Larmoperatör

Sök bland 12 lediga jobb som Larmoperatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Larm och utrymningsoperatör
REGION STOCKHOLM
SOS-operatörer m.fl.

Vill du arbeta i navet för kollektivtrafikens säkerhet och bidra till den viktiga uppgiften att öka tryggheten för resenärer och personal? Nu utökar Trygghetscentralen sitt uppdrag med att ansvara för brand och utrymning kopplat till Katarinabergets nya Bussterminal. Vi söker därför dig som är redo att bli en del av vårt sammansvetsade team och som vill göra skillnad på riktigt.  Som larm och utrymningsoperatör arbetar du treskift på ett rullande schema. Om rollen I samband med nyinrättandet av nya bussterminalen Slussen kommer en ny roll tillsättas på SL:s Trygghetscentral. Den nya rollen kommer att ansvara för brand och utrymningslarm från terminalen. Några exempel på arbetsuppgifter: Hantera inkommande larm samt leda och fördela SL:s trygghetsresurser till platsen Bemanna vår chattfunktion  Dokumentation av ärendehantering Vid Trygghetscentalen arbetar du som trygghetsoperatör med ett antal olika tekniska system som bland annat radiokommunikation, kameraövervakning, larmhanteringssystem och händelseregister där alla incidenter redovisas. Som trygghetsoperatör tar du även emot samtal från allmänheten via trygghetstelefon och chatt via SL:s app. I den nya rollen som utrymnings- och larmoperatör kommer du att ansvara för hanteringen av larm och utrymning av bussterminal Slussen. Detta med stöd av ett övervakningssystem för brand och gas. I rollen kommer du ha nära samarbete med trygghetsoperatörerna i arbetslaget och en ytterligare ny roll: Terminal Duty Officer, som är platsansvarig på plats i bussterminalen. Du kommer även ha nära samarbete  med trafikledningar och räddningstjänst vid larm. För att trivas och lyckas i rollen behöver du: Vi söker dig som trivs med att arbeta i en självständig roll där du ansvarar för att bedöma och fatta beslut om lämplig åtgärd i pressade situationer. Rollen ställer krav på personlig mognad och hög stresstålighet, då arbetet präglas av oförutsägbarhet och då det kan röra sig om allvarliga situationer där människor befinner sig i en utsatt eller krisladdad situation och behöver stöd. Både rollen och delen av verksamheten denna ingår i kommer att vara ny. Därför är det önskvärt att du har en positiv inriktning till förändring och en vilja att bidra till verksamheten och rollens utveckling. I rollen ingår dokumentation av ärendehantering, vilket kräver att du kan formulera dig sakligt i både tal och skrift. Krav: Slutförd gymnasieutbildning Erfarenhet att arbeta i larm/ledningscentral Goda kunskaper i Officepaketet Meriterande:  Erfarenhet av att arbeta vid en större ledningscentral inom larm, säkerhet alternativt bevakning Erfarenhet från kollektivtrafikrelaterad verksamhet God kännedom om Stockholms lokaltrafik och geografi Det här erbjuder vi dig På trafikförvaltningen har du möjlighet att växa och utvecklas för ett helt yrkesliv. Här kan du vara expert och fokusera på ditt sakområde. Samtidigt som du jobbar i ett lag och i en organisation med stor bredd. Det finns stora möjligheter att röra sig mellan olika roller och uppgifter. Du har utrymme att forma din egen karriärväg och stärka både din personliga och professionella utveckling i en spännande och varierad miljö! Vi är en välkomnande och öppen arbetsplats där vi stöttar och hjälper varandra. Vi vet att nyckeln för att vi ska klara vårt uppdrag – är medarbetare som trivs, mår bra och kan utvecklas på jobbet. Därför lägger vi stor vikt vid att säkerställa hållbarhet i vårt arbetssätt, bland annat genom att erbjuda flexibilitet i vardagen och hybridarbete när möjlighet finns. Årligen erbjuds hälsoundersökning och friskvårdsbidrag på 5 000 kr. Hälsospåret, vår friskvårdssatsning, innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter. SL-kort är en annan uppskattad förmån hos oss. Läs mer om våra förmåner här. Information och ansökan Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Isander, tfn 08-123 332 71. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Charlotte Sujeebun Olofsson, tfn 070-786 32 22. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Endast CV önskas. Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 2025-06-25. Vi ser fram emot din ansökan!  Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Grundutredning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vissa tjänster ställer krav på svenskt medborgarskap samt omfattas av en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).  Provanställning kan komma att tillämpas och eventuella arbetsprov kan bli aktuella för tjänsten. Webb och sociala medier För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin. Nyckelord: Operatör, ledningscentral, larmoperatör #LI-hybrid Vi är stolta samhällsutvecklare. Med kompetens och engagemang tar vi Stockholm och kollektivtrafiken framåt. Vi ansvarar för SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet och tillsammans utvecklar vi en trygg, attraktiv och tillgänglig kollektivtrafik för nära 900 000 resenärer. Följ med oss på resan! Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

12 juni 2025
Sista ansökan:
25 juni 2025
Säkerhetsoperatör
REGION KRONOBERG
SOS-operatörer m.fl.

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Rättspsykiatriska regionkliniken i Växjö är klassat som ett skyddsobjekt och består av 11 avdelningar, en forskningsenhet och en säkerhetscentral. Området rättspsykiatri är en högkvalitativ specialistenhet inom rättspsykiatrin med region- och riksupptag. Merparten av patienterna är överlämnade av domstol till rättspsykiatrisk vård. Kliniken tar även emot patienter från Kriminalvården bland annat från säkerhetshäkten- och högsäkerhetsfängelser som är i behov av psykiatrisk vård eller tvångsvård. ARBETSUPPGIFTER Som säkerhetsoperatör i säkerhetscentralen ansvarar du för det dagliga arbetet med inre och yttre säkerhet på kliniken. I arbetsuppgifterna ingår bland annat passagekontroll (larmbåge och röntgen), att aktivt hantera och bevaka den tekniska utrustning som finns i bevakningscentralen samt hantera olika larmsituationer. Du ska analysera och sammanställa information före, under och efter situationer som kunde inneburet eller var ett riskmoment. Säkerhetscentralen är bemannad dygnet runt och belägen i mitten av en högsäkerhetsbyggnad. KVALIFIKATIONER För arbetet krävs det att du är stabil och kan hantera stress på ett konstruktivt sätt, du kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar inom genom ett prestigelöst sätt. Du trivs med att samarbeta med andra och skapa ett positivt klimat. Din serviceförmåga är hög men det innebär inte att du ger avkall på säkerhetsarbetet. Att bära på en grundmurad säkerhetsattityd, dvs att identifiera riskbilder och åtgärda dessa är en grundförutsättning i arbetet.  Du är van att hantera olika digitala program. Du har också god svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av blåljusverksamhet, försvarsmakten eller liknande säkerhetsarbete. När vi rekryterar kommer vi att använda extra utdrag från SÄPO / misstanke- och brottsregistret. Vi kommer även att begära drogtest. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg och intyg ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

8 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Larmoperatör till Securitas Malmö
Securitas AB
SOS-operatörer m.fl.

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Är du på jakt efter ett jobb där du får jobba för ett tryggare samhälle? Vi på Securitas letar just nu efter dig som vill vara den första kontakten man får med oss när larmet går. Om du är en serviceinriktad person, som är ute efter en föränderlig vardag, då är detta jobb för dig! Som larmoperatör arbetar du i vår larmcentral där du tar emot och hanterar larm från företag och privatbostäder. Du har en väldigt viktig roll du då kommer ha den första kontakten med våra kunder, väktare, larminstallatörer, polis och andra myndigheter. Du kommer till exempel att: Ta emot larm via vårt hanteringssystem samt telefon Hantera larm och fatta snabba beslut enligt tydliga och fördefinierade instruktioner som anpassats i samråd med våra kunder Förmedla och hantera kontakt med polis, brandkår, väktare eller entreprenörer för åtgärdsservice. Tjänsten passar dig som trivs i en roll där du är i kontakt med andra och får göra skillnad på riktigt. Vi på Securitas delar alla samma driv när det kommer till att finnas där för människor och skapa ett tryggare samhälle. I denna roll får du chans att bidra till detta arbete, genom att vara den första personen som tar kontakt när behov finns. För den här rollen söker vi kollegor som vill arbeta heltid. Arbetstiderna kommer att variera mellan både dag-, kvälls- och nattetid på ett rullande schema. Arbetspassen är 12 timmar långa och du kommer att arbeta varannan helg. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet Erfarenhet av att arbeta med telefonbaserad kommunikation Du kommer att använda datorn som ditt främsta verktyg så vi ser gärna att du som söker har en god datorvana sedan tidigare. Som person tror vi att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser gärna att du som söker har ett stort intresse för teknik och har lätt att förstå instruktioner. Då du kommer att ha ett stort ansvar i din roll, men samtidigt jobba väldigt nära såväl kunder som kollegor, tror vi att du har lätt att jobba både självständigt men också i team. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. På grund av semestertider kan det förekomma lite längre svarstider från oss och rekryteringsprocessen kan ta lite längre tid än vanligt. Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef: [email protected]. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare: [email protected]. Tjänsten är en heltidstjänst på med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 2025-06-15 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss hittar du på securitas.se

5 juni 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
Kameraoperatör till Securitas Ludvika
Securitas AB
SOS-operatörer m.fl.

Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Vi söker nu en teknikintresserad kameraoperatör som vill vara en del av vårt arbete för att skapa ett tryggare samhälle. Här blir du den som tar första steget när larmet går. Rollen som kameraoperatör i vår kameracentral är en spännande och händelserik roll. Du kommer att ta emot och hantera larm från både företag och privatpersoner och din roll innebär att fatta snabba beslut baserade på i förväg fastställda riktlinjer. Som Kameraoperatör kommer du att: Övervaka och analysera kamerabilder i realtid för att identifiera hot och risker. Hantera larm och fatta snabba beslut enligt tydliga och fördefinierade instruktioner som anpassats i samråd med våra kunder. Samarbeta med väktare, polis, kunder och andra aktörer via telefon vid behov. Arbetet är varierat och kan bli intensivt, men kräver ständig koncentration och precision under både pressade såväl som lugnare stunder. Då vi är en verksamhet som är igång dygnets alla timmar kan arbete både dagtid och nattetid förekomma. Arbetspassen är 12 timmar långa och du kommer att arbeta varannan helg. Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Du har godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet Då du kommer att använda datorn som ditt främsta verktyg, ser vi gärna också att du som söker har en god datorvana sedan tidigare och ett tekniskt intresse. Som person tror vi att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera periodvis högt arbetstempo. Vi ser gärna att du som söker har ett stort intresse för teknik och har lätt att förstå instruktioner. Då du kommer att ha ett stort ansvar i din roll, men samtidigt jobba väldigt nära såväl kunder som kollegor, tror vi att du har lätt att jobba både självständigt men också i team. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. På grund av semestertider kan det förekomma lite längre svarstider från oss och rekryteringsprocessen kan ta lite längre tid än vanligt. Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande chef: [email protected]. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare: [email protected]. Tjänsten är en heltidstjänst på med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 2025-06-22 För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss hittar du på securitas.se

4 juni 2025
Sista ansökan:
22 juni 2025
Larmoperatör Mariestad (natt)
RÄDDNINGSTJÄNSTEN SKARABORG
SOS-operatörer m.fl.

Räddningstjänsten Skaraborg är ett kommunalförbund som består av kommunerna Skövde, Lidköping, Mariestad, Vara, Tibro, Töreboda, Hjo, Karlborg, Essunga, Grästorp och Gullspång. Området har ca 190 000 invånare och en yta av ca 5 700 Km². Som medarbetare hos oss är du en viktig del i att nå vårt mål som är att skapa säkerhet, trygghet och omtanke för de som bor och vistas i vårt område. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som vill arbeta natt som larmoperatör på Trygghetscentralen i Mariestad. Räddningstjänsten arbetar i mycket nära samarbete med Mariestads kommun och utgör via Trygghetscentralen navet kring Mariestads kommuns larmhantering inom socialtjänsten. Uppdraget är under uppbyggnad och utökas kontinuerligt med fler saker.  I dagsläget ingår bland annat följande arbetsuppgifter:  Installera och besvara trygghetslarm.  Installera och besvara GPS-larm.  Installera och vid behov felsöka digitala lås i ordinärt boende.  Bemanna telefonväxel. Utföra tillsyn via kameror. Bevaka sensorer. Nyckelhantering.  Kringliggande administration till ovanstående till kommer med.  Fler administrativa uppgifter sker på dagen än på natten men även nattetid sker viss administration.  Allt däremot som rör installationer sker på dagtid så jobbet som larmoperatör natt innebär inomhusarbete på Trygghetscentralen hela passet.  Vi ser framför oss att du är trygg i dig själv, gillar jobba i team med andra och samtidigt bekväm i fatta beslut på egen hand. Du arbetar noggrant och uppskattar tydlighet, ordning och reda. Kan hantera visst stresspåslag i kortare perioder. Du behöver även ha hyfsat enkelt för att hantera många bollar i luften samtidigt och kunna arbeta i flera dataprogram samtidigt. KVALIFIKATIONER Utbildad undersköterska. Körkort är inget krav för att jobba natt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

30 maj 2025
Sista ansökan:
22 juni 2025
Larmoperatör
Lövestad Larmcentral AB
SOS-operatörer m.fl.

Lövestad Larmcentral är ett av Länsstyrelsen i Skånes län auktoriserat bevakningsföretag. Vi är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015 och SSF 136:5 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001:2015. Kvalifikationer: Några av dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap. Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. Om du har erfarenhet från kundtjänst så är det meriterande. Men absolut viktigast är att du är av rätta virket och tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten. Vi söker nu dig som är ostraffad och har ordnad ekonomi. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Arbetsuppgifter: Larmcentralen är vår verksamhets hjärta vilket ställer höga krav på service och bemötande. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larm, kameraverifieringar, felanmälningar och hantera telefonpassning åt externa kunder. Oavsett ärende så är det du som operatör som är första kontakten, det är därför av yttersta vikt att du kan prioritera efter behov och ta snabba beslut. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part. Verksamheten i larmcentralen bedrivs dygnet runt – året runt, detta medför att arbetet innefattar helg och skiftarbete. Vi kommer att internutbilda dig, naturligtvis under betald arbetstid. Du kommer sedan att få arbeta självständigt, men alltid med stöd av, och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande. Tjänsten kräver att du kan hantera stressiga situationer och trivs med att arbeta i grupp.

21 maj 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
SOS-operatör till Säkerhet och Jourtjänster
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Vi söker nu nya Säkerhet- och Jouroperatörer till vår SOS-central i Sundsvall. Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega! Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi erbjuder dig Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna med telefonvana Talar och skriver svenska obehindrat Talar engelska obehindrat och är bekväm med att kommunicera på engelska Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Tjänsten är med start 15/10-2025. Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du i din ansökan bifogar ditt CV, personligt brev och en videohälsning. Efter du skickat in din ansökan kommer du få genomföra arbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess. Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Sista ansökningsdag för att söka tjänsten är den 8/5. Skicka dock gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Stefan Andersson, [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

24 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025
Larmoperatör
Jobbusters AB
SOS-operatörer m.fl.

Din nya roll Uppdraget som Larmoperatör innebär att övervaka myndighetens kontor och anläggningar via larm, kameraövervakning och manuell bevakning med hjälp av bevakningspersonal. Bevakningscentralen ska stödja myndighetens behov av skydd och säkerhet och använder för detta ändamål både tekniska säkerhetssystem och manuell tillsyn. I rollen som Larmoperatör kommer framför allt följande arbetsuppgifter ingå: Ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden, felanmälningar och larm, och vid behov sända ut rätt kompetens för felavhjälpning Övervakning och rondering via kamerasystem Leda och stödja bevakningsleverantören i dagligt arbete Hantera och administrera beställningar av bevakningsuppdrag Säkerställa den operativa funktionen kring behörighetshantering Administrera viss del av tillträdesansökningarna. Hantera utställande av passerkort Konsulten kommer hantera radio- och telefonsamtal för att säkerställa den operativa funktionen bevakningscentral. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du En Gymnasieexamen, gärna från Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktningen Beteendevetenskap, Räddning eller säkerhet. Minst 2 års arbetslivserfarenhet i en bevaknings-, larm- eller ledningscentral. Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom säkerhet och säkerhetsskydd. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av de på marknaden vanligaste förekommande larm-/passer-/kameraövervakningssystem och MS Officeprodukter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med hantering av tekniska stödsystem för larm, passage och kamerabevakning. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att jobba i radio-/telekommunikationssystem eller motsvarande system/utrustning. Kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt är meriterande. Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting är meriterande.   Vem är du? Du är en person med god samarbets- och initiativförmåga som trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Du är flexibel och anpassningsbar, och har lätt för att hantera skiftande arbetsbelastning. Med din utåtriktade personlighet och tydliga kommunikation skapar du förtroende och bygger relationer på ett naturligt och ödmjukt sätt. Du arbetar målinriktat, har en god administrativ förmåga och bidrar positivt till gruppens gemensamma resultat. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Arbetstider: mån-fre 08.00-17.00 Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-08-03 Slut: 2027-08-02 Sista ansökningsdag: 2025-05-01 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Huvudkontoret finns i Stockholm och här behöver man som konsult säkerhetsprövas för de flesta uppdrag.

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Krisberedskapssamordnare
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

På SOS Alarm får du en unik möjlighet att göra skillnad – varje dag. I en värld där trygghet inte kan tas för given, står vi alltid redo, dygnet runt, året om. Vi erbjuder dig inte bara en trygg och stabil arbetsplats med kollektivavtal, utan också en stark kultur präglad av engagemang, gemenskap och vilja att göra skillnad. Hos oss får du utvecklas i en arbetsmiljö som främjar balans och långsiktig utveckling, utan att kompromissa med din hälsa. Du blir en del av ett dedikerat företag som varje dag arbetar för ett säkrare Sverige. Här är varje arbetsdag meningsfull, och ditt arbete kan vara skillnaden som räddar liv. Vill du vara med? Om krisberedskapsavdelningen SOS Alarms krisberedskapsavdelning har en unik förmåga att identifiera händelser i omvärlden, både nationellt och internationellt. Genom att ständigt samla in uppgifter som vi bearbetar och förädlar sammanställer vi en unik lägesbild för våra kunder. Vi stödjer våra kunder och andra aktörer med samordning för att optimera åtgärder och beslut. Våra tjänster är avgörande för att våra kunder ska kunna vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser. Uppdraget är det enda i sitt slag i Sverige. Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång. Din vardag som krisberedskapssamordnare Som krisberedskapssamordnare följer, identifierar och söker du information aktivt om händelser och situationer i Sverige och utomlands som kan komma att utvecklas till kriser. Du arbetar operativt i vår larmcentral och ska bedöma och värdera hur händelser och händelseutvecklingar påverkar Sverige, svenska intressen och SOS Alarm. Vid behov ska du larma och leverera den initiala lägesbilden dels till berörda internt inom SOS Alarm dels till externa kunder såsom myndigheter, kommuner, regioner och privata företag. Vid kriser ska du följa upp åtgärder, sammanställa lägesinformation och medverka i arbetet med att ta fram olika underlag för internt och externt behov. Som krisberedskapssamordnare arbetar du i tvåskift med kombinerade dag- och nattpass, vardagar som helger. Vid anställningsstart kommer du påbörja en introduktionsutbildning som syftar till att ge dig verktygen att verka i rollen som krisberedskapssamordnare. Vi söker nu dig som har en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom krisberedskap, totalförsvaret eller likvärdig verksamhet. Du har ett gott omdöme, är flexibel och initiativrik samtidigt som du har ett brett säkerhetsmedvetande. Vi ser att du har hög personlig integritet, en mycket god samarbetsförmåga, är prestigelös och gillar skiftarbete. Vi erbjuder dig Heltidstjänst för tillsvidareanställning Möjlighet att, utöver vårt operativa uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden Utbildning under åtta veckor som innehåller både teoretiska och praktiska moment Vi arbetar utifrån önskeschemamodellen Arbetet sker på plats i Stockholm, nära Hötorget 3000 kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här, Livet på SOS Alarm - SOS Alarm För att arbeta hos oss ska du vara svensk medborgare kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska ha grundläggande kunskaper i engelska ha utbildning eller arbetslivserfarenhet inom krisberedskapsområdet ha ett stort intresse för omvärldsbevakning, omvärlden och samhällsfrågor ha förmågan att hantera och strukturera stora informationsmängder Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper om det svenska samhället och de grundregler som styr det svenska totalförsvaret. Vidare är erfarenhet av inhämtning och bearbetning av information samt kommunikativa och analytiska förmågor meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då krisberedskapsavdelningen på SOS Alarm är en verksamhet som bevakar bland annat samhällsstörningar dygnets alla timmar, årets alla dagar. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Anställningsstart under början av hösten. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Larmoperatör till våran SOC
Tempest Security Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Larmoperatör SOC (Security Operations Center) - Deltid och Behovsanställning Om tjänsten: Vi söker nu engagerade och kundorienterade larmoperatörer för deltid och behovsanställning, med möjlighet att arbeta dag, kväll och natt. Du kommer att arbeta i vår moderna SOC på Kungsholmen, där du blir en viktig del av vårt team. Arbetsuppgifter: Som larmoperatör har du en central roll i vår verksamhet. Du kommer att vara den första kontakten för våra larmkunder, väktare, polis och partners. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hantering av olika typer av larm och bildverifiering. Ta emot och registrera felanmälningar. Fatta snabba beslut baserade på riktlinjer och kundöverenskommelser. Arbeta i flera system och logga alla händelser noggrant. Vem söker vi? Vi letar efter dig som: Är serviceinriktad och tycker om att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap. Alltid sätter kundens välbefinnande i fokus. Är självgående, stresstålig, punktlig och noggrann. Trivs i en föränderlig miljö och vill vara med och påverka din arbetsplats. Har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är om du har administrativ erfarenhet och/eller erfarenhet från säkerhetsbranschen. Vi erbjuder: Interna utbildningar. Möjlighet till ökad sysselsättningsgrad och tillsvidareanställning. Arbete i nya, fräscha lokaler på Kungsholmen. En lång och spännande karriär i ett växande bolag med stark tillväxt. Ansökan: Tjänsten tillsätts omgående eller enligt överenskommelse. Anställningsformen är en behovsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du passar för denna tjänst. Vi ser fram emot din ansökan!

18 mars 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025