Rapid Säkerhet söker larmoperatörer

Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för omgivningen, året runt, dygnet runt. Våra larmoperatörer är verksamhetens kärna, där ingen dag är den andra lik. Du som söker: Vi söker dig som trivs med ett jobb i grupp med mycket eget ansvar och stundvis hög tempo. Du ska vara serviceinriktad, noggrann och lösningsfokuserad. Du kommer vara den första kontakten mellan våra kunder, väktare och olika myndigheter så som polis och brandförsvar. Du ska kunna prioritera utifrån vad som är viktigast för stunden. Du kommer att vara företagets röst gentemot omvärlden vilket ställer höga krav på dig som person. Meriterande: - Minst två års erfarenhet av telefoni, dator och kundbemötande - God datorvana och att du känner dig bekväm med att arbeta i olika och komplexa system Då vi är ett säkerhetsklassat företag görs det en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Intervjuer och rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Vi söker sommarvikariat till vår larmcentral i Malmö

Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001:2015, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Vidare tror vi att du är flexibel, stresstålig och tar dig an problemlösning med en nyfiken och positiv attityd. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska, då språken används dagligen i ditt arbete Har möjlighet att arbeta 12 timmars pass under både dag och natt Väldigt god datorvana Ostraffad Ordnad privatekonomi Plus i kanten: Tidigare erfarenhet av serviceyrke, gärna med telefonvana Tidigare arbetat i skift Tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen OM TJÄNSTEN Larmcentralen innebär arbete på dygnets alla timmar vid årets alla dagar. Att arbeta i en larmcentral är att utgöra en del av verksamhetens nav. Du hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larmsignaler, video, felanmälningar, telefonsamtal och radioanrop. Det är i regel du som får eller tar den första kontakten med kunder, väktare, polis och andra myndigheter. Du arbetar med att ta emot och förmedla såväl larmhändelser som felanmälningar åt våra kunder. I ditt arbete kommer du att komma i kontakt med en stor skara människor via telefon. Till din hjälp har du datorprogram som hjälper dig att hantera bland annat larmhändelser, telefonsamtal, kameraövervakning etc i det löpande arbetet. Det finns stor möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
SOS-operatör

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst. Vi erbjuder dig - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, Ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi tror att du - Har minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet - Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har hög simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider. Detta då det är en kravställning, eftersom SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start 24 september Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2024-04-07 Har du frågor? Kontakta rekryterande chefer Peter Ljungström eller Tobias Myhre SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024