Lagerkontorist
Sök bland 5 lediga jobb som Lagerkontorist och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi rekryterar nu till Koki Group (HiKOKI/Metabo), en ledande aktör inom verktygsbranschen, som växer och söker dig som vill arbeta som lageradministratör Trivs du i en roll där struktur, service och logistik går hand i hand? Har du erfarenhet av lagerarbete och administration? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig. Om rollen Som lageradministratör ansvarar du för att hålla ordning på lagret, hantera in- och utleveranser samt administrera serviceärenden. Du kommer att ha kontakt med kunder och återförsäljare, både vid inlämning av maskiner och genom telefon/mejl. Rollen innebär också att arbeta i vårt affärssystem för att boka service och hantera order. Arbetsuppgifter: Ta emot och hantera inlämning av maskiner från kunder och återförsäljare Administrera serviceärenden via affärssystem och kundkontakt genom telefon och mejl Ansvara för in- och utleveranser samt paketering och fraktbokning Hålla ordning på lagret Ansvara för inventering Samarbeta med interna avdelningar för att säkerställa effektiva processer Vi söker dig som: Har erfarenhet av lagerarbete och administrativt arbete Har arbetat i affärssystem, gärna MS Dynamics, AX/SAP eller liknande Har god datorvana och erfarenhet av Excel, Outlook och ERP/CRM-system Talar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska Är lösningsorienterad, strukturerad och serviceinriktad Rollen är en heltidstjänst på plats i Infra City med arbetstider mån–tors 07:30–16:30, fre 07:30–15:30, du rapporterar direkt till vår servicechef norden. Transportmöjligheter finns med gratis shuttlebus mellan Rotebro station och Infra City Ansökan Låter det här som något för dig? Tveka inte att kontakta vår samarbetspartner Vi Rekryterar.nu om du har några frågor. Du når vår rekryteringskonsult Mona Wågberg på [email protected] eller 0739500773. Välkommen med din ansökan redan idag – vi arbetar med löpande urval!
Vi söker just nu en strukturerad och nyfiken lagspelare till Värtaverket. Om tjänsten Arbetstiden är dagtid, måndag till fredag. Startdatum: Snarast möjligt Omfatting: Heltid Placering: Värtaverket Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Inköp av reservdelar/material - Löpande inventering av lagret/förrådet - Saldohantering i kundens befintliga underhållsdatasystem IFS - Godsmottagning - Truckkörning - Leverans och utlämning av reservdelar/material Vem är du? Krav: Truckkort A och B B-körkort Goda datakunskaper Kunskap om lageroptimering och behovsplanering Svenska och engelska, i tal och skrift Tjänsten kommer att tillsättas omgående, Välkommen med din ansökan redan i dag om du känner att denna beskrivning passar in på dig. Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
CCM Hockey i Malung söker nu efter Dig som är på jakt efter ett varierande arbete där du kommer jobba med reklamationsärenden och orderhantering i huvudsak. Med stöttning från erfarna kollegor och efter introduktion till arbetsplatsen och arbetsuppgifterna kommer du snabbt vara med och bidra till tydliga resultat med ditt arbete. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Tjänsten är på 100% och tillsvidare med placering på vårt lager i Malung. Arbetspassen är i huvudsak förlagda under dagtid måndag till fredag. Som Lager- och reklamationsmedarbetere hos oss på CCM Hockey kommer du att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på lager såsom: Hantering kundreklamationer externt och internt. Ta emot och analysera reklamationer från våra kunder och distributörer inom EU och Asien primärt. Kommunicera med kunder externt via e-mejl och telefon. Orderhantering, dvs plockning och packning Truckkörning Det här jobbet passar dig som framför allt är duktig på att lösa problem, är empatisk, har tålamod, professionell, kommunikativ och självgående i de arbetsuppgifter du tar dig an. Vi söker dig som: Har fullgjort gymnasieutbildningen Flytande svenska i både tal och skrift samt goda engelska kunskaper. Kännedom om våra produkter är en merit. Har god datavana Har god allmänfysik Truckkort är ett plus men inte ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta på lager och/eller serviceinriktade tjänster tidigare och vi tar för givet att du är en organiserad och social person som är mån om att göra ett bra jobb. Hur du söker jobbet: Skicka din ansökan tillsammans med ditt CV direkt till [email protected], Lagerchef. CCM Hockey har kollektivavtal vilket innebär att din anställning hos oss innefattar marknadsmässig lön, försäkringar och tjänstepension.
Om tjänsten Som Operations Support är du den som stöttar produktionen och ser till att flödet fungerar på ett effektivt sätt under dagen. I kontakt med interna och externa parter är du den som ser till att inkommande order hanteras korrekt och går i väg i rätt tid. Du förvaltar bokningssystem för in- och utleveranser och tar emot chaufförer, vilket innebär att du har helhetsinsyn på flödena. En vanlig dag på arbetet innebär att du lägger in ordar i systemet, och följer upp om ordern stämmer eller om avvikelser förekommer. Vid avvikelser är det du som för inventeringsarbetet där du utreder var avvikelserna finns. Saldosäkerhet är något som du arbetar aktivt med. Du ser även till att alla kunder får sina avtalade rapporter på daglig basis. För att detta arbete ska kunna bedrivas fullt ut har du även en tät kommunikation med DFDS lagerpersonal som utför det dagliga arbetet. Du är även den som är behjälplig i de system som hanteras på siten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Orderhantering Administrera bokningssystem för in/utleveranser samt ansvarar för chaufförsmottagning Daglig rapporthantering Lagersäkerhet Upprätta rutiner Bokning av transporter Din profil Du är strukturerad och noggrann, vilket gör att du hanterar varierande arbetsdagar på ett effektivt sätt – särskilt i uppstarten av nya projekt. Vi söker dig som är lösningsorienterad och flexibel, med förmåga att snabbt växla mellan olika uppgifter. Framför allt bidrar du med energi och engagemang som driver vårt gemensamma mål: att skapa Sveriges bästa lager. Vi ser gärna att du har: Erfarenhet inom logistik och/eller lager Erfarenhet av att arbeta i lagersystem, gärna Ongoing eller LEA Goda administrativa färdigheter och vana vid Office-paketet (särskilt Excel) Flytande svenska och engelska i tal och skrift Stor vikt läggs vid din personlighet och förmåga att passa in i teamet. Vi ser gärna att du har Relevant erfarenhet inom logistik och/eller lager Van vid att arbeta i lagersystem, gärna i Ongoing och/eller LEA Goda administrativa egenskaper God datorvana bl.a. Office-paketet (främst Excel) Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Tjänsten är på heltid och arbetstiden är fördelad mån-fre kl 7:00-16:00. Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll – vi tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökningar och intervjuer kommer att utföras löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan ha tillsatts innan ansökningstiden har löpt ut. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Organisation | Support | System | Operativt
Vill du vara med och förbättra människors vardag och göra skillnad? Sök tjänsten som Administratör på DHL Freight! DHL är ett globalt ledande logistikföretag som varje dag ser till att varor och material når sina destinationer. Utan transporter stannar samhället, och vi har ett viktigt uppdrag – att förena människor och förbättra liv. Som en del av vårt team blir du en nyckelspelare i att upprätthålla den här livsviktiga tjänsten. Om rollen Som administratör på avdelningen Administration Support jobbar du främst med kundservice och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att: Administrera terminalbehandlade sändningar. Hantera inkommande samtal och mail från både interna och externa kunder. Samarbeta med åkerier och andra leverantörer för att säkerställa smidiga leveranser. Avisering av transporter och kundkontakt. Ta emot kunder i vår kundmottagning. Arbeta med att uppnå gemensamma mål inom service, kvalitet och effektivitet. Din profil För att trivas i rollen ser vi att du är: Kund- och serviceinriktad med god kommunikationsförmåga. Strukturerad och resultatorienterad. Noggrann och ordningsam med ett stort engagemang för att ge bästa möjliga service. Stresstålig och duktig på att arbeta både självständigt och i team. Flexibel och motiverad med en positiv inställning. Vi söker dig som gillar att jobba i ett högt tempo, har ett stort driv och tycker om att bidra till att skapa en god arbetsmiljö där alla uppmärksammas för sina prestationer. Vi erbjuder En arbetsplats med en familjär stämning och stark teamkänsla. Stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. Placering: UppsalaArbetstid: Varierande mellan 07:50 och 17:10 På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb