Personalutvecklare

Sök bland 4 lediga jobb som Personalutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR strateg
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Ett av arméstabens fokusområden är att bygga den nya armén. En armé som har fokus på förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Arméstaben utvecklar och produktionsleder i armén ingående krigsförband samt underställda förband och skolor. Ovanstående kombinerat med att fortsatt etablera arméstaben som en sammanhållande kraft gör att arbetsuppgifterna är mycket omväxlande, utvecklande och dynamiska. Vi är alla lösningsfokuserade och tar våra uppgifter och ansvar med stort engagemang där allt för armén är vår drivkraft. Armén – när och där det avgörs!  Rekryterande Enhet Befattningen är placerad vid Arméstabens Planeringsavdelning, som är ansvarig för att leda och sammanhålla armén i HR frågor, operations- och produktionsplanering, krigsförbandsverksamhet samt utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR Strateg har du en bred roll och kommer i denna roll, tillsammans med Arméns HR-chef, särskilt vara försvarsgrenens företrädare för lönebildning. Även områdena personal- och kompetensförsörjning, arbetsrätt samt förvaltning kan komma att ingå i befattningen. Vidare verkar du tillsammans med HR-nätverket vid Arméns samtliga förband i arbetet med att utveckla HR i försvarsgrenen armén. Du utvecklar personal-, organisation- och arbetsgivarfrågor utifrån högre chefs mål och uppdrag, tillser att verksamhetens chefer erhåller lokalt stöd i enlighet med Försvarsmaktens HR-processer, utvecklar arbetsgivarvarumärket och framtida kompetensförsörjning m.m. Rollen som HR Strateg är konsultativ och utvecklingsorienterad. Fokus ligger på förändringsledning och strategiska utvecklingsfrågor där omfattande samverkansarbete med Försvarsstaben, övriga försvarsgrenar och stridskrafter är en naturlig del. Tjänsteresor inom och utanför landet ingår såsom att leda möten, hålla anförande eller vara föredragande på Arménivå. Kvalifikationer • Relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom HR-strategiska frågor från olika ledningsnivåer. • Formell utbildning inom HR-området eller motsvarande tjänstgöring som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. • God erfarenhet av att driva lönebildningsarbete. • God erfarenhet från det arbetsrättsliga området. • God erfarenhet av organisationsarbete. • God kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska. • Erfarenheter av att integrera HR-strategier mot verksamhetsmål. • B-körkort Meriterande • Arbete inom HR-området i Försvarsmakten eller annan statlig myndighet. • Erfarenhet av att arbeta som HR Strateg och/eller HR Chef. • Erfarenhet av HR-arbete vid organisation i förändring och tillväxt. • Erfarenhet av SAP HR-system. Personliga egenskaper Vi söker en HR Strateg med hög integritet och stark analytisk förmåga som är beredd att verka i en bred och komplex verksamhet i snabb förändrings- och utvecklingstakt. Du måste vara flexibel och kunna hantera ett tempo där du har flera frågor på ditt bord samtidigt. Du har ett coachande förhållningssätt i din yrkesutövning och är en förebild för medarbetare och chefer. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan skapa och vårda förtroendefulla relationer på alla nivåer, såväl internt inom Försvarsmakten som externt. För att du ska trivas är det viktigt att du kan samverka med alla samtidigt som du kan arbeta drivande och självständigt. Som person ska du vara tydlig och prestigelös. Du ska ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor av skiftande karaktär och kan leverera resultat med hög kvalité inom givna tidsramar. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Befattningsnivå: Civil Anställningsform: Tillsvidareanställning, inleds med 6 månaders provanställning om du inte redan är anställd i Försvarsmakten Sysselsättningsgrad: Heltid Lön: Individuell lönesättning enligt kollektivavtal Arbetsort: Enköping Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse   Information om tjänsten lämnas av Chef HR Armé, Dick Torberger. Nås via FM växel 0171-15 70 00.   För information om rekryteringsprocessen kontaktas: AST HR Linda Olsson. Nås via FM växel 0171-15 70 00.   Fackliga företrädare (Samtliga nås via FM växel 0171-15 70 00) OFR/O: Tobias Brandt OFR/S: Claus Dehlin Saco-S: Karin Gällmo SEKO: Ulrica Lundh   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Din ansökan skall innehålla CV samt personligt brev (max 1 sida), där du förklarar varför du är lämpad för denna befattning. I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Konsultchef till Bravura
Bravura Sverige AB
Personal- och HR-specialister

Vill du kombinera ett coachande ledarskap med ett högt tempo och stort ansvar? Hos Bravura får du chansen att göra verklig skillnad – för både människor och företag. Vi söker dig som är relationsskapande, engagerad och trivs i en roll där du får följa och utveckla människor genom hela deras konsultresa. Låter det som din nästa utmaning? Välkommen att söka jobbet som konsultchef hos Bravura! Om rollen I rollen som konsultchef har du ett helhetsansvar för ett antal av Bravuras konsulter ute hos våra kunder. Du är deras närmaste kontaktperson och ansvarar för hela konsultresan – från anställning till avslut. Det innebär bland annat att du upprättar anställningsavtal, ansvarar för schemaläggning och tidrapportering, följer upp uppdrag hos kund och håller regelbundna samtal med dina konsulter. Du sköter den löpande personaladministrationen och säkerställer att allt fungerar smidigt i vardagen. En viktig del av rollen är att skapa rätt förutsättningar för att våra konsulter ska må bra och kunna prestera på topp. Det gör du genom att arbeta nära både kund och konsult, med fokus på arbetsmiljö, trivsel och engagemang. Tjänsten är placerad i Stockholm och de flesta av dina kunder finns här, men du kommer även att ta över konsulter i Norrköping, vilket innebär att du reser dit en dag varannan vecka. I den här rollen kan du också få möjlighet att arbeta med rekryteringsprocesser för våra kunder, även om ditt huvudsakliga fokus ligger på konsultchefsrollen. Vem vi sökerVi tror att du är en social och initiativtagande person som gillar att bygga relationer. Du är strukturerad, målinriktad och trivs i en roll där du får växa och ta ansvar. Du har ett stort engagemang, drivs av utveckling och gillar att se resultat av ditt arbete. Har du dessutom en bakgrund inom idrott ser vi det som ett extra plus – det brukar ge goda förutsättningar för att lyckas och trivas hos oss. Vi söker dig som har: Akademisk examen, gärna inom personal, psykologi eller arbetsliv Minst ett års erfarenhet av rekrytering, exempelvis som rekryteringsassistent eller liknande God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, i både tal och skrift För oss är rätt inställning viktigast. Med engagemang och vilja kan du komma långt hos oss! ArbetsuppgifterSom konsultchef på Bravura jobbar du med ett coachande förhållningssätt med dina konsulter. Det innebär att du jobbar för att skapa rätt förutsättningar för dem att vara engagerade och lyckas på sina uppdrag. Exempel på arbetsuppgifter är: Löpande kontakt och uppföljning med Bravuras konsulter Upprättande av anställningsavtal och tidrapportering Kunduppföljningar och medarbetarsamtal med konsulter Löpande administration och hantering av avslut Aktivt arbete med arbetsmiljö, konsultnöjdhet och engagemang Driva egna rekryteringsprocesser vid behov Om Bravura Vi jobbar med bemanning och rekrytering, men framför allt jobbar vi med människor. Vårt uppdrag är att matcha rätt personer med rätt företag – och hjälpa dem att utvecklas. Hos oss gäller "employees first – clients second". Genom att fokusera på våra medarbetare vet vi att vi skapar värde för både kunder och kandidater. Som anställd får du ta del av bland annat träning på arbetstid, hälsocoaching, inspirationsföreläsningar, resor och mycket mer. Våra värdeordFlit – Vi har driv, ambition och gör alltid det lilla extra. Lyhördhet – Vi är nyfikna, engagerade och ser oss som en del av laget. Mod – Vi vågar tänka nytt, gå egna vägar och lära av våra misstag. Så här går rekryteringen tillVi arbetar kompetensbaserat för att säkerställa en rättvis och fördomsfri process. Vi tillämpar löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan! Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. 1. Urval – Vi granskar din ansökan och matchar mot krav och potential. 2. Intervjuer – Först en telefonavstämning, sedan intervjuer med oss och din framtida chef. 3. Återkoppling – Vi håller dig uppdaterad hela vägen, oavsett utgång. ÖvrigtStart: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Fast + bonus Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Har du frågor? Hör gärna av dig!  [email protected] 010-171 47 10 (ange vilken tjänst det gäller) Vill du se mer av vardagen på Bravura? Följ @joinbravura på Instagram!

28 maj 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Arbetskonsulent
Arbetslivsresurs Ar AB
Personal- och HR-specialister

Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar?  Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor.  Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats   Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen    Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin   1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom  Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor  En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete  En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025
Projektledare LMS till Stockholms universitet
VIPAS AB
Personal- och HR-specialister

Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Uppdragsbeskrivning: Stockholms universitet söker en senior projektledare med dokumenterad erfarenhet av att leda stora och komplexa systeminföranden i offentlig eller större organisation. Uppdraget syftar till att leda och strukturera ett omfattande program/utvecklingsprojekt där en ny lärplattform ska införas för kärnverksamheten. Projektet är prioriterat på högsta nivå i organisationen och kräver en projektledare med mycket god strategisk förmåga, erfarenhet av ledning på hög nivå samt vana av att verka i styrgrupp med högre chefer och beslutsfattare. Projektledare, konsulten kommer att arbeta i nära samverkan med en intern projektledare/förändringsledare som redan finns på plats. Konsulten kommer att ansvara för, att i inledningen av projektet: Färdigställa projektdirektiv. Sätta struktur och metodik för projektet. Ta fram och löpande uppdatera en övergripande projektplan och tidplan. Samordna delprojekt och säkerställa framdrift. Förbereda och leda styrgruppsmöten. Proaktivt identifiera risker och föreslå åtgärder. Säkerställa tydlig kommunikation mellan projekt, linjeverksamhet och styrgrupp. Vara en trygg och drivande part i hela projektets genomförande. Arbetet sker i nära samverkan med förändringsledare som redan finns på plats. Uppdraget ersätter en anställd som är på föräldraledighet och arbetet kommer lämnas över till projektledare internt i organisationen under senhösten. Nyckelansvar: Kompetensnivå 4 (8-12 år). Minst 8 års erfarenhet som projektledare i komplexa IT- och verksamhetsprojekt, gärna inom offentlig sektor. Flerårig erfarenhet av införande och integration av verksamhetskritiska ITstandardsystem. Dokumenterad erfarenhet av arbete i eller med styrgrupper på hög organisatorisk nivå. Erfarenhet av att bygga upp struktur och metodik för större projekt från start. God förmåga att ta fram kommunikativt presentationsmaterial som beskriver. komplexa problem/utmaningar och lösningar för beslutsfattare. God förmåga att samverka med olika professioner och intressenter. Vana av att arbeta i miljöer med både verksamhets- och IT-komponenter. Erfarenhet av IT-kravställning. Erfarenhet av leverantörsstyrning på strategisk, taktisk och operativ nivå. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Krav: Erfarenhet från förändringsledning i samband med systeminföranden. Certifiering inom projektledning (t.ex. IPMA, PMP, PRINCE2). Erfarenhet av arbete i agila projektmiljöer. Redogöra för "ska-kraven" muntligt på ett sätt som beskrivs i avropsförfrågan punkt 18 Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected]  Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!

10 april 2025
Sista ansökan:
27 september 2025