Hotellvaktmästare/Piccolo

Sök bland 5 lediga jobb som Hotellvaktmästare/Piccolo och börja ditt nya yrkesliv idag!

*Chef a la Carte - Brasserie NÒR Umeå *

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Are you a passionate and creative chef looking to bring your culinary expertise to a dynamic and exciting kitchen? Brasserie NÒR in Umeå is seeking a talented and experienced Chef à la Carte to join our team. If you have a flair for crafting exceptional dishes, a keen eye for presentation, and thrive in a fast-paced environment, we want to hear from you! Responsibilities: • Prepare and cook high-quality à la carte dishes according to our menu and standards. • Contribute to menu development with a Nordic and European influence. • Ensure all food is prepared in a timely and hygienic manner. • Maintain a clean and organized workspace in compliance with health and safety regulations. • Work closely with management to ensure customer satisfaction and continuous improvement. Requirements: • Proven experience as a Chef à la Carte or in a similar role in a professional kitchen. • Strong knowledge of cooking techniques, kitchen equipment, and food safety standards. • Ability to work well under pressure and in a fast-paced environment. • Excellent teamwork skills. • Passion for food, creativity, and attention to detail. • Culinary degree or relevant certification (preferred but not required). What We Offer: • Competitive salary based on experience. • Opportunities for career growth and development. • A supportive and collaborative team environment. • Staff meals and additional benefits. If you are a dedicated and skilled chef looking for your next exciting opportunity, apply now! Send your resume and a brief cover letter or visit Brasserie NÒR in Umeå to apply in person. We can’t wait to welcome you to our team!

9 juli 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Disk och Möblering till Maryhill Estate
ESS Hotel Group AB
Vaktmästare m.fl.

Detta kommer vara långt mer än "bara ett jobb" för dig, du kommer vilja stråla och leverera oavsett vilken position du har på vår fantastiska destination, Maryhill Estate. Här vill vi förädla historian och skapa känslan av passion på en helt ny nivå. De är här drömmar slår in, både för medarbetare liksom gäster. Upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Vem är du? Du som person har en hög känsla för service och kvalité. Du är självgående, van vid fysiskt arbete och noggrann med detaljer. Du arbetar tätt ihop med hela huset och samtliga avdelningar. Du är en positiv person som ser möjligheter, snarare än utmaningar. Vi tror även att du har hög energinivå, är flexibel i vart du kan behövas liksom att saker och ting kan förändras snabbt efter gästens och husets behov. Precis som alla andra i våra team, så är gästresan det viktigaste, därför tror vi också att du gillar service och ser gästens behov som det primära. Hur kan ett arbetspass se ut? Vi vill skapa ett dynamiskt hus där både du som möblerare och dina kollegor på Maryhill jobbar mellan avdelningar och med olika uppgifter. Allt för att skapa en organisation som är flexibel utifrån verksamhetens behov, men också för att ge en större möjlighet till variation och utveckling för dig som medarbetare i det dagliga arbetet. Som Möblerare är dina primära arbetsuppgifter:  Säkerställa möbleringen i våra möteslokaler, festlokaler och publika utrymmen Få undan all disk och få vårt diskutrymme skinande rent efter dagens genomförda event. Det innefattar att diska upp all smutsig disk, placera ut ny ren disk till våra möteslokaler och fika-stationer.  Möblera de planerade upplevelser våra koordinatorer och säljare har sålt som nu ska förberedas till våra gäster på plats.  Tjänsten ingår i vårt Meeting & Event team. Arbetsuppgifter så som: Förberedelse i konferenslokaler, teknik genomgång  Viss förberedelse av konferens-fikor mm ingår i viss utsträckning. Du ansvarar för lagerhållningen av våra möbler och vårt porslin i förrådsutrymmen Arbetar proaktivt för att effektivisera och optimera våra rutiner för denna förvaring. Mötesupplevelsen på Maryhill är en central och viktig del av helheten vilket gör ditt arbete värdefullt och viktigt. Om tjänsten Anställningsform: 70% tillsvidare, främst eftermiddag och kvällsarbete, samt helgarbete. Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 26 Juli Uppfyller du inte exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utbilda våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman temat. Utöver det får du en säker anställning och friskvårdsbidrag. Samt otroliga kollegor och kanske till och med vänner för livet!

8 juli 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Facility Manager till Blå Huset Hotell Umeå AB
Blå Huset Hotell Umeå AB
Vaktmästare m.fl.

Blå Huset hotell Umeå AB driver idag sju verksamheter. Vi har skapat koncept och upplevelser som med sin höga kvalitet kan konkurrera med världens bästa hotell och restauranger. Vi erbjuder starka koncept med uppseendeväckande arkitektur och design. I vår familj finner du våra två hotell, Stora Hotellet och U&Me, vår konferensanläggning P5, vår restaurang Gotthards krog, hantverksbageriet Kulturbageriet, Fika! och den anrika herrgården Sävargården. Tack vare våra satsningar har vi byggt starka varumärken med högt satta ambitioner, satsningar som under åren uppmärksammats och drivit intresse både för oss och Umeå. Så vill vi fortsätta framåt och då ska sägas att ingenting av det vi har gjort eller vill göra hade varit möjligt om vi inte bars upp av alla genuina, passionerade medarbetare som älskar att ge varje gäst, såväl Umeåbor som tillresta besökare, en personlig och minnesvärd upplevelse. Som Facility Manager, eller fastighetsskötare som vi säger, är du en av våra nyckelspelare i uppdraget om att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Lokalernas skick, ur perspektivet helt och rent, är själva basen för den upplevelse vi försöker skapa för alla våra gäster. Rollen innebär en vardag fylld med variation. Vi arbetar i ett stort hus med många utmaningar och möjligheter. Som helhetsansvarig för fastighetens prestation blir det därför naturligt en blandning av rent operativa frågor att lösa tillsammans med allt systematiskt och mer planerat underhåll. Du arbetar nära driften och möter även gäster i din vardag – för att lyckas och trivas är du en person som gillar människor och ”att göra någons dag” du levererar med god service och stort engagemang. Vi ser att du som person är lösningsorienterad, kreativ, självgående och strukturerad vilket leder till en proaktiv fastighetsfunktion. I rollen har du ansvar för att upprätthålla standarden i våra hotellrum och tillhörande ytor. För att enklare lyckas på jobbet är det fördel om du har ett antal års arbetslivserfarenhet från ett praktiskt eller tekniskt arbete. Meriterande är även om du är en problemlösare som har erfarenhet och intresse av praktiska arbeten såsom mekaniker, elektriker, VVS:are eller snickare. Vi sätter stor vikt vid dig som person och dina drivkrafter för vi tror att du genom din nyfikna personlighet kombinerat med praktiska ådra kommer kunna hantera situationer som uppstår. Utöver att vara en del av vår organisation så kommer du ha en naturlig koppling till vårt systerbolag Kajeka Förvaltning AB som bedriver fastighetsförvaltning. Kajeka förvaltar några av Umeås mest prestigefyllda fastigheter så som Väven, Stora Hotellet, Konstnärligt Campus och Tvistevägen. Inom Kajeka finns kompletterande resurser så som fastighetstekniker och fastighetsförvaltare. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska samt B-körkort. Nedan är några delar som kommer ingå i rollen över tid: Felavhjälpande underhåll av allt som rör hotell- och restaurangverksamheterna. Medverkan vid underhållsplanering och genomförande av det planerade underhållet. Systematiskt brandskyddsarbete. Driftoptimering och besparingsanalyser. Beställning av material och tjänster samt kontakt med leverantörer och andra externa entreprenörer Hantering av lås- och passagesystem Delaktighet i framtagande av strategier som leder till proaktiv fastighetsförvaltning. Tjänsten är en tillsvidare med sex månaders provanställning. Varierande arbetstider med helg och kvällsarbete förekommer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, vi genomför intervjuer löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan i dag.  Vi ser fram emot att lära känna dig!

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Copy of Städpersonal till Gullmarsstrand Hotell (extra vid behov)
M Dryck & Konsult AB
Vaktmästare m.fl.

Vill du ha havet som närmsta granne, se glada och nöjda gäster checka in och ut på en av Västsveriges vackraste platser. Samtidigt gillar du att skapa minnesvärda upplevelser på vårt fina hotell. På Gullmarsstrand, som ligger på vackra Skaftö, letar vi nu efter dig som älskar besöksnäringen, energi och fartfyllda mötet där människor träffas, umgås och firar framgång tillsammans. I rollen som vaktmästare ser vi att du är händig och kan utföra enklare reparationer, byta glödlampor och fixa stopp i avlopp. Du behöver vara fysisk stark då du kommer att möblera bord och stolar vid olika tillställningar och konferenser. I vårt fastighetsteam ingår vaktmästarsysslor såsom mindre reparationer, skötsel av inre och yttre miljö, mottagning och hantering av leveranser och felanmälningar, poolskötsel, tvätt- och sophantering, trädgårdssysslor samt att vara behjälplig med olika arbetsuppgifter åt både gäster och olika avdelningar på hotellet. Som hotellvaktmästare kommer ingen dag vara den andra lik och du behöver vara beredd på att ta dig an nya uppgifter. I arbetet ingår även morgonrutin för att kontrollera och rengöra spabad. Du behöver kunna jobba självständigt och planera din dag utefter arbetsuppgifter som tillkommer. Vissa dagar arbetar tillsammans med vår ordinarie vaktmästare. TJÄNSTEN Visstidsanställning mellan 2 juni - 31 augusti (möjlighet till 30 septemeber) Lön enligt kollektivavtal, HRF Rollen är förlagd på dagar, kvällar och helger Tjänsten är extra vid behov  Minimum 18 år Du talar Svenska/Engelska  Körkort för manuell bil är ett krav. Boende: Vi ser helst att du har eget boende, då vi har begränsat antal bäddar som finns att hyra i vårt personalboende. TILLSÄTTNING Vi rekryterar löpande OM OSS Vi är ett familjeägt hotell som ligger 0 meter från havet i Fiskebäckskil på Skaftö. Vi brinner för utveckling, att utvecklas och service, det sistnämnda skulle vi inte klara av utan vårt härliga team. Älskar du precis som vi att göra det där lilla extra för varje gäst? Då är du given i vårt team! Våra värdeord är Miljö, Värdskap, Gemenskap, Passion samt Mod, och efter det lever och andas vi varje dag! Det är en fartfylld miljö där vi arbetar med intentionen att vara en internationellt avslappnad havsnära miljö för våra gäster.

3 maj 2025
Sista ansökan:
20 oktober 2025
Möblerare Event och Bankett
AB Nya Grand Hotel
Vaktmästare m.fl.

OM ROLLEN I tjänsten som möblerare kommer du att arbeta på vår event-avdelning och leverera en femstjärnig produkt gällande all möblering i våra 23 event- och konferenslokaler. Du arbetar självständigt, professionellt och är en viktig del för en fungerande avdelning där vi ställer höga krav. Du är kunnig, snabb, ordningsam, kan prioritera och har ett tränat öga för detaljer. Arbetstiderna är förlagda till veckans alla dagar inklusive kvällar och helger, ibland även på natten när situationen så kräver, men majoriteten av tiden kommer att läggas ut tidiga morgnar samt dagtid från måndag till fredag. För rätt person kommer det att vara både utvecklande, givande och framför allt väldigt roligt. VEM ÄR DU? Du är lojal, positiv, strukturerad och passionerad Du har god fysik och kan hantera tunga lyft och tycker om att arbeta självständigt Du har någon tidigare yrkesvana från servicenäringen Erfarenhet från liknande tjänster är meriterande Alla som arbetar hos oss måste tala god svenska och engelska. Fler språk i denna internationella miljö är naturligtvis ett plus VI ERBJUDER En spännande utmaning och stimulerande arbete i ett Sveriges mest ikoniska hotell med över 300 anställda En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster Tillsvidareanställning med sexmånaders provanställning med tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse Lön enligt avtal (HRF) och erfarenhet Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till FAM AB och det enda hotellet i Sverige som är medlem i marknadsföringsorganisationen Leading Hôtels of the World. Observera att vi utför bakgrundskontroll på sökande som en del av vår rekryteringsprocess. Vi motser din ansökan senast den 6/4 2025. Urval och intervjuer sker löpande.

5 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025