Beredare Elnät
divM Power AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vi söker efter beredare / teknisk projektledare inom elnät. Du ska vara erfaren Beredare som är van att ha många järn i elden och att vara van vid att knyta varaktiga positiva kontakter med bland annat markägare, installatörer etc. Du har erfarenhet av samråds- och planeringsarbete och arbetar mycket med teknisk planering, anslutningsfrågor och med mätning. Du har jobbat mycket med bla upprättande av erforderliga tillstånd, elektrisk och mekanisk dimensionering, framtagande av materiallistor och kostnadskalkyler, samt ritande av arbetskartor. Om du känner att du passar in i den beskrivningen, är en lagspelare och vill komma över till oss, ett litet men växande företag med många intressant uppdrag så är du välkommen med din ansökan. Vi söker flera personer och rekryterar löpande och med så snar start på din anställning som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säkerhetssamordnare
VÄXJÖ KOMMUN
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har intresse och kompetens för att arbeta som säkerhetssamordnare med ansvar för säkerhetsfrågor på omsorgsförvaltningen i Växjö kommun. Tjänsten är placerad vid avdelningen Uppdrag o uppföljning vars huvuduppdrag är att utifrån gällande lagstiftning stödja nämnd och förvaltningschefs uppdrag att tillse att verksamheten ges förutsättningar och resurser för att kunna fullgöra sitt uppdrag och följa gällande regelverk. I detta ingår förvaltningsövergripande verksamhetsplanering, processer & rapportering, verksamhetsuppföljning, privata utförare, patientsäkerhetsarbete och nämndsadministration. Avdelningen består idag av 15 medarbetare. Som säkerhetssamordnare ansvarar du för samordning, utveckling och uppföljning av det systematiska säkerhetsarbetet samt krisberedskapsarbetet. Arbetet sker i nära samarbete med verksamheten samt andra förvaltningar inom Växjö kommun. Du bedriver säkerhetsarbetet i enlighet med relevant lagstiftning och styrdokument. Du arbetar både operativt och strategiskt med stöd från förvaltningen. I din roll agerar du rådgivande och stödjande i frågor om säkerhetsskydd, fysisk säkerhet, incidentrapportering och personsäkerhet mot verksamheten. Du kommer att vara förvaltningens kontaktperson för frågor om säkerhetsarbete och krisberedskap. Konkreta arbetsuppgifter för säkerhetssamordnaren kan vara att: • Samordna det systematiska arbetet inom områdena säkerhet, krisberedskap och brand. • Ge stöd, utbildning och råd inom säkerhetsfrågor till verksamheten. • Omvärldsbevaka och ge förvaltningsledningen lägesbilder • Samverka med olika aktörer i syfte att förebygga, motstå och hantera verksamhets- och samhällsstörningar inom nämndens ansvarsområden. • Leda arbetet med risk- och sårbarhetsanalyser samt kontinuitetsplanering. • Analysera den egna organisationens behov av utbildning och övning inom krisledning samt ansvara för planering, genomförande och uppföljning av relevanta utbildningar och övningar. • Genomföra tester med personlarm. Förutom ovanstående medverkar du i arbetet med internbudget, delårs- och årsrapporter samt att utreda frågeställningar från verksamhet och nämnd. Att föredra ärenden eller utredningar för exempelvis ledningsgrupp och omsorgsnämnd ingår samt att kunna leda grupper i samband med tvärprofessionella uppdrag. Du är medspelare i ett team med olika professioner som stöttar varandra där ett gemensamt ansvar tas för avdelningens olika frågor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller erfarenhet inom området som arbetsgivaren finner lämplig. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med krisberedskap och/eller internt säkerhetsarbete, samt ha erfarenhet av att ha arbetat med uppföljning och utredning. Du ska ha en god administrativ förmåga där du har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Goda datafärdigheter är viktigt, liksom B-körkort. Det är meriterande med erfarenhet från att verka i en politiskt styrd organisation och att ha god kunskap om lagar, bestämmelser och standarder inom säkerhetsområdet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som innefattar god organisationsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande. Du är en strategisk, drivande, uthållig och positiv person, som kommunicerar på ett tydligt sätt både skriftligt och muntligt, där budskap når fram. Du kan göra kloka prioriteringar, väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Du visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. En stark förmåga är att du kan samarbeta med andra människor i olika konstellationer och relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen före anställning. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap. ÖVRIGT För frågor kring tjänsten kontakta rekryterande chef på angiven mailadress. Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. CV- och annonsförsäljare undanbedes.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Internationell koordinator
Linnéuniversitetet
Övriga handläggare

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Studerandeavdelningen ansvarar för bland annat studievägledning, antagning, examen, studenthälsa och studentmobilitet. Inom avdelningen finns drygt 50 anställda med placering både i Växjö och i Kalmar. Som anställd hos oss på Linnéuniversitetet kommer du att arbeta i en attraktiv kunskapsmiljö där vi odlar nyfikenhet, nytänkande och nytta. För mer information: www.lnu.se Sektionen International Office vid Studerandeavdelningen har det administrativa ansvaret för utbytesverksamheten, samt ett informations- och mottagningsansvar för samtliga internationella studenter. I detta uppdrag ingår även studieavgiftsrelaterade frågor samt ansökan till och handläggning av stipendier. Arbetsbeskrivning: Rollen innebär att delta i sektionens gemensamma uppdrag att administrera och samordna studentmobiliteten vid Linnéuniversitetet. I arbetet ingår att informera om utbytesmöjligheter, delta i urval, nominera till partnerlärosäten, assistera studenter i ansökningsprocessen, samt bemanna de funktionsadresser som våra in- och utresande utbytesstudenter vänder sig till. Andra uppgifter, relevanta för uppdraget kan bli aktuella. Hela sektionen hjälps åt vid välkomnandet och mottagandet av internationella studenter vid terminsstarterna, vilket inbegriper planering och genomförande. Du arbetar tillsammans i ett team på sektionen, i samarbete med kollegor på andra avdelningar och fakultetskanslier, samt med studenten i fokus och efter gällande ramar och regelverk. Kvalifikationer: Krav: Vi söker dig med relevant akademisk examen. Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt, god förmåga att strukturera arbetet, god organisations- och kommunikationsförmåga samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Arbetet kräver också att du uppskattar omväxlande arbetsuppgifter. Meriterande: Erfarenhet från administrativt arbete är meriterande. Erfarenhet från arbete vid högskola eller universitet är meriterande. Vi lägger vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor: Anställning och omfattning: Tidsbegränsad anställning t o m 31 december 2025, vikariat 100 %. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Växjö. Resor mellan orterna förekommer. Individuell lönesättning tillämpas varför löneanspråk bör bifogas ansökan. Kontaktpersoner: Avdelningschef för Studerandeavdelningen Charlotte Kipowski, tel: 0470-70 82 27 (charlotte.kipowski @lnu.se) Sektionschef för International Office Ulrika Ehrenstråhle, tel: 0470-70 83 25 ([email protected]) Frågor som rör anställningen besvaras av HR-partner Emma Dahlberg, tel: 0480-446713 ([email protected]). Fackliga företrädare nås via universitetets växel 0772-28 80 00. Vid en eventuell intervju kommer identitetskontroll genomföras.  Vill du veta mer Studerandeavdelningen? Läs mer på Lnu.se https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/Organisation/forvaltning/studerandeavdelningen/ Välkommen med din ansökan senast den 4 juli. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV samt examensbevis.  Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Vi söker Säkerhetsrådgivare / Säljare i Växjö!

Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Växjö. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Vi ser fram emot att höra från dig! Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Växjö".

13 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Orderadministratör/kundservice till Nordens ledande IT-företag
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett av Nordens ledande IT-företag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat med start efter sommaren, och som sträcker sig fram till slutet av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Augusti/början av september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

13 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025
Eldriftansvarig Braås
Iss Facility Services AB
Industrielektriker

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS Facility Services har ett spännande samarbete med en kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad Eldriftansvarig till kundens site i Braås. Har du en teknisk bakgrund inom el och gillar att utveckla, effektivisera och ge kunden exceptionell service? Sök då denna tjänst hos oss! Om oss Vi tar hand om våra kunders fastigheter, medarbetare och besökare. Vi är experter på fastighetstjänster och vi levererar servicelösningar till företag och offentlig verksamhet i hela Sverige. Vi säkerställer att fastigheter och arbetsplatser är så effektiva och inspirerande som möjligt. Med våra tekniska tjänster skapar vi förutsättningar för produktivitet samtidigt som vi minimerar risker. Om rollen I rollen som Eldriftansvarig kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta med den dagliga driften inom vårt serviceuppdrag. Arbetsuppgifterna innefattar att planera samt utföra drift, skötsel, reparationer, montage och installationer inom fastigheter i kontors- och industrimiljö. Ansvarsområden i urval Du ansvarar för att elsäkerhetsregelverket och direktiv följs, så att all icke-elektriskt och elektriskt arbete inom kontraktet/siten följer gällande elsäkerhetsföreskrifter. Arbetet utförs i samverkan med Site Manager. Du implementerar de övergripande anvisningarna eller i vissa fall tar fram lokala anvisningar där de saknas - t ex driftinstruktioner för anläggningens säkra skötsel, implementerar fastställda rutiner för hur och när arbetsbegäran ska tillämpas. Du följer även upp och kontrollerar att rutiner för driftorder/kopplingssedel och arbetsbevis/driftbevis används. Du kontrollerar att anvisningar gällande hur Eldriftledare, Kopplingsledare och Elsäkerhetsledare utses. I ditt arbete ingår det också att utfärda egna driftorder eller kontrollera driftorder. Du ger direktiv lokalt om och hur bortkoppling av felaktiga elanläggningar ska ske samt vid behov utfärdar lokala anvisningar för provning och idrifttagning, baserat på övergripande anvisningar. Du ansvarar för att en-linjeschema/driftschema har uppdaterade gränser inritade mellan de olika Eldriftansvarigområdena och att kontaktuppgifter till dessa är uppdaterad. Du samverkar skriftligt med övriga Eldriftansvariga vid anläggningar som står i förbindelse med varandra. Vid behov avropar du och tar hjälp av extern beredskapstekniker och utvalda underleverantörer eller sidoleverantörer samt följer upp/kontrollerar deras arbete. Inköp av material enligt gällande inköpspolicy ingår i tjänsten. Din profil Vi söker dig som har en Elektrikerutbildning med, t ex gymnasieutbildning med yrkesexamen (gymnasieingenjörsutbildning) eller högskolebehörighet, d v s slutförd, dokumenterad och godkänd svensk/utländsk - översatt och verifierad av Högskoleverket, Högskoleutbildning inom el-området samt flera års dokumenterad erfarenhet inom området som verifieras genom begränsad auktorisation B-intyg eller ECY-intyg samt anställningsintyg, där dina kunskaper inom de olika spänning/ström områden preciseras, har en godkänd ESA-utbildning eller har arbetat enligt SS-EN 50110 samt även praktisk erfarenhet med att upprätta driftorder/kopplingssedlar. Det är ett krav att du har arbetat som Industrielektriker samt har praktisk erfarenhet inom drift, skötsel, underhåll och elektriska installationer på elanläggningar inom specifik spänning - typ: lågspänning eller högspänning, t ex arbete i ställverk, manövrering av brytare. Du har genomgått relevant arbetsmiljöutbildning samt har utbildning i Mobila Arbetsplattformar, Hög Höjd, Anläggningsskötare, Automatikbrandlarmsanläggning samt praktisk erfarenhet inom drift, skötsel, underhåll och utförande av elektriska installationer. Meriterande: Har begränsad auktorisation B, har arbetat som Eldriftansvarig inom t ex elproduktions-anläggningar eller likvärdiga industrianläggningar, Heta Arbeten- och Sprinklerintyg. Din personlighet Du är driven, positiv, engagerad och säkerhetsmedveten. Du har ett pedagogiskt, prestigelöst och lyhört sätt och du trivs i en dynamisk industrimiljö – nära kollegor och kund. Som person har du en mycket god samordningsförmåga, är administrativt effektiv och kvalitetsinriktad. Då rollen innebär många kontaktytor – internt och externt, så behöver du ha ett samarbetsvilligt sätt och en mycket god kommunikativ förmåga. Du tar dig an utmaningar med lika delar erfarenhet och kreativitet. Förbättringsarbete är något du ser som en naturlig del i av arbetet. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Vi ser även att du tar ett stort ansvar över ditt arbete och att du drivs av att utföra de olika arbetsmomenten på ett professionellt sätt. Vidare är du noggrann och metodisk i ditt utförande. Du har också en god förståelse för den påverkan de tekniska systemen har på verksamheten samt har förmåga att analysera och förklara samband. Du jobbar proaktivt samt kan prioritera och vågar fatta egna beslut i pressade situationer men utan att tappa fokus på säkerheten. För att trivas i rollen ser vi att du, precis som vi, värdesätter service och bidrar till en positiv stämning och ett gott samarbete på arbetsplatsen. Du talar och skriver svenska obehindrat och har grundläggande kunskaper i engelska. Du har B-kort och dina IT-kunskaper är goda. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och vi ser fram emot din ansökan! OBS! Med anledning av GDPR, hanterar vi ej ansökningar inkomna via mejl. Vi ber dig att, utöver CV, bifoga utbildningsbevis, anställningsbevis från tidigare tjänster inom yrket samt andra relevanta certifikat, betyg och intyg (ESA, ECY) i din ansökan. Ansvarig Rekryterare: Pernilla Dahlbäck – [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Elektriker Braås
Iss Facility Services AB
Installations- och serviceelektriker

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS har ett spännande samarbete med en kund inom fordonsindustrin med flertalet siter i Sverige. Vi behöver nu utöka med en Elektriker till vårt drift- och underhållsuppdrag hos vår kund i Braås. Har du en teknisk bakgrund inom el och gillar att utveckla, effektivisera och ge exceptionell service? Sök då denna tjänst hos oss! Om oss Vi tar hand om våra kunders fastigheter, medarbetare och besökare. Vi är experter på fastighetstjänster och vi levererar servicelösningar till företag och offentlig verksamhet i hela Sverige. Vi säkerställer att fastigheter och arbetsplatser är så effektiva och inspirerande som möjligt. Med våra tekniska tjänster skapar vi förutsättningar för produktivitet samtidigt som vi minimerar risker. Om rollen Du kommer att bli en viktig och värdefull del av ett motiverat team. I rollen som Elektriker kommer du, tillsammans med dina kollegor, att arbeta brett med den dagliga driften av våra tjänster. Arbetsuppgifterna innefattar att planera samt utföra skötsel, reparationer, montage och installationer inom fastigheter i både kontors- och industrimiljö. Du kommer att fatta beslut samt utföra tillsyn, skötsel och felavhjälpande underhåll av kundens el-anläggning inom ramen för vårt åtagande. Arbetsuppgifterna innebär också att utföra felsökning och analysera problem inom elsystem samt identifiera brister i märkning av tekniska system. Du ansvarar för att fastighetens elsystem uppfyller gällande krav på funktion och bidrar till ökad kundnöjdhet. Vi ser det som självklart att du löpande arbetar med förbättringar och viss dokumentation samt medverkar och utför olika projekt gentemot kund. Resor över dagen förekommer. Tjänsten är på heltid och arbetet är förlagt till dagtid, måndag-fredag. Beredskap kan förekomma. Det är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning. Vem söker vi? Vi söker dig som har en elteknisk utbildning samt några års erfarenhet av arbete i branschen. Du behöver ha goda teoretiska och praktiska kunskaper av tekniska installationer i fastigheter, gärna industrifastigheter samt kunskap om el-dokumentation. Du behöver ha ECY-certifikat och B-kort. Det är meriterande med ESA, Heta Arbeten, Lift- och Truckkort, Säkra Lyft, Hög Höjd, Mobila Arbetsplattformar samt Anläggningsskötare Sprinkler, Brandlarm och Gasläckningssystem är också meriterande. Du har en bred allmänteknisk grund att stå på samt en nyfikenhet och ett engagemang som gör att du gärna jobbar brett med övriga uppgifter inom fastighetsdriften på site. Du har ett prestigelöst och ödmjukt sätt att ta dig an arbetsdagens uppgifter. Du är en person som tar stort ansvar över ditt arbete och du drivs av att utföra de olika arbetsmomenten på ett professionellt sätt med en hög kvalitet. Vidare är du noggrann och metodisk i ditt utförande. Du har också en god förståelse för den påverkan de tekniska systemen har på verksamheten samt har förmåga att analysera och förklara samband. Du kan prioritera och vågar fatta egna beslut i skarpa lägen. Du är flexibel och växlar gärna mellan olika uppgifter. För att trivas i rollen ser vi att du, precis som vi, värdesätter service och bidrar till en positiv stämning samt ett gott samarbete på arbetsplatsen. Din kommunikativa förmåga, som du anpassar efter situation och individ, är mycket god. Du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda IT-kunskaper – t ex Microsoft Office och ärendehanteringssystem. Vi erbjuder Självklart erbjuder vi dig en trygg anställning hos ISS. Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet och entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och vi ser fram emot din ansökan! OBS! Med anledning av GDPR, hanterar vi ej ansökningar inkomna via mejl. Vi ber dig att, utöver CV, bifoga utbildningsbevis, anställningsbevis samt relevanta certifikat, betyg och intyg (ESA, ECY) i din ansökan. Ansvarig Rekryterare: Pernilla Dahlbäck – [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Regionansvarig säljare till Maskinab
Switch Game AB
Företagssäljare

Är du en affärsdriven relationsbyggare med tekniskt intresse som vill arbeta med kvalitetsprodukter och långsiktiga kundsamarbeten inom industrin? Har du tidigare erfarenhet av försäljning och söker en roll med stor frihet och goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som säljare hos Maskinab Teknik AB vara nästa steg för dig. Maskinab Teknik AB är en stabil och växande leverantör till plåtindustrin med bas i Alingsås. Företaget erbjuder maskiner för kantpressning, avgradning och montering av fästelement, samt verktyg och tillbehör som effektiviserar hela plåtbearbetningsprocessen. Maskinab representerar ledande tillverkare från Europa och USA, och ingår sedan 2023 i Bergman & Beving-koncernen – en tillhörighet som ger både resurser och trygghet för långsiktig tillväxt.  Med rötter från 1991 kännetecknas verksamheten av god lönsamhet, snabba beslutsvägar och ett drivet team. Kunder finns över hela Sverige, och nu söker företaget en ny kollega som vill vara med på deras fortsatta resa. Om rollen Som säljare på Maskinab ansvarar du för hela säljprocessen – från att bygga relationer till att driva affärer med både nya och befintliga kunder. Du planerar själv din agenda, gör regelbundna kundbesök och guidar industriföretag i investeringar som skapar långsiktigt värde. Du arbetar nära en stark kundbas med stort behov av maskiner och verktyg, och representerar Maskinab både i fält och på mässor – såväl i Sverige som utomlands, främst i Tyskland. Du kommer vara en central del i att bygga upp Maskinabs framtida säljorganisation och ha möjlighet att växa med ökat ansvar över tid. Geografiskt arbetar du i södra Sverige och utgår troligtvis från området Växjö-Värnamo–Markaryd med upp till 2–3 övernattningar per vecka beroende på bostadsort.  Om dig Vi söker dig som brinner för försäljning och relationer. Du är en driven person som triggas av att göra affärer och se verksamheten växa. Du trivs med att arbeta självständigt under stort eget ansvar och är trygg i att driva långsiktiga säljprocesser. Rollen kräver tidigare erfarenhet av teknisk försäljning, gärna mot industrin men vi värderar personlighet och engagemang högt. Har du rätt inställning och vilja får du lära dig resten! Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta oss på [email protected]

13 dagar sedan
Sista ansökan:
4 december 2025
Case Manager/Rehabkoordinator
Feelgood Svenska AB
Socialsekreterare

På vår enhet i Växjö är vi idag 8 medarbetare som arbetar i team gentemot våra olika kundföretag. Vi arbetar på individ-, grupp- och organisationsnivå och levererar tjänster inom arbetsmiljö- och hälsoutveckling samt rehabilitering. Vår fina enhet på Grand Samarkand i Växjö når man enkelt via både kollektivtrafik och bil och vi har goda parkeringsmöjligheter vid arbetsplatsen. I rollen som Case Manager har du en central och mycket viktig roll i att koordinera rehabiliteringsinsatser utifrån våra kunders olika rehabiliteringsstrategier. Du arbetar bland annat med att fånga upp tidiga signaler på ohälsa, stötta chef och HR i olika rehabiliteringsärenden samt ge förslag på åtgärder i olika rehabiliteringsfrågor. Du stöttar även chefer i deras roll kopplat till personalvård, rehabiliteringsansvar och systematiskt arbetsmiljöarbete. Genom en tät dialog med kunden skapar ni tillsammans möjligheter till tidiga insatser i syfte att främja hälsa i arbetslivet. På enheten arbetar du tvärprofessionellt och i nära samarbete med dina kollegor, ett team som består av företagsläkare, psykolog, företagssköterska, fysioterapeut/ergonom, arbetsmiljöingenjör. Som Case Manager på Feelgood arbetar man även nära säljteamet, både regionalt och nationellt och tillsammans möter vi våra kunder, fysiskt eller digitalt för att stötta dem i deras systematiska arbetsmiljöarbete. Vi söker dig som brinner för att möta människor, som är driven, kreativ och lyhörd med en helhetssyn och en förmåga att se sambandet mellan arbete och livssituation. Du har ett genuint intresse för att arbeta med arbetslivsinriktad rehabilitering, att möta kunden och den kundanställde där den befinner sig och genom ett konsultativt förhållningssätt presentera möjligheter. Du är van att ta eget ansvar och arbeta på egen hand likväl som du besitter en social kompetens och är en god lagspelare. Du arbetar noggrant och strukturerat, är en god kommunikatör och flytande i tal och skrift på både svenska och engelska samt har goda IT-kunskaper. Som person är du målmedveten och har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt och motiveras av att se konkreta resultat. Du driver vår affär framåt vilket innebär att du förutom att se till den enskilda individen kan arbeta strukturerat och målinriktat för att hjälpa organisationen till en förbättrad produktivitet och sänkta kostnader. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i Företagshälsovård alt annan erfarenhet av att arbeta med rehabilitering/arbetslivsinriktad rehabilitering samt har relevant utbildning inom området. Har du även kunskap i försäkringsmedicin är detta ett plus. Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Vi hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Vi har idag drygt 800 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på 140 platser i Sverige vilket omfattar ca 8 000 kunder och 1 miljon medarbetare. Feelgood grundades 1995 och ägs sedan 2021 av den finska vårdkoncernen Terveystalo Healthcare OY.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Gymnasielärare i matematik och IT-ämnen till Barn och fritdsprogrammet
VÄXJÖ KOMMUN
Gymnasielärare

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en lärare för planering och genomförande av undervisning för kurser inom matematik på gymnasienivå, samt inom IT-området med kurser inom tillämpad programmering på Barn och Fritidsprogrammet. Utöver detta har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentorskap och administration. Du arbetar i ett arbetslag med tillhörande systematiskt kvalitetsarbete där uppföljning och utvärderingar sker kontinuerligt mot elevernas examensmål. Du förväntas; • ta ansvar för elevernas kunskapstillväxt, stödja deras personliga utveckling och skapa goda betingelser för varje elevs lärande, utveckling och förmåga att utveckla kritiskt tänkande • genomföra, utveckla och leda utbildning med hög kvalitet och engagemang • vara öppen för nya idéer och förändringar och ansvara för att verksamheten utvecklas • vara aktiv i arbetslagets arbete och samverka med andra parter både internt och externt. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa inom matematik och relevanta IT-ämnen på gymnasienivå. Även du som studerar till lärare eller som har erfarenhet av arbete inom dessa ämnen kan bli aktuell för anställning. För tillsvidareanställning som lärare krävs dock lärarlegitimation med behörighet att undervisa i aktuella ämnen. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Du förväntas i arbetslaget bidra till programmens utveckling. Din förmåga att intressera, entusiasmera och engagera elever värderas högt, likaså din flexibilitet och genuina intresse för utbildning inom dessa ämnen. Tidigare erfarenhet av undervisning och mentorsarbete på gymnasienivå är meriterande. ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025