Driftingenjör, maskin
Sök bland 7 lediga jobb som Driftingenjör, maskin och börja ditt nya yrkesliv idag!
Company Description VB Energikoncernen är ett miljö- och arbetsmiljöcertifierat energiföretag med huvudkontor i Ludvika. Verksamheten med ca 75 anställda rymmer elförsäljning, fjärrvärme, eldistribution och drift av vattenkraftstationer. Företagets huvudägare är Vattenfall med Ludvika kommun och Fagersta kommun som delägare. Gå gärna in på vår hemsida vbenergi.se för ytterligare information. Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Job Description Vill du arbeta som Driftingenjör hos oss på VB Elnät och bidra till fossilfrihet? Att investera, bygga ut och underhålla elnätet är en del av vår vardag. Elnätet övervakas dygnet runt via vår driftcentral i Ludvika. Dessutom ansvarar vi för mätningen av hur mycket el våra kunder använder. Inom Västerbergslagens Elnät är vi idag 28 anställda som tillsammans accelererar vår digitala transformation, testar och implementerar ny teknik som bidrar till en ökad leveranssäkerhet och leveranskvalitet för våra kunder. Vi befinner oss i en tillväxtfas med stora investeringsplaner och för att möta våra kunders behov samt bidra till energiomställningen söker vi nu en Driftingenjör. Vill du vara med på vår resa? Dina ansvarsområden Som Driftingenjör hos oss ingår du i Produktionsavdelningen och kommer att vara ett viktigt stöd i det dagliga och långsiktiga drift- och underhållsarbetet för att säkra anläggningar med hög tillgänglighet. Du kommer att ansvara för: utförande och planering av drift och underhåll utveckling och förbättring arbetsrutiner och processer samverkan med kunder Tjänsten innebär mycket kundkontakter både i fält och via telefon. Du kommer att tillhöra en arbetsplats som präglas av engagemang, samarbete och öppenhet. Organisationen är liten och familjär, vilket skapar en stark gemenskap och högt i tak. Vi stöttar varandra och erbjuder en varierande vardag. Det finns goda möjligheter till utveckling och utbildning. Qualifications Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig Erfarenhet av praktiskt arbete från tex felsökning i låg och högspänningsanläggningar Meriterande med kunskap inom process, el, styr- och reglerteknik, underhåll eller mekanik. Flytande svenska och engelska i tal och skrift krävs. Vi söker dig som trivs i en relationsskapande roll där du får driva ditt arbete framåt tillsammans med andra. Du är ansvarstagande och planerar ditt arbete väl. I denna roll kan omständigheter ändras och då är det viktigt att du är flexibel till skiftande behov samtidigt som du håller en god struktur. Du har en hög säkerhetsmedvetenhet och tillsammans gör vi det till vår högsta prioritering i det dagliga arbetet. Additional Information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. En möjlighet till att ingå i ett team som jobbar tillsammans för en säker och stabil drift och därmed bidrar till att våra kunder får leverans av miljövänlig energi. Du får en varierande vardag med utmanande arbetsuppgifter, möjligheten finns att utveckla både dig själv och verksamheten genom att delta i olika projekt och arbeta med förbättringsåtgärder. För oss på Västerbergslagens Elnät är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här: Välkommen till oss! (vbenergi.se). Placeringsort: Ludvika. För mer information om tjänsten kontakta Lars Bertilsson, 076-763 45 77 [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Catalina Roa Rodriguez, [email protected]. Fackliga representanter är Torbjörn Jonsson Unionen, Mikael Boström Sveriges Ingenjörer och Pertti Palonto SEKO. Du når dem genom växeln på 0240-876 00. Välkommen med din ansökan senast den 27 juli 2025. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. VB Elnät arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. VB Elnät är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Varmt välkommen med din ansökan!
The Role For our ambitious, fast growing team in Bjuv, Sweden we are looking for an OpEx Engineer. Working in the Operational Excellence team you take a leading role in improving our operations. As an Operational Excellence Engineer you are responsible for identifying improvements within Production (end to end). You have a key role in bringing our current operations to another level (lower cost, better productivity and quality) and support the implementation of the operational culture and roadmap. Therefore, you will constantly and proactively highlight the loss of productivity, cost, quality, or risk to safety and propose solutions based on thorough analysis of cause and effect. You will help the teams conducting root cause analysis with reoccurring issues, and assist in implementing the long term solutions. You will have a key role in bringing our current operations to another level (lower cost, better productivity and quality) and support the implementation of the operational excellence culture and roadmap. You will be part of a larger team that brings together OpEx engineers from three markets—known as a conventional cluster—with the shared goal of standardizing and harmonizing processes. Above all, we are looking for people who will make HelloFresh better. We believe there are many different ways of developing skills and we love diverse experiences! So even if you don’t “tick all the boxes” but think you’d thrive in this role, we would really like to learn more about you. What you’ll do Process Improvement & Efficiency: Continuously evaluate and improve operational systems and processes to boost efficiency, quality, and reduce waste and costs. Lean & Problem-Solving Tools: Implement lean methodologies and structured problem-solving tools like DMAIC, 5 Why’s, and Cause & Effect diagrams. Project Leadership: Identify, lead, and execute improvement projects aligned with business strategies, ensuring successful rollout and adoption. Collaboration & Change Management: Work closely with cross-functional teams, acting as a change agent to drive a culture of operational excellence and standardization. Standardization & Visual Management: Develop and implement standard work procedures, visual factory tools, and error-proofing mechanisms to support process harmonization across the cluster. You have… 3+ years of experience in production or logistics, with a strong focus on high-volume manufacturing environments. Proven track record in production optimization, continuous improvement, and launching new processes. Strong analytical and hands-on problem-solving skills; confident in coaching and implementing Lean/Lean Six Sigma (Green Belt is a plus). Solid knowledge of SOPs, lean principles (e.g., Toyota Production System), and process adherence. Effective leadership and influencing skills, capable of engaging all levels from shop floor to senior management. Fluent in English; Swedish language skills are a plus. We offer… A diverse and vibrant international environment of 35+ different nationalities The chance to have a significant impact on one of the fastest-growing technology companies in Europe A significant discount on your weekly HelloFresh box or Factor_ meals Learning and development opportunities Subsidized healthy lunches everyday in our Copenhagen office Comprehensive relocation assistance to move to the Nordics plus visa application support Mental health resources through online subscriptions Monthly pension scheme including health insurance benefits Additional perks: Discounts for our neighboring gyms, company events and parties, fruit & snacks in the office and free Friday bar Are you up for a challenge? Apply with your CV (In English please) If we see a match, you’ll have a call with one of our recruiters to share more about what you can bring to the team Are both sides still positive? Then we proceed to the assessment stage to assess key skills required for the job We will be conducting interviews on an ongoing basis and will close down the position once the successful candidate has been found.
Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Vill du vara en del av framtiden inom avancerad tillverkning? Nu har du chansen att ansluta till ett passionerat team inom Material Solutions! Vi arbetar varje dag för att göra skillnad och strävar efter att förbättra och utveckla vårt arbetssätt. I rollen som Driftsättare får du vara med på vår gemensamma resa mot framtiden. Material Solutions söker dig som vill stärka vårt team som Tekniker med många praktiska inslag och arbeta med våra nya, högteknologiska utrustningar. Om rollen: I rollen som Driftsättare hos oss får du arbeta med att driftsätta lasersvetsar och DED-applikationer för flygmotorindustrin. Du kommer att göra allt från att programmera robot, testa av funktioner, ta fram parametrar till att ta fram produktionsupplägg ihop med andra tekniker. Här får du möjlighet att: - Arbeta med nya teknologier i ett innovativt klimat där ny teknik står i fokus - Ansvara för idriftagning av nya utrustningen och säkerställa att utrustningen uppfyller våra krav med avseende på säkerhet, prestanda och användarvänlighet. - Om du brinner för modern teknik och framtidens tillverkningsmetoder – då är detta rätt roll för dig! Kvalifikationer - Du har utbildning/kunskap inom Robot och PLC -programmering samt automationsteknik. - Du har en 3-årig teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet från verkstadsindustrin fördelaktigt inom hantering av robot och svetsning. - Du kommunicerar flytande i tal och skrift på både svenska och engelska då driftsättning av utrustningar kan komma och ske på olika fabriker inom Material Solutions. Personliga egenskaper: För att trivas i rollen behöver du ha lätt att samarbeta med andra samt ha ett naturligt serviceinriktat kundfokus. Du är kommunikativ och gillar att interagera med kollegor och externa kontakter. Du är analytiskt och detaljorienterad med ett starkt intresse för problemlösning. Du är även flexibel och har förmågan att ta dig an nya utmaningar. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
We are seeking a highly skilled Rotating Equipment Field and Quality Engineer to oversee the installation, commissioning, troubleshooting, and quality assurance of rotating machinery such as pumps, compressors, and motors. The role requires strong technical expertise, field experience, and a commitment to ensuring equipment is delivered and maintained to the highest standards. KEY RESPONSIBILITIES Field Engineering: · Oversee installation, alignment, and commissioning of rotating equipment at project sites. · Conduct on-site inspections, troubleshooting, and performance assessments. · Supervise contractors and vendors during mechanical equipment installation and start-up. · Provide technical support to field teams and interface with engineering and maintenance departments. · Ensure compliance with design/requirements Quality Engineering: Perform inspections and quality control checks on rotating equipment and associated systems. Review and approve Quality Control (QC) documentation such as ITPs, FAT/SAT reports, NCRs, and final dossiers. Ensure compliance with engineering standards, codes (API, ISO, ASME), and project specifications. Coordinate with suppliers to resolve quality issues and implement corrective actions. Documentation & Reporting: Prepare detailed technical reports, site inspection reports, and quality audit summaries. Maintain records of equipment history, failures, and corrective actions. Support root cause analysis and continuous improvement initiatives. REQUIREMENTS Education & Experience: Bachelor’s degree in Mechanical Engineering or related field. 5+ years of experience in field engineering and/or quality assurance for rotating equipment. Technical Skills: Strong knowledge of rotating equipment types (centrifugal/reciprocating compressors, turbines, pumps). Familiarity with vibration analysis, laser alignment, and balancing techniques. Proficient in quality standards (API 610, API 617, ISO 9001, etc.). Skilled in interpreting engineering drawings, P&IDs, and datasheets. Soft Skills: Strong problem-solving and analytical abilities. Excellent communication and coordination skills. Able to work independently in remote and demanding environments. Detail-oriented with a strong focus on safety and quality. Preferred: Experience in the oil & gas, petrochemical, or power generation industry. Certification in quality systems (e.g., ISO Auditor, ASQ CQE). Working knowledge of CMMS or QA/QC documentation systems.
Om rollen Är du redo för nya utmaningar? Vill du vara med och bidra till Sveriges fossilfria elförsörjning? Nu har du möjlighet att göra det på Forsmarks kraftgrupp AB där vi tillsammans arbetar för en fossilfri framtid. För att nå vårt mål behöver vi engagerade medarbetare som vill arbeta hos en av Sveriges största elproducenter och samtidigt bidra till ett bättre klimat på vår planet. Vi är övertygade om att mångfald berikar, och arbetar därför kontinuerligt för jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats. Läs gärna mer om vårt arbete inom mångfald och inkludering på vår hemsida https://careers.vattenfall.com/jobs Nu söker vi planerare till gruppen för operativ planering på Forsmark. Om jobbet Planeringsgruppen inom avdelningen Projekt, Planering och Revision ansvarar för operativ planering, där planering av dagligt operativt underhåll och planering av revisionsavställningar ingår. Även samordning, uppföljning av underhåll, förnyelse och andra aktiviteter mot respektive produktionsanläggning samt ytterområdets anläggningar ingår i våra arbetsuppgifter. Den operativa planeringsgruppen består av 14 anställda och har en jämn könsfördelning och en god spridning i ålder, erfarenhet och bakgrund. Som medarbetare inom operativ planering kommer du att arbeta tillsammans med engagerade och positiva kollegor där alla strävar mot målet att stödja verksamheten inom Forsmark och se till att arbeten i anläggningarna kan genomföras på ett effektivt och framförallt säkert sätt. Dina arbetsuppgifter Arbetet utförs i underhållssystemet SAP och planeringsverktyget Primavera och består av: Tidsförläggning och koordinering Samplanering av verksamheter och aktiviteter tillsammans med drift och underhåll. Tidplanearbete Verksamhetsutveckling och förbättringsarbete inom grupp, enhet och avdelning. Arbetet innebär många kontakter framförallt med underhåll och drift, samt att vi leder och deltar på en rad möten. Kravspecifikation Vi ser att du är Gymnasie-/Högskoleingenjör eller har motsvarande erfarenhet. Gärna med en bakgrund inom underhålls- eller driftverksamhet företrädesvis inom kärnkraftsbranschen. Du har datorvana och vana att arbeta i Office-paketet Besitter goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är anläggningskännedom, samt kunskaper inom gällande regelverk. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du utåtriktad och har ett stort driv och initiativförmåga. Du är noggrann, självgående och har god förmåga till framförhållning och planering.Du är bra på att bygga långsiktiga relationer och trivs med att skapa nya kontakter. Samarbete och samverkan självklara framgångsfaktorer för dig. Ytterligare information Övrig information Vid frågor om tjänsten hör av dig till: Rekryterande chef John Lindefeldt, 072-2408319 [email protected] alternativt Lina Engvall 073-8401198 Vid frågor om rekryteringsprocessen hör av dig till: Rekryterare Summer Lovlinger, 070-1945664 Våra fackliga representanter är: Akademikerna – Per Lamell, Ledarna – Philip Carendi, SEKO – Conny Nordström, Unionen – Jeanette Manfredsson. Samtliga nås på telefon 0173-81 000. Placeringsort: Forsmark Tjänster: Planerare Välkommen med din ansökan senast den 24 juni, 2025. Vi ser fram emot just din ansökan så tveka inte - sök redan i dag! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Forsmarks kärnkraftverk är en av de största elproducenterna i Sverige och vi producerar en sjättedel av den el som förbrukas i Sverige. Kärnkraftselen har mycket låga fossila avtryck och är en stabil och väderoberoende kraftkälla. Sedan 1980 har våra tre produktionsanläggningar levererat klimatsmart el varje dag, året runt. På Forsmark arbetar i dag cirka 1 200 anställda och vi ingår i Vattenfallkoncernen som verkar på en europeisk arbetsmarknad med möjligheter till en fantastisk utveckling för dig som anställd. Vår arbetsplats är vackert belägen längs sköna Roslagskusten. Vi som arbetar här bor till stor del i närliggande kommuner, med pendlingsavstånd till Östhammar, Gävle och Uppsala. Vi lägger stor vikt vid att man ska trivas på jobbet och har bl.a. en trivselgrupp som återkommande anordnar uppskattade aktiviteter. Att livet i sin helhet ska gå ihop är en självklarhet för oss och det är viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid . Vi erbjuder, förutom ett intressant arbete, även attraktiva personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning och förmånliga tjänstepensionsavtal. Bussar till och från Forsmark är anpassade efter dagtidspersonalens arbetstider. Vi erbjuder även arbetsbussar med trådlöst nätverk på sträckorna Gävle-Forsmark och Uppsala-Forsmark, som ger dig möjligheten att använda restiden som arbetstid om/när arbetet tillåter. Du har också möjlighet att använda våra distansarbetsplatser i Gävle och Uppsala alternativt arbeta hemifrån om/när arbetet tillåter. Läs gärna mer om Forsmark på vår hemsida https://group.vattenfall.com/se/var-verksamhet/forsmark Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. På grund av dessa regler genomförs en kontroll av kandidaten för många av tjänsterna i vår verksamhet innan anställning sker. För de tjänster som leder till deltagande i säkerhetskänslig verksamhet eller placering i säkerhetsklass innebär denna kontroll att säkerhetsprövning genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Om rollen WHAT YOU’LL DO As an MHE Technician, you ensure stable day-to-day MHE operations in the DC and support improvement opportunities in alignment with Global MHE operation principles and standards. Monitor automation and attend any visible disruption to the automation in a timely manner. Support solving operational issues –implement first fixes (incl. communication with local Operations and MHE suppliers). And escalation, where needed, to stakeholders in the event of automation incident. Effectively execute MHE improvement work, repairs and modifications to maximize operational excellence, quality and efficiency. Compile accident reports and shift logs that can affect results, equipment and maintenance. WHO YOU’LL WORK WITH You will join a team of MHE technicians at H&M Distribution Centre (DC) in Eskilstuna, led by our MHE Technician teamleader Kalin Nedev. DC Eskilstuna is part of Logistic Region Europe. WHO YOU ARE We are looking for people with… Understanding of mechatronics and functional split between MHE, Warehouse Control System (WCS) and Warehouse Management System (WMS). Knowledge in mechatronics and automation. Ability to understand and apply new system features/updates. Agile mindset with a positive attitude to change and meaningful growth. Inclusive and empathetic towards others whilst encouraging diversity. Ability to understand your impact on others and contribute to the bigger picture. Experience of working in logistics is a plus, but not a must. Communication skills in both Swedish and English. WHO WE ARE H&M Group is a global company of strong fashion brands and ventures. Our goal is to prove that there is no compromise between exceptional design, affordable prices, and sustainable solutions. We want to liberate fashion for the many, and our customers are at the heart of every decision we make. We are made up of thousands of passionate and talented colleagues united by our shared culture and values. Together, we want to use our power, our scale, and our knowledge to push the fashion industry towards a more inclusive and sustainable future. At H&M, our Logistics network ensures a seamless, flexible, and swift distribution process, by delivering products to our stores and online customers, every single day. Working as part of a demand-driven, efficient, circular supply chain, our dynamic logistics teams are consciously committed to, and guided by our values. We work with scalable and innovative technical solutions, with our customer in mind. We don’t just go with the flow- we manage it, together with our service-focused, competent, motivated teams around the world. Simply put, our Logistics function ensures the right product arrives at the right place, at the right time, with the right quality and at the right cost within all channels– with the least possible impact on the environment. The DC in Eskilstuna today consists of approximately 400 colleagues who take responsibility for the logistics operations and distribution of fashion items for our retail customers across Sweden, Norway and Iceland. During 2025, our operations will also include stores in Finland and Denmark. We are installing brand new automation to modernize our business in order to provide a future-proof logistics solution. The new equipment is supplied by the vendor Vanderlande and includes an ADAPTO shuttle system and Goods-to-Person pick stations. WHY YOU’LL LOVE WORKING HERE At H&M Group, we are proud to be a vibrant and welcoming company. We offer our employees attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a 25% staff discount usable on all our H&M Group brands in stores and online. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. This is a full-time position starting with a probationary period of 6 months. Collective agreement with Unionen. You will need to work a flexible work schedule that includes evenings and weekends. Start date during this spring or by agreement. If you have any questions regarding the role, please contact MHE Technician teamleader Kalin Nedev, [email protected] or DC MHE Manager Tom Gyllhamn, [email protected]. JOIN US Our uniqueness comes from a combination of many things – our inclusive and collaborative culture, our strong values, and opportunities for growth. But most of all, it’s our people who make us who we are. Take the next step in your career together with us. The journey starts here. We also want to inform you about routines in the recruitment process, which means that all candidates in connection with a job offer are called to a drug and alcohol test. In addition, a job offer is only valid on the condition that a background check does not reveal any remarks in the criminal record. We are committed to a recruitment process that is fair, equitable, and based on competency. We therefore kindly ask you to not attach a cover letter in your application
The opportunity As Product Classification Engineer (PCE) you will be an important player supporting the business with product classification within the trade compliance area. This includes the classification of physical goods in line with the Swedish Customs Tariff and the classification of products, software, and technology in line with Swedish export control regulation of dual-use items as well as the US Export Administration Regulation. The PCE is the point of contact for our customs brokers when information about correct HS codes is needed. “Become part of a dynamic and energetic team and help us secure the deliveries of the largest Power Transformers in the world. You’ll be working in the heart of our supply chain working closely together with our purchasing and engineering teams. Do you have a passion for trade and engineering? Join us on our growth journey and help making the energy transition happen” – Michiel Jansen How you’ll make an impact Perform sanity checks or execute product classification, including proper documentation, according to Tulltaxan (Swedish customs classification). Support the business with sanctions applicability analysis of the product portfolio in case of certain sanctions packages. Regularly upload export control classification data into SAP GTS Compliance. Review classified items in case of any updates of Tulltaxan, the Swedish export control regulation, or US Export Administration Regulation. Be part of the Hitachi local and global trade compliance community. Live Hitachi's core values of courage and care, taking responsibility for your actions while caring for your colleagues and the business. Your background Bachelor's degree in International Trade, Engineering, or equivalent experience. Technical knowledge of the Hitachi Energy product portfolio is a plus. Ability to manage assignments with limited direct supervision. Strong sense of ownership, attention to detail, and self-driven personality. Team player with good communication skills, capable communicating fluently in Swedish and English, both verbally and in writing. Good knowledge of sanctions and export control laws and regulations is a merit. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply now! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! This position is based in Ludvika. Recruiting Manager Michiel Jansen. [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjorer: Håkan Blomquist, +46 107-38 31 52, Unionen: Tomas L. Gustafsson, +46 107-38 27 47; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Kevin Galloway, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb