Teknisk chef
Bemannia AB (Publ.)
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu söker vi för ett interimsuppdrag en teknisk chef till Vellinge kommun. Om uppdraget Uppdraget är på 75% och pågår 250815-251231. Absolut merpart av arbetet sker på plats i kommunhuset i Vellinge. Det förekommer även sammanträden kvällstid. Dina arbetsuppgifter En stor andel av verksamheten inom området bedrivs på entreprenad av olika företag och konsulter används i hög grad. Stort fokus ligger på styrning och uppföljning av leverantörer och på genomförande av investeringar. Teknisk chef ingår i Samhällsbyggnadsavdelningens ledningsgrupp. Dina kvalifikationer Högskoleutbildning med relevant inriktning Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av liknande uppdrag är ett krav. Det kan exempelvis vara erfarenhet som förvaltningschef, teknisk chef, samhällsbyggnadschef eller liknande befattning i kommunal sektor. Meriterande  Annan och ytterligare erfarenhet inom området är självklart meriterande. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250613 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072- 194 5000.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

27 dagar sedan
Sista ansökan:
16 november 2025
Interim Teknisk Chef Vellinge kommun
Novant AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi söker en teknisk chef till Vellinge kommuns tekniska förvaltning med start 15 augusti fram till årsskiftet. Uppdraget är på 75%. Kontakta oss idag för mer information om uppdraget. Bifoga gärna ditt CV och skriv kortfattat om dina erfarenheter [email protected] Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet av ledande befattning inom kommunal sektor, exempelvis som förvaltningschef, teknisk chef, samhällsbyggnadschef eller liknande Förmåga att arbeta strategiskt och operativt i en politiskt styrd organisation Minst högskoleexamen med relevant inriktning, alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig av Vellinge kommun God förståelse för kommunal verksamhet, planeringsprocesser och myndighetsutövning Vana att leda chefer och/eller större organisationer genom förändring och utveckling Stark kommunikativ förmåga och förmåga att skapa förtroende både internt och externt God analytisk förmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt Vad vi erbjuder: Flexibla uppdrag: Vi anpassar uppdrag efter dina unika behov och livssituation. Oavsett om du vill arbeta kort- eller långsiktigt, hittar vi alternativ som passar dig. Konkurrenskraftig lön: Vi erbjuder en lön som speglar din kompetens och erfarenhet. Du får betalt för det värde du tillför, vilket ger dig ekonomisk trygghet. Personlig support: Få en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela processen. Vi är här för att hjälpa dig hitta rätt uppdrag som matchar dina karriärmål och intressen. Om oss Novant är ett bemanningsföretag som specialiserar sig på att förse verksamheter med erfarna interimchefer. Med över tio års erfarenhet inom bemanning och rekrytering har vi byggt upp en stark kompetens inom branschen. Vi erbjuder våra konsulter konkurrenskraftiga löner och skräddarsydda lösningar för att möta deras specifika behov. Flexibilitet är en av våra kärnvärden, och vi arbetar nära våra konsulter för att säkerställa en smidig och anpassad arbetssituation. Novant är det perfekta valet för dig som söker frihet och balans i din yrkesroll. Välkommen med din ansökan!

27 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Undersköterskor St Knut och Aspen vård och omsorgsboende
VELLINGE KOMMUN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

St Knut och Aspen är ett vård- och omsorgsboende som ligger i vackra Falsterbo med ett stenkast från havet. Nu söker vi undersköterskor till somatik, växelvårdsavdelning samt till demensavdelning. För att komma till oss finns det bra bussförbindelser från Malmö och Trelleborg. Vi har fri parkering för dig som väljer att ta bilen till din arbetsplats. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska på St Knut och Aspen ska du kunna utföra sedvanliga omvårdnadsuppgifter utifrån genomförandeplaner och utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter utifrån delegation. För oss är det en självklarhet att du har grundläggande kompetens i datoranvändning och i svenska i både tal och skrift. För oss är det viktigt med ett stort individfokus, varje dag ska vi göra skillnad för den enskilde. Att vi är nära den enskilde och dess anhöriga är viktigt, att ta ansvar för vårt uppdrag på ett genuint och ansvarsfullt sätt ser vi som en självklarhet. Du utför ditt arbete med stor empati, kan lyssna och förstår den enskildes önskemål och behov och säkerställa att det utförs på bästa möjliga sätt. För att arbeta på St Knut och Aspen krävs det att du är ansvarstagande, initiativrik och har ett flexibelt arbetssätt. Du behöver vara lyhörd och ha god samarbetsförmåga med den enskilde vårdtagaren, anhöriga, kollegor, samordnare och chefer. Vi sätter stort värde på ditt engagemang i arbetet och din vilja att bidra för verksamhetens bästa i alla olika hänseenden. Vi jobbar med olika spännande koncept såsom måltidskoncept och aktivitetskoncept. Vi jobbar med BPSD. Vi är ett stjärnmärkt boende så för oss är det viktigt att du jobbar personcentrerat. Vi ser därför gärna att du tycker att utvecklingsarbete är spännande och är med i utvecklingen av dessa. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan! KVALIFIKATIONER Utbildad undersköterska gärna med erfarenhet från särskilt boende. Tar självständigt ansvar för egna arbetsuppgifter i såväl framgång som motgång. Tar även ansvar för det gemensamma resultatet och gör det som behöver göras för att organisationen ska uppnå sina mål. Kommer med förslag på lösningar. Erkänner misstag och arbetar för att rätta till dem. Anpassar med lätthet ditt arbetssätt efter ändrade förutsättningar. Agerar prestigelöst i samband med förändringar. Agerar för att främja din egen utveckling och fortsatta lärande Uppmärksammar andras synpunkter och kompetens samt ger dem utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten. Identifierar och utvecklar relationer. Bidrar till att förtydliga för gruppen dess arbetsuppgifter och mål. Delar med dig av din kunskap. ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss.

27 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Montör inom Elteknik och Automation
Eltecno i Vellinge AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Vill du arbeta i ett teknikdrivet företag där kvalitet, innovation och laganda står i fokus? Eltecno i Vellinge söker nu en montör inom elteknik och automation till vårt team! Om rollen Som montör hos oss kommer du att arbeta med byggnation och montering av tekniska lösningar inom el och automation. Arbetet sker i våra produktionslokaler i Vellinge, i nära samarbete med konstruktörer och projektledare. Du kommer att ha en viktig roll i att säkerställa att våra produkter håller hög kvalitet och levereras i tid. Dina arbetsuppgifter: Montering av kapslingar, ställverk och fördelningscentraler Kabeldragning och inkoppling av el-komponenter enligt ritningar och el-linjeschema Testning och kontroll av färdiga produkter Uppdatering av dokumentation och ritningar Samarbete med andra avdelningar och ibland direktkontakt med kund Kvalifikationer: El-teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av montering inom el och automation God förståelse för el-linjeschema, styrsystem och föreskrifter Erfarenhet av kabeldragning och komponentmontering Vi tror att du är: Noggrann, strukturerad och lösningsorienterad Självständig men också en god lagspelare Van vid att hantera flera uppgifter parallellt Engagerad och ansvarstagande Meriterande om du även har: Erfarenhet av PLC och styrsystem Certifikat inom el eller automation Erfarenhet av industriella komponenter och elskåpsbyggnation Heta arbeten-certifikat B körkort Förståelse i affärssystem Vi erbjuder: En trygg heltidsanställning med arbetstid på dagtid Lön enligt överenskommelse (25 500 – 35 000 kr/månad) En familjär arbetsmiljö med korta beslutsvägar Möjlighet att växa med ett företag i utveckling Placering: Vellinge Start: Enligt överenskommelse Ansökan: Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan till [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-06-30, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Junior Produktionsledare med intresse för ERP och administration
Randstad AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Arbetsbeskrivning Är du en driven person som vill ta dig an rollen som produktionsledare? Med passion för teknik, utveckling och effektivitet kommer du kunna utvecklas både i denna roll och på sikt hos vår kund. Vill du vara en nyckelspelare i ett expansivt företag där innovation och entreprenörsanda står i centrum? Då kan du vara vår kunds nästa produktionsledare! Som produktionsledare hos vår kund blir du en central del av vår kunds verksamhet och får växa in i ansvaret för att planera, leda och optimera produktionen. Du trivs i en miljö där tempot är högt, utmaningar ses som möjligheter och där du får vara med och göra verklig skillnad. Med din strukturerade problemlösningsförmåga och ditt tekniska kunnande får du förutsättningar för att säkerställa att produktionen flyter på smidigt och effektivt – samtidigt som du inspirerar och engagerar ditt team. Uppdrag med start omgående, inhyrning under 3-6 månader för att sedan gå över i anställning hos kund. På plats i Vellinge. Arbetstid måndag - fredag, kontorstider. Att vara konsult Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-06-30. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Waldemar Larsson, [email protected]. Urval sker löpande och via vår hemsida, ansökningshandlingar tas inte emot via mejl. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Vår kund befinner oss i en expansiv fas, vilket innebär att du har stora möjligheter att påverka och utvecklas tillsammans med bolaget. På sikt finns även möjligheter till utökat ansvar och karriärutveckling inom organisationen. Vi tror att du är en person med genuint intresse för produktion. Du kanske har provat på att leda vissa delar av produktion, har intresse för ERP system, planering, som gärna vill vara med och diskutera frågor med leverantörer. Du är en person som kommer med lite förslag om hur man kan ankomstkontrollera mer effektivt, vilka moment som skulle kunna automatiseras, gärna tar på sig att uppdatera monteringsinstruktioner, mm. Produktionen kommer gå från manuell till automatiserad och du kommer få vara en del av den resan. På sikt kan det växa fram mer arbete tillsammans med R&D med att utveckla automationen på plats, arbete i Python och CAD. Jobba i projekt kopplat till detta. Kvalifikationer Om rollen Som produktionsledare har du en central roll i att planera, leda och optimera arbetet inom produktionen. Du är en strukturerad problemlösare med förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt utan att tappa fokus. Din tekniska kompetens, ditt ledarskap och din förmåga att effektivt kommunicera med olika intressenter är avgörande för att lyckas i denna roll. Dina ansvarsområden inkluderar: Produktionsplanering, resursfördelning och bemanning. Inköp och hantering av material samt kommunikation med leverantörer via e-post, telefon och digitala möten på svenska och engelska. Övervakning av produktionsflödet och säkerställande av att verksamheten bedrivs enligt uppsatta mål och kvalitetsstandarder. Drivande av förbättringsprojekt från start till slutförande. Arbete i back-office med administrativa uppgifter kopplade till produktionen, såsom orderhantering, inköp och uppföljning i ERP-system. Erfarenhet av att arbeta i affärssystem är ett krav. Meriterande: Erfarenhet av produktionsarbetet då det vi behov kan behövas hjälpa till med montering, testning och liknande uppgifter. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

30 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Vellinge HT25
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på lördagar kl. 10-11, Vanningen sporthall.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

31 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Ledsagare sökes till kille i Vellinge
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker nu Dig som vill arbeta extra som ledsagare. Att arbeta som ledsagare går att kombinera med studier eller annan huvudsysselsättning då arbetstiderna vanligen är förlagda kvällar och helger. Vad innebär tjänsten? Som ledsagare är din huvudsakliga uppgift att följa med på aktiviteter utefter kundens önskemål. Det innebär att du som ledsagare ska ge stöd till kunden i olika aktiviteter. Syftet är att möjliggöra kunden delaktighet i samhället. Vår kund är en 17 årig kille med stort motorintresse. På fritiden gillar han att spela basket, träna, odla i trädgården och åka skateboard. Antal arbetstimmar kan variera beroende på hur många timmar kunden är beviljad. Denna kund är beviljad 12 timmar/månad. Det är önskvärt att du har möjlighet att arbeta under helger. Under skollov finns även möjlighet att arbeta på vardagar. Om dig - Vi söker dig som har ett intresse för att arbeta med andra människor och vill vara ett stöd i kundens vardag. Erfarenhet eller formell utbildning är inget krav. Stor vikt läggs på personkemi där bemötande, flexibilitet och omsorgsfull är viktiga egenskaper. Krav att du är Rökfri Meriterande om du har Körkort och tillgång till bil Erfarenhet som ledsagare/personlig assistent Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid anställning kan ett utdrag ur belastningsregistret behöva uppvisas. Det beställs på polisens hemsida - Belastningsregistret För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

31 dagar sedan
Sista ansökan:
12 november 2025
Personlig assistent sökes till en glad tjej i Vellinge 75%
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nu personliga assistenter till en glad 20-årig tjej med autism, diabetes typ 1 och även utåtagerande. Du som assistent behöver arbeta med ett lågaffektivt bemötande. Hon är en aktivt tjej som behöver stöttning med bland annat personlig hygien, påklädning och att hantera sin diabetes. Dagarna är fyllda med fart och fläkt, som assistent hos denna tjej bör du ha gott tålamod och jobba mycket med motivationsarbete för att kunna stötta henne i vardagen. I arbetet ingår det att följa med på aktiviteter eftersom hon är en aktiv tjej som gillar att hitta på saker. Hon har även ett intresse för mode och smink så delar du detta är det ett plus! Hon bor hemma med sina föräldrar och syskon i Vellinge så att arbeta hemma hos kund där familjen är nära, bör du inte se som något bekymmer utan trivs med rörelse runt omkring. Det finns även hund i hushållet. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15:00 - 22:00, 22:00 - 09:00 ( mån,tis,tor,fre ) 09:00 - 22:00, 22:00 - 09:00 ( onsdagar & helger ) Det förekommer både sovande jour och vaken natt och kunden har assistans dygnets alla timmar. Det förekommer dubbelassistans så du kommer alltid arbeta tillsammans med någon, det är därför viktigt att du som söker tjänsten kan arbeta i team och trivs med detta. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du är samarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande och flexibel. Du bör vara en lugn och trygg person som gärna har erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Har körkort Är rökfri Inte är pälsdjurallergiker Det är meriterande om du Tillgång till bil Erfarenhet som personlig assistent eller inom vård och omsorg Erfarenhet av autism och diabetes Omfattning: 1 på 75% samt 2 timvikarier  Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Låter detta som något för dig? Ansök direkt! Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

34 dagar sedan
Sista ansökan:
9 november 2025
Deltidsbrandman i Ö Grevie

Du ingår i vår gemenskap i en yrkesgrupp med stort förtroende hos allmänheten. Du måste bo inom en ca 5 minuters radie från brandstationen så det kan vara i Östra Grevie, Västra Ingelstad, Arrie, Mellan Grevie, Slågarp, Alstad och där omkring. Du arbetar kanske i närheten, har flexibla arbetstider, har möjlighet att jobba hemifrån eller oregelbundna arbetstider då passar även det. ARBETSUPPGIFTER Att vara deltidsbrandman innebär att du har beredskap 7 dygn i månanden efter ett löpande schema. Vid larm kan du rycka ut på bland annat trafikolyckor, djurlivräddning, bränder, hjärtstopp och första hjälpen. Vi erbjuder dig betald grundutbildning. Utöver detta får du många timmars övning per år i räddningstjänst och sjukvård. Varje år genomför vi läkarundersökningar för kontroll av fysisk status. Du får ovärderliga kunskaper för såväl ditt arbete som din fritid. I rekryteringsprocessen ingår Räddningstjänsten Trelleborgs anställningstester. Arbetsuppgifter: Förbereda dig själv och dina kollegor genom utbildning, övning och egen kompetensutveckling. Avhjälpa tillbud och olyckor genom att delta i den operativa verksamheten t ex, medicinskt omhändertagande vid traumafall, losstagning vid trafikolyckor, rökdykare vid bränder, djurlivräddning m.m. KVALIFIKATIONER Vi förutsätter att du har ansvarskänsla, lätt för att samarbeta och god kondition. Vi kräver att du har lägst körkortsbehörighet B. C-behörighet är meriterande. Vi utgår från att din fysiska och mentala status är i enlighet med bestämmelserna för rök- och kemdykning (AFS2023:13, 14.kap) samt att du är simkunnig. Arbete och/eller bostad skall vara beläget så att utryckning från brandstationen kan ske inom angiven tid, fem minuter. ÖVRIGT Vi vill att det ska kännas bra både att bo och jobba i Vellinge kommun. För oss är mod, trovärdighet, glädje och omtanke viktigt för att trivas på arbetet och i vardagen. Vi har stort fokus på god service och gott bemötande såväl internt som externt. Våra medarbetare är vana vid korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och bra ledare (alla chefer får ledarskapsutbildning). Läs allt om försäkringar, tjänstepension och andra förmåner på Vellinge.se/jobba-hos-oss. Läs mer: Läs gärna mer på Räddningstjänsten Östra Grevies facebooksida

38 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personlig assistent sökes till man i Vellinge
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten - Vi söker nu personliga assistenter som kan arbeta extra vid behov och är tillgänliga under sommaren.  Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 08:00 - 16:00, 16:00 - 22:00 (mån-sön) 22:00 - 08:00 (vaken natt kan förekomma) Om kunden - Jag är en 60 årig man som bor i en villa i Gessie utanför Vellinge med min fru. Jag sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta men jag berättar för dig om det är något jag vill. Då det sker en del förflyttningar så är det bra ifall du klarar av detta. Jag har trach vilket är en fördel om du har arbetat med det tidigare, men du kommer att få upplärning och utbildning.  Jag älskar att titta på sport, och fotboll är något som ligger mig särskilt varmt om hjärtat. I arbetet kommer du spendera mycket tid i mitt hem, där jag känner mig som mest bekväm. Det är viktigt att vi har en bra personkemi och någon som förstår vad assistansyrket innebär, eftersom jag har stora omvårdnadsbehov. Om du tycker om sport och har erfarenhet inom assistans, ser jag fram emot att höra från dig! Om dig - Du som söker bör vara lyhörd, ha en stor social förmåga och nära till skratt. Du är även ansvarstagande, flexibel och empatisk då du kommer att fungera som ett stöd för kunden i sin vardag. Arbetet består av allt från personlig hygien, påklädning, till hjälp att utföra fritidsaktiviteter. Du är en person som är lugn och trygg i dig själv. Krav att du är Rökfri Har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg Meriterande om du har Körkort och tillgång till bil ( Det går bussar dit men det är en fördel om man har körkort och bil ) Omfattning: Timvikariat, extra under sommaren Antal tjänster: 2 Tillträde: Enligt överenskommelse. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

41 dagar sedan
Sista ansökan:
2 november 2025