Lagerkontorist

Sök bland 10 lediga jobb som Lagerkontorist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktionsadministratör till Martin & Servera Stockholm, semestervikariat

Martin & Servera Logistik är logistiknavet för det mesta av Martin & Servera-gruppens volymer. Från fyra lager i Umeå, Enköping, Norrköping och Halmstad flödar tusentals leveranser varje dag till kunder över hela Sverige. Energieffektiv verksamhet, hållbara transporter, minskat svinn, smart ruttplanering, teknikens nya möjligheter och att sträva mot ett så litet klimatavtryck som möjligt är vardag för Martin & Servera Logistik.Martin & Servera Vi på Martin & Servera levererar mat och dryck till restauranger, kaféer och storkök över hela Sverige. I rollen som produktionsadministratör blir Du en viktig del av en större verksamhet där vi tillsammans gör skillnad för alla som älskar mat och dryck. Trygga villkor och bra arbetsmiljö  Vi är ett stabilt företag med bra villkor och löner. Våra lager är moderna och utrustningen bra, vilket skapar en trygg arbetsmiljö. Bra möjligheter att utvecklas  Hos oss finns stora möjligheter att växa utifrån vad du kan och vill. Var med och gör skillnad Vi driver restaurangbranschen framåt och jobbar varje dag för att skapa en mer hållbar framtid. Och som medarbetare är du en viktig del av det. Här välkomnas nya idéer och infallsvinklar.  Rollen som produktionsadministratör Ditt uppdrag blir att säkerställa ett effektivt varuflöde från lager och terminaler ut till kund. Kunderna ska få sina leveranser i rätt tid och varorna som har beställts ska levereras i toppskick! I den här rollen får du använda din förmåga till problemlösning då du behöver hantera olika utmaningar olika dagar under ditt arbetspass. Ofast är ingen dag den andre lik. I rollen får du möjlighet att göra stor skillnad, varje dag. Arbetet innebär daglig planering av bilbokningar; interna och inhyrda, samt budbilshantering i samarbete med kundtjänst. Du besitter en mycket hög servicekänsla där du finns behjälplig till både kollegor och till kunder. Vi samarbetar och har kontakt både med kollegor på plats samt på respektive lagerhus. Du har ett tätt samarbeta med dina kollegor, andra avdelningar och funktioner för att lösa de utmaningar som kan uppstå.  Det kommer bland annat att ha uppgifter som: Styrning av transportuppdrag på kort sikt (bud etc). Hantering av reklamationsärenden från kund. Nära kontakt med chaufförer och rangeringspersonal. Viktigt för att jobbet ska passa dig  • Du har erfarenhet av administrativt arbete • Du har en hög servicekänsla och god samarbetsförmåga • Du behöver kunna göra dig förstådd på engelska  Det är meriterande om du har • Tidigare erfarenhet av transport- och logistikbranschen. Hur går rekryteringen till? Vi jobbar aktivt för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Med målet att spegla alla våra kunder och samhället vi verkar i, söker vi människor i alla åldrar och med olika bakgrunder. I våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så objektivt sätt som möjligt. Vi gör också bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringen och våra tester här.  Sista ansökningsdag: 28 april 2024, Vi behandlar ansökningar löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum Tillträde:  Enligt överenskommelse Anställningsform: Semestervikariat (med eventuell möjlighet till förlängning)  Sysselsättningsgrad: Heltid, 100%  Arbetstider: 08-17 Antal lediga befattningar: 1  Bolag: Martin & Servera Logistik AB  Adress:  Upplagsvägen 38, Västberga, Stockholm För frågor om tjänsten: Kontakta Pedro Almarza Valdes, Terminalchef Västberga, 0702615347 eller [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen: Kontakta Sofia Ahlborg Zetterquist, HR-Partner, [email protected] (vi tar ej emot ansökningar via brev/mejl).  Välkommen till Martin & Servera Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och allas framtid gör vi varje dag lite godare. Och som medarbetare hos oss är du en viktig del av framgången. På Martin & Servera växer vi och utvecklas tillsammans samtidigt som alla är viktiga och får ta plats. Vi är en familjeägd koncern med över 3000 medarbetare. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara. Välkommen till oss!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Förrådsadministratör till anstalten Kumla

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Läs mer om anstalten Kumlas verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/anstalt/kumla/#verksamhet ARBETSUPPGIFTER Som förrådsadministratör utgör du en viktig stödfunktion för den övriga anstalten. Du kommer att få jobba med varierade arbetsuppgifter, både administration och fysiskt arbete. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att packa upp, visitera och skriva in klienters tillhörigheter vid ankomst, samt att skriva ut, packa och lämna ut eller skicka klienters tillhörigheter då de avslutar sin vistelse hos oss. Inköp av material samt lagerhållning och intern distribuering av dessa inom anstalten. Du tar emot och kontrollerar inlämnat gods, samt inkommande varor till förråd. KVALIFIKATIONER Som förrådsadministratör är det viktigt att du tar ansvar för din uppgift, är noggrann och att du har förmågan att själv planera, strukturera och prioritera i ditt arbete. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer samt uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du arbetar bra med andra människor, är tydlig och relaterar till andra på ett smidigt sätt. I din roll bidrar du till helheten och tar ansvar för att komma med lösningar och utvecklar verksamheten tillsammans med oss. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav •Fullständig gymnasieskolekompetens, alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant. •B-körkort •Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift •God datorvana Meriterande •Erfarenhet av att hantera beställningar och fakturering • Arbetslivserfarenhet från lager och förrådsarbete •Erfarenhet av arbete inom kriminalvården ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning och eventuella blanketter att skriva under. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

10 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Kund- och Lageradministratör till PS Energi, Karlskrona

Som Kund- och Lageradministratör på PS Energi får du arbeta brett med en mix av administrativa och praktiska sysslor. Det är svårt att precisera titeln men lite av en alltiallo landar ändå nära. Här jobbar man med storbolagets kvalitet och leverantörer, kombinerat med det lilla bolagets personliga service och kundfokus. Nyfiken på tjänsten? Välkommen att läsa vidare. Välkommen till en rolig roll! Din framtida arbetsgivare Vi är ett ansvarstagande energi- och drivmedelsföretag i södra Sverige som fokuserar på lokal anknytning, hållbarhet och Personlig Service. Genom att aldrig tumma på kvalité, kunskap eller service har vi södra Sveriges nöjdaste kunder. Vi verkar i en tuff bransch med stora utmaningar. Samtidigt är det just i vår bransch vi verkligen kan göra skillnad och det vill vi göra. Vi har ett starkt hållbarhetsfokus och vill vara ett ansvarsfullt föredöme i branschen. Därför förbereder vi oss nu för framtiden. 2022 blev PS Energi utnämnt till årets företagare i Halmstad. – häng med! Vad erbjuder rollen? I rollen som administratör på PS Energi kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara en mix av administrativa sysslor, säljstöd och praktiska uppgifter på lagret. Att ge god service till kunder samtidigt som du är en engagerad och motiverad kollega kommer att vara din vardag. Du stöttar dina kollegor i vardagen, får chans att möta kunder både i telefonen men även på kontoret. Du får göra allt ifrån att prata oljor, tvättmedel och smörjmedel med kunder till enklare truckkörning för att hålla ordning på lagret. Exempel på vad dina arbetsuppgifter bland annat kommer att bestå av: - orderadministration via telefon, mail och kontorsbesök - hantera och administrera kortansökningar - packa ordrar och sköta fraktbeställning - fakturering - stötta och hjälpa kollegor i det dagliga arbetet - köra truck på lagret och hålla rent vid stationen Du blir en del av ett familjärt bolag där laganda och kundfokus är påtagligt. Tjänsten är placerad på PS Energis kontor i Karlskrona. Vem är du? Vi söker dig som är intresserad av kundbemötande och fordon. Du har fallenhet för både praktiska och administrativa uppgifter. Du har troligen påbörjat din arbetskarriär men behöver inte ha lång erfarenhet. Det viktiga är din personlighet och inställning. Du har lätt för att ta dig an nya arbetsuppgifter och arbetar noggrant. Kundservice är något du tycker om och är bra på. Det viktigaste för oss är din positiva inställning, alla är lagspelare och problemlösare som hjälps åt i vardagen. Genom att vara en glädjespridare bidrar du till en god arbetsmiljö. -Grundläggande datorvana -Ej rädd för att köra truck. Truckkort meriterande -Du pratar och skriver svenska obehindrat Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 5 Maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Anders Jansson på [email protected] eller Angelica Asplid på [email protected]

9 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Inköpare & Logistik/Lager

Swede Ship utvecklar, reparerar och levererar marknadsledande båtar och fartyg till bl. a. sjöräddningen, Försvarsmakten och rederier. Swede Ship Composite ligger i Hunnebostrand. Övriga företag i gruppen är Swede Ship Marine, Swede Ship Yachtservice samt Swede Ship Sublift. Till vårt varv, Swede Ship Composite AB, i Hunnebostrand söker vi en Inköpare & Logistik/Lager Som inköpare/logistikarbetare på Swede Ship Composite ansvarar du för inköp, lager och logistik. Arbetet innefattar ett antal olika uppgifter inom logistik – orderläggning, godshantering leveransavstämning, administration och registervård i vårt affärssystem. Vi ser gärna att du har ett driv och en vilja att utveckla förvaring av material för att effektivisera flödet av gods och material på varvet. Du kan arbeta både självständigt och i grupp samt är van med varierande arbetsuppgifter. På anläggningen ingår truckkörning och hämtning/lämning av gods med bil och släp. Inköpsdelen innefattar inköp av båt-, bygg- och utrustningsmaterial. I jobbet ingår även kundkontakter. Vi söker dig som motiveras av utmaningar och är en problemlösare, engagerad och drivande samtidigt som du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Tjänsten passar dig som är prestigelös, gillar omväxlande arbetsuppgifter och att hjälpa till där det behövs.   Meriterande Kran- och traverskort Utbildning inom inköp & logistik eller erfarenhet av liknande arbete Erfarenhet av Visma eller andra affärssystem Kunskap om båtutrustning Goda språkkunskaper i engelska   Krav Truckkort A+B B-körkort för manuell bil Goda datorkunskaper, samt kunskaper i Microsoft Excel och Word   Vi erbjuder en modern verkstadsmiljö där kvalitet, säkerhet och miljö är viktiga. En spännande roll i ett av få kvarvarande svenska nybyggnadsvarv, där vi genom branschens mest krävande kunder ständigt måste utvecklas för att ligga i framkant. Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet

28 mars 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Materielhandläggare

Materielhandläggare FMTIS Uppsala Genomförandeavdelning Uppsala bedriver verksamhet inom främst IT och teknisk bevakning. Verksamheten är bred, komplex och syftar till att stödja Försvarsmaktens gemensamma förmåga att leda verksamheten inom myndigheten. Vår avdelning här i Uppsala består av tre genomförandesektioner och avdelningen i sin helhet leds av avdelningschefen genom ledningsgruppen och sektionscheferna. Då vår avdelning på senare tid växt sig större behöver vi nu stärkas upp med en materielhandläggare.   Om tjänsten Som handläggare materiel kommer du att arbeta i våra materielprocesser, främst de kopplade mot IT-system och telesystem vi ansvarar för. Listor och Microsoft Excel kalkylblad samt vårt interna stödsystem PRIO är några av de viktigaste verktygen du kommer att använda dig av. Du kommer att få sammanställa information och uppgifter inom ramen för den lokala materielprocessen. Vidare kommer du också att ha ett delansvar för inventering av avdelningens materiel. Tjänsten är administrativt tung i vissa delar, men många praktiska uppgifter finns också, främst rörande fysisk hantering av gods.  Någon tidigare erfarenhet från Försvarsmakten behövs inte och tjänsten är en civilanställning. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Fysisk hantering av gods • Inventera avdelningens materiel • Genomföra beställningar i interna affärsstödsystem • Genomföra uppföljning på beställningar • Hantering av avdelningens fordon • Administrera och följa upp materiel på avdelningen • Kontinuerlig kontakt med andra enheter på garnisonen • Stödja avdelningen med andra administrativa uppgifter Kvalifikationer • Erfarenhet av arbete med lager och materielhantering • Goda kunskaper Microsoft Office, främst Excel • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska • Godkänd gymnasieutbildning eller annan erfarenhet vilken arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig • B-körkort (manuell växellåda) Meriterande kvalifikationer • Intresse och kunskap kring teknik • C-körkort • Truckkort   Dina personliga egenskaper Du är ansvarskännande, kvalitets- och säkerhetsmedveten, noggrann och har sinne för ordning och reda samt planering.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för tjänsten. På avdelningen har vi god sammanhållning och en stark lagkänsla. Vi ställer upp för varandra och hjälper till där behov uppstår. Vi har en bra balans mellan arbete och fritid. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat: • Goda utbildningsmöjligheter utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål • Träning på arbetstid 3 timmar per vecka och du kan även få träningskläder och skor samt ersättning för startavgifter • Semesterdagar efter ålder. Till och med det år du fyller 29 år​ får du 28 dagar, från det år du fyller 30 år får du 31 dagar och från det år du fyller 40 år får du 35 dagar • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning. Övrigt Arbetstid är normalt 07:30 - 16:30, måndag till fredag. Flextid tillämpas när så arbetet tillåter. Beredskapstjänstgöring under icke ordinarie tjänstetid förekommer. • Tillträde och lön enligt överenskommelse. • Arbetsort är Uppsala (Uppsala Garnison). • Tjänsten är en civil tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Kontaktperson Lena Wicksell, nås via växel (019-39 35 00). Kontaktperson HR Hanna Ottosson, nås via växel (019-39 35 00). Fackliga kontaktpersoner FMTIS OFR/O – Johan Nestwall-Boo OFR/S – Martin Sparr SACO – Pär-Erik Loman SEKO – Matz Felix Samtliga nås via Försvarsmaktens växel på 019-39 35 00. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

27 mars 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Sommarjobb som Lageradministratör till vår Site i Östra Ljungby

Vi söker dig som vill arbeta som lageradministratör på vår Site i Östra Ljungby för att täcka upp vid semestrar under sommaren. Det finns även möjlighet att arbeta ute på lagret om önskemål om finns. Om tjänsten Som lageradministratör kommer du att vara stationerad på lagerkontoret, där du är behjälplig med diverse administrativa uppgifter till personalen på lagret. Du kommer även att ha kontakt med transportörer, chaufförer och kunder via mail och telefon. Arbetet är förlagt måndag-fredag och kommer utföras 08.00-17.00. Krav: - Tidigare arbetslivserfarenhet av administration - Baskunskaper i Officepaketet - God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i både tal och skrift - Körkort Meriterande: - Tidigare erfarenhet av WMS OnGoing. - Kundkontakt. - Transportbokning - Orderhantering Profil & bakgrund För att trivas i den här rollen tror vi att du är en person som är organiserad, noggrann, flexibel. Du ser snabbt vad som behöver göras och är van vid att ha många bollar i luften. Då tjänsten även innebär mycket kundkontakt tror vi dessutom att du har god social och kommunikativ förmåga och känner dig trygg i att tala och skriva på såväl svenska som engelska. Urval sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad, Perstorp och Borås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Reservdelssäljare Hässleholm

Då vår reservdelssäljare nu går i pension söker vi en ersättare till vår anläggning i Hässleholm. På Komatsu Forest får du vara med och skapa värden som möjliggör en hållbar framtid där människor, företag och vår planet växer tillsammans. Som reservdelssäljare har du nära kontakt med våra kunder och våra mekaniker samt ser till att vi har ett lager och en reservdelsbutik som ständigt är uppdaterade. Ditt nya jobb Som reservdelssäljare hjälper du de kunder som kommer in i butiken eller kontaktar oss via telefon för att beställa reservdelar. Tillsammans med våra mekaniker planerar du inför deras servicearbeten samt säkerställer att verkstaden har rätt reservdelar hemma i lager. Dina arbetsuppgifter är i första hand försäljning av reservdelar och tillbehör till våra skogsmaskiner, hämta underlag från datasystem och arkiv. Du kommer även medverka till optimal lagerhållning, en kundvänlig reservdelsbutik och ansvara för en del administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten innefattar ett nära samarbete med våra mekaniker och maskinsäljare. Vem är du? Vi tror att du har tidigare erfarenhet av lagerhantering och någon form av försäljning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som mekaniker eller har ett stort maskinintresse. I det dagliga arbetet använder du dig av våra interna datasystem vilket innebär att god datavana är en förutsättning för att du ska lyckas i rollen. Vi söker dig som är ansvarstagande och inser vikten av bra kundrelationer samt hur man skapar dessa. Vidare arbetar du strukturerat och serviceinriktat, du värdesätter även ordning och reda på din arbetsplats. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Körkort typ B är ett krav och har du truckkort är det meriterande. Vad erbjuder vi? Som medarbetare på Komatsu Forest är du del av något större. Du blir en del av de stora innovationer och framsteg som hjälper till att forma skogsmaskinsbranschen. Just nu är vi på en spännande resa kring elektrifiering av våra maskiner. Genom vår globala organisation får du stora möjligheter att utveckla dig och din karriär samtidigt som du tillsammans med dina kollegor är med och bidrar till en värld som är hållbar, inkluderande och tar socialt ansvar. Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

18 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Returspecialist till Haglöfs

Vi söker dig som vill arbeta som Returspecialist till ett nyetablerat lager i Eskilstuna. Om tjänsten Ditt ansvarsområde är att hantera returer som kommer till lagret och du kommer stödja Warehouse Operation med hänsyn till inbound and outbound logistiken. Vidare kommer du att arbeta mot företagets, avledningarnas och individuellt uppsatta mål. I rollen kommer du få hantera gods, plock och pack, sortering och andra warehouse-relaterade uppgifter. Det kan bland annat handla om manuell hantering av returer, exempelvis att skriva returhandlingar/blanketter. En viktig del i arbetat är att du håller dig uppdaterad av aktuella policy’s, rutiner och händelser på arbetsplatsen och företaget. Arbetsuppgifter - Hantera och ta beslut inom returhantering - Kommunicera internt och externt med kunder/konsumenter - Administration av returer i OMS, ERP and WMS - Hantera retur-issues inom reclaims-modulen (ERP) - Ansvar över att hålla/följa arbetsinstruktioner uppdaterade inom hela returområdet - Hålla dig uppdaterad I affärssystem och Office package - Ta del av fortlöpande produktträning/kunskap i grupper och individuellt beroende på behov och förändringsbehov Om dig som söker Personen vi söker ska med stort engagemang och noggrannhet säkerhetsställa verksamhetens processer och flöden. Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av lagerhantering, returhantering och logistik. Som person är du är en lagspelare, driven och ansvarsfull samt arbetar proaktivt för att driva dina projekt framåt mot goda resultat. Vi ser gärna att du som person är serviceinriktad och bra på att bemöta kontakter, såväl internt som externt. Meriterande - Erfarenhet av lagerhantering, returhantering och logistik. - Grundläggande kunskaper inom Office package och inkluderande program. - Grundläggande kunskaper I företagets WMS, ERP- och OMS-system med hänsyn till kompetensmatris. - Goda språkkunskaper i engelska, både skriftlig och verbal. Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemannings styrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårds bidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, Actic, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Omfattning: Heltid. Lön: Enligt gällande kollektivavtal. Start: Omgående, men hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om Tranpenad Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega. Sedan 2022 är matchnings bolaget Eyes4work (https://www.eyes4work.se/) en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig. Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 000 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega.

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Logistics & Warehouse Supervisor

H2GS AB will establish a new plant in Boden, Sweden for the production of green steel ("H2GS Project"). Gemkom Engineering and Machinery Filial is a leading contractor and shall carry out certain civil and installation works in the H2GS Project. In this respect, we are looking for a Logistics & Warehouse Supervisor to join our team in Boden, Sweden. The qualifications for the position and your job description are described below: QUALIFICATIONS · Minimum 2 years of post-secondary education, · Good command of written and verbal English, · Minimum 3 years of raw material warehouse management experience, · Good knowledge about MS Office (Excel, Word, PowerPoint) Programs, · Excellent analytical and communicational skills, and being detail oriented, · Strong conceptual and analytical thinking competencies, · Good team player and encourages collaboration, · Customer oriented, · Determined to comply with deadlines, · No military obligation for male candidates. JOB DESCRIPTION · Ensuring the supply, incoming, stocking, distribution of all kinds of raw materials, inputs and other consumables and auxiliary materials used in construction site. · Ensure all documentation to be recorded and kept completely, tidy and right way in the area of responsibility, · Monitoring and managing warehouse KPIs, reducing costs, improving warehouse processes by informing, · Planning and executing incoming logistics activities by managing supplier shipping organizations. · Review and prepare workflow, manning and space requirements, equipment layout, and action plans while ensuring productivity, quality and budget standards are met, · Develop warehouse operations systems by determining product handling and storage requirements, equipment utilization, inventory management, gate processes, · Knowledgeable about delivery methods, international shipping, and customs regulations, · Experienced at Blue Collar management. Our headquarters are in Stockholm and the workplace is in Boden, Luleå. Applications must be submitted to the specified e-mail address.

21 februari 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Kundmottagare till bilverkstad

Vi på Submit söker nu efter en kundmottagare till vår kund i Stockholm. Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Om kunden: Vi letar efter en engagerad och driven kundmottagare till bilverkstad i Kungsholmen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att boka in kunder för service och reparationer, planera mekanikernas arbete, hantera kundbetalningar. Det är viktigt att du har god kunskap om bilar och är bekväm med att kommunicera på svenska, både i tal och skrift. Ett starkt fokus ligger på att erbjuda enastående service och uppnå hög kundnöjdhet. Vi söker någon som verkligen brinner för att arbeta med människor och service. Du bör vara öppen och ha lätt för att skapa nya kontakter samt trivas i en dynamisk arbetsmiljö. Dessutom bör du ha en utmärkt känsla för service. Arbetsuppgifter: - Sälja däck - Hantera fakturor - Administration - Kundrelationer - Rekommendationer av däck Profil: - Brinner för att arbeta med människor - Utmärkt känsla för service - Ha ett brinnande intresse för bilar Krav: - Utbildning inom fordonsteknik eller erfarenhet inom fordonbranschen - Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. - Erfarenhet av att använda datorer - B-körkort Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024