Informationsassistent

Sök bland 5 lediga jobb som Informationsassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Informationsassistent till Studentcentrum

Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Studentcentrum ger information, service, råd och stöd till univeritetets studenter. Sektionen ansvarar för studenttorget, studievägledningen, studenthälsan, studentombudsmannen och samordningen för studenter med funktionsnedsättning. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning på 6 månader Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2024-03-21 Stationeringsort: Eskilstuna Akademi/enhet/sektion: Studentcentrum Arbetsuppgifter På Studenttorget arbetar du som universitetets ansikte utåt vid vår informationsdisk, i telefon och vid tentamensutlämningen. Du möter våra besökare och bistår dem med utbildningsrelaterad information och service inom många områden på både svenska och engelska. Kontakter med akademierna och undervisande lärare, biblioteket och tentamenssamordning. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av egna akademiska studier och erfarenhet av arbete inom service- och eller tjänstesektorn. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.  Arbetsuppgifterna kräver att du kan samarbeta, är strukturerad och har god kommunikativ förmåga. Som person är du utåtriktad, positiv, flexibel och lätt att samarbeta med då du kommer att ingå i ett arbetsteam. I din yrkesroll är du professionell, van vid att växla mellan olika arbetsuppgifter och har en hög service- och stressnivå. Meriterande Det är en fördel om du även har erfarenhet av något av följande:  • Erfarenhet av liknande arbete vid universitet och högskola • Erfarenhet av handläggning  • Arbete i offentlig förvaltning • Annat språk än svenska och engelska  • Mycket goda kunskaper i digital kommunikation och digitala verktyg • God förståelse för hur arbete i en myndighet bedrivs • God förståelse för olika studentgruppers behov Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Du är professionell i ditt bemötande och vet att god service och tillgänglighet bottnar i bemötande av mottagarens behov. Du är pragmatisk och följsam utifrån verksamhetens prioriteringar och behov och kan med lätthet förflytta dig mellan de funktionsnära frågorna till att se helhet. Som person är du utvecklingsorienterad, organiserad och samarbetsinriktad. Du har en förmåga att ta ansvar för och omvandla teori till praktik och är en skicklig kommunikatör. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

29 februari 2024
Sista ansökan:
21 mars 2024
Assistenter till internationellt sommarprogram sökes

INFORMATION OM ARBETSPLATSEN Uppsala International Summer Session (UISS) har funnits sedan 1963 och är ett sommarprogram som pågår mellan mitten av juni och mitten av augusti. Assistenterna jobbar från den 3 juni till den 19 augusti. Vi undervisar i svenska som andra språk och olika ämnen med anknytning till svensk kultur, samhälle och historia på högskolenivå. Vi ordnar boende till våra deltagare, luncher, utflykter, 2 längre helgresor och ett fritidsprogram. Varje sommar har vi mellan 200 och 220 deltagare som är mellan 18 och 65 år och kommer från cirka 40 olika länder. Cirka 65 % är studenter, övriga är förvärvsarbetande och behöver oftast svenska i sitt yrke. Titeln på arbetet passar inte riktigt, assistenter gör allt möjligt, det är mycket organisation. Arbetet är omväxlande. Det är en trevlig, rolig, men också utmanande arbetsplats. Vi ser programmet som ett projekt och jobbar tills det är klart. Arbetstiderna är ibland oregelbundna, arbete på vissa helger och kvällar ingår, men det finns också några lugna veckor där man ta en dag ledig mitt i veckan. Vi har en öppen och direkt kommunikation, vi utgår från att allt är möjligt och vi tänker i lösningar. ARBETSBESKRIVNING UISS söker nu assistenter som kommer att få många olika uppgifter, allt från att organisera aktiviteter och program i största allmänhet till att hjälpa våra deltagare med olika problem eller frågor, organisera och boka utflykter, assistera rektorn och lärare med olika praktiska verksamheter, organisera temakvällar såsom Midsommar, Kräftskiva och knytkalas, beställa böcker, ställa i ordning fika, boka guider, vara med att förbereda kvällsaktiviteter osv. Vi söker personer som är duktiga på Excel, Word, social media, fotografering, utforma annonser och Wordpress. En assistent behöver inte vara duktig på allt, vi fördelar dessa uppgifter bland 4 assistenter. Alla ska ha erfarenhet av att organisera evenemang, kunna jobba självständigt och ska ha en utmärkt behärskning av svenska och engelska både i skrift och tal. VEM SÖKER VI? Vi söker framförallt studenter som har erfarenheter i internationella sammanhang, till exempel att ha varit aktiv på en nation eller på kuratorskonventet, som internationell sekreterare, eller kurator, studerat utomlands, har rest, osv. Vi föredrar att du kan jobba under minst 2, men hellre 3 eller 4 somrar och att du har tillräckligt mycket livserfarenhet att röra dig inom olika åldersgrupper och kulturer. Egentligen vill vi ha eldsjälar, människor som brinner av entusiasm inför detta meriterande och fantastiskt roliga jobb, där man ofta måste ge järnet, men samtidigt får mycket utav det också. UISS assistenter bör ha mycket goda sociala färdigheter, vara utåtriktade, bra i att kommunicera både muntligt och skriftligt och i att arbeta i team, flexibla, glada, öppna och vana att ta i när det krävs. Att du ska vara serviceinriktad är självklart. Viktigt är också att du är väl bekant med Uppsala, lokala aktiviteter, sevärdheter, lokal kollektivtrafik och kan ge våra deltagare praktisk information av olika slag om Uppsala med omnejd. Det skulle vara helt fantastiskt om vi kunde hitta en assistent som känner till File Maker Pro, ett program gjort för Apple, där vi lägger in all info och utifrån det skapar en hel del listor. Om du har musikaliska talanger och gillar att underhålla eller medverka till våra musikkvällar är detta ett plus. VAR FINNS VI? Vi finns i centrum av Uppsala, där vi hyr lokaler på Vuxenskolan, både kontor till 5 personer som jobbar i administrationen och klasslokaler samt en samlingssal. Besöksadressen är Kungsängsgatan 12. Då vi endast har kurser på sommaren, äger eller hyr vi ingen fastighet i Uppsala, du kan alltså inte besöka oss under andra tider på året än sommaren. DIN ANSÖKAN Var vänlig och skicka din ansökan endast per e-post. Vi får gärna ditt CV, ett utförligt motivationsbrev samt uppgifter om referenser. Vid frågor kan du ringa till mig på mitt holländska nummer, det går även bra med Whatsapp, Facetime eller Skype.

26 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
2 st Informatörer/marinbiologer

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.2 st Informatörer/marinbiologer Institutionen för marina vetenskaper (https://www.gu.se/marina-vetenskaper) vid Göteborgs universitet har med sitt breda vetenskapliga kompetensområde och sin unika infrastruktur den mest kompletta miljön för marin forskning och marin utbildning i Sverige. Endast ett fåtal liknande organisationer finns i Europa. Genom avancerad forskningsinfrastruktur och verksamhetens tydliga koppling till samhällets behov och utmaningar bidrar institutionen till nya lösningar på de globala utmaningar som rör havet. Institutionen för marina vetenskaper bedriver forskning, utbildning och innovation relaterad till havet och dess resurser. Verksamheten bedrivs förutom i Göteborg även på forskningsstationerna Kristineberg Center för marin forskning och innovation och Tjärnö marina laboratorium, samt på forskningsfartyget Skagerak. Institutionen har en tvärvetenskaplig bredd som omfattar marin biologi, marin kemi, marin geologi, marin kulturvård och oceanografi, och forskningsområden spänner geografiskt från kust till världshav. Våra forskare och studenter har ofta framträdande roller i internationella expeditioner till Antarktis, Arktis, och de stora världshaven, men arbetar också i våra nybyggda laboratorier med avancerad utrustning och komplexa analysmetoder. Institutionen har också en bred utbildningspalett, inkluderande ett kandidatprogram, tre mastersprogram och forskarutbildning inom det marina området. Vid de två fältstationerna, Kristineberg vid Gullmarsfjorden (Lysekils kommun) och Tjärnö vid Kosterfjorden (Strömstads kommun), finns en bred serviceverksamhet (hotell, restaurang, laboratorier, fartyg, verkstad) med ett 40-tal anställda inom tekniska och administrativa yrken. Den annonserade anställningen är förlagd till Tjärnö marina laboratorium i Strömstads kommun. På Tjärnö finns forskare året runt, gästforskare och universitetsstuderande som har en del av utbildningen förlagd till stationen, och under sommarhalvåret gästas också stationen av många grupper av besökare.   Arbetsuppgifter  Att tillsammans med våra åretruntanställda informatörer organisera och ansvara för publika sommaraktiviteter på Tjärnö, främst guida under öppethållande av Tjärnö Akvarium och leda Barnens sommarlabb.   Kvalifikationer  För arbetet behövs goda kunskaper inom marinbiologi samt vissa kunskaper inom övrig marin vetenskap. Du bör vara intresserad och engagerad, och ha erfarenhet av att muntligt kommunicera med barn och vuxna. Du bör vara utåtriktad, flexibel och ansvarstagande och ha lätt att samarbeta med andra i ett team, men även kunna ta eget ansvar och arbeta självständigt. Flytande svenska är ett krav, och B-körkort en fördel.   Anställning  Anställningsform: Tidsbegränsad anställning under perioden 24 juni till 16 augusti 2024. Omfattning: 100 %   Placering: Göteborgs universitet, Tjärnö marina laboratorium I mån av plats kan boende på stationen erbjudas till marknadspris.   Kontaktuppgifter för anställningen  Upplysningar om anställningen lämnas av: Marina Panova (stationschef) 031-786 96 23 [email protected] Martin Larsvik (informatör) 031-786 96 21 [email protected]   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-03-12   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

20 februari 2024
Sista ansökan:
12 mars 2024
Category Analyst to Skruf

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Are you a numbers´ nerd, naturally curious, and resourceful in finding various data sources to shape strategic thinking? Looking for your next opportunity with an exciting and fast-growing company? Do not hesitate - apply now! We are looking for someone with a few years´ experience working with data and analysis, preferably coming from the FMCG industry. Starting as soon as possible! About the role You will be part of Skrufs Insights team, consisting of 8 people in total based in Stockholm and Norway. You will be working closely with and reporting to the Head of OND and Nordics Cluster Insights. Your main objective will be to collate and analyse a wide array of information and data within the OND (Oral Nicotine Delivery) sector, extracting impactful insights to guide strategic decision making. This role offers a unique blend of analytical rigor, strategic thinking, and creative problem-solving in a fast-paced and collaborative environment, giving you an opportunity to be a part of key projects. Your main tasks: • Conduct thorough analysis of category-relevant data, extracting meaningful insights to guide strategic decisions • Identify trends, opportunities and risks within the category. Provide recommendations where relevant • Develop and maintain regular reports and create compelling presentations for key stakeholders • Assist in the development of high-level market volume forecasts for the OND category, as well as tracking of performance against said forecasts, providing insights into variations and recommendations for adjustments Who do we think you are? You are naturally curious, driven, and enjoy problem-solving and working in a dynamic industry where you´ll have to adapt to evolving business priorities and requirements. You have a couple of years´ experience in a similar role which has made you proficient in analysing complex data sets and extracting meaningful insights. Your highly analytical mindset will be essential in supporting strategic focus within the OND Category team, ensuring alignment, and addressing the Category must-win-battles. You seek practical solutions, leverage your resourcefulness, and contribute positively to team dynamics. Additionally, we see that you have good argumentation and communication skills. You feel comfortable presenting your findings in an honest and simple, yet compelling way to your internal stakeholders. You are a true team player that can foster good relationships cross-functionally, willing to share knowledge, ensuring the seamless integration of insights into broader business decisions. Some qualifications • A university degree in Economics or Statistics • A minimum of 2 years´ experience working in a similar analytical position • Very good knowledge in Excel as this will be one of your main tools • Fluent in English, knowledge in Swedish is beneficial • Experience with PowerBI is beneficial Join a fun and experimental company with great values and benefits where you have the opportunity to grow! You will be offered to join company events, receive a generous health care allowance and commuting expense card, a yearly bonus and much more. We are looking forward to having you onboard! Practical information This is a direct recruitment with 6 months probation time. You will be working at Skrufs Head Office at Tulegatan 15 in central Stockholm, with the ability to work from home for 1 day/week. Full time position 40h/week. Moving forward in this process you will be asked to complete a personality and logics test, as well as carry out a case and report to hiring managers. About Skruf Skruf Snus AB was founded in 2002. Since the start, the company has grown every year. Today, Skruf Snus AB is Sweden´s second largest snus company with a turnover of about SEK 1.5 billion and about 300 employees. The company is in an exciting and expansive phase where we are growing both in Sweden and on the global market. New products are continuously launched under our four brands Skruf, Knox, ZONE X and Smålands Brukssnus. "We are a team with a lot of energy, drive and commitment, which is why Skruf Snus AB continues to develop. The head office is located in the centre of Stockholm but we have district sales representatives covering from Ystad in the south to Haparanda in the north. All production takes place in our factory in Sävsjö in Småland. Since 2008, Skruf Snus AB has been owned by Imperial Brands, a global group based in the UK. Skruf takes good care of its employees, and places great emphasis on a good working environment so that you feel at home at work as well. The Place is Sweden´s only Worklife Partner The Place is your safe point. In this particular recruitment, our competent recruitment consultants manage the process, from interview to employment offer. You will then be employed by the client company. We are proud of our fine collaborations with a large number of interesting and exciting companies - because this means many career opportunities for you!   Keywords: analyst, research, FMCG, research assistant, category analyst

17 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Vikarierande Aktivitetssamordnare vid LINXS

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. LINXS institut för avancerad neutron- och röntgenvetenskap (LINXS: www. linxs.se) är ett avancerat studieinstitut vars uppdrag är att främja vetenskap och utbildning med fokus på användningen av neutroner och röntgenstrålar, för att attrahera världsledande forskare för fokuserade forskningsbesök och att skapa internationella nätverk. För att LINXS skall kunna klara av sitt uppdrag arrangerar LINXS events och aktiviteter, främjar och utvecklar både nationella och internationella samarbeten och projekt, samt erbjuder bra lokaler där forskare kan interagera med varandra både personligen och digitalt. Av denna anledning behöver LINXS rekrytera en aktivitetskoordinator. Personen kommer att vara ansvarig för planering och utförande av aktiviteter, samt säkerställa att våra events fungerar problemfritt. Tjänsten är ett vikariat för att ersätta aktivitetssamordnarens föräldraledighet. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Arbetsuppgifter - Koordinera events före, under och efteråt. Detta kan inkludera att förbereda möten, boka lokaler, beställa catering, samt boka resor och hotell. Även förberedelse och underhållning av lokalerna, koordinering av konferensavgifter, hantering av kostnadsersättning för besökare och talare vid events, samt planering för mottagande av gästforskare. - Ge support vid både fysiska som digitala events och aktiviteter, exempelvis att sätta upp och genomföra digitala möten, inklusive att spela in dessa. - Självständigt uppdatera webbaserade sidor. Detta inkluderar även att hjälpa till att utveckla LINXS websida och andra gränssnitt för att underlätta ovan nämnda uppgifter. Det kan innebära tillämpning av kommunikativa kunskaper, både självständigt och genom samarbete med utvalda kommunikatörer. - Uppdatering av kontaktlista och information avseende deltagare vid events, samt annan statistik som är underlag för rapportering av LINXS aktiviteter. - Hantering och registrering av dokumentation och beslut i Lunds universitets diariesystem. Krav - Utbildning: högre utbildning inom ett område som är relevant för tjänsten. Detta kan vara inom ett vetenskapligt eller ett icke-vetenskapligt område där det finns en påvisbar kompetens för de arbetsuppgifter som är involverade i tjänsten. - Väldigt goda kunskaper i både tal och skrift i både engelska och svenska. - Erfarenhet av att uppdatera innehåll på websidor och relevanta kunskaper inom kommunikation kopplat till detta. - Datorvana, goda kunskaper av Microsoft Office, digitala möten och andra samarbetsverktyg (tex, Zoom och Microsoft Teams) Övriga meriter: - Erfarenhet av event- och/eller projektkoordinering och kommunikation eller annan erfarenhet relevant för tjänsten - Erfarenhet av att utveckla och underhålla websidor, med tillhörande kommunikation, liksom vana att använda eventmanagementsystem (tex indico eller liknande) är meriterande - Erfarenhet av att producera social media, skriva inlägg, bildbehandling, digital inspelning och redigering är meriterande - Teknisk kunskap (tex datorvana och sätta upp digital konferensutrustning) är en fördel. Även vana med IT baserade administrativa system som tex Primula, W3D3, Lupin eller liknande - Vana att arbeta i en tvärvetenskaplig och internationell miljö - God nätverksförmåga - Bra kommunikationsförmåga och bra på att arbeta i team - Körkort Som person är du ansvarsfull, pålitlig, positiv och lösningsorienterad. Du är motiverad och kan arbeta självstängt och visa initiativförmåga. Du är flexibel och trivs med högt tempo och med att hantera olika parallella arbetsuppgifter och korta deadlines. Du är en lagspelare, intresserad av vetenskap, vetenskaplig kommunikation och människor. Du har en hög servicekänsla, arbetsmoral och integritet. Du vill växa med rollen och vidareutveckla LINXS verksamhet. Du är bekväm med att representera LINXS och har stor social kompetens. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill ta hänsyn till god samarbetsförmåga, drivkraft och självständighet och att den sökandes erfarenhet och kompetens kompletterar och stärker det administrativa arbetet inom LINXS, samt bidrar till den framtida utvecklingen av LINXS. Villkor Anställningsform: Visstidsanställning - 12 månader Anställningens omfattning: 100 % Tillträde:1 maj 2024 eller enligt överenskommelse Kontaktperson; Anna Ntinidou, [email protected], +46727172206 Instruktioner för ansökan Ansökan skall skrivas på engelska. Ansökan bör innehålla personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla CV, examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev osv.). Utvalda kandidater kommer att kallas till intervju i mars 2024. Vid Naturvetenskapliga fakulteten bedrivs forskning och utbildning inom biologi, astronomi, fysik, geovetenskap, kemi, matematik och miljövetenskap. Verksamheten bedrivs vid åtta institutioner samlade inom norra universitetsområdet. Fakulteten har ca 1 500 studenter, 330 forskarstuderande och 700 anställda. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

1 februari 2024
Sista ansökan:
7 mars 2024