Larmoperatör

Sök bland 10 lediga jobb som Larmoperatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vakthavande befäl

Räddningstjänsten Sydost är från och med 2023-01-01 ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för cirka 180 000 invånare i Borgholms, Emmaboda, Högsby, Kalmar, Mönsterås, Mörbylånga, Nybro, Oskarshamns och Torsås kommuner. Här arbetar 560 medarbetare varav 370 är RIB-anställda. Vår verksamhet utgår från 22 RIB- stationer och fyra heltidsstationer. Vårt uppdrag är i huvudsak att bereda ett likvärdigt och tillfredsställande skydd mot olyckor avseende människors liv och hälsa, samt egendom och miljö. Vårt arbete styrs från den politiska direktionen, som beslutar om budget, mål och principiella myndighetsärenden. Vår värdegrund tar avstamp i våra invånare, oss som arbetsgivare, samt våra medarbetare. Nu söker vi ett Vakthavande befäl till oss på Räddningstjänsten Sydost, är det du? ARBETSUPPGIFTER Som Vakthavande befäl verkar du i räddningsledningssystemets övergripande ledning i rollen som Driftchef, du företräder räddningsledningssystemet i rollen som Inriktnings och samordningskontakt (ISK) samt stödjer räddningsledningschefen i rollerna beredskapshantering och insatsuppföljning. -I rollen som driftchef ansvarar du för driften av räddningsledningssystemet och för att följa upp funktionaliteten åt räddningsledningschefen inom hela det geografiska ansvarsområdet. Det geografiska ansvarsområdet kan innefatta hela Räddningsregion sydöstra Sverige (RSÖS) där räddningsledningssystemen Räddningstjänsten Östra Götaland och till räddningscentralen anslutna kommuner eller organisationer, räddningstjänsterna Småland och Blekinge (RSB) och räddningstjänsten sydost (RTSO) ingår. I rollen som driftchef ska du även omvärldsbevaka och anpassa tillgängliga resurser i förhållande till riskbild, de pågående insatserna, styrdokument som doktriner, instruktioner, rutiner samt utefter räddningschefens vilja och värderingar. -I rollen som ISK företräder du räddningsledningssystemet och som ISK säkerställer du räddningsledningssystemets ständiga tillgänglighet gentemot andra aktörer, exempelvis myndigheter och kommuner. -I rollen beredskapshantering bevakar du beredskapssituationen och följer upp densamma utifrån avsikten med beredskapen (AMB). I rollen ingår också att identifiera behov av beredskapsåtgärder och bereda dessa för beslut av räddningsledningschefen. -I rollen insatsuppföljning följer du upp de pågående räddningsinsatserna. Rollen ska följa upp så att det finns förutsättningar för att nå mål med insats (MMI) och identifiera behov åt den roll som har befogenhet att besluta om ändringar i AMI eller MMI och räddningsinsatsens ram. Du kommer börja din nya tjänst i en tid när räddningsledningssystemet ska anpassa nuvarande arbetssätt för larmhantering icke belastat läge in i ett nytt mer enhetligt arbetssätt framtaget av representanter från räddningsledningssystemen och myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Införandet av det nya arbetssättet sker i samverkan med trygghets och larmcentralens (TLC) larm och ledningsoperatörer (LOP). Du kommer att vara delaktig i arbetet med fortsatt anpassning och utveckling av räddningsledningssystemet utifrån Ett enhetligt ledningssystem för kommunal räddningstjänst ELS och dess framtida kompletteringar samt för Gemensamma grunder för samverkan. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer: • Behörighet att verka som räddningsledare (lägst Styrkeledare/Räddningsledare A eller motsvarande äldre utbildning) • Erfarenhet av att leda räddningsinsatser • Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet Meriterande (ej rangordning): • LK2 Insatsledare (eller äldre motsvarande utbildning) • LK2 Regional insatsledare • LK3 Vakthavande räddningschef/vakthavande befäl • Erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå ÖVRIGT • Du ska inom tre år från tillträde på tjänsten om utbildningen saknas, ha kompletterat med utbildning LK3 Vakthavande räddningschef/ Vakthavande befäl. • Vid kontorspass/kontorsvecka finns möjlighet att jobba från förbundets olika stationer om arbetsuppgifterna inte kräver närvaro hos TLC i Kalmar. • Tjänsten innehar säkerhetsklassificering, och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställningsbeslut fattas. • En anställning i Räddningstjänsten Sydost innebär att du kommer bli krigsplacerad hos oss. • Tjänsten innebär skifttjänstgöring med dag/natt-pass samt kontorsvecka var sjätte vecka. • Tillträde enligt överenskommelse.

16 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Gruppledare till trygghetscentralen i Mariestad

Räddningstjänsten Skaraborg är ett kommunalförbund som består av kommunerna Skövde, Lidköping, Mariestad, Vara, Tibro, Töreboda, Hjo, Karlborg, Essunga, Grästorp och Gullspång. Området har ca 190 000 invånare och en yta av ca 5 700 Km². Som medarbetare hos oss är du en viktig del i att nå vårt mål som är att skapa säkerhet, trygghet och omtanke för de som bor och vistas i vårt område. Räddningstjänsten Skaraborg har bland annat uppdraget att bemanna vad som kallas Trygghetscentralen för kommunerna Lidköping, Vara, Grästorp och Essunga. Trygghetscentralen ligger geografiskt placerad i Lidköping och målsättningen är att alltid ge kunderna/brukarna hög kvalitét, optimal service, empati och ett trevligt bemötande - alla tider på dygnet - i alla situationer. Räddningstjänsten Skaraborg är nu i etableringsfasen av ytterligare en Trygghetscentral som kommer placeras geografiskt i Mariestad. Vi söker nu en gruppledare med placering i Mariestad för att samordna arbetet i hela Trygghetscentralen, både för Mariestads kommun och räddningstjänsten. En sammanhållande kraft eftersökes! Har du erfarenhet från äldreomsorgen? Är du en engagerad och strukturerad person med god samarbetsförmåga? Då kan du vara den vi söker! ARBETSUPPGIFTER Som gruppledare är du spindeln i nätet som tillsammans med enhetschefen planerar och leder det dagliga arbetet för larmoperatörerna i Trygghetscentralen. I ett nära samarbete med enhetschef från kommunen kommer du arbetsleda planerare, sjuksköterskor och nattpatrull. Du har personalansvar och förväntas hantera bemanning och ledigheter samt löne- och medarbetarsamtal. En viktig del i ditt arbete är att utveckla en god struktur och sammanhållning mellan larmoperatörer, planerare, sjuksköterskor och nattpatrull i deras gemensamma uppdrag. KVALIFIKATIONER För att passa för tjänsten som gruppledare ska du vara en engagerad, social person som säkerställer efterlevnad av arbetssätt och rutiner. Enheten kommer präglas av förändring och utveckling för att kunna möta framtidens behov. Det är därför av stor vikt att du är förändringsbenägen och samtidigt ha förmågan att fatta beslut som är väl genomtänkta. Till tjänsten söker vi dig som uppskattar utmaningen i att lösa problem, är strukturerad och kan arbeta självständigt. Vi ser även att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med personalplanering/samordning och schemaläggning, likaså om du har arbetserfarenhet från äldreomsorgen. En god kunskap om Mariestad kommuns organisation är meriterande. Ett krav för tjänsten är att du är utbildad undersköterska och innehar lägst B-körkort. ÖVRIGT Vi arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Larmoperatör

Din nya utmaning Larmcentralen på Verisure är kärnan i vår verksamhet och du som larmoperatör har en viktig och avgörande roll hos oss. På larmcentralen jobbar cirka 100 stolta larmoperatörer. När larmet löser ut är din största prioritet att skapa trygghet för våra kunder och du förväntas agera genom att analysera larmsignaler och ha kontakt med kunden. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser såsom polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet är en ansvarsfull uppgift i händelsernas centrum där du på riktigt gör skillnad i människors liv. Att ta emot inkommande samtal för att svara på frågor och supportera kunder är också dagliga inslag i rollen. Det är viktigt att du dessutom har god samarbetsförmåga då du kommer jobba i nära samarbete med dina kollegor. Vad erbjuder vi? Du blir en del av ett team i en stimulerande miljö med härliga kollegor som brinner för sin uppgift och har kul på jobbet. Tillsammans med kundtjänst är larmcentralen en av de största operativa avdelningarna i vår organisation. Vi erbjuder kollektivavtal och friskvårdsförmåner och en generös lönestege med snabb löneutveckling. Utöver grundlön finns möjlighet till provision. Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kommer vara placerat i trevliga lokaler på Verisure Säkerhetscenter i Linköping. För att du ska få rätt förutsättningar för rollen inleds anställningen med en obligatorisk larmoperatörsutbildning. Vi har planerade utbildningstarter både i juni och september. Eftersom vår larmcentral har öppet dygnet runt har du som larmoperatör en dygnsgående tjänst. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du är empatisk, lyhörd och trygg som person, och har förmågan att vid en stressad situation som t.ex. inbrott, brand och hot förmedla trygghet och förtroende till våra kunder. Viktiga egenskaper ser vi är god datorvana, analytisk och förmåga att behålla lugnet. Du är en lagspelare som har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du kan utföra ditt arbete på ett självständigt sätt. Att du har en hög servicekänsla ser vi som en självklarhet då nöjda kunder är vårt främsta mål. Då vi jobbar med service är det meriterande om du har erfarenhet från tidigare serviceyrken. Har du dessutom teknisk erfarenhet eller ett tekniskt intresse är även det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Grundkrav för anställning är att du fyllt 18 år, har fullt färgseende och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Innan eventuell anställning genomförs en bakgrundkontroll via Länsstyrelsen som innebär b.la kontroll i belastningsregistret. Skicka din ansökan med CV där du berättar varför du söker till oss och vad du tror du kan bidra med. Vi kallar till intervjuer och tillsätter tjänsterna löpande så vänta inte med din ansökan. För ytterligare information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Susanne Lundell [email protected] alt Christoffer Nilsson, [email protected] Om oss Verisure är en ledande leverantör av professionellt övervakade larm. Vi har 5 miljoner kunder i 17 länder i Europa och Latinamerika, 26 000 anställda och med över 35 års insikt, erfarenhet och innovation är vi på Verisure kända för våra produkter och tjänster. Som anställd på Verisure är du en del i ett branschledande och nytänkande företag med stark framåtanda där vi drivs av att göra skillnad på riktigt. I Linköping har vi vårt huvudkontor och säkerhetscenter där bland annat vår larmcentral, kundservice och säljorganisation finns. Runt om i landet har vi larmtekniker och säljare som dagligen träffar våra drygt 500.000 kunder som vi har i Sverige.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 juli 2024
Rapid Säkerhet söker larmoperatörer

Varför inte söka ett av samhällets viktigaste jobb, där du och dina kollegor skapar trygghet för omgivningen, året runt, dygnet runt. Våra larmoperatörer är verksamhetens kärna, där ingen dag är den andra lik. Du som söker: Vi söker dig som trivs med ett jobb i grupp med mycket eget ansvar och stundvis hög tempo. Du ska vara serviceinriktad, noggrann och lösningsfokuserad. Du kommer vara den första kontakten mellan våra kunder, väktare och olika myndigheter så som polis och brandförsvar. Du ska kunna prioritera utifrån vad som är viktigast för stunden. Du kommer att vara företagets röst gentemot omvärlden vilket ställer höga krav på dig som person. Meriterande: - Minst två års erfarenhet av telefoni, dator och kundbemötande - God datorvana och att du känner dig bekväm med att arbeta i olika och komplexa system Då vi är ett säkerhetsklassat företag görs det en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Intervjuer och rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Vikarierande larmoperatör

Äldre- och omsorgsförvaltningen behöver en vikarierande larmoperatör under ordinarie personals tjänstledighet. Verksamheten utgår från Humlet i centrala Mariestad och servar hela kommunens hemvård och funktionsstöd. Är du en serviceinriktad, tekniskt intresserad och flexibel person som är bra på att bemöta människor? Då kan denna tjänst vara intressant för dig! ARBETSUPPGIFTER Som larmoperatör innebär dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ; • Planera för samt installera trygghetslarm och digitala lås i privata hem. • Övervaka bakomliggande system. • Sprida driftsinformation till hemvårdens personal. • Ta emot och verkställa beställningar från biståndsbedömare. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten som larmoperatör krävs att du som lägst har en gymnasial utbildning. Du ska ha körkort och god datavana och för att kunna kommunicera med övrig personal krävs att du har goda svenskakunskaper i både tal och skrift. Meriterande är om du tidigare har arbetat inom hemvården eller har annan omvårdande arbetslivserfarenhet. De personliga egenskaper vi söker efter är; • Serviceinriktad • Tekniskt intresserad • Flexibel • Bra på att bemöta människor. I din ansökan kommer du att besvara några urvalsfrågor kopplat till dessa egenskaper. Vi hanterar ansökningar löpande vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan ske innan sista dag för ansökan. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

4 april 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Vi söker sommarvikariat till vår larmcentral i Malmö

Security Assistance Syd AB är ett auktoriserat bevakningsföretag med säte i Malmö. Vi erbjuder traditionella bevakningstjänster som rondering, stationär bevakning och utryckningar med specialisttjänster så som fastighetsjour och brandskydd i hela Öresundsregionen. Med vår larmcentral erbjuder vi larmcentraltjänster i hela Sverige. Security Assistance verksamhet är ISO-certifierad enligt ISO9001:2015, certifierad enligt SSF136 (certifierat larmcentral) samt SSF1063 (certifierat bevakningsföretag). OM DIG Vi förutsätter att du har hög moral med stor känsla för service och en genuin vilja att leverera det kunden förväntar sig. Vidare tror vi att du är flexibel, stresstålig och tar dig an problemlösning med en nyfiken och positiv attityd. Du gillar utmaningar och trivs med att ha ett omväxlande arbete med många bollar i luften. Det är även meriterande om du talar flera språk. Grundkrav för att ansökan skall behandlas är: Behärskar det svenska språket i tal och skrift med goda kunskaper i engelska, då språken används dagligen i ditt arbete Har möjlighet att arbeta 12 timmars pass under både dag och natt Väldigt god datorvana Ostraffad Ordnad privatekonomi Plus i kanten: Tidigare erfarenhet av serviceyrke, gärna med telefonvana Tidigare arbetat i skift Tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen OM TJÄNSTEN Larmcentralen innebär arbete på dygnets alla timmar vid årets alla dagar. Att arbeta i en larmcentral är att utgöra en del av verksamhetens nav. Du hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larmsignaler, video, felanmälningar, telefonsamtal och radioanrop. Det är i regel du som får eller tar den första kontakten med kunder, väktare, polis och andra myndigheter. Du arbetar med att ta emot och förmedla såväl larmhändelser som felanmälningar åt våra kunder. I ditt arbete kommer du att komma i kontakt med en stor skara människor via telefon. Till din hjälp har du datorprogram som hjälper dig att hantera bland annat larmhändelser, telefonsamtal, kameraövervakning etc i det löpande arbetet. Det finns stor möjlighet till fortsatt arbete efter sommaren.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avarn Securitys larmcentral söker operatörer på heltid

Inom den Svenska larmcentralsorganisationen är vi cirka 200 medarbetare som ansvarar för hanteringen av ca 80000 anslutningar, ett stort antal kamerainstallationer och en mängd olika service-/ jouruppdrag. Vi har som mål att ständigt ligga i framkant, leda utvecklingen samt bidra till en säker och stabil drift för våra kunder. En effektiv larmcentral kännetecknas främst av korta svarstider, korta larmhanteringstider samt ett trevligt och professionellt bemötande. Larmcentralerna är under kraftig tillväxt och har många spännande utvecklingsområden för framtiden. Operation Monitoring Centra ingår i den Svenska ledningsgruppen.Larmoperatör för heltidsanställning till Avarn Securitys larmcentral. Vill du vara med och skapa trygghet och säkerhet i Sverige och arbeta på en av de viktigaste larmcentralerna i landet? Vill du ha varierande arbetsuppgifter, ett högt tempo och en dynamisk arbetsmiljö? Då ska du söka till oss!   Arbetet som larmoperatör  Som larmoperatör arbetar du i hjärtat av vår verksamhet. Vår larmcentral är en av Sveriges största med uppkopplingar från Ystad i söder till Kiruna i norr.  Våra larmoperatörer svarar dygnet runt, årets alla dagar, och hanterar över 1,6 miljoner samtal per år. Arbetet innebär daglig kontakt med kunder, vår egen personal, polis och räddningstjänst.   Vi tar emot olika typer av larm från privatpersoner och företag, t ex överfalls-, inbrotts-, brand-, hiss-, och driftstoppslarm. Vi skyddar kundens värden och som operatör är du tillgänglig när kundens personal inte är på plats. Vi assisterar med kameraverifiering, störnings- och fastighetsjour, felanmälan och säkerhetskontroller.   Fördelar med att arbeta på Avarn Security  Vi är ett stort företag med många utvecklingsmöjligheter och hög anställningstrygghet. Vid anställning betalar vi din utbildning till larmoperatör. Du ges goda möjligheter till att vara med och utveckla arbetet tillsammans med ett team av kollegor. Vi vill att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation, därför erbjuds du vid nyanställning ett års kostnadsfri försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.   Vem är du?  • Du vill ha ett arbete där du gör skillnad och skapar trygghet för vår fältpersonal och våra kunder. • Du är ansvarstagande och serviceinriktad. • Du har god simultankapacitet. • Du är socialt kompetent. • Du delar våra värderingar ansvar, omtanke och samarbete och bidrar till att skapa en god arbetsmiljö. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen eller ett serviceinriktat yrke.   Viktigt att veta  • Du arbetar vanligtvis 06-18 vardag och helgdag, Kvälls och nattarbete kan förekomma. • Du är svensk medborgare. • Du är tidigare ostraffad och drogfri. • Du har en slutförd gymnasieutbildning. • Du har god datorvana och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska. • Avarn Security tillämpar kollektivavtal och provanställning. • Lön enligt kollektivavtal med Svenska Transportarbetareförbundet. Urval av kandidater och tillsättning av aktuella tjänster kommer att ske löpande. Tester kommer att tillämpas i rekryteringsprocessen. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring. Information om processen Välkommen att skicka ansökan via vår hemsida (ej via mail) där du bifogar ditt CV och besvarar ett antal urvalsfrågor.  Sista ansökningsdag 2024-04-19 På Avarn tillämpar vi färdighetstester som ett av våra urvalssteg. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Du får mer information via e-post så håll utkik i din mailkorg (även skräppost). Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår rekryterare.

22 mars 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
SOS-operatör

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som SOS-operatör En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats. Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukfall, trafikolyckor, bränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Norrköping där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst. Vi erbjuder dig - Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor - Engagerade och stöttande ledare och kollegor - Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum - Du får samverka tillsammans med bl. a. Polisen, Räddningstjänst, Ambulans och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande. Vi tror att du - Har minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet - Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat - Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system - Har hög simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider. Detta då det är en kravställning, eftersom SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start 24 september Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2024-04-07 Har du frågor? Kontakta rekryterande chefer Peter Ljungström eller Tobias Myhre SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Larmoperatör Arvika

Är du redo för en spännande och varierande arbetsmiljö där varje dag är unik? Vi söker engagerade och ansvarsfulla larmoperatörer för att stärka upp vårt team på vår larmcentral. Som larmoperatör är du hjärtat i vår verksamhet och spelar en avgörande roll i att ge stöd och hjälpa våra kunder i deras mest kritiska ögonblick. Vi behöver förstärkning till vår Larmcentral och söker extrapersonal som kan hoppa in vid behov samt sommarvikarier. Det kan finns möjlighet till förlängning och fastanställning. Larmcentralen är bemannad dygnet runt 365 dagar om året, jobbet förutsätter att du kan jobba både kvällar, nätter och helger. Hos oss hanteras alla typer av larm, allt från tekniska larm till skarpa inbrotts-och överfallslarm. Du agerar på larm och vidtar åtgärder där du har kontakt med såväl kunder som polis och väktare. Din arbetsuppgift är att koordinera och samarbeta för att säkerställa snabba och effektiva insatser. Det är viktigt att du prioriterar och kan multi-taska för att hantera flera situationer samtidigt medan du följer de regler och rutiner som finns inom företaget. Är du den vi söker? Vi söker dig som tycker om att jobba med människor och som snabbt kan växla fokus och tempo i ditt arbete. Du är snabb, noggrann och har lätt att fatta beslut. Du arbetar med kund i fokus och är mån att leverera service i toppklass. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba som väktare eller om du har arbetat med liknande uppgifter tidigare. Kanske har du en bakgrund inom kundservice eller jobbat med kundkontakt i andra sammanhang. För anställning krävs att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Uppdraget börjar med utbildning på plats där du får lära dig jobbet tillsammans med erfarna operatörer. Kvalifikationer: - Flytande svenska och engelska i tal och skrift. - Fullständig gymnasieutbildning. - Datorvana. - Erfarenhet av kundservice och telefonbaserat arbete är meriterande. - Förmåga att behålla lugnet och fokusera under pressade situationer. - Stark kommunikationsförmåga och förmåga att etablera förtroendefulla relationer. - Förmåga att arbeta i skift och vara flexibel med arbetstider. Ansökan Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team! Westra Security är en larmcentral som grundades 2019 i samband med ett förvärv av Bonsoc AB och är nu ett bolag inom Secits-koncernen. Westra är en av få fullt certifierade larmcentraloperatörer med helhetserbjudanden både för företags-och privatkunder och med flertalet olika affärsben, vi är även ett auktoriserat bevakningsbolag. Vi jobbar med ny teknik och erbjuder ett brett utbud av helhetslösningar speciellt framtagna för kunder med höga krav på säkerhet och pålitlighet. Från 2022 är Westra en del av Secits koncernen tillsammans med Säkra Larm

20 februari 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Vill du jobba inom ambulanssjukvården? (Spontanansökan)

Verksamhetsområde ambulanssjukvård Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se. Välkommen med din ansökan och bli en del av oss. Sjuksköterskor, ambulanssjukvårdare och larmoperatörer – välkommen att registrera din spontanansökan för att jobba inom ambulanssjukvården Arbeta hos oss Ambulansen är en viktig aktör i modern akutsjukvård där avancerad vård bedrivs utanför sjukhus. Det är ett omväxlande arbete där vi oftast har fokus på en patient i taget. Vi arbetar i två-skift vilket ger mer återhämtningstid och det finns möjlighet till träning på arbetstid. I länet finns 4 ambulansstationer. De ligger i Enköping, Tierp, Uppsala och Östhammar. Inom verksamhetsområde Ambulanssjukvård på Akademiska sjukhuset ingår både ambulans och larmcentral. Sjukvårdens larmcentral utgör en viktig funktion i den första kontakten med patienter i behov av ambulans. Larmoperatören är den första länken i vårdkedjan innan ambulansen eller ambulanshelikoptern når fram. Våra anställningskrav Att arbeta som ambulanspersonal är utvecklande, spännande och ibland utmanande. Vi ställer krav på medicinska kunskaper, fysisk uthållighet och förmågan att lösa problem. Våra anställningskrav är satta dels för att de krävs för att klara arbetet i sig dels för att förebygga arbetsskador. Som sjuksköterska på larmcentralen tar du emot samtal från hjälpsökande. Varje samtal resulterar i en bedömning, prioritering och åtgärd. Din uppgift är att hjälpa patienten till rätt vårdnivå med hjälp och stöd av ett unikt medicinskt beslutsstöd. Som sjuksköterska/larmoperatör kommer du att hantera och hjälpa de som ringer 112. Du kommer snabbt få en bild över vad som har hänt och därefter agera utifrån rådande omständigheter. Sjuksköterska - Ambulans Du är legitimerad sjuksköterska med minst ett års erfarenhet inom akutsjukvård. Det är meriterande med vidareutbildning inom ambulanssjukvård, akutsjukvård, anestesi eller intensivvård. B-körkort är obligatoriskt, det är meriterande om du har körkort med C1/C-behörighet, alternativt B-körkort som är utfärdat före 1 juli 1996. Ambulanssjukvårdare Du är undersköterska med minst tre års erfarenhet från akutsjukvård och mycket god körvana eller genomgången ambulanssjukvårdarutbildning med erfarenhet från ambulanssjukvård. Du ska ha C1/C-behörighet alternativt B-körkort som är utfärdat före 1 juli 1996. Innan anställning för tjänsterna sjuksköterska - ambulans och ambulanssjukvårdare genomgår du lämplighetstest i form av fystest, körprov, intervju med avdelningschefer samt en inventering av medicinska kunskaper. Du ska också lämna in ett simintyg (200 m). Sjuksköterska - Larmoperatör Du är sjuksköterska med minst tre års erfarenhet. Du är en god lyssnare som kan ge instruktioner vid akuta sjukdomstillstånd och har lätt att tänka om och tänka nytt. Du kommer ha ett nära samarbete med såväl den egna arbetsgruppen som ambulanspersonalen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet ifrån akutsjukvård och telefonbedömning. Vill du läsa mer om oss, se vår hemsida här (https://www.akademiska.se/for-vardgivare/verksamhetsomraden/ambulanssjukvard/) Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Avdelningschef Enköping: Niklas Rosengren, 070-277 28 44 Avdelningschef Tierp: Heléne Wahlgren, 070-611 24 88 Avdelningschef Uppsala: Lars Westman, 070-634 46 44 Avdelningschef Östhammar: John Wigertz, 070-611 94 33 Avdelningschef Sjukvårdens larmcentral: David Amour, 070-611 15 04 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Kom ihåg att bifoga meritförteckning och två referenser (varav minst en ska ha varit din chef). Vänligen ange körkortsbehörighet (gäller ej larmoperatör). Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

24 oktober 2023
Sista ansökan:
21 april 2024