Kredithandläggare

Sök bland 15 lediga jobb som Kredithandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kredithandläggare

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Vår uppskattade kund som är ett finansbolag söker nu efter en senior kredithandläggare till deras kreditavdelning som kommer arbeta med krediter mot företag. Du kommer tillhöra ett härligt sammansvetsat team om 10 personer som dagligen samarbetar med varandra. Här välkomnas du till en varm och härlig arbetsplats med högt i tak och en bra team-känsla. Andra fördelar är 37,5 timmars arbetsvecka, fri parkering, tillgång till gym i lokalen samt aktivitetsrum med exempelvis pingisbord. Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 1 år med start i augusti. Du kommer att arbeta som konsult via oss på The Place men vara placerad på vårt kunds kontor i Stockholm där du har möjlighet att arbeta på distans cirka 50 % efter onboarding-processen. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.30-17.00. Om rollen Som kredithandläggare kommer du att ha en central roll där du självständigt ansvarar för att bedöma kreditvärdigheten hos företagskunder. Ditt arbete kommer att innefatta att noggrant analysera kreditansökningar gällande både avbetalning och leasing. Utöver detta är det också avgörande att du aktivt arbetar med att bevara och stärka relationerna med återförsäljarna, då ni dagligen kommer att samarbeta med varandra. Din roll kommer att kräva förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och att vara flexibel nog att växla mellan dem. Det är därför viktigt att du trivs i en dynamisk miljö där multitasking är en nyckelfaktor. Vad vi tror att du har gjort tidigare För att trivas i rollen kredithandläggare tror vi att du är en utåtriktad och social person. Vidare är du duktig på att skapa relationer och mån om att ge bästa möjliga service. För att passa in i teamet är det också viktigt att du är en person som är lyhörd, flexibel, ödmjuk och har lätt för att samarbeta med andra. Följande bakgrund ser vi som lämplig: • Minst 2 års erfarenhet av kredithandläggning mot företag • Praktisk erfarenhet av årsbokslut och företagsekonomi • God systemvana och goda kunskaper i Excel • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meritande: • Erfarenhet inom leasing I processen genomförs personlighets- och logiskt test på kandidater samt utförs en bakgrundskontroll på slutkandidat. Låter det här som något som passar dig? Sök rollen! Vi tar emot ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. The Place är Sveriges enda Worklife Partner Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Nyckelord: credit analyst, credit, analys, analyst, kredit,

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Kredithandläggare

Om bolaget Till vår kund tillsätter vi nu en kredithandläggare. Företaget grundades år 2010 och har sedan dess haft en stabil tillväxt. Idag omsätter de ca 750 miljoner SEK, med verksamhet över hela Sverige och är ledande inom sin bransch. Bolagets kultur präglas av engagemang och laganda, där laget alltid går före jaget. Deras huvudkontor ligger vid Kista i Stockholm. Om rollen I rollen som kredithandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att besvara frågor, analysera och bedöma olika typer av underlag och kreditbedömningar. Du kommer att ha löpande kontakt med nya såväl som befintliga kunder. Genom ditt engagemang och din nyfikenhet kommer du att hjälpa bolagets kunder till en enklare vardag. Du kommer även att fungera som ett bollplank för övriga kollegor i organisationen och stötta och vägleda dem vid kreditbedömningar och limiter. Du kommer också att delta i utformning och vidareutveckling av koncernens kreditriktlinjer. I rollen ingår även att ha dialog med inkasso-bolag och ansvara för inkasso-ärenden. Du kommer att ingå i ekonomi-teamet som består av engagerade och kompetenta kollegor. Ett härligt gäng där samarbete och gemenskap står i fokus. Profil Vi söker efter dig som har en bakgrund inom ekonomi och har något eller några års erfarenhet av att arbeta med kreditbedömningar gentemot företagskunder. I denna rekryteringsprocess kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kommunikativ till ditt sätt och har en förmåga att skapa goda relationer med kunder såväl som kollegor. Du är lyhörd och tålmodig, och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer. Varje kund är unik och har olika förutsättningar, därav tas hänsyn till ett flertal olika aspekter när kreditbedömningar görs. Detta ställer höga krav på din lösningsförmåga och din flexibilitet. Vidare ser vi att du har lätt för att sätta dig in i nya system och verktyg. Ett krav för tjänsten är flytande svenska i tal och skrift. Om rekryteringsprocessen Denna rekryteringsprocess sköts av konsult- och rekryteringsföretaget Hero, men du kommer att bli anställd hos vår kund och få ta del av deras förmånliga villkor. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rebecka Hillerström, 0733 015 323/[email protected].

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Teamleader för kreditavdelningen till svensk bank

Har du mångårig erfarenhet av att arbeta med företagskrediter och är redo för nästa steg i karriären? Är du en naturlig ledare som kan engagera och coacha ett team att nå nästa nivå? Då har vi rollen för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en engagerad Teamleader till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontra­hantering och betallösningar. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Arenastaden, Solna. Dina arbetsuppgifter I rollen som teamleader kommer du arbetsleda ett team om 4 medarbetare som jobbar som kredithandläggare för företag. Du kommer att arbeta för att utveckla dina medarbetare i one-to-one samtal och säkerställa att det dagliga arbetet fortgår som planerat. Ditt arbete kommer även att innebära att hantera kreditbeslut, uppföljning av utestående krediter, kravhantering, rapportering samt delta och driva projekt för avdelningen. Du kommer att leda ett väldigt kompetent team med väldigt bra sammanhållning och som trivs väldigt bra ihop. Dina egenskaper Vi söker dig som har god förståelse för kreditområdet och antingen har vana att leda eller är redo för nästa kliv i karriären i form av teamledare. Du har ledaregenskaper som behövs för att lyckas i rollen, så som god kommunikation, förmåga att coacha och inspirera medarbetare och att kunna fatta snabba och välgrundade beslut. Viktigt också att kunna planera och organisera arbetet och kunna bygga förtroende både med interna kollegor och externa samarbetspartners och kunder. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Ca 7 års erfarenhet av att arbeta med företagskrediter God förståelse för kreditområdet Har ledaregenskaper som god kommunikation och förmåga att coacha Omfattning och tillträde Heltid, 6 månaders konsultuppdrag med chans till överrekrytering av kund. Start omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén, du når henne via [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34536 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Credit Analyst

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Vår uppskattade kund som är ett bil-finansbolag söker nu efter en senior kredithandläggare till deras kreditavdelning som kommer arbeta med krediter mot företag. Du kommer tillhöra ett härligt sammansvetsat team om 10 personer som dagligen samarbetar med varandra. Här välkomnas du till en varm och härlig arbetsplats med högt i tak och en bra team-känsla. Andra fördelar är 37,5 timmars arbetsvecka, fri parkering, tillgång till gym i lokalen samt aktivitetsrum med exempelvis pingisbord. Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 1 år med tillträde efter överenskommelse, men vi ser gärna att du kan starta tjänsten senast i juni. Du kommer att arbeta som konsult via oss på The Place men vara placerad på vårt kunds kontor norr om Stockholm där du har möjlighet att arbeta på distans cirka 50 % efter onboarding-processen. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.30-17.00. Om rollen Som kredithandläggare kommer du att ha en central roll där du självständigt ansvarar för att bedöma kreditvärdigheten hos företagskunder. Ditt arbete kommer att innefatta att noggrant analysera kreditansökningar gällande både avbetalning och leasing. Utöver detta är det också avgörande att du aktivt arbetar med att bevara och stärka relationerna med återförsäljarna, då ni dagligen kommer att samarbeta med varandra. Din roll kommer att kräva förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt och att vara flexibel nog att växla mellan dem. Det är därför viktigt att du trivs i en dynamisk miljö där multitasking är en nyckelfaktor. Vad vi tror att du har gjort tidigare För att trivas i rollen kredithandläggare tror vi att du är en utåtriktad och social person. Vidare är du duktig på att skapa relationer och mån om att ge bästa möjliga service. För att passa in i teamet är det också viktigt att du är en person som är lyhörd, flexibel, ödmjuk och har lätt för att samarbeta med andra. Följande bakgrund ser vi som lämplig: • Minst 2 års erfarenhet av kredithandläggning mot företag • Praktisk erfarenhet av årsbokslut och företagsekonomi • Erfarenhet inom leasing • God systemvana och goda kunskaper i Excel • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift I processen genomförs personlighets- och logiskt test på kandidater samt utförs en bakgrundskontroll på slutkandidat. Låter det här som något som passar dig? Sök rollen! Vi tar emot ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. The Place är Sveriges enda Worklife Partner Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Nyckelord: credit analyst, credit, analys, analyst, kredit,

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Bolånerådgivare till Danske Bank!

Vi söker just nu en bolånerådgivare som kan hjälpa kunder att nå sina bostadsdrömmar! Nu har du en unik möjlighet att vara med och påverka hur Danske Bank ska möta sina kunder på morgondagens bankmarknad! Vill du bli en del av ett engagerat virtuellt team i en central rådgivarroll som är skräddarsydd för privatpersoner? Läs mer och sök tjänsten idag! OM TJÄNSTEN Just nu söker vi på Academic Work för Danske Banks räkning två nya medarbetare till deras On Demand Advisory team! Du kommer arbeta i ett virtuellt team med kollegor runt om i landet men med tyngdpunkt i Linköping och Malmö. Teamet är en central kugge i bankens bolåneverksamhet där det viktigaste uppdraget är att hjälpa våra kunder med information, goda råd och smidiga bolåneaffärer. ”Vi är avdelningen som är bland kundernas första kontakter när det kommer till deras bolån. Vi möter dagligen befintliga men även potentiella kunder som vill veta mer om Danske Bank. Vi samarbetar med många interna avdelningar och är oftast närmast kund kring förändringar eller händelser i marknaden. För oss är det därför viktigt att alla visar på vilja och engagemang för att tillsammans hjälpa våra kunder i första kontakten och bidra till en positiv kundupplevelse”, Michelle Xu. Det är här du som rådgivare kommer att komma in och stärka upp! Här kommer du ha möjlighet att påverka Danske Bank samt vara ett del av ett sammansvetsat och engagerat team. On Demand Advisory inom Customer Guidance jobbar du i första hand med att hantera alla bolånerelaterade frågor och ärenden som kommer in via telefon och mail där du oftast är den första kontakten i kundernas bostadsaffär och hjälper till med allt från ansökan till kontraktsskrivning. Du börjar med att hantera nya kunders resa med möjlighet att du även ansvarar för hela bolåneaffären från början till slut, dvs potential finns att utvecklas vidare till att även ta bolånemöten. Utöver detta är teamet en viktig kugge i bankens proaktiva motor genom den uppringande verksamheten. Syftet med teamet är att öka kundnöjdheten och stärka relationen med privatkunder genom att erbjuda spetskompetens och hjälpa kunden vid första kontakt. ”First Time Resolution” är avdelningens ledord och ambitionen är att ett samtal ska räcka. Du erbjuds - En möjlighet att utvecklas och bygga nya kompetenser i ett virtuellt team - Möjligheten att vara med och bygga teamet mot fortsatt framgång - Digitala och fysiska aktiviteter tillsammans med teamet - En flexibilitet i att kunna arbeta både hemifrån och på kontoret - Engagerade och empatiska ledare som utmanar och stöttar teamet framåt Arbetsuppgifter I rollen som rådgivare ligger fokus på den inringande verksamheten där du arbetar med alla typer av bolånerelaterade frågor. Ditt uppdrag är att skapa kundvärde, ge professionella råd och lösa kundens specifika behov snabbt, smidigt och korrekt. On Demand Advisory arbetar med att identifiera behov, utmaningar och möjligheter i kundens ekonomi och hantera kundernas bolånefrågor. Två faktorer som blir alltmer viktiga i vår kunds strävan mot en hög kundnöjdhet är snabbhet och enkelhet. Dessa faktorer är någonting som samtidigt ska balanseras med höga krav på dokumentation, kvalitet och regelefterlevnad. Du spelar en avgörande roll för att kunden ska uppleva banken som en trygg finansiell partner. VI SÖKER DIG SOM - Har minst ett års erfarenhet av bolånerådgivning. - Har en gilltig Swedsec bolånelicens. - Har god datorvana. - Har mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift. Meriterande: * Swedsec rådgivningslicens. Som person är du: * Problemlösande * Anpassningsbar * Kommunikativ * Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Danske bank HÄR!

5 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Kredithandläggare, se hit!

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder som letar efter kunniga individer inom kredithandläggning. Därför letar vi just nu efter dig som har några års erfarenhet inom detta område och som är redo för nya och spännande utmaningar! På The Place hjälper vi våra kunder både med rekryteringsuppdrag och när de behöver få in en grym konsult under en period. Skulle du vara intresserad av att bli en del av vårt kompetensnätverk inom Ekonomi? Då är första steget att du svarar på den här annonsen! Kvalifikationer Just nu söker vi söker dig som har intresse för och kunskaper inom något eller några av följande områden: • Minst ett års erfarenhet av kredithandläggning • God förståelse av bokslut • Goda kunskaper i Excel • Utbildning inom ekonomi Vilka system har du jobbat med? Berätta gärna i din ansökan! Har du specifika önskemål om geografiskt område, bransch, heltid eller deltid eller annat, skriv gärna det i din profil så kan vi hjälpa dig till ditt nästa gig! Hur processen går till Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom Ekonomi. För dig som omedelbart går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm. Kan ni garantera mig ett jobb? Vi gör vårt allra bästa för att matcha ihop rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hitta rätt jobb till så många som möjligt men vi kan inte garantera det tyvärr. Detta är en generell och proaktiv jobbannons och vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så att du inte missar något spännande jobb! The Place – Where happy work happens. Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Nyckelord: Credit analyst, kredithandläggare

5 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Bolånehandläggare till bank i city

Har du jobbat som bolånehandläggare i några år och vill komma in på en trevlig bank? Vill du jobba centralt i Stockholm med härliga kollegor? Trivs du med att ge service till kunder? Då ska du fortsätta läsa nedan. Om tjänsten I denna roll kommer du att administrera låneerbjudande för privatpersoner. Du kommer att via telefon och mail ha kundkontakt och arbeta med hela låneprocessen för kunden. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utbetalning av lån • Granskning av kreditakt inför utbetalning av kredit. • Kontakta andra kreditinstitut i samband med övertagande eller avslut av säkerheter. • Registervård • Utredningar • Hantering av pantbrev i fastigheter I detta uppdrag kommer du fortlöpande att förvalta lånekunder och deras engagemang, aktivt agera enligt penningtvättslagarna och vara delaktig i övriga projekt. Lämplig bakgrund Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande erfarenhet. Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av operativt/administrativt arbete inom bank/finansbranschen och du har merparten av tiden arbetat med krediter och lån med säkerheter. Har du Swedsec-licensiering är det en merit men inget krav. Du är flytande i tal och skrift i svenska och har stor förståelse för engelska. Personliga egenskaper För att trivas hos kunden tror vi att du är du pålitlig, noggrann, och prestigelös. Du trivs i föränderlig miljö och har generellt ett positivt förhållningssätt. Du är van att ta stort eget ansvar för ditt arbete. I I den här rollen kommer du att ha många kontaktytor, därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga och är kundorienterad. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-04-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

4 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Handläggare inom bolån till bank!

För en av våra bankkunders räkning söker vi en handläggare inom affärsadministration och bolån i form av ett konsultuppdrag. Vi söker dig med ett par års erfarenhet av administrativt arbete inom bank/finansbranschen där du merparten av tiden har arbetat med krediter och lån med säkerheter. Har du dessutom en Swedsec-licenering så ser vi det som starkt meriterande. Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN För en av våra bankkunders räkning söker vi nu en handläggare inom affärsadministration och bolån för konsultuppdrag med omgående start. I rollen kommer du bland annat att arbeta med att administrera bankens låneerbjudanden för privatpersoner samt granska kreditakter inför utbetalningar. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig sex månader med goda möjligheter till både förlängning och överrekrytering. Kontoret ligger beläget i centrala Stockholm och du kommer ingå i ett kompetent team med en engagerad chef. I samband med anställning kommer vi att begära ut ett utdrag ur belastningsregister som kommer visas upp i samband med avtalsskrivning. Vi rekommenderar dig därför att beställa hem ett sådant utdrag redan nu då det kan ta upp till två veckor innan det kommer hem i brevlådan. Klicka här för att komma till Polisens hemsida där du beställer hem utdragen. Välj sedan "kontroll av egna uppgifter". Vidare kommer vi i samband med anställning att genomföra en kreditupplysning på den aktuella kandidaten. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Administrera bankens låneerbjudanden för privatpersoner * Utbetalning av lån * Granskning av kreditakt inför utbetalning/aktivering av kredit. * Kontakta andra kreditinstitut i samband med övertagande eller avslut av säkerheter. * Arbeta i externa system för hantering av pantbrev i fastigheter. * Fortlöpande förvaltning av lånekunder och deras engagemang * Digitalisera arbetsprocessen * Aktivt agera enligt regelverk om penningtvätt * Registervård * Utredningar * I övrigt tillkommande team, projekt eller arbetsuppgifter för att säkerställa organisationens och funktionens arbete VI SÖKER DIG SOM - Har ett par års erfarenhet av operativt/administrativt arbete inom bank/finansbranschen där du merparten av tiden har arbetat med krediter och lån med säkerheter - Har en Swedsec-licensiering inom bolån - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift Som person är du pålitlig, noggrann, prestigelös, förändringsbenägen och har generellt ett positivt förhållningssätt. Du är van att ta stort eget ansvar för ditt arbete. Rollen innebär många kontaktytor, därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga och är kundorienterad. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kommer att få veta vilken bank annonsen gäller vid en första telefonintervju.

4 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Kredithandläggare, se hit!

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder som letar efter kunniga individer inom kredithandläggning. Därför letar vi just nu efter dig som har några års erfarenhet inom detta område och som är redo för nya och spännande utmaningar! Vi söker dig som är utåtriktad och positiv som trivs i en föränderlig miljö med många kontaktytor. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och drivs av att ge bra service. Självklart är du också en teamspelare som bidrar till en trevlig och härlig stämning! På The Place hjälper vi våra kunder både med rekryteringsuppdrag och när de behöver få in en grym konsult under en period. Skulle du vara intresserad av att bli en del av vårt kompetensnätverk inom Ekonomi? Då är första steget att du svarar på den här annonsen! Kvalifikationer Just nu söker vi söker dig som har intresse för och kunskaper inom något eller några av följande områden: • Minst ett års erfarenhet av kredithandläggning • God förståelse av bokslut • Goda kunskaper i Excel • Utbildning inom ekonomi Vilka system har du jobbat med? Berätta gärna i din ansökan! Har du specifika önskemål om geografiskt område, bransch, heltid eller deltid eller annat, skriv gärna det i din profil så kan vi hjälpa dig till ditt nästa gig! Hur processen går till Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom Ekonomi. För dig som omedelbart går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm. Kan ni garantera mig ett jobb? Vi gör vårt allra bästa för att matcha ihop rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hitta rätt jobb till så många som möjligt men vi kan inte garantera det tyvärr. Detta är en generell och proaktiv jobbannons och vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så att du inte missar något spännande jobb! The Place – Where happy work happens. Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

3 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Bolånerådgivare till Danske Bank!

Vi söker just nu en bolånerådgivare som kan hjälpa kunder att nå sina bostadsdrömmar! Nu har du en unik möjlighet att vara med och påverka hur Danske Bank ska möta sina kunder på morgondagens bankmarknad! Vill du bli en del av ett engagerat virtuellt team i en central rådgivarroll som är skräddarsydd för privatpersoner? Läs mer och sök tjänsten idag! OM TJÄNSTEN Just nu söker vi på Academic Work för Danske Banks räkning två nya medarbetare till deras On Demand Advisory team! Du kommer arbeta i ett virtuellt team med kollegor runt om i landet men med tyngdpunkt i Linköping och Malmö. Teamet är en central kugge i bankens bolåneverksamhet där det viktigaste uppdraget är att hjälpa våra kunder med information, goda råd och smidiga bolåneaffärer. ”Vi är avdelningen som är bland kundernas första kontakter när det kommer till deras bolån. Vi möter dagligen befintliga men även potentiella kunder som vill veta mer om Danske Bank. Vi samarbetar med många interna avdelningar och är oftast närmast kund kring förändringar eller händelser i marknaden. För oss är det därför viktigt att alla visar på vilja och engagemang för att tillsammans hjälpa våra kunder i första kontakten och bidra till en positiv kundupplevelse”, Michelle Xu. Det är här du som rådgivare kommer att komma in och stärka upp! Här kommer du ha möjlighet att påverka Danske Bank samt vara ett del av ett sammansvetsat och engagerat team. On Demand Advisory inom Customer Guidance jobbar du i första hand med att hantera alla bolånerelaterade frågor och ärenden som kommer in via telefon och mail där du oftast är den första kontakten i kundernas bostadsaffär och hjälper till med allt från ansökan till kontraktsskrivning. Du börjar med att hantera nya kunders resa med möjlighet att du även ansvarar för hela bolåneaffären från början till slut, dvs potential finns att utvecklas vidare till att även ta bolånemöten. Utöver detta är teamet en viktig kugge i bankens proaktiva motor genom den uppringande verksamheten. Syftet med teamet är att öka kundnöjdheten och stärka relationen med privatkunder genom att erbjuda spetskompetens och hjälpa kunden vid första kontakt. ”First Time Resolution” är avdelningens ledord och ambitionen är att ett samtal ska räcka. Du erbjuds - En möjlighet att utvecklas och bygga nya kompetenser i ett virtuellt team - Möjligheten att vara med och bygga teamet mot fortsatt framgång - Digitala och fysiska aktiviteter tillsammans med teamet - En flexibilitet i att kunna arbeta både hemifrån och på kontoret - Engagerade och empatiska ledare som utmanar och stöttar teamet framåt Arbetsuppgifter I rollen som rådgivare ligger fokus på den inringande verksamheten där du arbetar med alla typer av bolånerelaterade frågor. Ditt uppdrag är att skapa kundvärde, ge professionella råd och lösa kundens specifika behov snabbt, smidigt och korrekt. On Demand Advisory arbetar med att identifiera behov, utmaningar och möjligheter i kundens ekonomi och hantera kundernas bolånefrågor. Två faktorer som blir alltmer viktiga i vår kunds strävan mot en hög kundnöjdhet är snabbhet och enkelhet. Dessa faktorer är någonting som samtidigt ska balanseras med höga krav på dokumentation, kvalitet och regelefterlevnad. Du spelar en avgörande roll för att kunden ska uppleva banken som en trygg finansiell partner. VI SÖKER DIG SOM - Har minst ett års erfarenhet av bolånerådgivning. - Har en gilltig Swedsec bolånelicens. - Har god datorvana. - Har mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift. Meriterande: * Swedsec rådgivningslicens. Som person är du: * Problemlösande * Anpassningsbar * Kommunikativ * Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Danske bank HÄR!

28 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024