Fritidschef
Sök bland 3 lediga jobb som Fritidschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du en kommunikativ chef som vill leda, motivera och utveckla dina medarbetare för att tillsammans skapa mervärde för Lund? Brinner du för verksamhetsutveckling och idrott? Då är du kanske den vi söker! Om rollen Det händer mycket i Lunds kommun just nu. Vi har en expansiv tillväxt och höga ambitioner inom många områden. Inom vår badverksamhet satsar vi på verksamhetsutveckling med starkt medborgarfokus. Vi vill skapa trivsel med god service och bemötande och vi arbetar för en hög återbesöksfrekvens. Vi söker nu en Badchef för att leda och utveckla vår badverksamhet till nya höjder. Detta är en unik möjlighet för dig som har ett brinnande intresse för ledarskap, verksamhetsutveckling och idrottsverksamhet. Som badhuschef i Lunds kommun organiserar, leder och utvecklar du arbetet på våra badanläggningar. Du ansvarar för en personalstyrka på ca 30 tillsvidareanställda samt ungefär lika många timanställda. Du kommer att arbeta i en verksamhet där säkerhetsaspekten är en av prioriteringarna och som kräver att du har förståelse för hur man skapar en trygg och säker miljö för både besökare och personal. För att bli framgångsrik i rollen behöver du också vara kreativ, nytänkande och tänka kundorienterat, för att utveckla organisationen på bästa sätt och finna nya möjligheter för verksamheten. Du kommer att arbeta nära de ca 15 olika föreningar som bedriver verksamhet i våra badanläggningar. Ditt uppdrag innebär att du, i samverkan med både interna och externa aktörer, säkerställer att våra anläggningar håller högsta standard och att verksamheten bedrivs i linje med kommunens övergripande mål och riktlinjer. Det är en politiskt styrd verksamhet, vilket innebär att du behöver vara bekväm med att arbeta i en miljö där politiska beslut och strategier spelar en central roll. Dina ansvarsområden omfattar: Leda och utveckla badverksamheten, vilket är ett mångfasetterat uppdrag som kräver såväl fokus på säkerhet och kvalitet som att man ser nya möjligheter till utveckling som bidrar till att stärka Lund som idrottsstad på olika sätt Ansvar för verksamhetsplanering, personal, arbetsmiljö och budget Arbeta tillsammans med medarbetarna för att skapa bästa tänkbara badupplevelse och göra baden till givna destinationer för Lundabor, besökare och turister Säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagar och riktlinjer Stärka och utveckla relationer med både interna och externa intressenter, såsom kommunens politiska ledning, föreningar och allmänheten Som badchef rapporterar du till Idrottschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där ni tillsammans fokuserar på helheten gällande utvecklingen av idrotten och föreningslivet i Lund. Ledarskapet i Lunds kommun präglas av våra ledord Lyssna, Lära, Leda, vilket ska genomsyra allt det vi gör för att skapa Ett Lund. Vi söker dig Vi söker dig som har: Universitets- eller högskoleexamen eller annan utbildning i kombination med arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Chefserfarenhet från en liknande utmanande miljö Erfarenhet av att självständigt leda och utveckla en verksamhet Erfarenheter av att arbeta med servicekultur och kundbemötande Erfarenhet av att leda i förändring med starkt fokus på arbetsmiljö, medarbetare och kultur Vana vid att arbeta i större komplex organisation, gärna i en politiskt styrd verksamhet Utbildning inom folkhälsorelaterade områden och ledarskapsutbildning är meriterande liksom erfarenhet från badverksamhet och/eller föreningsliv. För att bli framgångsrik i rollen har du ett entreprenöriellt sinne och en god förmåga att skapa goda och förtroendeingivande relationer såväl internt som externt. Som person är du strukturerad men har samtidigt förmågan att ställa om när situationen kräver det. Som ledare har du förmågan till att stödja, engagera och motivera dina medarbetare. Du är en trygg och mogen ledare som tillämpar ett närvarande ledarskap och tänker helhet med Lundaborna i fokus. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Vi erbjuder dig Som badchef erbjuds du ett omväxlande arbete med många kontaktytor såväl internt som externt. Du leder självständigt en verksamhet med många möjligheter till utveckling och du får vara med att sätta Lund på idrottskartan. Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Det här ger vi dig som medarbetare. Om oss Badverksamheten tillhör Idrottsavdelningen som ingår i Kultur- och fritidsförvaltningen. Badenheten bemannar och sköter driften av Högevall samt fyra av kommunens friluftsbad (Dalbybadet, Genarpsbadet, Källbybadet, Sandbybadet). Enheten hanterar även driften för Veberödsbadet. Högevallsbadet är en unik badanläggning fylld med äventyrsbad, hopptorn, tränings- och undervisningsbassänger, centralt placerad mitt i Lunds centrum. Idrottsverksamheten ska skapa möjligheter för alla i Lunds kommun att utöva aktiviteter, uppleva, uttrycka sig, utvecklas och umgås. Detta har ett egenvärde samtidigt som det skapar mervärden som livskvalitet, bildning, gemenskap, trygghet och ett demokratiskt samhälle. Lunds kommuns idrottsliv ska präglas av delaktighet, inflytande och medskapande. Det ska vara tillgängligt för alla oavsett bakgrund och förutsättningar och vara långsiktigt hållbart, det vill säga tillgodose dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillgodose sina. Kultur- och fritidsförvaltningens cirka 350 medarbetare arbetar med att ge lundaborna tillgång till meningsfulla fritidsaktiviteter och berikande kulturupplevelser, nu och i framtiden. Vi brinner för kultur, bibliotek, idrott och ungdom och arbetar för att skapa förutsättningar och tillgång till stimulerande livsmiljöer och aktiviteter som inte bara ökar livskvalitén, utan också främjar god hälsa och aktivt intellekt. Det gör vi genom att tänka stort om smått och vara lyhörda för vad medborgare och föreningar önskar och behöver. Om rekryteringsprocessen Urvalsarbetet kommer att ske löpande under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Den första omgången intervjuer sker via Teams och är planerade att äga rum den 3:e och 4:e oktober. Varmt välkommen med din ansökan!
Trollhättans Simsällskap bildades 1933 och har under de senaste åren vuxit till en förening med över 2000 medlemmar. Föreningen består av flera olika verksamheter inom simning, allt från babysim upp till tävlingssimning. Trollhättans Simsällskap verkar för att alla genom lek, träning, tävling och motion ska kunna ägna sig åt simidrott genom hela livet. Våra kärnvärden är Glädje, Utveckling, Livslångt idrottande och Delaktighet. Våra övergripande mål är att vi ska främja simkunnighet och simning som motionssport för alla åldrar. En bred verksamhet för barn och ungdomar ska vara basen och all verksamhet ska utgå från allas lika värde och strävan efter att låta alla utvecklas på bästa sätt efter sina förutsättningar. Vi ska vara förstahandsvalet i området när man väljer förening för att lära sig simma, tävla och simma genom hela livet. Vi ska bedriva tävlingssimning med mål att vara en av de bättre klubbarna i västsverige, mätt med förbundstävlingar. Idag är det ett 40-tal arvoderade ledare och 5 anställda som jobbar i föreningen och vi behöver en person till som brinner för idrott, att leda och utveckla vår verksamhet ihop med övriga anställda. Om tjänsten För att vidare stärka föreningen söker vi nu dig som vill vara med och utveckla vår förening. Det är du som Klubbchef som säkerställer att verksamheten håller hög kvalitet och ständigt utvecklas till det bättre. På vårt kansli kommer du att jobba i ett team där du blir den sjätte anställda och där vi hjälper varandra med alla delar av de olika verksamheterna när behov uppstår. I rollen Klubbchef ingår bland annat följande arbetsuppgifter: att planera, organisera, leda och styra föreningen i enlighet med, och av styrelsen, fastställd vision, värdegrund och verksamhetsplan inom överenskommen budget handha det löpande personalansvaret för föreningens anställda coacha och vägleda personal till att ständigt förbättra verksamheten adjungerad till styrelsen och deltar i föreningens styrelsearbete och rapporterar bland annat om; verksamheten som helhet, personalens insatser, personalens utveckling, viktiga händelser, framtid och analyser ta initiativ till och utarbeta förslag till förbättringar för att ständigt förbättra föreningens ekonomi, samt verksamheter arbetsmiljöansvar Simtränare Om dig Vi söker dig som har ett brinnande intresse för idrott. Du har ledaregenskaper och är bekväm med/duktig på att leda, delegera till, samt utveckla och motivera medarbetare. Du vill vara med och bidra till vår vision “Simning för alla i ett Trollhättan där alla kan simma”. Du är drivande och framsynt i ditt yrkesutövande. Du är strategisk, strukturerad och har en god planeringsförmåga. Du är bra på att ta ansvar, kan fatta beslut som gynnar verksamheten, ta egna initiativ när så krävs och vill jobba aktivt i en växande förening. Du är en engagerad, positiv och drivande person som har en god administrativ förmåga. Du har självkänsla, är stabil och kommunikativ, samt duktig på att skapa och upprätthålla varaktiga relationer i en arbetsgrupp. Kvalifikationer Krav på kvalifikationer är erfarenhet av simidrottsförening tidigare erfarenhet av att leda andra, kunna kommunicera i tal och skrift på svenska och gärna även på andra språk. Krav på att visa upp utdrag ur belastningsregister. Övrigt Tjänsten som Klubbchef är på 75-100% och är en tillsvidareanställning. Arbetstiderna följer verksamheten och anpassas till när verksamheten är igång, vilket innebär kvällar och helger och att obekväma arbetstider förekommer. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Trollhättans Simsällskap är ansluten till Arbetsgivaralliansen. Tycker du det låter intressant och har frågor kring tjänsten eller vill skicka in din ansökan är du välkommen att kontakta styrelsens ordförande Erik Sjöberg, 070-263 11 19. Intresserade skickar sitt CV och personliga brev till [email protected]. Rekrytering kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är 30 september 2024. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
I oktober och december 2024 öppnar vi två helt nya Member 24 gymi Örebro. Tillsammans med tidigare förvärv erbjuder vi då totalt tre gym i stan.Visöker en person sombrinner för ledarskap ochförsäljning och som kan leda personalteamet och gymmen i Örebro i syfteatt skapa bästa möjliga upplevelse för våra medlemmar.Om du är driven och målinriktad samt kan axla rollen som regionansvarig så är du rätt person att söka. I rollen som regionansvarig på Member 24 har du huvudansvaret för: - Rekrytering,schemaläggning ochvikariehantering. Du ser till attdet finns rätt personal på rätt plats, utbildar ny personal/onboarding samt sköter löpande personalärenden.- Kundservice och försäljning. Du och ditt team strävar mot att göra medlemmarna nöjda och mot att ge bästa service på plats. Ni jobbar mot uppsatta budgetmål och du följer upp samt coachar personalen inom försäljning.Du jobbar mot tydliga KPI-er och rapporterar till verksamhetschefen. - Drift. Du sköter inköp, beställningar och diverse driftsuppgifter. Arbetsplats Du ingår i ett team av platsansvariga i Örebro och regionansvariga från andra städer. Du kommer att utgåfrån ett av gymmen som blir din arbetsplats och förflyttar dig mellan övriga gymi regionen vid behov.Arbetstider enligt gymmens öppettider. Personliga egenskaper: Som person är du driven, strukturerad och resultatinriktad. Du lägger ner mycket energi i ditt arbete för att leverera mot budget och deadlines. Du brinner för ledarskap och är en problemlösare som är van att jobba med många bollar i luften. Gillar att arbeta mot uppsatta mål. Brinner för ledarskap och att coacha andra. Engagerad och drivenmed mycket energi. Har en hög känsla för service. Ordningsam, strukturerad och noggrann. Kvalifikationer: Som minstavslutad gymnasieutbildning med godkända betyg. Dokumenterad erfarenhet av liknande roll med ledaransvar. Dokumenterad erfarenhet av försäljning och kundservice. Talar och skriver flytande svenska och engelska. God datavana ochkunskaper i att hantera Microsoft Officepaketet. Innehar B-körkort. Vi ser en stor fördel i om du har god lokalkännedom och ett stort nätverk i staden. Vi erbjuder dig: - En heltidstjänst 40h/v med fast månadslön samt bonus.-Fri träning på alla våra gym samtvän- och familjerabatter.- Klädsponsring via ICIW.- Pensionsförmåner och sjukvårdsförsäkring. Om oss: Member 24 startades i Västerås 2010 och vi finns idag på ett flertal orter i Mälardalen, Stockholm samt i Gävle/Sandviken och Falun. Vårt mål är att ge våra medlemmar den mest inspirerande och bästa gymupplevelsen till ett riktigt bra pris. De flesta av våra gym är öppna dygnet runt och vi erbjuder utrustning från världsledande leverantörer såsom Technogym och Eleiko. På utvalda gym finns häftiga studios för gruppträning, där vi kör både egna koncept och program från samarbetspartners t ex Les Mills. https://member24.se/ Ansökningarna hanteras allt eftersom. Sista ansökningsdatum är 1 september. Vi beräknar att tillsätta tjänsten från ca v. 39. Sök jobbet direkt via: https://jobs.member24.se/
Visar 1 till 3 av 3 jobb