Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator

Sök bland 12 lediga jobb som Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!

Fonus söker kundrådgivare och ceremonivärd till kundområde Sydost
Fonus, ekonomisk förening
Begravnings- och krematoriepersonal

Fonus är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå och består av cirka 500 fantastiska medarbetare runt om i landet. Vi har sedan 1945 hjälpt våra kunder genom hela processen att planera och genomföra en vacker begravning. Det har gett oss lång erfarenhet av att utforma alla typer av begravningar. Din nästa utmaning? Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Som kundrådgivare kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och tillsammans skapa ett fint minne när livet går vidare. Arbetet utförs delvis på kontoret där du tar emot kunder och delvis i kyrkor och kapell, där du agerar representant vid ceremonier. Du kommer att hantera avlidna, koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som blomsteraffärer, kyrkor, myndigheter etc. I arbetet ingår även att hämta avlidna på äldreboende och i privata hem. Till vårt kundområde Sydost med kontor i Blekinge, Kronoberg och nordöstra Skåne söker vi en kollega, som ska utgå arbeta på kontoren i Ronneby och Karlskrona. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Fonus tillämpar sex månaders provanställning. Vad erbjuder vi? För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som kundrådgivare erbjuder vi ett utbildningsprogram och en egen handledare. Vårt ledarskap präglas av frihet under ansvar och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och har även ett förmånligt kollektivavtal som ger dig trygghet.   Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och därför ser vi att du har ett stort engagemang för våra kunder, utstrålar trygghet och motiveras av att på bästa sätt hjälpa till i olika situationer. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer. För denna roll krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil. Eftersom beredskap ingår i tjänsten förväntar vi oss att du är beredd att arbeta utanför kontorstid ca var 7:e vecka. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av kundservice och försäljning • Erfarenhet av kundmöten och arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Officepaketet Det är även meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet. Intresserad? Vill du veta mer, kontakta Angelica Holm på [email protected]. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 2024-10-02. Välkommen med din ansökan!   Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.

11 september 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Fonus söker kundrådgivare till kundområde Västra Värmland
Fonus, ekonomisk förening
Begravnings- och krematoriepersonal

Fonus är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå och består av cirka 500 fantastiska medarbetare runt om i landet. Vi har sedan 1945 hjälpt våra kunder genom hela processen att planera och genomföra en vacker begravning. Det har gett oss lång erfarenhet av att utforma alla typer av begravningar. Din nästa utmaning? Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Som kundrådgivare kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och tillsammans skapa ett fint minne när livet går vidare. Arbetet utförs delvis på kontoret där du tar emot kunder och delvis i kyrkor och kapell, där du agerar representant vid ceremonier. Du kommer att hantera avlidna, koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som blomsteraffärer, kyrkor, myndigheter etc. Till vårt kundområde Västra Värmland med kontor i Karlstad, Kristinehamn, Kil och Storfors söker vi en kollega, som ska utgå från vårt kontor i Karlstad. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Fonus tillämpar sex månaders provanställning. Vad erbjuder vi? För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som kundrådgivare erbjuder vi ett utbildningsprogram och en egen handledare. Vårt ledarskap präglas av frihet under ansvar och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och har även ett förmånligt kollektivavtal som ger dig trygghet.   Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och därför ser vi att du har ett stort engagemang för våra kunder, utstrålar trygghet och motiveras av att på bästa sätt hjälpa till i olika situationer. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer. För denna roll krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil. Eftersom beredskap ingår i tjänsten förväntar vi oss att du är beredd att arbeta utanför kontorstid ca var 4:e vecka.  För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av kundservice och försäljning • Erfarenhet av kundmöten och arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Officepaketet Det är även meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet. Intresserad? Vill du veta mer, kontakta kundområdeschef Camilla Johansson på [email protected]. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är måndagen den 30 september, men vid högt söktryck kan vi ta bort annonsen tidigare. Välkommen med din ansökan!   Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.

6 september 2024
Sista ansökan:
30 september 2024
J. Olssons Begravningsbyrå söker ny kollega i Helsingborg
Fonus, ekonomisk förening
Begravnings- och krematoriepersonal

J. Olssons Begravningsbyrå i Helsingborg är en av Sveriges äldsta begravningsbyråer, 2022 firade vi 100 år. Lika länge som vi har funnits har vi hjälpt våra kunder genom hela processen att planera och genomföra en vacker begravning. Det har gett oss lång erfarenhet av att utforma alla typer av begravningar enligt kundernas olika önskemål. Din nästa utmaning? Vi söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Som kundrådgivare och ceremonivärd hos oss kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och tillsammans skapa ett fint minne när livet går vidare. Arbetet utförs i huvudsak på kontoret där du tar emot kunder, men också i kyrkor och kapell, där du agerar representant vid ceremonier. Du kommer att hantera avlidna, koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som blomsteraffärer, kyrkor, myndigheter etc. Du kommer också att bistå vid transporter av kistor, urnor och avlidna till, från och mellan kapell, bårhus och kyrkor. Till J. Olssons med kontor i Helsingborg, Råå, Bjuv och Berga söker vi en kollega, som ska utgå från vårt kontor i centrala Helsingborg. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet med omnejd. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Vad erbjuder vi? För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som kundrådgivare och ceremonivärd erbjuder vi ett utbildningsprogram och en egen handledare. Vårt ledarskap präglas av frihet under ansvar och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och har även ett förmånligt kollektivavtal som ger dig trygghet.   Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och därför ser vi att du har ett stort engagemang för våra kunder, utstrålar trygghet och motiveras av att på bästa sätt hjälpa till i olika situationer. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer. För denna roll krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil. Eftersom beredskap kan förekomma i tjänsten förväntar vi oss att du är beredd att arbeta utanför kontorstid några gånger i månaden. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • Erfarenhet av kundservice och försäljning • God administrativ förmåga • Vana av olika affärssystem samt Officepaketet Det är även meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet. Intresserad? Vill du veta mer, kontakta Distriktschef Jennie Hammar på [email protected]. Sista ansökningsdag är 2024-09-22, vid högt söktryck kan vi stänga ansökningen tidigare så vänta inte med med att söka.  Välkommen med din ansökan!

3 september 2024
Sista ansökan:
22 september 2024
Vi söker en begravningsrådgivare till Widéns Begravningsbyrå i Karlstad
Klarahill AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Vill du arbeta med något extra meningsfullt? Välkommen till oss på Widéns Begravningsbyrå. Arbetet på en begravningsbyråhandlar självklart om sorg och förlust, men också om livet. Dels livet som tystnat och lämnat unika spår, dels livet som måste gå vidare på ett nytt sätt hos nära och kära. Som begravningsrådgivare erbjuder du trygghet, struktur och kunskap i ett läge där den du möter ofta känner saknad, stress och oro.Många har aldrig upplevt döden nära och heller aldrig planerat en begravning. Man behöver stöd när orken tryter och livspusslet ska gå ihop, men också någon som lyssnar när minnen väcks. Just minnen är fin inspiration när du planerar det personliga och unika avskedet. Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du är trygg i dig själv, lyhörd, empatisk, engagerad och strukturerad. Vi lägger större vikt vid din person än utbildning och tidigare yrkesroller. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av kundbesök, hämtning/svepning/kistläggning av en avliden, kontakter med leverantörer, administration, planering och genomförande av begravningar. Det ingår även viss beredskap. Därför måste du vara av flexibel natur och tycka om att ge god service i alla lägen. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort och grundläggande datavana. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar men är en del av en positiv gemenskap. I vårt team litar vi på varandra och ställer upp för varandra. Du får en praktisk introduktion och vi gör sambesök för att både du och kunden ska känna trygghet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och ansökningarna behandlas löpande så tveka inte att höra av dig.Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Regionchef Micael Stenkvistpå [email protected] eller 054-10 28 00. Din ansökan gör du här eller skickar till samma e-postadress senast den 11 oktober 2024.Varmt välkommen!OM OSSVår byrå är en del av Klarahill. Klarahill startade 2014 och består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF).Det personliga är centralt, både när det gäller bemötande och skräddarsydda personliga begravningar. Juridiken som är aktuell vid ett dödsfall erbjuder man via Verahill Familjejuridik. Läs mer på klarahill.se

2 september 2024
Sista ansökan:
19 februari 2025
Kundrådgivare till Kundområde Malmö
Fonus, ekonomisk förening
Begravnings- och krematoriepersonal

Fonus är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå och består av cirka 500 fantastiska medarbetare runt om i landet. Vi har sedan 1945 hjälpt våra kunder genom hela processen att planera och genomföra en vacker begravning. Det har gett oss lång erfarenhet av att utforma alla typer av begravningar.   Din nästa utmaning? Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Som kundrådgivare kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och tillsammans skapa ett fint minne när livet går vidare. Arbetet utförs mestadels på kontoret där du tar emot kunder och hjälper med allt kring att planera en begravning. Du kommer att koordinera begravningsuppdraget och ha kontakt med externa leverantörer som blomsteraffärer, kyrkor, myndigheter etc. Till vårt kundområde Malmö med flera kontor i Malmö med omnejd söker vi en kollega, som ska utgå från vårt kontor på Södra Förstadsgatan. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Fonus tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.   Vad erbjuder vi? För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som kundrådgivare erbjuder vi ett utbildningsprogram och en egen handledare. Vårt ledarskap präglas av frihet under ansvar och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och har även ett förmånligt kollektivavtal som ger dig trygghet.   Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och därför ser vi att du har ett stort engagemang för våra kunder, utstrålar trygghet och motiveras av att på bästa sätt hjälpa till i olika situationer. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer. För denna roll krävs det att du har körkort och tillgång till bil. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av kundservice och försäljning • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Officepaketet Det är även meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet.   Intresserad? Vill du veta mer, kontakta Kundområdeschef Maxine Rundgren på [email protected]. Sista ansökningsdatum 15 september. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!   Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.

28 augusti 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Fonus söker Kundrådgivare till Södertälje
Fonus, ekonomisk förening
Begravnings- och krematoriepersonal

Fonus är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå och består av cirka 500 fantastiska medarbetare runt om i landet. Vi har sedan 1945 hjälpt våra kunder genom hela processen att planera och genomföra en vacker begravning. Det har gett oss lång erfarenhet av att utforma alla typer av begravningar.   Din nästa utmaning? Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Som kundrådgivare kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och tillsammans skapa ett fint minne när livet går vidare. Arbetet utförs delvis på våra olika kontor där du tar emot kunder och delvis i kyrkor och kapell, där du agerar representant vid ceremonier. Du kommer att hantera avlidna, koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som blomsteraffärer, kyrkor, myndigheter etc. Till vårt kundområde Stockholm Syd med kontor i Huddinge, Tumba, Skärholmen samt två kontor i Södertälje (Södertälje centrum och Moraberg) söker vi efter en kollega med huvudsaklig placering på kontoren i Södertälje. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kan få chans att arbeta inom hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Fonus tillämpar sex månaders provanställning.   Vad erbjuder vi? För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som kundrådgivare erbjuder vi ett utbildningsprogram och en egen handledare. Vårt ledarskap präglas av frihet under ansvar och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och har även ett förmånligt kollektivavtal som ger dig trygghet.   Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och därför ser vi att du har ett stort engagemang för våra kunder, utstrålar trygghet och motiveras av att på bästa sätt hjälpa till i olika situationer. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer. För denna roll krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil. Du kommer i tjänsten att hantera en stor begravningsbil och behöver därför känna dig bekväm i trafiken. Tunga lyft förekommer även varför en god fysik är viktigt.   För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av kundservice och försäljning • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Officepaketet Det är även meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet.   Intresserad? Vill du veta mer, kontakta Petra Barck, Kundområdeschef, [email protected] eller Eva-Britt Gustavsson, facklig företrädare Handels, [email protected] Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 17 september. Välkommen med din ansökan!   Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.

28 augusti 2024
Sista ansökan:
17 september 2024
Fonus söker Kundrådgivare till Sundsvall
Fonus, ekonomisk förening
Begravnings- och krematoriepersonal

Fonus är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå och består av cirka 500 fantastiska medarbetare runt om i landet. Vi har sedan 1945 hjälpt våra kunder genom hela processen att planera och genomföra en vacker begravning. Det har gett oss lång erfarenhet av att utforma alla typer av begravningar.   Din nästa utmaning? Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Som kundrådgivare kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och tillsammans skapa ett fint minne när livet går vidare. Arbetet utförs delvis på våra olika kontor där du tar emot kunder och delvis i kyrkor och kapell, där du agerar representant vid ceremonier. Du kommer att hantera avlidna, koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som blomsteraffärer, kyrkor, myndigheter etc. Till vårt kundområde Medelpad med kontor i bland annat Sundsvall, Timrå, Fränsta och Ånge söker vi efter en kollega med huvudsaklig placering på kontoret i Sundsvall. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kan få chans att arbeta inom hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Fonus tillämpar sex månaders provanställning. I tjänsten ingår även beredskapstjänstgöring utanför kontorstid ca var 5:e vecka.   Vad erbjuder vi? För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som kundrådgivare erbjuder vi ett utbildningsprogram och en egen handledare. Vårt ledarskap präglas av frihet under ansvar och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och har även ett förmånligt kollektivavtal som ger dig trygghet.   Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och därför ser vi att du har ett stort engagemang för våra kunder, utstrålar trygghet och motiveras av att på bästa sätt hjälpa till i olika situationer. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer. För denna roll krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil. Du kommer i tjänsten att hantera en stor begravningsbil och behöver därför känna dig bekväm i trafiken. Tunga lyft förekommer även varför en god fysik är viktigt. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: • Erfarenhet av kundservice och försäljning • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Officepaketet Det är även meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet.   Intresserad? Vill du veta mer, kontakta Pia Alm, Kundområdeschef, [email protected] Sista ansökningsdag är 20 september.  Välkommen med din ansökan!   Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.

28 augusti 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Fonus söker ambulerande kundrådgivare till Jönköpings län
Fonus, ekonomisk förening
Begravnings- och krematoriepersonal

Fonus är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå och består av cirka 500 fantastiska medarbetare runt om i landet. Vi har sedan 1945 hjälpt våra kunder genom hela processen att planera och genomföra en vacker begravning. Det har gett oss lång erfarenhet av att utforma alla typer av begravningar. Din nästa utmaning? Fonus söker nu efter fler medarbetare som bryr sig om våra kunder, kollegor och vårt samhälle. Vi tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och ett bättre team, samt att våra medarbetare vill växa i en kultur där vi tillsammans ansvarar för vår egen och företagets utveckling. Som ambulerande kundrådgivare kommer du ha daglig kontakt med våra kunder och tillsammans skapa ett fint minne när livet går vidare. Arbetet utförs delvis på kontoret där du tar emot kunder och delvis i kyrkor och kapell, där du agerar representant vid ceremonier. Du kommer att hantera avlidna, koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som blomsteraffärer, kyrkor, myndigheter etc. Till vårt kundområde Jönköpings län med kontor i Jönköping, Huskvarna, Tranås, Värnamo, Eksjö, Nässjö och Vetlanda söker vi nu en ambulerande kundrådgivare, som ska utgå från vårt kontor i Jönköping. Som ambulerande kundrådgivare kommer du att få chansen att arbeta inom hela kundområdet och bemanna alla våra olika kontor efter behov. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Fonus tillämpar sex månaders provanställning. Vad erbjuder vi? För att få rätt förutsättningar att lyckas i din roll som kundrådgivare erbjuder vi ett utbildningsprogram och en egen handledare. Vårt ledarskap präglas av frihet under ansvar och du har möjlighet att påverka både ditt eget arbete och företagets utveckling. Vi bryr oss om våra medarbetares välbefinnande och har även ett förmånligt kollektivavtal som ger dig trygghet. Vem är du? Du är vår röst och ansikte utåt och därför ser vi att du har ett stort engagemang för våra kunder, utstrålar trygghet och motiveras av att på bästa sätt hjälpa till i olika situationer. Du är nyfiken, gillar att förändra saker till det bättre och tvekar inte att komma med nya idéer. För denna roll krävs det att du har körkort och tillgång till egen bil. Du behöver tycka om ett flexibelt och omväxlande arbete för att trivas i rollen som ambulerande. För att lyckas i rollen ser vi gärna även att du har: • Erfarenhet av kundservice och försäljning • Erfarenhet av kundmöten och arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Officepaketet Det är även meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet. Intresserad? Vill du veta mer, kontakta Kundområdeschef Pär Nilsén, [email protected]. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 15 september. Välkommen med din ansökan! Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.

27 augusti 2024
Sista ansökan:
15 september 2024
Vi söker en begravningsrådgivare till Grindstolpen begravningsbyrå, Uppsala
Klarahill AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Är du serviceinriktad, vill ha ett omväxlande arbete och tycker om att göra det lilla extra? Då kan rollen som begravningsrådgivare vara något för dig. Eller är du redan etablerad i branschen och letar efter en utvecklande arbetsplats, oavsett så är du mer än välkommen till oss. Vi som arbetar på Grindstolpen erbjuder personliga möten där vi vägleder vår kund som har förlorat en närstående. Arbetet på en begravningsbyrå handlar självklart om sorg och förlust, men också om livet. Dels livet som tystnat och lämnat unika spår, dels livet som måste gå vidare på ett nytt sätt hos nära och kära. Som begravningsrådgivare erbjuder du trygghet, struktur och kunskap i ett läge där den du möter ofta känner saknad, stress och oro. Många har aldrig upplevt döden nära och heller aldrig planerat en begravning. Man behöver stöd när orken tryter och livspusslet ska gå ihop, men också någon som lyssnar när minnen väcks. Just minnen är en fin inspiration när du planerar det personliga och unika avskedet. Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du är trygg i dig själv, lyhörd, empatisk, engagerad och strukturerad. Vi lägger större vikt vid din person än utbildning och tidigare yrkesroller. Tidigare arbetslivserfarenhet från branschen är meriterande. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av kundbesök, kistläggning, avskedstagande, kontakter med leverantörer, administration, planering och genomförande av begravningar. Därför måste du vara av flexibel natur och tycka om att ge god service i alla lägen. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort, ha hög nivå i tal och skrift i svenska samt engelska. Vi förutsätter att du har grundläggande datavana. Förmåga att arbeta i Google adminverktyget, Bitnet, Timecut eller liknande branschspecifika administrationssystem är meriterande. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar och är en del av en positiv gemenskap. I vårt team litar vi på varandra och ställer upp för varandra. Du får en praktisk introduktion och vi utbildar dig främst internt samt via SBF. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och ansökningarna behandlas löpande så tveka inte att höra av dig.Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Regionchef Veronica Hallsénius på [email protected] Din ansökan gör du här senast den 28 juni 2024.Varmt välkommen med din ansökan. OM OSSGrindstolpen Begravningsbyrå är en del av Klarahill. Klarahill startade 2014 och består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF).Det personliga är centralt, både när det gäller bemötande och skräddarsydda personliga begravningar. Juridiken som är aktuell vid ett dödsfall erbjuder man via Verahill Familjejuridik. Läs mer på klarahill.se

7 juni 2024
Sista ansökan:
24 november 2024
Bli vår nya stjärna i Vallentuna
Klarahill AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Är du serviceinriktad, vill ha ett omväxlande arbete och tycker om att göra det lilla extra? Då kan rollen som begravningsrådgivare vara något för dig. Eller är duredan etableradi branschen ochletar efter en utvecklande arbetsplats, oavsett så är du mer än välkommen till oss. Vi som arbetar på Hallsénius Begravningsbyrå erbjuder personliga möten där vi vägleder vår kund som har förloraten närstående.Arbetet på en begravningsbyråhandlar självklart om sorg och förlust, men också om livet. Dels livet som tystnat och lämnat unika spår, dels livet som måste gå vidare på ett nytt sätt hos nära och kära. Som begravningsrådgivare erbjuder du trygghet, struktur och kunskap i ett läge där den du möter ofta känner saknad, stress och oro.Många har aldrig upplevt döden nära och heller aldrig planerat en begravning. Man behöver stöd när orken tryter och livspusslet ska gå ihop, men också någon som lyssnar när minnen väcks. Just minnen är fin inspiration när du planerar det personliga och unika avskedet. Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du är trygg i dig själv, lyhörd, empatisk, engagerad och strukturerad. Vi lägger större vikt vid din person än utbildning och tidigare yrkesroller. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av kundbesök, kontakter med leverantörer, administration, planering och genomförande av begravningar. Därför måste du vara av flexibel natur och tycka om att ge god service i alla lägen. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort, ha hög nivåi tal och skrift i svenska samt engelska. Vi förutsätter att du hargrundläggande datavana.Förmåga att arbeta iGoogle adminverktyget, Bitnet, Timecut eller liknande branschspecifika administrationssystem är meriterande. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar och är en del av en positiv gemenskap. I vårt team litar vi på varandra och ställer upp för varandra. Du får en praktisk introduktion och vi gör sambesök för att både du och kunden ska känna trygghet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och ansökningarna behandlas löpande så tveka inte att höra av dig.Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Kontorschef Maria Brunstedtpå [email protected] eller08-54473281. Din ansökan gör du här eller skickar till samma e-postadress senast den 24 maj 2024.Varmt välkommen med din ansökan.OM OSSHallsénius Begravningsbyråär en del av Klarahill. Klarahill startade 2014 och består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF).Det personliga är centralt, både när det gäller bemötande och skräddarsydda personliga begravningar. Juridiken som är aktuell vid ett dödsfall erbjuder man via Verahill Familjejuridik. Läs mer på klarahill.se

24 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024