AV-tekniker
Sök bland 2 lediga jobb som AV-tekniker och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om företaget Företaget är ett globalt teknikföretag med internationell karaktär. De är idag en av de ledande aktörerna inom sitt område och erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster som hjälper företag att förbättra sin produktivitet och effektivitet. Med fokus på hållbarhet och innovation arbetar de för att stödja sina kunder i övergången till digitala och miljövänliga arbetsplatser, och företaget är verksamt i över 200 länder världen över. De söker nu en AV-tekniker till Göteborg och Uppsala. Mer information om företaget får du under första intervjun. Vi på Asta Agency samarbetar med företaget i den här rekryteringsprocessen. Det är ett konsultuppdrag med god möjlighet till anställning hos dem. Du blir initialt anställd av Asta Agency och arbetar som konsult hos företaget. Om tjänsten Som AV-tekniker är du ute hos kund och installerar olika typer av mötesrumslösningar. Du tillhör företagets område för communication services och arbetet handlar främst om att installera skärmar, kameror, mikrofoner och annan utrustning för videokonferens, i såväl små som stora mötesrum. Installationerna varierar i omfattning: från enklare uppdrag som tar en timme till större projekt som kräver heldagar. Du kommer att arbeta med både nyinstallationer och serviceärenden och hantera produkter från flera varumärken. Det är viktigt att du är tekniskt händig då det är avgörande för både kvalitet och helhetsintryck. Du samarbetar nära en dispatcher och supporttekniker. Du utgår hemifrån med din servicebil och planerar dina dagar tillsammans med dina kollegor. Ansvarsområden: Installation av AV- och mötesrumslösningar ute hos kund Kabeldragning och montering av teknisk utrustning Funktions- och kvalitetskontroller av installerad utrustning Felsökning i samarbete med koordinator samt support från second- och third line Serviceuppdrag hos befintliga kunder Dokumentation i företagets ärendehanteringssystem Kvalifikationer och egenskaper Som person är du kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete – du ser till att varje installation håller hög standard och att allt fungerar som det ska innan du lämnar platsen. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig efter olika typer av uppdrag, kunder och arbetsmiljöer. Med ett serviceinriktat förhållningssätt är du mån om att skapa en positiv upplevelse för kunden och att alltid leverera med ett professionellt bemötande. Kunskap om AV teknik Erfarenhet från en liknande roll sedan innan Svenskt medborgarskap, säkerhetsprövning ingår i rekryteringsprocessen Körkort Flytande kunskaper i svenska och engelska Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg, Uppsala eller Gävle Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta Agency Asta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att tillsammans förbättras och utvecklas? Vi finns till för att underlätta våra kunders vardag med små som stora IT-relaterade problem. Är du engagerad i IT-frågor? Trivs du med att ha kontakt med kunder? Är du bra på att förklara hur teknik fungerar så att en vanlig användare förstår? Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då har vi jobbet för dig. Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi vill vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla. Information om oss Nordlo bildades 2018, med fokus på rådgivning och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl nationella som internationella organisationer. Nordlo har idag drygt 1000 medarbetare på 46 orter i Sverige och Norge. Nordlo Växjö & Ljungby har idag 108 medarbetare som arbetar på våra kontor i Växjö och Ljungby. Vi söker nu en AV-tekniker med placering i Växjö. Dina arbetsuppgifter: I rollen som AV-tekniker är du involverad i projektering, montering, installation, dokumentation samt drift/underhåll och support av kundernas IT-miljö med inriktning och fokus på modern mötesteknik. Vi ser att du har ett stort intresse för AV (ljud och bild), att du är händig och van vid att bygga och montera samt även har ett öga för det estetiska. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på uppdrag och kund. Hos många av våra kunder fungerar vi som deras externa IT-avdelning. Vi söker dig som vill vara med och stötta och vägleda kunderna i deras digitaliseringsresa med hjälp av våra IT-lösningar med inriktning mötesrum. Du kommer ingå i ett team för AV med tätt samarbete med tekniker och säljare, där arbetet innebär en teknisk och rådgivande roll till såväl teamet som till våra kunder. För att passa in i rollen som AV-tekniker ser vi gärna att du arbetat som AV-montör/tekniker i några år eller i en liknande roll. Du har en väl dokumenterad utbildning eller annan dokumenterad erfarenhet inom området. Du är driven, engagerad och gillar strukturerad problemlösning. Ett professionellt sätt och att du gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras dagliga arbete ser vi som en självklarhet. Vi ser att du är: Driven & självgående Teknikintresserad - gärna inom Ljud & Bild Lösningsorienterad Kommunikativ Kundfokuserad Van vid montering och installation För tjänsten förväntas du ha: Ägandeskap i leveransen från A-Ö Drivande inom produktsortiment och tekniken Kontakt med leverantörer Datorvana att jobba i en IT-miljö Trygghet att skapa dokumentationer över arbeten Meriterande att ha erfarenhet av någon/några av nedan produkter: Barco Clickshare, Creston, Evoko, Digital Signage-verktyg som Smartsign, Yealink, Bose, Logitech , diverse audioteknik och Microsoft Teams Rooms. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift B-körkort är ett krav. Meriterande att ha Lift-intyg (maskintyp 1A, 1B, 3A, 3B), El-behörighet. Stor vikt läggs på personliga egenskaper. Placeringsort: Växjö För mer information om tjänsten kontakta avdelningschef Rasmus Mossberg, 0470-779975 Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan senaste ansökningsdag. För alla som går vidare i processen och erbjuds en tjänst görs referenstagning och en bakgrundskontroll via Tofindout.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 2 av 2 jobb