Organisationskonsult
Sök bland 5 lediga jobb som Organisationskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!
Smedjebackens kommun ligger naturskönt vid starten av Strömsholms kanal och erbjuder en unik kombination av landsbygdens lugn och närhet till både storstad och naturupplevelser. Här finns goda möjligheter för dig som vill arbeta och bo i en inspirerande och växande miljö, där samhällsutveckling och hållbarhet är i fokus. Med en stark gemenskap, ett rikt kulturutbud och vacker natur erbjuder Smedjebacken både en trivsam arbetsplats och en plats att växa och trivas på. Välkommen att bli en del av oss! Välkommen till Smedjebackens kommun! Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, samanhållning och levande traditioner i hela kommunen. Projektet Friskast i Sverigeär ett treårigt initiativ som syftar till att skapa ett hållbart, hälsosamt och tryggt arbetsliv inom Smedjebackens kommun, en arbetsgivare med cirka 800 medarbetare. Genom att stödja organisationen i att bygga en varaktig friskfaktorkultur och en arbetsmiljö som genomsyras av de horisontella principerna, jämställdhet, tillgänglighet och icke-diskriminering, förväntas sjukfrånvaron minska. Projektet är finansierat via ESF-rådet, du kommer att vara placerad på personalavdelningen och ha ett arbetsfält över hela organisationen. Arbetsuppgifter Projektet fokuserar på främjande, förebyggande och rehabiliterande insatser inom arbetsmiljöområdet på organisation-, grupp- och individnivå. Arbetsuppgifterna innebär att: .leda och samordna projektets alla delar från planering, genomförande och uppföljning, .etablera och utveckla samarbetsformer med interna och externa aktörer, .säkerställa att projektets mål uppnås genom strukturerad planering, uppföljning och rapportering, .bidra till implementering av långsiktiga och varaktiga förbättringar inom arbetsmiljöområdet, .ingå i styrgrupp och projektteam där även operativa och administrativa inslag ingår samt .kommunicera, främst genom interna kanaler. Som projektledare förväntas du agera på såväl strategisk, taktisk som operativ nivå. Kvalifikationer Lämplig akademisk utbildning såsom beteendevetare eller liknande. Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, gärna inom offentlig sektor. Erfarenhet av att arbeta strategiskt, taktiskt och operativt inom hela arbetsmiljöområdet. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat som organisationskonsult eller liknande med goda resultat. Övrigt Startdatum 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom tydlighet, engagerande, inspirerande och att du får med dig organisationen på resan. Förmåga och vilja att arbeta både operativt och taktiskt men även se helheter med ett strategiskt sinne samt erfarenhet att leda genom dialog och i samverkan. Du är empatisk, stödjande och prestigelös där du lätt känner av när det är dags att kompromissa för projektets bästa och där du själv snabbt och effektivt kan ställa om till nya eller ändrade metoder och förutsättningar. Du är genuin och öppen i dina interaktioner, visar stor entusiasm för nya satsningar och förbättringar, samt har förståelse för de utmaningar som förändring kan innebära för andra. Du är ansvarstagande och ser till att slutföra det du påbörjat, med hög kvalitet och i rätt tid. Du hanterar känslig information med integritet och respekt. En självklar del av ditt arbetssätt är att arbeta för kommunens vision och för invånarnas bästa. Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats i en välkomnande kommun med engagemang, trygghet och framtidstro. Vi tror på dialogen som verktyg för utveckling och värnar om korta beslutsvägar och prestigelöst förhållningssätt. Arbetsmiljöarbetet står i fokus där målsättningen är att arbetslivet ska vara hållbart, hälsosamt och tryggt för alla medarbetare. På smedjebacken.se kan du läsa mer om de förmåner vi erbjuder. Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering. Läs mer på smedjebacken.se om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR. All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter. Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du personalavdelningen genom kommunens växel så får du hjälp med din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! Kontaktinformation Ann-Sofie Westman, Personalchef, 0240-660122, [email protected] Niklas Sjödin, Kvalitet- och kommunikationschef, 0240-660115, [email protected] Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel., 0240-660000 Arbetsplats Vasagatan 17 777 30 Smedjebacken
Vill du arbeta för att individer med behov av stöd ska få rätt hjälp, i rätt tid och av rätt aktör? Nu söker vi en samverkanskoordinator för samverkan och rehabilitering av individer med försörjningsstöd. Det här erbjuder vi dig! Samordningsförbundet i Skåne Nordost (SFSNO) har beviljat förlängt projektmedel i tre år för att finansiera tjänsten som samverkanskoordinator, en i varje kommun. Projektet Samverkan SFSNO består av två delar – en lokal samverkanskoordinator och ett konsultationsteam som verkar övergripande i Skåne Nordost. Målgruppen är individer med en kombination av medicinska, psykiska, sociala och arbetsmarknadsrelaterade problem som ofta har flera olika samhällskontakter. Fokus ligger på att skapa strukturer för samverkan för individer som är i behov av stöd och samplanering från flera myndigheter för progression mot arbetsmarknaden eller mot studier. Samverkan ska ske inom och mellan kommun och andra myndigheter som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Region Skåne via lokala vårdcentraler samt vuxenpsykiatrin. Rollen som samverkanskoordinator ska: Arbeta med projektets mål och redovisa arbetets resultat i olika rapporteringar utifrån projektplanen. Dessa olika rapporter, statistiktagningar och presentationer ska redovisas till styrgruppen och Samordningsförbundet utifrån deadlines. Verka för att medborgare får rehabilitering som ger dem möjlighet att försörja sig själva. Vara en väg in för parter som behöver ha kontakt med kommunen i frågor där samverkan är väsentlig för progression mot arbetsmarknaden. Skapa nya samverkansstrukturer med parterna och/eller utveckla befintliga strukturer där samverkan redan är upparbetad. Omvärldsbevaka inom området och vara en specialist i den egna verksamheten på samverkan och områdena som rör samverkansparterna. Vara delaktig i att utveckla konsultationsteamet som är ett gemensamt forum för lärande och utveckling i Skåne Nordost där Samordningsförbundet Skåne Nordost är sammankallande. Mer information om projektet finns på hemsida: Insatser - SFSNO Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under projekttiden med start från och med 2025-11-07 eller enligt överenskommelse till och med 2028-11-06. Din arbetsplats kommer att vara på verksamheten ekonomiskt bistånd, Tingshusgatan 1, ett par minuters promenad från centralstationen med goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Hässleholms kommun strävar efter att skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, där du kan trivas, må bra och uppleva arbetsglädje. Vi erbjuder våra medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag och möjligheten att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som är trygg, med god personlig mognad samt nyfikenhet och vilja att samarbeta med människor. Du ger ett gott bemötande och kan enkelt och tydligt kommunicera med medborgare såväl som kollegor och samverkanspartners. Att kunna arbeta självständigt, strukturerat och lösningsorienterat ser vi som viktiga förmågor. Du är van att leverera resultat, både skriftligt och muntlig, utifrån projektplanens mål, innehåll och tidsplan. Du har socionomexamen och är en van datoranvändare som kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver kunna ta dig runt inom och utom kommunen, varför du behöver ha B-körkort. Kunskap om och erfarenhet av ett par års arbete med ekonomiskt bistånd är ett krav. Kunskap om våra samverkanspartners och/eller kommunala arbetsmarknadspolitiska verksamheter är ett plus. Har du jobbat med annat socialt arbete utöver ekonomiskt bistånd är det meriterande. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy. Hässleholms kommuns medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi arbetar med kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering vilket innebär att vi i denna rekrytering valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. När du söker jobbet kommer du att svara på ett antal urvalsfrågor kring bland annat hur väl du uppfyller kraven för jobbet, vad du kan bidra till och ditt intresse för jobbet. Bifoga gärna ditt examensbevis i ansökan. Fysiska anställningsintervjuer planeras till v. 34-35. Vi använder digital referenstagning som en del i urvalsprocessen. Blir du bjuden på intervju kommer vi att ta referenser innan själva intervjutillfället. I samband med intervjubokningen får du därför även en länk till vårt digitala referenstagningssytem. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till rekryterande chef för vidare information kring hur du ansöker. Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadspolitiska insatser och kommunens vuxenutbildning. Vi arbetar strategiskt med insatser som möter medborgarens och arbetsmarknadens behov. Förvaltningens övergripande huvuduppdrag är att samordna processer för att bidra till att fler individer når egen hållbar försörjning. I förvaltningen finns Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsenheten, Komvux och Yrkeshögskolan Syd. Verksamhetsområdet ekonomiskt bistånd tar emot ansökningar om ekonomiskt bistånd och planerar tillsammans med den som ansöker för att nå ett arbete eller annan försörjning så fort som möjligt. Ekonomiskt bistånd är en tillfällig ekonomisk hjälp när man inte längre kan försörja sig och sin familj. Verksamheten samarbetar med arbetsmarknadsenheten och andra aktörer. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalitet som syns, visar respekt för individen och sätter invånaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!
Om Lysio Research Vi på Lysio Research arbetar med undersökningar och utredningar som leder till samhällsutveckling. Bland våra kunder finns de flesta kommuner i landet och flera regioner och myndigheter. De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört. Vi är ett växande företag som vunnit flera Gasellpriser. För nuvarande är vi 30 anställda (+ flertal intervjuare). Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och tjänstepension för våra anställda. Hos oss får du arbeta i en roll där du kan växa och utvecklas. Om tjänsten Vi rekryterar nu en junior projektledare som arbetar med att genomföra kundprojekt från start till mål. Arbetet innebär att du sköter kundkontakt, utformning och planering av projekt samt att du tar fram enkäter och ansvarar för alla steg till en färdig produkt. Du gör även en del av analysarbetet och drar slutsatser av resultaten som är till nytta för kunderna, därför behöver du ha en god grundförståelse för statistik. För att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående och gillar att hitta lösningar. Det är också viktigt att du kan hantera en bredd av arbetsuppgifter samt uppskattar att arbeta med flera olika kunder och projekt parallellt. Du kommer även, precis som alla andra anställda i företaget, att vara delaktig i att på olika sätt arbeta med att utveckla företaget och våra arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och effektiv men du har också god uppbackning i duktiga kollegor och väl utvecklade arbetssätt och rutiner. Kvalifikationer: Akademisk examen inom ekonomi, statistik, samhällsvetenskap eller annan relevant inriktning Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Effektiv och självgående Noggrann och strukturerad Du har hög IT-vana med erfarenhet av Excel, SPSS eller annan statistikprogramvara. Allmänt intresse för siffror och data science Observera att vi har kontor i både Lund och Göteborg - via ansökningslänken får du ange var du helst vill arbeta. OBS: Vi arbetar löpande med rekryteringsarbetet och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut. Sök därför så snart som möjligt.
Om Lysio Research Vi på Lysio Research arbetar med undersökningar och utredningar som leder till samhällsutveckling. Bland våra kunder finns de flesta kommuner i landet och flera regioner och myndigheter. De undersökningar vi genomför är varierande, ofta komplexa och framförallt viktiga. Många beslut fattas av kommuner, myndigheter, företagsledningar och andra aktörer baserat på resultatet i mätningar som vi genomfört. Vi är ett växande företag som vunnit flera Gasellpriser. För nuvarande är vi 30 anställda (+ flertal intervjuare). Självklart erbjuder vi friskvårdsbidrag och tjänstepension för våra anställda. Hos oss får du arbeta i en roll där du kan växa och utvecklas. Om tjänsten Vi rekryterar nu en junior projektledare som arbetar med att genomföra kundprojekt från start till mål. Arbetet innebär att du sköter kundkontakt, utformning och planering av projekt samt att du tar fram enkäter och ansvarar för alla steg till en färdig produkt. Du gör även en del av analysarbetet och drar slutsatser av resultaten som är till nytta för kunderna, därför behöver du ha en god grundförståelse för statistik. För att trivas i rollen är det viktigt att du är självgående och gillar att hitta lösningar. Det är också viktigt att du kan hantera en bredd av arbetsuppgifter samt uppskattar att arbeta med flera olika kunder och projekt parallellt. Du kommer även, precis som alla andra anställda i företaget, att vara delaktig i att på olika sätt arbeta med att utveckla företaget och våra arbetssätt. Det är viktigt att du är noggrann, strukturerad och effektiv men du har också god uppbackning i duktiga kollegor och väl utvecklade arbetssätt och rutiner. Kvalifikationer: Akademisk examen inom ekonomi, statistik, samhällsvetenskap eller annan relevant inriktning Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Effektiv och självgående Noggrann och strukturerad Du har hög IT-vana med erfarenhet av Excel, SPSS eller annan statistikprogramvara. Allmänt intresse för siffror och data science Observera att vi har kontor i både Lund och Göteborg - via ansökningslänken får du ange var du helst vill arbeta. OBS: Vi arbetar löpande med rekryteringsarbetet och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden gått ut. Sök därför så snart som möjligt.
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Är du vår nya organisationskonsult? Som organisationskonsult hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området Organisatorisk- och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder med kartläggning, analys och förslag på framåtsyftande åtgärder. Du genomför utvecklingsinsatser och följer upp dem samt återkopplar. Meriterande är om du har bakgrund som leg psykolog/leg psykoterapeut. Du har god förståelse för sambanden mellan individ, grupp och organisation samt hur de på olika sätt kan ha en påverkan på arbetsmiljö. Du har förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Du ser sambanden mellan insats och effekt för att nå resultat och kan utifrån det självständigt identifiera affärsmöjligheter, skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, ha egen drivkraft samt tycka om att arbeta i team med andra yrkeskategorier. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som kontinuerligt utvecklas. Hos oss skulle du få ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Du skulle komma till en dynamisk och tillåtande miljö med uppbyggda nätverk och med så väl utbildnings- som stödsystem för dig som medarbetare. Vårt engagemang och vår vilja att bidra till hållbara individer och organisationer är hög. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Behandling, stöd och rådgivning inom organisatorisk- och social arbetsmiljö (t e x bedömningssamtal, individuella samtalsstöd, stresshantering mm). - Stöd och rådgivning, handledning. - Konflikthantering. - Kartläggningar av organisatorisk- och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Grupputveckling. - Chefsstöd. Kvalifikationer/kompetens - Utbildning som psykolog. KBT Steg 1 eller ytterligare, är meriterande. - Dokumenterad erfarenhet av arbete med stöd på individnivå. - Erfarenhet av att utveckla såväl individer som grupper. - Kompetens inom beroendefrågor (alkohol, droger, spel) och erfarenhet av arbete som drogterapeut är meriterande. - Du behöver vara mycket bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Förmåga till självständigt arbete. - Relationsbyggare som också fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Mål- och resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher utifrån ett lösningsorienterat perspektiv. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, men intervjuer påbörjas från och med vecka 32. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Eva Johansson via mail till [email protected] Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb