Larmoperatör

Sök bland 12 lediga jobb som Larmoperatör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Larmoperatör till KAC – Perfekt extrajobb för dig som student!
ÖRNSKÖLDSVIKS KOMMUN
SOS-operatörer m.fl.

Kommunledningsförvaltningen arbetar under kommunstyrelsen och har till uppgift att leda, samordna, stödja och följa upp den samlade kommunala verksamheten. Vikarier till Larmcentralen KAC – Perfekt extrajobb för dig som student! Larmcentralen KAC söker nu vikarier för timanställning! Är du över 18 år, en pålitlig och serviceinriktad person som vill ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier? Då kan detta vara något för dig! Om tjänsten: Som vikarie hos oss på KAC kommer du att arbeta med att hantera inkommande trygghetslarm och förmedla dem vidare. Arbetet sker dygnet runt i två- och treskift, vilket innebär att du kan bli inbokad på arbetspass både dag och natt. Du blir aktiverad när ordinarie personal har vakanser och det ger dig en möjlighet att jobba när det passar dig. Vi erbjuder: Flexibla arbetstider med arbetspass fördelade på dygnets alla timmar och veckodagar vilket passar perfekt för dig som vill kombinera jobb med studier. Utbildning vid anställning. En viktig och meningsfull roll där du hjälper människor i utsatta situationer. Vi söker dig som: - Vill ha ett extrajobb vid sidan av exempelvis högskolestudier eller annan sysselsättning. - Är stresstålig, kommunikativ och trivs med att arbeta självständigt. - Kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och känner dig bekväm med att kommunicera på engelska. - Har ett gott bemötande. - Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel när behovet uppstår. - Har god datorvana och är snabblärd. Ingen tidigare erfarenhet av arbete på larmcentral krävs, då du kommer att få den utbildning som behövs vid anställning. Du ska vara tidigare ostraffad och stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Ansökan: Låter detta som något för dig? Urval sker löpande så passa på att skicka in din ansökan och bli en del av vårt team på KAC! Välkommen med din ansökan! Bifoga CV och personligt brev med din ansökan. http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

8 oktober 2024
Sista ansökan:
6 november 2024
Operatör till bevakningscentral på Scania
Avarn Security AB
SOS-operatörer m.fl.

Nu utökar vi vårt team i vår bevakningscentral! I uppdraget som bevakningsoperatör är ingen dag den andra sig lik. Rollen innebär ett ansvarstagande för kundens trygghet, där förebygga och hantera incidenter är vardag. Uppdraget involverar bland annat larmhantering som innefattar olycks- och sjukdomsfall, brand- och inbrottslarm. Vi handhar också inkomna serviceärenden där vi behandlar både det lilla och det stora med hög profession. Det medför ett samarbete i världsklass, då vår vision är att arbeta i team. Vi värdesätter att omtanke genomsyrar vårt förhållningssätt, såväl till våra kollegor som till kundens behov. Här arbetas det med många bollar i luften där tempot växelvis är högt. Vi arbetar aktivt med att skapa en inkluderande arbetsmiljö, där alla ska känna sig välkomna oavsett ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller religionstillhörighet. Du ska vara en god och hjälpsam kollega, som bidrar till att skapa trivsel på jobbet. Självklart delar du våra värderingar – ansvar, omtanke, samarbete. Det är vårt jobb att skapa trygghet. För allmänheten och våra kunder representerar du en trygg hamn, där de kan söka stöd och få hjälp. Våra kunder har gett oss ett stort ansvar och det ställs vissa formella krav på våra medarbetare. Oavsett tjänst så är ditt arbete viktigt. Det här kan du förvänta dig av oss som arbetsgivare -ett arbete där din insats är viktig -goda utvecklingsmöjligheter i företaget -lön efter avtal -att vi tar din arbetsmiljö på allvar och arbetar med ständiga förbättringar Vill du bli en av oss på Avarn Security? Kvalifikationer: Vi söker dig som är flexibel och serviceinriktad. Du ska vara lugn och lösningsorienterad och ha ett högt säkerhetstänk. Som operatör kommer du att vara spindeln i nätet och behöva ta beslut utifrån rådande situationer. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du tycker om teknik och har ett öga för detaljer.  Tjänsteställe: Södertälje Varaktighet: Heltid, tillsvidare. Tillträde: Enligt överenskommelse  Våra krav för denna tjänst är att du som söker ska: - vara myndig och ostraffad - vara drogfri - ha gymnasiekompetens - ha god svenska i tal och skrift - ha god engelska i tal och skrift - tekniskt kunnig - ha god hälsa och fysik - ha ordnad ekonomi - ha B-körkort - ha någon erfarenhet ifrån bevakningscentral/larmcentral/servicecenter Meriterande är om du har väktarutbildning (VU1+ VU2), heta arbeten, anläggningsskötare utbildning och ledarskapsutbildning samt gärna några års arbetslivserfarenhet. Har du ej väktareutbildning och uppfyller vår kravprofil så utbildar vi dig gärna till väktare. Vi ser gärna att du behärskar flera språk utöver svenska och engelska. Tester kan tillämpas i rekryteringsprocessen. Sök tjänsten via vår hemsida- ej via mejl. Välkommen med din ansökan - vi vill ha din ansökan senast 2024-10-30  Urval av kandidater kommer att ske löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vårt erbjudande Vi är den kompletta säkerhetsaktören på marknaden vilket möjliggör att vi är ledande i branschen för våra kunder samt att det finns goda utvecklingsmöjligheter för dig som medarbetare. Du kommer att vara en viktig representant för allmänheten och våra kunder. Därför är det A och O för oss att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla våra 7500 medarbetare ska känna att ansvar, omtanke och samarbete främjas. Vi tar arbetsmiljöarbete på allvar och arbetar med ständiga förbättringar. Vi tillämpar lönesättning enligt kollektivavtal. Avarn Security värnar om att du som medarbetare ska ha en trygg livssituation och hållbarhet i arbetslivet. Därför erbjuds alla nyanställda kostnadsfritt ett års försäkringslösning innehållande bland annat sjuk- och olycksfallsförsäkring, livförsäkring och barn- och ungdomsförsäkring.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Larmcentralen söker timvikarier för natt- och helgarbete
Bergslagens Räddningstjänst
SOS-operatörer m.fl.

Bergslagens Räddningstjänst (BRT) är ett kommunalförbund i Östra Värmland mellan Degerfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga, Kristinehamn och Storfors kommuner med ca 200 medarbetare och 8 brandstationer. Larmcentralens verksamhet i nuvarande form startade 1997. Vi tar idag emot olika typer av tekniska larm såsom brand, inbrott, drift, hisslarm och trygghetslarm från samtliga sex medlemskommuner inom förbundet. Vi förmedlar till kommunjourer och vi bemannar också förbundets telefonväxel. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Att arbeta som larmoperatör i vår larmcentral innebär att: Svara på kommunernas trygghetslarm. Ta hand om diverse inkommande larm, såsom automatiska brandlarm, inbrottslarm och driftlarm som inkommer till vår larmcentral. Även administrativa uppgifter förekommer Kvalifikationer Du som söker: Har ett par års arbetslivserfarenhet Är van att använda datorn som arbetsverktyg och arbeta i flera olika system samtidigt Har gymnasieexamen Behärskar det svenska språket muntligt och skriftlig Har körkort B Egenskaper Som person har du: Förmåga att skapa kontakt, bemöta och under tidspress inhämta information från medborgare som befinner sig i utsatta situationer Förmåga att klara av tempoväxling med bibehållen prioriteringsförmåga och klara av att arbeta systematiskt och metodiskt också vid stor arbetsbelastning Förmåga att prestigelöst samverka med andra funktioner inom Räddningstjänsten och med externa aktörer och samarbetspartner, Kommunikativ förmåga, där förmåga att lyssna, vara lyhörd och tydlighet är centralt liksom förmågan att anpassa kommunikationssätt till situation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställningsform: Behovsanställning, timlön Arbetstid: Natt och/eller helg. Vi söker personal som kan arbeta både natt och helg. Ange i din ansökan vad du är intresserad av. Tillträde: Enligt överenskommelse Urval och intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen Upplysningar: Har du frågor angående tjänsten kontakta Larmchef Maida Halimic på telefon 0586-636 00 Facklig företrädare: via växeln 0586-636 00 VÄLKOMMEN med din skriftliga ansökan senast 2024-11-30 till e-post: [email protected] Vi söker personal som kan arbeta både natt och helg. Ange i din ansökan vad du är intresserad av.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
30 november 2024
Larmoperatör
Svensk LC AB
SOS-operatörer m.fl.

Svensk LC AB är en auktoriserad larmcentral och ägs av Pamica Group AB där även Safe Solutions koncernen ingår. Med en marknadsledande teknik och AI-intelligenta kameror så bevakar vi företag i hela Sverige. Den Digitala Väktaren placeras i regel på en 18 meter hög mast, där en kamera ronderar 360 grader i ett oregelbundet mönster. Dygnet runt- året runt, helt utan uppehåll. När ett larm triggas i larmcentralen så ser operatören till att rätt åtgärder vidtas direkt. Skulle det visa sig att det rör sig om förövare kontaktas alltid polis i första hand. För att underlätta för utryckande polis i deras arbete kan Den Digitala Väktaren följa förövarna så långt som upp till 1 000 meter. Detta leder i de flesta fall till ett gripande direkt. Larmcentralen är navet i vår verksamhet och du är första kontakten med våra kunder. Kravet på service, bemötande och kvalitet är hög. Du kan bibehålla lugnet och kan fatta snabba och korrekta beslut i stressade situationer. Vi lägger stor vikt på din personlighet, kompetens och ansvarskänsla. Du jobbar i toppmodern larmcentral med ett härligt gäng på ca 20 personer. Vi är nu i en expansiv fas och söker behovsanställda med möjlighet till en heltidstjänst. En förutsättning för att jobba i ett auktoriserat bevakningsbolag är att du är ostraffad och blir godkänd av länsstyrelsens kontroll.

20 september 2024
Sista ansökan:
15 oktober 2024
SOS-operatör med inriktning ambulansdirigering
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1100 stolta SOS:are. Vill du göra skillnad för andra, på riktigt? Vi söker fler medarbetare som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla. Din vardag som Ambulansdirigent"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem.Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att dirigera region Stockholms olika typer av resurser så som ambulanser, ledningsenheter mmi hela Stockholms län.Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Stockholm där du sitter i en öppen miljö tillsammans med dina kollegor. Som ambulansdirigent arbetar du i team. Samtalen som inkommer på 112 omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor och bränder. Din uppgiftkommer att vara att se till att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid samtidigt som du upprätthåller beredskapen i länet. Du kommer använda dig av kommunikationssystemet Rakel och andra tekniska hjälpmedel för att larma ut och kommunicera med länets resurser.Utöver att du samverkar och stöttar regionens sjukvårdsresurser kommer du även samverkamed kollegor och externa hjälplämnare så som polis, sjöräddning samträddningstjänst. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. För att få rätt förutsättningar för att lyckas som ambulansdirigent, inleds anställningen med en utbildning på plats tillsammans med en handledare. Utbildningen pågår mellan 8-15 veckor. Du kommer att få lön under hela utbildningsperioden. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som ambulansdirigent en dygnsgående tjänst. Vi erbjuder dig Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Du får samverka tillsammans med bl. a. ambulans, polis, räddningstjänst och andra aktörer som är viktiga för samhället Vi söker dig somHar tidigare erfarenhet från arbete på larmcentral eller annat yrke där koordinering och planering av resurser är en del av din vardag. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga och social kompetens.Som person är du självgående, flexibel och trivs med att fatta egna beslut i kombination med hög samarbetsförmåga. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo där du med struktur möter olika utmaningar varje dag. Det är därför viktigt att du har en god problemlösningsförmåga. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana. Vidare är du empatisk och professionell vilket innebär att du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Vi tror att du... Har minst fem års arbetslivserfarenhet Tidigare erfarenhet av ambulansdirigering eller annan likvärdig roll med resurskoordinering eller arbete på larmcentral. Erfarenhet från blåljusyrken är också av intresse. Har mycket god datorvana och trivs med att arbeta i olika komplexa system Har ett tekniskt intresse Är bekväm med att snabbt kunna skifta i tempo och samtidigt behålla din skärpa Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Har en god strategisk förmåga Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då SOS Alarm är en verksamhet som finns till för hjälpsökande dygnets alla timmar, årets alla dagar. SOS Alarm är en arbetsgivare med många utvecklingsmöjligheter, och där exempelvis vidareutbildning till annan operatörsroll är ett naturligt utvecklingssteg. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Tjänsten är med start vintern 2024/2025. Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, rekryteringen sker löpande.Har du frågor? Kontakta rekryterande chefer Oskar Nirblad [email protected] [email protected] SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

17 september 2024
Sista ansökan:
6 mars 2025
Larmoperatör
Lövestad Larmcentral AB
SOS-operatörer m.fl.

Lövestad Larmcentral är ett av Länsstyrelsen i Skånes län auktoriserat bevakningsföretag. Vi är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015 och SSF 136:5 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001:2015. Kvalifikationer: Några av dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap. Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. Om du har erfarenhet från kundtjänst så är det meriterande. Men absolut viktigast är att du är av rätta virket och tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten. Vi söker nu dig som är ostraffad och har ordnad ekonomi. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Arbetsuppgifter: Larmcentralen är vår verksamhets hjärta vilket ställer höga krav på service och bemötande. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larm, kameraverifieringar, felanmälningar och hantera telefonpassning åt externa kunder. Oavsett ärende så är det du som operatör som är första kontakten, det är därför av yttersta vikt att du kan prioritera efter behov och ta snabba beslut. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part. Verksamheten i larmcentralen bedrivs dygnet runt – året runt, detta medför att arbetet innefattar helg och skiftarbete. Vi kommer att internutbilda dig, naturligtvis under betald arbetstid. Du kommer sedan att få arbeta självständigt, men alltid med stöd av, och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande. Tjänsten kräver att du kan hantera stressiga situationer och trivs med att arbeta i grupp.

9 september 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Krisberedskapssamordnare - SOS Alarm
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Om krisberedskapsavdelningen SOS Alarms krisberedskapsavdelning har en unik förmåga att identifiera händelser i omvärlden, både nationellt och internationellt. Genom att ständigt samla in uppgifter som vi bearbetar och förädlar sammanställer vi en unik lägesbild för våra kunder. Vi stödjer våra kunder och andra aktörer med samordning för att optimera åtgärder och beslut. Våra tjänster är avgörande för att våra kunder ska kunna vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser. Uppdraget är det enda i sitt slag i Sverige. Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång. Din vardag som krisberedskapssamordnare Som krisberedskapssamordnare följer, identifierar och söker du information aktivt om händelser och situationer i Sverige och utomlands som kan komma att utvecklas till kriser. Du arbetar operativt i vår larmcentral och ska bedöma och värdera hur händelser och händelseutvecklingar påverkar det svenska samhället och SOS Alarm. Vid behov ska du larma och leverera den initiala lägesbilden dels till berörda internt inom SOS Alarm dels till externa kunder såsom myndigheter, kommuner, regioner och privata företag. Vid kriser ska du följa upp åtgärder, sammanställa lägesinformation och medverka i arbetet med att ta fram olika underlag för internt och externt behov. Som krisberedskapssamordnare arbetar du i tvåskift med kombinerade dag- och nattpass, vardagar som helger. Vid anställningsstart kommer du påbörja en introduktionsutbildning som syftar till att ge dig verktygen att verka i rollen som krisberedskapssamordnare. Vi söker nu digsom har en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom krisberedskap. Du har ett gott omdöme, är flexibel och initiativrik samtidigt som du har ett brett säkerhetsmedvetande. Vi ser att du har hög personlig integritet, en mycket god samarbetsförmåga, är prestigelös och gillar skiftarbete. Vi erbjuder dig Heltidstjänst för tillsvidareanställning Möjlighet att, utöver vårt operativa uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden Utbildning under åtta veckor som innehåller både teoretiska och praktiska moment Vi arbetar utifrån önskeschemamodellen Arbetet sker på plats i Stockholm, nära Hötorget 3000 kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här,Livet på SOS Alarm - SOS Alarm För att arbeta hos oss ska du vara svensk medborgare kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska ha grundläggande kunskaper iengelska ha utbildning eller arbetslivserfarenhet inom krisberedskapsområdet ha ett stort intresse för omvärldsbevakning/omvärlden/samhällsfrågor ha förmågan att hantera och strukturera stora informationsmängder Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper om det svenska samhället och de grundregler som styr svensk krisberedskap. Vidare är erfarenhet av inhämtning och bearbetning av information samt kommunikativa och analytiska förmågor meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då krisberedskapsavdelningen på SOS Alarm är en verksamhet som bevakar samhällsstörningar dygnets alla timmar, årets alla dagar. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.Startdatum januari-mars 2025. Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Skicka oss din ansökan senast den 15 september. SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
15 februari 2025
Larmoperatör Natt
Lövestad Larmcentral AB
SOS-operatörer m.fl.

Lövestad Larmcentral är ett av Länsstyrelsen i Skånes län auktoriserat bevakningsföretag. Vi är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015 och SSF 136:5 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001:2015. Kvalifikationer: Några av dina starkaste egenskaper är att du är socialt kompetent och genuint intresserad av att hjälpa andra människor, ansvarstagande, noggrann och bekväm med att jobba med dator och telefon som dina arbetsredskap. Du är vår röst mot omvärlden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska språket i tal och skrift. Om du har erfarenhet från kundtjänst så är det meriterande. Men absolut viktigast är att du är av rätta virket och tycker att arbetsbeskrivningen ser intressant ut. Om vi tror på dig lär vi dig resten. Vi söker dig som är ostraffad och har ordnad ekonomi. En förutsättning för anställning är att du klarar länsstyrelsens kontroll för anställning i auktoriserat bevakningsföretag. Arbetsuppgifter: Larmcentralen är vår verksamhets hjärta vilket ställer höga krav på service och bemötande. Du och dina kollegor hör till våra absolut viktigaste medarbetare. Du kommer att ta emot och hantera larm, kameraverifieringar, felanmälningar och hantera telefonpassning åt externa kunder. Oavsett ärende så är det du som operatör som är första kontakten, det är därför av yttersta vikt att du kan prioritera efter behov och ta snabba beslut. Du följer en instruktion och förmedlar ärendet till rätt part. Verksamheten i larmcentralen bedrivs dygnet runt – året runt, detta medför att arbetet innefattar helg och skiftarbete. Vi kommer att internutbilda dig, naturligtvis under betald arbetstid. Du kommer sedan att få arbeta självständigt, men alltid med stöd av, och i nära samarbete med, ett antal kollegor med samma arbetsuppgifter som du har. Du kommer att komma i kontakt med alla typer av människor i olika situationer. Arbetet är krävande, men också varierande, lärorikt och spännande. Tjänsten kräver att du kan hantera stressiga situationer och trivs med att arbeta i grupp.

22 augusti 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Larmoperatörer till våran SOC
Tempest Security Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Larmoperatör SOC (Security Operations Center) - Deltid och Behovsanställning Om tjänsten: Vi söker nu engagerade och kundorienterade larmoperatörer för deltid och behovsanställning, med möjlighet att arbeta dag, kväll och natt. Du kommer att arbeta i vår moderna SOC på Kungsholmen, där du blir en viktig del av vårt team. Arbetsuppgifter: Som larmoperatör har du en central roll i vår verksamhet. Du kommer att vara den första kontakten för våra larmkunder, väktare, polis och partners. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hantering av olika typer av larm och bildverifiering. Ta emot och registrera felanmälningar. Fatta snabba beslut baserade på riktlinjer och kundöverenskommelser. Arbeta i flera system och logga alla händelser noggrant. Vem söker vi? Vi letar efter dig som: Är serviceinriktad och tycker om att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap. Alltid sätter kundens välbefinnande i fokus. Är självgående, stresstålig, punktlig och noggrann. Trivs i en föränderlig miljö och vill vara med och påverka din arbetsplats. Har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är om du har administrativ erfarenhet och/eller erfarenhet från säkerhetsbranschen. Vi erbjuder: Interna utbildningar. Möjlighet till ökad sysselsättningsgrad och tillsvidareanställning. Arbete i nya, fräscha lokaler på Kungsholmen. En lång och spännande karriär i ett växande bolag med stark tillväxt. Ansökan: Tjänsten tillsätts omgående eller enligt överenskommelse. Anställningsformen är en behovsanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Är du den vi söker? Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du passar för denna tjänst. Vi ser fram emot din ansökan!

9 augusti 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Partner Support till Westra Security larmcentral
Säkra Larm i Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Om Rollen Som Partner Support på Westra Security är du vårt ansikte utåt och den person som våra kunder och partners vänder sig till för att få service och hjälp. Du kommer att arbeta näravår larmcentral och stötta dem i deras dagliga arbete. Rollen innefattar en rad olika ansvarsområden som inkluderar: Hantera inkommande ärenden från våra partners och kunder. Fungera som kontakt och integration mellan larmcentralen och våra partners. Aktivt arbeta med försäljning gentemot nya kunder och partners samt merförsäljning gentemot befintliga kunder och partners. Effektivt hantera och följa upp på avvikelser och incidenter för att säkerställa kundnöjdhet. Vid behov delta på olika försäljnings- och marknadsaktiviteter för att främja vår verksamhet och våra tjänster. Teknisk Kompetens För att kunna lyckas i denna roll är det värdefullt om du har viss teknisk förståelse för bland annat: Grundläggande datanätverk såsom VPN, IP-adressering, DNS och Microsoft Windows. Erfarenhet av att arbeta i CRM-system och förståelse för dess betydelse. Kunskap om olika säkerhetssystem, exempelvis CCTV, IP-kameror och NVR, samt olika typer av kameror och larmsystem med deras olika larmklasser. Kännedom om olika CCTV-/larmplattformar, till exempel Hikvision, Milestone, Ajax, Alarm.com och Powermanage. Vem är du? Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ och har en stark vilja att hjälpa andra. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Tidigare erfarenhet inom säkerhetsbranschen, larmcentral eller kundsupport är meriterande, men det viktigaste är att du har rätt inställning och vilja att lära. Kvalifikationer: God kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt. Erfarenhet av kundsupport eller liknande roller. Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Positiv attityd och lösningsorienterad inställning För att bli anställd måste du uppfylla Länsstyrelsens krav för anställning i ett auktoriserat bevakningsföretag. Vad vi erbjuder: Westra Security erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Du kommer att vara en del av ett engagerat team som arbetar mot gemensamma mål och värderingar. Ansökan Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team! Välkommen att skicka in din ansökan! Westra Security är en larmcentral som grundades 2019 i samband med ett förvärv av Bonsoc AB och är nu ett bolag inom Secits-koncernen. Westra är en av få fullt certifierade larmcentraloperatörer med helhetserbjudanden både för företags-och privatkunder och med flertalet olika affärsben, vi är även ett auktoriserat bevakningsbolag. Vi jobbar med ny teknik och erbjuder ett brett utbud av helhetslösningar speciellt framtagna för kunder med höga krav på säkerhet och pålitlighet. Från 2022 är Westra en del av Secits koncernen tillsammans med Säkra Larm

18 juli 2024
Sista ansökan:
4 januari 2025