Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator

Sök bland 4 lediga jobb som Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Fristående begravningsrådgivare sökes till Eskilstuna
Lavendla AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Vad roligt att du hittat till oss! Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig. Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt. Hos oss arbetar du som fristående begravningsrådgivare med stor frihet att själv bestämma när och hur mycket du vill jobba. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter, fatta egna beslut och vara flexibel när det gäller att möta kunderna där de önskar. I rollen hjälper du människor genom en av livets svåraste stunder och bidrar till vår vision: att göra det svåra lättare. Vi söker dig som är: En trygg och empatisk person som snabbt inger förtroende. En problemlösare med hög servicekänsla och starkt kundfokus. Van vid att arbeta digitalt och kan hantera flera system samtidigt. Är bekväm med säljande samtal om pris och ekonomi. Du driver ditt eget arbete som egenföretagare, men med stöd från kollegor och vår engagerade kundtjänst. Du följer kunden hela vägen – från första kontakt till fakturerat ärende – vilket gör din roll både ansvarstagande och meningsfull. Vi ser gärna att du på sikt även vidareutbildar dig inom bouppteckning, så att du kan följa kunden genom hela processen. Meriterande är om du talar fler språk. Mer om Lavendla Lavendla är ett nytänkande företag med stark entreprenörsanda. Allt vi gör genomsyras av vår vilja att göra det svåra lättare. Vår plattform är stöd för över 120 begravningsrådgivare jurister runt om i landet. En plattform som förmedlar nya uppdrag och hanterar administrationen kring begravning och juridik. Vi är branschens mest snabbväxande företag, och sätter ramarna för framtidens erbjudande inom begravning och familjejuridik. Välkommen att söka här – vi ser fram emot att höra från dig!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
BegravningscoBegravningsbolaget® söker en ny hjälte
Compass Rekrytering & Utveckling AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Är du en god problemlösare som vill du använda ditt driv, din förmåga att bygga relationer och skapa värde—på riktigt? Då har vi en unik möjlighet för dig. Hos Begravningsbolaget® är det mänskliga mötet vår främsta styrka. Vi söker dig som vet vad det innebär att förstå människors behov, guida dem med trygghet och göra skillnad—samtidigt som du skapar resultat. Som coach hos oss blir du en nyckelperson i en av livets mest sårbara stunder. Du skapar förtroende och levererar värde där det verkligen betyder något. Genom ditt stöd hjälper du andra att minnas, hedra och hylla en närståendes liv—och du gör det med professionalism, empati och precision. Du får också utvecklas som människa. Varje samtal ger nya insikter, varje möte nya perspektiv. Här jobbar vi med hjärtat—och med tydliga mål. För hos oss är inte försäljning ett nödvändigt ont, utan ett uttryck för engagemang, servicekänsla och viljan att göra skillnad. Om tjänsten Begravningsbolaget® växer och söker en coach till teamet i Stockholm. Vi söker dig som vill bidra till att arrangera personliga begravningar. Om du är en sann medmänniska som brinner för kundnöjdhet och vill hjälpa människor under en livsomvälvande period: Då vill vi gärna att du kontaktar oss och berättar mer om hur du kan bidra! Som begravningscoach har du möjligheten att själv utforma ditt arbete utifrån kundernas önskemål och behov. Du kommer att ansluta dig till ett dedikerat team med familjär stämning och en gemensam strävan att alltid utveckla och förbättra. Samarbetsförmåga, genomförande-kraft och driv till initiativ är avgörande för att uppnå våra gemensamma mål och resultat. Välkommen hem till en arbetsplats bland vänner! Ansvarsområden Coacha i samband med begravningar är ett förtroendeuppdrag och du möter och vägleder människor, som ofta befinner i sorg. Det är ett förtroendeuppdrag där empati, kunskap, lyhördhet och engagemang är avgörande för att lyckas i rollen. Dina arbetsuppgifter varierar men centrala arbetsuppgifter är rådgivning, hantering och administrering av våra begravningstjänster samt närvaro vid begravningar. Personliga egenskaper Som person är du högpresterande och älskar människor. Arbetsuppgifterna innebär att du behöver vara inkännande, lyhörd, relationsorienterad och därför söker vi dig som är utåtriktad, har hög servicekänsla och förmågan att vinna och upprätthålla förtroende. För att säkerställa kvaliteten i Begravningsbolagets® arbete är tillförlitlig administration en betydande faktor, vi värdesätter därför struktur och noggrannhet. Vi tror att du trivs med att arbeta självständigt och är självmotiverande. Du behöver vara en god lyssnare och uppskatta att arbeta med människor, samtidigt som du är effektiv, en god problemlösare och van vid att samtidigt hantera parallella arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och trivs med att vara en del av ett proaktivt företag i tillväxt som har förväntningar och effektiva beslutsprocesser. Kvalifikationer Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration, service och försäljning är meriterande. Tjänsten kräver B-körkort och mycket god datavana. Vad erbjuder vi dig Vi prioriterar personlig utveckling och välmående för våra anställda och vill möta varandra och våra kunder med lyhördhet och medmänsklighet. Du erbjuds ett omväxlande arbete med stimulans i mycket varierande arbetsuppgifter, i stundtals högt tempo, men alltid omgiven av varma kollegor. Vi sitter centralt och utgår från huvudkontoret på Skeppsbron, men uppdrag genomförs i hela Storstockholmsregionen. Välkommen med din ansökan! Är du en person som är intresserad av mötet med människor och samtidigt vill kombinera en professionell utmaning med ett utvecklande och meningsfullt arbete? Då kan rollen som begravningscoach hos oss passa dig. Vi ser gärna att du inkommer med din intresseanmälan så snart som möjligt, dock senast den 13 juli. Skicka in din ansökan redan idag!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Fonus Söker Kundrådgivare/Representant till Södertälje
Fonus, ekonomisk förening
Begravnings- och krematoriepersonal

Vi visar vägen när livet förändras I vårt arbete möter vi både livet och döden. Att finnas där när livet tar en ny vändning med sorgen och ovissheten, är en viktig uppgift. Det kräver mod. Vi guidar och stöttar människor i den situation då livet kan vara som svårast. Genom vårt sätt att vara och agera, med trygghet, omtanke och guidning, finns vi där för att skapa det finaste avslutet. Ett sista personligt farväl.   Ett jobb nära livet och döden Som kundrådgivare/representant skapar du tillit och förtroende hos våra kunder och är vägvisaren i en tid som för många är fylld av sorg och ovisshet. Att arbeta med begravning är omväxlande, händelserikt och kräver god förståelse för människors olika behov. Du tar ett helhetsansvar i att planera och anpassa ceremonin efter kundens behov och önskemål samtidigt som du alltid har stöd av kollegor som finns nära till hands. Några av arbetsuppgifterna är att: • Möta anhöriga och ge rådgivning kring planering och genomförande av begravningsceremonin, inklusive val av ceremonityp, kistor, urnor och andra detaljer • Upprätta kostnadsförslag, hantera fakturering och betalningar • Koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som till exempel blomsteraffärer, församlingar, trossamfund och myndigheter • Agera representant i kyrkor, kapell och andra samlingslokaler i samband med ceremonier • Hantera avlidna i samband med bland annat svepning och bisättning • Ge stöd och praktisk vägledning till anhöriga genom hela begravningsprocessen, från första mötet till efterföljande uppföljning   Till vårt kundområde i Stockholm Syd, bestående av kontor i Huddinge, Tumba, Skärholmen samt två kontor i Södertälje (Södertälje centrum och Moraberg), letar vi efter en engagerad och flexibel kollega som kommer att utgå från kontoret i Södertälje. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.   Vad du har med dig • Erfarenhet av service och/eller försäljning • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Office-paketet • Har B-körkort och tillgång till egen bil. Vi ser det som meriterande om du även:  • Talar flera språk • Har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet. • Har erfarenhet av arbete med olika kulturer   Vem vi letar efter Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, vara trygg i din kompetens och bemöta människor med omtanke och förståelse. För att kunna hantera och skapa trygghet i svåra situationer behöver du vara lyhörd, kommunikativ och tydlig. Att ha förmågan att ta affärsmässiga beslut är också en viktig del av rollen. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling. Du kommer i tjänsten att hantera en stor begravningsbil och behöver därför känna dig bekväm i trafiken. Tunga lyft förekommer även varför en god fysik är viktigt.   Det här erbjuder vi Hos oss får du utrymme att stärka både din personliga och professionella utveckling. Vi satsar på kompetensutveckling och har utbildningsprogram för nyanställda och kurser för den som vill specialisera sig. Några av våra andra förmåner är: • Kollektivavtal inkl. försäkringar & tjänstepension • Personalrabatter • 4 000 kr i friskvårdsbidrag varje år • Subventionerad lunch med Rikskortet   Så här ansöker du Sista ansökningsdag är 2025-07-06. Då vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan detta datum. Vill du veta mer om rollen eller Fonus, tveka inte att kontakta: Petra Barck, Kundområdeschef på 072-536 97 40 eller [email protected] Fackliga företrädare, Handels på [email protected]   Vi ser fram emot din ansökan!   Fonus – en del av Fonus ekonomisk förening Vi är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå. Med lång och bred erfarenhet av alla typer av begravningar ingår vi i en stor gemenskap från norr till söder. Sedan starten 1945 har vi utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Fonus drivs som en ekonomisk förening och vårt gemensamma mål är att erbjuda prisvärda och kvalitativa tjänster. Inom Fonus ekonomisk förening finns förutom Fonus, Familjens Jurist, Momento-byråerna samt Farväl och Fondkistan.  Läs mer om oss!

23 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Vi söker en Begravningsrådgivare till Steens Begravningsbyrå
ByHart AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Om företaget Steens Begravningsbyrå är en välrenommerad och omsorgsfull begravningsbyrå med lång erfarenhet av att stötta människor i svåra livsskeden. Vi strävar efter att ge personlig och engagerad hjälp genom hela processen – från planering till genomförande – med fokus på att skapa värdiga och minnesvärda avsked. Våra medarbetare är kunniga, empatiska och dedikerade till att göra skillnad för våra kunder genom att erbjuda stöd och trygghet i en känslig tid. Vi vill tillsammans skapa ett ännu starkare varumärke genom att finnas där för människor i en av livets mest utmanande stunder. Branschen är i förändring, och vi är lyhörda både mot våra kunder och våra medarbetare. Hos oss får du chansen att utvecklas, påverka och göra verklig skillnad. ArbetsuppgifterSom Begravningsrådgivare hos oss är du den som guidar familjer och närstående genom hela begravningsprocessen. Det handlar om allt från att ordna hämtning vid dödsfall, planera och genomföra begravningen, till att hantera detaljer som kistor, blommor, minnesstunder, solister, trycksaker, dödsannonser och minnesgåvor. Varje begravning är unik, det finns inga mallar, och det är din förmåga att lyssna, förstå och anpassa dig som gör skillnad. Du arbetar självständigt med ansvar för både administration och möten med människor i alla skeden av livet. I rollen ingår även viss jourtjänstgöring, en helg i månaden, där du ansvarar för akuta ärenden som kan innebära att hämta mitt i natten eller hantera känsliga samtal. Vi samarbetar ofta med Svenska kyrkan, så erfarenhet av eller intresse för kyrkliga sammanhang är meriterande. Har du erfarenhet som borgerlig officiant är det också ett plus. Vem är duVi söker dig som har: En genuin vilja att hjälpa människor i en svår tid. Förmågan att vara lyhörd, flexibel och trygg i mötet med människor. God social kompetens och förmåga att bygga förtroende. Stresstålighet och kreativitet – varje situation är unik och kräver olika lösningar. Mod och trygghet i att tala inför människor (”scenvana”). God administrativ förmåga och datavana. B-körkort och tillgång till egen bil. Det är meriterande om du har musikintresse eller själv musicerat. Låter det intressant?Hos oss får du ett meningsfullt och självständigt arbete där du verkligen gör skillnad för människor. Du blir en viktig del av vårt team som arbetar med värme och omtanke i en bransch som är i förändring och utveckling. Vill du vara med och skapa värdiga och minnesvärda avsked tillsammans med oss? Välkommen att söka! AnsökanSysselsättningsgrad: 100 %. Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar provanställning). Lönevillkor: Enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse. Har du frågor om oss, rollen och processen är du varmt välkommen att kontakta Hanna Müller på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
4 december 2025