Civilingenjör, bygg

Sök bland 20 lediga jobb som Civilingenjör, bygg och börja ditt nya yrkesliv idag!

Affärsdriven avdelningschef inom bygg – Halland

Om företaget: Vår kund är en dynamisk organisation med en stark vision att forma framtidens byggindustri. Med en passion för innovation och en strävan efter excellens, strävar vi alltid efter att överträffa förväntningarna och sätta nya standarder inom branschen. Nu expanderar vi vår verksamhet till Halland och söker en driven och erfaren individ som kan leda och bygga upp vår nya byggavdelning i Halland.  Ansvarsområden: Som avdelningschef inom Bygg kommer du att ha en central roll i att etablera och utveckla vår närvaro i Halland. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:   Att utveckla och genomföra strategier för att uppnå affärsmål och säkerställa tillväxt inom regionen. Att bygga och leda ett högpresterande team av professionella inom byggbranschen. Att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer samt identifiera nya affärsmöjligheter. Att säkerställa hög kvalitet, effektivitet och överensstämmelse med regler och standarder inom samtliga projekt.   Kvalifikationer: Vi söker en passionerad och affärsdriven individ med följande kvalifikationer:   Gedigen erfarenhet inom byggbranschen, med fördjupad kunskap om olika byggprocesser och tekniker. Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team, med bevisad förmåga att motivera och inspirera andra. Starkt affärsfokus med förmåga att skapa och förvalta kundrelationer samt att identifiera och utnyttja affärsmöjligheter. Högt driv och engagemang för att leverera exceptionella resultat samt förmåga att arbeta under pressade tidsramar. Utmärkta kommunikations- och förhandlingsförmågor.   Vi erbjuder: Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att arbeta i en inspirerande och dynamisk miljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och belönas. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner, förmånliga förmåner och utmärkta möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ansökan: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev. Vi ser fram emot att välkomna en passionerad och driven individ till vår kunds organisation och tillsammans forma framtidens byggindustri. Du bor troligen i Halmstad, Falkenberg eller Varberg.

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Underhållsstrateg till Uppsalahem

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Till den nybildade enheten Teknik och fastighet söker vi nu flera nyinrättade specialistroller och sakkunniga. I enheten samlar vi flera experter, som ska stärka Uppsalahems fastighetstekniska kompetens genom att arbeta tvärfunktionellt över hela organisationen. Vi går in i en spännande fas med fokus på fastighetsautomation, nytänkande kring hållbarhetsfrågor och stora investeringar på gång inom renovering och underhåll. Nu söker vi dig som vill vara med och förändra Uppsalahems arbetssätt, som levererar med hög kvalitet och precision och har ett inkluderande arbetssätt. Ditt uppdrag hos oss Nu söker vi en framåtlutad Underhållsstrateg som vill vara med och utveckla och bidra till Uppsalahems nya satsning. Som Underhållsstrateg spelar du en viktig roll i att forma och utveckla Uppsalahems underhållsstrategi för att säkerställa en lönsam och hållbar fastighetsportfölj. Du kommer du ha ett övergripande ansvar för Uppsalahems strategiska underhållsplanering. Gemensamt med förvaltningen och projektorganisationen kommer du vara en viktig del i planering och prioritering av underhåll i våra befintliga fastigheter. Ditt uppdrag är att skapa en helhetsbild över Uppsalahems underhållsbehov där du förväntas genom din kunskap kunna bidra med en långsiktig strategisk plan för underhållet som beaktar perspektiven teknik, ekonomi och hållbarhet. Du förväntas vara aktiv i omvärldsbevakningen och du följer branschutvecklingen inom underhållsområdet. Utöver det kommer du: Planera och utveckla underhållsplaneringen ur ett långsiktigt perspektiv Kartlägga behov samt urskilja mönster och paketera olika åtgärdsbehov till lönsamma och effektiva projekt Genomföra förstudier för att uppnå kvalitativa, energieffektiva och ekonomiskt hållbara projekt Utveckla Uppsalahems underhållsstrategi Ta fram beslutsunderlag Utföra och/eller verka som beställare för besiktningar, utredningar och inventeringar Vem är du? Högskoleingenjörsexamen inom byggteknik, fastighetsekonomi, eller liknande Flertalet års erfarenhet av underhållsplanering, installations-och byggteknik eller inom fastighetsförvaltning B-körkort Mycket goda kunskaper i svenska och engelska med förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift Vi söker dig som är proaktiv och lösningsorienterad som har en förmåga att navigera genom komplexa utmaningar. Du är en flexibel och anpassningsbar individ som kan arbeta effektivt både självständigt och i team. Din förmåga att bygga förtroendefulla relationer och påverka beslut är avgörande för att driva förändring och säkerställa långsiktig framgång. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se. Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. Om anställningen Omfattning:HeltidArbetstider:08:00-17:00Anställningsform:TillsvidareanställningStart: Enligt överenskommelsePlacering:Cykelfabriken Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Kristoffer Nordin, Chef Teknik & Fastighet, [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 20xx-xx-xx. Vi ser fram emot att höra från dig!

23 april 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Projektutvecklare

Det är på regeringens uppdrag som Statens fastighetsverk (SFV) förvaltar vårt gemensamma natur- och kulturarv. Vi förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter – däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. Som medarbetare är vi stolta över att vara anställda på en myndighet, arbeta utifrån den statliga värdegrunden och få bidra till en positiv samhällsutveckling. Vi har en bred byggprojektverksamhet med projekt som spänner från mindre underhållsåtgärder till omfattande ombyggnader, ny- och tillbyggnad och kvalificerad restaurering. De flesta av våra projekt är komplexa och unika och vi genomför projekt för egen förvaltning. Vi utvecklar och tydliggör projektägarrollen för att säkra kvalité, kostnad och tid inom beslutade ramar.   Nu söker vi en projektutvecklare för att ytterligare förstärka enheten som består av tio medarbetare. Du kommer att få rollen som projektägare och vara övergripande ansvarig och ombud i tilldelade projekt som till största del leds av interna projektledare.  Din roll Som projektägare har du ett ett övergripande ansvar. Det innebär att  • vara SFV:s byggherrerepresentant inom projektet och bevaka det ansvar som åligger byggherren från det tidiga skedet till överlämning till förvaltning • vara ombud i relation till konsulter och entreprenörer • vara ordförande och beslutande i projektets styrgrupp • tillse att projektet har de förutsättningar och resurser som krävs för att säkra projektets resultat och framdrift. • ansvara för att ta fram projektdirektiv och intern beställning för att starta projekt • rapportera till avdelningsdirektör. Verksamhet bedrivs inom hela Sverige samt utomlands kopplade till utrikesdepartementets verksamhet. Placering i Stockholm. Resor kan förekomma. Din profil Du har • högskolexamen t ex civilingenjör eller arkitekt alternativt liknande utbildning/erfarenhet inom ekonomi, bygg eller fastighet som vi bedömer som likvärdig • erfarenhet av att med ett gott resultat styra eller leda komplexa byggprojekt med höga leveranskrav. • förhandlingsvana i rollen som ombud eller likvärdigt • kunskap om olika former av konsult- och entreprenadupphandlingar • förmåga att uttrycka dig tydligt på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i byggprojekt inom offentlig sektor samt erfarenheter från ombyggnadsprojekt i byggnader med höga kulturhistoriska värden. Som person är du trygg i dig själv och fattar välgrundade beslut. Du är analytisk, arbetar strukturerat och samarbetar mot det gemensamma målet.   Mer information  SFV tillämpar 6 månaders provanställning. För frågor är du välkommen att kontakta t f enhetschef Ragnar Stenport tfn 010-478 75 87. Fackliga representanter för Saco, Seko och OFR/S nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se Innan ett beslut om anställning fattas kan en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) komma att genomföras. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och i vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Statens fastighetsverk verkar inom branscher som är exponerade mot olika risker för oegentligheter, i förbyggande syfte förekommer därför tjänster där lämplighetsprövning genomförs. Sista ansökningsdag är 2024-05-12 och vi ser fram emot din ansökan och CV. Välkommen till oss!

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Bygg Ingenjör inriktning mot fuktskador

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi är ett mindre företag som bryr oss extra mycket om våra kunder och om varandra. Vi sätter kvalité framför kvantitet och siktar alltid på långsiktighet i våra samarbeten. Nu söker vi dig som har arbetat med överlåtelsebesiktning eller kontroll/utredning av fukt – och mögelskador. Kunskap om mikroorganismer, fuktmekanik, byggteknik, kritiska konstruktioner, fuktmätningsrutiner och du ska kunna hantera olika mätinstrument. Bedömning av riskkonstruktioner och fuktmätning i samband med åtgärdsförslag ingår i dina vardagliga uppgifter. Skapa och bygga kundrelationer samt samarbeten en självklarhet. B-körkort är ett krav. Meriterande Godkänd fukt- samt tentamen för Överlåtelsebesiktning av SBR. LÖN Enligt överenskommelse Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Arbetsplats Stor Stockholm med omnejd Kontor Stocksund Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Affärsdriven arbetschef inom bygg

Erfaren arbetschef sökes till framgångsrikt byggföretag! Om bolaget Företaget är ett framgångsrikt bolag inom byggindustrin som fokuserar på innovation, hållbarhet och kvalitet. Med ett starkt engagemang för att leverera starka resultat och bygga för framtiden, söker vi nu en affärsdriven och erfaren Arbetschef som kan leda våra byggprojekt till framgång. Ansvarsområden Projektledning - Ansvarig för att planera, organisera och genomföra byggprojekt från start till mål. Personalhantering - Ledning och utveckling av projektteam för att säkerställa effektivitet och hög prestanda. Budget- och resurshantering - Övervakning och optimering av projektbudgetar och tilldelade resurser för att säkerställa lönsamhet och kvalitet. Kundrelationer - Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med kunder, samarbetspartners och leverantörer. Kvalitetskontroll - Säkerställa att alla byggprojekt uppfyller högsta standarder och följer gällande regler och föreskrifter. Din bakgrund Erfarenhet - Omfattande erfarenhet av entreprenad inom byggbranschen, med dokumenterad framgång inom projektledning och arbetschefsuppgifter. Affärsdriven - Stark affärsförståelse och förmåga att driva projekt mot ekonomiska mål och lönsamhet. Ledarskap - Utpräglade ledaregenskaper med förmåga att inspirera och motivera team till överlägsna resultat. Strukturerad - Utmärkt förmåga att skapa och upprätthålla strukturer för att hantera komplexa projekt och deadlines. Nätverk - Etablerat nätverk inom byggbranschen och förmåga att dra nytta av detta för att identifiera nya affärsmöjligheter och samarbeten. Resultatorienterad - Driven av att uppnå och överträffa mål, med fokus på att leverera utmärkta resultat och kundnöjdhet. Vi erbjuder - En stimulerande och utmanande arbetsmiljö där din kompetens och erfarenhet kommer att uppskattas och utvecklas. - Möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och växande företag som strävar efter innovation och hållbarhet. - Attraktiv ersättning och förmånspaket i linje med din erfarenhet och prestationer. Om du är en driven och erfaren Arbetschef med en passion för byggbranschen och en bevisad förmåga att leverera resultat, så är detta en fantastisk möjlighet för dig att ta nästa steg i din karriär. Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team! Övrigt Positivt med sökande som kan starta inom kort.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Senior Project Controls Manager

Northvolt has an exciting job offer for a Senior Project Controls Manager to join our Skellefteå team. In joining us you will play an important part from the very start in developing a new generation of large-scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon-free society, and this is your opportunity to take part in leading those efforts and help drive us to success. The Senior Project Controls Manager (PCM) reports directly to the Project Director (PD) and is responsible for the project controls functions and personnel on projects or portfolios of projects including cost estimating, quantity surveying, cost control, planning/scheduling, progress measurement, reporting, and the facilitation of change management and risk management processes. The PCM is sometimes referred to as the “right hand” of the PM and may be assigned as a delegate or deputy PM as needed. Key responsibilities include but are not limited to: Defines an appropriate project controls organization including both employees and consultants and provides daily supervision of project controls work through Basic Design and Execution phases. Reports directly to the project manager through all project phases. Prepares the Project Controls Plan and associated cost, quantity survey, schedule, progress, change, risk, and document control detailed procedures and workflows for the project in alignment with Northvolt standards. Reviews, approves, and audits contractor project controls procedures and tools. Ensures that both Northvolt and contractor software systems, tools and templates are implemented in accordance with project and contract requirements and Northvolt standards. Supervises the cost estimating process and is responsible for estimating quality and completeness. Ensures that the estimate can be transformed into well-defined budgets for subsequent control of cost accounts. Prepares and presents budget requests. Provides project management with early warning of cost, schedule and progress variances against the baseline and provides mitigation options, analysis, and recommendations. Ensures that trends, potential changes, and contractor schedule and progress performance issues are identified and reflected in the project estimate at completion (EAC). Develops contract pricing, payment mechanisms, and project controls requirements for tenders and executed contracts that are aligned with project coding structures, schedule, systems, tools, and procedures. Supports estimate comparison, commercial bid evaluations, and contractor schedule reviews to support award recommendations, and ensures that change order cost and schedule impact assessments are completed. Prepares the project close-out report and provides input to lessons learned and cost and schedule benchmark data collection. Supervises the asset capitalization process and ensures that final invoices, changes, claims, contracts and financial systems are properly closed. Qualifications University degree in engineering, business administration, accounting, economics, or finance. 8 or more years of project controls experience on industrial projects greater than $50 million In-depth knowledge of cost control, scheduling and progress measurement practices and concepts Familiar with a variety of project execution models and contracting strategies Experience managing project control teams and functions Ability to communicate and present project status to senior management and stakeholders. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is ASAP.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Byggprojektchef

CA Fastigheter, ett långsiktigt och väletablerat företag med över 100 års erfarenhet inom fastighetssektorn, söker nu en erfaren Byggprojektchef för att leda och utveckla bolagets projektorganisation och projektportfölj. Du blir en viktig och central rådgivare till CA Fastigheters Regionchefer i att utveckla fastighetsbeståndet beläget i attraktiva tillväxtregioner.       Om tjänsten I rollen som Byggprojektchef hos CA Fastigheter kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets totala projektportfölj som omfattar spännande och större ny-, till- och ombyggnationer. Du leder en dedikerad projektorganisation vilken fungerar som en viktig supportfunktion till CA:s sex regioner runt om i Sverige. Regionerna ansvara för utvecklingen av sitt fastighetsbestånd, medan du med din organisation agerar strategiska rådgivare vid investeringar och bidrar med ett know-how kring byggnation. Med din och ditt teams kompetens säkerställer ni rätt val av hållbara, effektiva byggnadstekniska lösningar samt är skickliga på att kalkylera projekten i tidiga skeden. Vidare ansvarar du för projektprocessens samtliga faser, där du aktivt leder och stötta projektledarna som med stort mandat driver sina projekt. Tillsammans med ditt team, affärsutvecklare och regionchefer bearbetar ni erhållna markanvisningar och projektidéer och förfrågningar, analyserar marknadstrender och investeringsmöjligheter samt tar fram kalkyler som ligger till grund för beslut. Regionerna har det yttersta ansvaret för sina satsningar och äger därigenom investeringsprojekten. Du med ditt team fungerar som sakexperter inom byggnation och byggprocessen och tar på uppdrag av regionerna ledningen för projekten från planering till slutförande. En annan viktig del i rollen är att tillsammans med regionkontor och dina medarbetare bygga, upprätthålla relationer med och utvärdera entreprenörer, konsulter och andra intressenter för att säkerställa framgångsrika projekt. I din organisation har du personalansvar över ett 10-tal projektledare, du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.     Om Dig Vi söker dig med en gedigen arbetslivserfarenhet och branschkunskap där du tidigare drivit stora och komplexa byggprojekt. Vi ser gärna att du har civilingenjörsutbildning i grunden alternativt motsvarande förvärvade kompetens. Du besitter en god förståelse för kostnadsaspekterna inom byggbranschen och är skicklig på att ta fram kostnadskalkyler och van vid ekonomisk projektuppföljning. Vidare är du en erfaren beslutsfattare med ett bevisat framgångsrikt ledarskap med förmågan att utveckla och motivera team.     CA Fastigheter tar ordet! Vi äger, förvaltar och utvecklar attraktiva och hållbara hem och lokaler i tillväxtregioner – i och utanför Sverige. Vi är 100 anställda och finns med kontor på sex orter i Sverige, från Stockholm i norr till Malmö i söder och med huvudkontor i Kalmar. För att skapa mervärden ser vi alltid till helheten, både på kort och lång sikt. Med rätt fokus och brett perspektiv skapar vi långsiktiga och hållbara värden över tid. CA Fastigheter AB ingår i koncernen Claesson & Anderzén AB, ett familjeägt investmentbolag, som idag drivs av tredje och fjärde generationen. Som en del av vårt bolag blir du en nyckelperson med stora möjligheter att påverka. Du förväntas ta stort ansvar samtidigt som du tilldelas en stor portion frihet. Om du söker en miljö där engagemang, framåtanda och självständighet värderas högt skulle du sannolikt trivas hos oss på CA Fastigheter. Välkommen att läsa mer om oss på www.cafastigheter.se     Bra att veta Befattningen är placerad på CA Fastigheters huvudkontor i Kalmar och kräver frekventa resor då personal finns i både Malmö, Kalmar och Stockholm. För denna tjänst tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan senast den 3 maj.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Etableringsansvarig

Kemira är en global ledare inom hållbar kemi för vattenintensiva industrier. I mer än 100 år har vår kemi främjat mänskliga framsteg och livskvalitet. Vi kallar det; Chemistry with a purpose - Better every day. På Kemira främjar vi samarbete och inkluderande arbetskultur som ger våra anställda möjlighet att frodas och göra skillnad. Läs mer om Kemira på www.kemira.com/karriar. En spännande roll inom Kemira Kemira Kemi i Helsingborg söker nu en Etablerings och Kontraktsansvarig till vår M&T avdelning som vill vara med i arbetet att bygga framtidens hållbara industripark i Helsingborg. Du kommer att spela en viktig roll hos oss och tillsammans med duktiga kollegor får du möjlighet att utveckla industriparken både på kort och lång sikt. Vad kan du förvänta dig Tjänsten har två olika huvudområden Som kontraktsansvarig blir du vår specialist inom kontrakt, både att ansvarar för att förvalta och utveckla nuvarande hyres/arrendekontrakt på Industriparken men också vara vår förlängda arm till centrala Sourcing gällande olika inköpsavtal. I rollen som etableringsansvarig vilket är tyngdpunkten för tjänsten blir du en nyckelperson i den fortsatta utvecklingen av Kemiras industripark i Helsingborg Arbetet innebär att vara etablerarens kontakt och guide för att hitta det optimala upplägget för deras behov av exempelvis mark, fastigheter och infrastruktur - och rätt argument för att just Kemiras Industripark är rätt plats för deras behov. Rollen innebär att du ska bygga starka och långsiktiga relationer med många intressenter. Det ställer stora krav på din förmåga att kommunicera tydligt och skapa förtroende i olika sammanhang, såväl internt som externt. Som etableringsansvarig hos Kemira är du affärsorienterad och drivs av utvecklingsinriktat arbete för att hitta symbioser med Kemiras verksamhet och andra aktörer inom industriparken. Framgångsfaktorer för jobbet är att du har ett strukturerat arbetssätt och kan på ett kreativt och korrekt sätt lösa de uppgifter du ställs inför. Som person har du god analytisk förmåga, initiativrik och är en god förhandlare med positiv attityd. Mycket av arbetet drivs i projektform vilket kräver att du är projektorienterad och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter på ett prestigelöst sätt. Vad vi vill att du bidrar med: För att lyckas i rollen som etableringsansvarig krävs det en del pondus, tydligt ledarskap, affärsmässighet och en stark social kompetens. Erfarenhet att arbeta med olika samhällsinstanser, kommun, länsstyrelse etc Vi tror även att du har ett gott mått av sunt förnuft, prestigelöshet, är ärlig och lojal samt bidrar till att skapa gemenskap med ett öppet sinne och en positiv energi. Du är van att arbeta med analyser och olika beräkningar, investeringskalkyler etc. Vi tror att du har en akademisk bakgrund som byggnadsingenjör eller fastighetsekonom eller likande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vad gör detta till din utmaning? Vi vill att du berättar för oss vad det är som gör denna roll till just din utmaning. Vill du veta mer: Kontakt för att svara på frågor är rekryterande chef Per Olsén tel. +46 42 171160, [email protected] Facklig information lämnas av Patrik Eriksson 042-171660 Ledarna, Christoffer Ödman 042-171186 Akademikerna, Ingvar Günther 042-171697 Unionen, Kenth Hultin 042-171111 IF Metall. Ansökan Din ansökan registrerar du senast 2024-05-31 via vår hemsida, www.kemira.com/careers Intervjuer kommer att ske löpande så inkom med din ansökan snarast. Kemira tillämpar bakgrundskontroll inför anställningen. Eftersom Kemira har nolltolerans gällande drogpåverkan på arbetstid så är alkohol och drogtestning innan anställning obligatoriskt och det förekommer även slumpmässiga tester under anställningen. Kemira är en global ledare inom hållbara kemiska lösningar för vattenintensiva industrier. Vi tillhandahåller de bäst lämpade produkterna och tjänsterna för att förbättra våra kunders produktkvalitet, process och resurseffektivitet. Vårt fokus ligger på massa & papper, vattenrening och energisektorer. År 2023 hade Kemira en årlig omsättning på cirka 3,4 miljarder euro och cirka 5 000 anställda. Kemira är en jämställd arbetsgivare och har nolltolerans mot drogpåverkan under arbetstid. Kemiras hållbarhetsmål för människor är att nå topp 10 % av tvärindustriella normer för inkludering senast 2025. Kemira-aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Ltd. För mer information, besök vår webbplats på: www.kemira.com/karriar och LinkedIn.

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Projektledare till välkänt bolag inom energisektorn

Om företaget Mer information om bolaget ges vid intervju med Clevry. Din rollVi söker en driven och engageradprojektledare till vår kund för att leda och koordinera spännande projekt inom energisektorn! Placering: Tanum Arbetstider: Heltid, vardagar 07.00-16.00 Anställningsform: Du blir de första 6 månaderna anställd av Clevry, därefter är ambitionen att du bli anställd direkt hos vår kund. Som projektledare hos vår kund ansvarar du för att driva projekt från start till mål och säkerställa att de uppfyller satta standarder för kvalitet, budget och tidplan. Som projektledare är du ytterst ansvarig för planeringen, genomförandet och det ekonomiska utfallet av dina projekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ekonomiskt ansvar för hela projektet från start till slut Ansvar för projektplanering, uppföljning och genomförande Planering och ledning av projektteamet, tekniker och underentreprenörer Avvikelsehantering Din profil Vi söker dig som har: Erfarenhet av arbete i fält såsom ex tekniker eller beredare eller liknande och/eller erfarenhet av att ha arbetat som projketledare Eftergymnasial utbildning, gärna inom elkraft, bygg eller ekonomi Stort tekniskt intresse och intresse för branschen B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Tidigare erfarenhet inom energibranschen Utbildning i ESA, arbete på väg, Bas-P och Bas-U Som person är du kommunikativ, social ochhar god samarbetsförmåga. Du är också ordningsam och strukturerad i dina åtaganden och lämnar inget åt slumpen. Sök redan idag och bli en del av ett härligtteam! Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar kunden med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få genomföra ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet.. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedInClevry Sweden

8 april 2024
Sista ansökan:
25 september 2024
Projektchef

Operativ projektchef till AstraZeneca i Göteborg Har du en gedigen bakgrund inom byggsektorn och god förståelse för byggprocessens olika faser? Har du god vana av att leda byggprojekt och tidigare erfarenhet som chef? Då kan rollen som projektchef hos AstraZeneca vara nästa utmaning för dig! Bakgrund Avdelningen Property Development ligger inom Facilities Management och ansvarar för anläggningens strategiska utveckling gällande fastigheter. Detta inkluderar arbetsuppgifter på strategisk, taktisk och operationell nivå. Ansvarsområdet för Property Development har växt de senaste åren, och för att säkerställa utveckling och kvalitet inom utförandefasen (Design Built) ska nu en projektchef tillsättas på AstraZenecas site i Göteborg, Mölndal. Fastighetsbeståndet omfattar ca 230 000 kvm och består av ett 40-tal byggnader, inklusive bland annat forskningsverksamhet, kontor, och konferensanläggningar. Om tjänsten Som projektchef leder och ansvarar du för utförandedelen av Property Developments åtaganden. Sektionen består av byggprojektledare, BAS P/U, bygg- och installationskontrollanter som har huvudansvar för att leda bygg- och installationsprojekt med avseende på anpassningar samt ny- och ombyggnationer i våra befintliga lokaler, laboratorier och kontor. Dina medarbetare ingår till stor del i olika projektgrupper och ansvarar för byggprojektledningen inklusive upphandling, uppföljning och koordinering av entreprenörer. Goda ledaregenskaper är en förutsättning för att nå resultat. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlig struktur och ansvar för att leverera med kvalitet enligt plan. Vi tror att du har en passion för att engagera och motivera ditt team, fungera som ett stöd och verka för en enhetlig struktur och arbetssätt. Rollen innefattar även: Säkra förbättring och utveckling av medarbetare och stärka kompetensen inom företaget. Säkra standardiserade, effektiva och kvalitativa arbetssätt. Ansvara för att verksamheten drivs enligt gällande byggnormer, bygglagstiftning och förordningar. Kontinuerligt förbättringsarbete mot uppsatta mål inom SHE, Kvalitet, Leverans och Ekonomi. Resurssäkring i investeringsprojekt. Samordning med fastighetsdrift/underhåll. Vem du är Du är van vid att arbeta i tekniskt avancerade organisationer och har dokumenterad erfarenhet från byggprojektledning. Vi ser att du är van med att ta ett fullt ägarskap och helhetsansvar för byggprojektens alla faser gällande tid, funktion och ekonomi. Erfarenhet från entreprenadjuridik och BAS P/U är meriterande. Lämplig utbildningsbakgrund är högskoleingenjör, civilingenjör eller likvärdig utbildning inom bygg, fastighet eller projektledning. Minst 5 års erfarenhet inom projektledning och projektledningsmetodik eller motsvarande. Då vi är ett internationellt företag förutsätts du obehindrat kunna uttrycka dig på engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av projektarbete och investeringar samt erfarenhet av att leda en organisation genom större förbättringsarbeten. Som person är du utåtriktad och har god vana av att tydligt och trovärdigt kommunicera med interna och externa intressenter genom att du bygger och upprätthåller ett brett nätverk på alla nivåer. Arbetet är mycket dynamiskt och varierande, och det ställs höga krav på såväl strategisk som operativ förmåga. Att ha struktur i arbetet och att kommunicera för att skapa engagemang är mycket värdefulla egenskaper. Vidare förväntas du känna ett stort ansvar för ditt arbete, kunna ta egna initiativ och ha viljan och förmågan att samarbeta. Har du erfarenhet av mer teknikintensiva byggnader såsom sjukhus, laboratorium, industrier är meriterande. Har du arbetat med förbättringsstruktur och målstyrning är det också meriterande. Vad AstraZeneca erbjuder dig På AstraZeneca möts du av en arbetsmiljö där kreativa idéer och innovativ teknik möter världsledande forskning. Dessutom kommer allt du gör tjäna ett syfte, att skapa framtidens läkemedel. AstraZeneca är verksamt i mer än 100 länder världen över, och alla våra arbetsplatser har en internationell prägel. Vi har högt satta mål, och för att nå dem behöver vi motivera och utveckla våra medarbetare. På AstraZeneca vill vi bygga en öppen, inkluderande verksamhet som tar tillvara all den kompetens, erfarenhet och unika kunskap som våra medarbetare besitter. Ambitionen är att våra medarbetare alltid ska känna sig trygga och må bra på jobbet. Välkommen med din ansökan!    I denna rekrytering samarbetar AstraZeneca med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att vi arbetar med fokus på att rekrytera rätt kompetens i förhållande till verksamhetens behov.   Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annie Knipplén på [email protected].        Om Fasticon     Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Läs mer www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

5 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024