AV-tekniker

Sök bland 3 lediga jobb som AV-tekniker och börja ditt nya yrkesliv idag!

AV-tekniker

Chalmers IT-avdelning söker AV-tekniker som tycker om skratt, glada kollegor och brinner för nya utmaningar. Vi söker dig som vill bli en del av vårt team och vill vara med och leverera AV-teknik till alla Chalmers medarbetare och studenter. Just nu arbetar vi för fullt med att digitalisera utbildningen och ta fram lösningar som ska stödja fysisk- hybrid- och streamad undervisning. Stämmer detta in på dig, ja, då är du personen vi söker! Beskrivning av tjänsten Vi söker dig som är nyfiken och vill vara med att utforma och bygga våra framtida mötes- och utbildningslokaler. Som AV-tekniker arbetar du i tekniska projekt för att möta framtidens undervisning, samtidigt som du ger stöd och rådgivning till verksamheten vid användning av AV-teknik. Du utför förebyggande arbete samt arbetar med drift och underhåll av AV-utrustning. Du kommer vara en stor del i den dagliga driften vilket innebär att du kommer vara ut på plats i verksamheten för att stötta dem. Tjänsten innebär även att inhämta information på egen hand och omvärldsbevaka verksamhetsområdet kontinuerligt. Som person är du positiv, fokuserad och uppskattar kreativ problemlösning. Du har också ett genuint intresse för service och kommunikation. Chalmers har en mångkulturell miljö som gör att svenska och engelska tillhör vardagen. Vi ser att du tar ett helhetsansvar för dina arbetsuppgifter och du arbetar både enskilt och i grupp. Det är även viktigt för dig att dokumentation, rutiner och processer förbättras vid behov för att skapa en hållbar arbetsmiljö. Hos oss förväntas du tänka själv och tänka fritt, samtidigt som du kommer att samarbeta med kollegor inom det egna teamet och kollegor på andra delar av Chalmers, alltid med nöjda användare i fokus. Information om avdelningen IT-avdelningen på Chalmers är en heltäckande IT-organisation som ansvarar för Chalmers gemensamma IT-system och levererar IT-support till hela Chalmers koncernen. Medarbetarna deltar regelbundet i spännande projekt och utvecklar och förvaltar lösningar för såväl utbildning som forskning. Avdelningen består idag av ca 90 medarbetare fördelade på fem enheter. Tjänsten är placerad på enheten Användarnära IT som ansvarar för våra tre klientplattformar, vår telefoniplattform, AV-utrustning och är även en stor del i stödet till forskningen. Det finns en stor kompetens på IT-avdelningen och med hjälp av kollegor så löser vi de flesta problem som dyker upp. Förtroendet för det vi levererar är högt och IT blir alltmer viktigt för hela Chalmers. Vi är angelägna om att bygga på detta förtroende och leverera det stöd och den service som Chalmers behöver för att bli ett av Europas bästa universitet. Därför växer vi och rekryterar just nu till vår arbetsgrupp för AV-service. Anställningsform Tillsvidareanställning på heltid. Kvalifikationer Är du en serviceinriktad och relationsskapande kollega med förmåga att undersöka och lösa komplexa problem? Vågar du utmana, testa nya lösningar och även ifrågasätta gamla mönster, samtidigt som du värdesätter skratt och härliga kollegor? Då passar du bra till vårt team! Det är meriterande om du har erfarenhet inom: - Ljud och bildhantering. - Felsökning av ljud, ljus och bildutrustning. - System/plattformar som stödjer digitala mötesformat. - IT och nätverk - B-körkort Som person är du självgående och samarbetsvillig; avdelningens framgång beror helt och hållet på hur vi kan möta våra kunders förväntningar. Det är viktigt att du vill vara med och bygga ett effektivt team och skapa ett trevligt arbetsklimat. Det är ett stort campus och det krävs en del på platsen hjälp som förutsätter flexibilitet och prestigelöshet. Mycket av tekniken installerar vi själva så du behöver vara händig och inte rädd för att hugga i. Du måste även vara bekväm med svenska och engelska i tal och skrift. Du är en fena på problemlösning, gillar att tänka visionärt men allra bäst är du på att vara just du. För dig är det, precis som det är för oss, viktigt att känna sig behövd och att ha roligt på jobbet! Att arbeta på Chalmers Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid. Våra förmåner för anställda omfattar bland annat: ⦁ Flexibilitet att arbeta på distans. ⦁ Semester upp till sju veckor per år. ⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid. ⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid. Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers. Ansökningsförfarande Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20240125. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan: CV Personligt brev • 1-2 sidor Övrigt (valfritt) • Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag: 2024-03-19 Vid frågor, vänligen kontakta Enhetschef Användarnära IT, Pernilla Kurtsdotter, IT-avdelningen, [email protected], 031-772 66 08 Enhetschef IT-drift och infrastruktur, Mattias Andersson,IT-avdelningen, [email protected], 031-772 54 32 *** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***   Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

26 februari 2024
Sista ansökan:
19 mars 2024
AV/Ljustekniker

Befattningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringen är på heltid med förtroendearbetstid vilket innebär att du inte är arbetstidsreglerad. Arbete utanför kontorstid vid evenemang i våra lokaler förekommer men genomsnittligt så arbetar du 40 timmarsvecka. Nationalmuseum är en statlig myndighet och Sveriges ledande konst- och designmuseum. Vi har ca 160 anställda. Våra samlingar består av äldre måleri, skulptur, teckningar och grafik samt konsthantverk och design från antiken till idag. Vi ansvarar även för porträttkonsten fram till våra dagar genom Statens porträttsamling. Samlingarna visas på Blasieholmen, Stockholm och på ytterligare ett 20-tal platser, bl.a. Läckö slott samt Gustavsbergs porslinsmuseum. Nationalmuseum bedriver en framgångsrik utställningsverksamhet och en omfattande program-, forsknings- och publikationsverksamhet samt utlåningsverksamhet. AV/ljusteknikerfunktionen är en del av driftenheten på Nationalmuseum. Driftenheten ingår i förvaltningsavdelningen. Din arbetsplats är huvudsakligen Nationalmuseum på Blasieholmen men arbete kan också förekomma i Nationalmuseums övriga lokaler och museum i Stockholmsregionen och även utanför Stockholmsregionen i sällsynta fall. Arbetsuppgifter Vi söker dig som förstår och har ett stort intresse för installation av ljud-, ljus- och bildteknik med fokus på professionell verksamhet i publik miljö. Din roll är både operativ och strategisk. Som AV/ljustekniker på Nationalmuseum har du en varierad arbetsdag och arbetar nära våra övriga funktioner och enheter. Du initierar och följer upp serviceavtal och har nära kontakt med AV, ljus och el entreprenörer samt NM:s övriga verksamhet. I ditt arbete ingår drift av våra AV- och belysningssystem och ibland medverka på plats vid större event, större föredrag samt konferenser där AV- och ljus är centralt för evenemanget Du kommer arbeta med utställningar och ingå i projektgrupper i vår samlingspresentation samt i våra tillfälliga utställningars produktioner. NM samarbetar med ljusdesignfirmor som du har nära kontakt med. Vid större utställningar kommer ljusdesignfirman att ljussätta utställningen med dig som kontaktperson till vår utställningsverksamhet. Mindre ljussättningsarbeten som tex omhängningar utförs internt. Du medverkar i att ta fram långsiktiga och hållbara lösningar som är kopplade till Nationalmuseums drift och ljussättning av våra publika lokaler och utställningar. Som AV-tekniker ger du stöd och rådgivning till verksamheten vid användning av AV-teknik. Du utför även förebyggande arbete samt drift och underhåll av AV-utrustning och i viss mån installation. Som AV/ljustekniker på Nationalmuseum måste du vara lösningsorienterad och händig. Du kommer också ingå i NM:s fastighetsdrift där vi samarbetar i en mängd olika fastighetsfrågor. Tillsammans med chefen för driftenheten, fastighetsansvarig och IT ansvarig tar du fram underhållsplaner och budget för AV och ljus. En bra teknik- och elkunskap är viktigt, dock behöver du ej vara elektriker. Ett pågående arbete är att effektivisera och anpassa belysningssystem efter vår verksamhet. Under 2024 kommer även våra digitala skärmar i utställningar och övriga publika ytor att bytas ut. I de projekten kommer din roll vara central. Krav Dokumenterad erfarenhet i presentations/projektionsteknik Dokumenterad erfarenhet i videokonferenssystem och distansmötesteknik/streaming Dokumenterad erfarenhet i ljusteknik God datorvana God teknisk förståelse Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Dokumenterad erfarenhet av något av systemen Dali, Ibustool, Casambi, E:cue Körkort B Skyliftkort Erfarenhet av utställnings och/eller museibranchen Erfarenhet av att hålla i utbildningar Erfarenhet av styrsystemet KNX Eftergymnasial utbildning inom AV teknik eller motsvarande Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Egenskaper Som person behöver du vara strukturerad, noggrann, stresstålig och handlingskraftig. Du är intresserad av att utveckla verksamheten. Du är lösningsorienterad, din samarbetsförmåga är god och du trivs med att stötta och samarbeta med anställda på alla nivåer i organisationen och du kan hugga i när det behövs. Övrigt: Efter ev intervju kommer referenser att efterfrågas. Vi strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskaper och personlighet berikar vår verksamhet. För mer information kontakta enhetschef Olof Lundström 08 51 95 43 00 eller avdelningschef Jenny Andersson 08-519 543 00. Fackliga företrädare är Mattias Robertsson, SACO 08-519 543 00. Joakim E Werning, ST 08-519 543 00 och Bo Gustavsson, SEKO, 0703-78 44 42. Välkommen med din ansökan! Välkommen med din ansökan genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan” längst ned

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
AV-Tekniker

Är du sugen på en ny karriär? Vi söker motiverade AV-tekniker.   Vi är en ledande aktör inom försäljning, installation och underhåll av AV-utrustning. Vi levererar skräddarsydda lösningar till våra kunder och strävar efter att förbättra deras audiovisuella upplevelse. För att möta efterfrågan söker vi nu en engagerad och erfaren AV-tekniker att bli en del av vårt team Arbetsuppgifter: Installation, konfiguration och underhåll av AV-utrustning såsom ljudsystem, projektorer, skärmar och videokonferenssystem. Felsökning och reparation av befintlig utrustning. Samarbeta med andra teammedlemmar för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i alla projekt. Ge teknisk support och utbildning till kunder vid behov. Hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna och teknologierna inom AV-branschen. Kvalifikationer: Erfarenhet av installation och underhåll av AV-utrustning. Teknisk kompetens inom ljud- och bildteknik. Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team. God problemlösningsförmåga och noggrannhet. Utmärkta kommunikationsfärdigheter. Körkort är obligatoriskt. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö i en växande bransch. Möjlighet att arbeta med spännande projekt och den senaste teknologin. Fortbildning och utvecklingsmöjligheter. Attraktiv lönenivå och förmånspaket. Läs gärna mer om oss på vår hemsida.  Urvalsprocessen kan påbörjas innan ansökningstiden gått ut - ansök så fort som möjligt.

31 januari 2024
Sista ansökan:
2 mars 2024