Hjälpmedelstekniker

Sök bland 14 lediga jobb som Hjälpmedelstekniker och börja ditt nya yrkesliv idag!

Hjälpmedelscentrum söker produktionssamordnare för våra hjälpmedel

Om arbetsplatsen Hjälpmedelscentrum (HMC) består av cirka 100 medarbetare. Vi är en intäktsfinansierad verksamhet som hyr ut och säljer hjälpmedel till våra kunder; de sex halländska kommunerna och Region Halland. HMC arbetar länsövergripande med utbildning/information, konsultation, inköp, lagerhållning samt teknisk service av dessa hjälpmedel. Vi finns i Kungsbacka och Varberg med huvudkontor vid vår produktionsanläggning i Kistinge industriområde i Halmstad, där också denna tjänst är placerad. Detta är en delvis ny tjänst hos oss och du kommer att tillhöra avdelningen Teknisk Service som till största del består av tekniker och chaufförer. Arbetsuppgifter Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år och trivs med att vara spindeln i nätet.  Dina huvudsakliga ansvarsområden: - Administrativt stöd inom MDR: Våra hjälpmedel klassas som medicintekniska produkter och du kommer att tillsammans med en kollega följa förordningen om medicintekniska produkter och se till att våra hjälpmedel alltid hanteras enligt tillverkarens anvisningar. - Avvikelsehantering: Identifiera och sammanställa oönskade händelser med risk för påverkan på individnivå, verksamhet eller miljön mm. - Produktbedömning: Sammanhållande anmälan av avvikelser och negativa händelser för CE-märkta och specialanpassade medicintekniska produkter till Läkemedelsverket. - Säkerhetsmeddelanden: Sprida information till berörda aktörer vid uppkomna allvarliga produktfel. - Produktarbete: Bidra med produktkunskap i upphandling och vid avtalsstart. - Support: Förskrivar- och brukarsupport i produktfrågor och bidra till utvecklingen av en digital chattfunktion. - Driva rutinfrågor: Du kommer att arbeta med att utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer. Du kommer även att vara sammankallande för teamet som arbetar med nya och uppdaterade externa och interna rutiner. Kvalifikationer För tjänsten önskar vi att du har en lämplig utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig.  För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du har mycket god kommunikativ förmåga och att kunna se helheten såväl som specifika krav och behov. Du gillar att lära dig och ta åt dig ny kunskap. Som person är du ansvarstagande, självgående och gillar att ta egna initiativ. Du är strukturerad och trivs med att arbeta under stor frihet. Du uppskattar att planera och organisera ditt arbete, samt har förmågan att prioritera utifrån förändrade förhållanden. Då rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt, vill vi att du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du har allmänt goda datakunskaper samt behärskar svenska i tal och skrift. Vi söker dig som har en positiv inställning och har lätt för att bidra till en god stämning på arbetsplatsen. Har du redan god förståelse för MDR och hantering av medicintekniska produkter ses detta som meriterande. Vi kommer lägga stor vikt på personlig lämplighet.    Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Hjälpmedelstekniker, Kils kommun

Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan! Sektor Äldre i Kils kommun ansvarar för myndighetsutövningen gällande äldreomsorg och socialpsykiatri enligt socialtjänstlagen samt insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Sektorn ansvarar också för utförandet av all äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård, rehab, minnesteam och anhörigstöd. Beskrivning Är du redo för en ny utmaning som hjälpmedelstekniker i Kils kommun? Då är det dig rehabteamet i Kils kommun söker till vårt professionella team som består av fyra fysioterapeuter, fem arbetsterapeuter, rehabiliteringsassistent och hjälpmedelsassistent. Teamet tillhör enheten Hälsa, Vård och Insatser där även kommunens sjukskötersketeam, biståndshandläggare, minnesteam, anhörigstödjare och avgiftshandläggare arbetar. Vi utgår från Kils tätort där rehab har gemensamt kontor och hjälpmedelsförråd. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner som bland annat friskvård och flextid. Arbetsuppgifter Som hjälpmedelstekniker hos oss arbetar du med reparation, specialanpassningar, rekonditionering, service och underhåll av hjälpmedel och uthyrning av hjälpmedel till personer över 18 år. Vi tillhandhåller både enkla lösningar och avancerad teknik för att uppfylla patientens behov. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. Att arbeta med interna kvalitets- och utvecklingsfrågor är en självklar del av vardagen.  Hos oss får du arbeta tillsammans med ett härligt team som är kompetenta, kreativa och har en stor arbetsglädje samt en vilja att ta emot en ny kollega på bästa sätt. Du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med fysioterapeuter, arbetsterapeuter, rehabiliteringsassistenter och hjälpmedelsassistent. Tillsammans verkar vi för förebyggande insatser, ohälsa samt att bevara individers självständighet. Kvalifikationer Vi söker dig som har god teknisk kompetens och intresse för service. En teknisk utbildning med inriktning mot elektronik och mekanik samt erfarenhet som hjälpmedelstekniker är meriterande. Du har god erfarenhet av dator. Du behärskar det svenska språket så att du kan kommunicera med patienter, anhöriga och övrig personal, samt kunna dokumentera det som verksamheten kräver. För tjänsten krävs att du har körkort B för manuellväxlad bil.  Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. Du bör trivas med att arbeta både i team och självständigt. Villkor Körkort Vi kommer att hålla intervjuer fortlöpande under ansökningstiden. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Hjälpmedelstekniker till Kommsyn i Lund

Gör skillnad. Varje dag. Verksamhetsområde (VO) Hjälpmedel ingår i förvaltningen Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Förvaltningen har drygt 4500 medarbetare och har verksamhet på flertalet orter i Skåne. VO hjälpmedel ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter. I Skåne är ansvaret för hjälpmedelsområdet rörelse, kommunikation och kognition uppdelat mellan kommunerna och Region Skåne, där regionen ansvarar för hjälpmedel till barn och ungdomar upp till 20 års ålder och kommunerna för personer över 20 år. Undantag är specifika hjälpmedel såsom elrullstolar och vissa kommunikationshjälpmedel. Hjälpmedelsverksamheten är uppdelad i två områden, område lager/logistik samt område mottagningar där den patientnära verksamheten bedrivs. Vi har fem hjälpmedelsmottagningar vars arbete präglas av respektfullt bemötande, positivt engagemang, nära samarbete och bred kompetens. Här arbetar enhetssekreterare, hjälpmedelskonsulenter och hjälpmedelstekniker tillsammans med patienten i fokus. Kommsyn ansvarar för hjälpmedelsområden inom kommunikations- och kognitionshjälpmedel, datorbaserade synhjälpmedel och teknikerstöd för alternativtelefoni och hörseltekniska hjälpmedel. I enheten ingår även Datateket där råd och stöd kring utvecklande appar, tv- och datorspel samt kontaktstyrda leksaker ges. ARBETSUPPGIFTER Nu vill vi välkomna en ny medarbetare till Hjälpmedelsmottagningen Kommsyn och teamet för kommunikation och kognition i Lund. Kommsyn arbetar med människor med unika behov och med teknik i förändring. I din roll hjälper du människor med funktionsnedsättning att klara sin vardag, därför är ett stort intresse både för människor och teknik viktigt. Du arbetar både enskilt och i team med såväl hjälpmedelskonsulenter och förskrivare som patienter och nätverk. Tillsammans hjälps vi åt att hitta rätt hjälpmedel. Därtill samarbetar du med andra hjälpmedelstekniker och leverantörer, som kan stötta dig i arbetsuppgifterna. En vanlig vecka hos oss arbetar du med att konfigurera, färdigställa och anpassa/specialanpassa kommunikation och kognitionshjälpmedel. Därtill har du huvudansvar för felsökning, reparationer inom hjälpmedelsområdet och rekonditionering av kommunikationsdatorer. Det ingår även att vara support för den tekniska utrustning utöver hjälpmedel som finns på enheten. Du har själv ansvar för att dokumentera ditt arbete i vårt hjälpmedelssystem Sesam, vilket bland annat innefattar bruksanvisningar i samband med specialanpassningar du gör. Utöver arbete på den egna mottagningen arbetar vi även på övriga mottagningar runtom i Skåne samt är ute på hembesök och i skolor. Eftersom vi arbetar Skåne-övergripande ingår resor i tjänsten, men du utgår från vår mottagning i Lund. Vid resor använder vi såväl våra Poolbilar som kollektivtrafiken. Hos oss används puls- och förbättringstavlor som en del av Lean-arbetet, där avvikelser och förbättringar hanteras löpande. Samtliga enheter inom hjälpmedelsverksamheten använder detta arbetssätt, och hjälps åt att tillsammans förbättra verksamheten utifrån denna gemensamma struktur. Låter detta intressant? Tveka då inte att söka dig till oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har minst godkänd gymnasieutbildning samt erfarenhet och intresse inom IT och/eller tekniskt arbete. Du har arbetat både med hårdvara och mjukvara och har erfarenhet av felsökning, gärna i Windows, iOS och/eller android, på en djupare nivå. Vi ser även att du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt ett giltigt B-körkort för manuellt växlad bil då bilkörning och hembesök förekommer i tjänsten. Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning, kunskap i Sesam samt tidigare arbete med medicintekniska produkter och/eller på hjälpmedelsmottagning är meriterande för tjänsten. Som person är du kreativ och nyfiken och tycker om att ta dig an nya utmaningar. Vi ser det som en förutsättning att du uppskattar att möta människor och att ge råd och stöd. Du trivs med att informera och utbilda andra och du har ett genuint intresse av teknik. I arbetet är du strukturerad och har en god förmåga till att prioritera och planera dina arbetsuppgifter enskilt och tillsammans med andra, samt har förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Det är även viktigt att du har god samarbetsförmåga och är empatisk i möten med människor med olika typer av svårigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Support mekaniska hjälpsystem

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en XXX för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Teamet består av 20 personer och har ett brett ansvarsområde för frågor relaterade till mekaniska hjälpsystem. Systemen inkluderar bland annat gasturbin- och vätskebränslesystem, smörjoljesystem, filter system för tilluft, ventilationssystem och gasdetekteringssystem.För att ytterligare stödja organisationen finns även ett partnerteam i Indien. Teammedlemmarna uppmuntras och får befogenheter att dela med sig av sina tankar och idéer för att uppnå våra gemensamma mål. Ansvarsområden: - Hantera installations- och layoutförfrågningar för Mods & Ups-projekt. - Utveckla ritningar och tekniska inköpsspecifikationer. - Hantera ytterligare frågor relaterade till rördragning och design. Din profil Kandidatprofil: - Erfarenhet av NX och E3D/PDMS CAD-programvara. - Flera års yrkeserfarenhet och är van vid självledarskap. - Är kommunikativa och uppskattar att arbeta med olika kulturer. - Goda kunskaper i svenska och engelska språket Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Alexandra Linder070 727 49 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Hjälpmedelstekniker

Hjälpmedelsenheten Brinner du för service och vill ha ett meningsfullt arbete, samt bli en del av ett välfungerande team? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som hjälpmedelstekniker! Vi i hjälpmedelsteamet söker en ny kollega med placering i Hovslätt, Ängsforsvägen. Du kommer att arbeta tillsammans med tre andra hjälpmedelstekniker och en serviceperson. Vårt primära uppdrag är att besiktiga, utföra service och reparationer av liftar och vårdsängar på äldreboenden, gruppboenden och vid behov på skolor. Socialförvaltningens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun, utifrån politiskt givna uppdrag och enligt gällande lagstiftning, får sina grundläggande behov av stöd, vård och trygghet tillgodosedda. Socialförvaltningen omfattar funktionerna äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg och hälso- och sjukvård. Ditt nya arbete Som hjälpmedelstekniker arbetar du självständigt med att planera och genomföra återkommande kontroll/besiktning och förebyggande/avhjälpande underhåll av vårdsängar och liftar på kommunens särskilda boenden. Även montage och leverans av vårdsängar ingår i jobbet. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Återkommande kontroll (besiktning) av liftar och vårdsängar • Förebyggande/avhjälpande underhåll • Leverans och montage Din kompetens För att bli framgångsrik i din roll tror vi att du som person är serviceinriktad, noggrann och har en god förmåga att självständigt planera och utföra ditt arbete samtidigt som du arbetar teambaserat. Du är praktiskt lagd och duktig på felsökning samt att tänka självständigt runt konstruktioner och inställningar. Du har lätt för att skapa och underhålla kontakter och relationer och har förmågan att anpassa ditt bemötande utifrån de personer du möter, på ett professionellt sätt. Likväl som självständigt arbete, hanterar du arbete i grupp och värdesätter gott samarbete kollegor emellan. Rollen förutsätter stor flexibilitet och fysisk uthållighet eftersom arbetsuppgifterna är av varierande karaktär och svårighetsgrad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. • Vi söker dig med lägst gymnasial utbildning inom teknik, mekanik, el/elektronik alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig erfarenhet • Vi ser gärna att du har erfarenhet av teknisk service och arbete inom något av områdena el/elektronik eller mekanik • Du har god datorvana och erfarenhet av arbete i datorbaserade system • B-körkort är ett krav då bil används som transportmedel i arbetet • Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift, eftersom jobbet kräver god kommunikationsförmåga • Erfarenhet från arbete inom vårdarbeten, är meriterande Vi erbjuder dig Att arbeta som hjälpmedelstekniker är ett omväxlande arbete där du gör skillnad för medborgaren. Du får möjlighet att arbeta självständigt men också nära dina kollegor och som en viktig del i ett team. Möjligheterna är också goda att kunna påverka såväl ditt dagliga arbete liksom verksamhetsplanering. Det råder ett positivt utvecklingsklimat. Som anställd inom Jönköpings kommun får du ta del av en rad olika förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner här. (https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html) Upplysningar Rekryteringen avser en tillsvidareanställning med arbetstid förlagd till dag, måndag-fredag. Jönköpings kommun strävar efter heltid som norm och erbjuder alltid 100% sysselsättningsgrad. Vi eftersträvar jämn könsfördelning på arbetsplatsen och ser därför gärna även kvinnliga sökanden. Kontakt Johanna Karlsson, enhetschef Tfn: 036-10 25 08 E-post: [email protected] Mikael Brand, hjälpmedelstekniker Tfn: 036-10 31 72 E-post: [email protected] Fackliga representanter: Fackliga representanter (http://www.jonkoping.se/fackliga%20soc) Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre. Välkommen att söka tjänsten som hjälpmedelstekniker! https://www.jonkoping.se/ Följ oss i sociala medier: Facebook: Jobba i socialförvaltningen Instagram: @jobbaisocialförvaltningen Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

7 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Hjälpmedelstekniker, vikariat, med logistikfokus till Hjälpmedel Skåne

Gör skillnad. Varje dag. Hjälpmedel Skåne består av ungefär 140 medarbetare och är ett verksamhetsområde inom förvaltningen Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Vi ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter. Vi arbetar i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden och fungerande logistik påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienter god och säker vård. Verksamhetsområdet har nyligen påbörjat en spännande utvecklingsresa mot en tydligare och stabilare plattform. Som ett led i detta arbete genomförs en förändring i verksamhetens organisation för att tydliggöra ansvars- och funktionsindelningen. I vårt nya område order/logistik, som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten, ingår enheterna kundservice, administration, sortiment och logistik. Denna tjänst finns hos logistikenheten, som ansvarar för leveranser och med egen personal hanterar vissa av de upphandlade produktflödena. För närvarande finns vi i Staffanstorp. Vi blir, tillsammans med dig, totalt 22 medarbetare på enheten. - Även om du inte jobbar med sjukvård i den vanliga bemärkelsen bidrar man lika mycket till att en människa får möjlighet att ha ett mer normalt och självständigt liv med hjälp av sitt hjälpmedel, säger Olle, enhetschef på Hjälpmedel Skåne. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ny hjälpmedelstekniker för ett vikariat på ett år, som främst kommer att arbeta med godsmottagning av manuella rörelsehjälpmedel. Inom godsmottagning ingår arbetsmoment som att: montera, kvalitetssäkra, plocka, packa och skicka i väg nya och rekonditionerade hjälpmedel från vårt lager. Tillsammans med arbetsgruppen kan du prioritera de beskrivna arbetsuppgifterna och dokumentera dessa enligt lagar och rutiner i vårt verksamhetssystem Sesam2. Du förväntas även utveckla våra arbetssätt, rutiner och processer i enlighet med 5s och lean. Vi arbetar för en gemensam arbetsplats där alla tekniker ska kunna täcka upp för varandra vilket innebär att arbete inom andra produktområden och processer än ditt huvudsakliga kommer förekomma. Arbetsgruppen arbetar även med returtagning, rengöring samt rekonditionering av olika typer av hjälpmedel. Vi söker nya lokaler i Malmö men för närvarande sker arbetet på lagret i Staffanstorp. Du kommer att vara i nära kontakt med hjälpmedelskonsulenter och förskrivare över hela Skåne. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du ska ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift för att enkelt kunna kommunicera samt förstå instruktionsböcker vid montering. Vidare krävs att du enkelt kan navigera i en Windows-liknade IT-miljö. Det är meriterande att ha erfarenhet av arbete med teknisk utrustning, lagerarbete och/eller något verksamhets- eller lagersystem. För att trivas i din roll är du en person som arbetar lösningsfokuserat med ett strukturerat förhållningssätt. Du ser utvecklingsmöjligheter i förändrade omständigheter och utför dina arbetsuppgifter med stor ansvarskänsla och noggrannhet. Du förstår vikten av Först in, Först ut och kan värdera hur du bäst spenderar din tid utan att tumma på kvalitén. Eftersom du skall arbeta såväl självständigt som i team, ställs stora krav på din förmåga att ta ansvar för och planera ditt egna arbete samt på din förmåga att samarbeta med andra. Du bör även dela Region Skånes värderingar; Välkomnande, drivande, omtanke & respekt och de är ständigt närvarande i ditt dagliga arbete. Du är flexibel och prestigelös. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. I den här rekryteringen tillämpas löpande urval så varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Hjälpmedelstekniker med logistikfokus till Hjälpmedel Skåne

Gör skillnad. Varje dag. Hjälpmedel Skåne består av ungefär 140 medarbetare och är ett verksamhetsområde inom förvaltningen Psykiatri, habilitering och hjälpmedel. Vi ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som idag finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter. Vi arbetar i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden och fungerande logistik påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienter god och säker vård. Verksamhetsområdet har nyligen påbörjat en spännande utvecklingsresa mot en tydligare och stabilare plattform. Som ett led i detta arbete genomförs en förändring i verksamhetens organisation för att tydliggöra ansvars- och funktionsindelningen. I vårt nya område order/logistik, som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten, ingår enheterna kundservice, administration, sortiment och logistik. Denna tjänst finns hos logistikenheten, som ansvarar för leveranser och med egen personal hanterar vissa av de upphandlade produktflödena. För närvarande finns vi i Staffanstorp. Vi blir, tillsammans med dig, totalt 22 medarbetare på enheten. - Även om du inte jobbar med sjukvård i den vanliga bemärkelsen bidrar man lika mycket till att en människa får möjlighet att ha ett mer normalt och självständigt liv med hjälp av sitt hjälpmedel, säger Olle, enhetschef på Hjälpmedel Skåne. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ny hjälpmedelstekniker för tillsvidareanställning som främst kommer att arbeta med godsmottagning, rengöring, rekond samt funktionstest av synhjälpmedel. Rollen kommer även stötta produktområde hörsel och andning med liknande arbetsuppgifter. Tillsammans med arbetsgruppen kan du prioritera de beskrivna arbetsuppgifterna och dokumentera dessa enligt lagar och rutiner i vårt verksamhetssystem Sesam2. Du förväntas även utveckla våra arbetssätt, rutiner och processer i enlighet med 5s och lean. Vi arbetar för en gemensam arbetsplats där alla tekniker ska kunna täcka upp för varandra vilket innebär att arbete inom andra produktområden och processer än ditt huvudsakliga kommer förekomma. Utöver synhjälpmedel hanterar arbetsgruppen andningshjälpmedel, hörselhjälpmedel samt nutritionspumpar. Vi kommer inom ett år flytta till nya lokaler i Hyllie, Malmö men för närvarande sker arbetet på lagret i Staffanstorp. Du kommer att vara i nära kontakt med hjälpmedelskonsulenter och förskrivare över hela Skåne. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du ska ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Vidare krävs att du enkelt kan navigera i en Windows-liknade IT-miljö. Det är meriterande att ha erfarenhet av arbete med teknisk utrustning, lagerarbete och/eller något verksamhets- eller lagersystem. För att trivas i din roll är du en person som arbetar lösningsfokuserat med ett strukturerat förhållningssätt. Du ser utvecklingsmöjligheter i förändrade omständigheter och utför dina arbetsuppgifter med stor ansvarskänsla och noggrannhet. Du förstår vikten av Först in, Först ut och kan värdera hur du bäst spenderar din tid utan att tumma på kvalitén. Eftersom du skall arbeta såväl självständigt som i team, ställs stora krav på din förmåga att ta ansvar för och planera ditt egna arbete samt på din förmåga att samarbeta med andra. Du bör även dela Region Skånes värderingar; Välkomnande, drivande, omtanke & respekt och de är ständigt närvarande i ditt dagliga arbete. Du är flexibel och prestigelös. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning. I den här rekryteringen tillämpas löpande urval så varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning. Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

6 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Tekniker - Konsultationsteamet

Försörjningsförvaltningen är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen. Verksamheten bedrivs i hela Västra Götaland med fokus på försörjning och logistik till regionens olika verksamheter. Vi utvecklar och levererar bland annat tjänster inom måltider, tvätt, läkemedelsnära produkter och hjälpmedel, och lagerhåller och distribuerar produkter. Som tekniker inom konsultationsteamet arbetar du med individanpassade lösningar, då befintliga hjälpmedel inte uppfyller patientens specifika behov. Arbetsuppgifter Du ingår i konsultationsteamet där du med andra tekniker och hjälpmedelskonsulenter har uppdrag att: vara vårdgivarens expertstöd kring anpassning av hjälpmedel, så som rullstolar, elrullstolar, rollatorer samt hjälpmedel för dusch och hygien. du deltar i utprovningar där du möter patienter och förskrivare, gör anpassningar och specialanpassningar samt viss programmering av dessa. dokumentation och övrig administration ingår som en naturlig del i uppdraget.  Beredskapstjänstgöring förekommer. Vi ger dig löpande utveckling inom kompetensområdet. Se mer om vad konsultationsteam på Hjälpmedelscentralen gör: https://sway.com/GDSfBaGg6Sbo5gBt För att ge god service i rollen som tekniker behöver du: vara kreativ, lösningsfokuserad och van att självständigt lösa tekniska problem ha ett gott bemötande, personlig mognad och hög integritet arbeta bra tillsammans med andra ha god pedagogisk förmåga och vara kommunikativ vara flexibel och klara att ha flera arbetsuppgifter på gång samtidigt vara ansvarstagande och ha ordningssinne så att hög kvalité och patientsäkerhet säkerställs. Du har en god fysisk förmåga och ergonomiskt arbetssätt då arbetet kan innebära tunga lyft. Du har verkstadsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande erfarenhet som ger tekniskt kunnande. Du kommunicerar väl på svenska, har god datorvana och lätt att lära nya datasystem samt B-körkort och ­god körvana, gärna av lätt lastbil. Vi arbetar i affärssystemet Sesam2 och tidigare arbete i detta är meriterande.  Vi ser fram emot din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Hjälpmedelstekniker till Hjälpmedelsverksamheten i Boden

På Region Norrbottens hjälpmedelsverksamhet arbetar vi långsiktigt med att förse vården med rätt och säker utrustning. Här finns det ett nära samarbeta med verksamhetens olika avdelningar för att på bästa sätt leverera högklassiga lösningar och medicintekniska produkter. Vi har i uppdrag att skapa framtidens bästa hälsa och vård vilket ställer höga krav och förväntningar på oss, varje dag, dygnet runt. Vi söker Vi söker dig som har gymnaiseutbildning med inriktning mot fordon, el eller industri. Du ska ha körkort B och ha kunskaper i svenska i båda tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med service, underhåll och reparationer samt i arbetsordersystem. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vill att du är självgående, initiativtagande och serviceinriktad. Vidare ser vi att du är strukturerad samt har god samarbets- och problemlösningsförmåga. Det här får du arbeta med Som hjälpmedelstekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för service, underhåll och reparationer av det breda utbudet av hjälpmedel som finns i vårt sortiment. Arbetet sker i verksamhetens lokaler. Hjälpmedelsverksamheten har som uppdrag tillhandahålla en god och effektiv hjälpmedelsförsörjning genom att patienterna på lika villkor får tillgång till funktionellt fullgoda hjälpmedel i hela länet. Samarbetet kring hjälpmedelsfrågorna ska också ge en effektiv hjälpmedelsförsörjning av god kvalitet. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Tjänsten är tillsvidare, heltid samt dagtid. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sitsspecialist - individuella sitsar

Sitsspecialist - individuella sitsar för region Östergötland med omnejd. Anatomic SITT AB har många års erfarenhet och en samlad kompetens när det gäller att finna lösningar för barn, ungdomar och vuxna med svåra sittproblem. Design och kvalitet är en självklarhet för oss. Vår affärsidé är att utveckla och producera funktionella sitt- och ståhjälpmedel för barn, ungdomar och vuxna. Hos oss på Anatomic SITT får du samarbeta med drivna kollegor, där du får möjlighet att påverka. Du ingår i ett företag där individen sätts i fokus och där vi utvecklar nya hjälpmedel för personer med funktionsnedsättning. Är du rätt för rollen välkomnar vi dig till vårt moderna företag, med varm företagskultur där du kan göra skillnad! Har du en medicinsk bakgrund och motiveras av att skapa och vårda relationer samt att arbeta i en roll där du gör skillnad för andra människor? Då kan du vara den vi söker. Arbetsbeskrivning I rollen som sitsspecialist på Anatomic SITT kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att utforma ett så optimalt sittande som möjligt för Patienten i vår avgjutningsutrustning. När den önskade formen i avgjutningsutrustningen är uppnådd så scannar du in formen med vår fotolaser scanner. Vidare sänder du in filen med tillhörande måttlapp / beställningsunderlag till vår sitsproduktion som består av Robotfräsar, sömnadsavdelning, vakuumformning, vattenskärning etc som sedan tillverkar den helt individuella sitsen till Patienten. När sitsen är producerad kommer du att leverera den till Patienten. Du kommer ingå i ett team på tio personer och du rapporterar direkt till försäljningsansvarig. Du håller dig uppdaterad och välinformerad om vårt standardproduktsortiment, vårt individanpassade sortiment samt trender för att på så vis kunna erbjuda helhetslösningar till våra kunder. Du planerar själv din arbetsdag vilket kräver god planering och struktur. Du har en nyckelroll där du ansvarar för att skapa långvariga relationer med våra kunder inom ditt distrikt. Du är ansiktet utåt för Anatomic SITTs innovativa produkter. Under din introduktion kommer du till stor del utgå från huvudkontoret i Norrköping och vara delaktig i gemensamma utprovningar, formning av individuella sitsar med en kollega. Vi ser att du, efter en omfattande introduktion, ansvarar för egna utprovningar/ framtagning av individuella sitsar i avgjutningsutrustningen, planerar dina egna kundbesök samt utgår från ett hemmakontor alternativt kontor i Norrköping beroende på var du bor. Vem är du? Vi söker dig som har medicinsk kompetens tex. arbetsterapeut, fysioterapeut, ortopedingenjör, ortopedtekniker, hjälpmedelstekniker eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av arbete med medicinska hjälpmedel samt du är bekväm med att praktiskt hantera olika typer av hjälpmedel och individuella behov. För att lyckas i rollen som Sitsspecialist hos oss är du praktiskt lagd, har ett teknikintresse, har en god social kompetens samt naturlig säljkompetens. Det är viktigt att du är ”händig” och gillar att jobba med händerna. Det är viktigt att du motiveras av att bidra till en bättre livskvalité för en medmänniska. Du drivs av att arbeta självständigt och skapa långvariga kundrelationer. Vi ser att du på sikt kommer att kunna hitta nya möjligheter till fler samarbeten. Rollen kräver struktur, ihärdighet och professionalitet. Du tillbringar den största delen av rollen på resande fot och utgår hemifrån. Du kommer också regelbundet träffa dina kollegor i Norrköping för avstämningar samt kund- och säljmöten. Du kommunicerar flytande på svenska, både i tal och skrift. Körkort är ett krav. Arbetstid/Varaktighet Tillsvidare. Heltid. Dagtid. Lön Fast lön enligt överenskommelse. Ansökan/Kontaktperson Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten tillsätts så fort som möjligt så vänta inte med att sända in din ansökan med CV och ett personligt brev. Vi tar emot ansökan via e-post. Rickard Eriksson, [email protected] Telefon 0709-771078

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024