Markförhandlare

Sök bland 3 lediga jobb som Markförhandlare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Junior Markförhandlare

Vill du ta chansen att kombinera markförhandling och samhällsviktiga projekt? Då söker vi på Trafikverket dig! Som junior markförhandlare kommer du få möjlighet att till en början arbeta med erfarna kollegor, för att sen på sikt ta mer komplexa uppdrag och senare utvecklas till markförhandlare. Junior Markförhandlare Arbetsuppgifter Som junior markförhandlaren kommer du att stötta erfarna markförhandlaren som är med i alla delar i infrastrukturkedjan; allt från planläggning, projekteringsarbete, byggskede till färdig anläggning. Som junior markförhandlaren handlar det om att vara behjälplig markförhandlaren med att förhandla om ersättning för köp av och intrång på fastigheter. Det kan också innebära att du som junior markförhandlaren stöttar markförhandlaren med att upprätta fastighetsrättsliga avtal, det kan även innebära att vara behjälplig med att hantera skadereglering/tvister samt behjälplig i planläggnings- och projekteringsarbete. Du är som markförhandlaren en representant för Trafikverket i lantmäteriförrättningar samt i andra kontakter med myndigheter och enskilda fastighetsägare. Arbetet innebär ibland möten utanför kontorstid, till exempel samrådsmöten med allmänheten, markägarsammanträden och lantmäteri sammanträden. Vad kan vi på Trafikverket erbjuda dig som junior markförhandlaren? En handledare som stöd som är med dig under hela din tid som junior markförhandlaren Ett internt utbildningspaket inom mark förhandling En modern arbetsplats med många spännande utmaningar Bra balans mellan arbete och fritid Flexibel arbetsplats där möjligheten att arbeta på distans på deltid finns Vara med och bidra och vara till nytta för hela samhället Övrig information Viktigt att du vid din ansökan bifogar ditt examensbevis. Kommer du ta ut examen under 2024 så behöver du komplettera med detta bevis innan du kan anställas. Beräknad tidplan för rekryteringsprocessen: Annonsering pågår 22 mars - 21 april 2024. Webbaserad testning för kandidater som uppfyller kompetenskraven slutet på vecka 17. Urval och bokning av intervjuer för kandidater som går vidare i processen slutet på vecka 18. Intervjuer (via Skype) dröjer lite på grund av ledigheter och genomförs 21-24 maj. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten har du som vill, möjlighet att ha en dialog med din chef kring att arbeta hemifrån eller från ett annat Trafikverks kontor vissa dagar. Kvalifikationer För att trivas i den här rollen ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att skapa relationer; detta då du har många kontaktytor och samarbeten både internt och externt. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra i projektform. Du är analytisk och har god förmåga att strukturera och planera ditt arbete väl för att uppnå resultat. Din utbildningsbakgrund är en universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp (120p) inom lantmäteri, juridik, skogsbruk eller jordbruk med inriktning mot fastighetsrätt alternativt har du en annan relevant akademisk utbildning i kombination med arbetserfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig. Då det ingår mycket kommunikation i rollen är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Då det ingår resor i tjänsten är B-körkort för manuell bil ett krav. Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

22 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Markförvaltare

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit! På Samhällsbyggnadskontoret arbetar cirka 200 personer med uppgiften att göra Sigtuna kommun till en attraktiv, levande och trygg plats att bo och verka i. Samhällsbyggnadskontoret är en arbetsplats med god sammanhållning och trivsel. Vi satsar på våra medarbetare genom såväl goda resurser för kompetensutveckling som gemensamma aktiviteter. Sigtuna kommun är en expansiv kommun med ett omfattande bostadsbyggande, många företagsetableringar och satsningar i det offentliga rummet. ARBETSUPPGIFTER Som markförvaltare i Sigtuna kommun arbetar du aktivt med förvaltning av kommunens mark. Ditt huvudansvar är kommunens allmän platsmark och delvis kvartersmark. Tillsammans med ditt team bestående av markupplåtare, exploateringsingenjör och övriga förvaltare inom byggnad, planerar du och gör medvetna val kopplat till hur kommunens markreserv bäst nyttjas. Du företräder kommunen som markägare med fokus köpa eller sälja mark, arrenden, eller mark som kan komma att arrenderas ut. Du har en egen avtalsportfölj som du ansvarar för. Du beställer drift- och underhåll till kommunens tekniska avdelning och bevakar att reinvesteringar planeras och att kontroller och besiktningar utförs. Du säkerställer också att delar som berör kommunens mark i olika avtal genomförs. Du arbetar i ett nära samarbete med övriga medarbetare inom fastighetsenheten och samverkar med andra medarbetare inom Samhällsbyggnadskontoret. Som markförvaltare har du mycket kontakt med markägare, arrendatorer, företag, kommuninvånare, kollegor på andra förvaltningar och bolag inom kommunen. Allt arbete görs med ledorden invånaren först, kvalité i fokus och allas lika värde. Samhällsbyggnadskontoret har från den 1 januari en ny organisationsstruktur som innebär att vi gemensamt skall bygga upp en mer sammanhållen samhällsbyggnadsprocess. Vi är i en förändringsresa som innebär att vi behöver utveckla delar av våra tidigare arbetssätt och rutiner. Vår projektmodell, som utgör ett stöd och är ett ramverk för att kvalitetssäkra arbetet, behöver uppdateras med stöd av våra enheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en examen inom Lantmäteri/samhällsbyggnad eller har annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av att arbeta som markförvaltare. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt B-körkort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och som person arbetar du enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du är säker i osäkra sammanhang, står upp för egna åsikter, har mod att säga ifrån och förmåga att skilja på sak och person. Du arbetar bra med andra människor och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Är smidig, lyhörd och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. ÖVRIGT Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev. Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Rådgivare inom infrastruktur/markåtkomst, Göteborg

Har du erfarenhet av att jobba med frågor inom exploatering och fastighetsbildning kopplade till infrastruktur? Vill du jobba i en roll som rådgivare hos en branschledare? Då har vi ett passande uppslag för dig - nämligen jobbet som konsult hos oss på Svefa! Det här är en roll där du dels jobbar med ditt huvudområde att ge rådgivning och bidra med kompetens till våra kunder, men parallellt också jobbar med att utveckla Svefas affär inom infrastruktur i västra Sverige. För dig som är innovativ, affärsinriktad och vill ta din spetskompetens inom samhällsbyggnad till nästa nivå är det här en gyllene chans! Bakgrund Vår bransch är i ständig rörelse, om möjligt mer nu än någonsin. Det ställs höga krav på Sveriges infrastruktur och samtidigt som vi har järnvägsnät som behöver rustas upp är vi mitt i en omställning till förnyelsebar energi. Trenderna pekar åt samma håll; utbyggnaden av infrastruktur bör öka för att svara upp mot det ökade behovet på marknaden. Här vill vi på Svefa bidra och söker en kollega som kan vill vara med i arbetet, fånga upp behov på marknaden och hitta potentiella affärer. Vårt erbjudande - Ett team med engagerade, kunniga och professionella kollegor som trivs tillsammans och har ständigt utbyte kring komplexa ärenden - Lärorikt och utvecklande sammanhang kommer på köpet med variation i uppdragen och stundtals utmanande frågeställningar - Flexibel och hybrid arbetsmiljö med möjlighet att jobba på kontoret, hemma eller hos kund - Kontor centralt i Göteborg, med ca 30 kollegor inom olika kompetensområden - En del av ett bolag med unik bredd inom fastighetsrådgivning Det här kommer du göra Som konsult inom vårt affärsområde Samhällsbyggnad och Fastighetsutveckling kommer din huvuduppgift vara att jobba med exploateringsfrågor kopplat till infrastruktur. Det innebär att du ger rådgivning i projekt som rör anläggning av infrastruktur, exempelvis vad gäller tillståndsprocesser, prövning av myndighetsbeslut eller förhandlingar och upprättande av avtal för markåtkomst. Mer om jobbet Det är variation i uppdragen där du i de flesta fallen är självständig projektledare, samtidigt som vi också jobbar tillsammans som team i vissa kundprojekt. Du kommer utgå från vårt kontor i Göteborg och vi jobbar mot kunder i hela västra Sverige. På det växande kontoret i Göteborg sitter vi över 30 kollegor, varav åtta inom Samhällsbyggnad och Fastighetsutveckling. De andra tillhör våra andra affärsområden inom Värdering & Analys, Förvaltningsrådgivning, Transaktioner och Skog & Lantbruk samt koncernkollegan Set Up. Du kommer rapportera till affärschef Jörgen Hermansson, som också sitter på Göteborgskontoret. Vem är du? För att passa i den här rollen tror vi att du: - har gedigen erfarenhet av fastighetsbildning och/eller mark- och exploateringsfrågor, med fokus på infrastruktur - är en relationsbyggare som tycker att det är roligt att knyta nya kontakter och utveckla befintliga samarbeten - både med kunder men också internt - trivs i en affärsmässig miljö och är nyfiken på att utveckla Svefas kunderbjudande och koncept i Region Väst Är du intresserad? Vad kul! Skicka in din ansökan i form av ett CV med motivering till varför du söker via formuläret nedan. Kontakta affärschef Jörgen Hermansson på 010 603 87 93 eller [email protected] alternativt HR Specialist Julia Wengse på 010 603 87 42 eller [email protected] om du har några frågor. Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. Om Svefa Konsultrollen på Svefa ger möjlighet att kombinera affärsintresse med fastighetskompetens. Våra värderingar är Professionell, Integritet, Värdeskapande och Engagemang. Värderingarna genomsyrar vår verksamhet och vi visar det genom att vara förtroendeingivande, seriösa, pålitliga samt såklart bidra med positiv attityd, alltid se möjligheter och fokusera på att skapa mervärden hos våra kunder. Svefa erbjuder en stor bredd och har spetskompetens inom analys, fastighetsvärdering, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, transaktioner, förvaltningsrådgivning, hyresgästrådgivning och strategiskt affärsstöd. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre fastighetsaktörer och offentlig sektor. Svefa består av ungefär 200 medarbetare och har kontor på hela 18 platser i Sverige. Vår närvaro i hela landet och kunniga medarbetare bidrar till en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden - lokalt, regionalt och globalt.

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024