Medicinteknisk ingenjör
Sök bland 21 lediga jobb som Medicinteknisk ingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. För att klara morgondagens utmaningar vill vi i Region Västerbotten möjliggöra mer tid till vård genom smarta servicelösningar och digitalisering. Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik har som syfte att arbeta långsiktigt och modernt med rätt förmågor för att leverera och realisera regionens behov av utveckling, systemförvaltning, verksamhetsnära teknik och IT-infrastruktur. Vi är ca 300 anställda och finns representerade på länets tre sjukhus - i Lycksele, Skellefteå och Umeå. Vi bidrar med all form av teknik för att stötta hela regionen och i samverkan med dem bidrar vi till digitaliseringen av vården. Vi jobbar medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans. Vi tror på engagerad arbetsmiljö där du som medarbetare har stora möjligheter att utveckla och utvecklas i en i miljö där du gör skillnad på riktigt! Kompetensutveckling utgör ett viktigt inslag för alla våra medarbetare och om du aktivt strävar efter att utvecklas så är detta en tjänst för dig! Vi söker dig som ser en glädje i att arbeta med intressant teknik som gör direkt nytta i vården. Nu letar vi en ingenjör/tekniker till teknikområdet labbanalys inom Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik med placering i Umeå. ARBETSUPPGIFTER Du arbetar med avhjälpande och förebyggande underhåll samt avveckling och utbyte av utrustning. Som medicinteknisk ingenjör/tekniker deltar du i investeringsplanering, upphandling och utförande av ankomstkontroller. Du har kontakt med externa leverantörer och deltar i uppdrag, exempelvis förstudier, utredningar, och förvaltningsaktiviteter. Även process- och kvalitetsarbete samt upphandlingar och avtal är viktiga ansvarsområden. Säkerhet är av yttersta vikt för oss, därför är det viktigt att du har ett övergripande säkerhetstänk. Du ges möjlighet att vidareutbilda dig och utvecklas inom ditt specialistområde eller att utvidga dina kunskaper till nya områden. Idag har vi behov av att stärka upp med personal inom teknikområdet labbanalys. Vi har ett trevligt arbetsklimat och en god relation till den kärnverksamhet vi arbetar mot, vilken är Laboratoriemedicin. Det är mot den verksamheten dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara. Laboratoriemedicin är ett område med stor bredd. Här finns varierande uppgifter för dig som medicinteknisk ingenjör/tekniker att arbeta med, allt från mekanik och elektronik till IT-system. Laboratoriemedicin har fem kliniska specialiteter; genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, mikrobiologi och patologi. Dessutom ingår Biobanken norr, Vävnadsinrättningen och Vårdhygien. Laboratoriemedicin har laboratorier vid sjukhusen i Umeå, Skellefteå och Lycksele och dessutom ett i Östersund. De större utrustningsgrupperna som du kommer att jobba med innefattar bl.a. mikroskop, PCR-apparater, laboratoriecentrifuger, mikrotomer, inkubatorer för analys, preparering eller lagring av olika typer av patientprover. Då vi har serviceavtal för en relativt stor del av utrustningen är hantering av kontakt och avtal med leverantörer också en viktig del av jobbet. Du trivs bra med att ge service till verksamheterna som du stöttar. Arbetsuppgifterna varierar och tillsammans med ett fast team av kollegor arbetar ni för att hitta lösningar på olika problem. Här erbjuds du en grundlig introduktion och gedigna utbildningsinsatser som en del i ditt arbete och kompetensutveckling. Centrum för informationsteknik och medicinsk teknik har verksamhet över hela länet så resor i arbetet kan förekomma. Därför är det önskvärt att du har B-körkort. KVALIFIKATIONER Som medicinteknisk ingenjör/tekniker hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Vi söker dig som är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör eller har en relevant akademisk utbildning inom teknik. Alternativt har erfarenhet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Praktisk erfarenhet av medicinteknik är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är lösningsorienterad, nyfiken och har en serviceinriktad attityd. Du anstränger dig för att leverera lösningar och som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Goda sociala färdigheter är en förutsättning då arbetet innebär en hel del kund- och leverantörskontakter och kräver ett gott samarbete med dina kollegor. Du bidrar till ett gott arbetsklimat och goda relationer i gruppen. Du ska även kunna jobba självständigt och är initiativtagande och självgående i ditt arbete. Då arbetet innebär dokumentation av utfört arbete i vårt inventariesystem bör du även vara strukturerad och noggrann. Datorvana och kännedom om Officepaketet. Du kan kommunicera på svenska och engelska muntligt och skriftligt. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och kommer därför att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och balansen mellan färdighet och kunskap. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/formaner Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.
Spectrogon AB är ett högteknologiskt företag specialiserat på tillverkning och design av optiska komponenter såsom tunnfilmsprodukter och holografiska gitter. Med över 50 års erfarenhet inom utveckling och produktion är dem en pålitlig högkvalitets-leverantör. De exporterar över 90 % av deras produkter, försäljning främst till Europa, USA och Asien. Kunderna finns i ett flertal olika branscher såsom; process-, healthcare-, kraft/energi-, försvars- och rymdindustrin. Spectrogons huvudkontor och produktion ligger i Arninge, Täby. Vi har även säljkontor i USA och Skottland. Tjänsten Vi söker nu en försäljningsingenjör till Spectrogon med anställning på deras huvudkontor. Spectrogon tillverkar ett brett utbud av optiska filter och gitter som används i UV-FIR-området (200-15 000 nm). De flesta med höga spektrala krav vilket betyder att du som försäljningsingenjör måste vara väl insatt i produkterna och dess egenskaper. Du kommer att ingå i ett säljteam men du kommer självständigt driva dina säljprocesser. Rutinmässigt sker kundmöten både digitalt och fysiskt, i Sverige och utomlands. Vi söker en extrovert person med eget driv och inte är rädd för att hålla i presentationer i små eller större grupper. Intresserad att arbeta med våra kunder. Säljprocessen på Spectrogon handlar om att förstå kundens behov, förstå vad dem tillverkar, ha förståelse för komplexiteten i vissa kundorder och bygga upp en kunskap om begränsningar i produktionen, samt förstå vad våra produkter kan tillföra kunden. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara: Extern kontakt med kunder och nya prospekt via mejl, Teams, telefon, kundbesök och branschutställningar Intern kontakt med produktionsavdelning och teknikavdelning Arbete i affärssystem Monitor för administration såsom kundregistrering, offert och orderhantering, loggning av kundaktiviteter och reklamationshantering Kvalifikationer En adekvat utbildning för att kunna sätta sig in i deras optiska produkter samt även sätta sig in i kunders krav och behovsspecifikationer. En Teknisk utbildning från universitet eller högskola inom teknik eller natur som Fysik, optik, maskinteknik, teknisk biologi, kemi eller mätteknik. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Intresse för optik och hur man tillverkar optiska komponenter Social och kommunikativ kompetens Bra driv och energi Spectrogon arbetar aktivt med arbetsmiljö och dem tycker det är viktigt att skapa en arbetsplats som attraherar både kvinnliga och manliga sökande. En viktig värdegrund är att arbete skall kunna förenas med föräldraansvar. Välkommen med din ansökan!
Spectrogon AB är ett högteknologiskt företag specialiserat på tillverkning och design av optiska komponenter såsom tunnfilmsprodukter och holografiska gitter. Med över 50 års erfarenhet inom utveckling och produktion är dem en pålitlig högkvalitets-leverantör. De exporterar över 90 % av deras produkter, försäljning främst till Europa, USA och Asien. Kunderna finns i ett flertal olika branscher såsom; process-, healthcare-, kraft/energi-, försvars- och rymdindustrin. Spectrogons huvudkontor och produktion ligger i Arninge, Täby. Vi har även säljkontor i USA och Skottland. Tjänsten Vi söker nu en försäljningsingenjör till Spectrogon med anställning på deras huvudkontor. Spectrogon tillverkar ett brett utbud av optiska filter och gitter som används i UV-FIR-området (200-15 000 nm). De flesta med höga spektrala krav vilket betyder att du som försäljningsingenjör måste vara väl insatt i produkterna och dess egenskaper. Du kommer att ingå i ett säljteam men du kommer självständigt driva dina säljprocesser. Rutinmässigt sker kundmöten både digitalt och fysiskt, i Sverige och utomlands. Vi söker en extrovert person med eget driv och inte är rädd för att hålla i presentationer i små eller större grupper. Intresserad att arbeta med våra kunder. Säljprocessen på Spectrogon handlar om att förstå kundens behov, förstå vad dem tillverkar, ha förståelse för komplexiteten i vissa kundorder och bygga upp en kunskap om begränsningar i produktionen, samt förstå vad våra produkter kan tillföra kunden. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara: Extern kontakt med kunder och nya prospekt via mejl, Teams, telefon, kundbesök och branschutställningar Intern kontakt med produktionsavdelning och teknikavdelning Arbete i affärssystem Monitor för administration såsom kundregistrering, offert och orderhantering, loggning av kundaktiviteter och reklamationshantering Kvalifikationer En adekvat utbildning för att kunna sätta sig in i deras optiska produkter samt även sätta sig in i kunders krav och behovsspecifikationer. En Teknisk utbildning från universitet eller högskola inom teknik eller natur som Fysik, optik, maskinteknik, teknisk biologi, kemi eller mätteknik. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Intresse för optik och hur man tillverkar optiska komponenter Social och kommunikativ kompetens Bra driv och energi Spectrogon arbetar aktivt med arbetsmiljö och dem tycker det är viktigt att skapa en arbetsplats som attraherar både kvinnliga och manliga sökande. En viktig värdegrund är att arbete skall kunna förenas med föräldraansvar. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en ny kollega till Medicinsk Teknik i Södertälje! MT Södertälje arbetar inom sjukhusets alla medicintekniska områden vilket innebär att vi kan erbjuda en stor variation av arbetsuppgifter inom det medicintekniska området. MT servar allt från mindre utrustning som vågar och termometrar på vårdavdelningar till opererande utrustning på operationsavdelningen och magnetkameror på röntgen. Du kommer vara en del i ett team av totalt 9 medicintekniska ingenjörer vars uppdrag är att se till att tekniken runt patienten fungerar i alla lägen. Medicinteknisk ingenjör/tekniker på Södertälje sjukhus: Denna tjänst är specifikt inriktad på service och reparationer av patientsängar och patientlyftar som finns på våra vårdavdelningar, intensivvårdsavdelningen och förlossningen. Dina huvuduppgifter kommer att vara inom en apparatgrupp som vi kallar hjälpmedel där den primära delen innefattar service och reparationer av patientsängar och patientlyftar men också övrig utrustning som ryms i gruppen hjälpmedel. Apparatrelaterade utbildningar kommer att ske både internt och externt hos leverantör. Dina personliga egenskaper: Som person är du självständig, initiativtagande och flexibel. Du drivs och trivs av samarbete och är en god kommunikatör, skriftligt såväl som muntligt. Du är med fördel praktiskt lagd, kreativ, lösningsbenägen och kan arbeta strukturerat. Dina kvalifikationer: Krav: Vi söker dig som är ny eller har tidigare erfarenhet inom medicinteknisk verksamhet och vill arbeta med medicinteknisk utrustning som finns i sjukhusmiljö. Vi ser att du har en ingenjörsexamen i Medicinsk teknik och/eller att du har spetskompetens inom det medicintekniska området, framförallt inom patientsängar och lyftar. Meriterande: Erfarenheter som innefattar reparation och service på utrustning som är elektiska och mekaniska är meriterande. Anställningsform: Tillsvidareanställning, dagtid måndag-fredag. Provanställning kan komma att tillämpas. Ditt sjukhus genom karriären Vi är stolta över att vara ett mellanstort akutsjukhus med korta beslutsvägar och närvarande chefer. Vi har en stöttande kultur som ger dig möjlighet att växa i din roll och få nya utmaningar. Vi är cirka 1300 medarbetare. Anställningsförmåner: - Friskvårdsbidrag på 5000 kr om året - Personalgym, inomhus och utomhus - Friskvårdsrabatter - Ersättning vid sjukvårdsbesök - Fler semesterdagar efter du fyller 40 - Kompensation vid föräldraledighet Läs mer om fler förmåner på vår webb: Våra förmåner (sodertaljesjukhus.se) Du tar dig till Södertälje sjukhus med pendeltåg, buss eller bil. Vi har cykelgarage för dig som vill cykla hit. För dig som bor i Stockholm kan direktbussen från Liljeholmen vara det snabbaste alternativet, sök i SL-appen efter Polhemsgatan (Södertälje). Ditt sjukhus genom livet Vi brukar säga att vi är Ditt sjukhus genom livet, eftersom vi finns här för våra patienter under livets alla skeden. Vi erbjuder specialistvård inom internmedicin, kirurgi, ortopedi, urologi, obstetrik-gynekologi, pediatrik, geriatrik, palliativ vård och ASIH. Vår akutmottagning och förlossning har öppet dygnet runt. Vi har också en omfattande radiologisk verksamhet. Hos oss finns en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård. Vi är en del av Region Stockholm. Inlämnade ansökningshandlingar betraktas som allmän handling och kan på begäran lämnas ut till utomstående enligt Offentlighets- och sekretesslagen. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Help us make breakthrough innovations in healthcare If you’re ready to have an impact in a career that makes a difference, Mölnlycke could be your next step. You’ll be helping to equip medical professionals around the world with solutions to improve outcomes for patients. And you’ll be developing yourself in a global environment with an inspirational culture, with lots of opportunities. All the while building a successful career, with real purpose. In Operation Room Solution (ORS) at Mölnlycke, we aim for frictionless flow in the operating room, with solutions designed for safety We are now hiring a Senior Technical Product Manager to join the ORS Lifecycle and Development Support team placed in Gothenburg. The purpose of this position is to act as the technical product expert to bring valuable product knowledge to development projects and product portfolios, proactively suggest and implement improvements, and support global marketing and operations teams with insights and guidance. You are also accountable to ensure compliance with technical documentation standards for the designated product range. You will also analyze external requirements and evolving business needs to identify opportunities for greater efficiency in documentation management, driving streamlined processes for improved and more efficient outcomes. Your role and key accountabilities Project Provide product knowledge and feedback from post market data in product development projects Act as technical expert within appointed product range for product development projects or in early concept phases. Accountable to deliver in assigned design control related roles Line Provide product knowledge and feedback from post market data to the product portfolio to contribute to develop the assortment. Provide product knowledge in complaints management. Support global marketing in providing local markets with technical expertise (e.g. for tenders). Act as Product expert/technical file owner for appointed product ranges. Be accountable for compliance of designated parts of the product technical documentation in accordance with the Quality Management System. Act as appointed Product Owner post market surveillance. Own the technical file related product knowledge and proved input within R&D and other functions where appropriate. Be the designated person from R&D in products audits. Act as coach/mentor for more junior staff within the team and support the manager in developing and strengthening the team. Collaborate within a cross functional environment and build a personal network within the organisation. Cross Categories Proactively assess and drive best practice and lead exchange of knowledge within the TPM competence area. Identify and suggest and drive implementation of continuous improvement such as process, work instructions and ways of working. What you’ll get: Hybrid working. Competitive benefits package. Wellbeing initiatives. What you’ll need Capabilities and qualities Deep Knowledge of Global Regulatory Requirements and applicable standards Understanding of end user needs, including competitors knowledge Deep knowledge in Design control Excellent communication skills Fluent English written and spoken Demonstrated experience from a leading position Proactive and self-driven, with the ability to take initiative and inspire others. Excellent communication skills for building strong relationships with key stakeholders. Solution-oriented mindset with a focus on problem-solving and results. Strong analytical skills to support evidence-based decision-making. Qualifications and Experience Master’s or bachelor’s degree in engineering, chemistry or life science or equivalent Experience as a Technical Product Manager or similar 10+ years´ experience in product development, regulatory affairs or quality assurance, 5 years of which will be working with medical devices Please submit your application at earliest convenience. We are conducting interviews continuously. Our approach to diversity and inclusion At Mölnlycke diversity is not just a vision, but our strength. We are dedicated to fostering an inclusive workplace that values and celebrates the power of diversity. At the heart of our commitment is the belief that diversity fuels innovation, creativity and problem-solving. We invite you to be a part of a team where authenticity is embraced, and every employee, regardless of background or any other traits, experiences a true sense of belonging. Your attitude, drive, enthusiasm, and eagerness to learn are just as important to us as the requirements for the role. About Mölnlycke Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organized in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do. Mölnlycke employs around 8,700 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Mölnlycke is a founding partner of GoCo Health Innovation City, a world-class innovation cluster for health, and in early 2025 our headquarters will move there. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com and www.molnlycke.com/careers If this sounds like you and you feel you have what it takes to succeed in this role, we want to hear from you as soon as possible
Spectrogon AB är ett högteknologiskt företag specialiserat på tillverkning och design av optiska komponenter såsom tunnfilmsprodukter och holografiska gitter. Med över 50 års erfarenhet inom utveckling och produktion är dem en pålitlig högkvalitets-leverantör. De exporterar över 90 % av deras produkter, försäljning främst till Europa, USA och Asien. Kunderna finns i ett flertal olika branscher såsom; process-, healthcare-, kraft/energi-, försvars- och rymdindustrin. Spectrogons huvudkontor och produktion ligger i Arninge, Täby. Vi har även säljkontor i USA och Skottland. Tjänsten Vi söker nu en försäljningsingenjör till Spectrogon med anställning på deras huvudkontor. De erbjuder ett omväxlande arbete med kunniga och stöttande kollegor. Spectrogon tillverkar ett brett utbud av optiska filter och gitter som används i UV-FIR-området (200-15 000 nm). De flesta med höga spektrala krav vilket betyder att du som försäljningsingenjör måste vara väl insatt i produkterna och dess egenskaper. Arbetet kräver en grundförståelse för optisk fysik. Du kommer att ingå i ett säljteam men du kommer självständigt driva dina säljprocesser. Rutinmässigt sker kundmöten både digitalt och fysiskt, i Sverige och utomlands. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara: Extern kontakt med kunder och nya prospekt via mejl, Teams, telefon, kundbesök och branschutställningar Intern kontakt med produktionsavdelning och teknikavdelning Arbete i affärssystem Monitor för administration såsom kundregistrering, offert och orderhantering, loggning av kundaktiviteter och reklamationshantering Kvalifikationer Högskoleutbildning inom teknik, fysik eller optik Erfarenhet eller stort intresse av försäljning gärna från tillverkningsindustrin Förmåga att skapa och utveckla kundrelationer Förmåga att driva kundprojekt Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Stort intresse för optik och hur man tillverkar optiska komponenter Social och kommunikativ kompetens Bra driv och energi Spectrogon arbetar aktivt med arbetsmiljö och dem tycker det är viktigt att skapa en arbetsplats som attraherar både kvinnliga och manliga sökande. En viktig värdegrund är att arbete skall kunna förenas med föräldraansvar. Välkommen med din ansökan!
Spectrogon AB är ett högteknologiskt företag specialiserat på tillverkning och design av optiska komponenter såsom tunnfilmsprodukter och holografiska gitter. Med över 50 års erfarenhet inom utveckling och produktion är dem en pålitlig högkvalitets-leverantör. De exporterar över 90 % av deras produkter, försäljning främst till Europa, USA och Asien. Kunderna finns i ett flertal olika branscher såsom; process-, healthcare-, kraft/energi-, försvars- och rymdindustrin. Spectrogons huvudkontor och produktion ligger i Arninge, Täby. Vi har även säljkontor i USA och Skottland. Tjänsten Vi söker nu en försäljningsingenjör till Spectrogon med anställning på deras huvudkontor. De erbjuder ett omväxlande arbete med kunniga och stöttande kollegor. Spectrogon tillverkar ett brett utbud av optiska filter och gitter som används i UV-FIR-området (200-15 000 nm). De flesta med höga spektrala krav vilket betyder att du som försäljningsingenjör måste vara väl insatt i produkterna och dess egenskaper. Arbetet kräver en grundförståelse för optisk fysik. Du kommer att ingå i ett säljteam men du kommer självständigt driva dina säljprocesser. Rutinmässigt sker kundmöten både digitalt och fysiskt, i Sverige och utomlands. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara: Extern kontakt med kunder och nya prospekt via mejl, Teams, telefon, kundbesök och branschutställningar Intern kontakt med produktionsavdelning och teknikavdelning Arbete i affärssystem Monitor för administration såsom kundregistrering, offert och orderhantering, loggning av kundaktiviteter och reklamationshantering Kvalifikationer Högskoleutbildning inom teknik, fysik eller optik Erfarenhet eller stort intresse av försäljning gärna från tillverkningsindustrin Förmåga att skapa och utveckla kundrelationer Förmåga att driva kundprojekt Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Stort intresse för optik och hur man tillverkar optiska komponenter Social och kommunikativ kompetens Bra driv och energi Spectrogon arbetar aktivt med arbetsmiljö och dem tycker det är viktigt att skapa en arbetsplats som attraherar både kvinnliga och manliga sökande. En viktig värdegrund är att arbete skall kunna förenas med föräldraansvar. Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu efter en medicintekniker till Linde Healthcare. Du kommer att utgå från deras servicecenter i Kista och kommer att arbeta i en grupp som idag består av fyra tekniker med olika ansvarsområden. Skicka in din ansökan idag - vi tillämpar löpande urval! OM TJÄNSTEN Linde Healthcare söker en medicintekniker som kommer att utgå från deras servicecenter i Kista. Du kommer att ingå i en liten grupp som består av tekniker med olika ansvarsområden. Som medicintekniker kommer du att utföra service och underhåll av medicintekniska produkter, både i Lindes servicecenter i Kista och ute hos deras kunder på sjukhus i Stockholmsområdet. Exempel på medicintekniska produkter du kommer arbeta med är centralgasutrustning och lustgasmixer. Du erbjuds - Introduktion som anpassas individuellt efter dina behöv där du även erbjuds utbildning för de produkter du kommer att jobba med. - Ingå i ett sammansvetsat team med erfarenhet där man stöttar och arbetar nära varandra. Detta är en tjänst där du blir anställd direkt hos Linde Healthcare. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I din roll kommer du arbeta med att upprätta tidsplaner för service, underhåll och skrotning som ska utföras. Vidare kommer du ha hand om service, ankomstkontroll, förebyggande underhåll, avhjälpande underhåll, rekonditionering, märkning och dokumentation av utförda åtgärder. Du kommer även att medverka i inköpsprocessen av ny utrustning och reservdelar, där tekniska krav och möjligheter för produktens hela livscykel och användning bedöms. Konkreta arbetsuppgifter: * Service- och underhåll av medicintekniska produkter, både i deras servicecenter i Kista och hos deras kunder på sjukhus. * Ha hand om service, underhåll och reparation, funktion och säkerhetskontroll, ankomstkontroll, märkning, skrotning samt dokumentation av utförda åtgärder. * Medverka till att rutiner kring service- och underhåll upprättas, kontinuerligt utvecklas och följs i det dagliga arbetet. * Se till att både interna och externa behov av medicintekniska kunskaper tillvaratas, utvecklas och följs i linje med aktuella lagar och regler som styr verksamheten. * Bistå kunder med teknisk support och rådgivning kring de produkter du jobbar med. VI SÖKER DIG SOM - Utbildning/Erfarenhet: Högskoleingenjörsutbildning inom medicinteknik eller annan relevant teknisk utbildning. Alternativt har du motsvarande arbetslivserfarenhet inom medicinteknik/medicintekniska produkter. - Kunskap: Har kännedom kring medicintekniska direktiv, lagar och regler. - Dokumentation: Noggrann och van vid dokumentation av det egna arbetet då spårbarhet är en viktig del inom medicinteknik. - Språk: Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift och behärskar engelska i tal och skrift, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. - Datorvana: Van vid att arbeta i datormiljö och har kunskaper i MS Office (fokus Excel). - Körkort: B-körkort. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Noggrann - främst kopplat till dokumentation men även generellt i ditt arbete. - Problemlösande - där du är kreativ, initiativtagande och drivs av att lösa tekniska problem. - Serviceinriktad - där du har en inställning om att alltid se till kundens bästa och har hög servicekänsla då det dagliga arbetet innebär kundkontakt. - Ansvarstagande - genom att vara strukturerad, driven och ta initiativ där du tycker om att arbeta självständigt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Neoventa Medical är ett svenskt medicintekniskt företag som grundades 1997. Neoventa erbjuder innovativa lösningar och tjänster för fosterövervakning som förbättrar förlossningsvården. Våra lösningar är utformade för att främja patientsäkerheten genom förbättrat beslutsstöd tillsammans med ett strukturerat arbetsflöde. Varje dag över hela världen använder vårdpersonal våra unika lösningar för att säkerställa en bra start i livet. I vår produktportfölj erbjuder vi en komplett lösning för övervakning av mamma och foster under förlossning. I tillägg till vår CTG-apparat, STAN S41, erbjuder vi som enda företag ST-analys av fostrets EKG – ett viktigt komplement i bedömningen av fostrets tillstånd under förlossningen. Vi är också leverantör av elektroder för intern fosterövervakning under varumärket Goldtrace. Ett annat viktigt affärsområde är ett omfattande utbildningsprogram, Neoventa Academy, där vi bland annat arrangerar kurser inom CTG tolkning och ST-analys. Assembly and Technical Support Är du teknikintresserad och tycker om att lösa problem? Vill du ha en betydelsefull roll där du stöttar kunder och förbättrar förlossningsvården världen över? Då kan rollen som Assembly and Technical Support vara perfekt för dig! I denna roll är du en nyckel i att säkerställa att medicinska övervakningssystem fungerar optimalt för att stödja trygg förlossningsvård. Du kommer att utföra montering och testning av ny utrustning, ge teknisk support, utföra reparationer och installationer samt utbilda kunder och distributörer i utrustningens användning. I denna roll är du länken mellan montering av nya produkter, och teknisk support av produkter i marknaden, med starkt fokus på kundrelationer och kvalité. Du ingår i ett team av erfarna tekniska supportingenjörer och arbetar nära kollegor inom lager, logistik, orderhantering och inköp. Du kommer att rapportera till en chef inom operativ verksamhet, och resor till kunder och distributörer kan förekomma. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Installera, montera och testa ny utrustning. Ge teknisk support och utföra felsökning och reparationer av medicinsk utrustning. Samarbeta nära med kunder, distributörer och leverantörer för att säkerställa smidig drift. Hålla utbildningar för kunder och distributörer i användning av utrustningen. Vem vi söker: Vi söker dig med stort teknikintresse och erfarenhet av montering, teknisk felsökning och/eller reparation. Har du tidigare arbetat inom medicinteknik eller en annan reglerad bransch är det en fördel. Erfarenhet av ärendehanteringssystem är också meriterande. Du har: Kunskaper och erfarenhet i elektronik. Förståelse för mjukvarukopplingar mellan nätverk och IT-system. Erfarenhet av internationellt arbete och goda kunskaper i både svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är ett plus! Personliga egenskaper: Vi tror att du är en person som tar ansvar och gärna inspirerar andra. Du är noggrann, strukturerad och arbetar självständigt, med en lösningsorienterad och initiativtagande inställning. Du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika parter i en internationell miljö. Varför Neoventa På Neoventa arbetar vi för en bättre förlossningsvård. Våra produkter och tjänster bidrar till en säkrare förlossning för både mamma och barn. Vi är ett privatägt kollektivavtalsanslutet svenskt företag med huvudkontor i Mölndal som värdesätter samarbete och har ett prestigelöst förhållningssätt med sunda värderingar. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler i Mölndal (vid Lackarebäck) där ca 25 anställda arbetar. Vi erbjuder hybridarbete, har kollektivavtal och fina förmåner där vi värnar om våra anställdas hälsa. 2023 blev Neoventa Medical AB som enda svenska medicintekniska bolag utsett till DI Gasellvinnare – något som vi alla på företaget är väldigt stolta över! Läs mer på www.neoventa.com. Ansökan Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Ansök idag och bli en del av Neoventa som arbetar för en tryggare förlossningsvård. Neoventa arbetar för hållbarhet och mångfald och uppmuntrar sökande från alla bakgrunder. Sista ansökningsdag är den 8 december. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, istället hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Varmt välkommen med din ansökan!
Bring more to life. Are you ready to accelerate your potential and make a real difference within life sciences, diagnostics and biotechnology? At Cytiva, one of Danaher’s 15+ operating companies, our work saves lives—and we’re all united by a shared commitment to innovate for tangible impact. You’ll thrive in a culture of belonging where you and your unique viewpoint matter. And by harnessing Danaher’s system of continuous improvement, you help turn ideas into impact – innovating at the speed of life. Working at Cytiva means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies. At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. With associates across 40+ countries, Cytiva is a place where every day is a learning opportunity – so you can grow your career and expand your skills in the long term. The Consumable Sales Specialist for Cytiva is responsible managing and growing the Cytiva Discovery Consumables business to all segments within Denmark, Sweden, Norway and Iceland. Success in the role requires very active promotion of our products and solutions in the field, to end-users such as lab managers, bench scientists, group leaders and procurement. The Consumer Sales Specialist will be responsible for consumable product lines within the research area of protein purification and characterization (Western blotting), laboratory filtration, and nucleic acid purification and amplification while leveraging sales via our network of distributor partners. This position is part of the Discovery Commercial team and will be fully remote. At Cytiva, our vision is, to advance future therapeutics from discovery to delivery. What you will do: Achieve sales targets and customer satisfaction by developing and maintaining high level knowledge of product portfolio while building customer relationships following key funding opportunities within key accounts. Lead sales negotiation and deal closure, interfacing with all key buying influencers such as direct users and decision makers Create end user demand for both direct / indirect customers in the field, including driving and partnering with our distributors to promote Cytiva consumables. Promote solution selling by combining consumables in the customer workflow and find leads for related instruments Develop long-term relationships with key internal stakeholders (Account Managers, Sales Specialists, Product Managers) within your region helping develop sales of the entire Cytiva portfolio. Work closely with Zone Leaders and Channel Managers to identify key distributor needs and act as a customer advocate internally to align the business to those needs; monitor performance of distributor network within the territory and develop / implement action plans to achieve maximum revenue and margin impact; and attend regular distributor reviews, hold product and business presentations and provide training where requested. Actively use CRM system (Salesforce.com) to ensure transparency and funnel management Who you are: Degree qualified and minimum two years commercial sales experience of working in the field of Life Sciences with knowledge of life sciences industry and marketplace trends Demonstrated ability to analyze customer data and develop financially sound sales solutions. 2+ years of consultative sales experience Proficiency in computer skills including Microsoft Office Suite products, CRM systems such as Salesforce, and QlikSense Fluent English and Swedish/Danish language skills, written and verbal Ability to travel (by car and plane) within the geographic region three days per week, including overnight stays as required
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 21 jobb