Larmoperatör

Sök bland 18 lediga jobb som Larmoperatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Operatörer till Polisens kontaktcenter i Ronneby

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu operatörer som är nyfikna, engagerade, förtroendeskapande och som har lösningsfokus till vårt team på Polisens kontaktcenter i Ronneby. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Vårt uppdrag är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor årets alla dagar, dygnet runt. Vi ger ett stöd till övriga regionen genom att vidta initiala utredningsåtgärder i syfte att skapa ett bättre underlag för beslut i ärenden. PKC i region Syd är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. PKC Syd har i dagsläget arbetsplatser i Malmö och Kalmar men är nu igång att etablera sig på en tredje verksamhets ort, Ronneby i slutet av 2024. Vi rekryterar nu ca 24 nya operatörer som skall vara med från start i Ronneby. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Är du den vi söker, som vill vara med och påverka vårt PKC i Polisregion Syd? ARBETSUPPGIFTER Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen, primärt genom att skriva anmälningar, hålla målsägandeförhör, skriva tips etcetera. Arbetet utförs via telefon och Internet och är en viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten. Du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av polisen. Du lämnar också information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa gällande regelverk och att du är samhällsorienterad. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter individanpassa de första utredningsåtgärderna tillsammans med en förundersökningsledare. Som medarbetare hos oss har du en genuin vilja och drivkraft att arbeta med samhällsviktiga uppgifter och att dagligen ge våra medborgare service i världsklass. Du har också en utpräglad vilja att hjälpa människor samt ett stort tålamod. Arbetstiderna för denna tjänst omfattar tvåskift, och du förväntas kunna påbörja ditt arbete tidigast kl. 06.30 och avsluta senast kl. 23.00. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Fullständig gymnasieutbildning. • Sammanhängande arbetslivserfarenhet i minst 1 år som arbetsgivaren bedömer som relevant för rollen. • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • God förmåga att samtala på engelska • God datorvana - förmåga att använda datorer och olika program för att underlätta arbetsuppgifter och kommunicera effektivt Vi ser det som meriterande ifall du även har: • Eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren finner relevant för rollen • Vana av att arbeta med utredande uppgifter, gärna från offentlig verksamhet • Vana av att analysera och dokumentera information • Erfarenhet av att arbeta inom myndighet • Tidigare arbetslivserfarenheter inom kundtjänst eller telefoni eller annat servicearbete som arbetsgivaren bedömer relevant Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som operatör behöver du vara bra på att kommunicera samt ha en naturlig förmåga att göra korrekta avvägningar och prioriteringar, även i pressade situationer. Dina kollegor beskriver dig som en lugn, uppmärksam och tillmötesgående person som sätter ett värde i att utföra sina arbetsuppgifter med noggrannhet och hög kvalitet. För dig är det självklart att bidra till ett bra samarbete och arbetsklimat. Denna kombination av egenskaper möjliggör stabil hantering av olika situationer, upprätthållande av hög standard, snabba och välgrundade beslut samt smidigt samarbete i teamet. Dessa egenskaper är centrala för att lyckas och göra en positiv påverkan som operatör. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Anställning: Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetsort: Ronneby Arbetstid: Fast lista 2-skift Tillträde: okt/nov 2024 Funktion: Operatör PKC Anställningsbenämning: Administratör Tidplan för processen Går du vidare i processen kommer du, under vecka 15 att få en inbjudan till en informationsträff där du också ges möjlighet att genomföra ett skrivtest (obligatorisk om man vill kvarstå i processen). Intervjuer kommer genomföras under veckorna 20-21 och den som blir aktuell för tjänst kan komma att kallas till en säkerhetsprövningsintervju. Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. Utbildningen planeras startar oktober/november 2024 och är förlagd i Ronneby. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit. Din ansökan ska bestå av personligt brev, CV (där tidigare anställningar och utbildningsbakgrund framgår) och kopia på gymnasiebetyg. Om du vill komplettera din ansökan eller om du har skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontakta ansvarig HR-konsult. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Vi söker sommarvikariat till vår larmcentral i Malmö

Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001:2015, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Vidare tror vi att du är flexibel, stresstålig och tar dig an problemlösning med en nyfiken och positiv attityd. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska, då språken används dagligen i ditt arbete Har möjlighet att arbeta 12 timmars pass under både dag och natt Väldigt god datorvana Ostraffad Ordnad privatekonomi Plus i kanten: Tidigare erfarenhet av serviceyrke, gärna med telefonvana Tidigare arbetat i skift Tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen OM TJÄNSTEN Larmcentralen innebär arbete på dygnets alla timmar vid årets alla dagar. Att arbeta i en larmcentral är att utgöra en del av verksamhetens nav. Du hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larmsignaler, video, felanmälningar, telefonsamtal och radioanrop. Det är i regel du som får eller tar den första kontakten med kunder, väktare, polis och andra myndigheter. Du arbetar med att ta emot och förmedla såväl larmhändelser som felanmälningar åt våra kunder. I ditt arbete kommer du att komma i kontakt med en stor skara människor via telefon. Till din hjälp har du datorprogram som hjälper dig att hantera bland annat larmhändelser, telefonsamtal, kameraövervakning etc i det löpande arbetet. Det finns stor möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avarn Securitys larmcentral söker operatörer på heltid

Inom den Svenska larmcentralsorganisationen är vi cirka 200 medarbetare som ansvarar för hanteringen av ca 80000 anslutningar, ett stort antal kamerainstallationer och en mängd olika service-/ jouruppdrag. Vi har som mål att ständigt ligga i framkant, leda utvecklingen samt bidra till en säker och stabil drift för våra kunder. En effektiv larmcentral kännetecknas främst av korta svarstider, korta larmhanteringstider samt ett trevligt och professionellt bemötande. Larmcentralerna är under kraftig tillväxt och har många spännande utvecklingsområden för framtiden. Operation Monitoring Centra ingår i den Svenska ledningsgruppen.Larmoperatör för heltidsanställning till Avarn Securitys larmcentral. Vill du vara med och skapa trygghet och säkerhet i Sverige och arbeta på en av de viktigaste larmcentralerna i landet? Vill du ha varierande arbetsuppgifter, ett högt tempo och en dynamisk arbetsmiljö? Då ska du söka till oss!   Arbetet som larmoperatör  Som larmoperatör arbetar du i hjärtat av vår verksamhet. Vår larmcentral är en av Sveriges största med uppkopplingar från Ystad i söder till Kiruna i norr.  Våra larmoperatörer svarar dygnet runt, årets alla dagar, och hanterar över 1,6 miljoner samtal per år. Arbetet innebär daglig kontakt med kunder, vår egen personal, polis och räddningstjänst.   Vi tar emot olika typer av larm från privatpersoner och företag, t ex överfalls-, inbrotts-, brand-, hiss-, och driftstoppslarm. Vi skyddar kundens värden och som operatör är du tillgänglig när kundens personal inte är på plats. Vi assisterar med kameraverifiering, störnings- och fastighetsjour, felanmälan och säkerhetskontroller.   Fördelar med att arbeta på Avarn Security  Vi är ett stort företag med många utvecklingsmöjligheter och hög anställningstrygghet. Vid anställning betalar vi din utbildning till larmoperatör. Du ges goda möjligheter till att vara med och utveckla arbetet tillsammans med ett team av kollegor. Vi vill att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation, därför erbjuds du vid nyanställning ett års kostnadsfri försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.   Vem är du?  • Du vill ha ett arbete där du gör skillnad och skapar trygghet för vår fältpersonal och våra kunder. • Du är ansvarstagande och serviceinriktad. • Du har god simultankapacitet. • Du är socialt kompetent. • Du delar våra värderingar ansvar, omtanke och samarbete och bidrar till att skapa en god arbetsmiljö. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen eller ett serviceinriktat yrke.   Viktigt att veta  • Du arbetar vanligtvis 06-18 vardag och helgdag, Kvälls och nattarbete kan förekomma. • Du är svensk medborgare. • Du är tidigare ostraffad och drogfri. • Du har en slutförd gymnasieutbildning. • Du har god datorvana och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska. • Avarn Security tillämpar kollektivavtal och provanställning. • Lön enligt kollektivavtal med Svenska Transportarbetareförbundet. Urval av kandidater och tillsättning av aktuella tjänster kommer att ske löpande. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. Information om processen Välkommen att skicka ansökan via vår hemsida (ej via mail) där du bifogar ditt CV och besvarar ett antal urvalsfrågor.  Sista ansökningsdag 2024-04-19 På Avarn tillämpar vi färdighetstester som ett av våra urvalssteg. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Du får mer information via e-post så håll utkik i din mailkorg (även skräppost). Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår rekryterare.

22 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Operatörer till Polisens kontaktcenter i Region Stockholm, Gotland

Är du redo för en större uppgift? Vi söker dig som vill vara första linjens utredare och arbeta skift. Polisens kontaktcenter PKC söker Operatörer med anställningsformen handläggare. PKC är en del av Polisregion Stockholms Operativa enhet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Operativa enhetens uppdrag är att aktivt stödja lokalpolisområden, polisområden och enheter i sitt grunduppdrag. Detta gör vi genom att utveckla och tillhandahålla specialistförmåga som höjer den operativa effekten i arbetet med regionens problembild. Med specialistkompetens, hög service och god samverkan är Operativa enheten en viktig del i det operativa och brottsbekämpande arbetet i Polisregion Stockholm. Enheten består av ett flertal sektioner: • Trafikpolis • Sjöpolis • Polishundar • Polisrytteri • Insatsstyrkan • Operativa kommunikativa insatser • Regionledningscentral • Polisens kontaktcenter • Kanslisektion PKC finns på följande orter i regionen: Farsta inklusive Ornö, Norrtälje, Gotland och Järva ARBETSUPPGIFTER Att ge medborgare en möjlighet att anmäla brott och ge dem svar på ett snabbt och enkelt sätt, att vidta initiala utredningsåtgärder i inkomna ärenden, så som målsägar- och vittnesförhör, säkerställa att kamerabevakningsfilmer sparas, göra dataslagningar och bereda ärenden med information. Dygnet runt alla årets dagar. Genom professionellt bemötande, tillgänglighet och hög effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling. Som operatör på PKC är du allmänhetens första kontakt med Polisen genom det nationella telefonnumret 114 14. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Upprätta polisanmälningar och underrättelseuppslag • Vidta initiala utredningsåtgärder i inkomna ärenden, så som målsägar- och vittnesförhör, säkerställa att kamerabevakningsfilmer sparas, göra dataslagningar och bereda ärenden med information. • Bereda och föredra inkomna ärenden för beslut av förundersökningsledare. • Upprätta kontaktförbudsansökningar samt hålla förhör i dessa ärenden. • Samverka med Regionledningscentraler samt Nationella telefonväxeln. • Upprätta handlingar med information till lokalpolisområden. • Svara på frågor och lämna information enligt informationsskyldigheten i polislagen samt förvaltningslagen. • PKC Region Stockholm har ansvaret att under nätterna ta emot samtliga inkommande samtal till PKC för hela Sverige, vilket innebär att nattjänstgöring är en del av vår verksamhet. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer: • Gymnasieexamen. För godkänd ansökan måste godkända gymnasiebetyg laddas upp i samband med ansökan • Mycket goda kunskaper i svenska muntligen och skriftligen. • Goda kunskaper i engelska muntligen och skriftligen. • God datorvana. Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även: • Eftergymnasial utbildning inom juridik, beteendevetenskap eller kriminologi eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Erfarenhet av servicearbete med kundkontakt. • Språkkunskaper utöver svenska och engelska som arbetsgivaren bedömer relevant. • Erfarenhet av treskiftsarbete. Personliga egenskaper • God kommunikationsförmåga • God samarbetsförmåga • Ett gott bemötande, lyhörd • Empatiskt, tålmodig och har ett gott omdöme • God prioriteringsförmåga Vi ser gärna att du är samhällsorienterad och har ett intresse av att vara delaktig av att utveckla verksamheten du arbetar i och att du har vana av att driva dina egna processer Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper ÖVRIGT Vid frågor till HR Konsult, vänligen skriv annonsen referensnummer + vilken ort du sökt till i ämnesraden Placeringsort: Gotland Observera att rekryteringsprocessen innehåller ett antal moment vilket gör att beräknat tillträde till tjänsten beräknas vara i september och oktober Välkommen med din ansökan i form av CV, personligt brev samt godkända gymnasiebetyg senast den 8/4-2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Vi arbetar löpande med urvalet. Går du vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen blir det en informationsträff med gruppintervjuer. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster

18 mars 2024
Sista ansökan:
8 april 2024
Larmoperatör till KAC

Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Larmoperatör till KAC Nu behöver vi rekrytera fler larmoperatörer eftersom några av våra duktiga medarbetare har gått vidare till nya interna tjänster och uppdrag samt att vi växer så det knakar! Bakgrunden är att vi hanterar inkommande larm och jourtjänster från hela åtta kommuner och har en förhoppning om att ännu fler ska ansluta sig. Kommunens alarmeringscentral (KAC) tar emot och förmedlar inkommande trygghetslarm, brandlarm, driftlarm, inbrottslarm, överfallslarm, kameralarm och hisslarm. Även jourtjänster och ärenden via radiosystemet Rakel är en vardagssyssla. Våra kunder är kommunala förvaltningar och bolag, men även andra myndigheter, företag och privatpersoner som kan välja att koppla in brandlarm till KAC från sina brandlarmanläggningar. Vi samarbetar med ett antal andra kommunala alarmeringscentraler i landet. Det ingår därför i arbetsuppgifterna att vid vissa tillfällen utföra larmhantering från andra alarmeringscentraler. I tjänsten verkar du också för att arbeta med målet om att verksamheten ska utvecklas tillsammans med kollegor, kunder, systercentraler och övriga kommunmedborgare. Låter det intressant och ett jobb för dig eller någon du känner? Vi söker nu tre personer till tjänster som larmoperatör på KAC. Ansök själv eller tipsa någon som du tror kan vara klippt och skuren för den här tjänsten. Arbetsuppgifter Som larmoperatör sitter du placerad i kommunens alarmeringscentral där arbetet sker vid ett operatörsbord med hjälp av tekniska stödsystem där du som operatör tar emot och vidareförmedlar inkomna larm. Utöver mottagning av larm hanterar KAC växeltelefoni, agerar jourförmedling för olika verksamheter och larmar ut räddningstjänst vid vissa tillfällen. KAC hanterar även radiosystemet Rakel som är ett stöd till förvaltningarna och bolagens verksamheter för en säker och trygg kommunikation. Du behöver trivas i såväl repetitiva som sekundoperativa arbetsuppgifter. Tjänsterna är tillsvidareanställningar och innebär arbete varierat på dagtid, nattetid och helger. Arbetet sker i 3-skift under årets alla dagar med ett fastställt schema. Du kommer att genomgå en intern utbildningsperiod innan du får börja ditt arbete som larmoperatör. Denna utbildning börjar i direkt anslutning till anställningen. Vad erbjuder KAC dig? Fast månadslön. Friskvårdsförmåner. Veckoarbetstid på 34,33 timmar. Ansvarsfulla arbetsuppgifter där just du kan göra skillnad. Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasiekompetens eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Är stresstålig samt innehar goda sociala egenskaper. Har god vana av generell hantering av datasystem men även lätt att lära dig nya datasystem. Har god prioriteringsförmåga. Kan agera självständigt och har förmåga att fatta beslut utifrån prioritetsordning. Kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och känner dig bekväm med att kommunicera på engelska. Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång. Har förmåga att arbeta oregelbundna tider där nattskift ingår. Är tidigare ostraffad och är villig att genomgå säkerhetsprövning och drogtest. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Bifoga CV och ett ansökningsbrev där du berättar om dig själv, vad som lockar dig med att söka detta jobb och vad du kan bidra med för att få vår larmcentral att bli ännu bättre. Sök redan nu. Urval sker löpande under rekryteringsprocessen. Om du kallas till anställningsintervju vill vi att du förbereder relevanta referenspersoner som vi kan kontakta. Innan tillsättning av tjänsten kommer kontroll att göras mot polisens belastningsregister. http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

14 mars 2024
Sista ansökan:
7 april 2024
SOS-operatör

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst. Vi erbjuder dig - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, Ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi tror att du - Har minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet - Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har hög simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider. Detta då det är en kravställning, eftersom SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start 24 september Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2024-04-07 Har du frågor? Kontakta rekryterande chefer Peter Ljungström eller Tobias Myhre SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Larmoperatörer på behov/vikariat till Avarn Securitys larmcentral

Inom den Svenska larmcentralsorganisationen är vi cirka 200 medarbetare som ansvarar för hanteringen av ca 80000 anslutningar, ett stort antal kamerainstallationer och en mängd olika service-/ jouruppdrag. Vi har som mål att ständigt ligga i framkant, leda utvecklingen samt bidra till en säker och stabil drift för våra kunder. En effektiv larmcentral kännetecknas främst av korta svarstider, korta larmhanteringstider samt ett trevligt och professionellt bemötande. Larmcentralerna är under kraftig tillväxt och har många spännande utvecklingsområden för framtiden. Operation Monitoring Centra ingår i den Svenska ledningsgruppen.Larmoperatörer på behov/vikariat till Avarn Securitys larmcentral Vill du vara med och skapa trygghet och säkerhet i Sverige och arbeta på en av de viktigaste larmcentralerna i landet? Vill du ha varierande arbetsuppgifter, ett högt tempo och en dynamisk arbetsmiljö? Då ska du söka till oss!  Du kanske är student i början av dina studier eller önskar ett extrajobb parallellt med din huvudsakliga sysselsättning eller kanske någonstans i livet där du söker ett stadigvarande extrajobb för inkomst och arbetslivserfarenhet för framtiden. Vi söker just nu kollegor som vill arbeta extra och minst heltid under 4 veckor mellan vecka 24-32. Du behöver också gå vår grundutbildning till Larmoperatör (4 veckor, heltid) innan semesterperioden. Vår personal är larmcentralens, kundernas och Avarns bevakningspersonals viktigaste tillgång. Vi värdesätter medarbetarnas kunskap samt erfarenhet högt, och erbjuder därför fortsättning som behovsanställd även efter sommarperioden.   Arbetet som larmoperatör  Som larmoperatör arbetar du i hjärtat av vår verksamhet. Vår larmcentral är en av Sveriges största med uppkopplingar från Ystad i söder till Kiruna i norr.  Våra larmoperatörer svarar dygnet runt, årets alla dagar, och hanterar över 1,6 miljoner samtal per år. Arbetet innebär daglig kontakt med kunder, vår egen personal, polis och räddningstjänst.   Vi tar emot olika typer av larm från privatpersoner och företag, t ex överfalls-, inbrotts-, brand-, hiss-, och driftstoppslarm. Vi skyddar kundens värden och som operatör är du tillgänglig när kundens personal inte är på plats. Vi assisterar med kameraverifiering, störnings- och fastighetsjour, felanmälan och säkerhetskontroller.    Fördelar med att arbeta på Avarn Security  Vi är ett stort företag med många utvecklingsmöjligheter och hög anställningstrygghet. Vid anställning betalar vi din utbildning till larmoperatör. Du ges goda möjligheter till att vara med och utveckla arbetet tillsammans med ett team av kollegor. Vi vill att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation, därför erbjuds du vid nyanställning ett års kostnadsfri försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.     Vem är du?  • Du vill ha ett arbete där du gör skillnad och skapar trygghet för vår fältpersonal och våra kunder. • Du är ansvarstagande och serviceinriktad. • Du har god simultankapacitet. • Du är socialt kompetent. • Du delar våra värderingar ansvar, omtanke och samarbete och bidrar till att skapa en god arbetsmiljö. • Du kan gå en grundutbildning på 4 veckor (heltid) samt tjänstgöra minst 4 veckor under perioden vecka 24-32. • Du har för avsikt att fortsätta hos oss som behovsanställd även efter sommarperioden. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen eller ett serviceinriktat yrke.     Viktigt att veta  • Du arbetar vanligtvis 06-18 vardag och helgdag. Kvälls- och nattarbete kan förekomma. • Du är svensk medborgare. • Du är tidigare ostraffad och drogfri.  • Du har en slutförd gymnasieutbildning. • Du har god datorvana och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska. • Avarn Security tillämpar kollektivavtal och provanställning. • Lön enligt kollektivavtal med Svenska Transportarbetareförbundet. Urval av kandidater och tillsättning av aktuella tjänster kommer att ske löpande. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Information om processen Välkommen att skicka ansökan via vår hemsida (ej via mail) där du bifogar ditt CV och besvarar ett antal urvalsfrågor.  Sista ansökningsdag 2024-04-14 På Avarn tillämpar vi färdighetstester som ett av våra urvalssteg. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Du får mer information via e-post så håll utkik i din mailkorg (även skräppost). Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår rekryterare. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.

12 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Malmö stads Larmcentral söker sommarvikarierande larmoperatörer

Ref: 20240462 Välkommen till enheten Larmcentral i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen! Vi består av cirka 45 medarbetare och ansvarar för larmhantering och support inom förvaltningen. Som renodlad larmcentral har vi funnits sedan 2005 och vi arbetar ständigt på att utveckla oss. Enhet Larmcentral består av ungefär 45 medarbetare och det är vi som nu söker efter nya kollegor som vill bli en del av vårt samhällsviktiga team i larmrummet. Vi söker nu sommarvikarier som är redo att arbeta dygnets alla timmar. På anställningen står det IT-administratör med inriktning larmhantering och support - i vardagligt tal kallar vi oss larmoperatörer! Och, hos oss genomgår alla nyanställda en obligatorisk intern utbildning till larmoperatör. Utbildningen genomförs under ca 4 veckors tid och är betald. Varmt välkommen till oss på Malmö stads Larmcentral! Arbetsuppgifter I rollen som IT-administratör med inriktning, larmhantering och support innefattar ens primära arbetsuppgifter att hantera och förmedla olika typer av inkommande larm till berörd mottagare under dygnets alla timmar och årets alla dagar. Trygghetslarm som brukas av närmare 8000 Malmöbor samt kamerabevakning, hantering av inbrottslarm, personlarm och nödsändare bland annat tillhör det vardagliga uppdraget, och i övrigt ryms bland annat support till medarbetare och brukare i IT relaterade frågor. Som IT-administratör/larmoperatör arbetar du med dator och telefon/headset som ditt huvudsakliga arbetsredskap i ett gemensamt larmmottagningsrum, därav ställer vi höga krav på din förmåga att kommunicera tydligt i så väl tal som skrift. Kvalifikationer Vi söker dig som har examen på gymnasial nivå inklusive matematik, svenska och engelska och har grundläggande datorkunskap. Har du dessutom en yrkesutbildning inom relationsbaserade yrken är det meriterande. Du har minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet. Vi ser tidigare arbetslivserfarenhet från arbete på larmcentral eller callcenter som meriterande, liksom om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom vården. God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Har du kunskap i andra språk är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du god förmåga att prioritera och hantera arbetstoppar, ha en väl utvecklad empatisk förmåga och god simultankapacitet. Du är dessutom bra på att följa och arbeta efter satta rutiner. Vi kommer sätta stort värde på personlig lämplighet och social kompetens då vi möter både medarbetare och brukare i de uppdrag vi har inom förvaltningen. Arbetet kräver att du kan arbeta under dygnets alla timmar. Om arbetsplatsen Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Månadsvikariat Omfattning: Heltid Antal tjänster: 4  Tillträde: Utbildningsstart preliminärt i början av maj 2024 Vi kommer att göra löpande urval och intervjua under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag! Eftersom larmcentralen är säkerhetsklassad kommer du att genomgå en intervju med en säkerhetskonsult om du går vidare i processen. Utdrag ur belastningsregister kommer att beställas av larmcentralen. Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur. Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa!  Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se)

12 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Larmoperatör på deltid i sommar

Är du student eller på jakt efter ett jobb i sommar? Vi söker nu sommarpersonal som vill arbeta på en av Sector Alarms viktigaste avdelningar – vår larmcentral som är verksam dygnet runt, året runt. Tjänsten avser perioden juni till augusti med utbildningsstart den 8/5 alternativt 13/5 . Vi har nu deltidstjänster på 50% som ska tillsättas så spana in beskrivningen nedan och skicka in din ansökan! Hur ser din nya roll ut som Larmoperatör?  Larmcentralen är kontorets kärna, det är där vi kan hjälpa våra kunder som är utsatta för direkt fara. Vi är stolta över att kunna ge våra kunder en förstklassig service, innovativa produkter och råd för en tryggare vardag. I rollen som larmoperatör kommer du att hantera samtal i samband med larm – såsom brand, inbrott eller driftstörningar. Du kommer få ansvara för att sätta in rätt åtgärd till varje händelse, agera kundsupport och utbilda våra kunder i våra larmsystem samt sköta uppföljningar av skarpa händelse. Likväl som att hantera samtal kring en utvecklad brand kommer du ta emot samtal om bränd mat som satt igång brandlarmet eller ett vädringsfönster som öppnas under natten när skalskyddet är på. Det är därför viktigt att du trivs med tempoväxlingar och hjälper alla våra kunder med största omsorg, oavsett händelse. Att jobba hos oss är både roligt och utvecklande då du får vara med och påverka. Vi tror på att rätt förutsättningar är en nyckelfaktor till att prestera på topp. I larmcentralen är det viktigt att göra rätt och våra rutiner för hur vi agerar ska sitta i benmärgen, du kommer därför få en gedigen utbildning när du startar hos oss. Vem söker vi?  Vi ser att du har god erfarenhet av serviceyrken där du är van att hantera kunder och lösa problem. Du är trygg med att använda datorn och telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Vi tror på våra medarbetares potential att utvecklas och därför är dina värderingar och personliga egenskaper lika viktiga som din formella kompetens. Utöver detta förutsätter vi att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt är prickfri i polisens belastningsregister. Bakgrundskontroll kommer genomföras både vid telefonavstämning och även en grundlig kontroll i enhet med Säkerhetsskyddslagen (1996:627). Vi söker efter dig som helt enkelt är Pålitlig, du är kort och gott en kollega att lita på! Effektiv, samtidigt som du utför ditt arbete med stor noggrannhet och Trygg, då du har förmågan att behålla lugnet trots många bollar i luften samtidigt. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för nionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi tar löpande kontakt med kandidater så skicka in din ansökan idag. Sista ansökningsdag är 2/4.I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en visstidsanställning med god chans till vidare anställning efter sommaren, placerad på vårt huvudkontor i Citygate, Göteborg. Vi kommer i den här rekryteringspocessen att använda oss av test. Vid detta test behöver du vara tillgänglig och kunna komma till oss. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Forser på 0738619410 alternativt [email protected]. Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

5 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Larmoperatör på heltid i sommar

Är du student eller på jakt efter ett jobb i sommar? Vi söker nu sommarpersonal som vill arbeta på en av Sector Alarms viktigaste avdelningar – vår larmcentral som är verksam dygnet runt, året runt. Tjänsten avser perioden juni till augusti med utbildningsstart den 8/5 alternativt 13/5 . Vi har nu heltidstjänster som ska tillsättas så spana in beskrivningen nedan och skicka in din ansökan! Hur ser din nya roll ut som Larmoperatör?  Larmcentralen är kontorets kärna, det är där vi kan hjälpa våra kunder som är utsatta för direkt fara. Vi är stolta över att kunna ge våra kunder en förstklassig service, innovativa produkter och råd för en tryggare vardag. I rollen som larmoperatör kommer du att hantera samtal i samband med larm – såsom brand, inbrott eller driftstörningar. Du kommer få ansvara för att sätta in rätt åtgärd till varje händelse, agera kundsupport och utbilda våra kunder i våra larmsystem samt sköta uppföljningar av skarpa händelse. Likväl som att hantera samtal kring en utvecklad brand kommer du ta emot samtal om bränd mat som satt igång brandlarmet eller ett vädringsfönster som öppnas under natten när skalskyddet är på. Det är därför viktigt att du trivs med tempoväxlingar och hjälper alla våra kunder med största omsorg, oavsett händelse. Att jobba hos oss är både roligt och utvecklande då du får vara med och påverka. Vi tror på att rätt förutsättningar är en nyckelfaktor till att prestera på topp. I larmcentralen är det viktigt att göra rätt och våra rutiner för hur vi agerar ska sitta i benmärgen, du kommer därför få en gedigen utbildning när du startar hos oss. Vem söker vi?  Vi ser att du har god erfarenhet av serviceyrken där du är van att hantera kunder och lösa problem. Du är trygg med att använda datorn och telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Vi tror på våra medarbetares potential att utvecklas och därför är dina värderingar och personliga egenskaper lika viktiga som din formella kompetens. Utöver detta förutsätter vi att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift samt är prickfri i polisens belastningsregister. Bakgrundskontroll kommer genomföras både vid telefonavstämning och även en grundlig kontroll i enhet med Säkerhetsskyddslagen (1996:627). Vi söker efter dig som helt enkelt är Pålitlig, du är kort och gott en kollega att lita på! Effektiv, samtidigt som du utför ditt arbete med stor noggrannhet och Trygg, då du har förmågan att behålla lugnet trots många bollar i luften samtidigt. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för nionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi tar löpande kontakt med kandidater så skicka in din ansökan idag. Sista ansökningsdag är 2/4.I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en visstidsanställning med god chans till vidare anställning efter sommaren, placerad på vårt huvudkontor i Citygate, Göteborg. Vi kommer i den här rekryteringspocessen att använda oss av test. Vid detta test behöver du vara tillgänglig och kunna komma till oss. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Forser på 0738619410 alternativt [email protected]. Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

5 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024