Kredithandläggare
Sök bland 40 lediga jobb som Kredithandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!
SJR tillsätter nu en Credit controller till Svea Bank. Är du en engagerad, ansvarstagande och driven person med stort kundfokus? Har du erfarenhet av och vill fortsätta arbeta med företagskrediter i ett prestigelöst och sammansvetsat team? Då kan tjänsten som Credit controller hos Svea Bank vara något för dig! Svea Bank sitter i fina moderna lokaler, nära Mall of Scandinavia med bra kommunikationer som tunnelbana, buss och pendeltåg. Uppdraget är med start omgående och inledningsvis 6 månader, därefter finns stora möjligheter till förlängning alternativt direktanställning hos Svea Bank. Om tjänsten I rollen som Credit controller kommer du att vara en del av kreditavdelningen. Här arbetar du genom hela processen för de utlåningsprodukter som vi erbjuder våra kunder och oavsett om de inkommer via samarbetspartners, digitalt eller via försäljningsavdelningen så hanteras de av kreditavdelningen. Vi erbjuder tjänster som checkkredit, kreditkort och lån till företag. Du kommer kommunicera via telefon och mail dagligen, främst med kunder men även sälj samt andra områden inom affärsområdet. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Självständig kredit- och riskbedömning på små och medelstora företag. - Konkurs och obeståndshantering - Löpande riskbedömning - Fatta kreditbeslut inom uppsatta rutiner och processer inom alla produktområden - Kreditbevakning - Omprövning av kreditbeslut Lämplig bakgrund Vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet från en liknande tjänst där du arbetat med kreditgivning samt utlåning till företag. Du är bekväm med och har god förståelse för produktområdena företagslån och check- och kontokredit. Har du erfarenhet av arbete med företagsinteckningar och fastighetslån, har drivit utvecklingsprojekt inom kreditområdet eller medverkat i beställningar för effektivisering av kreditprocesser är detta meriterande. Personliga egenskaper För att trivas den här rollen tror vi att du är en utpräglad lagspelare som trivs i ett tidvis högt tempo där du bidrar med din förmåga att hitta lösningar. Du är trygg i dina kunskaper inom kreditgivning och gillar att dela med dig av dessa, samt har förmåga att arbeta på ett självständigt sätt där du driver dina egna uppgifter framåt. Du är en god kommunikatör och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. I teamet är det stort kundfokus och en prestigelös hållning, vilket också speglas i de kollegor som sitter på avdelningen idag Om företaget Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i Arenastaden, Solna. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-27. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Är du en utpräglad lagspelare som ständigt har kunden i fokus? Trivs du i ett tidvis högt tempo där du bidrar med din förmåga att hitta lösningar? Då kan detta vara tjänsten du sökt efter! Om tjänsten Perido söker nu en Credit Officer till vår kund, en svensk bank som genom personlig service erbjuder effektiva och anpassade lösningar inom finansiering, inkasso, reskontrahantering och betallösningar. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Arenastaden, Solna. Dina arbetsuppgifter I rollen som Credit Officer kommer du att vara en del av en kreditavdelning om ca 5 personer och arbeta inom affärsområdet Banktjänster. Teamet är väl sammansvetsats och i rollen kommer du har stor möjlighet att påverka arbetet och utvecklingen framåt. Du kommer att ta hand om hela processen för de utlåningsprodukter som banken erbjuder sina kunder och du kommer att ha nära dialog med kunder via telefon och mail dagligen. Kontakt med andra affärsområden inom banken förekommer också. I tjänsten ingår även följande uppgifter: Kredit- och riskbedömning på små och medelstora företag Uppföljningar som ingår i kravprocessen Konkurs och obeståndshantering Löpande riskbedömning Dina egenskaper För att lyckas är det av stor vikt att du kan samarbeta och har en förmåga att bygga starka, hållbara relationer vilket kommer bli viktigt i kommunikationen med såväl kollegor som kunder. Självklart är också servicekänslan på topp vilket även det är av stor vikt för den här rollen. Du är trygg i dina kunskaper inom kreditgivning och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Tillsammans har ni ett ständigt kundfokus och ett prestigelöst förhållningssätt! Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Fullständig gymnasieexamen Tidigare erfarenhet från en liknande tjänst där du arbetat med företagslån Du är bekväm att arbeta med företagslån och check- och kontokredit Erfarenhet av att delta i utvecklingsprojekt inom kreditområdet. Kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med fastighetsutlåning Erfarenhet av arbete med företagsinteckningar och företagsförvärv Omfattning och tillträde Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start så snart som möjligt. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34006 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Din nästa utmaning Ordna Bolån, en del av Svensk Fastighetsförmedling, håller på att förändra bolånemarknaden genom att förenkla bolåneprocessen för låntagare och långivare. Sedan Ordna Bolån lanserades i mitten av 2021 har vi vuxit så att det knakar - idag vänder sig 10 - 15% av alla bostadsköpare även till oss när de ska finansiera bostaden. Vi har skapat en teknisk plattform som ligger i framkant, som underlättar när våra kunder vill hitta finansiering till sitt drömboende. Genom denna plattform sparar våra kunder massor med tid, och genom vår kompetenta personal som kan allt om bolån har vi skapat en tjänst vi är stolta över. I rollen kommer du framförallt att: - Proaktivt bearbeta bostadsspekulanter över telefon - Informera om Ordna Bolån och erbjuda spekulanterna lånelöften och konkurrenskraftiga bolån via våra samarbetspartners - Informera om Svensk Fastighetsförmedling som mäklarkedja - Agera rådgivande till kunden och säkerställa att den får ett konkurrenskraftigt erbjudande utifrån sina förutsättningar I denna roll får du möjligheten till att fokusera fullt ut på spekulanter och ge dessa bästa möjliga förutsättningar för att köpa sitt framtida drömboende. Du kommer att arbeta i ett engagerat team av 12 bolånehandläggare med högt engagemang och en härlig laganda. Vi alla arbetar mot det gemensamma målet att skapa ett hållbart boendeliv för de många människorna. Om dig I rollen som junior Bolånehandläggare söker vi dig som vill bli en del av ett redan växande bolag med höga ambitioner och en tydlig framtidsvision. Hos oss är kunderna det absolut viktigaste och vi söker därför dig som drivs av försäljning och älskar att skapa en positiv känsla hos våra kunder. Till denna roll söker vi dig som: - Har arbetat med försäljning/mötesbokning över telefon - Drivs av att få ta eget ansvar och arbeta målinriktat - Är flexibel och nyfiken på nya utmaningar Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer hanteras löpande. Vad erbjuder vi På Ordna blir du sedd och hörd. Här är det högt i tak, alla kommer till tals och vi stöttar och lär oss av varandra. Du kommer in i en expansiv fas vilket innebär att du kommer ha möjlighet att påverka utvecklingen av din egna roll, bolåneteamet och bolaget i stort. Vi är ett gäng energiska och professionella personer med höga ambitioner och en vilja att förändra. Hos oss känns det när man jobbar. Vi skrattar, kämpar för kunderna, vi är engagerade, vi lär oss och utvecklas, vi låter oss inspireras och vi är passionerade i arbetet. Varje dag. Låter det här som ett ställe där du skulle trivas? Då vill vi höra ifrån dig idag! Tillsammans med Svensk Fastighetsförmedling sitter Ordna centralt i fina lokaler på Vasagatan 28.
Ordna Bolån är den naturliga mötesplatsen för bolån. Vi vill förändra bolånemarknaden genom att förenkla bolåneprocessen för låntagare och långivare. Sedan Ordna Bolån lanserades i mitten av 2021 har vi redan hanterat bolåneansökningar värda många miljarder och vi växer så att det knakar. Vi har skapat en teknisk plattform som ligger i framkant. Genom denna plattform sparar våra kunder massor med tid och med vår kompetenta personal, som kan allt om bolån, har vi skapat en tjänst vi är stolta över. Ordna Bolån är ett systerbolag till Svensk Fastighetsförmedling som är Sveriges största oberoende fastighetsmäklare med 1 200 anställda i ett rikstäckande nätverk av 230 Bobutiker! Lockas du av att vara en viktig del av ett snabbväxande företag, där kulturen präglas av glädje, engagemang och utveckling? Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med bolån och söker nya utmaningar där du är med och påverkar bostadsmarknaden? Då kan det vara dig vi söker till rollen som Bolånehandläggare hos Ordna! Om rollen: I rollen som bolånehandläggare fungerar du som länken mellan kund (låntagaren) och Ordnas bankpartners. Vi samarbetar med flera bolånebanker och i rollen agerar du rådgivare till kunden för att säkerställa rätt val av bolån utifrån kundens individuella förutsättningar. En stor del i ditt arbete kommer vara att granska och bedöma varje unikt kundärende samt vägleda kunden med stort engagemang genom den komplexa bolånemarknaden. Rollen kommer innebära många kontaktytor, såväl internt, som med kund, bankpartners och mäklare. Du kommer ingå i ett team om 12 bolånehandläggare som arbetar tätt tillsammans för att uppnå de gemensamma målen. Vi söker dig som vill vara med att påverka och utveckla vår bolånetjänst genom dina erfarenheter och idéer. Du rapporterar till närmsta team-leader. Om dig: Vi söker efter erfarna bolånehandläggare med: - SwedSec-licens - minst ett års erfarenhet som bolånehandläggare Vi letar efter dig som är driven och som vill in och hjälpa ett redan växande bolag att växa ännu mer! Då arbetet ibland kan skifta i takt med nya avtal som kommer in så behöver du också vara flexibel i ditt arbetssätt och kapabel att ta till dig ny information och anpassa dig efter omständigheterna. Då våra kunder är det absolut viktigaste vi har söker vi efter dig som har kundservice i blodet och älskar att skapa en positiv känsla hos andra. Vad Ordna erbjuder: På Ordna blir du sedd och hörd. Här är det högt i tak, alla kommer till tals och vi stöttar och lär oss av varandra. Du kommer in i en expansiv fas vilket innebär att du kommer ha möjlighet att påverka utvecklingen av din egen roll, bolåneteamet och bolaget i stort. Vi är ett gäng energiska och professionella personer med höga ambitioner och en vilja att förändra. Hos oss känns det när man jobbar. Vi skrattar, vi kämpar för kunderna, vi är engagerade, vi lär oss och utvecklas, vi låter oss inspireras och vi är passionerade i arbetet. Varje dag. Låter det här som ett ställe där du skulle trivas? Då vill vi höra ifrån dig idag! Tillsammans med Svensk Fastighetsförmedling sitter Ordna i fina lokaler på Vasagatan 28. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer hanteras löpande.
Har du en passion för kreditgivning, kundmöten och affärer? Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: - Jobba med alla bankens låneprodukter, från konsumtionslån till köp av bostad. - Möta våra kunder digitalt och via telefon. - Arbeta proaktivt med försäljning anpassad utifrån kundens individuella behov. I denna roll behöver du: - Social kompetens, vara utåtriktad och flexibel samt gillar att hålla en hög servicenivå. - Ha god känsla för service då du möter våra kunder i deras viktigaste affär i livet. - Vara lyhörd, lätt att samarbeta, drivs av ditt eget resultat och att göra affärer tillsammans. - Det är meriterande om du har erfarenhet av kredithantering och innehar Swedsec-licens för bolån. - Förmågan att ta till sig förändringar och nya arbetssätt. - Möjlighet att arbeta varierande tider mellan kl 7-20 alla dagar i veckan. Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: - En öppen, enkel och omtänksam kultur - Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder - En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö - Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär - Flexibla arbetsmöjligheter - Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html) Bli en del av vårt team och... bli en del av en grupp med professionella kollegor, som arbetar tillsammans för att leverera en smidig lånaprocess för våra kunder, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks position i samhället." Dragana Åkerberg och Nathalie Wijk, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-12-03. Arbetsplats: Sundbyberg Kontaktpersoner Rekryterande chef: Dragana Åkerberg +46 706 829 324, Nathalie Wijk +46 730 888 537 SACO: Martin A. Anthony +46 706 647 593 Finansförbundet: Nils Norberg +46 730 487 338 Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.
Är du en erfaren kreditanalytiker som vill utvecklas, få möjlighet att påverka ditt dagliga arbete och är redo att ta nästa steg? Då kanske denna tjänst kan vara något för dig. SJR tillsätter nu en B2B-kreditanalytiker till vår kund Ikano Bank. Om tjänsten Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 12 månader där du kommer arbeta som konsult hos Ikano Bank. För rätt person finns det därefter möjlighet till förlängning på uppdraget alternativt direktanställning hos Ikano Bank. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som B2B-kreditanalytiker ansvarar du för de kreditförfrågningar som kommer in till företaget från såväl moderbolaget som för externa samarbetspartners och återförsäljare. Du kommer ingå i ett team som idag består av 5 personer och kontoret finns i Sundbyberg. Exempel på återkommande arbetsuppgifter är bland annat nykundsprövning där du gör en kreditundersökning på de förfrågningar som kommer in och löpande bevakning av befintliga kunder. Kreditförfrågningarna kan variera från enklare och mindre förfrågningar till större och mer komplexa förfrågningar. Du har en rådgivande funktion gentemot både säljare och interna kollegor vid större affärer. Du gör analyser, skapar riskrapporter och underlag till egna kreditbeslut. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara: - Bedömning av företagskunders kreditvärdighet, samt analys av finansiell information som en del av kreditprövningsprocessen. - Förbereda och presentera kreditansökningar för större exponeringar för beslut i kreditkommittéer. - Ge råd till den interna försäljnings- och operations enheten i frågor som rör företagens kreditrisk och förändringar av policys och riktlinjer. - Regelbunden kommunikation och kontakt med Ikano Banks kunder och partners. - Inrätta och utföra interna kontroller - Fånga upp tidiga varningssignaler och möjligheter på nyckelkunder och branscher. - Kunskapsdelning inom det nordiska kreditteamet och övriga enheter i banken - Ad-hoc uppgifter och deltagande i projekt Lämplig bakgrund För denna roll söker vi dig med mångårig erfarenhet av kredithantering inom B2B- företagssidan, gärna från bank eller finansföretag. För oss är det viktigt att du har goda kunskaper inom kreditbedömning och erfarenhet från en liknande roll inom kreditanalys. Det är en fördel om du arbetat med leasing och/eller factoring till företagskunder. Du bör även ha god förståelse för risk- och riskrelaterade frågor såsom ratingmodeller och kassaflödes- och nyckeltalsanalyser. Du har lätt för att kommunicera både i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Personliga egenskaper Som person är du noggrann, strukturerad och planerande i ditt arbete. Du är en teamplayer med god samarbetsförmåga som trivs att jobba högt som lågt. Tjänsten ställer höga krav på att du är analytisk, ansvarstagande och van vid att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad och stimuleras av att bidra i förbättringsarbetet liksom att utvecklas vidare i rollen. Du trivs i att jobba i en föränderlig miljö och med många kontaktytor. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent, Atena Vinogradova på 072 394 33 22 Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-11-15. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Vi söker nu dig som är noggrann och ansvarsfull, med förmåga att effektivt granska och administrera information. Vill du göra en verklig skillnad och bekämpa bedrägeri inom finanssektorn? Vill du bli en del av Sveas dedikerade team som kämpar för att säkra sina kunders tillgångar och förtroende? Då kan det här vara din nästa roll! Om rollen I rollen som Fraud-och Kortspecialist förväntas du hantera administration kopplad till kort och genomför dagliga avstämningar av transaktioner som sker inom banken. Du förväntas även vara ett stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a; - Hantera, administrera och löpande utvärdera bankens kortregler. - Sköta övervakning av kunders korttransaktioner för att upptäcka bedrägeri. - Hantera kortreklamationer. - Vara delaktig i att utveckla effektiva interna rutiner och processer. - Arbetet involverar en ständig omvärldsbevakning för att snabbt upptäcka och förebygga kortbedrägerier. Erfarenhet och kvalifikationer Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av arbete på bank inom liknande arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med bedrägeri, där du är van vid att arbeta med denna typ av frågor på ett självständigt sätt. Det är en fördel om du har arbetat med reklamationer inom Mastercom. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och engelska och är mycket duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift. Vem är du? För att trivas i rollen som Fraud-och Kortspecialist tror vi att du är noggrann, kan arbeta strukturerat och är lösningsorienterad då du självständigt behöver finna lösningar inom de givna ramarna. Du har god analytisk förmåga, samt trivs med att ta egna initiativ och driver ditt arbete på ett självständigt sätt. Vidare har du lätt för att ta till dig ny information, där du är nyfiken och vill lära och hålla dig uppdaterad inom området. Du har även god förmåga att sätta dig in i och förstå affären, likväl som att förstå riskerna som kan finnas. Om Svea Bank Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Fredrika Engelin på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!
Vi fortsätter växa och söker därför efter en driven och engagerad Handläggare inom Operations som vill bli en viktig del av arbetet inom Svea Banks affärsområde Bankingservices! Du kommer tillhöra ett ambitiöst team som består av ca 10 personer, där ni är med och bidrar till att bygga Sveas banktjänster från grunden i en föränderlig och prestigelös miljö, där noggrannhet och stort ansvarstagande är något du behöver trivas med. Om rollen I rollen som Handläggare inom Operations förväntas du hantera administration kopplat till bankens kortutgivning, avslut, felbetalningar, transaktionsförfrågningar, utlandsbetalningar, kommunikation med myndigheter, samt övrig administration kopplat till avdelningens ansvarsområden. Du förväntas även vara ett stöd för organisationen vid åtgärder för att undvika penningtvätt, bedrägerier och finansiering av terrorverksamhet. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a; - Avslut av konto - Hantering av betalningar och transaktionsförfrågningar ifrån andra banker - Hantering av myndighetsförfrågningar - Nära samarbete med övriga avdelningar inom banken och bankens ekonomifunktion - Vara delaktig i att utveckla effektiva interna rutiner och processer Erfarenhet och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av arbete på bank inom till exempel operations, handläggning, administration och ser gärna att du då har kommit i kontakt med administration av betalningar, clearing och/eller myndighetsförfrågningar. Meriterande om du kommit i kontakt med AML tidigare, men detta är inget krav. Du är duktig på att sätta dig in i nya system och rutiner, och har god erfarenhet av att sätta god struktur i ditt eget arbete. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och är mycket duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift. Vem är du? För att trivas i rollen som Operation Specialist tror vi att du är noggrann, kan arbeta strukturerat och gillar att ta stort ansvar över dina uppgifter. Du har lätt för att prioritera ditt arbete och trivs med varierande uppgifter. Vidare kommer du att ingå i ett team där man hjälps åt när det är tidvis kan vara högt tempo, så vi ser gärna att du har lätt att samarbeta men också är flexibel och ansvarstagande i ditt arbete. Du behöver även ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift då du dagligen i ditt arbete kommer ha många olika kontaktytor både med interna och externa parter. Om Svea Bank Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Fredrika Engelin på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!
Är du en erfaren kreditanalytiker som vill utvecklas, få möjlighet att påverka ditt dagliga arbete och är redo att ta nästa steg? Då kanske denna tjänst kan vara något för dig. SJR tillsätter nu en B2B-kreditanalytiker till vår kund Ikano Bank. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 12 månader där du kommer arbeta som konsult hos Ikano Bank. För rätt person finns det därefter möjlighet till förlängning på uppdraget alternativt direktanställning hos Ikano Bank. Arbetsuppgifter I rollen som B2B-kreditanalytiker ansvarar du för de kreditförfrågningar som kommer in till företaget från såväl moderbolaget som för externa samarbetspartners och återförsäljare. Du kommer ingå i ett team som idag består av 5 personer och kontoret finns i Sundbyberg. Exempel på återkommande arbetsuppgifter är bland annat nykundsprövning där du gör en kreditundersökning på de förfrågningar som kommer in och löpande bevakning av befintliga kunder. Kreditförfrågningarna kan variera från enklare och mindre förfrågningar till större och mer komplexa förfrågningar. Du har en rådgivande funktion gentemot både säljare och interna kollegor vid större affärer. Du gör analyser, skapar riskrapporter och underlag till egna kreditbeslut. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara: - Bedömning av företagskunders kreditvärdighet, samt analys av finansiell information som en del av kreditprövningsprocessen. - Förbereda och presentera kreditansökningar för större exponeringar för beslut i kreditkommittéer. - Ge råd till den interna försäljnings- och operations enheten i frågor som rör företagens kreditrisk och förändringar av policys och riktlinjer. - Regelbunden kommunikation och kontakt med Ikano Banks kunder och partners. - Inrätta och utföra interna kontroller - Fånga upp tidiga varningssignaler och möjligheter på nyckelkunder och branscher. - Kunskapsdelning inom det nordiska kreditteamet och övriga enheter i banken - Ad-hoc uppgifter och deltagande i projekt Vem är du? För denna roll söker vi dig med mångårig erfarenhet av kredithantering inom B2B- företagssidan, gärna från bank eller finansföretag. För oss är det viktigt att du har goda kunskaper inom kreditbedömning och erfarenhet från en liknande roll inom kreditanalys. Det är en fördel om du arbetat med leasing och/eller factoring till företagskunder. Du bör även ha god förståelse för risk- och riskrelaterade frågor såsom ratingmodeller och kassaflödes- och nyckeltalsanalyser. Du har lätt för att kommunicera både i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Som person är du noggrann, strukturerad och planerande i ditt arbete. Du är en teamplayer med god samarbetsförmåga som trivs att jobba högt som lågt. Tjänsten ställer höga krav på att du är analytisk, ansvarstagande och van vid att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad och stimuleras av att bidra i förbättringsarbetet liksom att utvecklas vidare i rollen. Du trivs i att jobba i en föränderlig miljö och med många kontaktytor. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-05. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om SJR SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB. För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Är du en erfaren kreditanalytiker som vill utvecklas, få möjlighet att påverka ditt dagliga arbete och är redo att ta nästa steg? Då kanske denna tjänst kan vara något för dig. SJR tillsätter nu en B2B-kreditanalytiker till vår kund Ikano Bank. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 12 månader där du kommer arbeta som konsult hos Ikano Bank. För rätt person finns det därefter möjlighet till förlängning på uppdraget alternativt direktanställning hos Ikano Bank. Arbetsuppgifter I rollen som B2B-kreditanalytiker ansvarar du för de kreditförfrågningar som kommer in till företaget från såväl moderbolaget som för externa samarbetspartners och återförsäljare. Du kommer ingå i ett team som idag består av 5 personer och kontoret finns i Sundbyberg. Exempel på återkommande arbetsuppgifter är bland annat nykundsprövning där du gör en kreditundersökning på de förfrågningar som kommer in och löpande bevakning av befintliga kunder. Kreditförfrågningarna kan variera från enklare och mindre förfrågningar till större och mer komplexa förfrågningar. Du har en rådgivande funktion gentemot både säljare och interna kollegor vid större affärer. Du gör analyser, skapar riskrapporter och underlag till egna kreditbeslut. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara: - Bedömning av företagskunders kreditvärdighet, samt analys av finansiell information som en del av kreditprövningsprocessen. - Förbereda och presentera kreditansökningar för större exponeringar för beslut i kreditkommittéer. - Ge råd till den interna försäljnings- och operations enheten i frågor som rör företagens kreditrisk och förändringar av policys och riktlinjer. - Regelbunden kommunikation och kontakt med Ikano Banks kunder och partners. - Inrätta och utföra interna kontroller - Fånga upp tidiga varningssignaler och möjligheter på nyckelkunder och branscher. - Kunskapsdelning inom det nordiska kreditteamet och övriga enheter i banken - Ad-hoc uppgifter och deltagande i projekt Vem är du? För denna roll söker vi dig med mångårig erfarenhet av kredithantering inom B2B- företagssidan, gärna från bank eller finansföretag. För oss är det viktigt att du har goda kunskaper inom kreditbedömning och erfarenhet från en liknande roll inom kreditanalys. Det är en fördel om du arbetat med leasing och/eller factoring till företagskunder. Du bör även ha god förståelse för risk- och riskrelaterade frågor såsom ratingmodeller och kassaflödes- och nyckeltalsanalyser. Du har lätt för att kommunicera både i tal och skrift på svenska såväl som på engelska. Som person är du noggrann, strukturerad och planerande i ditt arbete. Du är en teamplayer med god samarbetsförmåga som trivs att jobba högt som lågt. Tjänsten ställer höga krav på att du är analytisk, ansvarstagande och van vid att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad och stimuleras av att bidra i förbättringsarbetet liksom att utvecklas vidare i rollen. Du trivs i att jobba i en föränderlig miljö och med många kontaktytor. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-10-05. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar. Om SJR SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB. För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Visar 1 till 10 av 40 jobb