Distributionschef, logistik och transporter

Sök bland 3 lediga jobb som Distributionschef, logistik och transporter och börja ditt nya yrkesliv idag!

Operations Manager till JYSK
adding PEOPLE AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om JYSK och den lediga tjänsten här: https://open.spotify.com/episode/31mhSLWaKM16bqiujWfPhb?si=BIBRZh0ZRmmvi2pZoaDB0g Därför är du viktig Välkommen till JYSK! Vi är ett ambitiöst detaljhandelsföretag som växer sig större och bättre för varje år. Nu söker vi en passionerad och erfaren Operations Manager för att leda och utveckla vårt operation-team på JYSK Distribution Center i Nässjö. Det här är en otroligt viktig roll där du arbetar för att säkerställa en organisation av skickliga, effektiva och ambitiösa medarbetare över alla operativa avdelningar, och för att framtida talanger utvecklas. Med andra ord – en fantastisk möjlighet för dig som brinner för förbättringsledning och vill bli en del av något större. Det här är JYSK JYSK är en internationell återförsäljare med skandinaviska rötter som har expanderat från en butik i Danmark 1979 till mer än 3 500 butiker världen över. Tillväxt är en stor del av JYSKs DNA, och vi öppnar därför nya butiker varje vecka världen över. JYSK Distributions center i Nässjö har en planlösning på 90 000 m2 fördelat på tre höglager och en pallkapacitet på 230 000. Vår kultur Våra grundläggande JYSK-värderingar; Köpman, Kollega och Kåranda, är de tre grundläggande värderingar som våra medarbetare möter på JYSK. Värderingarna kommer från vår grundare Lars Larsen och uttrycker på ett enkelt sätt det beteende och attityd som förväntas och levs bland medarbetarna på JYSK. Som medarbetare på JYSK kommer du att vara en del av ett internationellt företag där ditt arbete, engagemang och talang belönas. Vi strävar efter att bli bättre än igår – och därför har vi alltid din potential och din utveckling i fokus. Genom att investera i dig är vi övertygade om att vi kommer att lyckas tillsammans. Vi lovar dig en dynamisk miljö och en vinnarkultur där samarbete, utveckling och resultat står i centrum för målen. Läs mer om hur det är att jobba på JYSK på https://jobb.jysk.se/. Fokus i din roll I rollen som Operations Manager kommer du att ha det övergripande ansvaret för att driva effektiviteten inom våra operationsprocesser. Du kommer att leda och coacha ett dedikerat team av fyra Departement Managers som har ansvar för om Inbound, Outbound, Online samt Operations Center. Tillsammans är ni ett team om 250 medarbetare, vilket kan variera över olika säsonger. Genom JYSK Ledarskap bygger du hög motivation, lojalitet och arbetsglädje så att effektivitet, lönsamhet samt kvalitet uppnås i alla led. Verksamheten är i framkant gällande automation vilket ställer höga krav på att flöden och processer fungerar optimalt. Det blir ditt ansvar tillsammans med ditt team att ständigt ha en kontinuerlig utveckling av verksamheten där produktivitet och leveranssäkerhet är i fokus. Din roll innebär naturligtvis mycket samarbete med kollegor inom organisationen men du tillhör också en Matrisorganisation. Tillsammans med vår tio olika distributionscenter runtom i Europa samarbetar och utbyter ni erfarenheter för att arbeta efter både best practise och gemensamma processer. Du har budget och resultatansvar gällande operation och rapporterar till Logistics Director. Om vi får önska Du blir en viktig pusselbit i vår organisation och dina ledaregenskaper är för oss väldigt viktiga. För att kunna axla rollen på bästa sätt tror vi därför att du har en gedigen erfarenhet av att leda stora organisationer inom tillverkning- och/eller logistikbranschen. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta i ett retail-företag med både butiksleveranser och e-handel, samt kunskaper i olika IT-system såsom WMS och SAP. Vidare behärskar du svenska och engelska i både i tal och skrift. Är det rätt plats för dig? För oss är det viktigt att du är nyfiken, driven och bidrar med engagemang, tankar och visioner. Vi hittar alltid områden där vi kan utvecklas och göra något lite bättre för varje dag. En problemställning är en möjlighet ur ett annat perspektiv. Prestigelöshet och kommunikation är viktiga egenskaper för att lyckas i denna roll. Här handlar det om att kunna leda genom andra och tydligt visa vägen till målet genom att skapa engagemang och bygga förtroende. Vi är en självgående och kreativ organisation med högt driv, ansvarsfullhet som värnar om det fria, förtroendefulla utrymmet. Tillsammans driver, förbättrar och utvecklar vi verksamheten mot önskad lönsamhet och resultat. Passar vår beskrivning in på dig? Varmt välkommen med din ansökan. Bra att veta Du rapporterar till Logistics Director Placering: JYSK Distribution Center i Nässjö Ansök snarast, vi tillämpar löpande urval Vid frågor, kontakta rekryteringsansvarig Anette Beckman 072-500 30 23 eller Ida Jergell 073-706 80 80

24 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Distributionsenhetschef
Bauhaus & Co KB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är Du intresserad av att jobba med innovativa logistikflöden? Vill du vara med och skapa en heltäckande transportlösning för BAUHAUS? I denna tjänst har du chansen! Vi söker nu en distributionsenhetschef till vår distributionsenhet i Knivsta. Distributionsenheten i Knivsta är en av våra mindre distributioner och du kommer att ha personalansvar över totalt fem medarbetare. Du rapporterar till vår distributionschef. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att följa upp och säkerställa att den dagliga driften följer våra koncept och uppnår en hög grad av kundnöjdhet. Du arbetar aktivt för att säkerställa att hela logistikflödet sker i enlighet med BAUHAUS rutiner, mål och visioner. Du ska löpande se till att personalen har rätt kunskaper för att utföra sitt arbete.  Vi vill att du som söker tjänsten har tidigare ledarerfarenheter och det är meriterande om du har kunskaper inom distribution och logistikflöden. Du är en person som anstränger dig för att nå kvalité och du tar ansvar för och utvecklar enhetens nyckeltal. Vi tror att du är en problemlösare som brinner för service och har god ekonomisk förståelse. Du är en mycket god relationsbyggare och har förmåga att arbeta både lång- och kortsiktigt. Du är nyfiken, empatisk, resultatdriven, har hög integritet, gott omdöme och är inte rädd för att testa nya arbetssätt.   Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och fördela arbetet. Ständigt upprätthålla och följa upp säkerheten samt arbetsmiljön på enheten. Motivera personalen och arbeta för en stark sammanhållning i gruppen. Följa upp att all personal förstår och arbetar efter enhetens mål och riktlinjer. Säkerställa att alla arbetsmoment fungerar och följs på enheten. Systematiskt förebygga avvikelser i transportflödet. Ansvara för personalen och deras utveckling i arbetet.   BAUHAUS distribution är ett växande affärsområde som stärker våra försäljningskanaler och därmed tillmötesgår våra kunders förväntningar. BAUHAUS distribution ingår i BAUHAUS E-handels AB, det är också där denna anställning gäller. Vi har kollektivavtal med Unionen.

19 september 2024
Sista ansökan:
7 oktober 2024
Driftchef
Shorelink AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

ShoreLink är länken som gör det möjligt för dagens och morgondagens industri att nå sina kunder på ett hållbart sätt. Som hamnoperatör har vi en nyckelroll genom våra verksamheter i de fyra nordligaste hamnarna och vi investerar därför målmedvetet i ökad kapacitet, elektrifiering, automation och digitalisering. Vi erbjuder kompletta logistiklösningar som inkluderar godshantering, transporter, skeppsklarering och spedition.  Som en viktig del i vår framtida utveckling söker vi nu en  Driftchef i Skelleftehamn som vill kliva ombord hos oss! Vi växer i Skelleftehamn och söker en driftchef med ett coachande ledarskap som vill utveckla både medarbetare och verksamhet. Du kommer att leda driften i Skelleftehamn och rapporterar till affärsområdeschefen. Dina närmaste medarbetare är arbetsledarna, som i sin tur leder team med ca tio medarbetare var. Hos oss blir en del av ett engagerat och omtänksamt team i en spännande bransch. Som ansvarig för driften arbetar du tillsammans med dina medarbetare proaktivt och nytänkande för att utveckla befintliga som nya arbetssätt. I rollen som driftchef arbetar du nära verksamheten och har både en strategisk och operativ funktion. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt och innovativt för att utveckla och förbättra både befintliga och nya arbetsprocesser. Du är en relationsskapare som förstår kundernas behov samt ansvarar för säkerhet, arbetsmiljö, utbildning och utrustning. Vi söker dig som har erfarenhet från företag inom exempelvis transport, logistik eller industri, har relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet och är en kommunikativ och engagerande ledare som både ger och söker feedback. Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta i ett företag som är, och kommer att vara, en viktig och hållbar länk i den moderna industriella omställningen som pågår i Västerbotten och Norrbotten. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 oktober!

13 september 2024
Sista ansökan:
7 oktober 2024