Key account manager

Sök bland 154 lediga jobb som Key account manager och börja ditt nya yrkesliv idag!

Key Account Manager med erfarenhet av elmarknaden

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du vara med och stärka vår säljorganisation, med kund- och affärsansvar för Vattenfalls energiintensiva företagskunder ? Vattenfall Business Sales Nordic söker en Key Account Manager med sälj-, kund- och affärsansvar för Vattenfalls stora elintensiva företagskunder inom området elhandel med nära tillhörande tjänster. Kundsegmentet Energy Intensive Clients omfattar de största användarna av el och återfinns inom traditionell basindustri, datacenters samt framväxande ny elintensiv industri. För de elintensiva kunderna utgör el en stor del av kostnadsbasen och är därför av strategisk betydelse på såväl kort som lång sikt. Är du vår nästa Key Account Manager ? Som Key Account Manager hos Business Sales Nordic kommer du att ha ett övergripande kund- och affärsansvar för de affärer som genomförs med de kunder som du ansvarar för och som du utvecklar i din kundportfölj. För större och komplexare kunder bildar du ett kundteam som du leder, motiverar och stöttar fram till goda affärer. Rollen ger dig stora möjligheter att använda din kunskap, erfarenhet och kreativitet för att finna affärslösningar med största kundnytta och lönsamhet för såväl kund som för Vattenfall. Kravspecifikation Vem är du? Vi söker dig som är resultatinriktad, kan och vill göra affärer, och som tycker om att bygga långsiktiga affärsrelationer. Ett krav är att du har en god förståelse för elmarknaden och har arbetat i anknytning till elmarknaden tidigare, minst 5 år. Du har sannolikt arbetslivserfarenheter inom B2B försäljning, trading, flexibilitetstjänster (ancillary services) eller origination. Vi ser gärna att du har en akademisk examen men rätt personlighet är dock avgörande för denna tjänst. Du kan svenska flytande och måste kunna kommunicera på engelska både muntligt och skriftligt. Som person är det viktigt att du har förmåga att bygga nya och utveckla befintliga relationer tänker kreativt och har strategiskt synsätt är affärsmässig och strukturerad är lyhörd gentemot kunden och har ett intresse av att förstå kundens utmaningar drivs av att arbeta mål- och resultatinriktat är flexibel och lösningsorienterad är en problemlösare med ett proaktivt och kontinuerligt driv att utveckla och förbättra. Ytterligare information Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett roligt, stimulerande och utmanande jobb i ett växande kundsegment. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka inom olika områden av försäljning och affärsutveckling. Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Du utgår från något av våra kontor i Solna, Trollhättan, Göteborg, eller Luleå. Vissa uppdrag kräver resor, i huvudsak inom landets gränser. För mer information om själva tjänsten kontakta Johan Axelsson,försäljningschef, +46 703 69 54 14. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Cecilia Wijkman, [email protected] Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00. Rolf Olsson (Akademikerna) Christer Gustafsson (Ledarna) Juha Siipilehto (SEKO) Anders Bohlin (Unionen) Välkommen med din ansökan senast 5 april 2024. Urval och intervjuer sker fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan till sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!

26 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Key Account Manager med erfarenhet av elmarknaden

Företagsbeskrivning Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Jobbeskrivning Vill du vara med och stärka vår säljorganisation, med kund- och affärsansvar för Vattenfalls energiintensiva företagskunder ? Vattenfall Business Sales Nordic söker en Key Account Manager med sälj-, kund- och affärsansvar för Vattenfalls stora elintensiva företagskunder inom området elhandel med nära tillhörande tjänster. Kundsegmentet Energy Intensive Clients omfattar de största användarna av el och återfinns inom traditionell basindustri, datacenters samt framväxande ny elintensiv industri. För de elintensiva kunderna utgör el en stor del av kostnadsbasen och är därför av strategisk betydelse på såväl kort som lång sikt. Är du vår nästa Key Account Manager ? Som Key Account Manager hos Business Sales Nordic kommer du att ha ett övergripande kund- och affärsansvar för de affärer som genomförs med de kunder som du ansvarar för och som du utvecklar i din kundportfölj. För större och komplexare kunder bildar du ett kundteam som du leder, motiverar och stöttar fram till goda affärer. Rollen ger dig stora möjligheter att använda din kunskap, erfarenhet och kreativitet för att finna affärslösningar med största kundnytta och lönsamhet för såväl kund som för Vattenfall. Kravspecifikation Vem är du? Vi söker dig som är resultatinriktad, kan och vill göra affärer, och som tycker om att bygga långsiktiga affärsrelationer. Ett krav är att du har en god förståelse för elmarknaden och har arbetat i anknytning till elmarknaden tidigare, minst 5 år. Du har sannolikt arbetslivserfarenheter inom B2B försäljning, trading, flexibilitetstjänster (ancillary services) eller origination. Vi ser gärna att du har en akademisk examen men rätt personlighet är dock avgörande för denna tjänst. Du kan svenska flytande och måste kunna kommunicera på engelska både muntligt och skriftligt. Som person är det viktigt att du har förmåga att bygga nya och utveckla befintliga relationer tänker kreativt och har strategiskt synsätt är affärsmässig och strukturerad är lyhörd gentemot kunden och har ett intresse av att förstå kundens utmaningar drivs av att arbeta mål- och resultatinriktat är flexibel och lösningsorienterad är en problemlösare med ett proaktivt och kontinuerligt driv att utveckla och förbättra. Ytterligare information Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett roligt, stimulerande och utmanande jobb i ett växande kundsegment. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka inom olika områden av försäljning och affärsutveckling. Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Du utgår från något av våra kontor i Solna,Trollhättan, Göteborg eller Luleå . Vissa uppdrag kräver resor, i huvudsak inom landets gränser. För mer information om själva tjänsten kontakta Johan Axelsson,försäljningschef, +46 703 69 54 14. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Cecilia Wijkman, [email protected] Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00. Rolf Olsson (Akademikerna) Christer Gustafsson (Ledarna) Juha Siipilehto (SEKO) Anders Bohlin (Unionen) Välkommen med din ansökan senast 5 april 2024. Urval och intervjuer sker fortlöpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan till sista ansökningsdag. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan! Jag är intresserad

26 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Auktionsmäklare Stockholms län

Vad vårt jobb är På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se (http://klaravik.se/). Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2023 såldes objekt för 3,9 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt! Nu söker vi en auktionsmäklare till vårt team i Stockholm. Distriktet inkluderar kommunerna Huddinge, Nacka, Södertälje, Botkyrka, Tyresö, Värmdö, Ekerö, Nynäshamn, Salem och Haninge där du också är bosatt. I distriktet kommer du att jobba bredvid vår redan anställda auktionsmäklare. Vad ditt jobb blir Även om vår försäljningsarena är digital är det personliga mötet med våra säljande kunder hjärtat i vår affär. I ditt arbete kommer du dagligen att uppsöka, bearbeta, boka möten med och träffa våra säljande kunder. Du fotograferar, filmar samt dokumenterar objekt och sköter administration kring auktionerna. Våra ledord är hög service med kvalitet och vi jobbar långsiktigt med våra kundrelationer. För oss är medarbetarna väldigt viktiga, och trots att du kommer få stort eget ansvar kommer du vara del i ett gäng olika individer, med olika dialekter och bakgrund - men alla med samma passion för det vi gör. Läs mer om hur det är att jobba som auktionsmäklare. (https://jobb.klaravik.se/departments/forsaljning-sverige) Vem du är Det viktigaste för oss är att du är prestigelös, nyfiken, social och energisk. Du kommer behöva en stor portion eget driv och struktur för att trivas i den här rollen, inte minst då du kommer att utgå från hemmet. Men vi kan lova dig ett sammansvetsat team och ett unikt och roligt arbete! Till skillnad från vår bransch i stort, är vi ett stort antal kvinnor på Klaravik och strävar alltid efter en jämn könsfördelning. B-körkort är ett krav, och du behöver förutom svenska behärska engelska som arbetsspråk. Vi kommer att förse dig med tjänstebil och alla de arbetsverktyg som behövs i jobbet. Detaljer Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas. Arbetsort: Distriktet inkluderar kommunerna Huddinge, Nacka, Södertälje, Botkyrka, Tyresö, Värmdö, Ekerö, Nynäshamn, Salem och Haninge där du också är bosatt. Välkommen med din ansökan senast den 10/4. För frågor om tjänsten, kontakta försäljningschef Andrea Elfman.

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Key Account Manager till Forankra AB, Vårgårda

Forankra AB är en framgångsrik leverantör av kvalitetssäkrade produkter och lösningar inom lastsäkring, lastoptimering och lyft för alla typer av lastbärare och transportslag. Bolaget har ett starkt varumärke och en tydlig position på den svenska marknaden och bedriver även export till Norden och till valda marknader i Europa. Huvudkontoret med lager och produktion ligger i Vårgårda med ett mindre regionkontor i Helsingborg. Forankra AB har 51 anställda och en omsättning på cirka 170 MSEK.  Forankra AB är en del av Forankra-gruppen med syskonbolag i Sverige, Polen, Frankrike, Spanien och Storbritannien med en total omsättning på 920 MSEK. Gruppen ingår i Axel Johnson International koncernen. Om rollen Rollen som Key Account Manager innebär ett övergripande försäljningsansvar för vårt affärsområde Armaton, inom Norden och övriga Europa. Armaton är vår egenutvecklade lösning för flakbyggnation och är en viktig del för Forankras fortsatta tillväxtresa. Din huvuduppgift blir att arbeta proaktivt för att stärka och utveckla försäljningen, vinna nya affärer, på dessa marknader. För att lyckas i rollen krävs att du är van vid att förhandla på olika nivåer och trivs att arbeta med tydliga mål i ett högt tempo. Du får ett gediget stöd av dina kollegor inom ex konstruktion, innesälj, produktion och marknad. Resor ingår som en naturlig del i tjänsten, främst inom Europa, och du rapporterar till bolagets försäljningschef. Tjänstens placeringsort är på huvudkontoret i Vårgårda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att Driva och utveckla försäljningsvolym och lönsamhet för affärsområdet Ta fram strategi- och aktivitetsplaner som stöttar tillväxtmålen Genom aktiv försäljning genomföra beslutade strategier och aktiviteter Ansvara för att offerera, förhandla och teckna avtal Arbeta konsultativt mot kunderna, informera och utbilda kring produkterna Samarbeta internt med våra konstruktörer för att utveckla bäst lösning för kund  Agera ambassadör för Armaton mot våra partners internt inom Forankra gruppen Vi söker dig som Drivs av att göra affärer och har en god kommersiell höjd samt en förståelse för vad som driver affären framåt. Du är driven och trivs med att arbeta i en självständig och utåtriktad roll. Du inger förtroende och är relationsskapande, då arbetet innebär dagliga kontakter med såväl kunder som kollegor. Du är resultat- och målfokuserad och samarbetar på ett naturligt sätt med andra och delar med dig av dina kunskaper och tidigare erfarenheter. Du har ett stort tekniskt intresse och med fördel erfarenhet från påbyggar- och/eller fordonsbranschen. Om du har erfarenhet av förhandling på en internationell marknad, är det klart meriterande. Ansökan Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev på jerrie.se senast den 18 april. Vänta inte med att höra av dig för vi följer upp ansökningar löpande. Har du frågor kring tjänsten, kontakta gärna Martin Dahlberg för mer information – 0763-17 07 41, [email protected].

26 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Key Account Manager till Live Expo i Göteborg

VI SÖKER KEY ACCOUNT MANAGERS TILL VÅRT KONTOR I GÖTEBORG Är du redo att axla rollen som Key Account Manager där nyckeln till din framgång är ditt driv att ge allt och aldrig ge upp. Hos dig är steget från tanke till handling kort, och du sprider gärna din positiva energi!   ARBETSUPPGIFTER Din roll innebär att du säljer monterplatser till våra utställare och det är du som fyller vårt mässgolv och våra arrangemang med utställare och sponsorer. Ditt arbete blir direkt synligt på hallplanen och du är med och genomför din mässa tillsammans med alla dina kunder.  KVALIFIKATIONER Vi tror att du kliver in med självförtroende och uppkavlade ärmar för att leverera affärer och upplevelser utöver det vanliga. Med stora möjligheter att påverka får du utforma en roll där du jobbar strukturerat mot uppsatta försäljningsmål för helt nya mässkoncept. Du kommer äga hela säljcykeln från prospektering till avslut och uppföljning där du bygger värdefulla relationer, både över telefon och i fysiska möten. Dagligen tar du sikte mot att sälja in monterutrymme, kringtjänster och sponsring med högt driv och stora ambitioner.   Viktiga kunskaper och erfarenheter kopplat till rollen:  Flerårig erfarenhet av B2B-försäljning. Mycket god vana av försäljning över såväl telefon som fysiska möten. God vana av att arbeta mot försäljningsmål. Högst meriterande är erfarenhet inom media, sponsring, evenemang och event.  PERSONLIGA EGENSKAPER Hos dig är steget från tanke till handling kort och du sprider gärna din positiva energi. Precis som vi, sätter du laget före jaget, är affärsdriven, tävlingsinriktad och orädd. Vidare är du utåtriktad, lyhörd och prestigelös samt har en imponerande förmåga att bygga relationer. Vi ser verkligen emot att bygga vidare vårt bolag tillsammans med dig!   OM TJÄNSTEN Tjänsten som Key Account Manager är en direktrekrytering där du blir anställd av oss på Live Expo. Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med en provanställning på 6 månader med önskad tillsättning under april månad. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni Sweden.     ÖVRIG INFORMATION Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Urval och intervjuer sker löpande och stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. I den här processen tillämpar vi både begåvnings- samt personlighetstester.    VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

26 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Key Account Manager - Home Appliances

Key Account Manager (Sweden) Home Appliances About the Role Assignment This position is for a top performing Sales Professional who will be managing and developing major Pan-nordic Accounts for LG Electronics’ Home Appliance business. The position is based in Stockholm, reporting to the Nordic Sales Director. Responsibilities Implement the Global LG Home Appliances Strategy into the Nordic Market with major Nordic accounts Own & Lead Forecast & Planning Process for the assigned accounts Understand our main retailers’ and competitors’ strategies and changes in the marketing field Sales, Product Mix & Profit responsibility – Managing All Aspects of Sales, Range Planning, Pre-Planned Promotion and Marketing Campaigns for this Key Retailer Administration such as internal reporting, sales program planning and management Accountable for delivering LG Profitable Growth Program within the Home Appliances Business Domain Background and Experience Likely University degree or equivalent Minimum 3 years Sales Management experience from a senior level Fluency in Swedish & English (Business Level) with a strong understanding of Norwegian Ideally Experience from working with a multinational or global company, preferably with consumer electronic goods experience (home appliance category experience is preferred but not essential) LG Sales teams have a highly systemized, analytical and customer-centric way of working. This means that all sales are planned based on the potential for the account to sell the goods out to end consumers and avoid high stock levels. Therefore it is imperative that the account manager is able to do detailed analysis of the purchasing, inventory and sales of the account (PSI) in order to succeed. Personality & Competencies Deep knowledge and experience in using Microsoft office applications (in particular Excel and PowerPoint) Knowledge and experience in using support systems for Forecasting / Sales planning Knowledge of PSI management – analysis of account purchasing, sales and inventory Knowledge of the laws and regulations relating to sales of consumer goods in relation to pricing, campaigning etc. Good communicator, builds networks and are able to motivate others You feel secure in own area of expertise and feel confident in yourself You are creative – within a given framework You have the ability to plan your own work and the courage to prioritize You are flexible – like changes, embrace new ideas You see cultural differences as challenging and enriching and adapt easily You are driven and have the ability to take own initiatives You can handle and appreciate working in a fast-moving environment You are a social team player and have a positive spirit Travel Over-the-day travel for face-to-face meetings with customers in the Nordic region will occur regularly on a monthly or quarterly basis depending on the account and needs at the time. The Key account manager will also be expected to participate in weekly in-store visits in the Stockholm area on a weekly basis. Occasional travel globally to attend trade fairs and visiting HQ may also occur 1-2 times per year. Other requirements Driving license (B) Stakeholders LG Electronics Home Appliances Nordic Sales Director (Reporting Line) LG Electronics Home Appliances Product Director and associated Demand Planning & GTM Functions Extended Home Appliances Key Account Manager Sales Team Home Appliances Marketing & Product Specialist Team

25 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Key Account Manager till Centralkundsförsäljning, Lastbilsmarknad

Scania går från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi söker nu en Key Account Manager för att förstärka den svenska säljorganisation utgående från vårt kontor i Lindvreten, Kungens kurva, Stockholm. Gruppen består idag av 4 erfarna medarbetare. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga roll blir att arbeta med tekniska specifikationer, utgöra ett gränssnitt mot våra påbyggare samt arbeta med försäljning till de lastbilskunder som centralkundsavdelningen ansvarar för. Dessa kunder består av en blandning av statliga verk/bolag, större privata aktörer samt internationella aktörer inom transportområdet. I dina arbetsuppgifter ingår att aktivt arbeta med ovan nämnda kunder, både genom proaktivt pre-sale arbete men även att driva och medverka vid upphandlingar. En viktig del i arbetet är att du som Key Account Manager skapar en teknisk specifikation, varpå du sätter ihop en offert som sedan presenteras för kunden. Arbetet kommer att bedrivas tvärfunktionellt i nära samarbete med våra kollegor på servicemarknad, Scania Finans men även avdelningen för strategiska konton på Scania CV. Centralkundsavdelningen arbetar med offentliga upphandlingar. Därav ser vi vikten av att i ett tidigt skede medverka i processen vid en sådan offentlig upphandling för att på så sätt matcha kundens behov mot våran produkt- och tjänsteportfölj. Du kommer att arbeta nära kund och ska ha förmåga att översätta kundens önskemål till säljbara produkter och tjänster. Du kommer gemensamt med övriga i gruppen skapa kort- och långsiktiga affärsplaner i linje med företagets mål. Vidare ska du medverka till att avdelningen utvecklar och marknadsför produkter och tjänster till nya och befintliga kunder i enlighet med överenskomna försäljnings- och marknadsföringsstrategier så att försäljningsmålen uppnås. Utöver försäljningsrelaterade uppdrag så förväntas du aktivt bidra till vårat förbättringsarbete. Tjänsteresor ingår i din roll som Key Account Manager. Din profil Du är högskoleutbildad inom teknik, marknad/ekonomi eller motsvarande. Har du även tidigare erfarenhet inom teknikrelaterad försäljning till större kunder är det mycket meriterande. Försäljningserfarenhet från Scania är meriterande. Teknisk förståelse, lösningsorienterad samt affärsmässighet är nyckelegenskaper för tjänsten. Du förstår hur en lastbil är uppbyggd och sambandet mellan lastbilen och dess olika påbyggnationer och applikationer Som person har du förmåga att fatta snabba och välavvägda beslut, prioritera, vara noggrann samt drivande med hög ansvarskänsla. Då arbetet ibland är intensivt är det en fördel om du är flexibel och klarar av ett högt tempo, samt förmår att hantera flera saker i tät följd men även parallellt. Du är social, har lätt för att bygga relationer och är duktig på att skapa förtroende både hos kunder och medarbetare. Du är självgående, motiveras av att uppnå goda resultat och har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Du kan kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift samt har goda datakunskaper, främst i Officepaketet MS Office. Meriterande om du har körkort för lastbil. Ytterligare information Kontakta gärna Peter Ström (Chef – Centralkundförsäljning), 070-788 35 17. Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst. Sista ansökningsdag är den 8 april 2024. Välkommen med din ansökan! Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.

25 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
KAM Offentlig sökes till Martin & Servera i Luleå

Vill du göra affärer med omtanke? Vi på Martin & Servera levererar mat och dryck till restauranger, kaféer och storkök över hela Sverige. Vi är en ledande grossist som varje dag driver restaurangbranschen framåt.  Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår stora affär med offentlig kund. Rollen ingår i funktionen Försäljning Offentlig som arbetar med våra kunder inom stat, kommun och region. Funktionen ansvarar för den offentliga upphandlingsprocessen, dvs att lämna anbud för att vinna nya avtal och därefter se till att dessa vårdas och utvecklas. Upphandlingsprocessen är ett hantverk som till stora delar regleras av Lagen om offentlig upphandling, LOU.  Den offentliga affären är en mycket viktig del av vår verksamhet och som KAM är du en nyckelkompetens. Du ansvarar för att skapa långsiktiga affärsrelationer med våra offentliga kunder. Du arbetar långsiktigt med lönsamhet och hållbarhet. Du utvecklar vår affär med offentlig kund genom dialogsamtal, kundvård, mässor och andra kundaktiviteter. Du tar gärna initiativ till att utveckla nuvarande arbetssätt och processer.  Var med och utveckla den offentliga affären Vill du jobba med långsiktiga affärer, brinner du för samhällsfrågor som exempelvis hållbarhet och skolmat och drivs du av att skapa långsiktiga relationer är detta tjänsten för dig.  Stabilt och långsiktigt Vi har en stark och långsiktig ägare i form av familjeägda Axel Johnsson, vilket skapar både trygghet och stora utvecklingsmöjligheter.  En varierande vardag Du har många kontaktytor – allt från upphandlare och kostchefer hos våra offentliga kunder, till politiker och andra intresse- och branschorganisationer. Du samarbetar med interna funktioner och såklart nära kollegorna i teamet för offentlig försäljning som finns i hela landet.  Viktigt för att jobbet ska passa dig • Dokumenterad erfarenhet av relationsbyggande långsiktig försäljning • Meriterande med arbetslivserfarenhet inom området • Relevant utbildning inom försäljning/ekonomi, eller motsvarande yrkeserfarenhet, som vi bedömer likvärdig • Meriterande med kostekonomutbildning och/eller kosterfarenhet inom offentliga kök • Körkort, då våra kunder finns på ett stort geografiskt område (Norrbotten, Norra Västerbotten ner till Skellefteå, Västerbottens inland och Jämtland)  Din arbetsplats Tjänsten är placerad på vårt säljkontor i Luleå och här jobbar ca 10 personer. Du tillhör teamet offentlig försäljning där dina närmaste kollegor finns i Umeå och Stockholm. Här får du ta del av uppskattade personalförmåner som exempelvis ett generöst friskvårdsbidrag och frukost/lunchsubvention. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser.  Hur går rekryteringen till? I alla våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så rättvist sätt som möjligt. Vi gör också bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringsprocessen här. Sista ansökningsdag är 2024-04-14. Tillträde:  Snarast. Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månaders provanställning  Sysselsättningsgrad: Heltid, 100%  Arbetstider: Dagtid Bolag: Martin & Servera Restauranghandel AB   Adress: Banvägen 9, 2 tr, Luleå Kontakt: För frågor kontakta: Maria Karlsson, 0730-823609 (vi tar ej emot ansökningar via brev/mejl).   Facklig företrädare: Håkan Thomas, 0920-237305 Välkommen till Martin & Servera-gruppen Vi är en familjeägd koncern med ett heltäckande erbjudande till restauranger, kaféer och storkök över hela Sverige. Vi är över 3000 medarbetare som tillsammans driver restaurangbranschen framåt. Med omtanke om varandra, våra kunder och vår planet gör vi varje dag lite godare.

25 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Supply Performance Manager | Saab | Linköping

Vill du vara med och säkra kvalitet och leveransprestanda från internationella leverantörer? Vi på Jefferson Wells söker nu en engagerad Supply Perfomance Manager för ett spännande uppdrag till Saab i Linköping! Ta chansen att bli en del av ett dynamiskt team och bidra till att upprätthålla höga standarder inom leveranskedjan. Välkommen med din ansökan! Ort: Linköping Start: Omgående Arbetsbeskrivning Som Supply Perfomance Manager kommer du att vara nyckelpersonen för att säkerställa kvalitet och leveransprestanda från leverantörer till Gripen och T-7. Du kommer att samarbeta nära med internationella leverantörer och tvärfunktionella supplier teams. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: * Arbeta tät ihop med inköps och leveranschefer för att stöda strategier och mål gällande kvalitét, leverans och affärsrelationer för de leverantörer som faller under ditt ansvarsområde. * Nära dialog med konstruktionsingenjörer för att säkerställa förståelse för komplexiteten i delar och komponenter samt deras relevanta produktionsprocesser. * Externt kommer du att agera som en viktig länk mellan Saab och leverantörer, säkerställande att leverantörer förstår Saabs tekniska och generella krav samt har förutsättningar att uppfylla dem. * Du kommer proaktivt att samarbeta med leverantörer för att säkra och förbättra kvalitet och leveransprestanda samt förebygga avvikelser. Är det dig vi söker? För att lyckas i denna roll är du en lagspelare med starka samarbets- och kommunikationsförmågor. Dina färdigheter inkluderar att bygga och utveckla långsiktiga affärsrelationer med engagemang och transparens samtidigt som du är utmanande och uthållig i ditt uppdrag att stödja leverantörer i deras processutveckling och förbättringsarbete. Du är analytisk och kan se samband mellan avvikelser och underliggande problem samt har förmågan att hantera detaljer samtidigt som du ser helheten. Flexibilitet och stort eget ansvar i planering och genomförande av aktiviteter och uppgifter är en självklarhet för dig. Du trivs i en internationell miljö och är bekväm både i produktionsområden och möteskontexter på ledningsnivå. Eftersom du kommer att besöka leverantörer i olika länder regelbundet trivs du med att resa i arbetet. Övriga kvalifikationer: * Intresse och erfarenhet av produktion, design, kvalitet eller inköp * Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska * Körkort Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Eric Carlsson på [email protected]

25 mars 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Area Sales Manager fluent in Spanish or Portuguese

Firefly is a Swedish company that provides industrial fire prevention and protection systems to the process industry worldwide. Since 1973, Firefly has specialized in creating customized system solutions of the highest technical standards and quality. Based on customer needs and research Firefly has developed and patented products and solutions, creating a unique portfolio of innovative products and system solutions to increase the level of safety. We continue to grow and we are now looking for a new colleague for our market in Spain and Portugal. If you have a passion for selling advanced technical systems and building long lasting business relationships with customers, you might be the person we are looking for. Work description As an Area Sales Manager at Firefly your daily tasks will include: - Manage sales of advanced customer specific fire prevention systems - Be responsible for the entire sales cycle - Develop new business opportunities and maintain existing business - Actively work with marketing activities, such as trade shows and seminars - Approximately 70 travelling days per year, or more Education and experience requirements: - Bachelor’s degree in engineering or other technical education - Experience in technical sales, preferably in advanced system sales - Experience in developing sales in Spain and Portugal - Fluent in Spanish - Fluent in English - Drivers licence It is meritable if you also speak Portuguese and/or Swedish. We will place great emphasis on personal skills and qualities for this position. Personal skills and qualities that we see as beneficial are a high technical interest and curiosity. We want you to have a flexible, prestigeless and adaptable approach. You should also be business minded and have a strong sense of commitment and drive. The position is located in Stockholm. We wish to recieve your CV in English. Firefly is a Swedish corporate group that provides industrial fire prevention and protection systems to the process industry worldwide. Since 1973, Firefly has specialized in creating customized system solutions of the highest technical standards and quality. Based on customer needs and research, Firefly has developed and patented products and solutions, creating a unique portfolio of innovative products and system solutions to increase the level of safety. The company’s head office is located in Hammarby Sjöstad in Stockholm. The company is represented worldwide and conducts sales directly to customers and via distributors in over 80 countries. Firefly has subsidiaries in both Poland and Italy.

25 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024