Personalutvecklare
Sök bland 5 lediga jobb som Personalutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Gå med i vårt team på VIPAS AB! Har du vad som krävs för att trivas i den dynamiska IT-konsultvärlden? VIPAS AB, ett växande företag, bjuder in dig att ta del av nästa spännande projekt som vår nya medarbetare! Om VIPAS: Föreställ dig en värld där din affärsteknik är perfekt anpassad till dina mål – effektiv, skalbar och innovativ. På VIPAS AB är det precis vad vi strävar efter att skapa. Som ett IT-konsultföretag erbjuder vi inte bara tjänster, vi levererar skräddarsydda lösningar med hjälp av den senaste tekniken som Java och Python. Vårt team har gedigen erfarenhet inom mjukvaruutveckling, DevOps och ingenjörskonst, och vi leder er genom den moderna teknikens landskap med trygghet och framförhållning. Uppdragsbeskrivning: Stockholms universitet söker en senior projektledare med dokumenterad erfarenhet av att leda stora och komplexa systeminföranden i offentlig eller större organisation. Uppdraget syftar till att leda och strukturera ett omfattande program/utvecklingsprojekt där en ny lärplattform ska införas för kärnverksamheten. Projektet är prioriterat på högsta nivå i organisationen och kräver en projektledare med mycket god strategisk förmåga, erfarenhet av ledning på hög nivå samt vana av att verka i styrgrupp med högre chefer och beslutsfattare. Projektledare, konsulten kommer att arbeta i nära samverkan med en intern projektledare/förändringsledare som redan finns på plats. Konsulten kommer att ansvara för, att i inledningen av projektet: Färdigställa projektdirektiv. Sätta struktur och metodik för projektet. Ta fram och löpande uppdatera en övergripande projektplan och tidplan. Samordna delprojekt och säkerställa framdrift. Förbereda och leda styrgruppsmöten. Proaktivt identifiera risker och föreslå åtgärder. Säkerställa tydlig kommunikation mellan projekt, linjeverksamhet och styrgrupp. Vara en trygg och drivande part i hela projektets genomförande. Arbetet sker i nära samverkan med förändringsledare som redan finns på plats. Uppdraget ersätter en anställd som är på föräldraledighet och arbetet kommer lämnas över till projektledare internt i organisationen under senhösten. Nyckelansvar: Kompetensnivå 4 (8-12 år). Minst 8 års erfarenhet som projektledare i komplexa IT- och verksamhetsprojekt, gärna inom offentlig sektor. Flerårig erfarenhet av införande och integration av verksamhetskritiska ITstandardsystem. Dokumenterad erfarenhet av arbete i eller med styrgrupper på hög organisatorisk nivå. Erfarenhet av att bygga upp struktur och metodik för större projekt från start. God förmåga att ta fram kommunikativt presentationsmaterial som beskriver. komplexa problem/utmaningar och lösningar för beslutsfattare. God förmåga att samverka med olika professioner och intressenter. Vana av att arbeta i miljöer med både verksamhets- och IT-komponenter. Erfarenhet av IT-kravställning. Erfarenhet av leverantörsstyrning på strategisk, taktisk och operativ nivå. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Krav: Erfarenhet från förändringsledning i samband med systeminföranden. Certifiering inom projektledning (t.ex. IPMA, PMP, PRINCE2). Erfarenhet av arbete i agila projektmiljöer. Redogöra för "ska-kraven" muntligt på ett sätt som beskrivs i avropsförfrågan punkt 18 Varför jobba hos oss? VIPAS AB erbjuder attraktiva anställningspaket för IT-konsulter, i enlighet med Teknikföretagens (Almega) kollektivavtal. Att arbeta med oss innebär möjligheter inom olika branscher, vilket ger dig flexibilitet och möjligheter till utveckling. Om du är drivande och redo att anta nya utmaningar, är VIPAS familjen för dig! Du kommer att vara en del av ett innovativt team som driver framtiden inom telekom, fordon, detaljhandel och bank. Om du är redo att ta dig an utmanande projekt och växa i en banbrytande miljö, är detta möjligheten för dig! Ansök nu Tveka inte att kontakta oss på [email protected] Observera: Ansök om du har Sveriges PR/citizenship eller ett arbetstillstånd för Sverige. Hur ansöker du: Intresserade kandidater uppmanas att skicka in sitt CV och personliga brev. Gå med oss och driv innovation på VIPAS AB! Observera att vi rekryterar löpande, vilket innebär att uppdraget kan stängas innan sista ansökningsdatum. Om du är intresserad rekommenderar vi att du ansöker omedelbart!
Innovitaskolan består av 28 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Vi ser vår tids möjligheter och undervisar därför inte våra elever för en statisk nutid, vi förbereder dem för varje framtid. Hos oss går elever från förskolan till årskurs 9. Vill du veta mer, besök oss gärna på: https://innovitaskolan.se/rudan/ En skola skapad för framtidens behov Framtiden är full av möjligheter. På Innovitaskolan utbildar vi oss för varje framtid. Vårt arbete innebär att skapa en bra utbildningsmiljö där vi kan ge våra barn och elever kunskaper och kompetenser för en ständigt föränderlig framtid. Vi söker världens bästa kvalitetsutvecklare. Ditt uppdrag Vi söker dig som vill arbeta med kvalitetsarbete på en fantastisk skola. Vi har de senaste åren vuxit mycket i våra nya lokaler och vill därför ta nästa steg i vårt systematiska kvalitetsarbete. Du är driven, självständig och modig. Du har erfarenhet av skola, skolutveckling och väl förtrogen i grundskolan. Du får gärna ha haft en roll i skolledning eller liknande. Du tycker om att arbeta i team där det är högt i tak och du är inte rädd för att våga utmana och pröva nytt. Du är duktigt på att formulera dig i tal och skrift. Vi ställer höga krav på att följa upp och driva olika processer på skolan. Tjänsten börjar enligt överenskommelse. Din profil Vi söker dig som är proffs på kvalitetsutveckling med stort driv och ett varmt hjärta. På vår skola har vi höga ambitioner för våra barns lärande och utveckling och vårt arbete präglas av ett högt engagemang. Därför söker vi dig med ett stort personligt engagemang som tycker om att samarbeta. Som kvalitetsutvecklare är du lyhörd, noggrann och envis. Ditt uppdrag Vi vill att du är en tydlig ledare och du brinner för att arbeta med kvalitetsutveckling. Du kommer att tillhöra vår ledningsgrupp och du kommer att ansvara för vårt systematiska kvalitetsarbete tillsammans med rektor och biträdande. Samarbetsförmåga och självständighet är två viktiga egenskaper och naturligtvis tycker du att det är kul att arbeta i team och att samarbeta i olika grupper. Vi erbjuder Innovitaskolorna finns i hela Sverige, vilket möjliggör gemensamt utvecklingsarbete och kollegial samverkan från Kalix i norr till Landskrona i söder. Som en del av Innovitaskolan och AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning, en semestertjänst med en inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättningen kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Josephine Wallenberg på tel 0707742148 eller mailadress [email protected]
Research shows that women and other underrepresented groups within our industry often hesitate to apply unless they meet most requirements in a job description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. To achieve our mission of decarbonizing hard-to-abate industries, starting with steel, we need a diverse, inclusive, and authentic team. If you share our passion but worry that your experience doesn’t fully match the qualifications listed, we strongly encourage you to apply. You might be the perfect fit – for this role or a future opportunity in our growing company. About us Stegra, formerly H2 Green Steel, is on a mission to revolutionize the global steel industry by producing green steel, aiming to eliminate CO2 emissions. By replacing coal with green hydrogen and fossil-free electricity, our primary emissions will be water and heat. By 2030, we aim to produce 5 million tonnes of green steel annually at our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, northern Sweden, currently under construction. This is just the beginning. Our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries as we continue to grow. We are looking for talented, purpose-driven individuals to join our diverse and dynamic team. Together, we’re building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and the planet. Learning Coordinator We are seeking a Learning Coordinator to join our Learning & Development team in Boden and contribute to our exciting journey. In this role, you will manage the operational and administrative backbone of our learning initiatives – from logistics and scheduling to developing digital courses and building learning journeys in our LMS, Sana Labs. As part of a large, fast-paced scale-up, you will help create and improve processes while delivering exceptional learning experiences. You’ll play a critical role in ramping up the company by maintaining training programs and ensuring people, tools, and facilities are in the right place at the right time. You will also take the lead in coordinating and facilitating weekly onboarding sessions. This is a fantastic opportunity to meet and collaborate with many people while building your internal network. During 2025, we anticipate welcoming more than 1,000 new colleagues. Main responsibilities Coordinate learning activities such as onboarding sessions, internal and external courses, and certifications. Manage training logistics, including scheduling resources, facilities, and tools. Liaise with internal and external stakeholders to ensure smooth delivery of courses. Coordinate and host weekly onboarding sessions. Serve as a superuser for our LMS, Sana Labs, developing and maintaining course content and participant data. Contribute to modern learning approaches aligned with Stegra’s digital strategy. Promote a culture of continuous development in a production environment. Enhance processes to improve efficiency and learner outcomes. Your profile If you thrive on coordinating and planning, enjoy working with digital tools, and are passionate about administration and communication, this role is for you. We also value creativity, initiative, and a pragmatic mindset. To succeed, you bring: 3-5 years of event coordination experience, preferably in a professional learning function Experience in a larger company, ideally within heavy industry (a plus). Proficiency with LMS platforms and learning content management. Strong planning, time management, and prioritization skills. Excellent written and verbal communication skills in English; other languages are a plus. Self-leadership and problem-solving skills, with a focus on quality and meeting deadlines. A collaborative mindset and adaptability to change. LocationThis position is based in Boden, Sweden. What we can offer you If you’re passionate about driving real change and making a positive impact, Stegra offers a unique opportunity to join a professional and ambitious team. We’re building a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. Our growth and success depend on our people, and we can’t wait to shape the future of steelmaking – and other industries – together.
Har du jobbat i flera olika roller i bemanningsbranschen och gillar att skapa struktur och processer? Vill du vara med och ta ett av Sveriges snabbast växande bemanningsföretag in i en struktur för att möta framtiden på ett bättre sätt? Då har vi jobbet för dig. Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till vår bemanningsverksamhet. Pokayokes framgångsresa fortsätter och vi stärker nu upp vår bemanningsorganisation med en verksamhetsutvecklare. Efter ca 2,5 år av stark tillväxt har vi nu behov av att stanna upp, kolla oss själv i spegeln och utveckla områden där vi kan bli bättre. Som verksamhetsutvecklare ser vi att du har djup förståelse och erfarenhet från bemanningsbranschen och har erfarenhet från stora komplexa kundsamarbeten. Vi ser gärna att du tidigare skapat, följt upp eller varit med i genomförandet av olika bemanningsprocesser. Som Verksamhetsutvecklare hos oss kommer du att: Ansvara för att utveckla bemanningsprocesserna i företaget Analysera efterlevnaden av gällande processer Utveckla strategier för att våra processer ska skapa nytta för både våra kunder och oss själv i strävan att vara bäst på marknaden Säkerställa att den interna organisationen följer uppsatta processer oavsett var i landet både leveransorganisationen och kunden finns Vi söker en Verksamhetsutvecklare som: Har gedigen erfarenhet från bemanningsbranschen, meriterande om du jobbat mot kunder som hyr in konsulter på arbetarsidan med större volymer Är analytisk, lösningsorienterad och van att arbeta med processer och styrdokument Vill arbeta i en innovativ miljö där du får påverka och driva förändring Kan kommunicera på svenska och engelska obehindrat Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och analytisk med en naturlig förmåga att få omgivningen följa uppsatta processer. Du trivs med att arbeta självständigt och har erfarenhet av att driva projekt från start till mål. Med din insäljande förmåga får du omgivningen att se processefterlevnad som en viktig del för att vara framgångsrika i sin yrkesroll. Rollen kräver en balans mellan metodiskt processtänk och praktisk erfarenhet inom bemanningsområdet, med fokus på att optimera processflöden och förbättra dessa. Vi erbjuder Pokayoke är en arbetsgivare som erbjuder trygga arbetsvillkor och en arbetsplats med högt affärsdriv där vi hela tiden strävar efter att ta nästa steg. Vi vill inte vara som alla andra, vi går till jobbet varje dag för att skapa en produkt mot marknaden som ingen annan erbjuder. Du rapporterar i rollen till affärsområdeschef för vår bemanningsverksamhet. Placeringen för tjänsten är på Pokayokes kontor i Stockholm. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Av kommunikation- och kvalitetssäkringsskäl ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via vårt system och inte via e-post. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Erik Skotte, Head of Executive Search & Sales på [email protected] eller 0766-23 23 52.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 5 av 5 jobb