Account Executive sökes till SaaS-bolag

OM FÖRETAGET Nu söker vi flera Account Executives som vill följa med på en spännande företagsresa i en av de snabbast växande branscherna på marknaden. Vår kund är ett SaaS-bolag som tillhandahåller en marknadsledande plattform för kommunikationslösningar och onlinevideo. De erbjuder teknologier och mjukvaruprodukter för att revolutionera företags arbetssätt. Idag har man världsledande företag som kunder inom flertalet olika sektorer och har utvecklat en egen cloudlösning för att ge en säkrare upplevelse till användarna. Bolaget grundades i Finland och har idag 150 anställda i åtta länder. I Sverige är planen nu att växa rejält på säljsidan och samtidigt ta ytterligare marknadsandelar. Marknadspotentialen på den svenska marknaden är väldigt stor och för rätt person finns här möjlighet att växa tillsammans med bolaget på lång sikt. Värt att lyfta är att bolaget har en företagskultur som bygger på sunda värderingar och driver flera projekt kopplade till mental hälsa. Man värnar om att medarbetarna ska må bra både på och utanför arbetsplatsen. OM ROLLEN I denna roll söker vi flera Account Executives med fokus på att utöka den nuvarande kundportföljen och bygga långsiktiga relationer. I rollen ingår: - Kontakt med befintliga kunder, bokning och deltagande i säljmöten - Planera och strukturera din kunds videostrategi - Att hålla kurser på plats och online - Konsultera kunder i att vidareutveckla och identifiera nya värdefulla användningsområden för videokommunikation - Holistisk långsiktig utveckling av den egna kundportföljen VEM SÖKER VI Bolaget söker personer med driv, passion och med hjärtat på rätt plats. Utstrålar du dessutom trygghet och lugn så har du nytta av det i rollen. Som person är du med fördel en lagspelare som är mån om att skapa en bra arbetsplats för dig och dina kollegor. Du har någon typ av säljbakgrund med dig i bagaget. Det är meriterande om du till exempel jobbat i butik och kan visa att du har jobbat långsiktigt på en och samma plats. Har du till exempel säljbakgrund och kan visa upp ett bra trackrecord från tidigare arbetsplatser så är detta meriterande också. Likaså om du har slutfört någon typ av businessutbildning. Du behärskar både engelska och svenska på ett bra sätt. VAD ERBJUDER VI Företagets kontor ligger i fräscha lokaler i centrala Stockholm. Här erbjuds du en stabil grundlön samt ytterligare bonus och komission på lönen baserat på dina mål och säljresultat. Vidare är du en del av ett bolag som premierar trivsel för sina medarbetare och vill investera i din utveckling. Här finns stora möjligheter att växa och även få mer ansvar och ledarroller om du eftersträvar det i framtiden. Ansökan & Lön Jobbtyp: Heltid Plats: Stockholm Lön: Fastlön + Bonus + Provision Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med. Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger. Sökord: Account Executives, SaaS, Kommunikation, Mjukvaruplattform, Hjärta, Driv KOD: KaVa

8 januari 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Partnerships Manager - Denmark

Vi er et hurtigt voksende fintech virksomhed og kan nu officielt kalde os en bank (https://www.qred.se/report/qred-becomes-europes-newest-bank-and-welcomes-mattias-carlsson-as-chair-of-the-board#:~:text=Stockholm%2C%20October%202%2C%202023%20%E2%80%93,company%20is%20officially%20a%20bank.)! For fjerde år i træk er vi blevet udnævnt af Financial Times som en af de hurtigst voksende virksomheder i EU. Vi er velkapitaliserede (https://www.nordiccapital.com/portfolio-cases/investments/qred/), stifterledede og vi er stolte af vores flade organisationsstruktur. I takt med, at vi fortsætter med at vokse, leder vi nu efter en ambitiøs Partnership Manager til vores danske marked! Lad os tage et kig på rollen: Som Partnership Manager hos Qred er du ansvarlig for at drive salg og vækst ved at identificere og etablere nye partnerskaber, samtidigt med at du styrker relationerne til vores eksisterende partnere. Vores partnere inkluderer blandt andet finansielle rådgivere, som videresælger vores produkter til deres kunder, samt revisorer, som med vores hjælp kan assistere deres kunder med finansiering. Det, der forbinder os og vores partnere, er missionen om at gøre en forskel for små- og mellemstore virksomheder. Du vil blive en vigtig drivkraft for at øge kendskabet til Qred og vores netværk blandt mindre virksomheder i Danmark på en effektiv og innovativ måde. Du vil være med til at sætte en helt ny standard for partnerskaber og samtidig gøre finansiel støtte tilgængelig for langt flere danske iværksættere. Du vil få fuldt ejerskab og ansvar for det danske marked. Det betyder, at du kommer til at drive hele processen, lige fra identifikation af nye potentielle partnere, salgscyklus, onboarding og opretholdelse af langsigtede relationer. En dag på kontoret kan bestå af at: Identificere og etablere nye partnere Organisere og afholde workshops for at dele Qreds værdier Være vores ekspert på det danske marked og danske partnerskaber Analysere og rapportere nøgletal for at finde nye muligheder, der kan videreudvikle vores eksisterende partnerskaber Tage en frokost eller en øl efter arbejde med dit Partnership Team Vi forestiller os at du: Er meget ambitiøs Har en proaktiv tilgang til at nå og overgå dine mål Kan levere en elevatortale så selv Jesper Buch spidser ører Kommer med nye idéer og kan argumentere for, hvorfor vi skal prøve nye salgsmetoder af Taler flydende dansk og engelsk Har gode sociale egenskaber Trives i en dynamisk rolle Er engageret - uanset om der er tale om bordfodbold, ugly-sweater fredag eller at lukke nye aftaler. Du vil indgå i et konkurrencedygtigt team, der spændt venter på endnu en spiller. Det er en bonus hvis du: Har erfaring indenfor B2B salg Kan fremvise dokumentation for dine fremragende kommunikations- og forhandlingsevner Ved hvad en API er En af de største fordele ved at være Partnerships Manager hos Qred er den unikke kombination af individuelt ansvar og teamwork." - Jeroen, Partnerships Manager Hvorfor skal du vælge Qred: Vores kultur bærer tydeligt præg af vores tre grundværdier - transparens, innovation og passion. Med vores ikke-bureaukratiske tilgang og flade organisationsstruktur er der ikke langt fra idé til handling. Vi sætter stor pris på, hvad alle vores medarbejdere bidrager med af erfaringer og perspektiver, og vi samler på mennesker, der aldrig bliver færdige med at lære. Som en bonus får du den højeste sats for det svenske friskvårdsbidrag. Det med småt Stillingen er baseret på vores hovedkontor i Stockholm, Sverige. Vi gennemgår ansøgningerne løbende, og selvom startdatoen er fleksibel, vil den rette kandidat kunne starte omgående. Send venligst din ansøgning på engelsk. Vi glæder os til at høre fra dig!

2 januari 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Key Account Manager till Nemko Sverige

Key Account Manager till Nemko Sverige Nemko är ett globalt företag med norska rötter. Flera av världens största företag vänder sig till Nemko för hjälp med att få ut sina produkter på marknaden, både nationellt och internationellt. Nemko bidrar till en mer hållbar och säker framtid genom olika typer av produkttestning, såsom IT-utrustning, kommunikationsutrustning och hushållsprodukter till medicinsk utrustning och produkter för olje- och gasindustrin. Ökat fokus på elektricitet och IoT-produkter innebär att kommunikationsprodukter utgör en allt större del av det som Nemko arbetar med. Vi har också ökat satsningen inom både cybersäkerhet och tjänster riktade mot olika miljökrav för att säkerställa produkternas pålitlighet och öka deras totala livscykel. Nemko har en strategi som innebär betydande global tillväxt de närmaste åren. Läs gärna mer på https://www.nemko.com/ Som Key Account Manager kommer ditt arbete att bidra till denna tillväxt. Positionen ger mycket god inblick över hela organisationen och ger goda möjligheter till utveckling. Om tjänsten: Som Key Account Manager hjälper du entreprenörer och etablerade företag med marknadstillträde för deras produkter genom att erbjuda testning och certifiering av deras produkter. Det övergripande ansvaret innebär att säkerställa försäljningen av projekt i Sverige genom utveckling av befintlig kundstock och nykundsbearbetning. Du arbetar i ett försäljningsteam på 10 personer varav 2 personer ansvarar för den svenska marknaden. Tjänsten innebär utöver omfattande kundkontakt också regelbundna resor till huvudkontoret i Oslo. Dina arbetsuppgifter är bland annat att: - Tillsammans med kollega ansvara för försäljning och strategisk utveckling på den svenska marknaden, inklusive nykundsbearbetning - Ha omfattande kundkontakt och bidra till kvalitet och utveckling i kundresan, bland annat genom att delta från start i produktutveckling, bidra med kunskap om EU-direktiv kring certifieringar och därigenom säkerställa en säker produktutveckling. - Positionera Nemko på den svenska marknaden, delta i kundseminarier och utställningar och mässor. - Arbeta med lokala och globala resurser, verktyg och processer Vi ser att din bakgrund och erfarenhet är: - Minst 3-årig akademisk utbildning inom relevant område - 3-5 års erfarenhet av försäljning - Gärna teknisk erfarenhet eller stort intresse för ny teknik - Goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt (koncernspråket är engelska) För att lyckas i din roll tror vi att du: - brinner för affärer, kundrelationer och försäljning och att jobba mot högt uppsatta mål - har ett analytisk och strategiskt förhållningssätt och är strukturerad, metodisk och långsiktig i din försäljning - har digital kompetens och förmåga att tänka nytt och är nyfiken på ny teknologi - motiveras av att arbeta i ett växande och föränderligt företag och trivs i en hektisk miljö - har goda färdigheter av att arbeta självständigt och i team Nemko erbjuder: En internationell miljö med korta beslutsvägar, karriärmöjligheter och utmaningar. Du har konkurrenskraftiga villkor och får en varierad och flexibel arbetsdag med möjlighet till distansarbete. Du är helst men inte nödvändigtvis stationerad i Mälardalen. Din ansökan: Nemko välkomnar alla kvalificerade sökande. Som ett globalt företag med internationella kunder är mångfald viktig både för arbetsmiljön och för det arbete ska utföras. Nemko arbetar aktivt för att uppnå en balanserad könsfördelning och vill gärna rekrytera fler kvinnor. I denna rekrytering samarbetar Nemko med Rubino Rekrytering. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, +46 739 015 911.

6 december 2023
Sista ansökan:
24 maj 2024
Key Account Manager (KAM)

Vi söker en resultatinriktad Key Account Manager (KAM) till Knightec viket innebär att vara en stor del av Knightecs ansikte utåt i strategiska relationer, och att samarbeta med branschens mest framstående aktörer. Teknikbranschens omvälvande omställning ger både stora utmaningar samt nya och spännande möjligheter. För Knightec innebär den pågående förändringen en möjlighet att ytterligare stärka vår position som den strategiska partner som våra kunder aktivt efterfrågar. Våra kunder ska fortsätta att ligga i framkant där vår roll är att hjälpa dem. I rollen som Key Account Manager på Knightec leder du det arbetet. Rollbeskrivning: I denna högpresterande roll kommer du att agera som bryggan mellan våra kunder och vår verksamhet. Du kommer vara deras guide och ta ett tydligt ansvar för att driva innovation samt säkra deras framtida intäkter. Ditt uppdrag omfattar inte bara identifiering och utveckling av nya affärsmöjligheter utan även skapandet och upprätthållandet av starka och långsiktiga relationer med nyckelkunder. Du förväntas ta fram och implementera försäljningsstrategier som maximerar försäljningspotentialen och höjer kundnöjdheten. Ditt ansvar inkluderar utvecklingen och upprätthållandet av en solid affärsplan, där målet är att säkerställa kontinuerlig tillväxt och att nå ambitiösa försäljningsmål. Detta kräver förmågan att snabbt anpassa sig till förändrade marknadsvillkor och att hålla sig informerad om branschens framsteg och utveckling. För att framgångsrikt utföra dessa uppgifter kommer du att samarbeta nära alla affärsområden inom Knightec och därigenom säkerställa effektiv implementering av olika försäljningsinitiativ. Resultatet av vårt arbete är en branschledande tillväxt och lönsamhet. Dina erfarenheter: Vi söker dig med en gedigen erfarenhet inom framgångsrik B2B-försäljning. Erfarenhet inom teknik, digitala applikationer eller konsultbranschen är starkt meriterande. Din beprövade förmåga att nå och överträffa försäljningsmål, tillsammans med ditt självledarskap och coachande förmåga, kommer att vara avgörande i denna roll. Att motivera och guida kollegor inom försäljning är en viktig del av rollen. Du använder din starka kommunikativa förmåga till att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer samt leda säljteamet till ytterligare framgångar. Om Knightec Vi är en strategisk partner inom produkt- och tjänsteutveckling, dedikerade att hjälpa företag driva morgondagens affärer. Vi tror att samarbete och medskapande är nycklarna till framgång. Vi närmar oss våra kunders utmaningar från ett holistiskt perspektiv. Det är därför vi har samlat experter från hela världen, som bidrar med unika perspektiv och färdigheter till bordet. Vi är privilegierade att arbeta med kunder som delar vår passion för att bidra till en mer innovativ och hållbar värld. Tillsammans med dem skapar vi produkter och tjänster som levererar värde till både kunder och företag. Vi löser verkliga problem och hjälper organisationer att genomgå transformation. Läs gärna mer om oss här. Du kan också läsa vår senaste årsredovisning för en del hårda fakta här. Ansökan: Om du delar vår ambition och tror att du har vad som krävs för att vara en framstående Key Account Manager inom Knightec, uppmanar vi dig att ansöka redan idag. Vi genomför löpande urval, och vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Kevin Brunnberg, på [email protected].

1 december 2023
Sista ansökan:
19 maj 2024