Personalutvecklare
Sök bland 9 lediga jobb som Personalutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du mångsidig och självgående inom ditt HR-arbete samt har erfarenhet av internationell miljö? Vill du vara med och bidra till att från ett HR-perspektiv fortsätta utveckla Abion på deras gemensamma resa mot att bli den globala marknadsledaren inom digital varumärkessäkerhet? Brinner du för HR-discipliner som rekrytering och utveckling och vill du bygga vidare på din HR-erfarenhet i en spännande, lärorik och utmanande position? Då kan rollen som HR Business Partner Norden vara rollen för dig! Om företaget Abion, tidigare Ports Group och BRANDIT levererar ett heltäckande skydd av varumärken och är experter på varumärkessäkerhet. De erbjuder skräddarsydda paketlösningar för skydd av sina kunders företagsportföljer. Om tjänsten som HRBP Norden I rollen som HRBP Norden kommer du ansvara för att driva det löpande operativa och strategiska HR-arbetet tillsammans med Head of HR. Då Abion har vuxit mycket under senaste åren genom organisk tillväxt såväl som förvärv, så finns det ett behov av att bygga broar och sätta gemensamma rutiner och strategier för HR-arbetet vilket kommer vara en av de stora utmaningarna i rollen. De övergripande målen för rollen är att från HR-perspektivet stötta verksamheten i olika områden så som rekrytering, coachning och utveckling av ledare och chefer i HR-policys, stödja implementering av mätverktyg och nya KPI:er. Då rollen är ny för organisationen kommer mycket fokus också ligga på att få HR-policys på plats, utveckla en gemensam medarbetarhandbok, ansvara för onboarding-programmet i dialog med Head of HR för att sätta en gemensam standard. Du förväntas också leverera ett värde vad gäller att ta fram relevanta KPI:er från ett HR-perspektiv som personalomsättning, lönekartläggningar, identifiera interna karriärvägar, samt se till att stödja organisationen med kunskapar inom arbetsrätt för de olika länderna. Du kommer också bidra till val och implementation av ett HR-system. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Stödja den nordiska organisationen från ett brett HR-perspektiv. Bygga upp processer, rutiner och policys för ett växande bolag på nordisk nivå i samspel med Head of HR. Bidra till implementering av nytt HR-system, framtagande av KPI:er och stötta chefer och ledare kring dessa. Bidra till organisationsutveckling, identifiera interna karriärvägar och lönekartläggning. Om dig För att passa i rollen är du trygg och erfaren i din HR-profession och har erfarenhet från ett internationellt perspektiv, gärna inom Norden. Du har en bred HR-kompetens där du är van att stötta organisationen med ett affärsmässigt perspektiv och där du stöttat chefer inom olika områden så som rekrytering, lönesättning, kulturarbete och driva förändring/utvecklingsarbete. Som person har du en naturlig fallenhet för samarbete och har lätt för att bygga relationer inom organisationen samtidigt som du bidrar med energi och har en motiverande approach. Du är en stark kommunikatör med ett naturligt driv och har lätt för att identifiera utvecklingsmöjligheter och agera intern projektledare för förbättringsprojekt. Viktigt för tjänsten är: Bred internationell HR-kompetens inom olika delar så som rekrytering, organisationsplanering och förändringsarbete, coacha och utbilda chefer från ett HR-perspektiv, ta fram relevanta KPI:er, lönekartläggningar med mera. Förmåga att orientera dig i en matrix-organisation. Vana att driva projekt från ett HR-perspektiv. Utbildning inom HR, Psykologi, Arbetsvetenskap, Business Management eller motsvarande erfarenheter från arbetslivet. Svenska och engelska flytande i tal och skrift. Meriterande: Från ett HR-perspektiv arbetat i en försäljningsorganisation. Företagets erbjudande Abion befinner sig i en expansiv fas och erbjuder dig att vara med på en internationell resa. I deras strategi ligger både organisk tillväxt samt tillväxt genom förvärv vilket gör det till en spännande och föränderlig miljö där du har en unik möjlighet att från ett HR-perspektiv vara med från början och sätta rutiner och processer på plats. Du kommer också till en organisation med fantastiskt rykte, stark kundbas och många branschspecialister! De erbjuder också bra förmåner, konkurrenskraftig lön samt en möjlighet till att arbeta utomlands på något av deras kontor över Europa. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid 100% Placering: med fördel Malmö, alternativt Göteborg eller Stockholm. Lön: Enligt överenskommelse Finner du tjänsten som HR Business Partner Norden intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo hanterar ansökningarna löpande och ser fram emot att höra från dig!
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller! Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva. Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål. Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Västmanland. Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik. vem är du och vad har du gjort tidigare? - Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid. - Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning. - Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av. - Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig. - Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området. - Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc. - Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil. Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss. Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.gio[email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller! Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva. Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål. Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Västerbotten. Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik. vem är du och vad har du gjort tidigare? - Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid. - Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning. - Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av. - Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig. - Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området. - Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc. - Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil. Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss. Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.gio[email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller! Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva. Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål. Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Västra Götaland. Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik. vem är du och vad har du gjort tidigare? - Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid. - Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning. - Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av. - Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig. - Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området. - Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc. - Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil. Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss. Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.gio[email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller! Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva. Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål. Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Skåne. Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik. vem är du och vad har du gjort tidigare? - Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid. - Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning. - Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av. - Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig. - Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området. - Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc. - Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil. Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss. Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.gio[email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller! Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva. Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål. Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Halland. Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik. vem är du och vad har du gjort tidigare? - Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid. - Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning. - Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av. - Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig. - Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området. - Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc. - Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil. Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss. Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.gio[email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller! Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva. Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål. Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Gävleborg. Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik. vem är du och vad har du gjort tidigare? - Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid. - Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning. - Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av. - Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig. - Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området. - Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc. - Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil. Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss. Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.gio[email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller! Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva. Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål. Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Södermanland. Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik. vem är du och vad har du gjort tidigare? - Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid. - Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning. - Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av. - Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig. - Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området. - Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc. - Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt. Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil. Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss. Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.gio[email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!
Laholmsbuktens VA AB har ett av de bästa uppdragen som finns. Här arbetar vi för en hållbar framtid med rent dricksvatten, friska vattendrag och hav, för nuvarande och kommande generationer. För oss är det viktigt att tänka vattensmart och använda rätt vatten till rätt sak. Att tänka vattensmart innebär att reflektera över hur vi använder dricksvatten – vårt viktigaste livsmedel. Vill du vara en del av en organisation som erbjuder arbetsglädje, delaktighet och utmanande arbetsuppgifter där du får vara med och påverka utvecklingen av miljön och samhället i våra två växande ägarkommuner – Halmstad och Laholm? ARBETSUPPGIFTER Är du en strukturerad och driven person som brinner för att arbeta med HR-frågor? Arbetar du idag i en bred roll inom HR och vill ta chansen att kliva in i en roll där du kan göra skillnad? Då kan du vara LBVA:s nya HR-ansvarig! LBVA söker en HR-ansvarig till deras bolagsledning som erbjuder dig ett varierande och utvecklande jobb. Ditt huvudsakliga område kommer vara att arbeta operativt och strategiskt med HR-frågor på bred front som exempelvis utveckla processer och verksamhetssystem, rekrytering, rehabilitering, förhandlingar och lönefrågor. Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av: • Strategiskt och operativt HR-arbete för hela området med tillhörande processer • Arbeta med uppföljning av systematiskt arbetsmiljöarbete och vara drivande funktion för bolagets arbetsmiljöfrågor • Agera som rådgivande funktion för cheferna i bolaget • Bistå VD och chefer med rekrytering av nya kollegor, onboarding och offboarding • Arbeta med organisationsförbättring och förändringsledning • Arbeta med värdegrundsarbete och organisationskultur • Ta emot och utreda kränkande särbehandling och visselblåsning • Ansvara för kompetensförsörjning samt skapa och genomföra utbildningsinsatser • Medverka vid fackliga ärenden som samverkansrepresentant och central förhandlingspart Vidare kommer du att representera LBVA som arbetsgivare vid ärenden från ägare, styrelse, VD och övriga chefer i bolaget LBVA erbjuder dig en roll med många kontaktytor på olika nivåer vilket innebär att du kommer vara en efterfrågad kollega. Rollen har varierade arbetsuppgifter med utrymme för att vara med och påverka samt utveckla organisationen. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen söker vi dig som har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Vi ser att du som söker har en relevant högskoleutbildning på kandidatnivå inom socialpsykologi, arbetsvetskap, organisation och ledning eller likvärdigt. Vi tror att du som söker idag arbetar som HRBP, HR-generalist eller HR-chef. Du har tidigare arbetat systematiskt med olika former av insatser i organisationer på ledningsnivå, samt har en förståelse för budget och resultatuppföljning. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha en god datorvana och behärska Microsoft-paketet. Du är skicklig kommunikativt, har lätt för att skapa förtroendeingivande relationer och uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med arbetsrättsliga frågor och samverkan med fackliga parter. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med förändringsledning och är bekväm i att leda kulturförändringar. Har du erfarenhet av kollektivavtalsområden som rör Vatten och Miljö (BÖK) och arbetat inom VA-branschen tidigare ser vi det som extra meriterande. Känner du igen dig i beskrivningen och tror att du kommer att trivas hos oss? Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning kommer genomföras innan anställningen träder ikraft. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Information om tester: Som ett steg i rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalsprocessen vilket gör det möjligt för oss att säkerställa en fördomsfri och rättvis process. Om du går vidare kommer du att få ett mejl med tester att genomföra som hjälper oss på ett objektivt sätt att matcha rätt person till tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!
Visar 1 till 9 av 9 jobb