Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi söker en ny kollega till sektionen Cost Management inom vårt marknadsområde Building & Project Solutions. Marknadsområdet Building & Project Solutions fokus är att finnas vid våra kunders sida och hjälpa dem med deras största utmaningar i byggprocessens olika skeden. Det gör vi inom våra specialistområden Information-Excellence, Projects Solutions, Project Management, Construction Management och Cost Management. AFRY Cost & Construction Management är marknadsledande i Sverige inom kostnadsberäkningar och ekonomistyrning av projekt, inom såväl anläggning, bygg och installation. Vi utför årligen ca 500 uppdrag bestående av rådgivning, kostnadsbedömningar, kalkyler, kostnadsstyrning, kostnadsuppföljning, kostnadskontroll och kostnadseffektivisering. Vårt arbete möjliggör kostnadsoptimering samt skapar förutsägbarhet för våra kunder och deras ekonomi. Vill du vara med på vår resa framåt? Nu söker vi en Kalkylingenjör till sektionen Cost Management med placering på något av våra kontor i Skåne. Du kommer tillsammans med oss att vara med och utveckla organisationen och möjliggöra nya positioneringar på marknaden. Inom vårt marknadsområde är vi alla passionerade inom våra områden och delar med oss av vår kunskap för att växa och lära oss mer. I rollen som Kalkylingenjör kommer du att driva uppdrag inom ditt kompetensområde. Genom analyser och beräkningar är du en trygg rådgivare för våra kunder, såsom byggherrar, investerare och entreprenörer så att välgrundade beslut kan fattas. I din roll arbetar du med kalkyler i ett byggprojekts alla skeden samt identifiera och hantera risker och möjligheter. Kvalifikationer Vi söker dig som vill ta nästa steg i din personliga utveckling och har erfarenhet från byggbranschen. Du arbetar i dag som kalkylingenjör. Du har tidigare erfarenhet från något kalkylverktyg samt mängdavtagningsprogram, till exmepel BidCon och Bluebeam. Du är van att hantera 3D-/BIM-modeller som ett hjälpmedel i ditt dagliga arbete med till exempel Solibri eller Navisworks. Du har också kunskap och ett stor intresse för hållbarhet då vi med våra verktyg arbetar med styrning och reducering av klimatpåverkan som en självklar del i de projekt vi arbetar med. Som person har du god social förmåga och stimuleras av att ha ett stort kontaktnät där du skapar långvariga och hållbara relationer. Vidare ser vi att du är noggrann och har förmågan att se såväl detaljer som helhet. Du trivs med att arbeta i team men har även förmågan att arbeta självständigt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, då det efterfrågas av våra beställare samt B-körkort. Ytterligare information Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. Sista ansökningsdag 2025-07-04. Urval sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktperson för frågor: Emil Johansson, Rekryterande chef [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Join one of Sweden’s most important climate initiatives! We are looking for an experienced mechanical engineer to drive technical quality and safety in a long-term Carbon project, located in Milan! OM TJÄNSTEN As a Senior Mechanical Engineer – Static Equipment, you will be a key technical resource in an international project team. You’ll work with design and quality assurance of pressure vessels, heat exchangers, tanks and other non-moving equipment. You are offered - A long-term assignment in a technically exciting and socially important project - Work in an international environment with high quality standards - Opportunity for significant influence and technical leadership - Dedicated team focused on innovation, sustainability, and results - A dedicated Consultant Manager that will support you during your assignment ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Review technical drawings and specifications for static equipment * Ensure compliance with engineering standards and safety regulations * Collaborate cross-functionally with designers, contractors, and stakeholders * Identify and solve technical issues, drive documentation and reporting * N/A VI SÖKER DIG SOM - At least 5-7 years of experience in mechanical/static equipment engineering (construction/industrial) - Strong technical skills in system design, performance analysis, and maintenance strategies - Knowledge of pressure vessels, tanks, heat exchangers, and related systems - Solid understanding of material selection, stress analysis, fatigue, and failure models - Experience working with international standards and regulatory frameworks - Fluent in English, both written and spoken - Engineering degree (mechanical/static equipment) or equivalent hands-on experience It is meritorious if you have - Experience from large-scale infrastructure or industrial projects - Quality control experience related to rotating equipment - Swedish language skills To succeed in the role, your personal skills are: * Analytical mindset – to assess technical designs, identify risks, and solve complex engineering problems. * Collaboration skills – to work effectively with cross-functional teams, contractors, and international stakeholders. * Attention to detail – to ensure quality, safety, and compliance with standards in all technical documentation and equipment specifications. This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Har du erfarenhet från byggbranschen och kompetens som fuktsakkunnig? Då kan du vara personen vi söker! Hos oss har vi bland annat samlat energikonsulter, miljökonsulter, fukttekniker, lufftäthetsprovare och utredare – och vi vill att du blir en i gänget! Om rollen som fuktsakkunnig Som fuktsakkunnig arbetar du i en rådgivande roll och är sakkunnig i fuktfrågor. Du arbetar fram kompletta strategier genom hela byggprocessen eller som rådgivande konsult till byggentreprenören. Det kan vara i program- och projekteringsskedet såväl som produktionsfasen. Återkommande arbetsuppgifter är att formulera krav och förfrågningsunderlag, riskbedömningar samt upprätta fuktsäkerhetsplaner. Därutöver arbetar du med samordning av andra kompetenser inom ett projekt, så som fukttekniker och lufttäthetsprovare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: granska konstruktionsritningar upprätta fuktsäkerhetsbeskrivningar utföra fuktronder och platsbesök på byggprojekt bedriva fuktsäkerhetsprojektering enligt ByggaF För att lyckas i rollen som fuktsakkunnig ser vi att du är van vid att arbeta i en flexibel och föränderlig arbetssituation trivs med att ha flera parallella uppdrag på gång samtidigt drivs av att nå resultat i projekten Du har troligtvis en civil- eller högskoleutbildning inom relevant område och minst tre års erfarenhet som fuktkonsult. Det är meriterande om du redan är Diplomerad Fuktsakkunnig. Du är intresserad av att hantera fuktrelaterade frågor i byggprojekt och tycker det är kul att kunna hjälpa kunden med att ta rätt beslut ur ett fuktsäkerhetsperspektiv. Vidare har du lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du är adaptiv i ditt arbete, känner dig trygg i nya miljöer samt är van vid och tycker om att träffa kunder ute i fält. Vilka är Sustera? Sustera är ett branschledande företag med fokus på fastigheters hela livscykel. Med rötter i Norden som sträcker sig tillbaka så tidigt som till 1989 och med över 700 dedikerade experter ser vi till att byggnader ökar i värde och blir mer hållbara. Vår vision är att accelerera utvecklingen mot mer hållbar förvaltning och byggnation av fastigheter. Vi erbjuder tjänster för hela byggnadens livscykel. Inom divisionen Energi och Hållbarhet arbetar våra konsulter inom energi, miljö, fukt och VVS. Tjänsteerbjudandet innefattar bland annat energi- och miljösamordning i byggprojekt, fuktsäkerhet, utredningar av fukt- och inomhusmiljöproblem samt rörinspektioner. Vi ger våra kunder råd som förebygger problem och minskar kostnader för både nya och befintliga byggnader samt ser till att alltmer strikta krav på hållbarhet och energieffektivitet uppfylls. Vill du läsa mer om oss och våra verksamhetsområden? Besök gärna länken nedan: www.sustera.se Vad erbjuder vi dig? Ett arbete med stora utvecklingsmöjligheter i ett spännande tillväxtföretag. Vi befinner oss i en fortsatt expansiv fas och för rätt person finns det goda möjligheter att forma sin egen roll samt vara med och utveckla våra tjänster inom området. Du erbjuds en viktig roll på en arbetsplats som präglas av arbete med såväl hållbara medarbetare som hållbara fastigheter. Du kommer ingå i ett positivt, kompetent och starkt team som är nyfikna på dina synpunkter och vad du kan tillföra. Vi tycker oss ha en god sammanhållning där vi stöttar varandra för att gemensamt bli bättre. Du kommer få möjligheten att arbeta med många spännande kunder och projekt. Praktiska detaljer Placering: Vaksalagatan 28, Uppsala eller Torkhusgatan 11, Stockholm Start: Enligt överenskommelse Lön och förmåner: Individuell lönesättning, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar Sista ansökningsdag: 30/4-2025 Vi har många spännande uppdrag som väntar och vi vill se dig lyckas med oss - så skicka in din ansökan redan nu!
Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu – våra medarbetare. Söker du nästa utmaning i arbetslivet, samt vill vara med på resan mot framtidens goda boende? Då kanske du är vår nästaProjektledare entreprenad! Tjänsten är påheltid med tillträde enligt överenskommelse. HSB Göteborgs ombyggnadsgrupp växer och planerar att gör det ytterligareoch vi söker nu förstärkning till vår grupp som idag består av tre projektledare. Är du en driven, självständig och relationsbyggande person med ett brinnande intresse för ombyggnad av bostäder? Då kan det vara dig vi söker! ArbetsuppgifterSom projektledare entreprenad kommer du att arbeta med allt från framtagning av budgetkalkyler och projektplaner till upphandling samt genomförandet av ombyggnadsprojekt. Exempel på projekt är allt från stambyten och fasadrenovering till dörrbyten. Rolleninnefattar ävenprognos- och ekonomiuppföljningar. Du kommer hålla i projektet från ax till limpa. Arbetet omfattar även utveckling och uppsökande införsäljning av HSB Göteborgs ombyggnadsprojekt. I din roll har du löpande kontakt med våra bostadsrättsföreningar och entreprenörer. Vi erbjuderSom medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner. KvalifikationerVi söker dig med byggingenjörsutbildning inom bygg och fastighetsteknik. Du har en bred fastighetsteknisk kompetens och relevant arbetslivserfarenhet inom området. Vi tror även att du har erfarenhet av projektering och upprättande av bygghandlingar, erfarenhet från entreprenadsidan är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaperSom person är du trygg i dig själv och kan etablera förtroendefulla relationer. Våra kunder består av lekmän så du har förmåga att skapa intresse kring och belysa ekonomiska och tekniska samband på ett pedagogiskt sätt. Du arbetar självständigt mot uppställda mål och enligt gällande avtal. Vidare tror vi att du är noggrann, analytisk och har lätt för att organisera ditt arbete. Självklart är du en person som värdesätter ett gott samarbetsklimat och i övrigt delar HSBs värderingar. Vi ger dig möjligheterna att utvecklas, men det är du själv som har ansvaret att förvalta dem. Som medarbetare på HSB Göteborg agerar du professionellt och kundfokuserat i alla sammanhang. Hjälper du oss att skapa mervärde för våra medlemmar och dessutom är en schysst kollega tror vi på ett långt och givande samarbete med dig och vi lovar att dina insatser värdesätts. För att säkerställa att vi upprätthåller en säker och hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare och kunder tillämpar vi drogtestning som en del av vår rekryteringsprocess. Vi på HSB Göteborg har nolltolerans gällande droger och alkohol på arbetsplatsen och testningen är en standardprocedur som används för att säkerställa att våra nya medarbetare är redo att utföra sina arbetsuppgifter på ett säkert och professionellt sätt. Om du har frågor eller oro kring detta, tveka inte att ta kontakt med oss. Vi utför även bakgrundskontroller vid nyanställning. Sista ansökningsdag är 28 februari2025, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer? Kontakta Per Lundqvist, Chef för Ombyggnad [email protected] Unionens representant är Maria Lindqvist, [email protected] HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSBGöteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 21 till 24 av 24 jobb