Distributionschef, logistik och transporter

Sök bland 4 lediga jobb som Distributionschef, logistik och transporter och börja ditt nya yrkesliv idag!

Supply Chain Director

Textile waste is a growing global challenge. Syre’s mission is to decarbonize and dewaste textiles, starting with the world's biggest fiber, polyester. By implementing true textile-to-textile recycling at hyperscale, we want to drive the transition from a linear to a circular value chain by putting textile waste to use, over and over again. Syre is now looking for an experienced and strategic Supply Chain Director. As a pivotal member of the team, you will be responsible for developing and executing a global supply chain strategy that ensures efficiency, resilience, and alignment with Syre's overall business objectives. The idea is for you to develop and implement a global supply chain program while building and eventually leading cross-functional teams to provide day-to-day supply chain management, optimize processes, and drive continuous improvement initiatives to enhance the performance of our global supply chain. If all this and the idea of making a real impact makes you excited, then keep on reading below. Key tasks and responsibilities - Develop and implement a comprehensive global supply chain and logistics strategy aligned with the organization's business goals - Collaborate with senior leadership to define supply chain objectives and key performance indicators - Build and maintain strong relationships with global suppliers, ensuring a reliable and cost-effective supply of materials and components - Optimize inventory levels across global locations to balance cost and service levels - Oversee Sales & Operations planning, order management and working capital - Oversee global logistics operations, including transportation, warehousing, and distribution, onsite and offsite - Identify and mitigate supply chain risks, including geopolitical, regulatory, and market risks We would prefer if you have - A BS in Supply Chain Management, Business, or other related field - Extensive proven experience in senior supply chain leadership roles, preferably in a global context - experience in global logistics is a plus - Demonstrated success in optimizing supply chain processes and driving strategic initiatives - Strong analytical and problem-solving skills, with the ability to analyze complex data sets and make informed decisions - Are fluent in English both orally and in writing (professional English required) You will be reporting into the COO and preferably be located in Stockholm, Sweden or North Carolina, USA. Syre is an international company with a Swedish soul. We are a growing team of scalemakers - dedicated optimists and pioneers, together on a quest to drive the great textile shift. At Syre, we always appreciate it if you would be described as purpose-driven, action-oriented, innovative, change navigator and team player. Our team members are offered an international environment of innovation and speed, and we embrace diversity in all forms. Together we are here to build an impact company with green transition at its core - for our customers, partners, investors, and most of all, for our planet. Are you the one we’re looking for? Apply with confidence - we look forward to hearing from you (in English)!

25 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Distributionsenhetschef

Är Du intresserad av att jobba med innovativa logistikflöden? Vill du vara med och skapa en heltäckande transportlösning för BAUHAUS? I denna tjänst har du chansen! Vi söker nu en distributionsenhetschef till vår distributionsenhet i Knivsta. Distributionsenheten i Knivsta är en av våra mindre distributioner och du kommer att ha personalansvar över totalt fem medarbetare. Du rapporterar till vår distributionschef. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att följa upp och säkerställa att den dagliga driften följer våra koncept och uppnår en hög grad av kundnöjdhet. Du arbetar aktivt för att säkerställa att hela logistikflödet sker i enlighet med BAUHAUS rutiner, mål och visioner. Du ska löpande se till att personalen har rätt kunskaper för att utföra sitt arbete.  Vi vill att du som söker tjänsten har tidigare ledarerfarenheter och det är meriterande om du har kunskaper inom distribution och logistikflöden. Du är en person som anstränger dig för att nå kvalité och du tar ansvar för och utvecklar enhetens nyckeltal. Vi tror att du är en problemlösare som brinner för service och har god ekonomisk förståelse. Du är en mycket god relationsbyggare och har förmåga att arbeta både lång- och kortsiktigt. Du är nyfiken, empatisk, resultatdriven, har hög integritet, gott omdöme och är inte rädd för att testa nya arbetssätt.   Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och fördela arbetet. Ständigt upprätthålla och följa upp säkerheten samt arbetsmiljön på enheten. Motivera personalen och arbeta för en stark sammanhållning i gruppen. Följa upp att all personal förstår och arbetar efter enhetens mål och riktlinjer. Säkerställa att alla arbetsmoment fungerar och följs på enheten. Systematiskt förebygga avvikelser i transportflödet. Ansvara för personalen och deras utveckling i arbetet.   BAUHAUS distribution är ett växande affärsområde som stärker våra försäljningskanaler och därmed tillmötesgår våra kunders förväntningar. BAUHAUS distribution ingår i BAUHAUS E-handels AB, det är också där denna anställning gäller. Vi har kollektivavtal med Unionen.

12 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Distributionsledare till Bonway

Vi söker nu en ny stjärna till vår distribution med utgångspunkt i Jönköping. Vi söker dig som kan vara med och driva vår verksamhet framåt i en snabb och föränderlig miljö. Har du dessutom erfarenhet av logistikbranschen och även nattarbete, kan detta vara något för dig! Ditt driv får gärna komma ifrån att göra det svåra enkelt samt att sträva mot ett engagerat, nära och öppet ledarskap. Låter det spännande och som du? Läs då vidare för det blir bara mer intressant! Arbetsbeskrivning Du kommer att ingår i ett team, bestående av 3 Distributionsledare (DL) som rapporterar till Regionchefen. De 3 DL arbetar tätt ihop och har även sina egna ansvarsområden. Placeringen är Österängsvägen 5 i Jönköping. Då arbetet har ett stort geografiskt omfång samt sker både natt som på dagtid, är mycket av vårt samarbete med kollegor och andra avdelningar digitalt men vi tar oss tid till att mötas personligen lite då och då. En viktig uppgift, som DL, är att stötta Teamleadarna (TL) ute på våra många distributionscentraler (DC). TL rapporterar till dig från den nattliga verksamheten. Samarbetet mellan distributions ledaren och dess TL berör olika frågor såsom personalärenden, arbetsplanering, schemaläggningar och incidenthantering mm. För att verka effektivt och verksamhetsnära i din roll som Distributions ledare ser vi det extra viktigt att du är ute på dina orter regelbundet för att skapa en trygghet och nära förståelse för dina medarbetare. Du blir länken mellan Bonway Jönköpings nattliga och dagliga verksamhet och därför är du en viktig kugge i hjulet, för att förmedla relevant information både till dina noder och övriga delar av organisationen. Genom en nära och öppen kommunikation inom hela Bonway Jönköping skapar vi tillsammans förutsättningar för utvecklingen framåt. Som Distributions ledare ansvarar du för uppgifter som: - Arbeta med uppföljning av aktuella KPI:er. - Löpande optimering av rutter i samarbete med Distributionsplanerare. - Övergripande personalansvar för bemanning, i samarbete med TL. - Personalansvar gällande rekrytering, personalärenden, semesterplanering mm i viss mån i samarbete med TL. - Aktivt hantera och rapportera händelser och incidenter enligt rutin. - Medverka i olika projekt rörande distribution mm Vad gör vi bra och vad är våra utmaningar För att lyckas och trivas i rollen som DL söker vi dig som är en trygg, ödmjuk och prestigelös ledare. Du trivs i ett arbete där du stöttar dina medarbetare med problemlösning. För att kunna hantera arbetsuppgifterna behöver du vara strukturerad och handlingskraftig i ditt agerande för att du och din grupp ska nå goda resultat. Du behöver även besitta en god kommunikativ och kravställande förmåga, samt god ekonomisk förståelse då du arbetar som länken mellan distribution och den övriga organisationen Krav: - Engageras av att göra det svåra enkelt. - Ekonomisk förståelse för budget, personalkostnader mm - Minst 3 års ledarskaps erfarenhet. - Erfarenhet inom distribution. - Flytande i svenska och engelska både tal och skrift. - B-körkort. Mer information Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 6 månader med möjlighet för förlängning. Arbetstiden varierar mellan natt och dag där DL för varje region delar på operativt ansvar nattetid kombinerat med flexibla dagar där du själv planerar din arbetstid och kan lägga större fokus på de noder du ansvarar för. Arbetsschemat rullar på en 4 veckors period och arbetstiden är i genomsnitt 37,5 h/vecka Förmåner såsom försäkring, tjänstepension och en marknadsmässig lön är en självklarhet för oss. Vi erbjuder också en mängd rabatter både inom och utanför Bonnier News, mycket skratt på jobbet och en ledningsgrupp som ringat in kompetensutveckling och ökat engagemang som key activities i vår strategi. I denna process arbetar vi med löpande genomgång av ansökningar och kan därför komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdagen. Tillsättning sker enligt överenskommelse För frågor angående tjänsten har ni möjlighet att kontakta Åsa Hjelmrin via mail: å[email protected]. Skulle frågorna röra rekryteringsprocessen är ni välkomna att skriva till [email protected] I november 2023 förenades Bonnier News Logistik, Prolog KB, Hall Media Logistik och Nim Distribution under det gemensamma varumärket Bonway. Tack vare det gemensamma varumärket blir vi starka och en kraft att räkna med på marknaden. Bonway är en del av Bonnier News affärsområde Bonnier News Logistik och Produktion. Bonway Norr (Prolog KB) med huvudkontor i Västerås har distribution i regionerna Västmanland, Norrtälje, Södertälje och Örebro. Bonway Mitt (Hallmedia Logitik) med huvudkontor i Jönköping är verksamt i stora delar av Småland. Bonway Syd (Nim Distribution) med huvudkontor i Malmö är aktiva i Nordvästra Skåne. Vi distribuerar tidningar och paket om natten, nästan alla dagar i veckan. Vi har framträdande position inom logistik och är en nyckelaktör inom last mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi under de senaste åren framgångsrikt utökat vår verksamhet inom paketdistribution, ett område under stark tillväxt. Bolagen under varumärket Bonway har sedan tidigare ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige. Early Bird delägs av Bonnier News tillsammans med övriga svenska medieföretag. Alla bolagen i Bonway är engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot målet att vara helt utsläppsfria år 2025. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Bonways främsta tillgång är våra 1 600 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

12 mars 2024
Sista ansökan:
3 april 2024
Driftchefer till vår insamlingsverksamhet

Inspireras du av att arbeta i en verksamhet med starkt hållbarhets- och miljöfokus och där hållbarhetsfrågorna även genomsyrar företagskulturen och vår drift? Drivs du av att förbättra och utveckla verksamheten genom fokus på ledarskap och medarbetarskap? Då är driftchef i vår insamlingsverksamhet ett arbete för dig. Lumire, Luleå Miljöresurs AB, är ett kommunalt bolag för vatten och avlopp, avfallshantering, återvinning och återbruk. Lumire ägs av Luleå kommun och vi är 200 medarbetare som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand på ett cirkulärt sätt. Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad. Lumire befinner sig i en spännande utvecklingsfas och är en självklar aktör i arbetet med den gröna omställningen och ett hållbart Luleå. Som driftchef har du en viktig roll i arbetet framåt. Tillsammans gör vi Luleå hållbart. Om rollen Hos oss blir du en av våra två driftchefer på enheten insamling som har uppdraget att samla in avfall för återvinning inom Luleå Kommun. I din roll kommer du att ha det övergripande ansvaret för verksamhetens dagliga drift och utveckling mot bolagets framtida mål. Du har personalansvar och delegerat arbetsmiljöansvar för ca 25st chaufförer. Då vi nyligt förändrat organisationsstrukturen på Avdelningen för återvinning & avfall så kommer du ha förmånen att påverka och tillsammans med de övriga verksamhetsdelarna inom insamling ta fram nya sätt att samarbeta samt skapa rutiner så att en tydlighet och samsyn tillsammans med en god kommunikation kommer ge framdrift. Du kommer arbeta mestadels operativt men visst strategiskt arbete förekommer. I ditt arbete fokuserar du på verksamhetens effektivitet, arbetsmiljö och kvalitet detta kommer ske i ett nära samarbete tillsammans med den andra driftchefen på insamling. Under kommande år kommer ökad insamling av förpackningar ske och nya insamlingssystem implementeras i kommunen och i det arbetet kommer du att vara en viktig del. Förändringen innebär logistikutveckling, systemutveckling och digitalisering som du förväntas vara delaktig i tillsammans med chefer, medarbetare och leverantör. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% tillträde enligt överenskommelse. Rollen som driftchef är för närvarande placerad på Storheden i Luleå och du rapporterar till sektionschef för Insamling, tillsammans med sektionschef planerar du budget- och investeringar på kort och långt sikt. Vi söker dig som Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet från transportverksamhet och logistik samt erfarenhet från en arbetsledande funktion med personalansvar. Du har goda IT kunskaper och behärskar svenska i tal och skrift. Som person trivs du med att leda och utveckla dina medarbetare, samarbeta, lösa problem och ta ansvar. Ditt ledarskap präglas av kommunikation, tydlighet samt stort kundfokus och affärsmässighet. Du skapar goda och långsiktiga relationer, har ett miljöintresse, är ansvarsfull, lyhörd och inger förtroende. Du arbetar strukturerat mot företagets mål i nära samarbete med dina medarbetare. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Kvalifikationer • Du har relevant högskoleutbildning med inriktning mot transport/logistik eller annan utbildning/erfarenhet som Lumire värderar likvärdig. • Du har dokumenterad chef/ledarerfarenhet sedan tidigare. • B-körkort • Behärska svenska i tal och skrift Meriterande • Du har arbetat i projekt. • Du får gärna ha yrkeserfarenhet eller utbildning inom transportsektorn. • Du har arbetat med förändringsledning tillsammans med dina medarbetare. • C-körkort Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett utmanande och spännande arbete med stor påverkansmöjlighet och delaktighet i Lumires utveckling framåt. Vi värnar om ett långsiktigt hållbart arbetsliv och strävar efter att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Hos oss får alla ett generöst friskvårdsbidrag på 4000 kr och möjlighet till en friskvårdstimme per vecka. För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje. Vill du bli en miljöresurs? Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss arbetar du med några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten, och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden. Information Anställningsform, arbetstid: Tillsvidare (provanställning kan tillämpas), heltid. Arbete röda dagar förekommer Lönevillkor: Enligt överenskommelse Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta: Sektionschef Jesper Samuelsson [email protected] 0920–250906 Facklig kontaktperson för SACO är Jenny Bergman, [email protected] Ansökan Du söker jobbet via länken. Sista ansökningsdag är 2 april. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer genomförs löpande.

27 februari 2024
Sista ansökan:
2 april 2024