Organisationskonsult

Sök bland 6 lediga jobb som Organisationskonsult och börja ditt nya yrkesliv idag!

Driv komplexa projekt och förändringar i ett självstyrande konsultbolag
Arkatay Consulting AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du leda meningsfulla projekt där din expertis gör skillnad? Hos Arkatay Consulting får du frihet att påverka – både din egen utveckling och våra kunders framgång. Som en del av en självstyrande organisation ges du stort ansvar, men också stort utrymme att växa och utvecklas. Vi söker dig med erfarenhet inom projekt- och förändringsledning som vill arbeta med komplexa projekt inom olika branscher. Vi värdesätter både din kompetens och ditt engagemang och ser fram emot att tillsammans skapa värde i spännande och meningsfulla projekt! Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som konsult inom projekt-, program- och portföljhantering och som vill bidra till hållbara projekt och långsiktiga förändringar. Vi ser gärna att du har ett starkt engagemang för hållbart förändringsarbete, driva innovativa initiativ inom AI och ledarskap. Hos oss får du frihet att vara flexibel i din roll och forma din egen väg, samtidigt som du stöttar våra kunder i att navigera genom komplexa förändringar. Just nu ser vi ett ökat behov inom tekniska branscher, som tillverkningsindustri, processindustri och inom produktutveckling. Hos oss kommer du att hjälpa våra kunder med att: Leda projekt och förändringar inom områden där din kompetens gör skillnad Bidra till att utveckla organisationers projektmognad, samt stärka deras förmåga att navigera komplexa utmaningar Utveckla kompetens inom projekt- och förändringsledning Många av våra konsulter är verksamma inom två eller tre av ovan områden, samtidigt eller över tid. Du är en del av en självstyrande kultur där samarbete, delaktighet och personligt ansvar är centrala aspekter som är betydelsefulla att du lockas av. Vem är du? Du är en erfaren projekt- och förändringsledare som trivs i en rådgivande konsultroll. I rollen som konsult på Arkatay är du bekväm med att bygga starka kundrelationer, driva affärer och skapa värde i varje uppdrag. Vi ser även att du har: Högskole- eller universitetsutbildning, gärna civilingenjörsexamen eller motsvarande inom ett tekniskt område (t.ex. maskinteknik, elektroteknik, kemiteknik) Minst 5 , förändringsledning och/eller rådgivning, gärna inom tekniskt krävande branscher som tillverkningsindustri, processindustri eller produktutveckling. Vana att leda komplexa projekt och förändringar. Är skicklig på att bygga förtroende och starka kundrelationer. Förmåga att agera rådgivare och anpassa dig efter kundens behov. Det är meriterande om du har: Certifieringar inom ramverk som PMBOK®/PMP®, IPMA, PRINCE2®, Scrum, SAFe eller Prosci. Erfarenhet av att hålla utbildningar eller workshops inom projektledning eller förändringsledning. Vidare drivs du av kontinuerlig professionell utveckling och stöttar samt motiverar gärna dina kollegor på deras resa av utveckling och självförverkligande. Vi värdesätter hög självinsikt och perspektivmedvetenhet, där du ser organisationer som komplexa ekosystem. För att trivas på Arkatay är det viktigt att du delar våra värderingar, då de präglar allt vi gör: Välmående – Vi främjar en öppen och mänsklig kultur där vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen, med fokus på gemenskap, självförverkligande och meningsskapande. Utmärkande prestation – Vi strävar efter att tillhöra toppskiktet inom det vi gör och tar alltid ansvar för det långsiktiga resultatet. Insikt – Vi strävar ständigt efter utveckling, vill förstå kundens nöjdhet och ger alltid feedback. Vi söker lärdomar och är aldrig fulländade. Delaktighet – Vi främjar inkluderande delaktighet och skapar möjligheter för alla att bidra, komma till tals och vara sitt bästa jag! Om Arkatay Vi på Arkatay ser oss som en del i ett större ekosystem, där flera parter samverkar för att göra hållbar projektframgång till det nya normala. Vi är ett medarbetarägt konsultbolag och en ledande aktör inom projekt- och förändringsledning. Vår självstyrande kultur och vårt engagemang för delaktighet och gemensamt ansvar gör oss unika. På Arkatay får du utrymme att bidra med dina idéer och din kompetens, samtidigt som vi arbetar tillsammans för varandras välmående och bolagets framgång. Vi organiserar oss enligt självstyrande principer, där vi gemensamt tar ansvar för bolagets strategi och framgång. I praktiken innebär det att alla ingår i ett självstyrande team som koordineras och stöttas av centrala ledningsfunktioner. Som en del av detta applicerar vi egenvald lön baserat på tydliga kriterier och förväntningar. Vi är övertygade om att en syftesdriven och självstyrande organisation inte bara är en konkurrensfördel, utan också skapar de bästa förutsättningarna för balans, hälsa och långsiktig framgång. Vi tror på en miljö där du kan vara ”hela dig själv”, där vår öppna kultur värnar om att skapa förutsättningar för en balanserad och välmående vardag. På Arkatay värderar vi mångfald och skapar medvetet en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetares unika perspektiv och erfarenheter bidrar till vår gemensamma framgång. Vi välkomnar just din ansökan, och ser fram emot att förstå hur du kan bidra till vår mångfald. Är du nyfiken på oss som arbetar med hållbar projektframgång på Arkatay idag? Då ser vi fram emot din ansökan till oss!

14 februari 2025
Sista ansökan:
16 mars 2025
Project Support Officer till GKN Aerospace
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om företaget GKN Aerospace är en global ledare inom flygindustrin och en nyckelaktör i utvecklingen av avancerade lösningar för framtidens flygteknologi. Vi strävar efter att skapa en hållbar och innovativ produktionsmiljö genom att ständigt optimera våra processer och vår maskinpark. Vår verksamhet bygger på teknisk expertis, samarbete och ett starkt engagemang för kvalitet och driftsäkerhet. Dina arbetsuppgifter På GKN Aerospace är vi fast beslutna att skapa en bra arbetsplats för våra anställda. För att uppnå denna vision för våra ingenjöreranordnar vi regelbundna interna årliga utbildningar och evenemang, men välkomnar också externa gäster för att lära sig, undervisa och utbyta kunskap.Till vårt lilla team söker vi nu en ersättareför att hjälpa oss med att organisera och genomföra sådana evenemang och andra aktiviteter, som alla syftar till att förbättra våra ingenjörers upplevelser på arbetsplatsen.Din huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå utav att anordna "Training weeks" och andra evenemang,hjälpa till med administration samt stötta ingenjörer inom de olika projekten. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du: -Har en kandidatexamen eller arbetslivserfarenhet inom områdena relationshantering, lärande, kommunikation, marknadsföring eller liknande. -Har tidigare erfarenhet av att projektleda event -Har tidigare erfarenhet av projektledningsstöd, kunskap om projektledningsmetoder och verktyg -Behärskar engelska och svenska i tal och skift -Har en mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift -Brinner för social interaktion, att organisera och att du gillar att planera sociala evenemang. Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett vikariat på ett årdär du initialt blir anställd på Skill. Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hilda Rehn på [email protected].

20 januari 2025
Sista ansökan:
23 februari 2025
GRC-konsult
Orange Cyberdefense Sweden AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Governance, Risk & Compliance konsult I rollen som GRC-konsult kommer du att jobba som rådgivare till våra kunder och stötta i förändringar och löpande verksamhet. Du ansvarar för kundprojekt i de olika leveranser vi jobbar med inom Governance, Risk- och Compliance-området. Våra kunder kommer från både privat- och offentlig sektor. Exempel på arbetsuppgifter · Jobba som rådgivare till våra kunder inom privat- och offentlig sektor. · Framtagande av styrande- och stödjande dokument, mätning av effekter, interna- och externa uppföljningar och revisioner samt genomförande av förändringsprogram. · Bemanna linjeroller på interim basis. · Genomföra utbildningar och workshops · Bygga långsiktiga relationer och verka för tillväxt i affären. · Utveckla och förvalta kunderbjudanden i samverkan med seniora kollegor. · Kundprojekt innefattar bland annat; riskhantering och regelefterlevnad, styrning och kontroll, processförbättringar, implementering av standarder och Regelverk (Ex. ISO 27000-serien, DORA, NIS2, GDPR, NIST CSF m.fl.) Orange Cyberdefense Orange Cyberdefense är Sveriges ledande cybersäkerhetsföretag. Vår vision är att bidra till det säkra digitala samhället. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom flertalet områden från djupgående tekniska lösningar till mer mjukare tjänster som styrning och ledning inom säkerhet, riskmodeller och riskanalyser. I Sverige är vi 400 kollegor och globalt 3000 kollegor. På Orange Cyberdefense är vi alla olika men med samma passion för cybersäkerhet; och det är vår främsta styrka. Vi är stolta över våra olikheter, erfarenheter och bakgrunder och är övertygade om att vi måste inkludera alla för att också kunna erbjuda lösningar som passar just alla. Det är anledningen till att vi säkerställer att vi hanterar alla ansökningar likvärdigt. Varför ska du jobba här? · Möjlighet att arbeta tillsammans med några av branschens mest dedikerade experter. · Flexibel arbetsmiljö. · Stora utvecklingsmöjligheter och möjlighet att påverka hur vi ska jobba framåt. · En Challenger-kultur som uppmuntrar nyfikenhet, initiativtagande och kunskapsdelning. · Teamet. Mångårig erfarenhet inom olika områden; kris och kontinutetshantering, informations- och cybersäkerhet, efterlevnad och ledning, operativ risk från både nyckelpositioner och stöd- och kontrollfunktioner. Vem är du? Du har några års arbetslivserfarenhet inom domänen och har en god allmän kompetens inom GRC-området. Du har med fördel tidigare erfarenhet från en linjeroll inom privat- eller offentlig sektor exempelvis som Information Security Officer, Risk Officer, Compliance Officer alternativt att du har arbetat som konsult inom GRC-området. Som person har du en god affärsförståelse och är trygg i att verka som rådgivare till olika typer av organisationer. Du är nyfiken, ansvarstagande och vill ständigt utveckla din kompetens. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter till dina kollegor. Det är ett plus om du har formell kompetens inom området exempelvis certifieringar. Dock är det absolut viktigaste din faktiska kompetens och erfarenhet från området. Det är krav att vara flytande i både engelska och svenska. Kundprojekt kommer att kräva säkerhetsprövningar och därmed kräver vi svenskt medborgarskap. Rekryteringsprocessen: Har du någon funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare [email protected]. Vi återkopplar så snart vi kan i rekryteringsprocessen.

20 december 2024
Sista ansökan:
8 juni 2025
Senior Climate Lead
KPMG AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Do you have a passion for contributing to sustainable development together with an extensive experience and a special interest in the climate area? Do you have a consultancy background and excellent leadership skills? Then this is your chance to join our growth journey and to make your mark on the market! ---- About us KPMG’s Sustainability Advisory Sweden consisting of a wide group of skills and expertise, and of mixed seniority. In our Sustainability Advisory team, you’ll find plenty of opportunity to collaborate in an inclusive environment, where everyone is encouraged to bring unique and diverse perspectives into the work that we do for our clients. We work side by side in a well-composed team, combining sustainability expertise with traditional consulting skills. In our engagements and day-to-day interactions, we meet colleagues from KPMG’s Management Consulting team, Risk Consulting & Compliance team, and Assurance team, as we try to mix and match competences and utilize each other's skills as relevant. We make an impact for our clients in a broad range of topics including regulatory and reporting, climate change, biodiversity, circular economy and human rights. With sustainability increasingly being raised as a key strategic topic for our clients, a role in the sustainability team offers numerous opportunities for your personal and professional development. Sustainability is considered a high focus growth area for KPMG Sweden and KPMG Global, which means that we have global and regional hubs dedicated to developing relevant thought leadership, content and global experts available for our engagements. Our global network allows us to benefit from cross-border expertise and in the coming two years we will start working even closer to our Nordic member firms. Joining our team will give you the chance to work in an international environment in your day-to-day job. Your role As our Climate Lead you'll be part of a global organization and work within various industries and areas. Due to the high growth of projects related to the climate agenda, we see a need for a senior person who can bring in the experience and expertise needed to lead these engagements in-house as KPMG’s senior Climate Lead. You will be part of interesting projects with our clients, working shoulder-to-shoulder with top-tier consultants. ​​With your relevant deep subject matter skills, you will be engaged as a Subject Matter Expert (SME) in our engagements and is expected to drive deep trust in KPMG’s ability to support this agenda. It is also of importance that you can drive bigger engagements and develop people in your roles as project lead and capability lead. You will: - Drive increased sales within the climate consulting area, perhaps via your well-recognized name within this space. - Provide relevant guidance to clients based on your well-established experience with climate consulting. - Lead client engagements and client proposals and act as expert in various other projects - Deepen KPMG’s internal capabilities relating to climate area and develop more junior colleagues in climate subject matter. As a senior member of Sustainability Advisory, we expect that you will engage both in external and internal matters and will be present at our office a few days per week. While we appreciate the opportunity for KPMG’s employees to work from home, we want to meet in person on a regular basis to secure a good team ambience, feedback and growth culture, and social connection between our team members. To be successful in this role, you have/are; - At least 10 years of experience in sustainability - Experience with work within the climate area, e.g. transition plans, climate risk assessments/climate scenario analysis, GHG accounting, LCA analysis - Consultant background (project management, leadership) is an advantage - Fluent in English. Multilingual proficiency and Swedish proficiency are meritorious. - MSc Sustainability / Engineering /Business /Economics or similar As a person you are self-driven and an active learner who wants to stay on top as an SME/lead for the climate area. You have good communication skills, which make you good at driving sales, develop more junior colleagues, and connect to existing clients. Want to make a difference with us? We’re very excited to welcome you to our team and we assure you that you'll get a steep learning curve and valuable experiences from working alongside our clients while targeting their critical challenges, and in addition to that, you will have a lot of fun on the way! Don’t wait with your application as we review applications and are hiring on a rolling basis. If you have any questions please contact Talent Manager Susanne Hedberg, [email protected] We look forward to your application and for new colleagues to join our team! ---- In this process we have the following steps; - Business interviews - Personality and logical tests with a follow-up in depth interview - Final discussion - References - Background check At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

20 december 2024
Sista ansökan:
17 juni 2025
Scrum Master - CI CD, Automation
Professional Galaxy AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Assignment description For our automotive client,we are looking for a Scrum Master - CI/CD, Automation. Automotive industry is looking for a self-driven software engineer or former Scrum master, taking on the role of team software release responsibility. We arelooking for a person with experience of software development or/and testing and with genuine interest in facilitating the team’s progress towards teams goals by focusing on improving team performance & development, quality, predictability, flow, and processes as well as staying focused on the team’s deliveries and software releases. What industry offers: They have now an exciting role in the teams developing in-house software for active chassis functions. The Suspension software factory teams are cross functional high-performance teams working with the CI and Infrastructure supporting the SUM & TPMS teams' full software stack development, developing control algorithms for functions and all tool chains needed for the development to achieve the best active chassis functions for the vehicles. What you will do: The teams are utilizing Scrum and work in sprints. You will work closely with the Suspension Module release manager, Product owners, software developers, test engineers, system engineers, safety engineers, and drive cross-functional tasks depending on the needs of the team and the projects. Your main responsibility is to be team release representative, facilitate team progress towards PI/Sprint goal and support problem solving, impediments, team improvements & development. You will be responsible of ensuring daily deliveries including testing and fault reports in sync of PO prioritization. You will facilitate teams & POs in Scrum, facilitate ceremonies incl. quarterly planning meetings. Required skills: At least 3-5 years’ experience in software development as Scrum master, software developer or software tester Experience in software delivery flow, continuous Integration and software releaseswithin VCC Experience of backlog handling and JIRA Knowledge of VCC development process in car projects, e.g. VPDS, planning. Experience in team development and working with Agile software development methodologies Ability to work in multi-cultural environment Good to have: Embedded software development experience in Automotive industry Experience working with ASIL classified products or ISO 26262 Assignment period: 01 Oct 2024- 31 Dec 2025 Required skills: test, CI/CD, Car Projects, Agile, Jira, backlog handling, Automation, Scrum Preferred skills: asil,Embedded SW Development, ISO 26262, Automotive Languages: English(Proficient) Application:If you are interested we recommend that you apply immediately as last day for submission is 27th September. If you have any quesries, please contact Business development director, Ritu Sareen at 0737439047 or [email protected]

26 september 2024
Sista ansökan:
15 mars 2025
Customer Development Manager till AktivBo
Ants Akademiskt Nätverk av Tekniska Studenter AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om oss AktivBo grundades 1991 för att utveckla en plattform med målet att uppnå konkreta och mätbara förbättringar för hyresgäster och ge ett omfattande stöd till fastighetsbolagen i deras kundorienterade arbete. Genom kundundersökningar, datadriven analys och agerbara insikter skapas underlag för fastighetsbolagen att fatta smartare beslut.Idagsamarbetar vi med över 450 fastighetsbolag i cirka 15länder, vilket möjliggör en unik benchmark mot andra aktörer i branschen. Vårt huvudkontor finns i Stockholm (Östermalm), men vi har också kontor i Hamburg, Tyskland. Nu letar vi efter en vass och ambitiös Customer Development Manager! Om rollenSom Customer Development Manager ansvarar du för attdriva, utveckla och förvalta dina egna kunder samt attbygga långsiktiga kundrelationer. Du kommer ansvara för att förbättra och utveckla våra kunders erbjudande och driva ett flertal projekt parallellt. Du har flera olika samarbetsytor då du arbetar i kundteam med personer från flera olika avdelningar internt. Med stöd av vår digitala analysplattform kommer du arbeta med löpande undersökningsdata, förändringsledning och implementation. Mer om dig •Akademisk utbildning från universitet eller högskola •Flytande i tal och skrift i tyska, svenska och engelska För att trivas i rollen söker vi dig som har arbetat kundnära och strategisktmed exempelvisprojektledning elleraffärsutveckling. Du är bekväm med att presentera inför grupp, har en vana att driva processer och trivs med att ta ansvar och leda. Vidare är du proaktiv i kundrelationen: du är van attanalysera, identifiera kundbehov och föreslå kundanpassade lösningar. Du är grym på att skapa relationer och kan inspirera andra. Varför AktivBo?"På AktivBo arbetar du med frågor som gör skillnad på riktigt för väldigt många människor. Du blir direkt en viktig del av ett engagerat team och är med och påverkar vår förändringsresa - samtidigt som du jobbar med den senaste tekniken inom plattformstjänster." Adam -Head of Customer Development Vi kan erbjuda dig en viktig roll direkt från start på ett internationellt växande plattforms- och konsultbolag (SaaS).Inom AktivBo har vi en stark drivkraft att hela tiden utveckla vår plattform, våra tjänster och kunder för att förbättra livskvalitén för hyresgäster. Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Stockholm. Urval och intervjuer görs löpande så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Frida på [email protected] ser fram emot din ansökan!

2 september 2024
Sista ansökan:
19 februari 2025