Informationsassistent

Sök bland 3 lediga jobb som Informationsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektassistent

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Nationella sekretariatet för genusforskning söker nu en vikarie som projektassistent. Är du en mångsidig projektmedarbetare med administrativ och kommunikativ erfarenhet, som kan hitta smidiga sätt att organisera och lösa praktiska frågor? Vill du bidra till nordiskt samarbete inom områdena jämställdhet och LGBTI? I så fall är du kanske vår nya kollega! Nationella sekretariatet för genusforskning är en enhet vid Göteborgs universitet och ett kunskapsnav i Norden för hållbara villkor i utbildning, forskning och arbetsliv. Vi bidrar med forskningsdriven kunskap om genus, makt och hållbara villkor. Vår verksamhet är dynamisk och varierande. Vi genomför komparativa analyser, systematiska forskningsöversikter och forskningsprojekt. Sekretariatet bidrar också med kunskap i expertgrupper, på konferenser och i rådgivande organ. Nordisk information för kunskap om kön (NIKK) är ett samarbetsorgan under Nordiska ministerrådet, placerat på sekretariatet. Genom NIKK har vi en viktig funktion för det nordiska samarbetet på jämställdhets- och LGBTI-området. Det är framför allt till denna nordiska verksamhet som vi söker en vikarierande projektassistent. Inom ramen för det nordiska samarbetet genomförs kortare och längre projekt av varierande karaktär och med olika behov av administrativt, praktiskt och kommunikativt stöd. Det handlar bland annat om årliga utlysningar av projektmedel, nordiska kartläggningar, riktade förmedlingsinsatser, mindre nätverksträffar och större arrangemang. Vi söker dig som kan delta i vår nordiska projektverksamhet, genom administrativt och kommunikativt arbete. Du kommer att samarbeta nära dina kollegor i olika konstellationer, projekt och processer, där tvärande och kompletterande kompetenser ingår. Här kan du läsa mer om vår verksamhet: gu.se/nsfg och nikk.no Arbetsuppgifter • Hantera administrativa rutiner kopplade till olika projekt och de nordiska fonder vi förvaltar. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera avtal och dokument kopplade till projekt och fondutlysningar samt kalla till informations- och projektmöten. • Delta i planering och genomförande av externa möten och arrangemang, i både digital och fysisk form, ofta i samverkan med andra aktörer. Exempel på arbetsuppgifter är att finna kontaktuppgifter till och invitera externa deltagare, boka utrymmen och sörja för digital mötesteknik, kommunicera med samverkande parter om praktiska frågor. • Förmedla information om vår verksamhet, genom att planera, koordinera, skriva och publicera innehåll i våra olika digitala kanaler, såsom webbplatser, sociala medier och riktade utskick. Andra arbetsuppgifter kan vara att medverka i att ta fram tryckt material, göra mötespresentationer och finna illustrerande bilder för förmedlingsinsatser. • I tal och skrift kommunicera med såväl verksamhetens målgrupper som samarbetspartners • Bistå med underlag till exempelvis möten, kartläggningar och kommunikationsinsatser • Hantera praktiska frågor kopplade till arrangemang, inklusive resor och logi • Utföra allmänna kontorsgöromål vid behov Kvalifikationer • Vi söker dig som har en examen inom för anställningen relevant ämne eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Vi ser även att du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med olika administrativt och/eller projektstödjande arbetsuppgifter • Du har vana att arbeta med olika administrativa verktyg och system • Du har erfarenhet av kommunikativa arbetsuppgifter, som att skriva kortare texter för webbplatser och sociala medier • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, och kan anpassa innehåll till format och mottagare • Du har goda kunskaper i ett skandinaviskt språk och engelska, i tal och skrift Meriterande • Förtrogenhet med programvara som Apsis, Wordpress, Sharepoint och Teams och Adobe-sviten • Erfarenhet av att delta i genomförande av möten, seminarier och större arrangemang • Erfarenhet av nordiskt eller internationellt samarbete • Arbetserfarenhet från universitet, högskola eller annan offentlig verksamhet • Kunskaper i övriga nordiska språk Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga, systematik och ansvarskänsla Anställning Anställningen är en visstidsanställning t.o.m. april 2025 på 100 %, med placering vid Nationella sekretariatet för genusforskning vid Göteborgs universitet. Tillträde enligt överenskommelse, men senast under augusti/september 2024. Kontaktuppgifter för anställningen Verksamhetsledare Elin Engström, telefon 031-786 92 39,  [email protected]. Biträdande föreståndare Maria Grönroos, telefon 031-786 92 41, [email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan För att söka en anställning vid Göteborgs universitet måste du registrera ett konto i vårt rekryteringssystem. Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-09 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Category Analyst to Skruf

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Are you a numbers´ nerd, naturally curious, and resourceful in finding various data sources to shape strategic thinking? Looking for your next opportunity with an exciting and fast-growing company? Do not hesitate - apply now! We are looking for someone with a few years´ experience working with data and analysis, preferably coming from the FMCG industry. Starting as soon as possible! About the role You will be part of Skrufs Insights team, consisting of 8 people in total based in Stockholm and Norway. You will be working closely with and reporting to the Head of OND and Nordics Cluster Insights. Your main objective will be to collate and analyse a wide array of information and data within the OND (Oral Nicotine Delivery) sector, extracting impactful insights to guide strategic decision making. This role offers a unique blend of analytical rigor, strategic thinking, and creative problem-solving in a fast-paced and collaborative environment, giving you an opportunity to be a part of key projects. Your main tasks: • Conduct thorough analysis of category-relevant data, extracting meaningful insights to guide strategic decisions • Identify trends, opportunities and risks within the category. Provide recommendations where relevant • Develop and maintain regular reports and create compelling presentations for key stakeholders • Assist in the development of high-level market volume forecasts for the OND category, as well as tracking of performance against said forecasts, providing insights into variations and recommendations for adjustments Who do we think you are? You are naturally curious, driven, and enjoy problem-solving and working in a dynamic industry where you´ll have to adapt to evolving business priorities and requirements. You have a couple of years´ experience in a similar role which has made you proficient in analysing complex data sets and extracting meaningful insights. Your highly analytical mindset will be essential in supporting strategic focus within the OND Category team, ensuring alignment, and addressing the Category must-win-battles. You seek practical solutions, leverage your resourcefulness, and contribute positively to team dynamics. Additionally, we see that you have good argumentation and communication skills. You feel comfortable presenting your findings in an honest and simple, yet compelling way to your internal stakeholders. You are a true team player that can foster good relationships cross-functionally, willing to share knowledge, ensuring the seamless integration of insights into broader business decisions. Some qualifications • A university degree in Economics or Statistics • A minimum of 2 years´ experience working in a similar analytical position • Very good knowledge in Excel as this will be one of your main tools • Fluent in English, knowledge in Swedish is beneficial • Experience with PowerBI is beneficial Join a fun and experimental company with great values and benefits where you have the opportunity to grow! You will be offered to join company events, receive a generous health care allowance and commuting expense card, a yearly bonus and much more. We are looking forward to having you onboard! Practical information This is a direct recruitment with 6 months probation time. You will be working at Skrufs Head Office at Tulegatan 15 in central Stockholm, with the ability to work from home for 1 day/week. Full time position 40h/week. Moving forward in this process you will be asked to complete a personality and logics test, as well as carry out a case and report to hiring managers. About Skruf Skruf Snus AB was founded in 2002. Since the start, the company has grown every year. Today, Skruf Snus AB is Sweden´s second largest snus company with a turnover of about SEK 1.5 billion and about 300 employees. The company is in an exciting and expansive phase where we are growing both in Sweden and on the global market. New products are continuously launched under our four brands Skruf, Knox, ZONE X and Smålands Brukssnus. "We are a team with a lot of energy, drive and commitment, which is why Skruf Snus AB continues to develop. The head office is located in the centre of Stockholm but we have district sales representatives covering from Ystad in the south to Haparanda in the north. All production takes place in our factory in Sävsjö in Småland. Since 2008, Skruf Snus AB has been owned by Imperial Brands, a global group based in the UK. Skruf takes good care of its employees, and places great emphasis on a good working environment so that you feel at home at work as well. The Place is Sweden´s only Worklife Partner The Place is your safe point. In this particular recruitment, our competent recruitment consultants manage the process, from interview to employment offer. You will then be employed by the client company. We are proud of our fine collaborations with a large number of interesting and exciting companies - because this means many career opportunities for you!   Keywords: analyst, research, FMCG, research assistant, category analyst

16 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Studenttjänst: Processassistent till E.ON

Vi söker en engagerad och strukturerad student som vill stötta organisationen i framtagningen av ett ledningssystem. Är du en individ med tekniskt intresse, som är redo att engagera dig i ett spännande projekt med fokus på struktur, standardisering och processarbete? Då kan detta vara något för dig! OM TJÄNSTEN I rollen som Processassistent kommer du arbeta nära din chef Åsa som är Process Manager. Ditt uppdrag blir att stötta i skapandet och implementeringen av struktur, standardisering och processarbete, med särskilt fokus på att bygga upp och sätta standarder för ett nytt ledningssystem. Du kommer vara en central del av att skapa och optimera en plattform för medarbetarna på E.ON. Dina ansvarsområden innefattar mötesstöd, dokumentskapande, och implementering av processer, där du kommer vara delaktig i att rita processkartor och skapa dokument som integreras i ledningssystemet. Du erbjuds - En fot in på ett spännande företag som är med och leder omställningen av Sverige - Positivt Arbetsklimat och flexibilitet - Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson på E.ON ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Rita Processkartor i Visio: Medverka aktivt i att skapa översiktliga och detaljerade processkartor för att visualisera och optimera arbetsflöden * Skapa Dokument med Checklistor: Utveckla och producera dokument innehållande checklistor för att säkerställa att varje steg och krav i processerna uppfylls korrekt * Implementera Dokument i Ledningssystem: Se till att all dokumentation är enhetlig och följer standarder och riktlinjer för att underlätta användningen inom organisationen * Stöd till Process Manager i olika arbetsuppgifter: Assistera Process Manager i olika uppgifter som är kopplade till framtagningen av ledningssystemet, vilket kan inkludera administrativa uppgifter, möteshantering och efterarbete VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på minst 50 % inom teknik, media och kommunikation, eller motsvarande - Har möjlighet att arbeta 2-3 dagar/vecka (mån-fre) - Obehindrad i svenska och engelska, både i tal och skrift - Erfarenhet av Office 365 - Förmåga att växla mellan detaljnivå och övergripande perspektiv för att förstå helheten Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av tolkning av ritningar - Tidigare erfarenhet av processarbete För att trivas i rollen tror vi att du besitter ett tekniskt intresse och förståelse för komplexa samband. Ditt logiska tänkande kommer att vara en nyckelkomponent när du navigerar genom detaljerade processer och system. Förmågan att smidigt växla mellan detaljnivå och övergripande perspektiv kommer att göra det möjligt för dig att skapa en helhetssyn och effektivt bidra till förståelsen och optimeringen av arbetsflöden och ledningssystemet. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad - Självgående - Serviceinriktad - Kvalitetsmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

10 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024