Civilingenjör, bygg

Sök bland 19 lediga jobb som Civilingenjör, bygg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Rådgivare/Expertstöd Transport/Infrastruktur till SYSTRA

Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? SYSTRA är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med över 10’000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en senior rådgivare! Om tjänsten Som expertstöd hos oss har du en central position i en dynamisk och samordnande roll med stor möjlighet till personlig och professionell utveckling. Du kommer att vara en del av vårt affärsområde HSL/MRT/LRT (High Speed Line / Mass Rapid Transit / Light Rapid Transit). Vi är ett affärsområde bestående av ett väl sammansvetsat team på cirka 40 personer i Sverige. Några av oss leder och agerar expertstöd i projekt som Uppsala Spårväg, Bytespunkt Slussen, Signalsystemet ERTMS och Höghastighetsjärnvägen Ostlänken med tunnelprojektet genom Kolmården. Beroende på din profil och karaktär av uppdrag så ingår: Expertstöd/rådgivare för: utredningar inom ditt område, att agera expertstöd till beställare i infrastrukturprojekt Att agera expertstöd inom din kompetenskategori Leda, planera och följa upp Tid-Kostnad-Innehåll i uppdragen Att medverka i anbudsarbeten Att stötta beställaren i framtagande av olika delar inom FFU Affärsutveckling, att vara med och utveckla vårt arbete Hjälpa och coacha mindre erfarna kollegor I rollen som konsult kan du vara placerad hos kund, vilket ibland innebär resor beroende på uppdraget. Alternativt kan du, beroende på uppdraget, även utgå från ditt konsultkontor. Om dig Vi söker dig som tar egna initiativ, kommer med nya idéer och är duktig på att identifiera utvecklingsområden. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt driver ditt arbete framåt oavsett yttre omständigheter. Du trivs i arbete tillsammans med andra och samarbetar och kommunicerar på ett lyhört, empatiskt och konstruktivt sätt. Vidare har du förmåga att se affärsmöjligheter och behov inom ditt ansvarsområde samt förstår hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet. Kvalifikationer: Högskoleexamen eller civilingenjörsexamen med teknisk inriktning eller likvärdig senior erfarenhet. Minst 10 års aktuell erfarenhet som expertstöd Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du tidigare har: Utbildningsinriktning järnväg, samhällsbyggnad, bygg och anläggning Certifiering inom projektledning, tex IPMA, PMI Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om våra tjänster och hur det är att arbeta hos oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Sverige. Självklart erbjuder vi flexibilitet och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Kontaktuppgifter Petra Johansson, Gruppchef HSL/MRT/LRT [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA GROUP Med 10’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

14 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Rådgivare/Expertstöd Transport/Infrastruktur till SYSTRA

Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? SYSTRA är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med över 10’000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en senior rådgivare! Om tjänsten Som expertstöd hos oss har du en central position i en dynamisk och samordnande roll med stor möjlighet till personlig och professionell utveckling. Du kommer att vara en del av vårt affärsområde HSL/MRT/LRT (High Speed Line / Mass Rapid Transit / Light Rapid Transit). Vi är ett affärsområde bestående av ett väl sammansvetsat team på cirka 40 personer i Sverige. Några av oss leder och agerar expertstöd i projekt som Uppsala Spårväg, Bytespunkt Slussen, Signalsystemet ERTMS och Höghastighetsjärnvägen Ostlänken med tunnelprojektet genom Kolmården. Beroende på din profil och karaktär av uppdrag så ingår: Expertstöd/rådgivare för: utredningar inom ditt område, att agera expertstöd till beställare i infrastrukturprojekt Att agera expertstöd inom din kompetenskategori Leda, planera och följa upp Tid-Kostnad-Innehåll i uppdragen Att medverka i anbudsarbeten Att stötta beställaren i framtagande av olika delar inom FFU Affärsutveckling, att vara med och utveckla vårt arbete Hjälpa och coacha mindre erfarna kollegor I rollen som konsult kan du vara placerad hos kund, vilket ibland innebär resor beroende på uppdraget. Alternativt kan du, beroende på uppdraget, även utgå från ditt konsultkontor. Om dig Vi söker dig som tar egna initiativ, kommer med nya idéer och är duktig på att identifiera utvecklingsområden. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt driver ditt arbete framåt oavsett yttre omständigheter. Du trivs i arbete tillsammans med andra och samarbetar och kommunicerar på ett lyhört, empatiskt och konstruktivt sätt. Vidare har du förmåga att se affärsmöjligheter och behov inom ditt ansvarsområde samt förstår hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet. Kvalifikationer: Högskoleexamen eller civilingenjörsexamen med teknisk inriktning eller likvärdig senior erfarenhet. Minst 10 års aktuell erfarenhet som expertstöd Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du tidigare har: Utbildningsinriktning järnväg, samhällsbyggnad, bygg och anläggning Certifiering inom projektledning, tex IPMA, PMI Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om våra tjänster och hur det är att arbeta hos oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Sverige. Självklart erbjuder vi flexibilitet och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Kontaktuppgifter Petra Johansson, Gruppchef HSL/MRT/LRT [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA GROUP Med 10’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

14 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Rådgivare/Expertstöd Transport/Infrastruktur till SYSTRA

Vill du jobba på ett av världens största konsultbolag inom infrastruktur? SYSTRA är ett framgångsrikt, innovativt och internationellt ledande konsultbolag med över 10’000 anställda runt om i världen. Nu utökar vi vår organisation ytterligare och söker i samband med det en senior rådgivare! Om tjänsten Som expertstöd hos oss har du en central position i en dynamisk och samordnande roll med stor möjlighet till personlig och professionell utveckling. Du kommer att vara en del av vårt affärsområde HSL/MRT/LRT (High Speed Line / Mass Rapid Transit / Light Rapid Transit). Vi är ett affärsområde bestående av ett väl sammansvetsat team på cirka 40 personer i Sverige. Några av oss leder och agerar expertstöd i projekt som Uppsala Spårväg, Bytespunkt Slussen, Signalsystemet ERTMS och Höghastighetsjärnvägen Ostlänken med tunnelprojektet genom Kolmården. Beroende på din profil och karaktär av uppdrag så ingår: Expertstöd/rådgivare för: utredningar inom ditt område, att agera expertstöd till beställare i infrastrukturprojekt Att agera expertstöd inom din kompetenskategori Leda, planera och följa upp Tid-Kostnad-Innehåll i uppdragen Att medverka i anbudsarbeten Att stötta beställaren i framtagande av olika delar inom FFU Affärsutveckling, att vara med och utveckla vårt arbete Hjälpa och coacha mindre erfarna kollegor I rollen som konsult kan du vara placerad hos kund, vilket ibland innebär resor beroende på uppdraget. Alternativt kan du, beroende på uppdraget, även utgå från ditt konsultkontor. Om dig Vi söker dig som tar egna initiativ, kommer med nya idéer och är duktig på att identifiera utvecklingsområden. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt driver ditt arbete framåt oavsett yttre omständigheter. Du trivs i arbete tillsammans med andra och samarbetar och kommunicerar på ett lyhört, empatiskt och konstruktivt sätt. Vidare har du förmåga att se affärsmöjligheter och behov inom ditt ansvarsområde samt förstår hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet. Kvalifikationer: Högskoleexamen eller civilingenjörsexamen med teknisk inriktning eller likvärdig senior erfarenhet. Minst 10 års aktuell erfarenhet som expertstöd Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande om du tidigare har: Utbildningsinriktning järnväg, samhällsbyggnad, bygg och anläggning Certifiering inom projektledning, tex IPMA, PMI Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om våra tjänster och hur det är att arbeta hos oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Sverige. Självklart erbjuder vi flexibilitet och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan. Kontaktuppgifter Petra Johansson, Gruppchef HSL/MRT/LRT [email protected] Johanna Ekman, Rekryteringspartner SYSTRA [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om SYSTRA GROUP Med 10’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

14 juni 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Affärsområdeschef bygg

Affärsområdeschef inom kommersiellt byggande Om vår kund Vår kund är ett dynamiskt och medelstort byggföretag med fokus på kvalitet, innovation och hållbarhet. Vi strävar efter att vara ledande inom kommersiellt byggande och skapa banbrytande lösningar som möter våra kunders behov. Om rollen: Vi söker en passionerad och resultatorienterad affärsområdeschef som ska leda och utveckla vår verksamhet inom kommersiellt byggande. Du kommer att ha ansvar för att driva affärsområdet framåt genom att utveckla strategier, bygga och bibehålla kundrelationer samt säkerställa att våra projekt lever upp till högsta möjliga standard. Ansvarsområden:   Utveckla och genomföra affärsstrategier för att maximera lönsamheten och tillväxten inom kommersiellt byggande. Leda och motivera teamet för att säkerställa att mål och deadlines uppnås. Bygga och underhålla långsiktiga relationer med befintliga och potentiella kunder samt samarbetspartners. Ansvara för att projekt genomförs enligt plan och budget, med fokus på kvalitet och hållbarhet. Identifiera och utnyttja marknadsmöjligheter samt vara med och forma företagets framtida erbjudanden inom kommersiellt byggande. Krav:   Erfarenhet av ledande befattning inom kommersiellt byggande, med dokumenterad framgång i att utveckla affärsområden och öka lönsamheten. Starkt affärsfokus och förmåga att identifiera och driva affärsmöjligheter. Etablerat nätverk inom kommersiellt byggande, inklusive kunder, leverantörer och branschorganisationer. Utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter, med förmåga att motivera och inspirera teamet. God förståelse för marknadstrender, lagar och regler inom byggbranschen. Utbildning inom relevant område, exempelvis civilingenjör, byggteknik eller ekonomi. Vi erbjuder:   En spännande och utmanande roll med möjlighet att påverka och forma företagets framtid. En dynamisk arbetsmiljö med högt i tak och möjlighet till personlig och professionell utveckling. Attraktiv ersättning och förmåner i linje med din erfarenhet och prestation.   Ansökan: Skicka ditt CV och personliga brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är lämplig för rollen som Affärsområdeschef inom kommersiellt byggande. Märk din ansökan med "Affärsområdeschef - Kommersiellt Byggande". Vi ser fram emot att höra från dig! Var med och forma framtiden för kommersiellt byggande med oss!

14 juni 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Affärsdriven avdelningschef inom bygg – Halland

Om företaget: Vår kund är en dynamisk organisation med en stark vision att forma framtidens byggindustri. Med en passion för innovation och en strävan efter excellens, strävar vi alltid efter att överträffa förväntningarna och sätta nya standarder inom branschen. Nu expanderar vi vår verksamhet till Halland och söker en driven och erfaren individ som kan leda och bygga upp vår nya byggavdelning i Halland.  Ansvarsområden: Som avdelningschef inom Bygg kommer du att ha en central roll i att etablera och utveckla vår närvaro i Halland. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:   Att utveckla och genomföra strategier för att uppnå affärsmål och säkerställa tillväxt inom regionen. Att bygga och leda ett högpresterande team av professionella inom byggbranschen. Att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer samt identifiera nya affärsmöjligheter. Att säkerställa hög kvalitet, effektivitet och överensstämmelse med regler och standarder inom samtliga projekt.   Kvalifikationer: Vi söker en passionerad och affärsdriven individ med följande kvalifikationer:   Gedigen erfarenhet inom byggbranschen, med fördjupad kunskap om olika byggprocesser och tekniker. Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team, med bevisad förmåga att motivera och inspirera andra. Starkt affärsfokus med förmåga att skapa och förvalta kundrelationer samt att identifiera och utnyttja affärsmöjligheter. Högt driv och engagemang för att leverera exceptionella resultat samt förmåga att arbeta under pressade tidsramar. Utmärkta kommunikations- och förhandlingsförmågor.   Vi erbjuder: Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att arbeta i en inspirerande och dynamisk miljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och belönas. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner, förmånliga förmåner och utmärkta möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev. Vi ser fram emot att välkomna en passionerad och driven individ till vår kunds organisation och tillsammans forma framtidens byggindustri. Du bor troligen i Halmstad, Falkenberg eller Varberg.

14 juni 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Senior platschef inom ROT till ledande byggföretag!

Vi söker dig som är en erfaren platschef inom ROT-byggnation i Göteborg! Är du en erfaren platschef inom ROT-byggnation och söker du möjligheten att göra en betydande skillnad i ett dynamiskt och innovativt företag? Sök inte längre! Vår kund, ett av Sveriges ledande företag som är välkänt för sin innovation och drivkraft för förändring, letar efter en talangfull individ som du att bli en del av deras team. Varför ansluta dig till vår kund?   Innovativ miljö: Bli en del av ett företag som är i framkant för innovation och ständigt utmanar gränserna inom byggbranschen.   Ledande företag: Gå med i ett av Sveriges ledande företag, känt för sin excellens inom bygg och sitt engagemang för kvalitet.   Passionerat team: Arbeta tillsammans med dedikerade yrkesverksamma som delar din entusiasm för ROT-byggnation och är engagerade i att leverera exceptionella resultat.   Karriärmöjligheter: Möjlighet till professionell utveckling och avancemang inom en stöttande och dynamisk arbetsmiljö. Krav:   Erfarenhet: Minst 10 års erfarenhet som platschef inom ROT-byggnationsprojekt.   Utbildning: Ingenjörsutbildning eller motsvarande kvalifikation. Passion för ROT: Äkta passion och engagemang för att arbeta inom ROT-byggnation.   Ledarskapsförmåga: Starka ledaregenskaper med fokus på att driva resultat och främja en samarbetsvillig arbetsmiljö. Affärssinne: Högt affärsfokus med fokus på att leverera projekt i tid och inom budget. Ansvarsområden:   Övervaka och hantera alla aspekter av ROT-byggnationsprojekt, från planering och utförande till slutförande. Led och motivera projektteam för att säkerställa att projektets mål uppnås effektivt och effektivt. Övervaka projektets framsteg, budgetar och tidsscheman och genomför korrigeringar vid behov. Främja starka relationer med kunder, underleverantörer och intressenter för att säkerställa framgångsrik projektleverans och kundnöjdhet. Upprätthålla företagets standarder för kvalitet, säkerhet och efterlevnad av regler. Sök till oss idag! ​​​​​​​ Om du är en motiverad och erfaren platschef med passion för ROT-byggnation och en önskan att göra skillnad, vill vi höra från dig! Missa inte denna möjlighet att gå med i ett dynamiskt team och ta din karriär till nya höjder. Ansök nu och bli en del av vår framgångssaga!

14 juni 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Construction Project Engineer - Electrical

Construction Project Engineer - MEP Electrical We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe and construction is set to begin in 2023. To make that happen we need the best to join our in-house Engineering, Procurement & Construction Management (EPCM) team. We are now looking for a Construction Project Engineer in our Electrical Distribution wing to join our fantastic team – come be a part of an exciting journey together with us! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars. Few industries offer as great opportunity for career growth and personal development as the new European battery industry. In working for this joint venture, you'll not only develop skills that are highly sought after in the global automotive and industrial sector, but you are also contributing to a climate-neutral way of life for future generations. Our mission is to build a ”First in Class” gigafactory that transforms Volvo Cars into a full EV (Electrical Vehicle) manufacturer - using the most sustainable and innovative methods in construction, whilst achieving the highest level of trust with all service providers to perform the safest, fastest, cost-effective and excellent quality of craftsmanship project in the industry. About the role In this position you will play a key project-integrator role in our multidisciplinary Construction Organization in building the new Gigafactory. As Construction Project Engineer you will pro-actively support and assist Construction Manager along the way and contribute on successful delivery of the assigned works package. In this position you will have key role in our construction management organization in building the new Gigafactory. You will report to the Sr Construction Manager and you will have full ownership over administration process to prepare, collect, review, register, distribute and manage wide variety of construction documents, ensuring that all stakeholders within your works package understands and follows principles of effective communication. You will make sure that all project members are well connected and informed, by developing close collaboration with both internal and external stakeholders. What you will do in your role: - Closely cooperate and proactively support the Construction Management team, along with direct communication with parallel EPCM departments (Engineering and Procurement) ensuring that all parties provides and deliver inputs as required in these areas; - Electrical Distribution , including extensive scope of power systems within MV, LV, process equipment power supply and fire systems - Instrumentation and Controls , including extensive scope of building systems and equipment integrations within BMS, UMS, PQMS, PCMS Your Background We believe that you have general knowledge of construction execution process, which is needed to effectively support multidisciplinary construction team along the way of project development. You understand complexity of the program and are well organized in order effectively implement, manage and track multiple parallel workstreams associated to constriction process. You are skilled at communicating with wide range of stakeholders, both internal and external. Essential - BSc degree in within relevant field: Building’s MEP Engineering, Industrial Engineering, Construction or equivalent - Minimum 2 years of professional experience on comparable construction position - Experience in large-scale construction projects with considerable multidisciplinary complexity, experience within general contractor or EPC organization environment is an added value. - Excellent written and spoken English. Must have the ability to discuss technical topics with a variety of audiences – contractors, engineers, and members of various divisions within organization. Swedish is a plus. Desirable - Experience from greenfield projects is highly preferred. - Experience from Swedish construction sites is added value - Highly organized with excellent communication / collaboration skills. - Self-performing attitude with the strong skill to contribute on team effort. - Experience in a multicultural environment, adaptable and open-minded. Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo and Polestar cars. Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo and Polestar cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells. You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

14 juni 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Affärschef Bostad Stockholm

Är du en driven och erfaren ledare med passion för kund- och marknadsarbete? Har du ett starkt affärsmannaskap och en vilja att bidra till samhällsbyggande? Då kan du vara den vi söker som vår nya Affärschef! Tjänsten som Affärschef Som Affärschef hos oss kommer du att ha det övergripande ansvaret för avdelningens kund- och marknadsarbete, inklusive portföljstyrning. Du kommer att leda och utveckla våra marknadsaktiviteter och bidra till att vi når våra affärsmål genom ett systematiskt och strukturerat arbete med våra kunder för att tidigt identifiera intressanta affärsmöjligheter. Du är en viktig spelare för att långsiktigt stärka NCC:s position på marknaden. Du rapportera till vår avdelningschef och ingår hennes ledningsgrupp. Du ingår i ett nätverk för våra affärschefer i division och affärsområdet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvar för att utveckla och förvalta vår kundportfölj genom effektivt och strukturerat CRM-arbete. Ansvara för att identifiera affärsmöjligheter som ligger i linje med avdelningens portföljmål Skapa och utveckla affärsmöjligheter, medverka vid förhandling av avtal och för det krävs bland annat att ha förståelse för kostnadspåverkande faktorer samt kundens affär inom både nyproduktion och renovering av Bostäder. Genomföra marknadsanalyser av den lokala marknaden för att identifiera nya affärsmöjligheter samt bidra i arbetet med divisionsgemensamma marknadsanalyser och affärsmöjligheter. Planera och genomföra marknadsaktiviteter som stärker vår position på marknaden. Budgetansvar för kund- och marknadsarbete. Samarbete med våra specialister inom Teknik och Hållbarhet och Segment Bostad för att paketera de bästa erbjudandena mot kund. Personalansvar för två projektutvecklare. Om avdelning Bostad Stockholm Avdelning Bostad Stockholm består idag av cirka 250 engagerade medarbetare vilka bedriver nyproduktion och renovering av såväl bostadsrätter, hyresrätter och vårdboende. Vi utgår ifrån Solna men bygger i hela Storstockholm. Avdelningen har en profilerad bostadskompetens och består av väl fungerande projektteam. Våra uppdrag inleds i tidiga skeden i nära samverkan med professionella kunder. Vi arbetar aktivt med hållbarhet, digitaliserade processer och vi strävar efter att vara proaktiva byggexperter som leder våra kunder genom den komplexa byggprocessen. Din profil som Affärschef Du har en högskoleutbildning och god erfarenhet av bygg/fastighetsbranschen med flera års dokumenterad framgång inom liknande roller. Du förstår och kan driva lönsamma affärer, samt leda projekt från start till mål. Hållbarhet är viktigt område för NCC och våra kunder och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med åtgärder för ökad social hållbarhet. Du är en lagspelare som värdesätter samarbete och gemensamma mål och ser till att arbetet genomförs i överensstämmelse med NCC:s värderingar – ärlighet, tillit, respekt. Som person har du en förmåga att tänka framåt och vill driva utvecklingen inom företaget. Du har en naturlig vilja att ständigt lära och förbättra. Du arbetar systematiskt samtidigt som du bidrar med kreativa lösningar. För dig är det viktigt att bygga och underhålla långsiktiga relationer, och du har ett starkt kontaktnät inom branschen. Du har en utmärkt förmåga att kommunicera effektivt. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad vid vårt fina huvudkontor vid Herrjärva Torg i Solna. B-körkort är ett krav då en hel del resor kommer att förekomma. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. Kontoret i Solna erbjuder en dynamisk arbetsmiljö som främjar samarbete och kreativitet. Vi erbjuder gratis gym samt cykelgarage. Dessutom har vi en fin lunchrestaurang i huset samt en hel del andra restauranger i närområdet. Kontakt och ansökan Kontakta gärna Avdelningschef Sara Albrecht på [email protected] alt HR Business Partner Arna Myrdal [email protected]. Registrera din ansökan och CV nedan. Rekryteringen sker löpande dock senast den 25/6.  Välkommen med din ansökan! Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.

13 juni 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Mechanical Commissioning Lead

Mechanical Commissioning Lead Are you a meticulous mechanical professional looking for the project of a lifetime? At NOVO Energy we offer you a project of significant multidisciplinary complexity for you to tackle together with a highly motivated and skilled team! We are building a state-of-the-art Gigafactory that will be one of the largest cell production facilities in Europe. We are now looking for a Mechanical Commissioning Lead to join our Facility & EPC team! Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars. What you will do In this role you will be overseeing the commissioning activities of your discipline, working in close collaboration with Commissioning Manager, construction Team and subcontractors. You will be the first point of contact when it comes to mechanical commissioning, ensuring a high level of standard and safety throughout the phases. Your responsibilities will include: - Organize and supervise the mechanical commissioning team from systems turnover to Facility handover. - Prepare, manage, perform, coordinate, and monitor the mechanical commissioning of the specified systems, development of commissioning plans, testing procedures, protocols, and reports for the equipment’s and auxiliaries thru the commissioning management system. - Securing and confirming all isolations during equipment commissioning activities, and enforce HSE site requirements. - Facilitate the handover of systems from erection to commissioning and from commissioning to the Facility in accordance with current procedures. - Ensure the commissioning, operation, quality record and feedback documentation are issued. - Ensure that technical deviations are reported with a corresponding non-conformance report and that the same are followed up until their completion. Skills & Requirements - University degree, BSc, MSc or equivalent, within mechanical engineering. - Strong practical experience with industrial commissioning activities. - Minimum 5 years documented experience from similar position in previous projects within greenfield industrial projects. - Good knowledge and competence within commissioning documentation and procedures. - Previous experience with commissioning management software is a plus. Volvo Cars is one of the most well-known and respected car brands in the world. Northvolt is a leading supplier of sustainable, high-quality battery cells and systems, dedicated to delivering the world’s greenest lithium-ion battery. Together, we have formed a joint venture, NOVO Energy, to power the next generation of pure electric Volvo cars. Our Gigafactory in Gothenburg will be one of the largest cell production facilities in Europe, with a potential annual cell production capacity of up to 50 gigawatt hours (GWh) - thereby enabling a supply of batteries for approximately half a million Volvo cars per year. Our state-of-the-art R&D facility will gather leading expertise from all over the world, to create the next generation battery cells. You can read more about this joint venture in these press releases, here and here.

13 juni 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Affärsområdeschef bygg

Affärsområdeschef inom kommersiellt byggande Om vår kund Vår kund är ett dynamiskt och medelstort byggföretag med fokus på kvalitet, innovation och hållbarhet. Vi strävar efter att vara ledande inom kommersiellt byggande och skapa banbrytande lösningar som möter våra kunders behov. Om rollen: Vi söker en passionerad och resultatorienterad affärsområdeschef som ska leda och utveckla vår verksamhet inom kommersiellt byggande. Du kommer att ha ansvar för att driva affärsområdet framåt genom att utveckla strategier, bygga och bibehålla kundrelationer samt säkerställa att våra projekt lever upp till högsta möjliga standard. Ansvarsområden:   Utveckla och genomföra affärsstrategier för att maximera lönsamheten och tillväxten inom kommersiellt byggande. Leda och motivera teamet för att säkerställa att mål och deadlines uppnås. Bygga och underhålla långsiktiga relationer med befintliga och potentiella kunder samt samarbetspartners. Ansvara för att projekt genomförs enligt plan och budget, med fokus på kvalitet och hållbarhet. Identifiera och utnyttja marknadsmöjligheter samt vara med och forma företagets framtida erbjudanden inom kommersiellt byggande. Krav:   Erfarenhet av ledande befattning inom kommersiellt byggande, med dokumenterad framgång i att utveckla affärsområden och öka lönsamheten. Starkt affärsfokus och förmåga att identifiera och driva affärsmöjligheter. Etablerat nätverk inom kommersiellt byggande, inklusive kunder, leverantörer och branschorganisationer. Utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter, med förmåga att motivera och inspirera teamet. God förståelse för marknadstrender, lagar och regler inom byggbranschen. Utbildning inom relevant område, exempelvis civilingenjör, byggteknik eller ekonomi. Vi erbjuder:   En spännande och utmanande roll med möjlighet att påverka och forma företagets framtid. En dynamisk arbetsmiljö med högt i tak och möjlighet till personlig och professionell utveckling. Attraktiv ersättning och förmåner i linje med din erfarenhet och prestation.   Ansökan: Skicka ditt CV och personliga brev där du beskriver din erfarenhet och varför du är lämplig för rollen som Affärsområdeschef inom kommersiellt byggande. Märk din ansökan med "Affärsområdeschef - Kommersiellt Byggande". Vi ser fram emot att höra från dig! Var med och forma framtiden för kommersiellt byggande med oss!

7 juni 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024