Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator
Sök bland 9 lediga jobb som Begravningsrådgivare/Begravningskoordinator och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi visar vägen när livet förändras. I vårt arbete möter vi både livet och döden. Att finnas där när livet tar en ny vändning med sorgen och ovissheten, är en viktig uppgift. Det kräver mod. Vi guidar och stöttar människor i den situation då livet kan vara som svårast. Genom vårt sätt att vara och agera, med trygghet, omtanke och guidning, finns vi där för att skapa det finaste avslutet. Ett sista personligt farväl. Ett jobb nära livet och döden Som kundrådgivare skapar du tillit och förtroende hos våra kunder och är vägvisaren i en tid som för många är fylld av sorg och ovisshet. Att arbeta med begravning är omväxlande, händelserikt och kräver god förståelse för människors olika behov. Du tar ett helhetsansvar i att planera och anpassa ceremonin efter kundens behov och önskemål samtidigt som du alltid har stöd av kollegor som finns nära till hands. Några av arbetsuppgifterna är att: • Möta anhöriga och ge rådgivning kring planering och genomförande av begravningsceremonin, inklusive val av ceremonityp, kistor, urnor och andra detaljer • Upprätta kostnadsförslag, hantera fakturering och betalningar • Koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som till exempel blomsteraffärer, kyrkor och myndigheter • Agera representant i kyrkor och kapell vid ceremonier • Hantera avlidna vid hämtningar, personliga avsked och förberedelse för ceremoni • Ge stöd och praktisk vägledning till anhöriga genom hela begravningsprocessen, från första mötet till efterföljande uppföljning. Till vårt kundområde Västra Sörmland med kontor i Eskilstuna, Flen, Katrineholm, Malmköping, Strängnäs, Torshälla och Vingåker söker vi en kollega, som ska utgå från vårt kontor i Eskilstuna. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Fonus tillämpar 6 månaders provanställning. Vad du har med dig • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • Erfarenhet av service och/eller försäljning • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Office-paketet • Har B-körkort, tillgång till egen bil och är bekväm med att köra större fordon • Beredskap ingår i tjänsten och vi förväntar oss att du är beredd att arbeta utanför kontorstid ca var 6:e vecka • Det är meriterande om du talar flera språk och/eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet Vem vi letar efter Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, vara trygg i din kompetens och bemöta människor med omtanke och förståelse. För att kunna hantera och skapa trygghet i svåra situationer behöver du vara lyhörd, kommunikativ och tydlig. Att ha förmågan att ta affärsmässiga beslut är också en viktig del av rollen. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling. Vi söker dig som är en riktig teamplayer och själv mår bäst av att lyfta andra omkring dig. Det här erbjuder vi Hos oss får du utrymme att stärka både din personliga och professionella utveckling. Vi satsar på kompetensutveckling och har utbildningsprogram för nyanställda och kurser för den som vill specialisera sig. Några av våra andra förmåner är: • Kollektivavtal inkl. försäkringar & tjänstepension • Personalrabatter • 4 000 kr i friskvårdsbidrag varje år • Subventionerad lunch Så här ansöker du Sista ansökningsdag är 2025-02-19 men eftersom vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten tillsättas innan detta datum. Vill du veta mer om rollen eller Fonus, tveka inte att kontakta Linnéa Ljungqvist, Kundområdeschef på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Fonus – en del av Fonus ekonomisk förening Vi är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå. Med lång och bred erfarenhet av alla typer av begravningar ingår vi i en stor gemenskap från norr till söder. Sedan starten 1945 har vi utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Fonus drivs som en ekonomisk förening och vårt gemensamma mål är att erbjuda prisvärda och kvalitativa tjänster. Inom Fonus ekonomisk förening finns förutom Fonus, Familjens Jurist, Momento-byråerna samt Farväl och Fondkistan.
Vi visar vägen när livet förändras. I vårt arbete möter vi både livet och döden. Att finnas där när livet tar en ny vändning med sorgen och ovissheten, är en viktig uppgift. Det kräver mod. Vi guidar och stöttar människor i den situation då livet kan vara som svårast. Genom vårt sätt att vara och agera, med trygghet, omtanke och guidning, finns vi där för att skapa det finaste avslutet. Ett sista personligt farväl. Ett jobb nära livet och döden Som kundrådgivare och ceremonivärd skapar du tillit och förtroende hos våra kunder och är vägvisaren i en tid som för många är fylld av sorg och ovisshet. Att arbeta med begravning är omväxlande, händelserikt och kräver god förståelse för människors olika behov. Du tar ett helhetsansvar i att planera och anpassa ceremonin efter kundens behov och önskemål samtidigt som du alltid har stöd av kollegor som finns nära till hands. Några av arbetsuppgifterna är att: • Möta anhöriga och ge rådgivning kring planering och genomförande av begravningsceremonin, inklusive val av ceremonityp, kistor, urnor och andra detaljer • Upprätta kostnadsförslag, hantera fakturering och betalningar • Koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som till exempel blomsteraffärer, kyrkor och myndigheter • Agera representant i kyrkor och kapell vid ceremonier • Hantera avlidna vid kistläggningar och personliga avsked, vilket innebär att tunga lyft förekommer • Ge stöd och praktisk vägledning till anhöriga genom hela begravningsprocessen, från första mötet till efterföljande uppföljning. Till vårt kontor i Ystad söker vi en kollega som ska förstärka vår grupp då vi har kommande pensionsavgångar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75 % med möjlighet till högre tjänstgöringsgrad på sikt. Fonus tillämpar 6 månaders provanställning. Vi önskar tillsättning så snart som möjligt. Vad du har med dig • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • Erfarenhet av service och kundmöten • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Office-paketet • Har B-körkort och tillgång till bil • Det är meriterande om du har erfarenhet av att köra en större personbil • Det är meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet Vem vi letar efter Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, vara trygg i din kompetens och bemöta människor med omtanke och förståelse. För att kunna hantera och skapa trygghet i svåra situationer behöver du vara lyhörd, kommunikativ och tydlig. Då arbetsbördan emellanåt är hög behöver du vara stresstålig och kunna hålla huvudet kallt i krävande situationer. Att ha förmågan att ta affärsmässiga beslut är också en viktig del av rollen. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling. Det här erbjuder vi Hos oss får du utrymme att stärka både din personliga och professionella utveckling. Vi satsar på kompetensutveckling och har utbildningsprogram för nyanställda och kurser för den som vill specialisera sig. Några av våra andra förmåner är: • Kollektivavtal inkl. försäkringar & tjänstepension • Personalrabatter • 4 000 kr i friskvårdsbidrag varje år • Subventionerad lunch med Rikskortet Så här ansöker du Sista ansökningsdag är 18 februari 2025 men eftersom vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten tillsättas innan detta datum. Vill du veta mer om rollen eller Fonus, tveka inte att kontakta Lisbeth Hansson, Kundområdeschef, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Fonus – en del av Fonus ekonomisk förening Vi är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå. Med lång och bred erfarenhet av alla typer av begravningar ingår vi i en stor gemenskap från norr till söder. Sedan starten 1945 har vi utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Fonus drivs som en ekonomisk förening och vårt gemensamma mål är att erbjuda prisvärda och kvalitativa tjänster. Inom Fonus ekonomisk förening finns förutom Fonus, Familjens Jurist, Momento-byråerna samt Farväl och Fondkistan.
Vi visar vägen när livet förändras. I vårt arbete möter vi både livet och döden. Att finnas där när livet tar en ny vändning med sorgen och ovissheten, är en viktig uppgift. Det kräver mod. Vi guidar och stöttar människor i den situation då livet kan vara som svårast. Genom vårt sätt att vara och agera, med trygghet, omtanke och guidning, finns vi där för att skapa det finaste avslutet. Ett sista personligt farväl. Ett jobb nära livet och döden Som kundrådgivare skapar du tillit och förtroende hos våra kunder och är vägvisaren i en tid som för många är fylld av sorg och ovisshet. Att arbeta med begravning är omväxlande, händelserikt och kräver god förståelse för människors olika behov. Du tar ett helhetsansvar i att planera och anpassa ceremonin efter kundens behov och önskemål samtidigt som du alltid har stöd av kollegor som finns nära till hands. Några av arbetsuppgifterna är att: • Möta anhöriga och ge rådgivning kring planering och genomförande av begravningsceremonin, inklusive val av ceremonityp, kistor, urnor och andra detaljer • Upprätta kostnadsförslag, hantera fakturering och betalningar • Koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som till exempel blomsteraffärer, restauranger, kyrkor och myndigheter • Agera representant i kyrkor och kapell vid ceremonier • Hantera avlidna vid hämtningar, personliga avsked och förberedelse för ceremoni • Ge stöd och praktisk vägledning till anhöriga genom hela begravningsprocessen, från första mötet till efterföljande uppföljning. Till vårt kundområde uppland med kontor i Uppsala, Tierp och Östhammar söker vi en kollega, som ska utgå från vårt kontor i Uppsala. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Fonus tillämpar 6 månaders provanställning. Vad du har med dig • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • Erfarenhet av service och kundmöten • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Office-paketet • Har B-körkort, tillgång till egen bil och är bekväm med att köra större fordon • Beredskap kan förekomma i tjänsten och vi förväntar oss att du är beredd att arbeta utanför kontorstid ca var 6:e vecka • Det är meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet Vem vi letar efter Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, vara trygg i din kompetens och bemöta människor med omtanke och förståelse. För att kunna hantera och skapa trygghet i svåra situationer behöver du vara lyhörd, kommunikativ och tydlig. Att ha förmågan att ta affärsmässiga beslut är också en viktig del av rollen. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling. Det här erbjuder vi Hos oss får du utrymme att stärka både din personliga och professionella utveckling. Vi satsar på kompetensutveckling och har utbildningsprogram för nyanställda och kurser för den som vill specialisera sig. Några av våra andra förmåner är: • Kollektivavtal inkl. försäkringar & tjänstepension • Personalrabatter • 4 000 kr i friskvårdsbidrag varje år • Subventionerad lunch med Rikskortet Så här ansöker du Sista ansökningsdag är 12 februari 2025 men eftersom vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten tillsättas innan detta datum. Vill du veta mer om rollen eller Fonus, tveka inte att kontakta Ola Nyström, Distriktchef på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Fonus – en del av Fonus ekonomisk förening Vi är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå. Med lång och bred erfarenhet av alla typer av begravningar ingår vi i en stor gemenskap från norr till söder. Sedan starten 1945 har vi utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Fonus drivs som en ekonomisk förening och vårt gemensamma mål är att erbjuda prisvärda och kvalitativa tjänster. Inom Fonus ekonomisk förening finns förutom Fonus, Familjens Jurist, Momento-byråerna samt Farväl och Fondkistan.
Vi visar vägen när livet förändras. I vårt arbete möter vi både livet och döden. Att finnas där när livet tar en ny vändning med sorgen och ovissheten, är en viktig uppgift. Det kräver mod. Vi guidar och stöttar människor i den situation då livet kan vara som svårast. Genom vårt sätt att vara och agera, med trygghet, omtanke och guidning, finns vi där för att skapa det finaste avslutet. Ett sista personligt farväl. Ett jobb nära livet och döden Som kundrådgivare skapar du tillit och förtroende hos våra kunder och är vägvisaren i en tid som för många är fylld av sorg och ovisshet. Att arbeta med begravning är omväxlande, händelserikt och kräver god förståelse för människors olika behov. Du tar ett helhetsansvar i att planera och anpassa ceremonin efter kundens behov och önskemål samtidigt som du alltid har stöd av kollegor som finns nära till hands. Några av arbetsuppgifterna är att: • Möta anhöriga och ge rådgivning kring planering och genomförande av begravningsceremonin, inklusive val av ceremonityp, kistor, urnor och andra detaljer • Upprätta kostnadsförslag, hantera fakturering och betalningar • Koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som till exempel blomsteraffärer, kyrkor och myndigheter • Agera representant i kyrkor och kapell vid ceremonier • Hantera avlidna vid personliga avsked, hämtningar och förberedelse inför ceremoni • Ge stöd och praktisk vägledning till anhöriga genom hela begravningsprocessen, från första mötet till efterföljande uppföljning. Till vårt kundområde Dalarna med totalt 14 kontor spridda över hela Dalarna söker vi en kollega, som ska utgå från Malte & Maries Begravningsbyrå i Bjursås. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta på kontoren i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, Fonus tillämpar 6 månaders provanställning. Vad du har med dig • Erfarenhet av service och/eller försäljning • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Office-paketet • Har körkort och tillgång till egen bil • Det är meriterande om du har god lokalkunskap om området • Det är meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet Vem vi letar efter Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, vara trygg i din kompetens och bemöta människor med omtanke och förståelse. För att kunna hantera och skapa trygghet i svåra situationer behöver du vara lyhörd, kommunikativ och tydlig. Då vi emellanåt har högt tryck och mycket att göra krävs att du är stresstålig och metodisk i ditt arbetssätt, och trivs i ett högt tempo. Att ha förmågan att ta affärsmässiga beslut är också en viktig del av rollen. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling. Det här erbjuder vi Hos oss får du utrymme att stärka både din personliga och professionella utveckling. Vi satsar på kompetensutveckling och har utbildningsprogram för nyanställda och kurser för den som vill specialisera sig. Några av våra andra förmåner är: • Kollektivavtal inkl. försäkringar & tjänstepension • Personalrabatter • 4 000 kr i friskvårdsbidrag varje år • Subventionerad lunch med Rikskortet Så här ansöker du Sista ansökningsdag är 2025-02-19 men eftersom vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten tillsättas innan detta datum. Vill du veta mer om rollen eller Fonus, tveka inte att kontakta IngMarie Lerström, Kundområdeschef eller [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Fonus – en del av Fonus ekonomisk förening Vi är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå. Med lång och bred erfarenhet av alla typer av begravningar ingår vi i en stor gemenskap från norr till söder. Sedan starten 1945 har vi utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Fonus drivs som en ekonomisk förening och vårt gemensamma mål är att erbjuda prisvärda och kvalitativa tjänster. Inom Fonus ekonomisk förening finns förutom Fonus, Familjens Jurist, Momento-byråerna samt Farväl och Fondkistan.
Vi visar vägen när livet förändras. I vårt arbete möter vi både livet och döden. Att finnas där när livet tar en ny vändning med sorgen och ovissheten, är en viktig uppgift. Det kräver mod. Vi guidar och stöttar människor i den situation då livet kan vara som svårast. Genom vårt sätt att vara och agera, med trygghet, omtanke och guidning, finns vi där för att skapa det finaste avslutet. Ett sista personligt farväl. Ett jobb nära livet och döden Som kundrådgivare skapar du tillit och förtroende hos våra kunder och är vägvisaren i en tid som för många är fylld av sorg och ovisshet. Att arbeta med begravning är omväxlande, händelserikt och kräver god förståelse för människors olika behov. Du tar ett helhetsansvar i att planera och anpassa ceremonin efter kundens behov och önskemål samtidigt som du alltid har stöd av kollegor som finns nära till hands. Några av arbetsuppgifterna är att: • Möta anhöriga och ge rådgivning kring planering och genomförande av begravningsceremonin, inklusive val av ceremonityp, kistor, urnor och andra detaljer • Upprätta kostnadsförslag, hantera fakturering och betalningar • Koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som till exempel blomsteraffärer, kyrkor och myndigheter • Agera representant i kyrkor och kapell vid ceremonier • Hantera avlidna vid hämtningar, svepningar och personliga avsked • Utföra transporter av avlidna, urnor och kistor • Ge stöd och praktisk vägledning till anhöriga genom hela begravningsprocessen, från första mötet till efterföljande uppföljning. Till vårt kundområde Norra Värmland med kontor i Hagfors och Ekshärad med omnejd söker vi en ny kollega, som ska utgå från Erikssons Begravningsbyrå Eftr i Hagfors. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Fonus tillämpar 6 månaders provanställning. Vad du har med dig • Erfarenhet av service och/eller försäljning • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • God datorvana, administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Office-paketet • Har körkort och tillgång till egen bil • Beredskap ingår i tjänsten och vi förväntar oss att du är beredd att arbeta utanför kontorstid ca var 5:e vecka • Det är meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet Vem vi letar efter Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, vara trygg i din kompetens och bemöta människor med omtanke och förståelse. För att kunna hantera och skapa trygghet i svåra situationer behöver du vara lyhörd, kommunikativ och tydlig. Att ha förmågan att ta affärsmässiga beslut är också en viktig del av rollen. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling. Det här erbjuder vi Hos oss får du utrymme att stärka både din personliga och professionella utveckling. Vi satsar på kompetensutveckling och har utbildningsprogram för nyanställda och kurser för den som vill specialisera sig. Några av våra andra förmåner är: • Kollektivavtal inkl. försäkringar & tjänstepension • Personalrabatter • 4 000 kr i friskvårdsbidrag varje år • Subventionerad lunch med Rikskortet Så här ansöker du Sista ansökningsdag är 2025-02-11 men eftersom vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten tillsättas innan detta datum. Vill du veta mer om rollen eller Fonus, tveka inte att kontakta Ellinor Östlund, Kundområdeschef på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! Fonus – en del av Fonus ekonomisk förening Vi är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå. Med lång och bred erfarenhet av alla typer av begravningar ingår vi i en stor gemenskap från norr till söder. Sedan starten 1945 har vi utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Fonus drivs som en ekonomisk förening och vårt gemensamma mål är att erbjuda prisvärda och kvalitativa tjänster. Inom Fonus ekonomisk förening finns förutom Fonus, Familjens Jurist, Momento-byråerna samt Farväl och Fondkistan.
Vi visar vägen när livet förändras I vårt arbete möter vi både livet och döden. Att finnas där när livet tar en ny vändning med sorgen och ovissheten, är en viktig uppgift. Det kräver mod. Vi guidar och stöttar människor i den situation då livet kan vara som svårast. Genom vårt sätt att vara och agera, med trygghet, omtanke och guidning, finns vi där för att skapa det finaste avslutet. Ett sista personligt farväl. Ett jobb nära livet och döden Som kundrådgivare/representant skapar du tillit och förtroende hos våra kunder och är vägvisaren i en tid som för många är fylld av sorg och ovisshet. Att arbeta med begravning är omväxlande, händelserikt och kräver god förståelse för människors olika behov. Du tar ett helhetsansvar i att planera och anpassa ceremonin efter kundens behov och önskemål samtidigt som du alltid har stöd av kollegor som finns nära till hands. Några av arbetsuppgifterna är att: • Möta anhöriga och ge rådgivning kring planering och genomförande av begravningsceremonin, inklusive val av ceremonityp, kistor, urnor och andra detaljer • Upprätta kostnadsförslag, hantera fakturering och betalningar • Koordinera och ha kontakt med externa leverantörer som till exempel blomsteraffärer, kyrkor och myndigheter • Agera representant i kyrkor och kapell vid ceremonier • Hantera avlidna i samband med bland annat svepning och bisättning • Ge stöd och praktisk vägledning till anhöriga genom hela begravningsprocessen, från första mötet till efterföljande uppföljning Till vårt kundområde Västmanland med kontor i bland annat Västerås, Köping, Sala och Surahammar söker vi en kollega, som ska utgå från vårt kontor i Västerås. Inom kundområdet arbetar vi som ett team och hjälper varandra vilket innebär att du kommer få möjlighet att arbeta i hela kundområdet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. I tjänsten ingår även beredskapstjänstgöring utanför kontorstid, ca var 6:e vecka. Vad du har med dig • Erfarenhet av service och/eller försäljning • Erfarenhet av arbete med kunden i fokus • God administrativ förmåga och vana av olika affärssystem samt Office-paketet • Har B-körkort och tillgång till egen bil. • Det är meriterande om du talar flera språk eller har erfarenhet av vår eller närliggande verksamhet. Vem vi letar efter Vi har alltid kundens behov och önskemål i fokus. Det innebär att du behöver ha ett stort engagemang för kunden, vara trygg i din kompetens och bemöta människor med omtanke och förståelse. För att kunna hantera och skapa trygghet i svåra situationer behöver du vara lyhörd, kommunikativ och tydlig. Att ha förmågan att ta affärsmässiga beslut är också en viktig del av rollen. Vi jobbar alltid för att utvecklas och bli bättre och tror därför att du är nyfiken för andras perspektiv, gillar att förändra saker till det bättre och tar egna initiativ till utveckling. Du kommer i tjänsten att hantera en stor begravningsbil och behöver därför känna dig bekväm i trafiken. Tunga lyft förekommer även varför en god fysik är viktigt. Det här erbjuder vi Hos oss får du utrymme att stärka både din personliga och professionella utveckling. Vi satsar på kompetensutveckling och har utbildningsprogram för nyanställda och kurser för den som vill specialisera sig. Några av våra andra förmåner är: • Kollektivavtal inkl. försäkringar & tjänstepension • Personalrabatter • 4 000 kr i friskvårdsbidrag varje år • Subventionerad lunch med Rikskortet Så här ansöker du Sista ansökningsdag är 2025-01-26. Då vi går igenom ansökningar och kallar till intervju löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan detta datum. Vill du veta mer om rollen eller Fonus, tveka inte att kontakta: Liv Edelsvärd, Kundområdeschef på 021-10-77 02 eller [email protected] Vi ser fram emot din ansökan! Fonus – en del av Fonus ekonomisk förening Vi är Sveriges mest anlitade begravningsbyrå. Med lång och bred erfarenhet av alla typer av begravningar ingår vi i en stor gemenskap från norr till söder. Sedan starten 1945 har vi utvecklats med långsiktighet inom två huvudområden; begravning och juridik. Fonus drivs som en ekonomisk förening och vårt gemensamma mål är att erbjuda prisvärda och kvalitativa tjänster. Inom Fonus ekonomisk förening finns förutom Fonus, Familjens Jurist, Momento-byråerna samt Farväl och Fondkistan. Läs mer om oss!
Vill du arbeta med något extra meningsfullt? Välkommen till oss på Nylanders Begravningsbyrå i Örnsköldsvik. Arbetet på en begravningsbyrå handlar självklart om sorg och förlust, men också om livet. Dels livet som tystnat och lämnat unika spår, dels livet som måste gå vidare på ett nytt sätt hos nära och kära. Som begravningsrådgivare erbjuder du trygghet, struktur och kunskap i ett läge där den du möter ofta känner saknad, stress och oro. Många har aldrig upplevt döden nära och heller aldrig planerat en begravning. Man behöver stöd när orken tryter och livspusslet ska gå ihop, men också någon som lyssnar när minnen väcks. Just minnen är fin inspiration när du planerar det personliga och unika avskedet. Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du är trygg i dig själv, lyhörd, empatisk, engagerad och strukturerad. Vi lägger större vikt vid din personlighet snarareän utbildning och tidigare yrkesroller. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av kundbesök, hämtning/svepning/kistläggning av en avliden, kontakter med leverantörer, administration, planering och genomförande av begravningar. Det ingår även viss beredskap. Därför måste du vara av flexibel natur och tycka om att ge god service i alla lägen. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort och grundläggande datorvana. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar men du är en del av en positiv gemenskap, där kollegor hjälps åt med begravningsbyråns alla uppgifter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och ansökningarna behandlas löpande, så tveka inte att höra av dig.Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Regionchef Malcolm Chambers på [email protected] välkommen att sända din ansökan!
Vill du arbeta med något extra meningsfullt? Välkommen till oss på Nylanders Begravningsbyrå i Örnsköldsvik. Arbetet på en begravningsbyrå handlar självklart om sorg och förlust, men också om livet. Dels livet som tystnat och lämnat unika spår, dels livet som måste gå vidare på ett nytt sätt hos nära och kära. Som begravningsrådgivare erbjuder du trygghet, struktur och kunskap i ett läge där den du möter ofta känner saknad, stress och oro. Många har aldrig upplevt döden nära och heller aldrig planerat en begravning. Man behöver stöd när orken tryter och livspusslet ska gå ihop, men också någon som lyssnar när minnen väcks. Just minnen är fin inspiration när du planerar det personliga och unika avskedet. Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du är trygg i dig själv, lyhörd, empatisk, engagerad och strukturerad. Vi lägger större vikt vid din personlighet snarareän utbildning och tidigare yrkesroller. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av kundbesök, hämtning/svepning/kistläggning av en avliden, kontakter med leverantörer, administration, planering och genomförande av begravningar. Det ingår även viss beredskap. Därför måste du vara av flexibel natur och tycka om att ge god service i alla lägen. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort och grundläggande datorvana. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar men du är en del av en positiv gemenskap, där kollegor hjälps åt med begravningsbyråns alla uppgifter. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och ansökningarna behandlas löpande, så tveka inte att höra av dig.Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Regionchef Malcolm Chambers på [email protected] välkommen att sända din ansökan!
Vill du arbeta med något extra meningsfullt? Välkommen till oss på Widéns Begravningsbyrå. Arbetet på en begravningsbyråhandlar självklart om sorg och förlust, men också om livet. Dels livet som tystnat och lämnat unika spår, dels livet som måste gå vidare på ett nytt sätt hos nära och kära. Som begravningsrådgivare erbjuder du trygghet, struktur och kunskap i ett läge där den du möter ofta känner saknad, stress och oro.Många har aldrig upplevt döden nära och heller aldrig planerat en begravning. Man behöver stöd när orken tryter och livspusslet ska gå ihop, men också någon som lyssnar när minnen väcks. Just minnen är fin inspiration när du planerar det personliga och unika avskedet. Viktiga egenskaper hos den vi söker är att du är trygg i dig själv, lyhörd, empatisk, engagerad och strukturerad. Vi lägger större vikt vid din person än utbildning och tidigare yrkesroller. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av kundbesök, hämtning/svepning/kistläggning av en avliden, kontakter med leverantörer, administration, planering och genomförande av begravningar. Det ingår även viss beredskap. Därför måste du vara av flexibel natur och tycka om att ge god service i alla lägen. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort och grundläggande datavana. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar men är en del av en positiv gemenskap. I vårt team litar vi på varandra och ställer upp för varandra. Du får en praktisk introduktion och vi gör sambesök för att både du och kunden ska känna trygghet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse och ansökningarna behandlas löpande så tveka inte att höra av dig.Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta Regionchef Micael Stenkvistpå [email protected] eller 054-10 28 00. Din ansökan gör du här eller skickar till samma e-postadress senast den 11 oktober 2024.Varmt välkommen!OM OSSVår byrå är en del av Klarahill. Klarahill startade 2014 och består av kunniga lokala familjeföretag som tillsammans driver en femtedel av de auktoriserade begravningsbyråerna inom Sveriges begravningsbyråers förbund (SBF).Det personliga är centralt, både när det gäller bemötande och skräddarsydda personliga begravningar. Juridiken som är aktuell vid ett dödsfall erbjuder man via Verahill Familjejuridik. Läs mer på klarahill.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb