifikationer Kvalifikationer - Gymnasieutbildning med inriktning mot automation/mekanik/el, alternativt erfarenhet av underhållsteknik - Erfarenhet av service, reparation och underhåll av maskiner - Goda kunskaper i svenska och kunna förstå engelska Meriterande - Läsa och förstå el-schema - Erfarenhet av PLC och programmering Vi söker dig som vill arbeta med produktion i världsklass i en omväxlande och spännande miljö. Du får möjlighet att vara med på en otroligt spännande resa där du har tillgång till den absolut senaste tekniken. Du känner dig trygg i din tekniska kompetens och är van vid att fatta korrekta beslut. För att passa in i rollen är du serviceinriktad. Du tar ansvar för ditt arbete och utför det på ett strukturerat och säkert sätt. Du har ett intresse för teknik, är en problemlösare av rang och har god verktygsvana. Även noggrannhet och effektivitet är viktiga egenskaper. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om NearYou NearYou är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullservice företag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. NearYou ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.
Om företaget Vårgårda Maskincenter är ett familjeföretag med fokus på entreprenadmaskiner i vid bemärkelse. Företaget grundades 2004 av Jan-Olof Johansson. Idag leds verksamheten av släktingarna och nära vännerna Jan-Olof Johansson och Fredrik Gärdestrand och har, beroende på säsong 9-10 anställda. Vi säljer entreprenadmaskiner och tillbehör, jordbruksmaskiner, samt även kärror för traktor och lastbil. I vår verkstad servar, reparerar och utrustar vi bland annat entreprenadmaskiner, kärror, lantbruksmaskiner och skogsmaskiner. Vårgårda Maskincenter strävar efter att tillhandahålla maskiner och tjänster av hög kvalitet till ett rimligt pris. Vi tar ett långsiktigt ansvar och hjälper våra kunder med reklamationer, service och reparationer även efter att en produkt har levererats. Tjänstebeskrivning Vårgårda Maskincenter expanderar och söker nu skickliga mekaniker. Vill du vara en del av deras härliga team och bidra med din expertis i en dynamisk och varierande arbetsmiljö? Då kan det här vara jobbet för dig! Om jobbet: Hos Vårgårda Maskincenter kommer din arbetsdag att vara fylld av spännande och varierande uppgifter, både i verkstad och ute på fältet. Du kommer att: • Reparera och utföra service på våra kunders maskiner. • Göra montage och installationer på maskiner som vi säljer. Kvalifikationer Vi söker en mekaniker med: • Tidigare erfarenheter av att ha skruvat med jord- skogsbruks och/eller entreprenadmaskiner. Även erfarenhet från personbils- och fordonsverkstad är relevant • Erfarenhet av svetsning (meriterande men inget krav). • Mekanikerutbildning är en fördel. • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. • Förmåga att anpassa sig till nya utmaningar. Förutom dina tekniska färdigheter är det viktigt att du kan: • Självständigt söka information och följa skriftliga instruktioner och ritningar, inklusive elscheman. • Arbeta både självständigt och som en del av ett team. Övriga krav: • B-körkort Om dig: Vi söker dig som är prestigelös och positiv. Du trivs i en liten, familjär arbetsmiljö och är redo att bidra till vår gemensamma framgång. Är du intresserad? Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av vårt växande team på Vårgårda Maskincenter. Om NearYou Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare. Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Låter detta intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Du tjänsten önskas tillsättas omgående arbetar vi löpande med urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!
Do you want to save lives through innovation? Our vision is a world where no one is seriously injured or killed as a result of a traffic accident. Every day, we strive for this conviction by creating innovative products of superior quality. Every life saved through our products adds quality of life to the individual, their loved ones, and society as a whole. We innovate to lead the development of vehicle safety for tomorrow's way of traveling - autonomous driving, electrification, and ride-sharing. At Autoliv Sweden, we are working with early phases of innovation. Our focus is to bring life-saving innovations to mobility and society – driving and enabling new growth for Autoliv by transforming markets. We do this in cross-functional teams and in close cooperation with Autoliv Research, which is also located on-site. We also have unique testing and prototype facilities, which are essential to our innovation efficiency and precision. We are now looking for a Mechanical Engineer to expand our mechatronic team in Vårgårda. About the role You will join as a Development Engineer in a team that is working with innovation in its early phases for cross-product line projects and strategic projects within the mechatronic area. This means that we mainly have two types of projects: Idea evaluations Advanced engineering studies When conducting idea evaluations, the input to the team is ideas, and the output is a recommendation. The tools used are rapid prototyping to enable quick iterations and ensure an efficient and robust workflow. When conducting advanced engineering studies, the input is an evaluated idea, and the output is a technical advancement and a more technically mature concept. The tools involve increased technical complexity and systems engineering. As we are a broad and multidisciplinary team that aims to construct and evaluate early concepts together, you will have room to grow and learn from others. About you We believe that you are not afraid to take your own initiatives and have a fail-fast approach. We also believe that you are a great team player and curious about the holistic perspective. You likely have a background in Mechanical Engineering and have solid experience in the field. You are not afraid to come up with design ideas and like to work hands-on with the concepts. As we are working in the early phases of innovation of advanced technologies, we believe you enjoy working with prototyping and testing. We believe it is beneficial for candidates to possess one or more of the relevant experiences listed below: Rapid prototyping and early concept development of advanced technologies in the mechatronic area Testing and test methods Mechatronic system development Safety-critical systems Solid experience in CAD, preferably CATIA M.Sc. in Mechanical Engineering Fluent in English, both verbally and in writing. Swedish language skills are a merit. B driver's license Our offer Autoliv is a place where people grow, develop, and become their best selves. We do not leave our personalities at the door but bring them in to help shape a dynamic, versatile, and stimulating organization. As a part of our small, multidisciplinary team, we offer a place where you can develop your skills in multiple areas. The team is very diverse in terms of experience – ranging from 30+ years of Autoliv experience to only a couple of years of industrial experience. Most of our colleagues living in Gothenburg are on-site in Vårgårda (40 min by train) on average 3 times per week. Practical information Place of Work: Vårgårda (Hybrid) Scope: Full-time Employment type: Permanent Start date: According to agreement Questions Questions about the position are answered by hiring Manager Filip Petersson, [email protected] Collective agreement We have a collective agreement with Sveriges Ingenjörer/Unionen/Ledarna and IF Metall. Union representatives can be reached via the company switchboard, +46 322 62 62 00. Application Welcome with your application no later than 2025-04-20 in the form of a CV, personal letter, and portfolio. As part of the recruitment process, candidates who go further will need to prove their CV with a copy of their diploma, certificate/grade. We are reviewing applicants continuously.
Vi söker en Senior Business Controller till vår kund inom fordonsindustrin. Här får du möjligheten att arbeta i en viktig roll där du bidrar till verksamhetens finansiella strategi och lönsamhet. Om rollen Som Business Controller inom Operations Controlling-teamet kommer du att arbeta proaktivt med ekonomisk uppföljning, analys och rapportering. Du kommer att ha ett nära samarbete med linjechefer för att utveckla strategier, följa upp resultat och säkerställa hög kvalitet på finansiell data. Du kommer att ha en central roll i den ekonomiska kommunikationen gällande försäljning och kostnadsprestation på både produkt- och kundnivå. Du kommer att rapporterar till chefen för Operations Control och är placerad i Vårgårda, Sverige. Dina ansvarsområden Fokus på tillverkningseffektivitet, volym och försäljning på produkt- och kundnivå Konsolidera och analysera resultat samt utmana de finansiella indata som tillhandahålls Säkerställa hög kvalitet i månads-, kvartals- och årsbokslut samt planeringsaktiviteter Delta i projekt för att driva kostnads- och lönsamhetsmål samt säkerställa god kommunikation med intressenter Vi söker dig som har Minst 5 års erfarenhet inom controlling, gärna inom fordons- eller tillverkningsindustrin Goda kunskaper i Microsoft Office och visualiseringsverktyg Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift Kandidatexamen eller högre inom ekonomi, controlling eller motsvarande erfarenhet Djupgående kunskaper om ekonomiska principer och redovisningsstandarder Erfarenhet av budgetering och prognosarbete samt finansiella system Avancerade kunskaper i Excel (kunskap i SAP och Moves är meriterande) Plats: Vårgårda, Sverige Uppdragsperiod: 24 mars 2025 – 21 september 2025 Anställningsform: Konsultuppdrag (100% arbetstid) Distansarbete: 25% Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av detta spännande uppdrag!
ArbetsuppgifterTill vår kund söker vi nu en Controller! I rollen kommer du att arbeta proaktivt med månadsrapporter, resultatanalyser och prognoser. Du kommer att samarbeta nära linjechefer för att utveckla planer och strategier, genomföra kontinuerliga uppföljningar och analyser samt säkerställa kvaliteten och noggrannheten i finansiella data. Du kommer att leda den finansiella kommunikationen kring försäljning och kostnadsprestanda på både produkt- och kundnivå. I rollen kommer du att ha följande anvarsområden: Fokusera på tillverkningseffektivitet (kostnadsprestanda), volym och försäljning (intäkter) på produkt- och kundnivå. Konsolidera och analysera resultat och prognoser samt utmana de finansiella underlag som tillhandahålls av respektive område. Genomföra kvalitetskontroller och implementera de senaste utvecklingarna inom månads-, kvartals- och årsbokslut samt planeringsaktiviteter för att säkerställa efterlevnad av interna och externa regler. Delta i projekt för att driva kostnads- och lönsamhetsmål samt säkerställa korrekt kommunikation med alla relevanta intressenter. Kvalifikationer Du har minst 5 års erfarenhet inom controlling, helst inom fordons- eller tillverkningsindustrin. Du har en kandidatexamen eller högre inom ekonomi, controlling eller motsvarande utbildning eller erfarenhet. Du har goda kunskaper i Microsoft Office och visualiseringsverktyg. Du har avancerade Excel-kunskaper. Kunskap i SAP och Moves är meriterande. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Controller har du en mycket god analytisk förmåga. Du är också noggrann och har goda kommunikationsfärdigheter. Du är självständig och har ett helhetsperspektiv. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-09-21 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Vi söker en Senior Business Controller till vår kund i Vårgårda. Som Controller i Operations Controlling-teamet kommer du att ha en aktiv roll i att ta fram månatliga rapporter, analysera resultat och göra prognoser. Du arbetar tätt tillsammans med linjechefer för att utveckla strategier och planer, följa upp resultat löpande och genomföra analyser. Dessutom ansvarar du för att säkerställa att den finansiella informationen är korrekt och håller hög kvalitet. Du kommer att ansvara för den finansiella kommunikationen kring försäljning och kostnadsutveckling på både produkt- och kundnivå. Rollen rapporterar till chefen för Operations Control och är baserad i Vårgårda, Sverige. Ansvarsområden: • Ha ett särskilt fokus på tillverkningseffektivitet (kostnadsutveckling), volymer och försäljning (intäkter) på produkt- och kundnivå. • Sammanställa och granska resultat och prognoser, samt kritiskt utvärdera de finansiella uppgifter som rapporteras från olika avdelningar. • Säkerställa kvalitet och uppdatera processer för månads-, kvartals- och årsbokslut samt planeringsaktiviteter, så att de följer både interna riktlinjer och externa regelverk. Medverka i projekt för att optimera kostnader och lönsamhet samt säkerställa effektiv och tydlig kommunikation med alla berörda parter. Krav • Minst 5 års erfarenhet inom controlling, gärna inom fordons- eller tillverkningsindustrin. • Goda kunskaper i Microsoft Office och visualiseringsverktyg. • Starka kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. • Kandidatexamen eller högre inom ekonomi, controlling eller motsvarande utbildning/erfarenhet. • Djup förståelse för ekonomiska principer och redovisningsstandarder. • Förmåga att analysera och tolka komplexa och stora mängder finansiell data. • Erfarenhet av budgetering och prognosarbete. • Vana att arbeta med finansiella system och avancerade Excel-kunskaper. • Erfarenhet av IT-system (SAP och Moves) är meriterande. Vänligen skicka in ditt CV på engelska. Tillträde och ansökan Startdatum: 24 mar 2025 Slutdatum: 21 sep 2025 Sista ansökningsdagen: 18 mar 2025 Distansarbete: 25% Ort: Vårgårda Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer